Vozit pohonné hmoty není jen tak. Během třináctihodinové směny je potřeba hodně řidičského umu, důrazu na detail i smyslu pro systém a také pevné nervy na papírování.
Chválím redakci SM za zajímavou reportáž, ve které se objevily i poměrně odborné pojmy a výrazy (ADR, Kemlerův kód). Člověk je zvyklý, že reportér umí řídit, zná parametry motorů, ale rozebraný diferenciál třeba v životě neviděl.
jako
sódruzi
TOHLE JE ALE PĚKNĚ PITOMÍ ZAMĚSTNÁNÍ >:D
nehledě na to že je úplně zbytečný - Vozit palivo nákladákem, který sám jen kvůli tomu vožení spotřebovává palivo, což stojí prachy, ohrožuje okolní bezpečnost, otravuje vzduch, neřknuli že mu řidiči samotnýmu
DOUTNÁ KOUDEL U PERDÉLE >:D >:D
NavíC nesmyslně vozit palivo tamtadam protože to palivo není vlastně ani potřeba - To je celý uměle vymyšlený a zkonstruovaný bysnys SPALOVÁNÍ PALIVA aby se mohlo zpracovávat z ropy a ta se mohla těžit a pár koumáků na vrcholu řetězce se topilo ve zlatě ;-)
Kabely s életrikou jsou natažený všude už 100 let.
A KAŽDÝ SI DOMU MŮŽE NABÍT SVŮJ ELEKTROMOBIL [odkaz] ;-)
PS: co je to zazhovadilost dýchat do plic již použitý vyfouknutý vzduch spalovacím motorem?? [odkaz] 8-s8-s8-s8-s8-s8-s8-s8-s8-s8-s8-s8-s8-s8-s8-s8-s8-s8-s8-s8-s 8-s 8-s 8-s 8-s 8-s 8-s 8-s 8-s 8-s 8-s 8-s 8-s 8-s 8-s
COže, co ja mam doma za slunce? Naco furt slunce šmarja. Eletrika teče ze zdi a víc tě to laika nemusi zajmat, maximalně její cena co platíš, momentálně 5Kč/kWh. Na pumpě solíš 37 za litr šmejdu
POKUĎ OVŠEM NEMÁŠ SHELL BODOVOU KARTIČKU A STIHNEŠ TO NA ŠHELLKU DO 4.5.2014 KDE SI SE SLEVOU TANKNEŠ
SHELL VI-POWER ZA 33,5kČ / LITR hej ;-) nic kvalitnějšího a levnějšího momentálně neexistuje
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
no tak to seš vůbec nicka moraváku prohraným vlastní zemi na moravským poli, vždyt tvoji předci to projeli a šópli se do područí silnějších čech, proto ČESKÁ REPUBLIKA nikoli moravská když už na top přišla řeč ;-)
Jinak príma solar frčí v usa to je doufám jasný [odkaz] [odkaz]
>:-[]
Také chválím za super reportáž v neobvyklé kvalitě. :yes: Tohle by se mělo učit i v autoškolách, minimálně to, co znamená označení na oranžové tabulce!
Jestli jsem věc dobře pochopil, tak výpary z nádrží u ČS přetečou do uvolněného prostoru po palivu v dané sekci do cisterny kamionu. To samé se následně děje i v rafinerii, kde se zřejmě výpary spalují v nějakém hořáku, jestli je to tak, dávám :yes:
Já myslím, že zachytávání par a jejich následné zalití benzinem mají nějaký ten pátek i nádrže normálních aut. On totiž benzin není bohužel jen methan, propan nebo butan, ale mimo těhle výbušnin v něm jsou i jiné uhlovodíky jako toluen, benzen a další záležitosti na základě aren. A to není na plíce zrovna nejlepší...
Benzin totiz nie je vobec metan alebo propan, butan; tie su zlozkou CNG/LPG, v benzine by sa dlho neohriali a vyfuneli uz v nadrzi.
Benzin je hlavne alkanov, cykloalkanov a olefinov. Toluen je tam v mizivom mnozstve, ten sa redukuje prec pre priemysel a aj tak sa ho nevyraba dostatocny objem v procese krakovania. Benzen sa tiez obmedzuje, uz z dovodu ucinkov na zdravie, ake spominas.
Ano, benzen je karcinogenní... Já to přesné procentuální složení nezkoumal, ale ty základní uhlovodíky tvoří zemní plyn právě jako výpara z ropy. Tak jde o to, kolik jich tam zůstane, ale jestli takto snadno těkají, nejspíš se z velké většiny oddělí ještě při frakci.
řidič tvrdý cheba má..to je právě to..nikdo právě neví kolik hodin za měsíc muže řidič odpracovat..ne jen jízda,ale i nakladka..vykladka,udržba apod.
13h denně je podle podle nřízení ES 561 uplně v pořadku
tohle je hodně tvrda prace ač to tak nevypadá
Zajímavá reportáž :-) to s uzemněním a couváním vy mě třeba samotného nenapadlo :yes:
Spíš by mě zajímalo:
1) jak je to s pneu. Např. smí protektory? Co v zimě klasika TIR? (protože na autobusech jsem kupodivu s vločkou nějakou scandinavia už i viděl)
2) má cisterna zvlášť maximální hmotnosti soupravy? protože u nás jezdi často sedlový tahač 6x2 + nápravový návěs. Takže jedna náprava navíc asi není pronic zanic. A mít trvale nadrozměr by bylo asi drahé. Jsem koukal a je to 56.000L takže * 0,75 = 42.000kg pouze palivo, +7,5t tahač + třeba 7t návěs = +- 56tun. Vím že to auto zvládne a většina řidičů to ani nepozná, jde mi o papíry
3) vymývá se nějak cisterna? vč potravinářských
4) může řidič v kabině za jízdy ofiko kouřit?
5) ty plastové nesmysly na matkách od kol návěsu jsou povinné?
6) aditiva si dává pumpa, řidič? protože tak by měla většina stejné jak velkozdroj
Zdravim vas blogeri,dakujem redakcii za clanok o nasej praci,pacujem ako vodic cisterny.Co sa tyka fajcenia vodicov v kabine je nefajciar,,podivin,, a u nas sa to toleruje aj ked sme podpisali ze sa nefajci.Po polrocnej PN bola kabina mojej supravy taka zafajcena-to mam 2 rocnu supravu ze mi bolo na bliti prve dny v praci.Zelam vam vela peknych reportazi,tuto stranku sledujem uz pekny par rokov a stale sa zlepsujete