Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jeep Grand Cherokee 2011: Nová generace konečně přichází, zatím pouze do USA (nové foto)

Jeep Grand Cherokee
Jeep Grand Cherokee
Jeep Grand Cherokee
Jeep Grand Cherokee
57 Fotogalerie
Aleš Dragoun
Diskuze (44)
Nová generace velkého Indiána se poprvé představila veřejnosti již v dubnu 2009 v New Yorku, její uvedení na trh si ale vyžádalo delší dobu. Za mořem se začne prodávat letos v červnu.

Chrysler se před rokem zmítal v existenčních problémech a byl nucen vyhlásit ochranu před věřiteli. Automobilku zachránila aliance s italským Fiatem. Následná restrukturalizace společnosti Chrysler LLC však opozdila nástup nových modelů na trh. Projekt Grand Cherokee navíc prošel kompletní revizí v režii italské automobilky. Do sériové výroby tak přichází až teď, zároveň je ovšem nejvýznamnější novinkou koncernu pro letošní rok, potažmo modelový rok 2011.

Na severoamerickém trhu bude nový Grand Cherokee k dispozici s dvojicí zážehových agregátů. Prvním z nich je nový vidlicový šestiválec Pentastar s rozvodem DOHC o objemu 3,6 litru. Ten disponuje výkonem 216 kW (293 k) při 6350 min-1 a točivým momentem 353 Nm při 4300 min-1. Druhým motorem je vidlicový osmiválec Hemi o objemu 5,7 litru s výkonem 268 kW (365 k) při 5150 min-1 a točivým momentem 520 Nm při 4250 min-1.

Nový model nabídne pětistupňové samočinné převodovky pro obě motorické verze a tři systémy pohonu všech čtyř kol s označením Quadra-Trac I, Quadra-Trac II a Quadra-Drive II v závislosti na výbavě. Platforma je pohrobkem koncernu DaimlerChrysler a vychází z aktuální generace Mercedesu ML, podvozek má rozvor 2915 mm, rozchod kol činí vpředu 1623 mm, vzadu 1627 mm.

Uhlazené tvary 4822 mm dlouhé, 1938 mm široké a 1762 mm vysoké karoserie připomínají provedení z let 1999-2004, zejména pak přední část. Aerodynamika je propracovanější, což přispělo ke snížení hluku v kabině a také k příznivější spotřebě. Tři stupně výbavy nejsou názvy Laredo, Limited a Overland.

Základní Laredo disponuje systémem 4x4 Quadra-Trac I, dále nabízí bezklíčkový vstup a startování, kontrolu stability ESC, asistent při rozjezdech do kopce, elektroniku pro jízdu s přívěsem, šestici airbagů, všestranně nastavitelná přední sedadla s aktivními opěrkami, mlhovky, kožený volant s ovládáním audia, satelitní rádio Sirius a sedmnáctipalcová kola

Limited má pohon všech kol Quadra-Trac II a elektroniku Selec-Terrain, kožená sedadla s vyhříváním a pamětí, bi-xenonové výbojky v předních světlometech, panoramatickou střechu CommandView, parkovací kameru a senzory, lepší audio, automatickou klimatizaci, stěrače s dešťovým senzorem, osmnáctipalcová kola a navigaci Garmin.

Špičková verze Overland přidává kromě Quadra-Drive II vzduchové odpružení Quadra-Lift, interiér s dřevěnými doplňky, přední odvětrávaná sedadla čalouněná kůží Nappa, elektromotorky ovládají například výškové nastavení volantu s pamětí i víko zavazadlového prostoru. Samozřejmostí je adaptivní tempomat, bezpečnost hlídá také detektor tzv. mrtvého úhlu. Overland jezdí na dvacetipalcových kolech.

Grand Cherokee Laredo 4x4 se bude prodávat v USA za základní cenu 32.995 (necelých 673 tisíc Kč), Limited odčerpá z konta majitele 39.995 dolarů (zhruba 815 tisíc) a Overland stojí 42.995 dolarů (asi 876 tisíc korun). Všechny ceny jsou pochopitelně bez daní a místních poplatků. Automobil se vyrábí v továrně Jefferson North Assembly Plant v Detroitu.

{videoplayer link="http://www.youtube.com/v/ZuyQqroQNww&hl=cs_CZ&fs=1&" style="auto"}

Vstoupit do diskuze (44)