Pozor, Juho Hänninen má zatím oficiálně slíbený start pouze ve Švédské rallye. Předpokládá se ale, že odjede všechny šotolinové závody, na asfaltu bude podle všeho jezdit Dani Sordo. Bohužel střídání dvojek nikdy k úspěchům nevedlo.
Kde jsou ty časy, kdy spolu v rally soupeřily Delty HF Integrale a Celicy GT-4 nebo Fulvie HF a Alpine A110... :-) Dneska tam jsou doslova antisportovní značky jako VW nebo Hnůjdaj, bez jakékoliv historie. Fuj tajbl. 8-s Že v rally chybí její největší ikona, Lancia, se dá vzhledem k situaci značky pochopit. Ale že už nemají své tovární týmy ani japonci, je hodně smutné. :-(
Jo jo je to smutný, u nás tady skončila docela slušně rozjetá stáj MKR Technology Renault Truck,takže Adam Lacko a spol. Renault je odstřihnul :no::no:
Rád bych opravil historii VW... r. 1978, 1982-85 vyhráli rally s Golfem GTI Mk1. Léta 1986-89 zase Mk2 a 1990 s upravenou Mk2 verzí "Rally G60". Pamatuju si, že snad i posílali Mk4... Hyundai zasebou má akorát průšvih s Accentem... :-!
Ale jakou rally? Leda nějakou okresní soutěž... Mistrovství světa značek FIA vyrál v r. 1978 Fiat 131 Abarth, 1982 Audi Quattro, 1983 Lancia 037 Rally, 1984 Audi Quattro, 1985 Peugeot 205, 1986 taktéž 205 a mezi léty 1987 až 1992 vládla nepřetržitě světové rally Lancia s Deltou. Koukal jsem se i na přehled vítězů jednotlivých rally, ale ani tam nefiguruje žádný pilot s lidovozem.
"In 1986, Kenneth Eriksson won the inaugural Group A World Rally championship in a Golf GTI 16V but, with the banning of Group B, the likes of Lancia, Ford and Toyota switched their full attention to Group A and VW suddenly found itself dealing with Sierra Cosworths, Lancia Delta Integrales and Toyota Celica GT4s."
Doporučuju Sport5 sou tam záznamy z těchto rally a Golfa tam uvidíš hodne často ;-)
Máš slabé znalosti. VW se účastňuje rally min. od 80. let poměrně pravidelně, avšak většinou v nižších třídách a továrnou vyvinuté vozy od devadesátých let závodí obvykle jenom v soukromých týmech. To však neznamená, že nejsou. Golf Mk.I a MkII. jezdil jako tovární tým mistrovství světa vybrané soutěže, Golfy Mk III. a mk IV. ve specifikaci Kit Car byly poměrně běžnou záležitostí ve světě a to dokonce i ve verzi TDI.
Hyundai závodí v novodobé historii od nějakých 90. let, zprvu s Coupe Kit Car, posléze s Accentem WRC. Pak měli chvíli pauzu.
Myslím, že pro sport i fanoušky je jedině dobře, když se tam sejde co nejvíce konkurenčních značek, které jsou ochotny do toho sypat ty peníze. Bez ohledu na jejich historii. Buďme rádi, že nějaký rallysport ještě vůbec existuje.
Jo časy se mění, Lancia dnes neumí ani vyrobit slušné auto pro běžného uživatele a jediné co s vypětím všech sil zvládá je lepení znáčků na kapoty amerických auťáků, takže o WRC si může nechat jenom zdát. Hyundai, který před pár desítkami let nic neuměl, prostě pracoval až se vypracoval na daleko významnější značku než je Lancia a dnes si může klidně dovolit vstoupit do WRC.
Prostě jenom další ověření staré pravdy, že z minulé slávy žít nelze. :-)