Docela zajímavé informace. Vypovídá o tom, které značky jsou na tom dobře a které špatně. Jen u toho Porsche nevím, jestli je pro zákazníka dobré, když na měm značka tolik vydělává... ale zas prodávají na počet málo aut, tak to potřebují.
Dobře to je. A nejen pro značku, ale i pro zákazníka. Čím exkluzivnější značka tím vyšší marže a v nejvyšších patrech jsou to samozřejmě násobky proti dalším. Čím víc taková exkluzivní značka vydělává, tím víc může dát do vývoje, který je „exkluzivně“ drahý a nabídnout tak ještě větší exkluzivitu svým klientům a samozřejmě sobě ještě větší marže. Je to svým způsobem "začarovaný kruh" do kterého se všichni snaží dostat, ale jen nejlepším v každém oboru se to podaří. Porsche se to evidentně podařilo a zatímco všem ostatním značkám s dolehnutím krize marže trochu klesly (nebo se jim prohloubila ztráta, viz seznam zkrachovalců) tak Porsche se marže i přes krizi ještě zvedly, to jen potvrzuje starou pravdu, že exkluzivního zboží se krize netýká.
Pokud vezmeme v úvahu, že autoři studie do výsledných čísel nezahrnuli například odpisy zařízení, tak je to minimálně diskutabilní. Samotné stroje taktéž stojí nemalé peníze a počítat tak pouze údržbu, resp. náklady na opravu a údržbu je poměrně málo.
Na druhou stranu pokud automobilka nabízí produkt s ohledem na svoje bankovní a leasingové služby (logicky tedy "sníží" pořizovací cenu vozu), tak nezahrnutí těchto výnosů je taktéž přinejmenším klamavé.
To jsou zase bláboly. Zrovna vyšla nová statistika spolehlivosti ADAC. Korejci jsou opět nejhorší a Renault patří mezi nejlepší. Pokud se podíváš na ceny, tak korejci jsou nejlevnější a přesto vydělávají. Renault má ceny jako konkurence (VW, Ford, Opel). Pokud se na tuto statistiku podíváš, tak prodělávají evropské automobilky kvůli poklesu v Evropě (Ford EU, GM EU,...). VW vydělává v Číně, korejci mají v Evropě nízké prodeje a na trzích, kde jsou největší propady skoro neprodávají.
Napriklad Bravo je povazovane, ze jeden z najspolahlivejsich Fiatov dneska, ale v statistike praskajucich ziaroviek nemeckej Dekry skoncilo v dolnej polovici, ale pozor, tesne okolo neho sa pohyboval super kvalitny Ceed. Zaujimave, ze i30 bolo podstatne lepsie. Asi kvalitnejsie ziarovky ;-)
Statistika ADAC nemá žádnou vypovídací hodnotu. Korejci jsou ve spolehlivosti spolu s Japonci na špici a přes to nejede vlak. Proto si můžou dovolit dávat delší záruku než ostatní. Kdyby dala Škodovka stejné záruky jako H/K, tak při současné kvalitě produkce prodělá ještě více než Opel.