Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Jawa 650 Legend: zatím jako designérské cvičení

Jawa stále žije a hledá nové cesty k zákazníkům. Jednou z možností je redesign stávajících výrobků a specifické zacílení na okrajové segmenty trhu. Toho si všiml student a dnes již absolvent zlínské Univerzity T. Bati a zkusil se s tímto zadáním poprat.
Zpět na článek
19. 7. 2007 11:22
neregistrovaný "jouda.ondra"
19. 7. 2007 11:23
neregistrovaný "LUK"
19. 7. 2007 11:36
19. 7. 2007 12:07
anonym
19. 7. 2007 12:31
19. 7. 2007 13:22
anonym
19. 7. 2007 13:48
anonym
19. 7. 2007 15:37
19. 7. 2007 17:04
anonym
19. 7. 2007 18:05
neregistrovaný "Deception"
19. 7. 2007 21:37
19. 7. 2007 15:25
neregistrovaný "Klasik"
19. 7. 2007 17:08
anonym
19. 7. 2007 17:18
anonym
19. 7. 2007 18:07
neregistrovaný "Deception"
19. 7. 2007 21:14
neregistrovaný "Michael Knight"
20. 7. 2007 09:13
neregistrovaný "Riccardo"
20. 8. 2007 17:47
anonym
19. 7. 2007 11:42
neregistrovaný "Nadzvukovy"
19. 7. 2007 12:05
neregistrovaný "Dr.House"
19. 7. 2007 12:09
neregistrovaný "alcapooone"
19. 7. 2007 13:24
anonym
19. 7. 2007 12:07
anonym
19. 7. 2007 12:19
neregistrovaný "Neo11"
19. 7. 2007 12:19
neregistrovaný "jil"
19. 7. 2007 13:19
19. 7. 2007 13:46
neregistrovaný "JohnyR"
19. 7. 2007 13:40
neregistrovaný "Drsoň"
19. 7. 2007 14:18
anonym
19. 7. 2007 14:40
neregistrovaný "jure"
19. 7. 2007 15:22
neregistrovaný "JohnyR"
19. 7. 2007 17:42
anonym
19. 7. 2007 21:21
neregistrovaný "Michael Knight"
19. 7. 2007 22:59
neregistrovaný "yaroukh"
19. 7. 2007 23:22
20. 7. 2007 09:24
neregistrovaný "yaroukh"
20. 7. 2007 14:30
20. 7. 2007 08:26
neregistrovaný "Michael Knight"
20. 7. 2007 09:34
neregistrovaný "yaroukh"
19. 7. 2007 19:52
neregistrovaný "herold"
19. 7. 2007 14:59
neregistrovaný "Maanichka"
19. 7. 2007 15:06
neregistrovaný "the Crow"
19. 7. 2007 16:23
anonym
19. 7. 2007 16:38
anonym
19. 7. 2007 17:46
neregistrovaný "yaroukh"
19. 7. 2007 18:12
neregistrovaný "Deception"
19. 7. 2007 20:33
anonym
19. 7. 2007 18:20
19. 7. 2007 23:08
anonym
20. 7. 2007 09:37
anonym
19. 7. 2007 21:11
neregistrovaný "Michael Knight"
19. 7. 2007 21:26
neregistrovaný "tom"
19. 7. 2007 22:39
19. 7. 2007 23:29
20. 7. 2007 08:43
neregistrovaný "Michael Knight"
20. 7. 2007 09:21
neregistrovaný "Riccardo"
20. 7. 2007 09:43
anonym
20. 7. 2007 11:40
anonym
23. 7. 2007 08:13
neregistrovaný "Riccardo"
20. 7. 2007 23:50
anonym
22. 7. 2007 11:22
neregistrovaný "el"
22. 7. 2007 11:31
neregistrovaný "el"
22. 7. 2007 11:34
22. 7. 2007 12:00
anonym
23. 7. 2007 22:02
neregistrovaný "Michael Knight"
22. 7. 2007 17:58
neregistrovaný "designeros"
22. 7. 2007 17:59
neregistrovaný "designeros"
23. 7. 2007 01:46
neregistrovaný "THOROVO KLADIVO"
27. 7. 2007 11:37
neregistrovaný "bompfy"
6. 8. 2007 14:36
neregistrovaný "Honza ZZR"
18. 8. 2007 20:50
neregistrovaný "protivsem"
29. 8. 2007 13:29
anonym
26. 9. 2007 15:07
anonym
7. 10. 2007 15:55
anonym
neregistrovaný "jouda.ondra"
19. 7. 2007 11:22
Parada
Drzim palce at to vyjde a tleskam, docela povedena motorka, sice na fotkach vypada lip nez ne videu,ale i tak je pekna :yes:
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "LUK"
19. 7. 2007 11:23
SUPER
Je to moc pěkný stroj, který by si určitě zasloužil sériovou výrobu :yes:
Rozbalit vlákno
0
19. 7. 2007 11:36
BRAVO JAWO
Designér... veliká nadstavba. Musíš vědět, musíš umět, musíš mít talent, musíš mít umělecký cit. Dobrý design je jako dobrá kniha, obohatí ti život. Většině je to jedno, neumí číst, to ale neznamená, že by talentovaný designér měl rezignovat. Koukám, že ve Zlíně jeden talent je. Svítíco loga... bílý pruh, jo, tak se to má dělat. A tak do Zlína... volám - BRA(JA)WO :yes:
Rozbalit vlákno
15
anonym
19. 7. 2007 12:07
Re: BRAVO JAWO
Chudák student,pochvala od tebe,co se týče oblasti designu,je spíše urážkou,protože o kvalitním designu ty bohužel nemáš ani páru.I když ty jsi schopen z Jawy 650 udělat GURU všech bikerů.Jinak nic proti designu samotnému,bohužel na špatné,v dnešní době již fosilní značce.
19. 7. 2007 12:31
Re: BRAVO JAWO
No, hlavně jsem schopen z tebe udělat šaška. Ale nemusím, dokonale jsi ho tu ze sebe udělal totiž sám 8-s >:-[] :no:
anonym
19. 7. 2007 13:22
Re: BRAVO JAWO
no snad tomu věříš aspoň ty, kašpare
anonym
19. 7. 2007 13:48
Re: BRAVO JAWO
Ó pane Veliký,už se celý třesu,že se po tvém příspěvku stanu pro všechny klaunem!!??No ale teď už vážně-na to aby jsi ze mě mohl udělat šaška by jsi musel ještě moc a moc pracovat na dalším sebevzdělávání a duševní kultuře a až někdy v budoucnu najedeš na motorce to,co já,tak si o motorkách v klidu popovídáme.Zatím se pokus debatovat s adolescenty o autech.Jenom se divím,že s tvými znalostmi o automobilismu (a o životě vůbec) nejsi již dávno zaměstnán v renomované firmě.Pokud by jsi mi chtěl náhodou tvrdit,že ano,tak ti rovnou budu oponovat,že by tato firma nutně musela stát za ....,protože jinak by jsi nemohl mít tolik času na naprosto nesmyslné debaty a věnoval se pořádné práci,za kterou by jsi dostal dost zaplaceno.Pak by jsi mohl konečně zakoupit tvé vysněné GURU a vedle něj do garáže postavit imidžovou Jawu a konečně ohromit pár puberťáků a možná i nějakou ženskou (i když nevím,nevím,s tvými duševními hodnotami pro tabe asi žádná nebude dost dobrá).Žádným pravidelným přispěvovatelem nejsem,sem tam si přečtu nějakou diskuzi,co mě zajímá,ale mým snem je v reálu vidět člověka,který je schopen vydávat svou inteligenci tak špatným směrem a zároveň sám sebe tolik obdivovat.Podobně se mi navenek jevili Adolf a Vladimír Iljič,ktří taky měli jistou inteligenci,bohužel pro hodně lidí ji špatně použili,i když na rozdíl od tebe to alespoň někam dotáhli.Jo a ten předchozí příspěvek opravdu není ode mne.Prosím GTI,hlavně ze mě nedělej šaška,já bych pak skropil slzami celou klávesnici a to by bylo moc smutné.
19. 7. 2007 15:37
Re: BRAVO JAWO
Toho šaška, stydlíne, jsi tu ze sebe udělal ještě dríve, než jsem tu napsal svůj druhý příspěvek. Dokonale. Teď už se tu jen křečovitě snažíš veřejnosti vnutit svou sebezác***u myšlénku na téma GTI. A pozor na ty pubescenty, aby ses tu neodrovnal definitivně. Tak piš... ještě nějakou hlubší sondu do mé...hlavy, do mé... kapsy, případně o pubescentech.
8-s >:-[] :no:
anonym
19. 7. 2007 17:04
Re: BRAVO JAWO
No nic,diskuze s tebou je stejně úplně zbytečná a pro mě asi trochu pod úroveň.Jenom jsem úplně mimo téma o Jawě,přestože o motorkách toho vím opravdu dost,chtěl poznat duševního naháče tvého kalibru,který tu anonymně pod jakýmsi nickem GTI dělá psudomachra na všechny témata a kazí adolescentům i dospělým lidem diskuzi.Nevím,co je na tomto sebezáchovného a proč mám dávat pozor na pubescenty.Nick ani přezdívku nemám,protože toto je můj třetí a poslední příspěvek,proti VW také nic nemám,jen mě dost zarazila tvoje osoba,takových lidí je opravdu málo v dobrém i zlém.Jenom ti poradím,zkus media a tam můžeš své postřehy a názory ventilovat,jenom pozor-je taky potřeba za ně někdy nést zodpovědnost,ale zase ti za ně zaplatí.Jenom si opravdu musíš srovnat hlavu na běžné lidské myšlení a někdy se i podívat pravdě do očí (v praxi to znamená uznat chybu,pokud ji udělám),což je pro tebe dost neřešitelný problém.Docela se nedivím,že diskutuješ prostřednictvím internetu a anonymně,protože v reálném světě by jsi s takovými světonázory nemusel dobře dopadnout.Pokud jde o toho stydlína mohu ti na požádání poslat e-mail,popř. se ti ukázat v celé své kráse (ale asi bych se ti nelíbil-nemám na zadku vytetovanej znak VW),konfrontace jak rétorické,tak fyzické se opravdu nebojím.A k té křečovité veřejnosti: je opravdu úsměvné,jestli jsi za 15.000 příspěvků nepochopil,že tě všichni považují za svéhlavého a sebestředného GURU maniaka.Neříkám,že všechny tvé příspěvky jsou špatné,to vůbec ne,jenom se ve vlastní zájmu zamysli nad sebou,hodně ti to pomůže.Toť sonda do tvé hlavy,tvou kapsu vynechám,neboť tu bychom mohli zhodnotit pouze v reálu,ale i této konfrontaci se nevyhnu,myslím,že se za sebe nemusím stydět (i když mezi horních 10.000 asi nepatřím).Jenomže taková konfrontace by se asi nelíbila tobě a tvému egu a to by se ti potom asi špatně machrovalo,že?A na závěr zdarma jedna rada do života i do diskuzí: nezesměšňuj zbytečně duševně slabší a zůstaneš toho sám ušetřen (možná).
neregistrovaný "Deception"
19. 7. 2007 18:05
Re: BRAVO JAWO
Bože, to jsou ale kecy. Měl bys psát k článku a reagovat věcně, ne se tady snažit "jako že" moralizovat.
19. 7. 2007 21:37
Re: BRAVO JAWO
Léčebna je za rohem, asi sis spletl ulici. Nekaž tu článek o krásné Jawě, ty Freude 8-s :no:
neregistrovaný "Klasik"
19. 7. 2007 15:25
Re: BRAVO JAWO
Víš - Jawa je kultovní značka stejně jako Norton, BSA atd. A Jawa žije (s potížemi, ale žije) a vyrábí i tyhle 650. Nevidím důvod k emocím, napadání, výsměchu.
anonym
19. 7. 2007 17:08
Re: BRAVO JAWO
No nic,diskuze s tebou je stejně úplně zbytečná a pro mě asi trochu pod úroveň.Jenom jsem úplně mimo téma o Jawě,přestože o motorkách toho vím opravdu dost,chtěl poznat duševního naháče tvého kalibru,který tu anonymně pod jakýmsi nickem GTI dělá psudomachra na všechny témata a kazí adolescentům i dospělým lidem diskuzi.Nevím,co je na tomto sebezáchovného a proč mám dávat pozor na pubescenty.Nick ani přezdívku nemám,protože toto je můj třetí a poslední příspěvek,proti VW také nic nemám,jen mě dost zarazila tvoje osoba,takových lidí je opravdu málo v dobrém i zlém.Jenom ti poradím,zkus media a tam můžeš své postřehy a názory ventilovat,jenom pozor-je taky potřeba za ně někdy nést zodpovědnost,ale zase ti za ně zaplatí.Jenom si opravdu musíš srovnat hlavu na běžné lidské myšlení a někdy se i podívat pravdě do očí (v praxi to znamená uznat chybu,pokud ji udělám),což je pro tebe dost neřešitelný problém.Docela se nedivím,že diskutuješ prostřednictvím internetu a anonymně,protože v reálném světě by jsi s takovými světonázory nemusel dobře dopadnout.Pokud jde o toho stydlína mohu ti na požádání poslat e-mail,popř. se ti ukázat v celé své kráse (ale asi bych se ti nelíbil-nemám na zadku vytetovanej znak VW),konfrontace jak rétorické,tak fyzické se opravdu nebojím.A k té křečovité veřejnosti: je opravdu úsměvné,jestli jsi za 15.000 příspěvků nepochopil,že tě všichni považují za svéhlavého a sebestředného GURU maniaka.Neříkám,že všechny tvé příspěvky jsou špatné,to vůbec ne,jenom se ve vlastní zájmu zamysli nad sebou,hodně ti to pomůže.Toť sonda do tvé hlavy,tvou kapsu vynechám,neboť tu bychom mohli zhodnotit pouze v reálu,ale i této konfrontaci se nevyhnu,myslím,že se za sebe nemusím stydět (i když mezi horních 10.000 asi nepatřím).Jenomže taková konfrontace by se asi nelíbila tobě a tvému egu a to by se ti potom asi špatně machrovalo,že?A na závěr zdarma jedna rada do života i do diskuzí: nezesměšňuj zbytečně duševně slabší a zůstaneš toho sám ušetřen (možná).
anonym
19. 7. 2007 17:18
Re: BRAVO JAWO
Sorry,to je omyl,jenom jsem ti chtěl vysvětlit,že proti Jawě vůbec nic nemám,sám jsem jich pár také měl.Design se mi osobně docela líbí,jen jsem se zamyslel nad pochvalou od GTIho.Jenom si maslím,že Jawa bohužel strašně zaspala a teď již opravdu propastný rozdíl nemůže dohnat.Znám hodně lidí i přímo z Jawy (myslí si totéž).Na současném trhu je těžké konkurovat japoncům,takže oslovit zákazníky lze pouze cenou,ale i ta je bohužel dost vysoká na nabízenou kvalitu.Přirovnal bych to k postavení Dacie Logan-dobrovolně si ji s láskou nemůžeš koupit,ale hodně lidí osloví peníze.Proto lze Jawa bez nejmenších urážek brát jako přestupní stanice pro méně majetné bikery na cestě za motorkou svých snů.A prostě nevěřím,že by si kdokoliv s dostatkem finančních prostředků jako svou motorku snů koupil Jawu.Opravdu nemluvím o starých veteránech-to je sběratelská lahůdka,ale o nové produkci,která bohužel nemá šanci konkurovat.
neregistrovaný "Deception"
19. 7. 2007 18:07
Re: BRAVO JAWO
Diskuzi tu kazíš jen ty, psaní dlouhých slohovek na duté téma nikoho nenadchne. :no:
neregistrovaný "Michael Knight"
19. 7. 2007 21:14
Re: BRAVO JAWO
Pozor - mam tucha ze se ozval guru vsech diskuznich spameru DanielDesign....? Znelo to uplne jak od Danecka ....
neregistrovaný "Riccardo"
20. 7. 2007 09:13
Re: BRAVO JAWO
Vy jste toho anonyma ("anonym" [85.239.255.XXX]) pochopili ? Já teda ne - nějak jeho reakci nechápu. Připomíná mi to souseda, který říkával: "Všechno je na*** akorát včely jsou na med - ale i ten med je vlastně na***".
On ten anonym bude asi nějaký zavržený designér :-)
anonym
20. 8. 2007 17:47
Re: BRAVO JAWO
zasramej rejžáku neser jse do Jawy,jawa není žádná fosílije.
neregistrovaný "Nadzvukovy"
19. 7. 2007 11:42
NO ...
HEZKY-ČESKY :yes:
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Dr.House"
19. 7. 2007 12:05
jen tak dal
Líbila by se mi ještě přepracovaná přední část motocyklu v návaznosti s designem zadní partie
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "alcapooone"
19. 7. 2007 12:09
Re: jen tak dal
presne je to cool ale ten predek mi prijde niak uz zastaralej chcelo by to trosku zmenu krok vpred
anonym
19. 7. 2007 13:24
Re: jen tak dal
mně přijde, že ta kastle je motorce nějak velká - zvlášť na zadním blatníku mě to bije do očí
anonym
19. 7. 2007 12:07
povedená práce
Líbila by se mi ještě přepracovaná přední část motocyklu v návaznosti s designem zadní partie
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Neo11"
19. 7. 2007 12:19
Super
Tenhle styl motorek moc nemusím, ale tohle je opravdu povedená práce a upřímně říkám, že za rozumnou cenu bych do toho šel... :yes:
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "jil"
19. 7. 2007 12:19
Super, ale to prostredi je desny
Hudba zajimava, ale ty rozbity silnice:/
Rozbalit vlákno
0
19. 7. 2007 13:19
JEDINE JAWA
Za mlada jsme s kamaradama jezdili na vynikajicich kyvackach a panelkach. Dnes to vypada, ze se Jawa zase stavi na nohy. Syn mel Jawu 650 clasic. Dlouho na ni nejezdil, ale pamatuju si, jak rikal, ze nejlepsi na ni bylo to sedadlo. Hodne nadaval na dilenske zpracovani (upadlo mu napr. svetlo), a prilis mekke predni perovani a vlnici se ram. Stupacky by pry take mely byt vice vpredu. Tento koncept meni jedinou pozitivni vec na Jawe a to sedadlo. Stupacky jsou stejne i na stejnem miste. Zadni partie se mi osobne moc libi. Predelal bych riditka a svetlo.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "JohnyR"
19. 7. 2007 13:46
Re: JEDINE JAWA
Ja na dilenske zpracovani nenadavam - mam zatim najeto 1000km a vse drzi a je v pohode. Samozrejme byla nutnost delat to, co je treba - minimalne prvnich 500km hlidat a dotahovat srouby. Co me potesilo, bylo to, ze i kamarad, co prodava motocykly z japonske produkce, pochvalil zpracovani. Svetlo drzi, nebylo treba ani dotahovat. Mekke perovani mohl mit levnejsi typ, ktery nemel predni vidlice Paioli. Vlnici ram jsem nezaznamenal, je otazka, jestli me spravne nahustene pneumatiky. Stupacky me vyhovujou jak jsou - tahle motorka nema byt klasicky chopper, a kdo to tak chce, namontuje si predstupacky a muze byt spokojen. Jinak tenhle prototyp vypada zajimave, docela se me libi a lehce poladit predek by mozna stalo take za to. Kazdopadne vice se da rict az po fyzickem shlednuti.
neregistrovaný "Drsoň"
19. 7. 2007 13:40
Fajnová práce...
Není třeba nic dodávat... :yes:
Rozbalit vlákno
0
anonym
19. 7. 2007 14:18
bimbo
Ach jo. Chudák JAWA :-( :no:
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "jure"
19. 7. 2007 14:40
des
Jak muze nekdo napsat,ze je to pekne,je to hruza....nemam nic proti jawe, ale tohle je fakt dilo. Ten tragicky vyfuk narvou snad na vsechno....
Rozbalit vlákno
10
neregistrovaný "JohnyR"
19. 7. 2007 15:22
Re: des
Nekdo holky, jiny vdolky. Co je pro tebe tragicke, je pro jine paradni. Design vypada na muj vkus pekne, ale vazne ho budu hodnotit az po zivem shlednuti. Co se tyce vyfuku, tak ten je pro me super - neotrely desing, ktery s celkovym vzhledem skvele ladi. Trubka od kamen sice hezky zni, ale me se na teto motorce nelibi.
anonym
19. 7. 2007 17:42
Re: des
Tady jsou lidi rádi za sebemenší maličkost, takže maj pak tendenci z tý maličkosti dělat kdovíco. (Např. "jeden z největších designérů své doby" Václav Král, ROFL.)

A když z toho nejseš u vytržení kolektivně s nima, tak ti slušnější ti napíšou, že tomu nerozumíš.
neregistrovaný "Michael Knight"
19. 7. 2007 21:21
Re: des
Ty ses taky setrenej ze zaclony!!! je videt ze o panu Kralovy toho moc nevis. Muzes my teda rict kdo je tvuj designersky guru? Nejspis povazujes sebe za spickoveho designera a cmaras si auticka do denicku jedno za druhym. No jo anonym, nejvetsi frajeri se projevoujou pres klavesnici ... kritizovat umi ale kazdej. Zas sem se pekne nasral ....
neregistrovaný "yaroukh"
19. 7. 2007 22:59
Re: des
Tohle je moje "oblíbený" téma. >:D Podobnou debatu i reakce, jakou jsi předvedl ty, už jsem tu viděl. (Fakt dobrej výstup, přispěl bych ti na čepici s rolničkama.)

Mě tu taky pár rozumbradů psalo, že o něm nic nevím. A myslíš, že mi o něm tedy něco nového řekli? >:D Hodíš do placu něco ty? Nebo jenom teatrálně mávneš rukou, abys náhodou nemusel tu svojí Absolutní Pravdu dokazovat..? Je to určitě pohodlnější - nehrozí, že zjistíš, že o něm vlastně kulový víš ty. (Go Google, Go! :)
Na podpoření svojí A.P. nejspíš nemáš nic, nějakej senzačně odkrytej archiv návrhů pana Krále..? Něco víc než "nic o něm nevíš" nebo "nerozumíš tomu"..? Protože to už tady taky bylo...

Nejdál jsme se v těch debatách (kromě urážek) dostali k tomu, že "pana Krále spoutával režim a z toho plynoucí podmínky". Jenže to jsou fabulace; důvody, proč "to nešlo" (byť mohou být pravdivé/objektivní), z nikoho designéra světového formátu neudělají.

Ano, v ČSSR byl pan Král #1, ve východním bloku MOŽNÁ taky, jenže tady design stagnoval. (Přirovnání o malém rybníku si nechám od cesty, aby mě tu zase někdo neobviňoval z kopání do mrtvých; je to sice hodně laciné obvinění, ale někomu stačí opravdu málo.)

Za sebe hodim nějaký velký designérský jména: Colani, Cugiaro, ze současných M. Smith, Callum, možná da Silva..
(A co se českých designérů týče, už jako malému se mi víc líbily koncepty Pavla Huška - jak formou/stylem tak obsahem, nápady; ale to jen pro doplnění mého náhledu na věc, za opravdu velké designérské jméno bych asi pana Huška také neoznačil. Michal Jelínek už "vyrůstal" a tvoří v jiné době, takže toho bych sem vůbec netahal.)

Nebo snad to, že jsme v ČSSR asi neměli lepšího designéra a že tato osoba bohužel již není mezi živými, znamená, že se musí kývat hlavičkou na sebetroufalejší přirovnání s panem Králem související?
Jestli něco konkrétního máš, hoď to sem - třeba jsem to neviděl, třeba se mi to bude líbit. Jinak bys měl zvážit změnu nicka. (Tenhle je stejně takovej infantilní.) :no:
19. 7. 2007 23:22
Re: des
Král zůstane králem a blb blbem... to je známa věc. Už jsem to tu jednou psal, tak znovu - Pan Král prožil většinu života za komunodrátama... tak jako my. Žil v prostředí, kde ikonou designu byla rudá hvězda dole na Můstku. Pod ní byl nápis - "se Sovětským, svazem na věčné časy a nikdy jinak". Nám, obyčejným lidem, bralo chuť do života to závěrečné sousloví - nikdy jinak... to znamenalo definitivu.

Umíš si vůbec představit, žes na světě jen jednou a máš všechno prožít v jednom komunolágru? Nemáš desky, nemáš knihy, nemáš filmy, nemáš auto, nemáš nic, a co tě utváří, to je buď propašované nebo děděné z časů první republiky.

Tak je potřeba vědět, že tu žil pán, kterej když něco nakreslil a mohl to někde otisknout, my na to civěli doaleluja. Byl to zpravidla černobílej průhledovej obrázek auta na zadní straně Světa motorů či Automobilu... a my si ho doma vybarvovali pastelkama.

Umíš si vůbec představit tu realitu... víš ty vůbec, že barevná fotka 911ky z propašovanýho časopisu tirákem z Německa (časopis sis koupil za čtvrtinu svý vejplaty a než jsi ho dones domů, byl jsi podělanej strachy, že tě seberou) se tu cenila jako obraz od Paula Klee? Nemáš ani šajna v čem jsme žili, a co pro nás, autožrouty, pan Král znamenal. Jeho talent je evidentní, nezpochybnitelný. Že nemohl makat na novém Férru... no, to snad pochopíš.

A jak velký byl jeho talent? Tak především byl mnohonásobně větší než tvůj. Byl to člověk, který uměl vidět. Geniálních designérů je na světě, že bys je spočítal na jedný ruce. Pan Král asi nebyl geniálním designérem... byl "jen" designerem nezapomenutelným. A to je dost.

P.S. Mimochodem, ty máš vůči němu nějakej blok, ne? Psali jsme tu o něm vícekrát a tys jančil jak pominutej... Máváš tu Colanim, kdyby v sedmesátých létech zničho nic vylezl Král s obdobnou aktivitou, třeba by udělal design sprchové baterie á la Colani, tak by ho rovnou zavřeli pro rozvracení socialistického zřízení úpadkovým poklonkováním buržoažním mocipánům. Nevíš o tom nic.
neregistrovaný "yaroukh"
20. 7. 2007 09:24
Re: des
Ani jsem ten tvůj cint nečetl, jenom tady na konci vidím "nevíš o tom nic", prostě klasika - klaun GTI s rypákem nahoru, a nejspíš už ani není v jeho silách to změnit.
20. 7. 2007 14:30
Re: des
Ještě že neumíš číst... Yaroukhu, oblizovači výloh u Fordu, referente nevědomí, ty co bys tu chtěl rozvíjet designérské teorie... otřesné.
neregistrovaný "Michael Knight"
20. 7. 2007 08:26
Re: des
Díky za tvé skvělé rady, určitě si je vezmu k srdci >:D Navíc pokud vim, tak jsem o p. Kralovy nepsal nic v tom smyslu ze byto byl nejaky guru ci genius a hlavne jsem napsal ze kritizovat umi kazdeh ... Kral je pro mnoho cechu kteri vyrustaly v komunismu opravdu symbolem designu a ja jim rozumim protoze i ja ktery jsem si v minulem rezimu moc nepobyl jeho stroje a navrhy ocenuji...
neregistrovaný "yaroukh"
20. 7. 2007 09:34
Re: des
(Hezké, že to zvládneš i bez urážek.)
Já jeho návrhy do jisté míry také oceňuji - mám k nim respekt jako k výsledku něčí poctivé práce, jen mě neoslovují a HLAVNĚ jsem přesvědčen, že na nálepku "designérského génia" nemá ani náhodou.

Když se atlet nedostaví na start závodu, prostě se nemůže umístit - a nikoho nezajímá, jestli to bylo proto, že nedostal vízum, že ho unesli, že upadl na schodech, že zaspal, nebo že dostal průjem...
neregistrovaný "herold"
19. 7. 2007 19:52
Re: des
vejfuk masakr. myslim, že design by zmenilo par veci napr ty již zminěná řidítka, stupacky a rozhodne ten hnusnej vejfuk. tyto polozky dle mého názoru nejsou nákladné a totéž sedlo. ale pravda je jak nekdo jiz psal uz tady, kdyz v zadani je 80% dilu ktere nemuzes zmenit je to hodne omezeny. Obecne je problém cena dnesnich jaw, která je primo drasticka, vzhledem k tomu co za ni dostanes a vzhledem k tomu co jiz lze za tyto penize poridit jiného. Jinak hodně zajimavy je to zadni svetlo. Kazdopadne ocenuju dilo jako celek.
neregistrovaný "Maanichka"
19. 7. 2007 14:59
Pekne - uz jen doladit
Me osobne se nove Jawy libi - je fakt, ze PAN Kral mel trochu smulu a omezeni pri navrhovani v tom, ze mel predem dan tvar pouzite koncovky vyfuku. Ale me se to libi a take jsem patriot a Jawe fandim (radsi bych ČZ, ale vime vsichni, co s tim planovane hospodarstvi a nasledne Cagiva udelala). Kazdopadne uz chybi jen vychytat par detailu na predku a bylo by. treba otocit ten chladic "na vysku", aby tak netrcel do stran a prepracovat palubku, budiky a spinacku a byl by z toho libovej cruiser. Dalsi a nemene podstatnou otazkou vsak zustava, kolik si (v pripade, ze by se to dostalo az do vyroby) za to Jawa rekne. Nebot cena je nedulezita pouze pro nadsence.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "the Crow"
19. 7. 2007 15:06
Supr
Je to hodně povedený. Mě osobně se líbí i Jawa Classic. Ale tahle studie je opravdu designově povedená a hlavně pasuje na rám bez větších konstrukčních úprav. Jen aby Jawa s tím vyjela a jdu si pro ní.
Rozbalit vlákno
0
anonym
19. 7. 2007 16:23
dgh
:-! hg
Rozbalit vlákno
0
anonym
19. 7. 2007 16:38
ČESKÁ HRDOST!
Bravo tisíckrát bravo!
:yes:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Falco
19. 7. 2007 22:41
Re: ČESKÁ HRDOST!
:yes: :yes:
neregistrovaný "yaroukh"
19. 7. 2007 17:46
nelíbí
Je mi jedno, jestli je to omezeníma nebo jinym vkusem autora, výsledek se mi nelíbí.
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "Deception"
19. 7. 2007 18:12
Re: nelíbí
No, design v Jawě je silně limitován - financema. Což nějak neumožňuje vytvoření opravdu nového orginálního motocyklu. Nápady by byly, ale když ti zadavatel ukáže 80% dílů a řekne, ty tam budou (na jiné nemáme), tak se hold moc dělat nedá.
anonym
19. 7. 2007 20:33
Re: nelíbí
Plne souhlasim - presne tak to bylo v pripade prvni Jawy 650 (tj classica). Je to skoda, ale i tak je to krok vpred proti 40let stary 350 (ale ta mela taky neco do sebe).
19. 7. 2007 18:20
RIDITKA
Jakozto velky fanda JAWY rikam bravo. Jen ty riditka mne vubec nesedi. Chtelo by to jiny tvar, sirsi material. Z nejakeho duvodu mi pripomina BABETU (i kdyz tvar je jiny). Mozna to bude temi trcicimi lanky. Nahore jsem jiz napsal, ze i stupacky by potrebovaly vymenit misto. Bud dopredu, jako klasicky chopper, nebo dozadu jako Yamaha V-Max.
Rozbalit vlákno
0
19. 7. 2007 18:20
RIDITKA, STUPACKY
Jakozto velky fanda JAWY rikam bravo. Jen ty riditka mne vubec nesedi. Chtelo by to jiny tvar, sirsi material. Z nejakeho duvodu mi pripomina BABETU (i kdyz tvar je jiny). Mozna to bude temi trcicimi lanky. Nahore jsem jiz napsal, ze i stupacky by potrebovaly vymenit misto. Bud dopredu, jako klasicky chopper, nebo dozadu jako Yamaha V-Max.
Rozbalit vlákno
14
19. 7. 2007 21:52
Re: RIDITKA, STUPACKY
Mariánku, kurs masérský, je něco úplně jiného, než-li kurs designérský... :-) Klid, klid, klid. Stůj v pokoře k umění toho kluka a nesnaž se na jeho úkor rozvíjet své představy o Jawě, prosím. Mě spíš po přečtení několika tvých příspěvků napadá, jestli ti ta řídítka nepřípomínají spíše řídítka tříkolky, Mariánku, co? :-) ;-) Jinak... to přiznání Babety... za to máš ode mne :yes: P.S. nenuť se zbytečně na diskuzích do vysněného postavení světoběžníka, na kterého doma čeká flotila od VOLVO, a pamatuj - sny necháváme pod monitorem, píšeme zde zásadně o autech... či motorkách... cizích. Vyřádit se o svých vlastních můžeš vedle - na Moje auto. Pokusím se zjistit, jestli tě tam pustí i s Babetou ;-) :yes:
19. 7. 2007 22:15
Re: RIDITKA, STUPACKY
Za co takovy utok? Bavime se zde o designerske praci studenta a ja mu ji chvalim. Zde jsem napsal svuj nazor a pripsal jsem co by se mi libilo. Take jsem porovnal tento design se zkusenostmi meho syna. GTI, nediv se, ze na tebe lidi narazeji v diskuzich. Takoveto poznamky jsou jejich podnetem. Uplne zbytecne, uplne z obrazu.
19. 7. 2007 22:45
Re: RIDITKA, STUPACKY
Není to útok. Myslím to dobře. Jen prosím o tom podumej.
19. 7. 2007 22:55
Re: RIDITKA, STUPACKY
Zamysli se nad svym pristupem, hodne lidi bys mohl urazit.
19. 7. 2007 23:02
Re: RIDITKA, STUPACKY
Jo, to udělám speciálně teď. A ty prosím udělej to samé z důvodů o kterých píši nahoře. Tady to už ukončeme, můžem to detailně probrat na tvém blogu.
anonym
19. 7. 2007 23:08
Re: RIDITKA, STUPACKY
A omluva nic? tak to je GTI, jak ho známe. Evidentně jsi ještě nedospěl. :no:
19. 7. 2007 23:42
Re: RIDITKA, STUPACKY
Tu bych ani necekal. S tim, kdyby GTI zacal, mel by praci na celou noc. Me postaci, kdyz se nad svym vystupovanim zamysli.
19. 7. 2007 23:46
Re: RIDITKA, STUPACKY
To udělej především ty.
20. 7. 2007 00:10
Re: RIDITKA, STUPACKY
Ja zde nikoho vedome neurazim. Komentuji co mozna nejobjektivneji. Snazim se drzet tematu a rad pridavam sve poznatky/zkusenosti. Pokud mam o tematu pouze castecne znalosti, vetsinou neprispevuji. A co ty GTI?
20. 7. 2007 00:26
Re: RIDITKA, STUPACKY
Též neurážím, na to si dávám bedlivý pozor. Moc mile jsi napsal. Tak nezbývá, než své předsevzetí dodržovat... možná pak přejdu tvé příspěvky, co nahrávají na smeč, s tichým skluzem. Nerad, leč podruhé tě upozorňuji, že jsme asi osmým příspěvkem mimo téma. Můžem to rozebírát třeba do rána u tebe na blogu. Tam mohu být ještě otevřenější, neb mě můžeš pak smáznout.
anonym
20. 7. 2007 09:37
Re: RIDITKA, STUPACKY
jsi ubožák
20. 7. 2007 14:26
Re: RIDITKA, STUPACKY
jsi ubožák
23. 7. 2007 15:19
Re: RIDITKA, STUPACKY
Myslim ze zamyslet by jsi se mel ty sam nad sebou. ,,Marianek" jenom napsal svuj nazor.Zda se mi, ze predevsim ty by jsi se mel uklidnit a nerikat nikomu co ma a co nema...
19. 7. 2007 18:33
Sirsi pneu,alespon dozadu
to byc zmenil ja .A ty riditka mi taky nesedej, jinak je to zajimavy.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Michael Knight"
19. 7. 2007 21:11
Jawa
:yes: kluk nebude uplne blbej....ale ja neco delat po Kralovi tak by sem se stydel az za usima. Tady nejde o tento konkretni model, ale o to jak se znacka bude rozmahat do budoucna...ja myslim ze Jawa je jedna z mala veci u nas, v cem se skryva jakas takas narodni hrdost. Muzu jenom tajne doufat a vzpominat pritom na Péráka..... :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "tom"
19. 7. 2007 21:26
sedlo
na muj vkus moc vycnivajici sedlo, je to jako kdyz se prejim a mam nafoukly bricho. to proste neni hezkej pohled. jinak je v poho
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Falco
19. 7. 2007 22:39
Jawa
Jawa, jeden z technicky nejvýznamnějších produktů minulého století, který zasáhl do života každého znás..Nemalou měrou přispěla k rozvoji motocyklů po celém světě..
Motocykly Jawa se exportovaly nejen do celého světa, ale začaly se dokonce vyrábět i mimo území bývalého Československa...Doufejme, že největší dny slávy má tato značka ještě před sebou..
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "Michael Knight"
20. 7. 2007 08:43
Re: Jawa
Tak nejvetsi dny asi slavy asi tezko, budme realisti. Ale parada je, ze dneska na Jawach valime tady mi, ale cetl jsem ze i ve Vietnamu se chytla tesi se oblibe. Me se nejvic libilo, ze driv si clovek koupil motorku a vedel ze ji ma na celej zivot - kvalita, jednoduchost, krasa. Ja se porad vracim timhle k perakovy, kterej jsi je ,,trochu technicky zdatny,, clovek, kterej si o tom treba neco precte schopen opravit a starat se o ni. Dnesni motorky jsou mnohem vykonejsi, maji lepsi spotrebu etc. ale je to uz jen spotrebni zbozi.
neregistrovaný "Riccardo"
20. 7. 2007 09:21
Chce to pevné nervy
Podle těch reakcí tady bych řekl, že být designérem v česku chce dost pevné nervy. No jo no, holt česká mentalita. Škodovka je hnusná, knihovna je hnusná, Jawa je hnusná všechno je na*** ... tak si aspoň plivnu na policejní auto až půjdu v noci z hospody ...
Rozbalit vlákno
3
anonym
20. 7. 2007 09:43
Re: Chce to pevné nervy
... zatímco podle Riccarda, by měli všichni Češi automaticky chválit, i když se jim to nelíbí (aby nemusel mít designér v Česky pevné nervy).
Tak tyhle poplácávače po zádech, který tvoji práci chválej jenom proto, že seš ze stejný vesnice, mám fakt rád. >:D
anonym
20. 7. 2007 11:40
Re: Chce to pevné nervy
Ono je to spíš o tom že co je s naší vesnice je automacky hnusný když příla jawa s 650 jawou tak všichni jak je to hnusný když přišlo podobný KTM tak to bylo neotřeli zajímavý čím to asi je?
neregistrovaný "Riccardo"
23. 7. 2007 08:13
Re: Chce to pevné nervy
Takoví typičtí poplácavači po zádech jsou amíci. Musím říct, že je to mnohem lepší, protože člověk se dovtípí, že to je někdy přehnané, ale nikdo nikoho neuráží a všichni se navzájem hecujou k lepším výkonům. Tady každý každého akorát zadupává do země svými negativistickými a primitivními žvásty. ;-\
anonym
20. 7. 2007 23:50
hmm
MOc bych si přál ,aby Jawa zase něco znamenala..Bohužel současné osloví spíše starší fandy Jawy , než nové zákazníky. Navíc ceny ve srovnání s konkurencí nejsou také zrovna příznivé ...Pokud vychytáte akci a teď jich je poslední dobou docela dost --budeto mít Jawa težší a těžší ..Přesto všechno ji přeju mnoho úspěchů....
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "el"
22. 7. 2007 11:22
Líbí jen výfuk nemohu skousnout
Líbí se mi všechny 650,ale ten výfuk jako originální poznávací znamení je otřesný,fandim všemu českýmu ale ten výfuk je fakt děs,možná by byl lepší doutník z pulitra nebo s Kawiny v 650
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "el"
22. 7. 2007 11:31
Líbí jen výfuk nemohu skousnout
Líbí se mi všechny 650,ale ten výfuk jako originální poznávací znamení je otřesný,fandim všemu českýmu ale ten výfuk je fakt děs,možná by byl lepší doutník z pulitra nebo s Kawiny v 650.Je možný že vynálezce tohoto vejfuku je zatvrzelej a nenechá si na ten svůj "supervejfuk" šahnout,ani si do toho prostě nenechá kecat,takový lidi znám.Jenže to Jawě dost škodí,cena taky trošku.
Líbí se mi krok,kde češi(sice s čínou) oživili 555.Limitovaná edice je palba ale je to pěkný,ne?Co takhle udělat JAWA 650(500 OHC)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ghostyx
22. 7. 2007 11:34
JAWA
Moc bych si pral, aby se Jawa udrzela v tom tezkem konkurencnim boji... Mozna cesta, mozna vede pres choppery nebo nahace jak nam ukazuje mlady designer... :yes: Jednu chvili Harley-Davidson byl taky tesne pred krachem a kde je dnes? Je to nase legendarni znacka a bylo by skoda, aby skoncila jako osobni Tatra... Pro me konec Tatry je neodpustitelny... :no:
Rozbalit vlákno
0
anonym
22. 7. 2007 12:00
Petr Maly
obvykle nereaguju, ale tady musim. Tato Jawa neni spatna, ale nekoupil bych si ji podobne jako spousta lidi kvuli premrstene cene (myslim klasickou 650). Japonci jsou hezci, MODERNEJSI a levnejsi!!! Vymluvy typu malo penez neberu...ok, na tech. vyvoj nemaji, ale v designu kapotaze by meli mit..Laminatova forma na model neni draha. Díky laminatu se muze designer vyradit.Pokud na to nemaji, at radsi na cas chcipnou, a pak se vrati s o to vetsi silou. HD mel jednu vyhodu, amici na nej byli hrdi a hlavne jich je hodne..par ceskych nadsencu jawu nezachrani. Ohledne p. Krale, myslim, ze nejlepsi by bylo mu na Vaclavaku postavit pomnik jeho a jeho super tatry.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Michael Knight"
23. 7. 2007 22:02
Re: Petr Maly
Měl bys regovat častěji a jiní méně :no: :yes:
neregistrovaný "designeros"
22. 7. 2007 17:58
jawa???
obvykle nereaguju, ale tady musim. Tato Jawa neni spatna, ale nekoupil bych si ji podobne jako spousta lidi kvuli premrstene cene (myslim klasickou 650). Japonci jsou hezci, modernejsi a levnejsi!!! Vymluvy typu malo penez neberu...ok, na tech. vyvoj nemaji, ale v designu kapotaze by meli mit..Laminatova forma na model neni draha. Díky laminatu se muze designer vyradit.Pokud na to nemaji, at radsi na cas chcipnou, a pak se vrati s o to vetsi silou. HD mel jednu vyhodu, amici na nej byli hrdi a hlavne jich je hodne..par ceskych nadsencu jawu nezachrani. Ohledne p. Krale, myslim, ze nejlepsi by bylo mu na Vaclavaku postavit pomnik jeho a jeho super tatry. :-) :-)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "designeros"
22. 7. 2007 17:59
jawa
obvykle nereaguju, ale tady musim. Tato Jawa neni spatna, ale nekoupil bych si ji podobne jako spousta lidi kvuli premrstene cene (myslim klasickou 650). Japonci jsou hezci, modernejsi a levnejsi!!! Vymluvy typu malo penez neberu...ok, na tech. vyvoj nemaji, ale v designu kapotaze by meli mit..Laminatova forma na model neni draha. Díky laminatu se muze designer vyradit.Pokud na to nemaji, at radsi na cas chcipnou, a pak se vrati s o to vetsi silou. HD mel jednu vyhodu, amici na nej byli hrdi a hlavne jich je hodne..par ceskych nadsencu jawu nezachrani. Ohledne p. Krale, myslim, ze nejlepsi by bylo mu na Vaclavaku postavit pomnik jeho a jeho super tatry.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "THOROVO KLADIVO"
23. 7. 2007 01:46
Je to pro koníčkáře,
Japonec je modernější (holt starej jednoválec zázraky neumí), kvalitnější (nesypou se z nich šroubky po pár kilometrech) a za rozumnou cenu - ale chápu, že si pár nadšenců koupí i Jawu - je to jejich věc a kritizovat jejich rozhodnutí nebudu.

K tomuto designu - zdá se mi kapotáž relativně masivní k subtilnímu zbytku stroje. Je to trošku nesourodé - ale jistě se to někomu bude i líbit - ale já bych do toho nešel.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "bompfy"
27. 7. 2007 11:37
Jawa vs. japonec??
Může mi někdo ukázat japonce (nebo klidně jakoukoli jinou zahraniční moto) ve stylu 650 Legend za ty prachy co by eventuelně stála (nová řekněme 180 000,- Kč)?? Tím stylem myslím sportovně založeného maloobjemového choppera (repektive custom, zaškatulkovat tuhle moto je dost obtížné). Nejblíž by tomu mohl být HD s řadou Sportster (nejlevnější za 220 585,- Kč). Mluvím o nové moto od dealera, vim že ojetinu bych mohl koupit za polovinu ceny nové jawy, ale nová moto za tuhle cenu a v tomhle stylu na našem trhu chybí, nebo mě alespoň žádná nenapadá... Tak piště, ragujte, navrhujte...
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Honza ZZR"
6. 8. 2007 14:36
Re: Jawa vs. japonec??
Suzuki Intruder M800 - K7..........199 000,- Kč s DPH - nová.
neregistrovaný "protivsem"
18. 8. 2007 20:50
komu se to nelíbí .......
Jawa je Jawa, a komu se to nelíbí, ať si koupí za ty prachy nějakého seperdokonalého číňana. Po pár letech uvidí.
Rozbalit vlákno
0
anonym
29. 8. 2007 13:29
martini
to je perfektní
Rozbalit vlákno
0
anonym
26. 9. 2007 15:07
jawa legend
tak to je super jawicka :yes:
Rozbalit vlákno
0
anonym
7. 10. 2007 15:55
Schánim
Schánim přední blatník na babetu classic prosim :-)
Rozbalit vlákno
0