Půl roku po liftbacku vyjíždí Peugeot 508 i jako kombi. A přestože se objeví na trhu až za pár měsíců, už jsme ho vyzkoušeli na portugalských silnicích v okolí Lisabonu.
"Na karoserii bylo použito 24 metrů lepidla." Zajímavý všeříkající údaj.
Pro změnu i vtipné vyjádření fr. odborníků - "Podívejte se na konkurenty BMW 3 a Audi A4".
Jinak fajn auto, parádní design, široká nabídka motorů, nevybere si jen Arese.
S tím lepidlem mi to připomnělo scénku ze stavebnin, kde zřejmě ne moc zběhlý zákazník přede mnou projel seznam materiálu v mobilu a pak požádal o 5 kg Ytongu. >:-[]
>:D >:D >:D
Začiatkom 90-tych rokov keď prišli do módy mikrovlnky tak tam u nás v elektro predajni jedna bábuška pozerala do jednej ,aby s nej po 10 minútach vybehlo : to je farebý alebo čiernobiely TV ???
Jj, chýba tomu verzia s poctivým manuálom, rúčkou, kľúčami bez DO a aspoň zadné okná so švihadlami >:D .Predsalen výbava sú kilá navyše a to je pri aute pravého petrolheada len na príťaž. Arese to má v dnešnej dobe ťažké, ale našťastie tu máme tipo alebo bazár >:-[] .
Ona i ta švihadla neco váží... Proč se nenechat inspirovat puristickým čistě sportovním designem vozu Škoda 105 S - a neudělat okna v zadních dveřách napevno, BEZ možnosti stahování. Designový fofrklacek ze 105 S (muří noha zapíchnutá do zaječího bobku) by taky nějaké ty desítky, možno aj stovky miligramů ušetřil... ;-)
No vždyť já vím - byl jsem si ho tak nějak loni z podzimu projet a měl jsem ho půjčeného přes wíkend (že bych ho vzal pro manželku), ale nakonec dostala moji C5 :-)
Ukaž mi za léta mého přispívání na zdejších diskuzích jediný můj příspěvek, kde bych vyžadoval "klíče bez dálkového ovládání" a "zadní okna se švihadlama", ty slovenský lháři! >:D
ozzymu zase nesadne interier... uz to tu pisal ze auto je to super ze v nom sedel ale tento i-cocpit mu nesedi ... osobne aj ked som v nom nesedel tiez by som bol za klasicku kabinu ako ma napriklad arteon alebo optima ci mazda 6 ... ale aj tak som toho nazoru ze kabina tu nebude velky problem a kto raz chce P508 ten si ho proste kupi a "prisposobi sa mu" ;-)
mne sa to auto paci .. hlavne na mna posobi stihlejsie a kompaktnejsie ako ten prerasteny obezny predchodca... je to uz o poznanie "zdravsi" lev hned na prvy pohlad :yes:
Já bych se asi kokpitu nepřizpůsobil. Zvyknout se dá na ledaco, ale mít úplně jinou řidičskou pozici, než mám celý život, k tomu není důvod. Na to je výběr konkurenčních aut pořád dost široký. Kompromisy člověk dělá často, ale tenhle by byl poměrně zásadní. Komu volant nízko vyhovuje, nemá důvod si stěžovat.
S těmi motory bych to zase nepřeháněl. Je tam jen benzínová 1,6 THP a pak 1,5 HDi a 2,0 HDi. Sice v dieselu naprosto v pořádku v dnešní době, ale u benzínu by to chtělo ještě i něco většího. Výkonově je sice i ta 1,6 dobrá, ale pořád to je 1,6 jako maximální hovor v autě střední třídy.
Podle všeho u 508 ten kokpit konečně začíná dávat smysl. K čemu je ti třebas noční vidění, když se ti obraz zobrazuje mimo zorné pole. Navic tam snad půjde leccos nastavit. Ale chtělo by to se posadit, projet se a vyzkoušet. Docela by to člověka lákalo...
Když byla 508 1. geenrace představena, automobila komentovala "změnu jména" tím, že nová 508 bude nahrazovat jak model 407 (tedy střední třídu), tak i model 607 (sedan vyšší střední třídy. Tomu odpovídal i vcelku výrazný nárůst rozměrů i celková ... řekněme zavalitost až buclatost, zřetelně viditelná při přímém srováníní se 407
Novou generací 508 se Peugeot vrací k elegantnímu a "chic" autu, jako byl model 406.
Pokud by nad modelem 508 zůstala ještě jedna kategorie vozu, bylo by "zesportovnění" "zostření linií" jistě vynikajícím krokem, jak v modelovém portfoliu udělat dostatečné místo pro vrcholný sedan značky. Ale když ve skupině Peugeot - Citroën nad 508 již žádný větší model není, nejsem si úplně jist, zda toto rozhodnutí bude zcela šťastné.
Pojetí interiéru vyznívá mým očím velmi libě - jenom si nejsem jist, jak dlouho bych si musel zvykat na "pidovolantičičíneček", designově utopený POD palubní deskou. Zatím mne to ale nemusí štvát. Moje 508 (na moje.auto.cz dosud bez recenze) jezdí, brzdí, zatáčí, v noci svítí a v případě potřeby klaxonem troubí, takže čas jejího nástupce přijde tak za +- 4 roky. A kdo to bude, to zatím ví leda Pán Bůh - a svatej Václav asi cosi tuší, ale nehodlá ba ani naznačovat :-):-):-)
Já teda úplně přesně nevím, co je to "vizuálně založený člověk" ;-) ale zjednodušme to. P508 je opravdu moc hezké auto. Zkusím se tedy vžít do situace, kterak mě pohled na něj zarazí na cestě pro Mazdu 6. Mazdu znám, tedy mažu pro kombíka 2.5 G194 - je super, že aktuálně je dostupný už od Attraction, ale překousnu digi štít a v hlavě mám Revolution. LEDky, 19" kola, bezklíč, BOSE, pádla k automatu a tak. Zahýbám k Peugeotům, kombíka zatím nemaj a fástbek taky jenom na obrázku, ale ceník jo. Benzín, benzín, benzín....no jo no, tak tedy oturbený tři piva. Active nic, Allure budiž ale je za cenu toho Revolutionu a čeká nás ještě celá řada dalších příplatků - třeba halogeny fakt nechci a na 17" to taky není to auto z obrázků. Takže přidáváme a přidáváme, nebo rovnou GT-line za 930 ? Pořád na 17" ? Do interiéru si nesednu, možná za 14 dní, ale pro mě stejně není o co stát. Takže OK, dopíjím kafe a pokračuju v cestě pro Mazdu. ;-)
JJ, jsi tam ceníkových +1,1mio a to už je dost. Možná otočka o 180° bude znamenat dosažení podmilionové hranice. Nicméně běžná cena střední třídy je kolem 800k.
Obě auta v karoserii kombi jsou krásná - aktuálně asi to nejatraktivnější, co se dá pořídit (až tedy bude 508 na salonech ;-) ) A to je vše. Pokud bude potenciální kupec nakupovat především očima, tak se na trhu objevil(ví) další krásný kombík. A popravdě těch aktuálně vážně moc není a Mazda s aktuální 6 v podstatě neměla konkurenci, pokud si jdete pro auto především očima.
No, ono už se vlastně vůbec nejedná o rodinné kombi, ale o pohledný shooting break. Nic proti tomu, jen je potřeba to vzít v úvahu a nežehrat na malou kabina a kufr. ;-)
P.S. Stejně mi nikdo nevymluví, že je velká škoda, že nenabízí ani jedinou benzinovou verzi s manuální převodovkou! Hanba, Peugeote, záměrně se okrádáš o sice nevelkou, ale přesto podstatnou skupinu zákazníků! 8-s:no:
I Peugeot se zastyděl, přehodnotil hanebnou nabídku pohonných ústrojí a v dohledné době do své vlajkové lodi implantoval manuální převodovku a nádavkem poctivou mechanickou ruční brzdu. Snad proto, aby mu nevelká, ale přesto podstatná skupina zákazníků nepošilhávala po Fiatu Tipo. Tak děti, teď můžete jít v klidu spát, vždyť Vánoce jsou už zanedlouho a to je přece doba zázraků. >:D
Kde jsem prosím napsal, že má mít 508 mechanickou ručku? Ukaž mi to! >:D Já samozřejmě dobře vím, že ve střední třídě je tento boj už prohraný (a přituhuje i o segment níž... Jinak ta demagogie se srovnáním Tipa a 508 fakt není moc vtipná. Že by ovšem nemálo potenciálních zákazníků u nové 508 uvítala normální uspořádání přístrojové desky a volantu, o tom není třeba pochybovat.
...na P508 mi vadí jen budíky (i ty mají své příznivce a určitě tu budou rozsévat oheň a síru). Vše ostatní je působivě střednětřídní a přitom se vymykající.
Tyhle novinářské plky mají za příčinu zvětšování rozměrů na 5m u běžných středních sedanů a investice do karoserie spíš než do techniky.
O co víc je mi sympatické pežotí odolávání s nízkou a pohlednou karoserií bez nafukování a snahy nabídnout vbnitřní objem formátu vleku za traktorem.
Dále tu je komfort, tolik chybějící u mnohých vyzdvihovaných zástupců této třídy.
Přeji si, aby se víc automobilek soustředilo právě na faktory jízdy a pohodlí spíš než na honění litrů. Od toho tu máme crossovery a SUV.
Tak... musí něčím obhájit škodováckou politiku "kus auta navíc". Nemůžeš tedy čekat, že by jim tohle stačilo, když i Octavia nabízí větší kufr. A kdo ví, zda v příští generaci už 508 velikostně nepřeroste.
Nechci diskutovat pod článkem o tak krásným autě jako je tohle zrovna o škodofce,ale po té scala masírce je to velice příjemná změna..možná superb skončí a nahradí jo octacvia.Ale to je fuk..
Teda kritizuj si "Notory" jak je libo, ale tady pájo střílíš nepochopitelně vedle. To, že v testu zkonstatují, že je auto uvnitř a v kufru spíš menší, je zcela v pořádku. V podstatě ty "jízdní dojmy" začínají tím, že je to jediná výtka. Celý test je velmi pochvalný. Je nějaký důvod, proč bych se neměl dozvídat, že u rodinného kombíku střední třídy je míň místa vzadu a v kufru? Je už na mě, jestli to pro mě bude zásadní, nebo podružné.
Kdyby se na tom točili celý test, srovnávali to se Superbem...
Až na to, že crossovery a SUV mívají oproti srovnatelně dlouhým kombíkům vždy ten kufr podstatně menší. ;-)
Ale jinak souhlas, kromě rodinných kombíků zaměřených primárně na prostornost je určitě fajn, že se občas objeví i model zaměřený primárně na efektní design. ;-)
>:D
Nedávno som tu videl nejakú fotografiu ďalšej posc(r)ali. Tiež tam bolo vidieť šišatý volant. V embéčkarni dochádzajú nápady tak kopírujú o 106. Embéčka má mať predsa štýl Pepu z vesnice, tak prečo to porovnávanie s vyspelým svetom?
Ahoj, slovenské "embéčko", až budeš večer uléhat, tak si nech něco "pěkného" zdát: Scala se vůbec neprodává, Scala se nikomu nelíbí, Scalu nikdo nechce, Scala je ubohý český krám atd., atd. pořád dokola. A až se ráno probudíš, tak zjistíš, že to byly jen vlhké sny ve tvé ubohé závistivé makovici! Dobrů noc! ;-)