Parafráze poměrně známého výroku, ke které mě inspiroval titulek. A hlavně jsem čekal kdo pobouřeně zareaguje. Nic víc, nic míň, protože jinak Seat je značka, která ve mně " emoción " nevzbuzuje. ;-)
Ateca v portfoliu Seatu skutečně zaplňuje obrovskou díru a není nejmenších pochyb o jejím prodejním úspěchu. Ale upřímně řečeno její vnější design nemá takovou jižanskou jiskru, jako Leon. Příď i záď je O.K., ale boky s rovným prolisem a nekulaté výřezy blatníků mi k Seatu moc nepasují, protože působí až moc usedle...
Palubka z Leonu vypadá velmi dobře i v Atece a výplně dveří Leon jasně překonávají. Nabídka prostoru se zdá být výborná v kabině i v kufru. Ale ta nesmyslná el. P brzda celkový dojem hodně sráží a u SUV to platí dvojnásob! 8-s:no:
...tak je vcelku jasné, že SEAT EMOCION nejde dost dobře naroubovat na škodováckou kastly. Je zcela očividné, že to auto je primárně pro škodovku a kuci ze Seatu, byť se snažili tento fakt zakrýt, mohli změnit sotva přední masku a zadní partie. Je škoda, že to neudělali jako u Leona - mnohem více k odlišení od Škodovky... 8-s
tiez mam pocit ze sa pozerame len na preznackovanu skodu yeti ... ono hlavne ta tornado linka a celkovy tvar kasne nie je moc seatacky ze jo.... dycha z toho yetina a aj zadne svetla su akoby skodovacke.... mam pocit ze seat sa zviezol popri yetine a vyuzil komplet jej kasnu ... supol tam akurat predok aj interier z leonu a hura nove SUV seat je na svete... ale podla mna seat ma na viac ako vyrabat taketo koncernove kopie a zmesky... cakal som vlastny dizajn.. vlastny interier... vlastny exterier... a samozrejme aj patricnu davku emocii aku od seatu clovek ocakava.... miesto toho vidim buducu yetinu s interierom a maskou prevzatou z leonu ... o uspechu auta nepochybujem a seat si SUV uz davno zasluzil kazdoapdne za mna je vizaz tohto dlhoocakavaneho SUV od seatu sklamanim..... inak suhlasim.... je skoda ze to auto nespravili kasnou komplet inak .. lebo octavia vs leon tam uz nenajdes nic totozne...
tornado linka po boku a celkovy krabicoidny tvar kasne ... aj hranate blatniky ... cele mi to pripomina styl aky preferuje skor skoda a vw .... u seatu by to mozno chcelo okruhle blatniky... a inak zaoblenu a menej krabicoidnu kasnu bez tornado linky .... ja sa vsadim ze tato kasna ktoru vidime je presne ta ista aku bude mat aj yeti..... trosku mi vadi aj ten predok z toleda/leonu ... mozno by to chcelo posunut sa uz dalej ... akoby to uz bolo spredu take okukane trosku a pride mi ze na leone ta vizaz predku funguje skratka lepsie... mozno mohli nasadit uz nejaku 3D vycnievajucu masku aku preferuju dnes mnohi vyrobcovia a dost mozno touto cestou pojde aj skoda uz coskoro... ved uvidime... za mna ako ok..... verim v uspech tohto auta a seatu SUVecko hodne pomoze .... napriek tomu som mozno cakal viac osobitosti a to aj v intereri a viac akejsi novoty a noveho smerovania ktore by poodhalilo dizajnerske chutky seatu do buducna.... miesto toho ale vidim docela nudne auticko.... aj ked uznavam.... ako celok je pekne a uspech mat urcite bude
Seat zvyšuje prodeje a začíná znovu fungovat v černých číslech. Měnit tedy úspěšnou tvář nemá smysl. U výřezů pro kola se domnívám došlo k aplikace tohoto tvaru proto, aby neyla Ateca na první pohled zaměnitelná s Leonem X-Perience.
Dalších odhadů bych se zdržel. Nejedná se o levný auto a pouhá změna znaku by ani Škodě ani Seatu neprospěla. Moje domněnka je využití platformy, části struktury a tím to hasne. ;-)
no podla mna budu mat aj rovnaku kasnu.... vzhladom na tu skodovacku tornado linku je to dost pravdepodobne ze si kasnu seat od skody pozical rovno celu... mozno mohli pouzit iny tvar kasne a miesto tornado linky uz preferovat linky ake ma leon.... ale asi by to bolo financne narocnejsie.... teda urcite
v pripade blatnikov rozhodne enslo o odlisenia sa od experience.... ale o to ze kasna je totozna so skodou yeti ktora ma uz tradicne taketo hranate blatniky .... lebo vyrabat rovnaku kasnu ale s ovalnymi blatnikmi by zase stalo dost penazi navyse...
ok suhlasim... o rok ked tu bude dizajnovy duel yeti vs ateca budeme mudrejsi.... kazdopadne verim ze tu tornado linku tam na atece vidis... aj bez toho aby sa o nej nejako specialne pisalo
to urcite ne ;-) .. od toho tu nie som ani sa na to necitim.... ale povedal by som ze len nechce vidiet to co je proste jasny fakt... ta skodovacka tornado linka je pritom tak vyrazna ze ju "nahmatas" aj letmym dotykom ... nielen ocami .... a ze zrovna prave ta je pouzita na atece... aka nahodicka ze jo ... je uplne jasne ze to seat opajcol od skody ( alebo inak povedane pouzil tu istu kasnu ktora je uz pripravena pre yetinu ) .... ta kasna bude totiz podla mna totozna s yetinou .. ved uvidime ...
PS: inak cim dalej tym mi na seate zacinaju chybat tie spanielske oblinky ake mala stara ibiza cordoba altea ci predosly leon ... lebo ta dnesna "nemecka hranatost" seatu sa uz dost mixuje s tym co vidime na skode a vw... akosi mi chyba uz v seate ta emocionalejsia spanielska zaoblenost .. a napriek tomu ze sucasny leon je ozaj pekny bol by som velmi rad keby sa seat v buducnosti vratil k oblejsim a elegantnejsim tvarom kasne ... tak nejak mi to k seatu viac pasuje.... zaroven by sa takto raz a navzdy odlisil od hranatoidnych aut od skody a vw...
Pogo, tvá ubohost je dojímavá. Přišel, zarejpal, nemajíc odpovědi na potvrzení vlastních domněnek a jaksi uhnil na svý úrovni...tebe bych si Pogo nespletl >:D
Znovu se tě ptám Pogo...odkud čerpáš ty informace? Jistota s jakou to tu někteří z vás tvrdí pramení z čeho? Netvrdím, že se tak nemůže stát, ale do doby odhalení, pokud tu nenapíše někdo z vývoje nevíme nic. Předpokládám, že ty taky ne :-!:-)
P.S.: odpověď vývojáře SEATu z rozhovoru v článku "Společně jsme navrhovali skelet karoserie, který budou oba vozy sdílet. Všechny viditelné prvky související s designem máme ale odlišné. Jak v exteriéru, tak v interiéru."
Ano, vím jak to v podobných projektech chodí, proto i vím, že stejná základní struktura automaticky neznamená stejný vzhled karoserie a interiéru.
Takže své tvrzení a přesvědčení zakládáš na predikci vlastního amatérskýho pohledu ;-) .
Hlavně, že jsi musel napsat, jak mě si mě někdo dává >:D
Tak to jseš asi jedinej. Ale beru to jako přiznání, že design Seatu a Škodovky se liší jen maskou a trošku jinými světly. Vše ostatní bude u Yetiho stejné.
No on je vlastně designově čistokrevný Seat jen Ibiza a Leon. Mii, Toledo, Alhambra a teď i Ateca jsou vlastně jen VW či Škodovky s odlišnou přídí a zádí a více či méně odlišným interiérem. Šetřit se holt musí, a dnes kvůli průseru jménem Dieselgate to platí dvojnásob... ;-\
asi tak.. ono nie je problem to priznat... a verim ze ked sa seat dostane uz na dlhu dobu do ciernych cisel a bude uz dlhodobo uspesny tak pride aj s nejakymi vlastnymi kreaciami .... lebo tato znacka ma na viac ako tie rozne kopie surodencov co predvadza :yes:
ateca bude urcite uspesne auto a skvely krok/skok pre seat na ceste k dlhodobemu uspechu.. SUV su skratka v kurze :yes:
Ahoj PMdvojko! No, tipoval bych to na prorusky orientované diskutéry, kterým jsem v diskusích pod články o ruském automobilovém průmyslu šlápl na kuří oko. A jak známo, soudruzi nezapomínají a neodpouští! >:D >:D >:D
Zajímavý úsudek z informace, že Yeti a Ateca nebudou mít jediný vnější plech stejný... Skepse je typickým rysem lidí, co se neumí na nic těšit. Už jen ta poznámka o odlišnosti leona a oktávky dává na srozuměnou, že zatím není nic jasné. Snad jen DEVIL = *...
pane Kadlec nikdo Vas nenuti cist a nebo reagovat na prispevky ostatnich - kdyz uz mi teda tykate a nadavate tak jeste v jazyku, kterym rozumite: jdi do * ***!
"přestože má panoramatickou a otevírací skleněnou střechu, která neprospívá tuhosti."... tuhost snižuje klasické střešní okno, usazené v gumě.
Panoramatická střecha naopak tuhost zvyšuje - jen je těžká.
Jinak to nevypadá jako špatný auto.
Jen nad tím litrovým tříválcem teda nevěřícně kroutím hlavou...
Teoreticky ano, ale muselo by to být bezspárově osazené okno a sklo či jeho derivát by muselo mít stejné parametry roztažnosti při teplotách jako ocel. Takhle vždy vzniká jakási mezera umožňující drobný dilatační pohyb.
Jinak zrovna u podobnýho auta si umím představit 1,8 nebo 2,0T s automatem. Končit u benzínu na 1,4 snad nebude.
Panoramatická okna jsou lepená... takže dilataci zajišťuje ta vrstva lepidla.
A prostě to celou "klec" zpevní... rozhodně ve smyslu vibrací a třepání.
Trochu jinak se to chová při velkých nehodách - ve smyslu nehoda s velkou nárazovou rychlostí.
Tam potřebuješ, aby se plech deformoval, což to "sklo" nedokáže. Popravdě když už ale dojde na spotřebování energie deformací střechy, tak je to posádce skoro jedno. :-(
Tuhostí se myslí torzní, tedy odolnost vůči kroucení karoserie. A čekal bych, že by hrozilo prasknutí, kdyby ses ho pokusil použít jako výztuhu (ale je možné, že používají něco, co to vydrží). Nemluvě o tom, jak by s to líbilo otevíracímu mechanismu. Omezuje pak umístění příčníků (u klasického střešního okna není problém příčník přidat).
Ježíš marjá, tohle je fakt k nevydržení... Máš volební právo? Měli by ti ho úřady sebrat.... Vždyť seaty mají otevírací střešní okno, ne panoramatickou lepenou nesmyslnost... to ses ani na fotky nepodíval dřív, než jsi začal autora "chytat na švestkách!? *, otevíratelné okno fakt pevnosti v krutu neprospívá a měl by ses autorovi článku omluvit. Ty jsi fakt hnůj a * na druhou...
To je zajímavé. Já si vždycky myslel, že to skleněné střešní okno (panoramatická střecha) tuhost snižuje. Že je těžké, to mě také napadlo. Navíc se vinou toho posouvá výška těžiště vozu nahoru, ale to je asi detail kor u auto jako je toto. Ještě k té tuhosti. Třeba proto, že při použití panoramatické střechy chybí výztuha spojující sloupky B ve střeše. Ale možná se pletu. je fakt, že sklo je tuhé a navíc je po celé délce střechy. To klasická plechová střecha je jen tím plechem, který tuhý rozhodně není. Díky za zajímavý komentář.
Z vlastní zkušenosti - radši se panoramatické střeše vyhnout a investovat do jiné výbavy. Jde to znát na tuhosti a kdo nemá rád nepříjemné zvuky v interieru má velkou šanci, že bude trpět....
Měl jsem ho naposled v R-Klasse, potom až teď a na to, jak dostat do auta čerstvý vzduch bez průvanu to funguje. Pravda je, že M-B občas vrznul a teď čekám kdy to začne ;-)
Nevím jak kdo jiný, ale Toyota používala SO jako jeden celek s vysokopevnostní kazetou. V žádném případě nebyla strukturální odolnost střechy kompromitovaná. :-!
Může být klidně v rámu, ale pokud je ten rám prostě obdélník dlouhý třeba 1,5m, tak je sám náchylný na kroucení mnohem víc, než kdyby tam byl ještě jeden nebo dva příčné nosníky opět z vysokopevnostní oceli. Prostě pokud místo skla použiju chytře navrženou ocelovou strukturu, bude výsledek pevnější a zároveň lehčí.
Kdyby byl dostatečně masivní... Jak píšeš, taková velká díra tě donutí použít méně efektivní konstrukci pro dosažení stejné tuhosti. A v nejednom případě to povede ke kompromisu a stejné tuhosti dosaženo nebude.
Jak může být tvrdý plast vlepený když je otevírací? Otevírací panoramatická okno bude vždy zajíždět do nějakého těsnění a nebude nijak spojené s karosérií, takže zbude jenom oslabení nosníků střechy a nižší pevnost celku.
V té části, kterou jsi citoval, se píše o otevírací panoramatické. Tedy místo malého, klasického střešního okna máš díru přes půlku střechy, ale pořád je to otevíratelné okno.
Jeden debilní příspěvek za druhým, Arese. Asi jsi nikdy neměl příležitost jet ve voze s otevřeným střešním oknem, jinak bys nemohl tady tak "odborně" blouznit... Nemáš na to? Tak to ale nepomlouvej....
Hmmm jakou s tím máš vlastní zkušenost? Já mám v autě panoramatickou střechu už 5tým rokem a ani nevrže a karoserie se nekroutí, tj fakt nevim o jakých problémech tu mluvíš?
ale tohle přeci taky není pravda! Když do plechu udělám díru, automaticky vznikají provedenými záhyby na okrajích zesílení... Tohle se takto říct nedá...
Střecha a výztuhy jedno jsou, plkat o střeše bez výztuh je naprosté krerénství.... Nešlo by to s trochou skromnosti k vlastním stupidním názorům, prosím?
Ano, je to tak. Nosný potah používají letadla u trupu. Měla to už třeba Tu-154 :-), první ruské (sovětské) letadlo s touto technologií, Amíci to měli už dříve. :-) Pro zajímavost :-)
No ty vole, to je bomba názor.... Tupolev a "ÚZKÁ SPOLUPRÁCE" S BOEINGEM...." Ty se snad dneska ***, co? Nebo se Ti ***a hlava a tohle je výsledek.... Úzká spolupráce.... v padesátých letech.... za stalina.... ty vole, ty seš teda kanón....
Odhaduji, že narážel na ruskou špionáž. Nevím, jestli zrovna tohle byl případ špionáže, nejeden ruský projekt však čerpal z informací získaných "na západě".
No... právě naopak. Je to opačný přístup.
Potah nosné struktury je jedno řešení... a ten potah přenáší vlastně jen aerodynamické tlaky.
Nosný potah je nazýván někdy skořepinou a je pro něj typické to, že žádnou vnitřní konstrukci nemá... je nosnej sám o sobě. Sám o sobě přenáší i krouticí momenty. :-)
Existuje i "kompromisní" řešení, poloskořepina... ale i tam jsou vnitření výtuhy vytvořeny prolisy materiálu potahu.
Myslím, že je to stejný u aut i letadel... a dneska je tedy drtivá většina aut poloskořepinou, s pocnými rámy.
klidně i tuhost skeletu může být vyšší, pokud je vyšší podíl vysokopevnostní oceli nebo masivnější zbývající příčné nosníky... Navíc skleněná střecha vsazená do rámu z vysokopevnostní oceli...
Dokonce ani "pazvukyvydávající" skleněná střecha nemusí svědčit o nižší tuhosti- skleněný díl prostě představuje další prvek. Plech je pružný, sklo ve vysokopevnostním rámu dvakrát pružné nebude...
Závěr? Může to být aj tak aj tak, samotná skleněná střecha neznamená zhola nic...
- většina panoramatických oken není otvíracích... je to jen "skleněný díl" ve střeše.
- protože něco váží sám o sobě, je lepen do lůžka, které je tvořeno rámem z vysokopevnostní ocele uvnitř prolisů na plášti střechy
- celý tento systém je vázán přímo na nosné struktury kabiny - nosné sloupky
- v praxi je tak tento systém pevnější, než klasická střecha
- ale je výrazně těžší, takže platí, co píše pan Dusil: zvyšuje těžiště
- jistý negativní vliv lze pozorovat u testu nárazu vysokou rychlostí... už při nárazu onou "normovanou" 60 může přetížení při nejhorší kombinaci vlivů dosáhnout až 150g... takže střešní panaormatické okno, které váží statických 30 kg, může najednou, byť po dobu pár milisekund, "važit" až 4.5 tuny... a tahle síla zatěžuje systém pevnosti "klece".
Ale tolerance lidského těla končí někde na 60g, takže pokud dojde k takovýmto přetížením, je už pevnost klece k ničemu.
Na pevnost struktury při normálním používání, včetně malých nehod, má panoramatické okno vliv pozitivní.
Nechce se mi to hledat - testy pevnosti a kompaktnosti byly prováděny v roce 2012? Možná 13 na autě Fiat 500L, které dává panoramatické okno do nejvyšší výbavy standardně.
Údaje o přetíženích pocházejí ze studie prof Stingla, v rámci České společnosti hepato - pankreato - biliární chirurgie, zkoumající primárně posun typických poranění účastníků dopravních nehod směrem od otevřených zranění k vnitřním poraněním, často ohrožujícím život víc, než ta zjevná zranění v minulosti.
nechápu, jak ti za tohle může dát někdo minus.... lidské tělo prostě není "konstruováno" na zrychlení vnitřních orgánů při nárazu. Pořád si spousta lidí neuvědomuje, že auto sice náraz vydrží - klidně člověku může nechat dostatek prostoru "přežití", ale tělo dostane obrovskou pecku tím zpomalením, kdy auto zastavuje o překážku a přitom vnitřní orgány pokračují v pohybu.... takže se člověk klidně vyleje dovnitř a auto zůstane vcelku v pohodě......
já jdu po podstatě toho, co píše - a v tomhle má pravdu - nemám s ním problém, protože se s ním dá diskutovat a dogmaticky nelpí na milkovinách, když nemá pravdu. jestli střelí vedle nebo jinam - lev much nelapá....jde se dál...
Neidem ti tu brat tvoje iluzie o pevnosti panoramadachu, ale opytam sa ta par veci:
Kedze si vraj pretekal, alebo nejakym sposobom spolupracoval s LandRoverom v terrenych zalezitostiach - mal si na tie discipliny auto so sklenenou panoramaa strechou, alebo skor klasicky specpecial, vystuzeny bezpecnostnou klietkou ? >:-[]
A kedze odpoved vieme, tak asi je niekde chyba - tak neviem ci u konstrukterov v motorposrt divizii Landroveru, alebo... >:D
Dalsie tvoje krasne protirecenie:
"...- jistý negativní vliv lze pozorovat u testu nárazu vysokou rychlostí... už při nárazu onou "normovanou" 60 může přetížení při nejhorší kombinaci vlivů dosáhnout až 150g...a "Ale tolerance lidského těla končí někde na 60g, takže pokud dojde k takovýmto přetížením, je už pevnost klece k ničemu."
Poviem ti 1 vzorovy priklad z mojho zivota:
Celny stret mnou riadenej Felicie so stojacou prekazkou v podobe auta ( z boku ), ktore mi nedalo prednost a nebola ina moznost, len ho proste nabrat naplno. ( instinktivne som to este zameral priamo na zadne dvere, - tam som cakal a aj dockal sa istej deformacie u neho, takze naraz pre mna dopadol dobre ( Felda na odpis, ale ja bez skrabanca a to bez pasu ! ) Policiou vypocitana narazova rychlost 78 km.h-1
Len som "lizol" hlavou volant ( o par kmh mensia rychlost a ani sa ho nedotknem ) a kolenom som trafil pristrojovku ako ma predsalen trochu podsunulo. Koleno bolelo 2 dni, potom to preslo.
Takze co, som Terminator ?! >:-[]
Nic, mozeme sa bavit o nejakych inych veciach, ale po tom, co som dnes aj v inych diskusiach od teba cital, tak ma toho moc nenapada... :*):-!
Jen stručně, protože je až úsměvné, jak útoční jsou lidi, co jim chybí informace:
- u závodních aut se odvrtávají pedály, aby se snížila hmotnost... o pár gramů. Není tedy divné, že nikdo nepřidá 30 kilo... ještě k tomu na střechu! Že ne? ;-) Bezpečnost sportovních aut je řešená jinak - vnitřní klecí... ale to ty asi víš.
- to, že nevíš o čem je zpomalení při nárazu na věci samé nic nemění. Pokud jsi boural, byť špatným autem, do jiného auta... ještě k tomu do dveří... tak to zpomalení bylo zlomkové: jednak to auto "odskočilo"... uhýbalo tomu nárazu, současně, jak sám píšeš, docházelo k deformaci a tedy průniku tvého čumáku do toho materiálu... takže kritické zpomalení bylo skutečně zlomkem toho, když auto narazí třeba do souvislé betonové zdi... ale takové, kterou neprobourá... prostě se to auto musí zastavit. A nejhůř, když před tím dojde k rotaci auta a to narazí na tu velkou, nedeformovatelnou a nehybnou překážku bokem... tedy bez vlastní deformační zóny.
Pak je přetížení extrémní... a prostě máš smůlu.
Přemýšlej.
Nemusíš souhlasit! Ale než zaujmeš stanovisko, tak přemýšlej...
Zítra už mě snad doktorka uschopní, takže už nebudu mít čas sem tak často chodit... a lidi jako ty budou mít víc klidu. ;-)
Na bočním nárazu je horší také to, že by lidské tělo, co vím, mělo boční zrychlení snášet nejhůř. Jinak u zrychlení je to o délce působení. Dokážeme vydržet vysoké hodnoty, jen ne moc dlouho.
pride mi ze take crv alebo sportage je v interieri uplne ina liga ... chcelo to uz kusok viac ako len okopcit v interieri uz aj tak dost sterilny leon... skoda
aj vizaz uz mohla byt inde... predna cast a la toledo/leon uz na mna neposobi nejako extra moderne kedze to uz nie su zrovna najnovsie kusky ... cakal som ze sa to uz na prednej casti posunie dalej a seat tu bude napredovat rychlejsie ... miesto toho vidim ale akusi vizualnu stagnaciu na prednej casti... o interieri ani nehovorim .. ten je hadam uz aj za zenitom ...
a je celkom mozne ze ked pride o rok nova yetina tak jej predna cast bude uz o level inde ako stagnujuca ateca..... ale pockajme si
Ateca vypadá o 100% lépe než nová Sportage nebo Tucson..!
Nejen designem , který se fakt povedl , ale zejména interierem.
Sportovní střih bez zbytečných kudrlinek , super sedadla a parádní budíky .
Co víc si přát. :yes:
Pokud bude slušná cena , korejci si ani neškrtnou.
Co je na tom interiéru vyjma nepříliš působivýho vzhledu špatně? Je to koncept z Leonu. Navíc má alespoň neceloplastový výplně dveří. Modernější infotainment a hlavně výtečný sedačky, který si u dražších výbav nezadají s těmi od Audi.
ocenujem jeho rozmerovu kompaktnost... ono to bude velmi prakticke auto niet pochyb.... ale zrejme to bude chciet nejaku vyraznu farbu suhlas.. kedze v bielej ci nejakej tmavej farbe to vyzera vcelku na nudu.... v orandzovej ktora seatu moc sekne to uz posobi ovela zaujimavejsie a napadnejsie ... paci sa mi aj navigacia a jej umiestnenie ... tu je to klasika... celkovo uspech tohto seatu je nespochybnitelny .... a uz teraz sa tesim na yetinu ktora verim.... bude na prednej casti este dalej :yes:
no ciste papierovo je dokonca o nejakych 8cm kratsie ako uz ten predosly sportage .... a ma aj nejake 2 centi menej ako novy stale dost kompaktny kaskai..... vcelku kompaktna je ateca prave v porovnani s konkurenciou... taka nova RAVka tucson sportage ci tigi su uz ozaj kusocek vacsie kusky aj ked samozrejme nejde o nic citelne ( rozdiel v dlzke 10-15cm )
dlzkou je dnes k atece najblizsie asi Niro... ktore ma 4356mm .. ateca ma 4363mm ... medzi oboma je dlzkovy rozdiel teda len 7mm
sportage nam narastol ale aj ten predosly uz bol o kusok vacsi ako tato ateta alebo este sucasna yetina ... ale takisto nam narastla aj RAVka ... narastol hodne uz aj kaskaj... tucson a dalsi....
niro je vzhladom na to ze sa hra na crossover vcelku nizke auto.... a vzhladom k dlzke a dlhemu razvorou mi pripomina skor akoby nejake mpv alebo take nieco... teda aspon na fotkach .... na pohlad nazivo sa este asi nacakam tak uvidim potom ako vlastne vyzera naozaj .... ale v kontexte konkurentov ake ma ateca... je ozaj kompaktna... taky tigi je uz ozaj vacsi ....
Ateca je velmi kompaktní SUV. Na obrázcích se to nezdá. Muselo by stát vedle nějakého delšího konkurenta. Je např. o celých 76mm kratší než BMW baby SUV X1. :-!
dlzka pod 4,4 m je dnes na SUVecko ozaj kompaktna.... ale mne to neprekaza... naopak tu kompaktnost ocenujem.... uz teraz sa tesim na yetinu... ta by mala byt rozmerovo velmi podobna s atecou..... :yes:
naopak to neskutocne zvacsovanie aut uz docela nechapem.. ono aj ta nova X1 je uz vcelku velka masinka .... velkostne uz podobna prvej X5tke.... ak to takto pojde dalej bude musiet bmw uz coskoro spravit nejaku X0 alebo X-1
no dnesna RAVka ma uz cez 4,6m .. nahodou je to uz slusna lod ... kde su tie casy ked prva 3 dverova ravka bola hadam mensia ako felda ...
ja som moc rad ze novy sportage je stale pod hranicou 4,5 metra a sirkou sa napriklad nezmenil voci predchodcovi ani o milimeter... kazdopadne uz to tiez nie je ziadny drobcek ...
v buducnosti uz ocakavam zmensovanie rozmerov... kedze auta nemozu rast donekonecna.... napriklad 208micka je uz mensia ako 207micka a tusim aj nova fabia je o par milimetrov uz kratsia ako ta predosla... rovnako sa zmensila aj nova astra hatch... aj ked paradoxne kombik sa este viac natiahol ... clovek uz niekedy ozaj nevie co ma cakat ... len preboha snad sa nedozijem 5m dlhej astry kombi .. to ozaj nechcem zazit
ja inak viem preco su tie dnesne crossovery tak uspesne... okrem ineho je to aj preto lebo klasicke auta nam uz hodne narastli a stavaju sa uz velkostne nepraktickymi a malokto uz chce 5m auta strednej triedy... ano.. toto je tiez jeden z dovodov ( okrem vyssej svetlosti a robustnosti ) ktory perfektne nahrava tym dnesnym 4,2-4,5m dlhym crossoverom ... ktore uz tazia prave viac z kompaktnosti ako z terennych (ne)schopnosti ;-)
No, menší vozy, pokud nemá pro ně automobilka náhradu v podobě nového menšího modelu, se můžou i trochu scvrknout, ale bacha! Lidi také rostou a potřebují víc místa. Když se tak dívám na dnešní teenagery jak pochodují ráno do školy, tak jsou všichni včetně holek, o hlavu vyšší než moje generace. A to platí i o váze. Takže kde naše generace se jakžtaž pohodlně odvozila ve 100 kách, tak pro tu dnešní by v ní bylo pěkně těsno... ;-)
ano v tomto mas pravdu.... vyskovy priemer je do zaista inde ako pred 30 rokmi ... ale napriek tomu ked si sadnes do stareho mensieho auta velakrat mas v nom viac miesta ako v tom novsom a vacsom... ja vidim problem v istej tlustote a prerastenosti dnesnych aut ktore ale vnutri neponukaj uviac miesta pre novsiu generaciu vyssich ludi.... velakrat su naopak nove auta snad aj mensie vnutri ako tie starsie vozy.... aj v takej staruckej felde je rozhodne viac miesta ako v kdejakom dnesnom vacsom malom aute... problem vidim v tom ze auta sa sice zvacsuju ale nie v priestore pre posadku ale skor kasnou a tou nevyuzitelnou hmotou kvoli bezpecnosti.... asi to raz dospeje k tomu ze sa zakazu auta uplne lebo stejne sa pride na to ze nikdy nebudu 100 percentne bezpecne a robit neico polovicate predsa nedava zemysel.. ;-) .. skoda ze z auta sa uz dnes stavaju pojazdne trezory a skatule z ktorych uz pomaly sikmo vpred cez hrubocizne stlpiky nevidno ani na cestu.... ale to je aj tym ako jazdime... ide to ruka v ruke jedno s druhym.... ak to takto pojde dalej bude nam coskoro treba 5m dlhe male auto ... ktore sice bude bezpecne.. ale vnutri to bude stejne priestorom pod uroven feldy... pride mi teda ze nie je co oslavovat a dnesni vyssi ludia sa velakrat zmestia skor do starsich mensich a vzdusnejsich aut ak odo sucasnych prarastenych ale priestorovo dietnych skatul
No, s tím vnitřním prostorem bych to neviděl tak negativně. Pracoval jsem 25 let v automobilce a viděl jsem jak auta (Toyoty) rostly i v interiéru. V takové Corolle se dnes dá i souložit. To bylo v roce 1978 absolutně nemožné... ;-)
ja som sa hlavne divil po tom co som presadol z feldy do astry H .. mal som pocit akoby som spravil priestorovo krok dozadu
samozrejme nie vsetky auta sa zmensuju vnutri... ale aj G6 je vnutri hodne maly nechapem tomu... na nizsiu strednu triedu je to v interieri pidi auto.... lancer je o triedu vacsi .... podobne rapid.. mal som ho tyzden ... vnutri vpredu je to male auto... za to predne stlpiky ako na tanku ... dokonca niektore nove auta narastu kasnou o 10cm ale vnutri sa zvacsia dlzkovo sotva o 3mm ... popri tom sa im znizi strop kabiny .. zhrubnu im stlpiky a razom mas menej miesta... taka je realita
najvacsim autom do dlzky akym som jazdil bol asi taky ten dlhsi vw transporter z 90 rokov... aj ked neviem ci pajero s rezervou vzadu za kabinou nie je nakoniec aj vacsie ... ale rozhodne je transporter priestrannejsi... na to co popisujes je dodavka asi najlepsia... az vtedy si uvedomis .... boze tie moznosti.. :-) len ich vediet vyuzit
PS: alebo sa to da napisat aj takto.... efektivita vyuzitelnosti zastavanej plochy auta je z pohladu vyuzitelneho priestoru pre posadku mizernejsia ako v minulosti ... auta nam rastu o cele desatky cm voci predchodcom ale v interieri nahaname milimetre... sme priestorovo neefektivni
Jenže Seat skvěle obestavěl prostor , i zavazadelník je větší než u Sportage a Tucsonu.
Že je o pár cm kratší než konkurence je parádní na parkování. :yes:
Sú recenzie, pri ktorých pri čítaní oslintám klávesnicu. Pir tejto, keby to bolo možné, tak tie sliny tečú z monitora. Či to nebude tým, že je to základ pre škodovku. Človek z tohoto webu už má paranoju :-|
ale pri pohlade na tie udaje kufrov konkurentov v tabulke sa mi cislo sportagu nepaci ... teda pokial viem tak predosly sportage mal 465 litrov.. ale ten novy uz ma 491 litrov a niekde som dokonca nasiel udaj aj 503 litrov ( vid nedavny porovnavaci test Sportagu s CRV ) .. tak neviem... ale pride mi ze tam mate chybu ... teda za predpokladu ze sa jedna uz o novy sportage ....
kazdopadne ateca si vzhladom k dlzke auta urcite za velkost kufra zasluzi pochvalu :yes: v tomto bol koncern vzdy silny
Ano, Toppere, kdo hledá, najde. Kdo autem jezdí, ví, že 20 lt nahoru nebo dolů od údaje výrobce o ničem nerozhoduje... Proto je třeba se do těchto dat pořádně obout, neboť podle objemu kufru poznáš opravdové auto.... Skáčeš na lep škodovákům a jejich nohsledům, když tady filozofuješ o tom, kdo má větší kufr. Co myslíš, kolik litrů kufru bude jednou "dostatečné"?!
Protože jsou čím dál vyžranější a línější, takže snadné nastupování a vystupování je jim nade vše! K tomu ještě připočti pocit nadstandardního bezpečí a jakési podvědomé nadřazenosti nad běžnými, nízkými auty + hodně vnitřního prosoru na malé délce. Já osobně jsem ale SUV nikdy neměl a ani to v dohledné době neplánuju. Ale až budu jednou starý a méně pohyblivý.... ;-)
Kup, ale větší světlou výšku k němu dostaneš málokde. Ta je pro mě osobně největší argument (spolu s pohodlnějším nasedáním, který není jen o lenosti či tloušťce).
Ano, a větší spotřebu související s vyšší světlou výškou, a tužší pružiny, související s vyšší světlou výškou, a vůbec spoustu "zpříjemňujících" jevů souvisejících s vyšší světlou výškou... si můžeš pořídit... ano, rozumný názor, přesně trefný názor někoho, kdo sice vyšší světlou výšku nepotřebuje, ale pocit nadřazenosti nad těmi tupci tam dole je pro něho nenahraditelný... A proč se vlastně ohlížet po vypouštěných CO2 gramech? Co mě potom, já chci větší světlou výšku.... Až budu starý, pořídím si SUV. Protože se do něj lépe nastupuje... Po mně potopa....
Nebudu se zbytečně opakovat:
- parkování u obrubníků (většina nových aut daleko)
- upínání dětí do sedaček
- možnost projet mimo zpevněné komunikace (pro mě pracovně i soukromě)
- pozice posedu díky výše ukotveným sedačkám (vyšší střecha, pro spoustu lidí důležitá vlastnost z hlediska zdravotních omezení)
- a nakonec CO2
PM2, měl by jsi vědět, že osobní automobily "vyrábějí" cca 2% celkového světové produkce objemu CO2.
Já už starý su, i méně pohyblivý a SUV jsem si koupil, ale pořád se necítím bezpečný ani nadřazený a proto plánuju SUV prodat a koupit si zase HH a doufám, že omládnu.... ;-)
Tak pokud někdo chce 4x4 a zároveň kompaktní rozměry, tak moc na výběr mimo SUV nemá. Leon je o necelých 20 cm delší, Octavia o 30 cm... Pouze Golf je o nějakých 11 cm kratší, za to ale pouze s naftou... (když nebudu počítat R)
Co je na autě , které je hezké a které se jenom někomu líbí a i jinak vyhovuje (motor,prostor) totálně nesmyslné? Copak to vždy musí mít nějaký účel (auto na dopoledne , odpoledne , dovolenou , stěhování ) .Prostě se jenom líbí .
Sedačky s alcantarou jsou podle stejný jako u Leonu a tam velká paráda. Lepší dojem na mě v nižších třídách udělala jedině prémie za příplatek a pak ještě i Mégane GT s hodnotně působícím velurem ;-)
Ano, ano, barva je to, co je na autě nejdůležitější... Proto je třeba se připojit k diskuzi, v jaké barvě ten či onen model vypadá dobře... Jistě, ano, debilita nezná mezí... A přímo pučí, když má možnost se prezentovat na webu.... Hodnotný příspěvek: v oranžové vypadá dobře.... Viděl jsi tu barvu na Atece na živo?"! Jestli ne, tak prosím nezaplňuj veřejný prostor tak stupidními postřehy! Prosím.....
stejný lapsus s nenastavitelným horním úchytem bezpečnostních pásů. Už by konečně měl někdo SEATu říci, že tohle patří do Indie a ne na evropské silnice. Zvláště v SUV, kde lze předpokládat velký rozsah výškového nastavení sedačky řidiče je to hodně mimo mísu.
No, na bezpečnosti by se fakt šetři nemělo! Kdyby aspoň to výškové seřizování nabídli za příplatek. Stejná situace ovšem panuje i u Ibizy a Leonu. :'-(
Správná poznámka... Chtělo by to znát názor zodpovědného manažera, proč se rozhodl šetřit na tomto řešení. Redaktor ACZ by se měl zeptat... jistě si vizitku ze služební cesty přivezl domů do redakce a nebude to problém. Doufám...
I včerejší test Toleda, i dnešní Ateca... ten seatí čumák je neskutečná nuda. Dynamicky se tvářící světla a obyčejná maska k sobě neladí, celek dohromady je podivný, jak po bodnutí včelou, napuchlý.
kludne mozeme povedat ze je to pekne auto.... ovsem cakal som ovela viac... keby takto vyzerajuca ateca prisla pred 3 ci 4 rokmi ok.... ale dnes uz jej 4 roky stary face nicim neprekvapi navyse je uz vcelku zrely na facelift... skoda yeti uz vyrukuje s nejakou novou maskou vsadim sa ... tu uz dost mozno nepojde o ziadnu kopiu octavie ci fabie.... skoda ze seat v tomto akosi stagnuje.. takato ateca by pred 4 rokmi bola dizajnersky hit roka ... ale dnes je uz jej vizaz exterieru aj interieru vcelku tuctova... skoda... napriek tomu uznavam ze ista konzervativnost moze byt tiez ocarujuca... aj ked v pripade znacky ktora si hovori auto emocion je to trosku divna taktika ked uz miesto emocii sa snazi ocarit "osvedcenou az nudnou viazou" .. bez naznaku akejkolvek snahy o napaditost a prekvapenie
suhlas... navyse mne pride ten predok uz akysi "zastaraly" ked to porovnam s kaskajom tucsonom ci sportagom .... predsa len leon tieto partie uz nejaky ten rok pouziva a cakal som ze nove SUV od seatu sa v tomto uz pohne dalej a niecim prekvapi a poodhali dalsie dizajnove smerovanie seatu do buducna .. ale opat sme kdesi v roku 2012 ... celkovy prinos a napredovanie dizajnu ziadne... a to aj v interieri ... navyse ako celok.. uplne bez emocii ... proste nic... voci kadjaru alebo sportagu je to seda mys .... napriek tomu to auto je da sa povedat ze pekne a nevyzera zle ( ako pisal tusim to bol rohYpnol davnejsie... proste ide o klasicky koncernwagen ) ... ovsem cakal som ovela viac ... vacsu pecku ... za mna som teda vcelku sklamany ... ale o uspechu atecy samozrejme nepochybujem ;-):yes:
k tomu zadne svetla a la superb ;-) .. dycha z toho skoda kazdym detailom... ta tornado linka je kazdopadne v pripade seatu neodpustitelna ... je to skoda ze je to viac skoda ako seat
Auto se mi zvenčí docela líbí, po Leonu III. generace a modelu X zase vcelku designově zajímavé auto. Co se mi však už líbí miň je design palubní desky, připadá mi, jak by se Seat snažil o evoluci původní palubky z konce minulého desetiletí, namísto revoluce. Nemůžu si odpustit pocit, že ty výdechy klimatizace tam prostě nějak úplně stylově nezapadnou. Na druhou stranu, je alespoň display multimédií pěkně nahoře a není utopený jak v některých jiných koncernových autech - člověk ho má v zorném poli.
Docela mě zajímá, s jakou cenou se vyloupne základní TSI, jeho parametry, především reálná spotřeba a další provozní vlastnosti. Nevěřím tomu, že pojede lépe, než současná Yeti s 1.2 TSI a 81kw.
Ruku v ruce bude dost zajímavý i údaj o ceně a vlastnostech 1.6TDI... Pokud nebude prostřední motorizace a výbava nad 650.000 Kč, mohlo by se to prodávat slušně. Holátko za 400.000 Kč by si snad mohlo své zákazníky najít.
Pozveme novináře na neprodukční TOP motorizace, vyvoláme pozitivní ohlas, a pak potichu zaplevelíme trh plechovkama 4x2 s mizernou torzkou, utrápenou 1.6 dýzl a trojválcovou katastrofou na 4 kolech, které nalepíme cenovku již od... 8-s8-s
Ok, TOP výbavy a motorizace nemusí být špatné, ale základní verze tvořící gró prodejů budou, jak to tak vypadá, opět někde jinde...
Dokážeme vyvinout auto od A po Z, máme vývojové centrum za desítky miliard.... A proto Ateca je přeznačkovaný Yeti vyráběný v kvasinách, Toledo přeznačkovaný Rapid, a Alhambra přeznačkovaný Sharan...
Tohle se svojí produktivitou práce začíná blížit české byrokracii 8-s8-s
Nikdo na nic nesere, manažeři Seatu poučení z krizového vývoje dělají vše pro to, aby automobilku dostali do černých... Až to bude, přijde na řadu trochu více té samostatnosti a designového odvazu!
to máš žel Bohu pravdu, můžeme nadávat, a to je tak vše, co s tím uděláme. Vlastně ne, nemusíme tato auta - s mini motory kupovat ;-\
Dnes jsem si na netu pročítal test modernizované Kugy se základním benzínovým Ecoboostem 1.5L - 150 PS. Takhle bych si představoval základní motorizaci, níž už určitě ne! Dle testu ucházející dynamika, mínusem vyšší spotřeba paliva, když drželi motor pod krkem. To by až tak nevadilo, protože základní motor nebude nikdo rozumný držet neustále v tempu, spíše na pohodovou jízdu kolem komína.
suhlas... ja som ozaj cakal ze seat pride s nejakym vlastnym SUV.....a ozaj emocionalnym dizajnom.... defakto uz teraz mi pride ateca vcelku zastarala.. aj ked o uspechu samozrejme pochyb nemam... vw taketo zastrale pardon osvedcene vozy dokaze vzdy slusne predavat .. to sme v jeho podani uz videli neraz ( vid rapid a podobne skvosty )
ten interier atecy aj masku som uz videl na leone ( rok 2012 ) ... to ozaj chcu konkurovat s tymto novemu tucsonu alebo sportagu ci RAVke? ... pride mi to ako vcelku odvazne ... sam som zvedavy na uspech atecy.... ktory sice ocakavam a nespochybnujem napriek tomu ale asi kaskaj ci sportage mozu byt uplne v klude .... inak dizajnovy progres exterieru aj interieru u seatu za posledne 4 roky sa rovna 0... aj zoaj ziadny nevidim .... a ateca v tejto podobe vyzera byt pre tych najlepsich v segmente uplne ale uplne neskodna .. korejci pripadne japonci sa mozu nadalej usmievat ;-)
Asi tak nějak... Nový Tiguan je spíše větším faceliftem předchozí verze a tak můžeme pokračovat dále... Nicméně, jak píšeš, zákazník to zřejmě chce, poněvadž se TO docela dobře prodává. Ono bych tohle všechno asi přežil, vyjma základních motorů, pokud to nezabijou příliš sebevědomou cenou...
tigi bude mat velky uspech... ten je ozaj inde ako ateca... aj rozmerovo aj interierom... ale ateca s faceom 4 roky stareho leonu a jeho interierom je dnes uz slabota... komplet mali prepracovat interier aj exterier... uz teraz je to zrele na facelift... tuto atecu hravo porazi aj stary sportage
a ma to stve ... lebo na SUV od seatu som sa moc tesil.... a oni pridu s tymto .... co dodat .. a tu tornado linku seatu neprekusnem.. takyto seat nech si nechaju
Uvidíme, jak se to bude prodávat, třeba máme jiný pohled, neevropský :-) Nicméně i taková nová Sportage taky není vnímána moc pozitivně, ač mě se designově opravdu líbí (i přesto, že trochu opisovali - světlomety vpředu téměř jako Macan, apod.). Interiér je taky líbivý, jen škoda té spotřeby u T-GDI.
Držím pěsti Seatu, ať nadále zůstává v černých číslech prodejů :-)
verim v uspech atecy.... ale cakal som nove a vlastne auto....vies si predstavit zeby novy sportage pouzil interier aj masku z takmer 4 rocneho ceedu? nieco nemyslitelne ... zvlast ak cielom automobilky je neustaly pokrok a co mozno najlepsie know-how a imidz
seat sa z toho dostane ale stejne musi pridat... lebo sice ma atecu ale nezabudajme na to ze sucasna ibiza aj leon uz to najepsie zacinaju mat za sebou... klesa aj predaj mii a toleda .... mat atecu je jedna vec ale nazaspat vo vyvoji dalsich modelov je druha vec... a ono to miestami ozaj vyzera akoby v seate stale podriemkavali pripadne mali nejaky ten mikrospanok.... ja sa priznam ze mam o seat stale obavy... aj ked sa snazim verit ... ateca ozaj seatu moc pomoze a snad pridu uz aj nejake dalsie SUV alebo dalsie modely....
Je to muj nazor , na me proste Tiguan takto pusobi, designova evoluce, ne revoluce. Kdyz nedokazes skousnout nazory jinych lidi a vidis v tom hned *, je to Tvuj problem :-)
1) Nový model automobilky Seat
Totální propadák, invence NULA, interiér z Leonu, zbytek Yeti II...
2) Nové SUV podle katalogu
Povedené, v zásadě nemá chybu, dostupná solidní technika a výbavové prvky v zajímavých motorizacích - haldex, 2.0 TDI...
3) Reálná nabídka SUV
Kulhá na obě nohy, základní 3-válec s třemi otazníky (byl by to snad první trojválec, který by koncern dokázal vyvinout jako bezproblémový...), AWD jen pro TOP motorizaci, vzadu torzka (mimo TOP), ...
Zatímco pohled 1) z pohledu zákazníků můžeme s klidným svědomím přehlídnout (kolik je vlastně opravdových fanoušků Seatu, že....), tak pohled 3) už prostě ignorovat nelze... A když se podívám, co v základu nabízí korejci (solidní atmosferické 1.6), tak vážně mám pocit, že pro upřednostnění Atecy by mě vážně muselo hrkat v hlavě >:-[]8-s
Ale konečné soudy ponechávám až na později, zatím buďme rádi, že Seat přišel vůbec s něčím a že Yeti dostane na rozdíl od Roomstera nástupce...
panecku jak ja som sa na to SUV od seatu tesil ... uz roky cakam ze konecne pride seat s "terenakom".... hadam som sa tesil aj viac ako na vsetky tie generacie sportagov ... to vazne nesrandujem .. a oni mi daju takuto podpasovku.... dizajnovy progres ako pises a pisem aj ja vyssie ziadny ... 4 rocny tuctovy interier aj maska z leona ... benzinovy 4 valec kupis s 4x4 jedine len s tym nezmyselnym vypinanim valcov dik neprosim..to radsej pazrave ale solidne TGDI
som sklamany... cim dalej tym viac... jak dizajnom tak celkovo postojom seatu k tomuto autu.... uz viac odflaknut to snad ani neslo ... a celu tu technicko-dizajnovu paradu paradu zaklincovali tym uzasnym 3 valcovym tsi... ktore bude opat asi uz coskoro v rebricku spolahlivosti vymetat konce tabuliek ... a ako jazdenka bude takato ateca uplne nepredajna
už teď se pojďme nadšením rozplynout.......a což teprve až vyjede česká variace na koncernové vyždímání stejných dílů v jiném obalu........to už se všichni nadšenými recenzemi zblázníme. Nekriticky se budeme rozjařeně usmívat nad tím, jak je to super..... jak vlastně litrový tříválec je zupá motorizace, jak skvělé jsou plasty v interiéru, jak bude háček na tašku inovativně umístěný a tím posune celý segment SUV do nadkoncernových výšin........
Mám Leona v 1,6TDI jako služebku.... mno.... asi takhle - je to pro rodinu malé, pro jednotlivce na přibližování ok. byť je to technology pack, tak mi nepřijde, že by to převyšovalo korejskou produkci a už vůbec ne - užitnými vlastnostmi auta deset let zpátky. Asi jak stárnu, tak se na auta dívám trochu jinak.... A řeknu Vám, že bych svého starého oturbeného 13 let starého Forestera za tuhle plastikovou parádu fakt nevyměnil......
Skočila mi do cesty srna - škoda 80 tisíc. v šedesátce jsem trefil zajíce - díra v nárazníku .....utržený držák nárazníku..... velmi kvalitní plasty..... atd. atd..... Ale třeba to bude fakt pecka - když se zasadí - za pár let z toho vyroste auto.......
Hohoho, největší příspěvková pecka dnešního večera.... Tak proč neřekneš šéfovi, že je leon malej a že pro rodinu potřebuješ Forestera s pořádným benzínovým turbem? Proč pláčeš stupidně na netu pod testem Ateky??? Proč zabíjíš zvířata na silnici??? * z největších....
počkej, skočím si pro kapesníček. Jsem rád, že sis udělal dobře - pecka, pláčeš, stupidně, hvězdička....
a až se sneseš z nadoblačných výšin svého božství, tak třeba pochopíš následující - je to srovnání koncernu s konkurencí - jestli ti mám vyjmenovávat auta, kterými jsem pracovně jezdil, nebo těmi doma - tak skončím na čísle cca 30 a nějakém 1,5 mega odjetých km. Což znamená jen a pouze to, že mohu srovnávat různé stáje. A koncern, potažmo Seat není žádná pecka. Výdrž materiálu při střetu s drobným zvířectvem - nepočítám masové vraždy letní noci na čelním skle, je docela tragická. etc..
Budeme plakat nebo půjdeme k meritu věci?
webpaja
Taky jsem se tomu musel pousmát..bracha, který má přes 185cm a i když si nastaví sedačku řidiče podle sebe, tak si dozadu za sebe pohodlně taky sedne...tak bych chtěl vidět ty děti, pro které je HB malý. ;-)
Co se týká interiéru, tak to je už obehraná písnička...ergoninomicky je řešený velmi dobře a natočení na řidiče je jen plus....pokud si vyberu holobyt možná, ale od FR výš jsou například kaplička a volant v podstatě totožné s Audi A3/S3....ano někde jsou použity tvrdé plasty, ale na svou třídu je to odpovídající a nijak mě to nerozčiluje, popravdě jsou na místech, kde je při řízení nevnímám.
jestli ono to nebude tím, že brácha nesedí na dětské sedačce, kdy je jiný úhel posedu a nohy dětí velmi jednoduše dosáhnou na sedačku řidiče.... A to já mám pouhých 176cm a sedím dost vzpřímeně.
Jenže to se nebude lišit v žádném HB jak psal Webpaja. Mě spíš zaráží jak můžeš srovnávat Forestera s HB nižší střední třídy ;-)
Nejsem technik v automobilce, tak že porovnávat zda se nějaký plast při nárazu se zvěří roztříští protože je podle tvého názoru nekvalitní, nebo naopak to muže být účelové z důvodů uhlu při nárazu s chodcem, deformační zón a podobně nebudu, ale auto prošlo úspěšně nárazovými testy a to je pro mne důležité :-)
Forester SG je na bázi Imprezy - z toho důvodu. Jistě - z pohledu nárazu do chodce to má význam - z pohledu někoho, kdo najede při cestě mimo asfalt na hrbol na polní cestě to pak znamená pokaždé práci v servisu....
a to já se zase hloupě vymezím - z prostého důvodu. Jedná se o subjektivní hodnocení, které předpokládám, je ještě dovoleno. Co vyhovuje mé osobě, nemusí vyhovovat jiným - proto ta věta o mém stárnutí a už jiném pohledu na auta.
OK, beru ;-) jen z uživatelskýho hlediska 177cm vysokýho občasnýho řidiče Leonu, stejně jako Mondea nebo A6 říkám, že prostor je až neskutečný. Na nohy pak větší než u minuý generace Aurisu např., který byl spíš jako MPV. :-)
Hromadilo se to ve mně dlouho; zoufale sleduji "diskuzi" pod různými články a chce se mi plakat... Všichni tito přispívatelé, co myslí své názory vážně, mají volební právo....90% příspěvků vyžaduje nesmírné sebezapření, aby jsem nezačal uvažovat o sebevraždě nebo o emigraci.
Jo, ta ateca v oranžové barvě je opravdu půvabná 8-s8-s8-s8-s8-s8-s8-s8-s
Za mne taky ne , dává smysl v 2.0 TDI 4*4..možná i v DSG.
Ale i manuál je u Seatu skvělý.
Moc povedené střední SUV. :yes:
TEN TŘÍVÁLEC SI MOC LIDÍ NEVEZME..MOŽNÁ NĚJAKÁ BABA DO MĚSTA.
Tyto dva parametry jsou největší slabinou Seatu.
Takový Leon Experience v Alcantaře vypadá skvěle, až na ty plasty...
To samé odhlučnění.
Zcela zbytečně srážejí Seat o několik levelů níže a už z fotek mám pocit, že se jedná o COPY/PASTE.
O hlučnosti takové 1.6TDI se snad ani nebudu bavit, to je naprostá tragédie.
Tedy věřme, že až někdy dorazí kopie Škodovky, bude to o dost lepší!
Leon má vůči jinak taky pěkné Octavii III jednu zásadní výhodu: odpovídající rozchod kol vůči blatníkům, takže pro pěkný vzhled nepotřebuje podložky jako Octavia III... :-!
To je optická záležitost. Při cca. shodné šířce auta bez zrcátek (Octavia 1814mm, Leon 1816) má Octavia větší rozchod kol vpředu i vzadu (Octavia 1549-1520, Leon 1544-1514). Ale samozřejmě čísla nic neříkají o tom, jak moc je konkrétně zadní blatník vyklenutý.
Ano, vždyť o tom právě mluvím, "odpovídající rozchod kol vůči blatníkům". Je to sice pár chybějících milimetrů, ale design Octavie to bohužel hodně poškozuje. Není divu, že Škodovka na všechny výstavní auta dává podložky, ale je smutné, že je to vůbec potřeba! Tohle designérům v Česaně prostě uteklo :'-( Proto má Leon ve správném postavení kol vůči blatníkům oproti velkou vzhledovou výhodu. :-!
Je zajímavé, jak se dokáže "diskuse" rozvinout.
Já napíšu o plastech a odhlučnění a vy se bavíte o tom co je hezké....
To že je auto uvnitř "hujda" a navíc hlučná je parametr, který nezachrání ani to, že je Seat (nepř. Leon ST) zvenčí šmrncovní... Taková "hujda" je uvnitř i O3 v RS.