Osm japonských výrobců automobilů se dohodlo na spolupráci při vývoji nových technologií v oblasti spalovacích motorů. Firmy tak chtějí lépe konkurovat evropským rivalům.
Myslim, ze Japonci su dost inteligentni na to, aby nestavili vsetko na jednu ci dve technologie ako napr. Europa (tdi a turbo-downsizingove benziny - v hybridoch ci atmobenzinoch Europa na Japonsko straca).
Mazda turbo benzin donedavna pouzivala, v Japonsku kupis aj hybridnu trojku, takze nechapem, preco si svoj vyber zuzil na bud-alebo.
Tak este raz.
1. Mazda turbo nevylucila.
2. Mazda ma v portofolie diesel (ktory nema obdobu), atmosfericky benzin (ktory je tiez jedinecny), hybrid, a vo vyvoji je dalsi unikatny motor - nova generacia wankela.
Asi čteš jiný článek, viz. "Nemyslíme si, že z hlediska technologií zaostáváme (za evropskými automobilkami). Jsme však pozadu z hlediska efektivity vývoje," prohlásil Ohcu.
O to tady vůbec nejde.
Nissan versus Toyota versus Honda jsou znepřátelené obchodně-výrobní klany, od jakživa.
Ke klanu Toyota spadá Mazda, Mitsubishi a Subaru.
Tady nejde o to jaké technologie ale jak přestat býti rivaly a začít spolupracovat, snižovat rapidně náklady.
Každý má k dispozici něco zajímavého, každý bude muset spolknoiut hořkou pilulku a něčeho se bude muset vzdát - odměnou nza to budou nižší náklady, případně vyšší zisk, případně nižší cena vozu pro zákazníka - a to se počítá !!!!!
Jde jen o základní výzkum a 100 mil CZK + dalších pár stovek mil CZK od vlády je celkem nic (např. Honda dává McLarenu prá cca 200 mil USD ročně). Takže zatím nic moc. Základní výkum není aplikovaný výzkum a na druhé straně nepředstavuje problém v konkurečním prostředí, ve kterém je prakticky Honda proti všem.
Jestli na něco přijdou, tak se to v autech objeví nejdříve za 5 let, spíše později.
Osobně považuji japonské atmosféry za špičku (hlavně od Hondy), protože jsou vynikající kombinací hlavně spolehlivosti, čistoty (žádné saze, jako evropské přímovstřiky navíc s turbem), spotřeby a dostatečného výkonu. Proč mají v třetích zemích hlavně japonská auta s benzínovými atmosférami? Protože jsou spolehlivé a jedou na vše, co připomíná benzín. Vždyť ještě koncem 90. let hondím vysokootáčkovým atmosférám stači benzín BA 91 (koncernové potřebovaly pro vyšší otáčky BA 98).
a strašně jim to škodí. Měli tolik povedených modelů, které v další generaci pohřbili.
Něco jako Opel s Calibrou. Pokus nahradit Calibru Astrou kupé byl velice směšný počin.