Chystaná třináctistovka nenahradí šestnáctistovku, jak by se někdo mohl obávat, nýbrž menší dvanáctistovku. Motor 1.6 TCe totiž bude nahrazen osmnáctistovkou.
si někdo představuje konec downsizingu tím, že 1,2 v turbu nahradí 1,3 v turbu, tak je to asi jako kdybych sousedovi panicovi oznámil, že ho čeká konečně kvalitní sexuální zážitek, .................... a pak mu poradil, at si vymění pravou ruku za levou. :-)
A není to lepší než litrový tříválec u konkurence? Konkurence totiž nahrazuje čtyřválcové 1.2 litrovými tříválci. Renault jde tedy opačnou cestou a objem zvyšuje. Myslím, že to není až tak složité na pochopení.
Ešte treba pribrať v úvahu, že autá skôr priberajú ako chudnú, a tiež že emisie im stále viac uberajú na sile, aj keď čísla vyzerajú oprimisticky.
V dobách nedávno minulých bola 85-koňová porcia výkonu slušná, dnes sa servíruje ako dobrá ponuka o dve triedy dole... Hlavne uvádzaný výkon je špičková hodnota pri bohvieakých otáčkach. V bežne využívanom pásme otáčok je stádo dostupných koní podstatne menšie. Aj u turbomotorov.
Ano, to je přesně ta klíčová otázka - v jakých modelech a jak pozicované ty motory budou.
VW nahradil 1.2TSI pomocí 1.0TSI, takže když teď Renault nahradí 1.2TCe pomocí 1.3TCe, tak to vypadá dobře... jenže v roli toho základu zůstává 0.9TCe.
Clio je jedna věc, Megane druhá. Tam je zatím základ 1.2TCe alternovaný 1.6SCe. Bude zajímavé sledovat, jestli se pod kapotu podívá 0.9TCe... protože Ford, Opel, VW, H&K a třeba i Honda tam litr mají (a není nutné připomínat, že Ford ho má i v Mondeu).
Osobne myslím, že tá 1,3ka bude v podstate vo všetkých modeloch: možno Twingo RS, Clio ako stred a vrchol (mimo RS), v Megane ako stred a Talisman ako spodok ponuky; potom Scénic/Grand Scénic, Captur, Kadjar.
1,8ka bude v Megane RS (silnejšia verzia), a slabšia verzia v Talismane, Koleose a Espace.
Vidim to uplne stejne. O ustupu downsizingu nemuze byt rec kdyz 1,3L bude vykryvat stred pole, tedy stejny stred ktery i VW a fordu bere 1,5L, u oplu 1,4L...
Jakej střed pole. Renault si 0.9 Tce nechává jen pro malá auta a do větších je na rozdíl od konkurence necpe. 1.3 Tce bude základ, což je oproti konkurenčním litrovým tříválcům docela velkej pokrok.
Závisí, o akých modeloch hovoríš. V Cliu bude 1,3 iste stred a vrchol a v Megane stred. Je zjavné, že v Cliu budú pod 1,3kou s 85 kW odhadom dva motory a u Meganu zrejme jeden (aktuálny Megane začína na 74 kW, takže začínať na 1,3ke s 85 kW by bola zbytočná a pre Renault netypická výkonová štedrosť). Takže proste neverím, že Golf, Focus či Astra budú začínať na 1,0 R3 so 66-74 kW a Renault nám dá ako základ 1,3 R4 s 85 kW. Skôr to bude, ako píše MT, teda 0,9 zväčšia na 1,0 a to bude základom aj pre nižšiu strednú.
iudex to napsal za me. Preju si abys mel pravdu, ale zatim je ten tvuj vykrik jen zbozne prani, realita muze (a nejspis i bude) takova ze treba takovy megane na 1.3L zacinat nebude.
Znovu, mozna mas pravdu, ted brzo soudit. Pokud megane pujde touto cestou pujde proti proudu a za me je takova cesta spis nepravdepodobna. Pak ti dam za pravdu, ze renault nema takovy downsizing v nejnizsich patrech. Na druhou stranu pokud tim planuji vykryvat i patra kolem 110kw, pak naopak pojede renault prim.
Taky je fakt, že ve výsledku bude mít Renault benzíny 0.9 - 1.3 - 1.8 a konkurence (Ford, Opel, VW) 1.0 - 1.5 - 2.0. Kde se jaké nabídnou a za kolik je samozřejmě otázka... ale zatím to vypadá, že 2.0TSI bude kupodivu i v Polu.
Kde to asi momentálně tlačí nejvíc je Scenic a GrandScenic, tam je 1.2TCe jako vrcholný benzín nedůstojná a 1.3TCe to moc nevylepší... pro jistotu nebudu vypisovat, jaké motory montuje v té třídě konkurence.
Ještě jsi zapomněl dodat, že 0.9 Tce nikdy nebyla náhrada za čtyřválcovou 1.2 jako u konkurence. Byl to motor jen do malých aut. Takže fakt je ten, že konkurence bude mít tříválcový litr a Renault 1.3 Tce. :-)
To je ale jediné, na čem ten argument stojí - že v Meganu není 0.9TCe a 1.2TCe je aktuálně poměrně příznivě naceněná. Z druhé strany ale - cenová konkurence u Astry je klidně ta slabší 1.4T.
Už jsem psal víckrát, že ta spodní strana nabídky mě netrápí... ať si klidně Mondeo startuje s litrem, nevadí... tak dlouho, dokud se to nezneužívá k příliš velkému příplatku za něco lepšího (v tomto případě 1.5EB).
Co je náhradou za co, to je komplikovanější... 1.0TSI 85kW je dnes základ v Octavii a dřív to bylo 1.4MPI 55kW. Jestli je Octavie lepší proto, že slabší TSI v nabídce není... nevím, podle mě ne.
V prípade Renaultu si prílišný optimista. Ak to bude skutočne tak, že Megane bude začínať na 1,3ke s 85 kW a vypustí slabšie motorizácie, zatlieskam a vyjadrím rešpekt. Ale ako som písal (a evidentne nie som sám), mám silné obavy, že Renault, značka, ktorá v poslednej dobe vypustila silnejšie benzíny, zrazu pôjde cestou vypustenia základných motorizácií a bude sebavedomo začínať na R4 85 kW.
Nie, dnes však má Megane dve motorizácie slabšie ako 85 kW: 74 kW 1,2TCe a tiež má starú atmosféru 1,6 s 84 kW. Takže je pomerne logické očakávať, že keď bude nová 1,3TCe s minimálne 85 kW, tak ten priestor pod ňou rovnako ako doteraz niečím vyplnia. Najlogickejšie sa mi javí názor kolegu MT, že prepracujú 0,9TCe na 1,0TCe a to už v pohode do Meganu dajú.
Proč by pak dělali 1.3 TCe 85 kW? To k tomu dle tebe ještě budou dělat 1.0 TCe 80kW? Už dnes mají 0,9 TCe 80 kW a do Mégana a dalších aut větších než Clio to necpou.
Ešte raz: 85 kW je ako základ pre kompakt zbytočne výkonný, takže dám krk na to, že 1,3TCe s 85 kW nebude základným motorom pre Megane. Či to bude 1,0TCe, alebo niečo iné, neviem, ale že iste to bude niečo slabšie ako 85 kW. Mimochodom prečo si myslíš, že liter by mal 80 kW? Terajšia 0,9TCe má 66 kW, takže u litra by to mohlo byť tých 70 až 74 kW, presne to, čo kompakt ako základ s ohľadom na konkurenciu potrebuje.
6c je pasé. Od září je místo ní pro nově homologovaná auta 6d-TEMP. U 6c zůstal termín pro již homologovaná auta, od 9/2018. 6d-TEMP pro již homologovaná je od 9/2019. Plnohodnotná 6d je od 1/2020, respektive 1/2021. Data jsou pro osobní auta. O Euro7 se možná diskutuje v pracovních skupinách, ale v legislativě nic není (co vím) a podle mne jen tak nebude. Nástup podle mne nebude dříve než 2023.
Netusis nahodou jak se s postupem casu planuje vyvijet tlak na flotilove emise? Kde bude ta hranice bez pokuty vs. jiz s pokutickou za kazdy gram navic a kolik ta pokuta za gram na aute bude (furt 105E kolik je tusim ted, nebo vic?)?
Prozatímní cíl je 95 g/km pro 2020/ 2021. Přesněji řečeno, 95 % flotily ho musí splnit v roce 2020, celá flotila 2021. Další stupeň byl naplánovaný myslím na 2025, nic pevného nepadlo, pokud vím (zaregistroval jsem, že by mělo jít o myslím 68-78). Bylo myslím v plánu, že se na to podívají začátkem tohoto roku, ale nevím, jestli se plány nezměnily.
Pokuty by měly být stejné (je to snad 5, 15, 25 a 95 od čtvrtého gramu dál). Vím, že se zkoumal vliv přechodu na WLTP (nový měřící cyklus), ale nevím, jestli nakonec nějak upraví cíle.
takže keď zoberieme také BMW ktoré má motory R3 - V12 a kecám že na odbyt idú najlepšie R6 a V8 tak by aj tak platili pokuty za nadlimitné CO2 ako sa patrí.
Možno im to úsporné R3,R4 troška znížia,ale aj tak.... ;-\
Ano. Nemilou možností je, že by je prostě přestali prodávat, případně vyšroubovali cenu tak, že prodeje spadnou na přijatelnou úroveň, nebo zaplatí pokutu - co nastane dřív.
dik za info.
koukam na to a jedinej rozdil dalsich verzi proti euro6c je zavedeni faktoru konformity a zavedeni WLTC, kdy realny emise (nejspis NOx) budou moci byt 2.1x a později 1.5x vyssi nez laboratorni limit, a to plati jak pro benzinove tak pro naftove motory.
vzhledem k tomu, ze benzinaky plni stavajici laboratorni limit NOx i v realu, paradoxne tak benzinove motory s euro 6d-temp téměř splni euro3 z roku 2000 pokud jde o NOx.
a euro 6d zavadena od 2020/21 je na NOx mene prisna nez euro4 z roku 2005.
To se týká RDE. Je to jen důsledek toho, že stanovené limity neplatí absolutně. Platí jen pro daný cyklus a RDE je relativně volné. Navíc je tu vliv přesnosti měřícího vybavení. Pro RDE používají mnohem jednodušší a levnější aparát (stojí snad kolem 200k €, to je nic v porovnání s plnohodnotnou zkušebnou). Pokud vím, v budoucnu se může změnit; podle toho, jak se budou vyvíjet mobilní systémy.
No vzhledem k tomu že WLTP má v podstatě navýšit CO2 o 30%, což by bylo 125 g/km, tak mi to všechno připadá dost mimo. A příznačné je označení TEMP. = temporary = dočasná, momentální.
TEMP znamená, že jde o 6d s dočasným faktorem shody pro RDE (tedy 2,1 místo 1,5).
Ještě doplním, že to nastavení je politicky motivované. Cílem bylo limitovat riziko pro automobilky, že auto, které normy ve skutečnosti splňuje, testy neprojde kvůli chybě měření. Motor ve skutečnosti musí navrhovat na nižší hodnoty, jinak riskují právě to (je diskutabilní, jestli to byl dobrý krok a jestli to automobilky nebudou zneužívat - riskovat). Dočasný je pouze přechodný. Měl by odpovídat více méně stavu na trhu v době zavedení. A automobilka si o něj musí zažádat. Měl by tam být pro případ, že zjistí, že nemůžou limity splnit, protože je to trochu narychlo.
Jo politické rozhodnutí 95 g/km.
Jo politické rozhodnutí faktor 1,5 nebo 2,1 ohledně NOx.
S realitou to nemá mnoho společného ale "musi to tak byť sudruzi, tak je to spravne".
Chybu v předchozích "nových" NEDC nikdo nepřizná a šílenství pokračuje dál, a bude se vyhrožovat pokutami.
Paradox - dieselové vozy s DPF čistí vzduch ve kterém je v průměru 5000 částic na nějaký objem (zapomněl jsem ale asi na cm3) - to je zřejmě záměr. >:D
Sleduj toto:
Euro 1 v roce 2017:
Venezuela, Bolívie, Malajsie
Euro 2 v roce 2017
Vietnam, Chile, Indonézie, Saudi Arábie
Euro 3
Peru, Uruguay, Jižní Afrika
Euro 4
Kolumbie, Rusko, Mexiko
Euro 5
Argentina, Brazílie, Singapur, Čína, Tchajwan, Hong Kong, Turecko, Austrálie
Euro 6 nebo EPA2010
USA, Japonsko, EU, Kanada, Izrael (vozidla vyráběná v EU Euro 6, vozidla vyráběná v JPN, USA, MEX, KAN EPA2010)
Je jasne ze ked benziny zacali prechod z atmosfer na turba dojde spociatku k zmenseniu kubatur, pretoze rovnako velke turbene motory by boli prilis silne. Casom ked budu auta dalej rast tak sa budu zas zvacsovat aj kubatury. Nechapem ten neustali poprask ohladom toho.
Tak predovšetkým ani u samotného Renaultu toto nie je koniec downsizingu. Pri tej 1,3ke sa pridáva zanedbateľné deci objemu; pri tej 1,8čke ide fakticky stále o downsizing, keď napr. Megane RS objemovo klesne z dvojlitra práve na tento nový motor 1,8. U ostatných áut je 1,8ka proste doplnenie (zúfalo chýbajúcej) ponuky, keď 1,6ka ako vrchol bola len z núdze cnosť v dôsledku absencie výkonnejšieho motora. A je tiež možné, že najsilnejšia 1,3ka nahradí slabšiu 1,6ku, takže opäť len downsizing.
A ako poznamenal správne kolega vyššie, prirodzený a logický trend je, že keď turbo nahrádza atmosféru, na obdobné výkony stačí podstatne menší objem. Ale v ďalších generáciách so zväčšovaním modelov je logické, že ak dosiahnu menšie turbomotory svoje hranice, môže dôjsť k zväčšeniu ich objemov.
Jen si nemyslím, že motory narazily na hranice přeplňování (spíš tedy ekonomické). Za něčím podobným bych viděl spíš jakousi správu portfolia. 1,8 vyvíjeli, je tu Mégane RS, je tu Alpine. 1,6 je blízko 1,8, ale 1,2 je zase už dost daleko, možná proto 1,3. Umím si představit, že by chtěli udělat nástupce 0,9 o trochu většího a mohli by plánovat vyjít právě z 1,3.
V tom súhlasím, skrátka spravili 1,8čku, tak ju dajú tam, kde chýbajú výkonnejšie motory. Ak 1,8 stačí pre najvýkonnejší model značky, t.j. Megane RS, stačí aj na všetky ostatné modely. A mať 1,6ku popri 1,8ke je pomerne zbytočné, to sa prekrýva, kdežto medzi 1,2 a 1,8 je už dosť veľká medzera. K tomu existujúca 0,9 a majú vymaľované, o ostatné sa postará rôzny stupeň preplňovania. Ale ako píšeš, tá 0,9 by si zaslúžila nástupcu v podobe moderného 1,0, tá 0,9 je dosť kritizovaná a najmä si aj tak neplní svoju zamýšľanú rolu superúsporného základu.
Moje prvé auto nižšej strednej malo liter a cca 30kW. Terajšie má 1,2 a 85kW, teda cca 70kW z litra. Mnohé automobilky majú v bežných modeloch okolo 80kW z litra a nezdá sa, že by to bola nejaká tragédia.
Ak sa niečo na aute aj pokazí, zvyčajne je to všetko iné, len nie motor samotný.
Niektorym nevysvetlis. Budu papagajovat svoje mantry este 10 rokov. Potom budu nadavat na elektro auta a krvopotne obhajovat to, co dnes tak zatracuju.
Tak mi někdo najděte oturbenýho litráka co přežil 200 tis km. Projel jsem Spritmonitor i Tipcars a nikde takový auta nejsou. Maximum cca 150-171 tis km a pak záznamy končej nebo to lidi prodávaj... Za to litráků R4 s víc než 200t km je k mání celkem dost. Prostě rychlovarná konvice se nemá přifukovat a hotovo.
Predpokladám, že rada expertov v diskusií má za sebou už nejaké úspešné projekty vo svete motorov a teda Renault by ich mal vypočuť. Ale inak si myslím, že drvivá väčšina nevie narátať ani do 10 a odborníci z Renaultu vedia presne čo robia a prečo to robia.
Tvoja úvaha má jednu drobnú chybičku, totiž sú to práve tí zákazníci, čo možno nevedia narátať do 10, ale svojou peňaženkou rozhodujú o tom, či budú mať odborníci z Renaultu čo vyrábať. Takže počúvať svojich zákazníkov nemusí byť na škodu. ;-)
Renault dodáva motory do Renault, Dacia, Nissan, Samsung(korejský Renault), Avtovaz, Mercedes. Takže asi vedia čo robia. A o ich politike nerozhodujú škrabáci vo fórach, ale predaje vo svete, emisné normy, náklady, trendy a odborné skúsenosti.
Píšeš samozrejmosti ako že obloha je modrá a voda mokrá. Ale začal si vlákno tým, že zákazníci nevedia narátať do 10, ergo nevedia čo chcú a Renault na nich nemusí prihliadať. A to je principiálny nonsens, pretože automobilka nevyrába pre technické múzeá, ale pre reálnych zákazníkov.