Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Jízdní dojmy Seat Ateca: Velký krok pro Seat…

… nemalý pro Kvasiny. Ateca ovládá devatero řemesel a zaplňuje díru v plotě, kterou dosud zákazníci utíkali k asijským značkám.
Zpět na článek
22. 3. 2016 11:15
22. 3. 2016 23:35
23. 3. 2016 00:37
22. 3. 2016 11:33
22. 3. 2016 23:35
23. 3. 2016 04:40
22. 3. 2016 11:41
22. 3. 2016 11:52
22. 3. 2016 12:19
22. 3. 2016 12:30
23. 3. 2016 00:39
22. 3. 2016 13:07
23. 3. 2016 08:42
22. 3. 2016 23:37
22. 3. 2016 12:46
22. 3. 2016 23:40
22. 3. 2016 13:14
22. 3. 2016 13:58
23. 3. 2016 09:38
22. 3. 2016 23:49
22. 3. 2016 13:16
22. 3. 2016 13:21
22. 3. 2016 17:45
22. 3. 2016 14:00
22. 3. 2016 14:03
22. 3. 2016 15:08
22. 3. 2016 23:53
23. 3. 2016 04:48
22. 3. 2016 14:42
22. 3. 2016 16:52
22. 3. 2016 17:22
23. 3. 2016 00:45
22. 3. 2016 19:03
23. 3. 2016 06:57
23. 3. 2016 09:58
22. 3. 2016 10:18
Seat Ateca: Velký krok pro Seat…
.... a malý pro lidstvo. :-!
Rozbalit vlákno
5
22. 3. 2016 10:35
Re: Seat Ateca: Velký krok pro Seat…
A co jsi jako tou stupidní poznámkou chtěl říci? >:D
22. 3. 2016 10:50
Re: Seat Ateca: Velký krok pro Seat…
Parafráze poměrně známého výroku, ke které mě inspiroval titulek. A hlavně jsem čekal kdo pobouřeně zareaguje. Nic víc, nic míň, protože jinak Seat je značka, která ve mně " emoción " nevzbuzuje. ;-)
22. 3. 2016 11:45
Re: Seat Ateca: Velký krok pro Seat…
Ten výrok je mi samozřejmě známý, jen jsme nepochopil, co by Ateca (stejně jako jakékoliv jiné auto) měla být přínosem "pro lidstvo". :-O
22. 3. 2016 11:46
Re: Seat Ateca: Velký krok pro Seat…
Nech toho, smysl věty cendy je jasný ;-)
22. 3. 2016 16:19
Re: Seat Ateca: Velký krok pro Seat…
Nejsi povoláním patolog? Že to tak rozpitváváš ;-)
22. 3. 2016 10:38
Úspěch zaručen
Ateca v portfoliu Seatu skutečně zaplňuje obrovskou díru a není nejmenších pochyb o jejím prodejním úspěchu. Ale upřímně řečeno její vnější design nemá takovou jižanskou jiskru, jako Leon. Příď i záď je O.K., ale boky s rovným prolisem a nekulaté výřezy blatníků mi k Seatu moc nepasují, protože působí až moc usedle...
Palubka z Leonu vypadá velmi dobře i v Atece a výplně dveří Leon jasně překonávají. Nabídka prostoru se zdá být výborná v kabině i v kufru. Ale ta nesmyslná el. P brzda celkový dojem hodně sráží a u SUV to platí dvojnásob! 8-s :no:
Rozbalit vlákno
37
22. 3. 2016 10:43
Re: Úspěch zaručen
...tak je vcelku jasné, že SEAT EMOCION nejde dost dobře naroubovat na škodováckou kastly. Je zcela očividné, že to auto je primárně pro škodovku a kuci ze Seatu, byť se snažili tento fakt zakrýt, mohli změnit sotva přední masku a zadní partie. Je škoda, že to neudělali jako u Leona - mnohem více k odlišení od Škodovky... 8-s
Avatar - 3_diamanty
22. 3. 2016 10:54
Re: Úspěch zaručen
tiez mam pocit ze sa pozerame len na preznackovanu skodu yeti ... ono hlavne ta tornado linka a celkovy tvar kasne nie je moc seatacky ze jo.... dycha z toho yetina a aj zadne svetla su akoby skodovacke.... mam pocit ze seat sa zviezol popri yetine a vyuzil komplet jej kasnu ... supol tam akurat predok aj interier z leonu a hura nove SUV seat je na svete... ale podla mna seat ma na viac ako vyrabat taketo koncernove kopie a zmesky... cakal som vlastny dizajn.. vlastny interier... vlastny exterier... a samozrejme aj patricnu davku emocii aku od seatu clovek ocakava.... miesto toho vidim buducu yetinu s interierom a maskou prevzatou z leonu ... o uspechu auta nepochybujem a seat si SUV uz davno zasluzil kazdoapdne za mna je vizaz tohto dlhoocakavaneho SUV od seatu sklamanim..... inak suhlasim.... je skoda ze to auto nespravili kasnou komplet inak .. lebo octavia vs leon tam uz nenajdes nic totozne...
22. 3. 2016 10:59
Re: Úspěch zaručen
Nevím, ale mě to přijde jako zvednutý Leon. Stopy po Yetim nebo něco ze škodovek tam nevidím.
Avatar - 3_diamanty
22. 3. 2016 11:06
Re: Úspěch zaručen
tornado linka po boku a celkovy krabicoidny tvar kasne ... aj hranate blatniky ... cele mi to pripomina styl aky preferuje skor skoda a vw .... u seatu by to mozno chcelo okruhle blatniky... a inak zaoblenu a menej krabicoidnu kasnu bez tornado linky .... ja sa vsadim ze tato kasna ktoru vidime je presne ta ista aku bude mat aj yeti..... trosku mi vadi aj ten predok z toleda/leonu ... mozno by to chcelo posunut sa uz dalej ... akoby to uz bolo spredu take okukane trosku a pride mi ze na leone ta vizaz predku funguje skratka lepsie... mozno mohli nasadit uz nejaku 3D vycnievajucu masku aku preferuju dnes mnohi vyrobcovia a dost mozno touto cestou pojde aj skoda uz coskoro... ved uvidime... za mna ako ok..... verim v uspech tohto auta a seatu SUVecko hodne pomoze .... napriek tomu som mozno cakal viac osobitosti a to aj v intereri a viac akejsi novoty a noveho smerovania ktore by poodhalilo dizajnerske chutky seatu do buducna.... miesto toho ale vidim docela nudne auticko.... aj ked uznavam.... ako celok je pekne a uspech mat urcite bude
22. 3. 2016 11:29
Re: Úspěch zaručen
Seat zvyšuje prodeje a začíná znovu fungovat v černých číslech. Měnit tedy úspěšnou tvář nemá smysl. U výřezů pro kola se domnívám došlo k aplikace tohoto tvaru proto, aby neyla Ateca na první pohled zaměnitelná s Leonem X-Perience.
Dalších odhadů bych se zdržel. Nejedná se o levný auto a pouhá změna znaku by ani Škodě ani Seatu neprospěla. Moje domněnka je využití platformy, části struktury a tím to hasne. ;-)
Avatar - 3_diamanty
22. 3. 2016 11:32
Re: Úspěch zaručen
no podla mna budu mat aj rovnaku kasnu.... vzhladom na tu skodovacku tornado linku je to dost pravdepodobne ze si kasnu seat od skody pozical rovno celu... mozno mohli pouzit iny tvar kasne a miesto tornado linky uz preferovat linky ake ma leon.... ale asi by to bolo financne narocnejsie.... teda urcite

v pripade blatnikov rozhodne enslo o odlisenia sa od experience.... ale o to ze kasna je totozna so skodou yeti ktora ma uz tradicne taketo hranate blatniky .... lebo vyrabat rovnaku kasnu ale s ovalnymi blatnikmi by zase stalo dost penazi navyse...
22. 3. 2016 11:33
Re: Úspěch zaručen
Z čeho vycházíš? Pokud z domněnek, nemá smysl to řešit do představení Yetiho...
Avatar - 3_diamanty
22. 3. 2016 11:35
Re: Úspěch zaručen
ok suhlasim... o rok ked tu bude dizajnovy duel yeti vs ateca budeme mudrejsi.... kazdopadne verim ze tu tornado linku tam na atece vidis... aj bez toho aby sa o nej nejako specialne pisalo
22. 3. 2016 11:40
Re: Úspěch zaručen
Upřímně, nikdy jsem tornádo linku nestudoval a nevím o čem je řeč. Tyhle mekty designérů nechávám plavat :-)
Avatar - 3_diamanty
22. 3. 2016 11:42
Re: Úspěch zaručen
tak ked nazivo uvidis atecu vedla superbu alebo fabie tak si to potom vsimnes :-) ... tu ani nie je co studovat.... staci jediny pohlad
22. 3. 2016 11:47
Re: Úspěch zaručen
Viděl jsem ji v provozu a prolisy mají všechna auta ;-)
22. 3. 2016 15:07
Re: Úspěch zaručen
Dneska tě H/K slušně školí. :-)
Avatar - 3_diamanty
22. 3. 2016 15:29
Re: Úspěch zaručen
to urcite ne ;-) .. od toho tu nie som ani sa na to necitim.... ale povedal by som ze len nechce vidiet to co je proste jasny fakt... ta skodovacka tornado linka je pritom tak vyrazna ze ju "nahmatas" aj letmym dotykom ... nielen ocami .... a ze zrovna prave ta je pouzita na atece... aka nahodicka ze jo ... je uplne jasne ze to seat opajcol od skody ( alebo inak povedane pouzil tu istu kasnu ktora je uz pripravena pre yetinu ) .... ta kasna bude totiz podla mna totozna s yetinou .. ved uvidime ...

PS: inak cim dalej tym mi na seate zacinaju chybat tie spanielske oblinky ake mala stara ibiza cordoba altea ci predosly leon ... lebo ta dnesna "nemecka hranatost" seatu sa uz dost mixuje s tym co vidime na skode a vw... akosi mi chyba uz v seate ta emocionalejsia spanielska zaoblenost .. a napriek tomu ze sucasny leon je ozaj pekny bol by som velmi rad keby sa seat v buducnosti vratil k oblejsim a elegantnejsim tvarom kasne ... tak nejak mi to k seatu viac pasuje.... zaroven by sa takto raz a navzdy odlisil od hranatoidnych aut od skody a vw...
22. 3. 2016 16:41
Re: Úspěch zaručen
V čem školí? ;-)
22. 3. 2016 15:06
Re: Úspěch zaručen
Tvoje domněnka jen ukazuje na tvou (v lepším případě) neznalost.
22. 3. 2016 16:42
Re: Úspěch zaručen
Fajn, předve'd svou znalost a dej sem oficiální vzhled Yetiho Pogo. ;-)
22. 3. 2016 17:05
Re: Úspěch zaručen
Yetiho se dočkáš. Už to není jako dřív, kdy ho nikdo neviděl. Pak si vzpomeň, že jsi měl místo smajlíků zapojit tu kuličku, co máš na krku.
22. 3. 2016 19:55
Re: Úspěch zaručen
Aha takže Pogova klasika...nic neví, ale tvrdím, že ví vše ;-)
22. 3. 2016 20:24
Re: Úspěch zaručen
Zklidni se a nečekej ode mě, že se s tebou budu bavit, jak s děckem. Pokud něco nechápeš, tak se snaž sám najít odpověď. Nebo si počkej.
Avatar - Bubáq
22. 3. 2016 23:11
Re: Úspěch zaručen
Jeden * větší než druhej. A těch * je tam víc....
23. 3. 2016 04:36
Re: Úspěch zaručen
PM...mluvíš o Atece a Yetim? Dávej pozor na hvězdičky ;-)
23. 3. 2016 04:34
Re: Úspěch zaručen
Pogo, tvá ubohost je dojímavá. Přišel, zarejpal, nemajíc odpovědi na potvrzení vlastních domněnek a jaksi uhnil na svý úrovni...tebe bych si Pogo nespletl >:D
23. 3. 2016 05:52
Re: Úspěch zaručen
To tady mám celou noc diskutovat o tom, že 1+1=2? Odpovědi bych mohl dát někomu, kdo to schopnej pochopit.
23. 3. 2016 07:22
Re: Úspěch zaručen
Znovu se tě ptám Pogo...odkud čerpáš ty informace? Jistota s jakou to tu někteří z vás tvrdí pramení z čeho? Netvrdím, že se tak nemůže stát, ale do doby odhalení, pokud tu nenapíše někdo z vývoje nevíme nic. Předpokládám, že ty taky ne :-! :-)

P.S.: odpověď vývojáře SEATu z rozhovoru v článku "Společně jsme navrhovali skelet karoserie, který budou oba vozy sdílet. Všechny viditelné prvky související s designem máme ale odlišné. Jak v exteriéru, tak v interiéru."
23. 3. 2016 07:44
Re: Úspěch zaručen
Stačí se na auto podívat. Pokud víš, jak to v podobných projektech chodí, tak ti musí být jasné, co se u Yetiho bude měnit.
23. 3. 2016 09:38
Re: Úspěch zaručen
Ano, vím jak to v podobných projektech chodí, proto i vím, že stejná základní struktura automaticky neznamená stejný vzhled karoserie a interiéru.
Takže své tvrzení a přesvědčení zakládáš na predikci vlastního amatérskýho pohledu ;-) .

Hlavně, že jsi musel napsat, jak mě si mě někdo dává >:D
22. 3. 2016 15:02
Re: Úspěch zaručen
Tak to jseš asi jedinej. Ale beru to jako přiznání, že design Seatu a Škodovky se liší jen maskou a trošku jinými světly. Vše ostatní bude u Yetiho stejné.
22. 3. 2016 16:42
Re: Úspěch zaručen
Ty jsi designér škodovky, nebo jsi viděl prototypy? :-)
22. 3. 2016 11:43
Re: Úspěch zaručen
No on je vlastně designově čistokrevný Seat jen Ibiza a Leon. Mii, Toledo, Alhambra a teď i Ateca jsou vlastně jen VW či Škodovky s odlišnou přídí a zádí a více či méně odlišným interiérem. Šetřit se holt musí, a dnes kvůli průseru jménem Dieselgate to platí dvojnásob... ;-\
Avatar - 3_diamanty
22. 3. 2016 11:53
Re: Úspěch zaručen
asi tak.. ono nie je problem to priznat... a verim ze ked sa seat dostane uz na dlhu dobu do ciernych cisel a bude uz dlhodobo uspesny tak pride aj s nejakymi vlastnymi kreaciami .... lebo tato znacka ma na viac ako tie rozne kopie surodencov co predvadza :yes:

ateca bude urcite uspesne auto a skvely krok/skok pre seat na ceste k dlhodobemu uspechu.. SUV su skratka v kurze :yes:
Avatar - Bubáq
22. 3. 2016 23:12
Re: Úspěch zaručen
Zdar Arese, by mě zajímalo, kdo k tvému přesnému postřehu přilípá palce dolů... Jak říkám, těch * je tu víc! Styďte se...
23. 3. 2016 00:30
Re: Úspěch zaručen
Ahoj PMdvojko! No, tipoval bych to na prorusky orientované diskutéry, kterým jsem v diskusích pod články o ruském automobilovém průmyslu šlápl na kuří oko. A jak známo, soudruzi nezapomínají a neodpouští! >:D >:D >:D
Avatar - Bubáq
22. 3. 2016 23:08
Re: Úspěch zaručen
Toppere, zůstáváš na úrovni filozofa na baterky; neměl bys v rukávu něco, co by diskuzi obohatilo?
Avatar - Bubáq
22. 3. 2016 23:07
Re: Úspěch zaručen
Zajímavý úsudek z informace, že Yeti a Ateca nebudou mít jediný vnější plech stejný... Skepse je typickým rysem lidí, co se neumí na nic těšit. Už jen ta poznámka o odlišnosti leona a oktávky dává na srozuměnou, že zatím není nic jasné. Snad jen DEVIL = *...
22. 3. 2016 13:04
Re: Úspěch zaručen
pochybuju o prodejnim uspechu a v CR to bude spis neuspech - tady se pocka na Skodu!
Avatar - Bubáq
22. 3. 2016 23:14
Re: Úspěch zaručen
Ano, další velmi důležitá poznámka... A tou prospěješ komu? Svému sebevědomí? Cítíš se teď jako expert? Blbe...
23. 3. 2016 09:36
Re: Úspěch zaručen
pane Kadlec nikdo Vas nenuti cist a nebo reagovat na prispevky ostatnich - kdyz uz mi teda tykate a nadavate tak jeste v jazyku, kterym rozumite: jdi do * ***!
Avatar - Ja Prvni 123
22. 3. 2016 10:41
Jste si tím úplně jistí?
"přestože má panoramatickou a otevírací skleněnou střechu, která neprospívá tuhosti."... tuhost snižuje klasické střešní okno, usazené v gumě.
Panoramatická střecha naopak tuhost zvyšuje - jen je těžká.

Jinak to nevypadá jako špatný auto.
Jen nad tím litrovým tříválcem teda nevěřícně kroutím hlavou...

:-(
Rozbalit vlákno
59
22. 3. 2016 10:48
Re: Jste si tím úplně jistí?
zvykej si. zanedlouho to bude top motorizace
22. 3. 2016 10:57
Re: Jste si tím úplně jistí?
Teoreticky ano, ale muselo by to být bezspárově osazené okno a sklo či jeho derivát by muselo mít stejné parametry roztažnosti při teplotách jako ocel. Takhle vždy vzniká jakási mezera umožňující drobný dilatační pohyb.

Jinak zrovna u podobnýho auta si umím představit 1,8 nebo 2,0T s automatem. Končit u benzínu na 1,4 snad nebude.
Avatar - Ja Prvni 123
22. 3. 2016 13:15
Re: Jste si tím úplně jistí?
Panoramatická okna jsou lepená... takže dilataci zajišťuje ta vrstva lepidla.
A prostě to celou "klec" zpevní... rozhodně ve smyslu vibrací a třepání.

Trochu jinak se to chová při velkých nehodách - ve smyslu nehoda s velkou nárazovou rychlostí.
Tam potřebuješ, aby se plech deformoval, což to "sklo" nedokáže. Popravdě když už ale dojde na spotřebování energie deformací střechy, tak je to posádce skoro jedno.
:-(
22. 3. 2016 14:00
Re: Jste si tím úplně jistí?
Ano, lepidlo...to už principiálně má zcela jiný fyzikální vlastnosti. Tedy k povrzávání může dojít a spára je při různých teplotách jiná ;-)
22. 3. 2016 20:06
Re: Jste si tím úplně jistí?
Tuhostí se myslí torzní, tedy odolnost vůči kroucení karoserie. A čekal bych, že by hrozilo prasknutí, kdyby ses ho pokusil použít jako výztuhu (ale je možné, že používají něco, co to vydrží). Nemluvě o tom, jak by s to líbilo otevíracímu mechanismu. Omezuje pak umístění příčníků (u klasického střešního okna není problém příčník přidat).
Avatar - Bubáq
22. 3. 2016 23:18
Re: Jste si tím úplně jistí?
Ježíš marjá, tohle je fakt k nevydržení... Máš volební právo? Měli by ti ho úřady sebrat.... Vždyť seaty mají otevírací střešní okno, ne panoramatickou lepenou nesmyslnost... to ses ani na fotky nepodíval dřív, než jsi začal autora "chytat na švestkách!? *, otevíratelné okno fakt pevnosti v krutu neprospívá a měl by ses autorovi článku omluvit. Ty jsi fakt hnůj a * na druhou...
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
22. 3. 2016 11:18
Re: Jste si tím úplně jistí?
To je zajímavé. Já si vždycky myslel, že to skleněné střešní okno (panoramatická střecha) tuhost snižuje. Že je těžké, to mě také napadlo. Navíc se vinou toho posouvá výška těžiště vozu nahoru, ale to je asi detail kor u auto jako je toto. Ještě k té tuhosti. Třeba proto, že při použití panoramatické střechy chybí výztuha spojující sloupky B ve střeše. Ale možná se pletu. je fakt, že sklo je tuhé a navíc je po celé délce střechy. To klasická plechová střecha je jen tím plechem, který tuhý rozhodně není. Díky za zajímavý komentář.
22. 3. 2016 11:27
Re: Jste si tím úplně jistí?
Z vlastní zkušenosti - radši se panoramatické střeše vyhnout a investovat do jiné výbavy. Jde to znát na tuhosti a kdo nemá rád nepříjemné zvuky v interieru má velkou šanci, že bude trpět....
22. 3. 2016 11:40
Re: Jste si tím úplně jistí?
Přesně tak, od té doby, co mají všechny auta klimu, tak je střešní okno naprostý nesmys a zdroj potenciálních problémů! :-!
22. 3. 2016 11:51
Re: Jste si tím úplně jistí?
Měl jsem ho naposled v R-Klasse, potom až teď a na to, jak dostat do auta čerstvý vzduch bez průvanu to funguje. Pravda je, že M-B občas vrznul a teď čekám kdy to začne ;-)
Avatar - boost.
22. 3. 2016 12:17
Re: Jste si tím úplně jistí?
Bez šíbru ani ránu. Není nic lepšího než za teplého letního podvečera otevřít velux. :-!
Avatar - praděda7
22. 3. 2016 15:06
Re: Jste si tím úplně jistí?
Jasný. SO jako ventilace nemá pro většinu roku chybu. :-!
Avatar - Bubáq
22. 3. 2016 23:24
Re: Jste si tím úplně jistí?
Jasně, nic jiného nebrat! Konečně někdo, kdo má opravdu relevantní zkušenost a neplká a neblouzní o výbavě, o které ve skutečnosti sní....
Avatar - Ja Prvni 123
22. 3. 2016 13:17
Re: Jste si tím úplně jistí?
Neplést střešní okno a panoramatickou střechu.
Střešní okno celistvost struktury narušuje... vlepený kus tvrdýho plastu klec naopak zpevňuje.

Ale jinak každýho názor.

;-)
Avatar - Emel
22. 3. 2016 13:19
Re: Jste si tím úplně jistí?
Nicméně díky tomu sklu tam zase chybí nosníky z vysokopevnostní oceli, které podle mě udělají pro celkovou tuhost karoserie víc.

[odkaz]
Avatar - praděda7
22. 3. 2016 15:11
Re: Jste si tím úplně jistí?
Nevím jak kdo jiný, ale Toyota používala SO jako jeden celek s vysokopevnostní kazetou. V žádném případě nebyla strukturální odolnost střechy kompromitovaná. :-!
Avatar - Ja Prvni 123
22. 3. 2016 19:06
Re: Jste si tím úplně jistí?
Přesně o tom píšu... ale asi nejsem chápán.

;-)
Avatar - Bubáq
22. 3. 2016 23:26
Re: Jste si tím úplně jistí?
Tak to teda nepíšeš, kteréne! Neschovávej se za odborný příspěvek jiného- tentokrát moudrého -. autora. Jsi *.
Avatar - Ja Prvni 123
22. 3. 2016 19:05
Re: Jste si tím úplně jistí?
Nechybí... celé to okno je v rámu z vysokopevnostní oceli... u většiny aut.

Pořád mluvíme o panoramatickém okně - ne o klasickém střešním okně!
22. 3. 2016 20:14
Re: Jste si tím úplně jistí?
Počkej, tak zpevňuje karoserii přilepený plast (myslel jsem, že používají sklo; proto jsou tak těžké), nebo přivařený kovový rám?
Avatar - Bubáq
22. 3. 2016 23:27
Re: Jste si tím úplně jistí?
Výborně, jsem rád, že toho * nemusím připomínkovat sám... To je ale vůl....
Avatar - Emel
23. 3. 2016 08:39
Re: Jste si tím úplně jistí?
Může být klidně v rámu, ale pokud je ten rám prostě obdélník dlouhý třeba 1,5m, tak je sám náchylný na kroucení mnohem víc, než kdyby tam byl ještě jeden nebo dva příčné nosníky opět z vysokopevnostní oceli. Prostě pokud místo skla použiju chytře navrženou ocelovou strukturu, bude výsledek pevnější a zároveň lehčí.
23. 3. 2016 10:58
Re: Jste si tím úplně jistí?
Kdyby byl dostatečně masivní... Jak píšeš, taková velká díra tě donutí použít méně efektivní konstrukci pro dosažení stejné tuhosti. A v nejednom případě to povede ke kompromisu a stejné tuhosti dosaženo nebude.
Avatar - Ham.
22. 3. 2016 14:43
Re: Jste si tím úplně jistí?
Jak může být tvrdý plast vlepený když je otevírací? Otevírací panoramatická okno bude vždy zajíždět do nějakého těsnění a nebude nijak spojené s karosérií, takže zbude jenom oslabení nosníků střechy a nižší pevnost celku.
22. 3. 2016 20:12
Re: Jste si tím úplně jistí?
V té části, kterou jsi citoval, se píše o otevírací panoramatické. Tedy místo malého, klasického střešního okna máš díru přes půlku střechy, ale pořád je to otevíratelné okno.
Avatar - Bubáq
22. 3. 2016 23:25
Re: Jste si tím úplně jistí?
Blbost, opět záleží na provedení.... Tebe bych chtěl potkat jako inženýra ve své firmě, kteréne!
Avatar - Bubáq
22. 3. 2016 23:22
Re: Jste si tím úplně jistí?
Jeden debilní příspěvek za druhým, Arese. Asi jsi nikdy neměl příležitost jet ve voze s otevřeným střešním oknem, jinak bys nemohl tady tak "odborně" blouznit... Nemáš na to? Tak to ale nepomlouvej....
26. 3. 2016 15:40
Re: Jste si tím úplně jistí?
Hmmm jakou s tím máš vlastní zkušenost? Já mám v autě panoramatickou střechu už 5tým rokem a ani nevrže a karoserie se nekroutí, tj fakt nevim o jakých problémech tu mluvíš?
Avatar - Sumi2000
27. 3. 2016 17:59
Re: Jste si tím úplně jistí?
Taky mám šíbr 7 let a v pohodě!!!
Avatar - Bubáq
22. 3. 2016 23:21
Re: Jste si tím úplně jistí?
A to jsi kupoval nějakou *** 220 tisíc najetech kilometrů? Potom nevydávej takovou zkušenost za jediný správný názor, blbe....
22. 3. 2016 11:30
Re: Jste si tím úplně jistí?
Plech funguje jako potah na nosný struktuře, proto jeho tuhost není takovou prioritou, ne?
22. 3. 2016 11:37
Re: Jste si tím úplně jistí?
Prostě je lepší, když je střecha vylisována jako jeden kus,ne jako kus s dírou. Jak jsou výztuhy to přesně nevím...
22. 3. 2016 11:40
Re: Jste si tím úplně jistí?
JJ, to souhlasím. Nezpochybňuju to.
Avatar - rohYpnol
22. 3. 2016 19:11
Re: Jste si tím úplně jistí?
ale tohle přeci taky není pravda! Když do plechu udělám díru, automaticky vznikají provedenými záhyby na okrajích zesílení... Tohle se takto říct nedá...
22. 3. 2016 20:20
Re: Jste si tím úplně jistí?
Jako že děravý plech odolává lépe kroucení než celistvý?
Avatar - Bubáq
22. 3. 2016 23:28
Re: Jste si tím úplně jistí?
Střecha a výztuhy jedno jsou, plkat o střeše bez výztuh je naprosté krerénství.... Nešlo by to s trochou skromnosti k vlastním stupidním názorům, prosím?
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
22. 3. 2016 11:45
Re: Jste si tím úplně jistí?
Ano, je to tak. Nosný potah používají letadla u trupu. Měla to už třeba Tu-154 :-), první ruské (sovětské) letadlo s touto technologií, Amíci to měli už dříve. :-) Pro zajímavost :-)
22. 3. 2016 12:11
Re: Jste si tím úplně jistí?
Možná proto, že Tu154 byl vyvinut v úzké spolupráci s Boeingem..jo to byly časy...
Avatar - aproximus
22. 3. 2016 13:57
Re: Jste si tím úplně jistí?
nějaké víc info k téhle spolupráci?
Avatar - Ja Prvni 123
22. 3. 2016 23:37
Re: Jste si tím úplně jistí?
Pokud vím, nešlo doslova o spolupráci... ale řekněme o inspiraci.
:-)

[odkaz]

První skořepinové trupy měly vojenská Boeingy... a první civilní byla tuším 707 - ale tohle není úplně můj obor, takže se nehádám.
23. 3. 2016 11:08
Re: Jste si tím úplně jistí?
Myslím, že pro první kovovou "skořepinu" budeš muset jít do roku 1918 do Německa k Dornierovi. Nekovové byly ještě dřív.
Avatar - Ja Prvni 123
23. 3. 2016 12:20
Re: Jste si tím úplně jistí?
Dost možná - tak daleko jsem nešel.
:-)
Avatar - Bubáq
22. 3. 2016 23:30
Re: Jste si tím úplně jistí?
No ty vole, to je bomba názor.... Tupolev a "ÚZKÁ SPOLUPRÁCE" S BOEINGEM...." Ty se snad dneska ***, co? Nebo se Ti ***a hlava a tohle je výsledek.... Úzká spolupráce.... v padesátých letech.... za stalina.... ty vole, ty seš teda kanón....
23. 3. 2016 11:07
Re: Jste si tím úplně jistí?
Odhaduji, že narážel na ruskou špionáž. Nevím, jestli zrovna tohle byl případ špionáže, nejeden ruský projekt však čerpal z informací získaných "na západě".
22. 3. 2016 21:24
Re: Jste si tím úplně jistí?
plech jako potah nosné struktury a nosný potah má stejný význam?
Avatar - Ja Prvni 123
22. 3. 2016 23:41
Re: Jste si tím úplně jistí?
No... právě naopak. Je to opačný přístup.
Potah nosné struktury je jedno řešení... a ten potah přenáší vlastně jen aerodynamické tlaky.
Nosný potah je nazýván někdy skořepinou a je pro něj typické to, že žádnou vnitřní konstrukci nemá... je nosnej sám o sobě. Sám o sobě přenáší i krouticí momenty.
:-)

Existuje i "kompromisní" řešení, poloskořepina... ale i tam jsou vnitření výtuhy vytvořeny prolisy materiálu potahu.

Myslím, že je to stejný u aut i letadel... a dneska je tedy drtivá většina aut poloskořepinou, s pocnými rámy.
Avatar - Dinar
22. 3. 2016 12:39
Re: Jste si tím úplně jistí?
Máte samozřejmě pravdu, ale třeba nám První kolega vysvětlí, jak se panoramatickým oknem zvyšuje tuhost skeletu. >:D
22. 3. 2016 12:42
Re: Jste si tím úplně jistí?
Měl zřejmě na mysli tuhost střešního pláště, tam by to mohlo částečně platit. Struktura je jasně něco jinýho :-)
Avatar - rohYpnol
22. 3. 2016 19:16
Re: Jste si tím úplně jistí?
klidně i tuhost skeletu může být vyšší, pokud je vyšší podíl vysokopevnostní oceli nebo masivnější zbývající příčné nosníky... Navíc skleněná střecha vsazená do rámu z vysokopevnostní oceli...

Dokonce ani "pazvukyvydávající" skleněná střecha nemusí svědčit o nižší tuhosti- skleněný díl prostě představuje další prvek. Plech je pružný, sklo ve vysokopevnostním rámu dvakrát pružné nebude...

Závěr? Může to být aj tak aj tak, samotná skleněná střecha neznamená zhola nic...
Avatar - Bubáq
22. 3. 2016 23:32
Re: Jste si tím úplně jistí?
Konečně slovo člověka, který konstrukci rozumí... Prosím, *, stydíte se konečně?!
Avatar - Ja Prvni 123
22. 3. 2016 19:24
Re: Jste si tím úplně jistí?
Tak já to zkusím ještě jednou:

- většina panoramatických oken není otvíracích... je to jen "skleněný díl" ve střeše.
- protože něco váží sám o sobě, je lepen do lůžka, které je tvořeno rámem z vysokopevnostní ocele uvnitř prolisů na plášti střechy
- celý tento systém je vázán přímo na nosné struktury kabiny - nosné sloupky
- v praxi je tak tento systém pevnější, než klasická střecha
- ale je výrazně těžší, takže platí, co píše pan Dusil: zvyšuje těžiště
- jistý negativní vliv lze pozorovat u testu nárazu vysokou rychlostí... už při nárazu onou "normovanou" 60 může přetížení při nejhorší kombinaci vlivů dosáhnout až 150g... takže střešní panaormatické okno, které váží statických 30 kg, může najednou, byť po dobu pár milisekund, "važit" až 4.5 tuny... a tahle síla zatěžuje systém pevnosti "klece".

Ale tolerance lidského těla končí někde na 60g, takže pokud dojde k takovýmto přetížením, je už pevnost klece k ničemu.

Na pevnost struktury při normálním používání, včetně malých nehod, má panoramatické okno vliv pozitivní.

Nechce se mi to hledat - testy pevnosti a kompaktnosti byly prováděny v roce 2012? Možná 13 na autě Fiat 500L, které dává panoramatické okno do nejvyšší výbavy standardně.

Údaje o přetíženích pocházejí ze studie prof Stingla, v rámci České společnosti hepato - pankreato - biliární chirurgie, zkoumající primárně posun typických poranění účastníků dopravních nehod směrem od otevřených zranění k vnitřním poraněním, často ohrožujícím život víc, než ta zjevná zranění v minulosti.
22. 3. 2016 21:30
Re: Jste si tím úplně jistí?
nechápu, jak ti za tohle může dát někdo minus.... lidské tělo prostě není "konstruováno" na zrychlení vnitřních orgánů při nárazu. Pořád si spousta lidí neuvědomuje, že auto sice náraz vydrží - klidně člověku může nechat dostatek prostoru "přežití", ale tělo dostane obrovskou pecku tím zpomalením, kdy auto zastavuje o překážku a přitom vnitřní orgány pokračují v pohybu.... takže se člověk klidně vyleje dovnitř a auto zůstane vcelku v pohodě......
Avatar - AUDIRS6
22. 3. 2016 21:42
Re: Jste si tím úplně jistí?
aby nedoslo k nedorozumeniu, ja som mu ho nedal, ale zasluzil by si za tie ine dristy co tu dnes od neho vsade citam. :-!
22. 3. 2016 21:53
Re: Jste si tím úplně jistí?
já jdu po podstatě toho, co píše - a v tomhle má pravdu - nemám s ním problém, protože se s ním dá diskutovat a dogmaticky nelpí na milkovinách, když nemá pravdu. jestli střelí vedle nebo jinam - lev much nelapá....jde se dál...
Avatar - AUDIRS6
22. 3. 2016 21:35
Re: Jste si tím úplně jistí?
Neidem ti tu brat tvoje iluzie o pevnosti panoramadachu, ale opytam sa ta par veci:
Kedze si vraj pretekal, alebo nejakym sposobom spolupracoval s LandRoverom v terrenych zalezitostiach - mal si na tie discipliny auto so sklenenou panoramaa strechou, alebo skor klasicky specpecial, vystuzeny bezpecnostnou klietkou ? >:-[]
A kedze odpoved vieme, tak asi je niekde chyba - tak neviem ci u konstrukterov v motorposrt divizii Landroveru, alebo... >:D
Dalsie tvoje krasne protirecenie:
"...- jistý negativní vliv lze pozorovat u testu nárazu vysokou rychlostí... už při nárazu onou "normovanou" 60 může přetížení při nejhorší kombinaci vlivů dosáhnout až 150g...a "Ale tolerance lidského těla končí někde na 60g, takže pokud dojde k takovýmto přetížením, je už pevnost klece k ničemu."
Poviem ti 1 vzorovy priklad z mojho zivota:
Celny stret mnou riadenej Felicie so stojacou prekazkou v podobe auta ( z boku ), ktore mi nedalo prednost a nebola ina moznost, len ho proste nabrat naplno. ( instinktivne som to este zameral priamo na zadne dvere, - tam som cakal a aj dockal sa istej deformacie u neho, takze naraz pre mna dopadol dobre ( Felda na odpis, ale ja bez skrabanca a to bez pasu ! ) Policiou vypocitana narazova rychlost 78 km.h-1
Len som "lizol" hlavou volant ( o par kmh mensia rychlost a ani sa ho nedotknem ) a kolenom som trafil pristrojovku ako ma predsalen trochu podsunulo. Koleno bolelo 2 dni, potom to preslo.
Takze co, som Terminator ?! >:-[]

Nic, mozeme sa bavit o nejakych inych veciach, ale po tom, co som dnes aj v inych diskusiach od teba cital, tak ma toho moc nenapada... :*) :-!
Avatar - Ja Prvni 123
22. 3. 2016 22:35
Re: Jste si tím úplně jistí?
Jen stručně, protože je až úsměvné, jak útoční jsou lidi, co jim chybí informace:

- u závodních aut se odvrtávají pedály, aby se snížila hmotnost... o pár gramů. Není tedy divné, že nikdo nepřidá 30 kilo... ještě k tomu na střechu! Že ne? ;-) Bezpečnost sportovních aut je řešená jinak - vnitřní klecí... ale to ty asi víš.

- to, že nevíš o čem je zpomalení při nárazu na věci samé nic nemění. Pokud jsi boural, byť špatným autem, do jiného auta... ještě k tomu do dveří... tak to zpomalení bylo zlomkové: jednak to auto "odskočilo"... uhýbalo tomu nárazu, současně, jak sám píšeš, docházelo k deformaci a tedy průniku tvého čumáku do toho materiálu... takže kritické zpomalení bylo skutečně zlomkem toho, když auto narazí třeba do souvislé betonové zdi... ale takové, kterou neprobourá... prostě se to auto musí zastavit. A nejhůř, když před tím dojde k rotaci auta a to narazí na tu velkou, nedeformovatelnou a nehybnou překážku bokem... tedy bez vlastní deformační zóny.
Pak je přetížení extrémní... a prostě máš smůlu.

Přemýšlej.

Nemusíš souhlasit! Ale než zaujmeš stanovisko, tak přemýšlej...

Zítra už mě snad doktorka uschopní, takže už nebudu mít čas sem tak často chodit... a lidi jako ty budou mít víc klidu.
;-)
23. 3. 2016 11:19
Re: Jste si tím úplně jistí?
Na bočním nárazu je horší také to, že by lidské tělo, co vím, mělo boční zrychlení snášet nejhůř. Jinak u zrychlení je to o délce působení. Dokážeme vydržet vysoké hodnoty, jen ne moc dlouho.
Avatar - Bubáq
22. 3. 2016 23:20
Re: Jste si tím úplně jistí?
Jasně, není zde důvod takovému * ustupovat... Bravo, pane Dusile, nenchte si * na hlavu! Od takového *...
23. 3. 2016 04:39
Re: Jste si tím úplně jistí?
Tobě včera nebylo dobře, viď? :-)
22. 3. 2016 11:15
Interier
Než v nějaké základní motorizaci kterou nikdo nemusí kupovat vidím problém uvnitř.

Stále horší kvalita interieru Škoda/Seat - šetření za každou cenu. :no:
Rozbalit vlákno
6
Avatar - 3_diamanty
22. 3. 2016 11:16
Re: Interier
pride mi ze take crv alebo sportage je v interieri uplne ina liga ... chcelo to uz kusok viac ako len okopcit v interieri uz aj tak dost sterilny leon... skoda

aj vizaz uz mohla byt inde... predna cast a la toledo/leon uz na mna neposobi nejako extra moderne kedze to uz nie su zrovna najnovsie kusky ... cakal som ze sa to uz na prednej casti posunie dalej a seat tu bude napredovat rychlejsie ... miesto toho vidim ale akusi vizualnu stagnaciu na prednej casti... o interieri ani nehovorim .. ten je hadam uz aj za zenitom ...

a je celkom mozne ze ked pride o rok nova yetina tak jej predna cast bude uz o level inde ako stagnujuca ateca..... ale pockajme si
Avatar - Bubáq
22. 3. 2016 23:35
Re: Interier
Blouzníš, Toppere? Nebo jsi si už do Seatu sednul? Pokud ano, nemohl bys takový blábol vypustit z huby...
Avatar - Jaros71
23. 3. 2016 00:37
Re: Interier
Ateca vypadá o 100% lépe než nová Sportage nebo Tucson..!
Nejen designem , který se fakt povedl , ale zejména interierem.
Sportovní střih bez zbytečných kudrlinek , super sedadla a parádní budíky .
Co víc si přát.
:yes:
Pokud bude slušná cena , korejci si ani neškrtnou.
22. 3. 2016 11:33
Re: Interier
Co je na tom interiéru vyjma nepříliš působivýho vzhledu špatně? Je to koncept z Leonu. Navíc má alespoň neceloplastový výplně dveří. Modernější infotainment a hlavně výtečný sedačky, který si u dražších výbav nezadají s těmi od Audi.
Avatar - Bubáq
22. 3. 2016 23:35
Re: Interier
Přesně tak, pájo! Vidím, žes v seatech už seděl....
23. 3. 2016 04:40
Re: Interier
Ne, ale důkladně si prohlížím plakáty nad postelí >:-[]
22. 3. 2016 11:31
co je to za uchylku u VW group,
vsechny ty predni svetla s rohem smerujicim dolu? to maji snad vsechny Seaty, Superb,Audi , atd...dle meho to vypada priserne...
Rozbalit vlákno
3
22. 3. 2016 11:38
Re: co je to za uchylku u VW group,
Ty nevidis ten radoby sportovni agresivni vzhled?
22. 3. 2016 11:39
Re: co je to za uchylku u VW group,
Mě se to docel líbí a hlavně je to nezaměnitelný designérský prvek (i když je fakt, že světla nového Superbu se tomu dost podobají). ;-)
Avatar - Bubáq
22. 3. 2016 23:36
Re: co je to za uchylku u VW group,
Tak se nekoukej....
Doporučení: vykašli se na fotky a zajdi do nejbližšího dealera pro osobní dojem.
22. 3. 2016 11:41
Seat Ateca
Toto SUV se mi velmi pozdává a zvlášť v té oranžové barvě, ve které bývá nejčastěji prezentováno, vypadá naprosto skvěle. :-)

Tak třeba jednou až pořádně ojezdím Leona ...
Rozbalit vlákno
24
Avatar - 3_diamanty
22. 3. 2016 11:48
Re: Seat Ateca
ocenujem jeho rozmerovu kompaktnost... ono to bude velmi prakticke auto niet pochyb.... ale zrejme to bude chciet nejaku vyraznu farbu suhlas.. kedze v bielej ci nejakej tmavej farbe to vyzera vcelku na nudu.... v orandzovej ktora seatu moc sekne to uz posobi ovela zaujimavejsie a napadnejsie ... paci sa mi aj navigacia a jej umiestnenie ... tu je to klasika... celkovo uspech tohto seatu je nespochybnitelny .... a uz teraz sa tesim na yetinu ktora verim.... bude na prednej casti este dalej :yes:
22. 3. 2016 11:52
Re: Seat Ateca
Naživo působí jako opravdu velký auto. Kompaktně spíš na fotkách.
Avatar - 3_diamanty
22. 3. 2016 12:00
Re: Seat Ateca
no ciste papierovo je dokonca o nejakych 8cm kratsie ako uz ten predosly sportage .... a ma aj nejake 2 centi menej ako novy stale dost kompaktny kaskai..... vcelku kompaktna je ateca prave v porovnani s konkurenciou... taka nova RAVka tucson sportage ci tigi su uz ozaj kusocek vacsie kusky aj ked samozrejme nejde o nic citelne ( rozdiel v dlzke 10-15cm )
22. 3. 2016 12:19
Re: Seat Ateca
OK, jen říkám jak působí in natura. Třeba zadoboční pohled na novou Sportage pak je až kompaktní.
Avatar - 3_diamanty
22. 3. 2016 12:24
Re: Seat Ateca
dlzkou je dnes k atece najblizsie asi Niro... ktore ma 4356mm .. ateca ma 4363mm ... medzi oboma je dlzkovy rozdiel teda len 7mm

sportage nam narastol ale aj ten predosly uz bol o kusok vacsi ako tato ateta alebo este sucasna yetina ... ale takisto nam narastla aj RAVka ... narastol hodne uz aj kaskaj... tucson a dalsi....
22. 3. 2016 12:30
Re: Seat Ateca
Niro jsem včera viděl lehce maskovaný na D1. Díky oblejším tvarům působí menší ;-)
Avatar - 3_diamanty
22. 3. 2016 12:33
Re: Seat Ateca
niro je vzhladom na to ze sa hra na crossover vcelku nizke auto.... a vzhladom k dlzke a dlhemu razvorou mi pripomina skor akoby nejake mpv alebo take nieco... teda aspon na fotkach .... na pohlad nazivo sa este asi nacakam tak uvidim potom ako vlastne vyzera naozaj .... ale v kontexte konkurentov ake ma ateca... je ozaj kompaktna... taky tigi je uz ozaj vacsi ....
Avatar - praděda7
22. 3. 2016 16:01
Re: Seat Ateca
Ateca je velmi kompaktní SUV. Na obrázcích se to nezdá. Muselo by stát vedle nějakého delšího konkurenta. Je např. o celých 76mm kratší než BMW baby SUV X1. :-!
Avatar - 3_diamanty
22. 3. 2016 16:13
Re: Seat Ateca
dlzka pod 4,4 m je dnes na SUVecko ozaj kompaktna.... ale mne to neprekaza... naopak tu kompaktnost ocenujem.... uz teraz sa tesim na yetinu... ta by mala byt rozmerovo velmi podobna s atecou..... :yes:

naopak to neskutocne zvacsovanie aut uz docela nechapem.. ono aj ta nova X1 je uz vcelku velka masinka .... velkostne uz podobna prvej X5tke.... ak to takto pojde dalej bude musiet bmw uz coskoro spravit nejaku X0 alebo X-1
Avatar - praděda7
22. 3. 2016 16:20
Re: Seat Ateca
No nevím nevím, ale např. RAV 4 je o celých 242mm delší a to není žádný mastodont. :-! I když nějaké mimino to také není... ;-)
Avatar - 3_diamanty
22. 3. 2016 16:23
Re: Seat Ateca
no dnesna RAVka ma uz cez 4,6m .. nahodou je to uz slusna lod ... kde su tie casy ked prva 3 dverova ravka bola hadam mensia ako felda ...

ja som moc rad ze novy sportage je stale pod hranicou 4,5 metra a sirkou sa napriklad nezmenil voci predchodcovi ani o milimeter... kazdopadne uz to tiez nie je ziadny drobcek ...
Avatar - praděda7
22. 3. 2016 16:28
Re: Seat Ateca
Tak to je pravda... ;-) Pokrok nezastavíš. A u aut se to projevuje tím, že rostou... ;-) Jen parkovací místa nerostou... ;-\
Avatar - 3_diamanty
22. 3. 2016 16:30
Re: Seat Ateca
v buducnosti uz ocakavam zmensovanie rozmerov... kedze auta nemozu rast donekonecna.... napriklad 208micka je uz mensia ako 207micka a tusim aj nova fabia je o par milimetrov uz kratsia ako ta predosla... rovnako sa zmensila aj nova astra hatch... aj ked paradoxne kombik sa este viac natiahol ... clovek uz niekedy ozaj nevie co ma cakat ... len preboha snad sa nedozijem 5m dlhej astry kombi .. to ozaj nechcem zazit

ja inak viem preco su tie dnesne crossovery tak uspesne... okrem ineho je to aj preto lebo klasicke auta nam uz hodne narastli a stavaju sa uz velkostne nepraktickymi a malokto uz chce 5m auta strednej triedy... ano.. toto je tiez jeden z dovodov ( okrem vyssej svetlosti a robustnosti ) ktory perfektne nahrava tym dnesnym 4,2-4,5m dlhym crossoverom ... ktore uz tazia prave viac z kompaktnosti ako z terennych (ne)schopnosti ;-)
Avatar - praděda7
22. 3. 2016 16:46
Re: Seat Ateca
No, menší vozy, pokud nemá pro ně automobilka náhradu v podobě nového menšího modelu, se můžou i trochu scvrknout, ale bacha! Lidi také rostou a potřebují víc místa. Když se tak dívám na dnešní teenagery jak pochodují ráno do školy, tak jsou všichni včetně holek, o hlavu vyšší než moje generace. A to platí i o váze. Takže kde naše generace se jakžtaž pohodlně odvozila ve 100 kách, tak pro tu dnešní by v ní bylo pěkně těsno... ;-)
Avatar - 3_diamanty
22. 3. 2016 16:51
Re: Seat Ateca
ano v tomto mas pravdu.... vyskovy priemer je do zaista inde ako pred 30 rokmi ... ale napriek tomu ked si sadnes do stareho mensieho auta velakrat mas v nom viac miesta ako v tom novsom a vacsom... ja vidim problem v istej tlustote a prerastenosti dnesnych aut ktore ale vnutri neponukaj uviac miesta pre novsiu generaciu vyssich ludi.... velakrat su naopak nove auta snad aj mensie vnutri ako tie starsie vozy.... aj v takej staruckej felde je rozhodne viac miesta ako v kdejakom dnesnom vacsom malom aute... problem vidim v tom ze auta sa sice zvacsuju ale nie v priestore pre posadku ale skor kasnou a tou nevyuzitelnou hmotou kvoli bezpecnosti.... asi to raz dospeje k tomu ze sa zakazu auta uplne lebo stejne sa pride na to ze nikdy nebudu 100 percentne bezpecne a robit neico polovicate predsa nedava zemysel.. ;-) .. skoda ze z auta sa uz dnes stavaju pojazdne trezory a skatule z ktorych uz pomaly sikmo vpred cez hrubocizne stlpiky nevidno ani na cestu.... ale to je aj tym ako jazdime... ide to ruka v ruke jedno s druhym.... ak to takto pojde dalej bude nam coskoro treba 5m dlhe male auto ... ktore sice bude bezpecne.. ale vnutri to bude stejne priestorom pod uroven feldy... pride mi teda ze nie je co oslavovat a dnesni vyssi ludia sa velakrat zmestia skor do starsich mensich a vzdusnejsich aut ak odo sucasnych prarastenych ale priestorovo dietnych skatul
Avatar - praděda7
22. 3. 2016 17:00
Re: Seat Ateca
No, s tím vnitřním prostorem bych to neviděl tak negativně. Pracoval jsem 25 let v automobilce a viděl jsem jak auta (Toyoty) rostly i v interiéru. V takové Corolle se dnes dá i souložit. To bylo v roce 1978 absolutně nemožné... ;-)
Avatar - 3_diamanty
22. 3. 2016 17:01
Re: Seat Ateca
ja som sa hlavne divil po tom co som presadol z feldy do astry H .. mal som pocit akoby som spravil priestorovo krok dozadu

samozrejme nie vsetky auta sa zmensuju vnutri... ale aj G6 je vnutri hodne maly nechapem tomu... na nizsiu strednu triedu je to v interieri pidi auto.... lancer je o triedu vacsi .... podobne rapid.. mal som ho tyzden ... vnutri vpredu je to male auto... za to predne stlpiky ako na tanku ... dokonca niektore nove auta narastu kasnou o 10cm ale vnutri sa zvacsia dlzkovo sotva o 3mm ... popri tom sa im znizi strop kabiny .. zhrubnu im stlpiky a razom mas menej miesta... taka je realita

najvacsim autom do dlzky akym som jazdil bol asi taky ten dlhsi vw transporter z 90 rokov... aj ked neviem ci pajero s rezervou vzadu za kabinou nie je nakoniec aj vacsie ... ale rozhodne je transporter priestrannejsi... na to co popisujes je dodavka asi najlepsia... az vtedy si uvedomis .... boze tie moznosti.. :-) len ich vediet vyuzit

PS: alebo sa to da napisat aj takto.... efektivita vyuzitelnosti zastavanej plochy auta je z pohladu vyuzitelneho priestoru pre posadku mizernejsia ako v minulosti ... auta nam rastu o cele desatky cm voci predchodcom ale v interieri nahaname milimetre... sme priestorovo neefektivni
Avatar - Jaros71
23. 3. 2016 00:39
Re: Seat Ateca
Jenže Seat skvěle obestavěl prostor , i zavazadelník je větší než u Sportage a Tucsonu.
Že je o pár cm kratší než konkurence je parádní na parkování. :yes:
22. 3. 2016 13:07
Re: Seat Ateca
Souhlas, když Atecu, tak oranžovou! ;-)
Avatar - praděda7
22. 3. 2016 16:23
Re: Seat Ateca
Bacha na nápadné syté barvy. Velmi rychle se okoukají.... ;-)
Avatar - Emel
23. 3. 2016 08:42
Re: Seat Ateca
Asi tak v šedesáti letech? :-)
Avatar - praděda7
23. 3. 2016 08:59
Re: Seat Ateca
Aj v sedmdesáti....... ;-)
Avatar - rokyta.p
22. 3. 2016 20:48
Re: Seat Ateca
za mě by to taky šlo :yes:
Avatar - Bubáq
22. 3. 2016 23:37
Re: Seat Ateca
Ano, barva je to nejdůležitější, co dělá auto autem... Další odborník na webu.... Jdi se fakt vyblít někam jinam, ty barvo!
Avatar - sargis
22. 3. 2016 12:18
škodovácka slintačka
Sú recenzie, pri ktorých pri čítaní oslintám klávesnicu. Pir tejto, keby to bolo možné, tak tie sliny tečú z monitora. Či to nebude tým, že je to základ pre škodovku. Človek z tohoto webu už má paranoju :-|
Rozbalit vlákno
4
22. 3. 2016 12:20
Re: škodovácka slintačka
Ale na paranoiu jsou léky ;-)
Avatar - woody-alien
22. 3. 2016 13:20
Re: škodovácka slintačka
To, že jsi paranoidní, ještě neznamená, že po tobě nejdou.... >:D
22. 3. 2016 13:55
Re: škodovácka slintačka
>:-[]
Avatar - praděda7
22. 3. 2016 16:30
Re: škodovácka slintačka
Nejlepší lék na paranoiu je štranek... ;-)
22. 3. 2016 12:32
Označení tachometru 30 a 50 km/h
Víte někdo, proč jsou na tachometrech odlišně označené cifry 30 a 50 km/h?
Rozbalit vlákno
1
22. 3. 2016 12:44
Re: Označení tachometru 30 a 50 km/h
Jistě, jsou to dvě nejběžnější městské rychlosti ;-)
Avatar - 3_diamanty
22. 3. 2016 12:46
neviem
ale pri pohlade na tie udaje kufrov konkurentov v tabulke sa mi cislo sportagu nepaci ... teda pokial viem tak predosly sportage mal 465 litrov.. ale ten novy uz ma 491 litrov a niekde som dokonca nasiel udaj aj 503 litrov ( vid nedavny porovnavaci test Sportagu s CRV ) .. tak neviem... ale pride mi ze tam mate chybu ... teda za predpokladu ze sa jedna uz o novy sportage ....

kazdopadne ateca si vzhladom k dlzke auta urcite za velkost kufra zasluzi pochvalu :yes: v tomto bol koncern vzdy silny
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Bubáq
22. 3. 2016 23:40
Re: neviem
Ano, Toppere, kdo hledá, najde. Kdo autem jezdí, ví, že 20 lt nahoru nebo dolů od údaje výrobce o ničem nerozhoduje... Proto je třeba se do těchto dat pořádně obout, neboť podle objemu kufru poznáš opravdové auto.... Skáčeš na lep škodovákům a jejich nohsledům, když tady filozofuješ o tom, kdo má větší kufr. Co myslíš, kolik litrů kufru bude jednou "dostatečné"?!
22. 3. 2016 13:02
proč tolik lidí touží po totálním nesmyslu
zvaném SUV ? >:D :no:
Rozbalit vlákno
12
22. 3. 2016 13:11
Re: proč tolik lidí touží po totálním nesmyslu
Protože jsou čím dál vyžranější a línější, takže snadné nastupování a vystupování je jim nade vše! K tomu ještě připočti pocit nadstandardního bezpečí a jakési podvědomé nadřazenosti nad běžnými, nízkými auty + hodně vnitřního prosoru na malé délce. Já osobně jsem ale SUV nikdy neměl a ani to v dohledné době neplánuju. Ale až budu jednou starý a méně pohyblivý.... ;-)
Avatar - Blue Sun
22. 3. 2016 13:58
Re: proč tolik lidí touží po totálním nesmyslu
... koupím si MPV.
22. 3. 2016 14:02
Re: proč tolik lidí touží po totálním nesmyslu
Kup, ale větší světlou výšku k němu dostaneš málokde. Ta je pro mě osobně největší argument (spolu s pohodlnějším nasedáním, který není jen o lenosti či tloušťce).
Avatar - Bubáq
22. 3. 2016 23:45
Re: proč tolik lidí touží po totálním nesmyslu
Ano, a větší spotřebu související s vyšší světlou výškou, a tužší pružiny, související s vyšší světlou výškou, a vůbec spoustu "zpříjemňujících" jevů souvisejících s vyšší světlou výškou... si můžeš pořídit... ano, rozumný názor, přesně trefný názor někoho, kdo sice vyšší světlou výšku nepotřebuje, ale pocit nadřazenosti nad těmi tupci tam dole je pro něho nenahraditelný... A proč se vlastně ohlížet po vypouštěných CO2 gramech? Co mě potom, já chci větší světlou výšku.... Až budu starý, pořídím si SUV. Protože se do něj lépe nastupuje... Po mně potopa....
23. 3. 2016 04:46
Re: proč tolik lidí touží po totálním nesmyslu
Nebudu se zbytečně opakovat:
- parkování u obrubníků (většina nových aut daleko)
- upínání dětí do sedaček
- možnost projet mimo zpevněné komunikace (pro mě pracovně i soukromě)
- pozice posedu díky výše ukotveným sedačkám (vyšší střecha, pro spoustu lidí důležitá vlastnost z hlediska zdravotních omezení)
- a nakonec CO2

PM2, měl by jsi vědět, že osobní automobily "vyrábějí" cca 2% celkového světové produkce objemu CO2.

Klídek potopo :-)
Avatar - praděda7
22. 3. 2016 16:35
Re: proč tolik lidí touží po totálním nesmyslu
Já už starý su, i méně pohyblivý a SUV jsem si koupil, ale pořád se necítím bezpečný ani nadřazený a proto plánuju SUV prodat a koupit si zase HH a doufám, že omládnu.... ;-)
22. 3. 2016 14:01
Re: proč tolik lidí touží po totálním nesmyslu
Vyšší světlá výška, možnost zvýšení protoru pro posádku, dnes řešení ne nepodobný MPV. Rozumím a ačkoliv SUV nemám i chápu ;-)
Avatar - praděda7
22. 3. 2016 16:39
Re: proč tolik lidí touží po totálním nesmyslu
Evropa se do SUV zbláznila. "Tlačí" to hlavně ženské, které se díky velikosti, výšce a rozhledu cítí v SUV bezpečněji. A to je fakt. :-!
Avatar - rokyta.p
22. 3. 2016 20:49
Re: proč tolik lidí touží po totálním nesmyslu
za pár let to zas pomine, pak budou cool hybridy nebo tak něco >:D
Avatar - praděda7
23. 3. 2016 07:38
Re: proč tolik lidí touží po totálním nesmyslu
Asi jo. Hybridní SUV..... ;-)
22. 3. 2016 14:23
Re: proč tolik lidí touží po totálním nesmyslu
Tak pokud někdo chce 4x4 a zároveň kompaktní rozměry, tak moc na výběr mimo SUV nemá. Leon je o necelých 20 cm delší, Octavia o 30 cm... Pouze Golf je o nějakých 11 cm kratší, za to ale pouze s naftou... (když nebudu počítat R)
22. 3. 2016 22:26
Re: proč tolik lidí touží po totálním nesmyslu
Co je na autě , které je hezké a které se jenom někomu líbí a i jinak vyhovuje (motor,prostor) totálně nesmyslné? Copak to vždy musí mít nějaký účel (auto na dopoledne , odpoledne , dovolenou , stěhování ) .Prostě se jenom líbí .
Avatar - Emel
22. 3. 2016 13:14
Top SEAT
V té oranžové to vypadá dost dobře, za mě asi nejlepší SEAT... proti Leonu to působí přece jen hodnotnějším dojmem, přední maska má šmrnc.

Vevnitř klasika, hnědý lesklý dekor bych si asi nevybral, ale jinak to vypadá hezky, ty sedačky s Alcantarou by šly.
Rozbalit vlákno
4
22. 3. 2016 13:58
Re: Top SEAT
Sedačky s alcantarou jsou podle stejný jako u Leonu a tam velká paráda. Lepší dojem na mě v nižších třídách udělala jedině prémie za příplatek a pak ještě i Mégane GT s hodnotně působícím velurem ;-)
Avatar - 3_diamanty
22. 3. 2016 15:20
Re: Top SEAT
sedacky s alcantarou hnede vysivane... ale tiguan to neni jasny pane >:D
Avatar - Bubáq
22. 3. 2016 23:49
Re: Top SEAT
Ano, ano, barva je to, co je na autě nejdůležitější... Proto je třeba se připojit k diskuzi, v jaké barvě ten či onen model vypadá dobře... Jistě, ano, debilita nezná mezí... A přímo pučí, když má možnost se prezentovat na webu.... Hodnotný příspěvek: v oranžové vypadá dobře.... Viděl jsi tu barvu na Atece na živo?"! Jestli ne, tak prosím nezaplňuj veřejný prostor tak stupidními postřehy! Prosím.....
Avatar - Ham.
22. 3. 2016 13:16
Zase a znova
stejný lapsus s nenastavitelným horním úchytem bezpečnostních pásů. Už by konečně měl někdo SEATu říci, že tohle patří do Indie a ne na evropské silnice. Zvláště v SUV, kde lze předpokládat velký rozsah výškového nastavení sedačky řidiče je to hodně mimo mísu.
Rozbalit vlákno
5
22. 3. 2016 13:21
Re: Zase a znova
No, na bezpečnosti by se fakt šetři nemělo! Kdyby aspoň to výškové seřizování nabídli za příplatek. Stejná situace ovšem panuje i u Ibizy a Leonu. :'-(
Avatar - praděda7
22. 3. 2016 16:54
Re: Zase a znova
...oni si to šetří pro FL..... ;-)
Avatar - woody-alien
22. 3. 2016 15:16
Re: Zase a znova
Jo, bohužel, přitom tohle zvládá běžně i vysmívaná Dacia.
Avatar - Ham.
22. 3. 2016 17:45
Re: Zase a znova
Bohužel, z evropských automobilek tohle "umí" v současnosti už snad jenom SEAT, Citroen a BMW.
Avatar - Bubáq
22. 3. 2016 23:52
Re: Zase a znova
Správná poznámka... Chtělo by to znát názor zodpovědného manažera, proč se rozhodl šetřit na tomto řešení. Redaktor ACZ by se měl zeptat... jistě si vizitku ze služební cesty přivezl domů do redakce a nebude to problém. Doufám...
Avatar - Blue Sun
22. 3. 2016 14:00
Čumák
I včerejší test Toleda, i dnešní Ateca... ten seatí čumák je neskutečná nuda. Dynamicky se tvářící světla a obyčejná maska k sobě neladí, celek dohromady je podivný, jak po bodnutí včelou, napuchlý.
Rozbalit vlákno
8
22. 3. 2016 14:03
Re: Čumák
Víš, že tohle je subjektivní. Mě se třeba líbí. ;-)
Avatar - 3_diamanty
22. 3. 2016 15:08
Re: Čumák
kludne mozeme povedat ze je to pekne auto.... ovsem cakal som ovela viac... keby takto vyzerajuca ateca prisla pred 3 ci 4 rokmi ok.... ale dnes uz jej 4 roky stary face nicim neprekvapi navyse je uz vcelku zrely na facelift... skoda yeti uz vyrukuje s nejakou novou maskou vsadim sa ... tu uz dost mozno nepojde o ziadnu kopiu octavie ci fabie.... skoda ze seat v tomto akosi stagnuje.. takato ateca by pred 4 rokmi bola dizajnersky hit roka ... ale dnes je uz jej vizaz exterieru aj interieru vcelku tuctova... skoda... napriek tomu uznavam ze ista konzervativnost moze byt tiez ocarujuca... aj ked v pripade znacky ktora si hovori auto emocion je to trosku divna taktika ked uz miesto emocii sa snazi ocarit "osvedcenou az nudnou viazou" .. bez naznaku akejkolvek snahy o napaditost a prekvapenie
Avatar - Bubáq
22. 3. 2016 23:53
Re: Čumák
No, nebudu tentokrát oponovat.... Ale Blue Sun má pravdu, existuje mnohem hezčí a dynamičtější řešení, které potěší oko estéta např. u Hondy.
23. 3. 2016 04:48
Re: Čumák
Pravda v designu neexistuje, u Hondy? Kterou myslíš? Honda má PODLE MĚ aktuálně jediný hezký auto NSX :-)
Avatar - 3_diamanty
22. 3. 2016 14:42
Re: Čumák
suhlas... navyse mne pride ten predok uz akysi "zastaraly" ked to porovnam s kaskajom tucsonom ci sportagom .... predsa len leon tieto partie uz nejaky ten rok pouziva a cakal som ze nove SUV od seatu sa v tomto uz pohne dalej a niecim prekvapi a poodhali dalsie dizajnove smerovanie seatu do buducna .. ale opat sme kdesi v roku 2012 ... celkovy prinos a napredovanie dizajnu ziadne... a to aj v interieri ... navyse ako celok.. uplne bez emocii ... proste nic... voci kadjaru alebo sportagu je to seda mys .... napriek tomu to auto je da sa povedat ze pekne a nevyzera zle ( ako pisal tusim to bol rohYpnol davnejsie... proste ide o klasicky koncernwagen ) ... ovsem cakal som ovela viac ... vacsu pecku ... za mna som teda vcelku sklamany ... ale o uspechu atecy samozrejme nepochybujem ;-) :yes:
Avatar - praděda7
22. 3. 2016 16:52
Re: Čumák
Čumák je typická škodovka...tím nechci říct, že by byl mimo mísu... ;-)
Avatar - 3_diamanty
22. 3. 2016 17:22
Re: Čumák
k tomu zadne svetla a la superb ;-) .. dycha z toho skoda kazdym detailom... ta tornado linka je kazdopadne v pripade seatu neodpustitelna ... je to skoda ze je to viac skoda ako seat
Avatar - Jaros71
23. 3. 2016 00:45
Re: Čumák
Kecy..já tam ze Škody vidím jen základní linii..
Yeti bude zcela jistě dost odlišný..uvidíme.
SEAT vyrobil krásné SUV..konečně :yes:
Avatar - Jopino
22. 3. 2016 19:03
design
Auto se mi zvenčí docela líbí, po Leonu III. generace a modelu X zase vcelku designově zajímavé auto. Co se mi však už líbí miň je design palubní desky, připadá mi, jak by se Seat snažil o evoluci původní palubky z konce minulého desetiletí, namísto revoluce. Nemůžu si odpustit pocit, že ty výdechy klimatizace tam prostě nějak úplně stylově nezapadnou. Na druhou stranu, je alespoň display multimédií pěkně nahoře a není utopený jak v některých jiných koncernových autech - člověk ho má v zorném poli.

Docela mě zajímá, s jakou cenou se vyloupne základní TSI, jeho parametry, především reálná spotřeba a další provozní vlastnosti. Nevěřím tomu, že pojede lépe, než současná Yeti s 1.2 TSI a 81kw.

Ruku v ruce bude dost zajímavý i údaj o ceně a vlastnostech 1.6TDI... Pokud nebude prostřední motorizace a výbava nad 650.000 Kč, mohlo by se to prodávat slušně. Holátko za 400.000 Kč by si snad mohlo své zákazníky najít.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
22. 3. 2016 19:20
Klasický koncernový podvod
Pozveme novináře na neprodukční TOP motorizace, vyvoláme pozitivní ohlas, a pak potichu zaplevelíme trh plechovkama 4x2 s mizernou torzkou, utrápenou 1.6 dýzl a trojválcovou katastrofou na 4 kolech, které nalepíme cenovku již od... 8-s 8-s

Ok, TOP výbavy a motorizace nemusí být špatné, ale základní verze tvořící gró prodejů budou, jak to tak vypadá, opět někde jinde...
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Bubáq
22. 3. 2016 23:54
Re: Klasický koncernový podvod
Smiř se s tím!
Nikdo to nedělá jinak....
Avatar - Jaros71
23. 3. 2016 00:47
Re: Klasický koncernový podvod
2.0 TDI 4*4 DSG a jsem spokojen..kde máš problém? >:D
Avatar - rohYpnol
22. 3. 2016 19:25
SE remen AT o??
Dokážeme vyvinout auto od A po Z, máme vývojové centrum za desítky miliard.... A proto Ateca je přeznačkovaný Yeti vyráběný v kvasinách, Toledo přeznačkovaný Rapid, a Alhambra přeznačkovaný Sharan...

Tohle se svojí produktivitou práce začíná blížit české byrokracii 8-s 8-s
Rozbalit vlákno
19
Avatar - Blue Sun
22. 3. 2016 19:36
Re: SE remen AT o??
Než jsem pochopil ten nadpis, trvalo mi to asi dvě minuty... Pak jsem se málem udusil čajem, děkuju ti pěkně. >:D >:D
Avatar - Jopino
22. 3. 2016 19:41
Re: SE remen AT o??
taky jsem si říkal... řemen v automatu (variátoru)?? >:D >:D >:D
Avatar - Bubáq
22. 3. 2016 23:56
Re: SE remen AT o??
Nikdo na nic nesere, manažeři Seatu poučení z krizového vývoje dělají vše pro to, aby automobilku dostali do černých... Až to bude, přijde na řadu trochu více té samostatnosti a designového odvazu!
Avatar - Jopino
22. 3. 2016 19:39
Re: SE remen AT o??
to máš žel Bohu pravdu, můžeme nadávat, a to je tak vše, co s tím uděláme. Vlastně ne, nemusíme tato auta - s mini motory kupovat ;-\
Dnes jsem si na netu pročítal test modernizované Kugy se základním benzínovým Ecoboostem 1.5L - 150 PS. Takhle bych si představoval základní motorizaci, níž už určitě ne! Dle testu ucházející dynamika, mínusem vyšší spotřeba paliva, když drželi motor pod krkem. To by až tak nevadilo, protože základní motor nebude nikdo rozumný držet neustále v tempu, spíše na pohodovou jízdu kolem komína.
Avatar - Bubáq
22. 3. 2016 23:57
Re: SE remen AT o??
OK, a máš na to? Koupíš si tuto základní motorizaci? S pravdou ven....
Avatar - Jopino
23. 3. 2016 14:44
Re: SE remen AT o??
Ano, mam. Nekoupil jsem si vsak ani Seat a ani Ford, ale Hondu. Zakladni motory u velkych SUV muzou vyhovovat nekterym ridicum, klidnejsich povah
Avatar - 3_diamanty
22. 3. 2016 19:46
Re: SE remen AT o??
suhlas... ja som ozaj cakal ze seat pride s nejakym vlastnym SUV.....a ozaj emocionalnym dizajnom.... defakto uz teraz mi pride ateca vcelku zastarala.. aj ked o uspechu samozrejme pochyb nemam... vw taketo zastrale pardon osvedcene vozy dokaze vzdy slusne predavat .. to sme v jeho podani uz videli neraz ( vid rapid a podobne skvosty )

ten interier atecy aj masku som uz videl na leone ( rok 2012 ) ... to ozaj chcu konkurovat s tymto novemu tucsonu alebo sportagu ci RAVke? ... pride mi to ako vcelku odvazne ... sam som zvedavy na uspech atecy.... ktory sice ocakavam a nespochybnujem napriek tomu ale asi kaskaj ci sportage mozu byt uplne v klude .... inak dizajnovy progres exterieru aj interieru u seatu za posledne 4 roky sa rovna 0... aj zoaj ziadny nevidim .... a ateca v tejto podobe vyzera byt pre tych najlepsich v segmente uplne ale uplne neskodna .. korejci pripadne japonci sa mozu nadalej usmievat ;-)
Avatar - Jopino
22. 3. 2016 19:59
Re: SE remen AT o??
Asi tak nějak... Nový Tiguan je spíše větším faceliftem předchozí verze a tak můžeme pokračovat dále... Nicméně, jak píšeš, zákazník to zřejmě chce, poněvadž se TO docela dobře prodává. Ono bych tohle všechno asi přežil, vyjma základních motorů, pokud to nezabijou příliš sebevědomou cenou...
Avatar - 3_diamanty
22. 3. 2016 20:01
Re: SE remen AT o??
tigi bude mat velky uspech... ten je ozaj inde ako ateca... aj rozmerovo aj interierom... ale ateca s faceom 4 roky stareho leonu a jeho interierom je dnes uz slabota... komplet mali prepracovat interier aj exterier... uz teraz je to zrele na facelift... tuto atecu hravo porazi aj stary sportage

a ma to stve ... lebo na SUV od seatu som sa moc tesil.... a oni pridu s tymto .... co dodat .. a tu tornado linku seatu neprekusnem.. takyto seat nech si nechaju
Avatar - Jopino
22. 3. 2016 20:07
Re: SE remen AT o??
Uvidíme, jak se to bude prodávat, třeba máme jiný pohled, neevropský :-) Nicméně i taková nová Sportage taky není vnímána moc pozitivně, ač mě se designově opravdu líbí (i přesto, že trochu opisovali - světlomety vpředu téměř jako Macan, apod.). Interiér je taky líbivý, jen škoda té spotřeby u T-GDI.
Držím pěsti Seatu, ať nadále zůstává v černých číslech prodejů :-)
Avatar - 3_diamanty
22. 3. 2016 20:17
Re: SE remen AT o??
verim v uspech atecy.... ale cakal som nove a vlastne auto....vies si predstavit zeby novy sportage pouzil interier aj masku z takmer 4 rocneho ceedu? nieco nemyslitelne ... zvlast ak cielom automobilky je neustaly pokrok a co mozno najlepsie know-how a imidz

seat sa z toho dostane ale stejne musi pridat... lebo sice ma atecu ale nezabudajme na to ze sucasna ibiza aj leon uz to najepsie zacinaju mat za sebou... klesa aj predaj mii a toleda .... mat atecu je jedna vec ale nazaspat vo vyvoji dalsich modelov je druha vec... a ono to miestami ozaj vyzera akoby v seate stale podriemkavali pripadne mali nejaky ten mikrospanok.... ja sa priznam ze mam o seat stale obavy... aj ked sa snazim verit ... ateca ozaj seatu moc pomoze a snad pridu uz aj nejake dalsie SUV alebo dalsie modely....
Avatar - Bubáq
22. 3. 2016 23:58
Re: SE remen AT o??
Nový Tiguan NENÍ větším faceliftem předchozí verze. Už jen tato věta svědčí o tom, že jsi další * na netu....
Avatar - Jopino
23. 3. 2016 14:53
Re: SE remen AT o??
Je to muj nazor , na me proste Tiguan takto pusobi, designova evoluce, ne revoluce. Kdyz nedokazes skousnout nazory jinych lidi a vidis v tom hned *, je to Tvuj problem :-)
Avatar - Emel
23. 3. 2016 21:07
Re: SE remen AT o??
Ale můžu vyjádřit své mínění, že ten názor je úplně mimo, ne? :-)

Já u Tiguana vidím největší progres v rámci VW za hodně dlouhou dobu, nezůstal kámen na kameni...
Avatar - rohYpnol
22. 3. 2016 20:32
Re: SE remen AT o??
Vidím tu přinejmenším 3 rozdílné pohledy:

1) Nový model automobilky Seat
Totální propadák, invence NULA, interiér z Leonu, zbytek Yeti II...

2) Nové SUV podle katalogu
Povedené, v zásadě nemá chybu, dostupná solidní technika a výbavové prvky v zajímavých motorizacích - haldex, 2.0 TDI...

3) Reálná nabídka SUV
Kulhá na obě nohy, základní 3-válec s třemi otazníky (byl by to snad první trojválec, který by koncern dokázal vyvinout jako bezproblémový...), AWD jen pro TOP motorizaci, vzadu torzka (mimo TOP), ...

Zatímco pohled 1) z pohledu zákazníků můžeme s klidným svědomím přehlídnout (kolik je vlastně opravdových fanoušků Seatu, že....), tak pohled 3) už prostě ignorovat nelze... A když se podívám, co v základu nabízí korejci (solidní atmosferické 1.6), tak vážně mám pocit, že pro upřednostnění Atecy by mě vážně muselo hrkat v hlavě >:-[] 8-s

Ale konečné soudy ponechávám až na později, zatím buďme rádi, že Seat přišel vůbec s něčím a že Yeti dostane na rozdíl od Roomstera nástupce...
Avatar - 3_diamanty
22. 3. 2016 20:42
Re: SE remen AT o??
panecku jak ja som sa na to SUV od seatu tesil ... uz roky cakam ze konecne pride seat s "terenakom".... hadam som sa tesil aj viac ako na vsetky tie generacie sportagov ... to vazne nesrandujem .. a oni mi daju takuto podpasovku.... dizajnovy progres ako pises a pisem aj ja vyssie ziadny ... 4 rocny tuctovy interier aj maska z leona ... benzinovy 4 valec kupis s 4x4 jedine len s tym nezmyselnym vypinanim valcov dik neprosim..to radsej pazrave ale solidne TGDI

som sklamany... cim dalej tym viac... jak dizajnom tak celkovo postojom seatu k tomuto autu.... uz viac odflaknut to snad ani neslo ... a celu tu technicko-dizajnovu paradu paradu zaklincovali tym uzasnym 3 valcovym tsi... ktore bude opat asi uz coskoro v rebricku spolahlivosti vymetat konce tabuliek ... a ako jazdenka bude takato ateca uplne nepredajna
22. 3. 2016 21:00
Re: SE remen AT o??
buď rád,že je zase o něco větší možnost výběru. Já bych po osobních zkušenostech tu "solidní attmosféru" atmosféru od korejců nechtěl ani zadarmo :-)
Avatar - Bubáq
23. 3. 2016 00:00
Re: SE remen AT o??
Naštěstí, seat neprodává jen v česku a ve slovensku.... Rohypnole, ty fakt se neumíš podívat za vrata svý stodoly?!
23. 3. 2016 21:13
Re: SE remen AT o??
"Ateca bude mít hodně společného s novou Škodou Yeti. Na čem konkrétně jste s českými inženýry pracovali?

Společně jsme navrhovali skelet karoserie, který budou oba vozy sdílet. Všechny viditelné prvky související s designem máme ale odlišné."

Tohle není případ toleda ani alhambry to snad musí být každému myslícímu člověku jasný...

;-)
22. 3. 2016 21:44
tak to je pecka.......
už teď se pojďme nadšením rozplynout.......a což teprve až vyjede česká variace na koncernové vyždímání stejných dílů v jiném obalu........to už se všichni nadšenými recenzemi zblázníme. Nekriticky se budeme rozjařeně usmívat nad tím, jak je to super..... jak vlastně litrový tříválec je zupá motorizace, jak skvělé jsou plasty v interiéru, jak bude háček na tašku inovativně umístěný a tím posune celý segment SUV do nadkoncernových výšin........
Mám Leona v 1,6TDI jako služebku.... mno.... asi takhle - je to pro rodinu malé, pro jednotlivce na přibližování ok. byť je to technology pack, tak mi nepřijde, že by to převyšovalo korejskou produkci a už vůbec ne - užitnými vlastnostmi auta deset let zpátky. Asi jak stárnu, tak se na auta dívám trochu jinak.... A řeknu Vám, že bych svého starého oturbeného 13 let starého Forestera za tuhle plastikovou parádu fakt nevyměnil......
Skočila mi do cesty srna - škoda 80 tisíc. v šedesátce jsem trefil zajíce - díra v nárazníku .....utržený držák nárazníku..... velmi kvalitní plasty..... atd. atd..... Ale třeba to bude fakt pecka - když se zasadí - za pár let z toho vyroste auto.......
Rozbalit vlákno
15
Avatar - Bubáq
23. 3. 2016 00:03
Re: tak to je pecka.......
Hohoho, největší příspěvková pecka dnešního večera.... Tak proč neřekneš šéfovi, že je leon malej a že pro rodinu potřebuješ Forestera s pořádným benzínovým turbem? Proč pláčeš stupidně na netu pod testem Ateky??? Proč zabíjíš zvířata na silnici??? * z největších....
23. 3. 2016 08:19
Re: tak to je pecka.......
počkej, skočím si pro kapesníček. Jsem rád, že sis udělal dobře - pecka, pláčeš, stupidně, hvězdička....
a až se sneseš z nadoblačných výšin svého božství, tak třeba pochopíš následující - je to srovnání koncernu s konkurencí - jestli ti mám vyjmenovávat auta, kterými jsem pracovně jezdil, nebo těmi doma - tak skončím na čísle cca 30 a nějakém 1,5 mega odjetých km. Což znamená jen a pouze to, že mohu srovnávat různé stáje. A koncern, potažmo Seat není žádná pecka. Výdrž materiálu při střetu s drobným zvířectvem - nepočítám masové vraždy letní noci na čelním skle, je docela tragická. etc..
Budeme plakat nebo půjdeme k meritu věci?
23. 3. 2016 04:53
Re: tak to je pecka.......
Ozawasane, Leon vyjma kufru (je to HB nižší střední) nijak prostorově za střední třídou nezaostává. Povídka o kvalitních plastech mě zcela dojala.

Přesto si stále myslím, že vlastnit japonský auto nemusí nutně znamenat, že mám potřebu se hloupě vymezit kdekoliv ;-)
Avatar - Covenant
23. 3. 2016 08:14
Re: tak to je pecka.......
webpaja
Taky jsem se tomu musel pousmát..bracha, který má přes 185cm a i když si nastaví sedačku řidiče podle sebe, tak si dozadu za sebe pohodlně taky sedne...tak bych chtěl vidět ty děti, pro které je HB malý. ;-)

Co se týká interiéru, tak to je už obehraná písnička...ergoninomicky je řešený velmi dobře a natočení na řidiče je jen plus....pokud si vyberu holobyt možná, ale od FR výš jsou například kaplička a volant v podstatě totožné s Audi A3/S3....ano někde jsou použity tvrdé plasty, ale na svou třídu je to odpovídající a nijak mě to nerozčiluje, popravdě jsou na místech, kde je při řízení nevnímám.
23. 3. 2016 08:24
Re: tak to je pecka.......
jestli ono to nebude tím, že brácha nesedí na dětské sedačce, kdy je jiný úhel posedu a nohy dětí velmi jednoduše dosáhnou na sedačku řidiče.... A to já mám pouhých 176cm a sedím dost vzpřímeně.
Avatar - Covenant
23. 3. 2016 08:42
Re: tak to je pecka.......
Jenže to se nebude lišit v žádném HB jak psal Webpaja. Mě spíš zaráží jak můžeš srovnávat Forestera s HB nižší střední třídy ;-)

Nejsem technik v automobilce, tak že porovnávat zda se nějaký plast při nárazu se zvěří roztříští protože je podle tvého názoru nekvalitní, nebo naopak to muže být účelové z důvodů uhlu při nárazu s chodcem, deformační zón a podobně nebudu, ale auto prošlo úspěšně nárazovými testy a to je pro mne důležité :-)
23. 3. 2016 09:33
Re: tak to je pecka.......
Forester SG je na bázi Imprezy - z toho důvodu. Jistě - z pohledu nárazu do chodce to má význam - z pohledu někoho, kdo najede při cestě mimo asfalt na hrbol na polní cestě to pak znamená pokaždé práci v servisu....
23. 3. 2016 08:22
Re: tak to je pecka.......
a to já se zase hloupě vymezím - z prostého důvodu. Jedná se o subjektivní hodnocení, které předpokládám, je ještě dovoleno. Co vyhovuje mé osobě, nemusí vyhovovat jiným - proto ta věta o mém stárnutí a už jiném pohledu na auta.
23. 3. 2016 09:45
Re: tak to je pecka.......
OK, beru ;-) jen z uživatelskýho hlediska 177cm vysokýho občasnýho řidiče Leonu, stejně jako Mondea nebo A6 říkám, že prostor je až neskutečný. Na nohy pak větší než u minuý generace Aurisu např., který byl spíš jako MPV. :-)
23. 3. 2016 10:45
Re: tak to je pecka.......
tak to máš o číslo větší proporce.... já se pořád tluču pravou nohou o středový tunel - mám trošku delší nohy holt ;-)
Avatar - Emel
23. 3. 2016 08:50
Re: tak to je pecka.......
No, pár cm navíc v té střední třídě přece jen je...
23. 3. 2016 09:42
Re: tak to je pecka.......
Jak kde Emele, víš to sám. Třeba Insignia v podélném směru nenabídne víc, nový Mondeo taky ne ;-)
Avatar - Emel
23. 3. 2016 09:47
Re: tak to je pecka.......
Insignia za to taky byla vždycky kritizovaná. Mondeo... to je to až tak zlý? :-)

Když vezmu etalon, Mazdu 6... teda, Passat jsem chtěl říct... tak tam o něco víc místa ve všech směrech je. A v Superbu podélně ještě o něco víc.
23. 3. 2016 09:58
Re: tak to je pecka.......
Mondeo je horší v tomto směru než předchozí generace. Mě to dostačuje, ale jen tvrdím, že Leon (OIII) na to nejsou hůř).

O svým ani nemluvím >:-[] Tam jsem na úrovni Clia >:D
Avatar - Emel
23. 3. 2016 10:00
Re: tak to je pecka.......
Předchozí generace na tom byla o kousek líp než OIII, hlavně na šířku.

A OIII je na tom taky o pár cm líp než Leon.
Avatar - Ada je zase tady
22. 3. 2016 23:31
...aby zákazníci neutíkali k asijským značkám...
Pokud tuhle větu myslí někdo vážně, tak by tam měl vrátit ruční brzdu! 8-s
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Bubáq
23. 3. 2016 00:07
Ufff, to jsem si dnes ulevil...
Hromadilo se to ve mně dlouho; zoufale sleduji "diskuzi" pod různými články a chce se mi plakat... Všichni tito přispívatelé, co myslí své názory vážně, mají volební právo....90% příspěvků vyžaduje nesmírné sebezapření, aby jsem nezačal uvažovat o sebevraždě nebo o emigraci.
Jo, ta ateca v oranžové barvě je opravdu půvabná 8-s 8-s 8-s 8-s 8-s 8-s 8-s 8-s
Rozbalit vlákno
0
Avatar - leone
23. 3. 2016 06:57
!!!
třívalec 1.0 TSI a absence ruční brzdy ???, to si dělají pr*el,...tak to teda vážně NE :no:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Sumi2000
23. 3. 2016 09:58
Re: !!!
Za mne taky ne , dává smysl v 2.0 TDI 4*4..možná i v DSG.
Ale i manuál je u Seatu skvělý.
Moc povedené střední SUV. :yes:
TEN TŘÍVÁLEC SI MOC LIDÍ NEVEZME..MOŽNÁ NĚJAKÁ BABA DO MĚSTA.
Avatar - Bubáq
23. 3. 2016 07:59
Tímto veřejně děkuji Webpájovi
... za jeho tolerantní přístup k mým včerejším "příspěvkům". Jsi gentleman a opravdový fanoušek do aut!
Už je mi trochu líp....
Rozbalit vlákno
1
23. 3. 2016 09:59
Re: Tímto veřejně děkuji Webpájovi
:yes: PM = Pokorný Mistr?

:-)
23. 3. 2016 09:00
Plasty, odhlučnění..
Tyto dva parametry jsou největší slabinou Seatu.
Takový Leon Experience v Alcantaře vypadá skvěle, až na ty plasty...
To samé odhlučnění.
Zcela zbytečně srážejí Seat o několik levelů níže a už z fotek mám pocit, že se jedná o COPY/PASTE.
O hlučnosti takové 1.6TDI se snad ani nebudu bavit, to je naprostá tragédie.

Tedy věřme, že až někdy dorazí kopie Škodovky, bude to o dost lepší!
Rozbalit vlákno
11
Avatar - Sumi2000
23. 3. 2016 09:55
Re: Plasty, odhlučnění..
Seat má auta o dost hezčí než Škoda.
Kromě Superbu , na ten nemá odpověd'..jako Škoda na Cupru. ;-)
23. 3. 2016 20:44
Re: Plasty, odhlučnění..
Leon má vůči jinak taky pěkné Octavii III jednu zásadní výhodu: odpovídající rozchod kol vůči blatníkům, takže pro pěkný vzhled nepotřebuje podložky jako Octavia III... :-!
Avatar - Emel
23. 3. 2016 21:05
Re: Plasty, odhlučnění..
To je optická záležitost. Při cca. shodné šířce auta bez zrcátek (Octavia 1814mm, Leon 1816) má Octavia větší rozchod kol vpředu i vzadu (Octavia 1549-1520, Leon 1544-1514). Ale samozřejmě čísla nic neříkají o tom, jak moc je konkrétně zadní blatník vyklenutý.

[odkaz]
[odkaz]
24. 3. 2016 07:47
Re: Plasty, odhlučnění..
Ano, vždyť o tom právě mluvím, "odpovídající rozchod kol vůči blatníkům". Je to sice pár chybějících milimetrů, ale design Octavie to bohužel hodně poškozuje. Není divu, že Škodovka na všechny výstavní auta dává podložky, ale je smutné, že je to vůbec potřeba! Tohle designérům v Česaně prostě uteklo :'-( Proto má Leon ve správném postavení kol vůči blatníkům oproti velkou vzhledovou výhodu. :-!
24. 3. 2016 12:15
Re: Plasty, odhlučnění..
Je zajímavé, jak se dokáže "diskuse" rozvinout.
Já napíšu o plastech a odhlučnění a vy se bavíte o tom co je hezké....

To že je auto uvnitř "hujda" a navíc hlučná je parametr, který nezachrání ani to, že je Seat (nepř. Leon ST) zvenčí šmrncovní... Taková "hujda" je uvnitř i O3 v RS.
Avatar - Emel
24. 3. 2016 12:55
Re: Plasty, odhlučnění..
Co je to ta hujda?
24. 3. 2016 13:56
Re: Plasty, odhlučnění..
Přesně tak, co je to "hujda"? To má jako být vysoká vnitřní hlučnost? Nech si to patentovat v Ústavu pro jazyk český! >:D >:D >:D
25. 3. 2016 20:10
Re: Plasty, odhlučnění..
"hujda" je jakákoliv věc nevalné kvality. Prostě šmejd. Někdy taky věc, jejíž cena neodpovídá kvalitě....
Kluci, odkud jste? :-)
26. 3. 2016 06:20
Re: Plasty, odhlučnění..
A na základě čeho určuješ hujdu? S čím ji poměřuješ?

Budu příjemně překvapený, když to nebude jen o preferencích k vlastní garáži nebo plakátu nad postelí... ;-)
Avatar - Emel
26. 3. 2016 09:56
Re: Plasty, odhlučnění..
Ne, tak přece bys nechtěl srovnávat SEAT s Kiou Ceed nebo dokonce Grand C-Maxem ;-)
Avatar - Covenant
27. 3. 2016 08:48
Re: Plasty, odhlučnění..
Ne ne prostě na Kia Ceed škodovka a seat nemají jak píše Emel >:-[]

Doporučuju se podívat se na tohle video od 4 minuty....je tam i ta zmiňovaná kvalita interiéru nového Ceedu [odkaz]