Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Jízdní dojmy s Peugeotem 508 SW: I kombík je stále nízko nad zemí

45 komentářů

Avatar - _Karel_
_Karel_
"Na karoserii bylo použito 24 metrů lepidla." Zajímavý všeříkající údaj.
Pro změnu i vtipné vyjádření fr. odborníků - "Podívejte se na konkurenty BMW 3 a Audi A4".
Jinak fajn auto, parádní design, široká nabídka motorů, nevybere si jen Arese.
Avatar - woody-alien
woody-alien
S tím lepidlem mi to připomnělo scénku ze stavebnin, kde zřejmě ne moc zběhlý zákazník přede mnou projel seznam materiálu v mobilu a pak požádal o 5 kg Ytongu. >😒]
Avatar - _Karel_
_Karel_
>😁 to se moc nepomněl, s jednou příčkovkou.
Avatar - speedfred
speedfred
>😁 >😁 >😁
Začiatkom 90-tych rokov keď prišli do módy mikrovlnky tak tam u nás v elektro predajni jedna bábuška pozerala do jednej ,aby s nej po 10 minútach vybehlo : to je farebý alebo čiernobiely TV ???
kyklop
Jj, chýba tomu verzia s poctivým manuálom, rúčkou, kľúčami bez DO a aspoň zadné okná so švihadlami >😁 .Predsalen výbava sú kilá navyše a to je pri aute pravého petrolheada len na príťaž. Arese to má v dnešnej dobe ťažké, ale našťastie tu máme tipo alebo bazár >😒] .
car
Uf ..zprvu jsem se lekl,že to myslíš vážně..😄
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Ona i ta švihadla neco váží... Proč se nenechat inspirovat puristickým čistě sportovním designem vozu Škoda 105 S - a neudělat okna v zadních dveřách napevno, BEZ možnosti stahování. Designový fofrklacek ze 105 S (muří noha zapíchnutá do zaječího bobku) by taky nějaké ty desítky, možno aj stovky miligramů ušetřil... 😉
Arese
Moc se nesměj, takový Citroën Cactus už nestahovatelná zadní okna i poutka na výplních předních dveří má, jako ta Š 105 S! >😒] >😒] >😒]
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
No vždyť já vím - byl jsem si ho tak nějak loni z podzimu projet a měl jsem ho půjčeného přes wíkend (že bych ho vzal pro manželku), ale nakonec dostala moji C5 😄
Arese
Ukaž mi za léta mého přispívání na zdejších diskuzích jediný můj příspěvek, kde bych vyžadoval "klíče bez dálkového ovládání" a "zadní okna se švihadlama", ty slovenský lháři! >😁
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ozzymu zase nesadne interier... uz to tu pisal ze auto je to super ze v nom sedel ale tento i-cocpit mu nesedi ... osobne aj ked som v nom nesedel tiez by som bol za klasicku kabinu ako ma napriklad arteon alebo optima ci mazda 6 ... ale aj tak som toho nazoru ze kabina tu nebude velky problem a kto raz chce P508 ten si ho proste kupi a "prisposobi sa mu" 😉

mne sa to auto paci .. hlavne na mna posobi stihlejsie a kompaktnejsie ako ten prerasteny obezny predchodca... je to uz o poznanie "zdravsi" lev hned na prvy pohlad :yes:
Avatar - _Karel_
_Karel_
Já bych se asi kokpitu nepřizpůsobil. Zvyknout se dá na ledaco, ale mít úplně jinou řidičskou pozici, než mám celý život, k tomu není důvod. Na to je výběr konkurenčních aut pořád dost široký. Kompromisy člověk dělá často, ale tenhle by byl poměrně zásadní. Komu volant nízko vyhovuje, nemá důvod si stěžovat.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ušetřil si mi text, ale to kombi vypadá super.
Avatar - kari.laz
kari.laz
S těmi motory bych to zase nepřeháněl. Je tam jen benzínová 1,6 THP a pak 1,5 HDi a 2,0 HDi. Sice v dieselu naprosto v pořádku v dnešní době, ale u benzínu by to chtělo ještě i něco většího. Výkonově je sice i ta 1,6 dobrá, ale pořád to je 1,6 jako maximální hovor v autě střední třídy.
car
Dost možná se počítá s nějakou tou elektrickou verzí..
Avatar - kari.laz
kari.laz
tak to pak bude 1,6 s robertkem. Takže pořád nic 😉
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Tohle auto se posunulo tam, kde se šaškárny nenosí. Ale jednu zásadní šaškárnu si neodpustil, bohužel.
car
Úžasnej design,super interiér..fakt pecka.Podle všeho i suprově jezdí..
V*o*j*t*a
Fakt krásný auto, jen virtual cockpit... To je naprd, i když si na to asi časem člověk zvykne
Horst Fuchs
Podle všeho u 508 ten kokpit konečně začíná dávat smysl. K čemu je ti třebas noční vidění, když se ti obraz zobrazuje mimo zorné pole. Navic tam snad půjde leccos nastavit. Ale chtělo by to se posadit, projet se a vyzkoušet. Docela by to člověka lákalo...
car
Jasně..jel jsem v 308 a 3008 a hlavně v 3008mě to bylo hned v poho.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Takže v dobrý.

I když ano, fakt by se mi líbilo, kdyby aspoň nabízeli nějaký "normálnější" provedení... jasně, švihadla na zadních oknech tím nemyslím.
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Když byla 508 1. geenrace představena, automobila komentovala "změnu jména" tím, že nová 508 bude nahrazovat jak model 407 (tedy střední třídu), tak i model 607 (sedan vyšší střední třídy. Tomu odpovídal i vcelku výrazný nárůst rozměrů i celková ... řekněme zavalitost až buclatost, zřetelně viditelná při přímém srováníní se 407

Novou generací 508 se Peugeot vrací k elegantnímu a "chic" autu, jako byl model 406.
Pokud by nad modelem 508 zůstala ještě jedna kategorie vozu, bylo by "zesportovnění" "zostření linií" jistě vynikajícím krokem, jak v modelovém portfoliu udělat dostatečné místo pro vrcholný sedan značky. Ale když ve skupině Peugeot - Citroën nad 508 již žádný větší model není, nejsem si úplně jist, zda toto rozhodnutí bude zcela šťastné.

Pojetí interiéru vyznívá mým očím velmi libě - jenom si nejsem jist, jak dlouho bych si musel zvykat na "pidovolantičičíneček", designově utopený POD palubní deskou. Zatím mne to ale nemusí štvát. Moje 508 (na moje.auto.cz dosud bez recenze) jezdí, brzdí, zatáčí, v noci svítí a v případě potřeby klaxonem troubí, takže čas jejího nástupce přijde tak za +- 4 roky. A kdo to bude, to zatím ví leda Pán Bůh - a svatej Václav asi cosi tuší, ale nehodlá ba ani naznačovat 😄 😄 😄
coubes
Tohle SWčko pomotá hlavu každému vizuálně založenému člověku, který už byl na cestě pro Mazdu 6 - do této chvíle jediné hezké kombi na aktuálním trhu.
Avatar - woody-alien
woody-alien
Já teda úplně přesně nevím, co je to "vizuálně založený člověk" 😉 ale zjednodušme to. P508 je opravdu moc hezké auto. Zkusím se tedy vžít do situace, kterak mě pohled na něj zarazí na cestě pro Mazdu 6. Mazdu znám, tedy mažu pro kombíka 2.5 G194 - je super, že aktuálně je dostupný už od Attraction, ale překousnu digi štít a v hlavě mám Revolution. LEDky, 19" kola, bezklíč, BOSE, pádla k automatu a tak. Zahýbám k Peugeotům, kombíka zatím nemaj a fástbek taky jenom na obrázku, ale ceník jo. Benzín, benzín, benzín....no jo no, tak tedy oturbený tři piva. Active nic, Allure budiž ale je za cenu toho Revolutionu a čeká nás ještě celá řada dalších příplatků - třeba halogeny fakt nechci a na 17" to taky není to auto z obrázků. Takže přidáváme a přidáváme, nebo rovnou GT-line za 930 ? Pořád na 17" ? Do interiéru si nesednu, možná za 14 dní, ale pro mě stejně není o co stát. Takže OK, dopíjím kafe a pokračuju v cestě pro Mazdu. 😉
webpaja
JJ, jsi tam ceníkových +1,1mio a to už je dost. Možná otočka o 180° bude znamenat dosažení podmilionové hranice. Nicméně běžná cena střední třídy je kolem 800k.
coubes
Obě auta v karoserii kombi jsou krásná - aktuálně asi to nejatraktivnější, co se dá pořídit (až tedy bude 508 na salonech 😉 ) A to je vše. Pokud bude potenciální kupec nakupovat především očima, tak se na trhu objevil(ví) další krásný kombík. A popravdě těch aktuálně vážně moc není a Mazda s aktuální 6 v podstatě neměla konkurenci, pokud si jdete pro auto především očima.
Arese
No, ono už se vlastně vůbec nejedná o rodinné kombi, ale o pohledný shooting break. Nic proti tomu, jen je potřeba to vzít v úvahu a nežehrat na malou kabina a kufr. 😉
P.S. Stejně mi nikdo nevymluví, že je velká škoda, že nenabízí ani jedinou benzinovou verzi s manuální převodovkou! Hanba, Peugeote, záměrně se okrádáš o sice nevelkou, ale přesto podstatnou skupinu zákazníků! 8-s :no:
Avatar - woody-alien
woody-alien
I Peugeot se zastyděl, přehodnotil hanebnou nabídku pohonných ústrojí a v dohledné době do své vlajkové lodi implantoval manuální převodovku a nádavkem poctivou mechanickou ruční brzdu. Snad proto, aby mu nevelká, ale přesto podstatná skupina zákazníků nepošilhávala po Fiatu Tipo. Tak děti, teď můžete jít v klidu spát, vždyť Vánoce jsou už zanedlouho a to je přece doba zázraků. >😁
webpaja
A ještě perníček s koledou prosím >😁
Avatar - woody-alien
woody-alien
Ještě tady mám zvony Svatoštěpánského dómu....ale to až za odměnu. >😒]
webpaja
Já ani nechci vidět jak to bimbá a je mi fuk, že tomu říkáš jinak než mnozí další >😒]
Arese
Kde jsem prosím napsal, že má mít 508 mechanickou ručku? Ukaž mi to! >😁 Já samozřejmě dobře vím, že ve střední třídě je tento boj už prohraný (a přituhuje i o segment níž... Jinak ta demagogie se srovnáním Tipa a 508 fakt není moc vtipná. Že by ovšem nemálo potenciálních zákazníků u nové 508 uvítala normální uspořádání přístrojové desky a volantu, o tom není třeba pochybovat.
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Nová 508 mi krapátko připomíná Alfu Romeo 156
Tam byla (z mého pohledu) funkčnost trochu obětována ve prospěch fantastického designu
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Jestli ta "skupina" dělá aspoň dvě procenta, bude to hodně odvážně nasazené číslo. A s tím se jim vůbec podobná věc nevyplatí.
webpaja
...na P508 mi vadí jen budíky (i ty mají své příznivce a určitě tu budou rozsévat oheň a síru). Vše ostatní je působivě střednětřídní a přitom se vymykající.
Tyhle novinářské plky mají za příčinu zvětšování rozměrů na 5m u běžných středních sedanů a investice do karoserie spíš než do techniky.
O co víc je mi sympatické pežotí odolávání s nízkou a pohlednou karoserií bez nafukování a snahy nabídnout vbnitřní objem formátu vleku za traktorem.

Dále tu je komfort, tolik chybějící u mnohých vyzdvihovaných zástupců této třídy.

Přeji si, aby se víc automobilek soustředilo právě na faktory jízdy a pohodlí spíš než na honění litrů. Od toho tu máme crossovery a SUV.
car
Souhlas
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Tak... musí něčím obhájit škodováckou politiku "kus auta navíc". Nemůžeš tedy čekat, že by jim tohle stačilo, když i Octavia nabízí větší kufr. A kdo ví, zda v příští generaci už 508 velikostně nepřeroste.
car
Nechci diskutovat pod článkem o tak krásným autě jako je tohle zrovna o škodofce,ale po té scala masírce je to velice příjemná změna..možná superb skončí a nahradí jo octacvia.Ale to je fuk..
Avatar - miromen
miromen
Jen dodam, že za mě je velke minus v podobě zplošťeleho volantu i na horni časti s tim bych měl velky problem. Jinak naprosty souhlas. :yes:
Avatar - _Karel_
_Karel_
Teda kritizuj si "Notory" jak je libo, ale tady pájo střílíš nepochopitelně vedle. To, že v testu zkonstatují, že je auto uvnitř a v kufru spíš menší, je zcela v pořádku. V podstatě ty "jízdní dojmy" začínají tím, že je to jediná výtka. Celý test je velmi pochvalný. Je nějaký důvod, proč bych se neměl dozvídat, že u rodinného kombíku střední třídy je míň místa vzadu a v kufru? Je už na mě, jestli to pro mě bude zásadní, nebo podružné.
Kdyby se na tom točili celý test, srovnávali to se Superbem...
Arese
Až na to, že crossovery a SUV mívají oproti srovnatelně dlouhým kombíkům vždy ten kufr podstatně menší. 😉
Ale jinak souhlas, kromě rodinných kombíků zaměřených primárně na prostornost je určitě fajn, že se občas objeví i model zaměřený primárně na efektní design. 😉
Avatar - Auto CZ
Auto CZ
>😁
Nedávno som tu videl nejakú fotografiu ďalšej posc(r)ali. Tiež tam bolo vidieť šišatý volant. V embéčkarni dochádzajú nápady tak kopírujú o 106. Embéčka má mať predsa štýl Pepu z vesnice, tak prečo to porovnávanie s vyspelým svetom?
Arese
Ahoj, slovenské "embéčko", až budeš večer uléhat, tak si nech něco "pěkného" zdát: Scala se vůbec neprodává, Scala se nikomu nelíbí, Scalu nikdo nechce, Scala je ubohý český krám atd., atd. pořád dokola. A až se ráno probudíš, tak zjistíš, že to byly jen vlhké sny ve tvé ubohé závistivé makovici! Dobrů noc! 😉
JohnyPilow
Nikdy se mi nelíbili a když zapomenu na to že to je francouz tak vypadá dost libově :yes: :yes: :yes: