Nová generace velkého Indiána se poprvé představila veřejnosti již v dubnu 2009 v New Yorku, její uvedení na trh si ale vyžádalo delší dobu. Za mořem se začne prodávat letos v červnu.
No, až ten automat dá fiat dohromady...tak možná, jinak bude i pro evropu 5st. W5A580 od MB...
A ne že by nestačil, u MB ho u motorů V12 používaj dodnes...
Od MB uz asi nie rovnako aj motor 3.0CRDI. Podla mna predaj pre Europu bude musieť počkať na V6 diesel od FPT prevodovka môže byť aj od inych vyrobcov najskôr ZF
Nestačil :-) Nyní ho používají jako znouzectnost. U V12 si ho klidně můžou dovolit (výkon, toč. mmt) a navíc 7G-TRONIC nezvládá tak vysoký točivý moment.
Nemůžou, V12 se zase tolik neprodá, a tak se neřeší ani spotřeba a CO2 a případné sankce za ně. Navíc v Evropě se luxusních V12 prodá značně méně než dieslových V6. Kdo si koupí CL 600, je mu šumák jestli to žere 15 nebo 20. Kdo si koupí M 350 CDI a nebo ten Jeep tak ji už řeší. I vlastníci SUV s dieslem řeší spotřebu, nejsme v USA.
Když myslíš, každopádně kde nic není ani smrt nebere - Chrysler má momntálně k dispozici jen 5st. převodovky W5A580 od MB a vlastní 6tistupnové 62TE. Nic dalšího není.
A myslím že Fiat nemá zatím žádný V6 třílitr v naftě ve fázi dodání...
No jenže tady to o to, že v usa se to začíná někdy za 14 dní prodávat a pokud to chtěj začít v EU prodávat aspon na podzim, tak by už měli minimálně ted tu verzi pro EU testovat...
na to jim je vývoj nějakého motoru u fiatu na dvě věci....
Interier vypada hezky, snad by mohli zapracovat jeste na ty stredovy konzoli, vydechy topeni taky nic moc, ale to je otazka vkusu.. Predni maska mi pripada nejaka divna, jeep ztratil neco ze sve drsnosti, zamracena svetla a zbytek je uhlazenej, nejak mi nestimuje s bokem auta.
Škoda, že venkovní outfit není převeden také do interiéru. Pohled na volant mi připadá jako by mělo auto najeto už 100kkm, tak je kůže vyleštěná. Ovladače osvětlení na stropě připomínají všechno možné, než auto 21. století...prostě americká klasika.
Nechápu, proč to neušijí po evropsku, vždyť je to pro ostudu!
Jeden z dovodov preco to neusiji "po evropsku" je preto, preco to aj prestali robit v Magna Steyr v rakuskom Grazi. Je to auto urcene pre severoamericky trh (podiel poctov predanych aut v Europskej a US verzii). Je to takmer jako by si chcel Dodge RAM 1500 'po evropsku'.
Ostatne tak skoncil aj Voyager, BMW X3 a dopadne tak aj J. Commander.
Frajer teda, on soudí interiér podle fotky, která nemusí být povedená. To mam nejradši, hele muj koženej volant v 10 let starým Sebringu vypadal furt dobře a to to auto stálo celou dobu venku na slunci a mrazech...
A evropsky to vypadá hodně, aby to bylo 100% tak to nemá smysl, je to amerika, musí se to dolišovat.
Jestli neumí ani udělat reklamní fotku, pak je na tom Chrysler ještě hůř než jsem myslel, ať je to jak chce, volant se leskne jako psí kulky. To nemám ani na svém autě se 120kkm!
Aha, takze auta s rebrinovym ramom(okrem Pajera), terennou redukciou, vecsina z nich aj stale s uzavierkou zadneho diferencialu neni off road ze? Vies co je svetla vyska? vies co je max. krutiaci moment na koleso? a max. prevod? krizenie naprav? ... racej si daco o off roadoch nastuduj a az potom nieco pis...mozno si spravis mensiu hambu...
Pro pruchodnost terenem jsou sice vic nez zebrinovy ram dulezite svetla vyska, krizeni naprav, najezdove uhly a uhel zlomu. Nicmene pokud ma auto neco vydrzet - je zebrinovy ram nenahraditelny.
Viz. problemy Pajera nebo Mercedesu ML s praskanim laku na nosnych dilech karoserie nebo praskanim silentbloku.... Proste se to bez ramu vic krouti (mam zkusenost s novym ML ...ktery take nema ram, kdy po prujezdu potokem praskl pastovy kryt motoru).
Ano, na priechodnost terenu je dolezita svetla vyska, krizenie (ktore sice dnes uspesne nahradzaju ucinne trakcne pomocky)... ale ako piste, ram je z hladiska dlhodobeho namahania nenahraditelny a velmi pevny. No co som pocul vraj Disco 3 s integrovanym pomocnym ramom na ton nie je zle, ale je to komplikovany system a auto az priliz tazke-vsetko ma vyhody aj nevyhody.
ML aj s Airmaticom a s off road paketom? alebo len "standard"? Ak mozem poprosit tak inf. z prvej ruky o spolahlivosti ocenim ;-)
cheep je velmi nespolehlivy auto,taky dost rezne.mel sem jeden vim o cem pisu,zman par lidi co s nim maji taky dost problemy,takze cheep nikdy.kdyz poradny auto jedine toyota land cruiser,nebo taco,hilux a mozna jeste 3 generace 4 runner.
Tak to srovnání mám taky. Vlastnil jsem Cherokee 4.0 Limited a bylo to nejlepší auto, které jsem kdy měl. Robustní, rychlé, obratné, prostorné, luxusní. Kdo si to koupil v dieslu, tak si za to může sám. A srovnání s třeba s Toyotou? To se srovnávat nedá. Já potřebuju ke svýmu autu taky něco cítit, mít ho rád a s Jeepem jsem měl něco jako vztah. Toya je sice naprosto dokonalá, ale emoce ve mně vzbuzuje asi jako lednička nebo topinkovač.
Měl jsem jednoho 15 let starýho, a fakt reznul. Tak tohle miluju. Ještě jsi měl napsat, že jsi měl Alfu Alfasud ze 70.let. Jestli jsi to kupoval už trošku orezlý, tak se nedivím, že to po 5 letech tvýho vlastnictví zase orezlo víc. Ale teď už jsme v roce 2010!
Kde si na to prisiel? >:D
LOL
Mam jeep cherokee limited s motorom 4.0 je super volba. Ma 279 000km a frci jako hodinky. samozrejme zopar malych bolesti tam je ale tak to auto je z roku 92!
Neviem aky jeep si mal ty.mozno nejaky trapny diesel. Ale na motor 4.0 som nikdy nic nepocul...
A toyoty nemam rad lebo nemaju koule....
Ale připadá mi že všichni lidi žijí v horách kde nejsou silnice, že potřebují tereňák,nebo se bojí o svuj kejhák? Proti osobním,-normálním vozům, jsou tito dosti nebezpečné. Mnohdy je řídí lidé kteří nemají oprávnění na náklaďák,ani zkušenosti!
Právě že se ti majitelé těch SUV a podobných nesmyslů asi o ten kejhák nebojí. Když si představím, že se to chová jako motorka se sajdkou.... Není tu blijící smajlík!
Je hluché srovnávat Cherokee a BMW X5, případně Mercedes-Benz GL, tohle jsou jiné kontinenty, jiná zadání a jiná očekávání. Eurodrzčí řízek s třídenním strništěm holt musí, prostě musí mít jízdní schopnosti na své ixpětce takřka totožné s jízdními schopnostmi manželčiny emtrojky. Ano, tohle je Evropa, a v tomhle je zvěčnělý odraz evropské motoristické historie. Beďme na to hrdí, koneckonců ona ta ixpětka jede fakt báječně.
Jinak je tomu (logicky) jinde, aktuálně tedy v USA. I když tedy, popravdě si napišme, že zrovna tenhle model je modelem Jeepu, který (vizuálně) ani moc to pošilhávání po Evropě nazastírá.
Rozhodně však bych neshledával lesk psích kulek na volantu jako nějakou negativní anomálii, tohle Paja příliš přecenil. Je však dobře vědět, že pokud tedy evropská produkce staví a stavět musí na špičkových (až sportovních) jízdních vlastnostech, pak produkce shora má ambice v tomhle velmi jaksi... umírněné. A tohle prosím není kritika, jen konstatuji.
Samozřejmě, že když dojde na lámání, nemá člověk v Evropě jediný důvod kupovat něco jiného než Range, Géelko, ixpětku, Q7 či XC90. Jeep ti zde samozřejmě nemá co víc nabídnout. Důležité však je, zda to, co nabízí je o tolik méně, že bys měl být k jeho vábení chladný. Tak v tomto pohledu bys chladný rozhodně být neměl. Pokud si to nechceš rozdávat s evropskou prémiovou konkurencí, pokud ceníš jistou hladkost jízdy, plavnost a elegantní styl, současně velkoryse odpouštíš drobné stylistické a ergonomické prohrešky, jsi doma. Nebudeš tu sice za diamantového kovboje, ale svoje si na zdejším voraništi rozhodně odjezdíš.
P.S. Špičkový, prémiový design tvoří jiní a jinde, Cherokee je však stále svůj (!) osobitý (!) a tváří se přesně na to, na co má. A že má na hodně snad vidíš i ty.
cheep se tady rika misto jeep,protoze je na tom vsechno levny,to auto vypada levne a celkove je to o nicem.wrangler je urcite lepsi nez cherockee,ale reznou oba jak blazen.myslim,ze cheep tady prodava commander nebo neco takovyho z diesel od mercedes.navic za ty prachy,ani to nema manual a proti LANDY je to malinky.a myslim,vlastne vim,zere to jak blazen,ty motory vod chraisler myslim. cheep NEBRAT!!