Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Kamerový systém začne měřit rychlost na opraveném úseku D1

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) plánuje měření rychlosti na opraveném úseku dálnice D1 mezi Ostrovačicemi a Kývalkou. Měřit rychlost projíždějících vozidel by nový kamerový systém mohl začít v testovacím provozu od konce dubna.
Zpět na článek
17. 3. 2016 16:06
17. 3. 2016 17:04
17. 3. 2016 20:20
17. 3. 2016 21:36
18. 3. 2016 14:35
18. 3. 2016 07:28
18. 3. 2016 09:00
18. 3. 2016 12:11
19. 3. 2016 13:47
17. 3. 2016 16:07
17. 3. 2016 16:22
17. 3. 2016 16:30
17. 3. 2016 18:36
17. 3. 2016 19:53
17. 3. 2016 20:31
17. 3. 2016 23:28
18. 3. 2016 09:18
17. 3. 2016 16:34
17. 3. 2016 16:51
17. 3. 2016 16:59
17. 3. 2016 17:19
17. 3. 2016 17:29
17. 3. 2016 17:37
17. 3. 2016 17:46
17. 3. 2016 17:53
17. 3. 2016 18:05
17. 3. 2016 18:44
17. 3. 2016 20:37
17. 3. 2016 21:36
18. 3. 2016 23:33
18. 3. 2016 22:49
18. 3. 2016 22:16
25. 3. 2016 00:29
17. 3. 2016 16:45
17. 3. 2016 17:52
18. 3. 2016 09:39
18. 3. 2016 10:51
17. 3. 2016 18:19
18. 3. 2016 07:40
18. 3. 2016 09:12
25. 3. 2016 01:03
17. 3. 2016 16:05
kdyz te zachyti kamera
nabidnou ti odpustek 500kc bez bodu, když te za ten samej prestupek chyti policajt, zaplatíš 2tis a prijdes o 3 body.
není divu, ze pro spoustu lidi je soucasnej systém k smichu a bezpečnosti provozu to neprospiva
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Dinar
18. 3. 2016 07:45
Re: kdyz te zachyti kamera
Ano, objektivní odpovědnost majitele vozidla, dokazování přestupku řidiči netřeba, zatočíme s "osobou blízkou". Výsledek, silniční prasiči se smějí, občas pošlou pětikilo a body mají pořád všechny. A jak tomu tady prosťáčci tehdy tleskali... >:D
Avatar - JohnyRnR
18. 3. 2016 08:51
Re: kdyz te zachyti kamera
Prosťáčci vždycky tleskají biči. A vždycky potom s rozčarováním zjišťují, že ten bič, co měl dopadnout na ty druhé, tak právě na ty druhé nejen nedopadá, ale často dopadá právě na ně samotné. Ale protože jsou to prosťáčci, tak se nejen nepoučí, ale okamžitě zatleskají dalšímu biči s tím, že teď už to konečně dopadne na ty druhé. A protože prosťáčků je více, než lidí, tak to takhle jde pořád dál a dál a důsledkem je mj. nulový respekt k čemukoliv, což už samo o sobě je další skvělý důvod pro další bič, pro který platí to samé, co pro všechny předchozí. Kruh se uzavírá a všechno s jásotem směřuje ke konečnému řešení. Dobré ráno :-)
Avatar - Dinar
18. 3. 2016 10:38
Re: kdyz te zachyti kamera
Není, co dodat... :yes:
17. 3. 2016 16:06
V CR...
...by se mela rychlost merit plosne. Dale pokuty podle svycarskeho / finskeho vzoru. Minuly tyden jsem se vratil z CR a co jsem tam videl a zazil se nestava ani v Rusku. 99% nebezpecnych situaci se tam deje pri predjizdeni. Ted neni rec o firemnich Passatech / Octaviich. Ted pisu o magorech v Audinach, BMW.... Cim vic kw, tim mene mozku. Na tyto menecenne bezmozky zadna prevence neplati / nestaci.
Takze nic jineho nez :yes:
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Pepa_007
17. 3. 2016 20:20
Re: V CR...
A to je ono. Proč plošně? Stojí to moc peněz.
Jednoduše: Auto s povinnou funkcí e-Call. Stačí upgrade FW a potom bude SW posílat upozornění na překročení rychlosti automaticky. Magistrátní počítač rovnou automaticky pošle složenku či rovnou strhne z účtu (odvolání není možné).
Po vylepšení systému by bylo automaticky možné:
- pokutovat majitele auta za nepřipoutané osoby v autě.
- pokutovat majitele auta za špatné parkování
- pokutovat majitele auta za telefonování za jízdy bez hands free
- pokutovat majitele auta za jízdu s prasklou žárovkou
- pokutovat majitele auta za expirovanou lékárničku
- atd. (fantazii se meze nekladou)

Ještě je třeba dodat, že e-Call by byl povinný a policie a STK by kontrolovaly funkčnost.
17. 3. 2016 21:36
Re: V CR...
Lepší by byl čip rovnou do mozku a můžou se rozdávat pokuty i za to, že na to bude člověk jenom myslet >:D
18. 3. 2016 14:35
Re: V CR...
Nebo odvadet automaticky 5000Kc mesicne z platu do fondu budoucich pokut. Pripadne zaplatit 50tisic pri registraci vozidla.
Avatar - Dinar
18. 3. 2016 07:28
Re: V CR...
>:D >:D Ano, Mariánku. Buď dobrý!
Avatar - JohnyRnR
18. 3. 2016 09:00
Re: V CR...
Plošné měření rychlosti na dálnici souvisí s nebezpečným předjížděním na normální silnici jak? A to neberu v potaz, že spousta těch normálních silnic měla už několik desetiletí sloužit maximálně jako doprovodné komunikace k dálnicím, kde je nebezpečné předjíždění z velké části eliminováno. Ani to, že ti tam z těch zlých pirátských značek chybí Mercedes :-)
18. 3. 2016 12:11
Re: V CR...
Plošné měření není jen o dálnicích. Jde o to přimět čechy dodržovat předpisy.
M-B jsem neuvedl záměrně.
Avatar - S8
19. 3. 2016 13:47
Re: V CR...
Ano, za všechno můžou ti zlí majitelé lepších aut, protože někdo ho prostě nemá, tak si musí léčit svůj mindráček. Souhlasím, že předpisy jsou pro všechny stejné, ale ta auta jsou jaksi dosti rozdílná, takže co s jedním autem je rychlost k nepřežití, s jiným může být naprosto v pohodě. Vadí mi bezohlední a bezmozci, nevadí mi ti, kteří jedou občas rychleji, když je to v situaci, kde to nesnižuje bezpečnost.

Kdož jsi bez viny, hoď po mě palcem dolu...
17. 3. 2016 16:07
Okruh
Pokud myslíte ten radar mezi D1 a Jesenicí, kde je teďka snad jen stovka, tak tam se registrační značka neukazuje ne? Napíše to: rychlost a zpomalte!
Ale celkem mě znepokojuje to ukládání značek.
Rozbalit vlákno
0
17. 3. 2016 16:22
Nehody
a) Kolik nehod je způsobeno tím, že někdo jede víc než dovoluje zákon a kolik kvůli tomu, že jede 1m za autem čumí u toho na film a žere?

b) Pokud není v místě zrovna stojící kolona tak se dá často projet v poklidu 110km/h. Nyní to ovšem bude vypadat tak, že tam půlka pojede pro jistotu 60 čímž za sebou vytvoří několika kilometrovou kolonu kamionů, kteří by chtěli jet 80 rozestupy budou maximálně 1m nyní je to při 80 určitě více. Takže v okamžiku, kdy někdo trochu zabrzdí se nesrazí 2-3 auta, ale 50 >:D

c) Když jedete alespon kolem 100 tak nehrozí, že by jste měli 1m za zadkem kamion, ale pokud se v jednom pruhu pojede 60 a ve druhém se bude řítit další strašných 70 tak ho za tím zadkem mít budete!

d) ti co si myslí, že lidi pojedou kolem radaru povolenou rychlostí a ne o 10-20km/h pomaleji pravděpodobně spadli z višně

e) pokud budu vědět, že v daném místě je úsekovka tak pojedu úmyslně klidně 60 a čím větší bude provoz tím budu mít větší radost, protože obří kolona znamená, že to třeba zase zruší :-!
Rozbalit vlákno
22
17. 3. 2016 16:30
Re: Nehody
a) vetsina nehod se stane prave kvuli poruseni predpisu. (neprimerena rychlost je jednim z duvodu)
b) udrzuj bezpecnou vzdalenost
c) jed autobusem / vlakem (nebo si zkratka zvykni)
17. 3. 2016 18:36
Re: Nehody
a) já o nepřiměřené rychlosti nic nepsal to může být i 10km/h
b) toho co je 1m za mnou se mám zbavit jak? Dělo politici nepovolili. V místě, kde nejsou radary mu můžu normálně ujet
c) to to radši vemu po okresce, ale vy si budete stěžovat, že máte před barákem provoz...
17. 3. 2016 19:53
Re: Nehody
a) pokud prekrocis rychlost nad tu povolenou, jde o neprimerenou rychost
b) jednoduse, uhni mu a nech ho bezpecne predjet
c) nikdo te nenuti bydlet u silnice
Avatar - Pepa_007
17. 3. 2016 20:31
Re: Nehody
Jóóóó, co to je nepřiměřená rychlost?
Klidně i 10km/h na silnici pokryté ledem.
Avatar - twistedTSD
17. 3. 2016 23:28
Re: Nehody
Tak určitě, páč rychlostní limity u nás všude zcela odpovídají tomu, co je přiměřené a co ne, viď.
Avatar - JohnyRnR
18. 3. 2016 09:18
Re: Nehody
"a) pokud prekrocis rychlost nad tu povolenou, jde o neprimerenou rychost"

Divím se komukoliv a především sobě, že na tak bezkonkurenční blábol vůbec reaguje :-)
17. 3. 2016 16:34
Re: Nehody
zijes v omylu, ze s rostouci rychlosti roste propustnost silnice
je to presne naopak
17. 3. 2016 16:51
Re: Nehody
no nevím. Mě většinou naštve, že na dálniční 80tce jede 6 aut v řadě a najednou jedeme v malé koloně 55-60kmh. To by mě moc zajímalo, jak tohle vznikne. A vůbec mi nepřijde bezpečný jet na rovným úseku tak pomalu.
17. 3. 2016 16:59
Re: Nehody
vem si, ze v 50km/h je ještě jakz takz bezpecny odstup 2 sec, ve 130km/h 4sec.
takze v 50km/h ti do useku muze vjet každý 2sec 1 auto, tedy 1800 aut za hodinu, ve 130km/h 900 aut za hodinu, tedy polovina
17. 3. 2016 17:19
Re: Nehody
hm a jak dlouho budes oxidovat na silnici kdyz pojedes z bodu A do bodu B rychlosti 1) 130 km/h a 2) 50 km/h? ... vyjde ti, ze vyrazne mene nez polovicni dobu. pokud podle tveho pochybneho vypoctu se na silnici v rychlosi 130km/h vejde jen polovina aut oproti rychlosi 50 km/h, pak diky pouziti vyssi rychlosti tam uz davno bude vyrazne mene nez polovina aut - ta vetsi pulka uz bude doma. takze jestli chces propustnost silnic zvysovat, logicky potrebujes zvysovat rychlost. ve skutecnosti se realne doprava stosuje na mistech nehleho zpomaleni rychlosti a v mistech zvysovani rychlosti se redi a ne naopak, tudiz i ta tvoje teorie je cela trochu postavena na hlavu. a vubec, proc bys v rychlosti 130 km/h mel dodrzovat odstup 4s misto 2s? jaky k tomu je duvod?
17. 3. 2016 17:29
Re: Nehody
propustnost je počet aut co vjede do urcityho useku, ne za jak dlouho usekem projede.
myslis, ze ze 130 zastavis na draze kterou ujedes za 2sec, tedy na 72 metrech, když jen během reakcni doby ujedes 30-50 metru v pripade, ze zrovna nebudes třeba ladit radyjo??
pocitat s tim, ze auto před tebou ma taky nejakou brzdnou drahu nemuzes, protože by te taky mohlo potkat nemily prekvapeni
17. 3. 2016 17:37
Re: Nehody
propustnost je, kolikaut projede danym usekem za jistou dobu, ne kolik aut se toho casu nachazi ma urcitem useku. to by pak totiz nejvetsi propustnost vykazovala parkoviste. reakcni doba je individualni, odstup dvou vrerin je v rychlosti 50 km/h polovicni oproti 100km/h. takze nez zareagujes ve stovce, ujedes dvakrat tolik, co v padesatce, ale porad ti zbyva dvojnasobna draha. navic auto pred tebou (pokud se nerozflaka o nejakou pevnou barieru) brzdi za obdobnych fyzikalnich podminek. nechapu na co potrebujes 4s namisto 2s.
17. 3. 2016 17:46
Re: Nehody
a o to jde. pokud se nerozflaka o stojici kamion, kterého si nevsim, anebo tesne před nim neuhne do vedlejšího pruhu, kde ale pro tebe uz bude obsazeno, takze se o nej rozflakas ty.
reakcni doba je silne individualni, ale představa, ze po nekolikahodinovy nudny jizde po dalnici se dostanes pod jednu sec je hodne velkej optimismus. a nezapomen, ze brzdna draha roste s druhou mocninou rychlosti.
protože mas při nižší rychlosti mensi rozestupy, do useku se ti vejde vic aut, tedy vetsi propustnost
17. 3. 2016 17:53
Re: Nehody
1) svou rychlost prizpusobuju tomu, abych jel v plnem soustredeni (proto nejedu padesat)

2) propustnost (opakuji) je kolik aut danym usekem projede za jednotku casu, ne kolik se jich tam nachazi. nejvice aut se vejde na parkoviste a to jiste nema vetsi propustnost nez dalnice.
17. 3. 2016 18:05
Re: Nehody
1) jestli je pro tebe 2 sec odstup ve 130 OK, tak mas asi nadprirozeny schopnosti. mrkni na tohle video, třeba ti to dojde
[odkaz]
opravdu vydrzis jet v plnym soustredeni několik hodin??

2) vem si priklad - z parkoviste bude odjizdet 900 aut s tim, ze se hned rozjedou na 130, tedy budou mit rozestupy 4 sec, tedy poslední auto vyjede z parkoviste za jednu hodinu. když se rozjedou jen na 50, budou stacit rozestupy 2sec, tedy poslední odjede za pul hodiny, tedy vyssi propustnost, protože danym usekem jich projede vic
17. 3. 2016 18:44
Re: Nehody
byl jsi někdy tam venku? Teoretické odstupy jsou sice pěkné, ale 4s se nedodržují ani v Německu a kdyby jsi popuštěl auta z parkoviště po 2s tak bys dostal brzo něčím po hlavě >:D
Avatar - Pepa_007
17. 3. 2016 20:37
Re: Nehody
Pánové, zkuste:
[odkaz]
:-!
17. 3. 2016 21:36
Re: Nehody
když jedu na pohodu a není husty provoz, davam si klidne vic jak 4sec. nemusíš se tak moc soustředit, coz stejne dlouho nevydrzis a v pripade ze dojde necekane k problemu, nemusíš brzdi tak intenzivne, coz je vždycky riziko, uz jen proto, ze te pak někdo sestreli zezadu.
samozrejme, ze jezdim i min jak 4sec, ale to uz pak nejsi panem situace, když dojde k necemu takovému jako v tom odkazu. při reakcni době optimistickych 1 sec a maximalne intenzivnim brzdeni za idealnich podmínek zastavis ze 130km/h na 100m, tedy odstup necely 3sec a porad velka pravdepodobnost, ze to do tebe někdo zezadu napere.

2s z parkoviste to je samozrejme priklad pro pochopeni (nebo nepohopeni) co to je propustnost, na takhle nizkou hodnotu se v realu tezko dostanes
18. 3. 2016 23:33
Re: Nehody
Jestli ti přijde jedna vteřina optimistická, tak snad za volantem spíš. Adaptivní tempomat mi drží odstup pod 2 vteřiny a 4 ani neumí (maximálně myslím 2,3, standard je myslím 1,8 a má ještě dva kratší intervaly, od boku 1,5 a 1,3, musel bych se podívat do manuálu). I tak ti dost lidí řekne, že drží příliš velký.
18. 3. 2016 22:49
Re: Nehody
To snad ukazuje odstup dvou vteřin? Nacpal se, kam neviděl. Tohle bych nazval hazardem a bohužel mu to nevyšlo. A člověk se s tím bohužel setkává, že to někdo zleva prostřelí mezi auty, místo aby se zavčas zařadil. Jinak jakmile jsem blízko jiných aut, tak mě adrenalin udrží pozorného. Tělo to nevydrží věčně, ale v praxi to nebývá problém (mimo extrémní aktivity, kde se s tím počítá).

Zapomínáš na to, jak dlouho bude autu trvat okolo tebe projet. Odstup je od konce auta po začátek. Nicméně samotné auto má nenulovou délku a čím pomaleji pojede, tím déle to bude trvat. Ne že by to udělalo tak velký rozdíl v praktických rychlostech.

Ještě jsem se nesetkal s tím, že by někdo doporučoval s rostoucí rychlostí zvedat časový odstup. Ten je tam od toho, abys měl čas zareagovat, protože budeš s velkou pravděpodobností reagovat na brzdová světla. Na dálnicích se normálně nejezdí tak, abys mohl zastavit na vzdálenosti, na kterou vidíš (proto jsou stojící překážky na dálnici tak nebezpečné a máš zavolat policii, pokud musíš zastavit; a proto mi vadí, že nejsou české dálnice kompletně oplocené). Pro dálnice jsem se vždy setkal s doporučením dvou vteřin. A z tohoto hlediska způsobem, jakým to počítáš, bude "propustnost" konstantní. Vždy jich za hodinu projede 1800 (jedním pruhem), nehledě na rychlost. Když tedy zanedbáš, že to auto vůbec fyzicky existuje a potřebuje nějaký čas na to, aby projelo. :-)

Jenže tohle nikoho nezajímá. Lidé se někam chtějí dostat. Zajímá tě, kolik aut se za jednotku času dostane z jednoho konce na druhý. A tam hraje roli, jak rychle jedou (tedy větší roli, protože i u bodu, tedy úseku s nulovou délkou, to hraje roli, protože auta nulovou délku nemají, jak jsem již opakovaně napsal). S rostoucí rychlostí by časem odstupy měly být tak velké, že další nárůst povede ke snížení propustnosti. Nikdy jsem to nepočítal, ale slyšel jsem, že by optimum mělo být kolem 70 km/h.
18. 3. 2016 22:16
Re: Nehody
Hlavně bych ho chtěl vidět, jak ty čtyři na dálnici dodržuje, když i dvě vyprodukují takovou díru, že se ti tam každý s radostí nacpe, a je problém ji v hustším provozu udržet.
25. 3. 2016 00:29
Re: Nehody
Proč dodržovat při větší rychlosti větší odstup ? Aby ***i za volantem neměli tak často zasedání nebo dokonce sjezdy , tak jak je na českých dálnicích i okreskách zvykem.
Avatar - 1975ak
17. 3. 2016 16:45
D1
A které to ty opravené úseky jsou? Minulý týden jsem ji mezi PH a BM projel tam i zpět a rozdíly jsem nepoznal.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
17. 3. 2016 17:03
Proč úsekově??
Nevím, kdo tohle zase vymyslel (že by opravdu další ťokovina?)...

Ve zúženích není plošné omezení na 80 kmh. Na nájezdech je snížení až na 60 kmh, v místech, kde byly plnohodnotné 3 pruhy naopak byla 100 kmh...

Je jasné, že nejrizikovější jsou právě výjezdy ze stavenišť a nájezdy na dálnici na STOPkách... Takže úsekové měření je určitě lepší než nic, ale skutečně by nebylo lepší a levnější poslat na úsek pár příslušníků s laserovými měřáky pro konkrétní místa??

Plošné znamená jednoduché, ale neřeší zdaleka to nejhorší... Navíc když už mají kamery, proč nebudou sledovat dodržování bezpečné vzdálenosti?? Tohle lze přeci dost jednoduše udělat, buď odečtením času při průjezdu konkrétním bodem, nebo namalováním bezpečné vzdálenosti přímo na silnici do záběru kamer...

No, lepší něco než nic :-!
Rozbalit vlákno
3
17. 3. 2016 20:00
Re: Proč úsekově??
Pokud tomu rozumim, jde o odstraneni nejvetsiho problemu techto kamer. Ti, kteri se jiz naucili pribrzdit v mistech, kde tyto kamery jsou a pak zase omezuji bezpecnost druhych po zbytek jizdy.
Takhle kamera zmeri za jak dlouho jsi ten usek zajel a podle toho vypocita prumernou rychlost. Donutis tim bezmozky jet podle pravidel delsi usek nez jen v blizkosti kamery.
Avatar - rohYpnol
17. 3. 2016 20:43
Re: Proč úsekově??
Ale jasně, rychlost počítá z úseku a nedochází k měření v konkrétním bodě, to je jasná věc.

Jenže úsekové měření dává smysl v místech, kde je jednotná rychlost v celém úseku. Což ve zúženích prostě není. Někde je 100, někde 80 a někde jen 60.
18. 3. 2016 10:21
Re: Proč úsekově??
I s proměnnou rychlostí se dá stanovit, že někdo projel rychleji, než je možno... Dokonce i při proměnném značení by to šlo, je to jenom další podmínka v SW.
Avatar - Aoyagi
17. 3. 2016 17:52
Cirkus
To bude zas úžasná jízda. Pojedu si svých reálných 130, před měřením se nechám předjet ***m jedoucím 140, zařadím se za něj, abych mohl předjet ten kamion nebo něco, přičemž on spatřivše čáru na zemi a kamery hamtne na brzdy a zpomalí na 120. Jó, české řidičské umění.

Co mi naprosto uniká je proč nejsou tyhle kamery v systému spojené i s kamerami, které jsou třeba o 50 km dál. To je patrně jediná možnost, jak donutit místní "já-to-vím-lépe-než-zákon" řidiče jet stejnou rychlostí, jako ostatní.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - JohnyRnR
18. 3. 2016 09:39
Re: Cirkus
Čili nebezpečnou situaci prokazatelně vyvolá instalace kamery (protože kdyby tam nebyla, tak ten tzv. "idiot" nebude ze 140 km/h "hamtat na brzdy" a zpomalovat na 120km/h), ale ta samá kamera se instaluje pro zvýšení bezpečnosti >:D Ještě že se dá všechno kdykoliv hodit na řidiče s pomocí kouzelného slůvka kdyby, pak by se totiž latentní fašisti museli od regulace dopravy vrátit ke krematoriím v jistých táborech, což by byl přece jenom krok zpět ;-)
Avatar - Aoyagi
18. 3. 2016 10:51
Re: Cirkus
Nikoliv, řidič vyvolává nebezpečnou situaci porušováním zákona a nesouvislou jízdou. Kamera jen kontroluje, že řidič dělá to, co dělat má. Sama o sobě nic nedělá.
17. 3. 2016 18:19
Jasně
"Na růst agendy už je podle mluvčího připravená radnice v Rosicích, kam bude vyřizování těchto přestupků spadat."

"Podle něj jde úřadu o prevenci, nikoliv o vybírání pokut."
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Dinar
18. 3. 2016 07:40
Re: Jasně
Radnice v Rosicích je výběrem doslova proslulá, městská policie v Rosicích nedělala nic jiného, než měřila na jedničce procházející Rosicemi, a dokonce půjčovali strážníky do okolních obcí, aby jim za provizi taky pomohli s rozpočtem. Přestupky místních se většinou neřešily, takže ti spokojeně přihlíželi vybírání mýta od obcí projíždějících řidičů a poslouchali starostovo chlubení se, jak dobře je na tom obecní kasa, a co všechno si za to postaví. Když už "sláva" Rosic v tomto ohledu začala přerůstat hranice kraje, byly tu nějaké medializované spory, kdy se někteří řidiči prostě nechtěli poslušně po ovečkovsku nechat ostříhat, mýtnou aktivitu částečně utlumili, ale tohle úsekové měření na D1 je darem z nebes (resp. od Ťoka), vyškolený aparát mají a prebenda od státu za výběr se hodí, že. ;-)
Avatar - rohYpnol
17. 3. 2016 20:51
Díra v zákoně jak vrata
V zákoně jsou přestupky definovány následovně (zkráceně):
- Vysoké překročení rychlosti - v obci o 40 km a více nebo mimo obec o 50 km a více
- Vyšší překročení rychlosti - v obci o 20 km a více nebo mimo obec o 30 km a více
- Střední překročení rychlosti - v obci do 20 km nebo mimo obec do 30 km
- Malé překročení rychlosti - v obci do 5 km nebo mimo obec do 10 km

Jelikož správní orgán neprokáže a ani prokázat nemůže, jestli šlo při vyšší PRŮMĚRNÉ RYCHLOSTI v daném úseku o malé, střední, vyšší nebo vysoké překročení rychlosti, neboť neví, jestli jsem jel krátce 180 a pak 60, nebo déle 160 a pak 80 nebo v celém úseku 120, sotva ustojí důkazní břemeno. Správní orgán nedokáže prokázat konkrétní přestupek, tudíž nemůže ani vyvozovat trest. Je to asi podobné, jako kdyby někoho chtěli trestat za to, že "něco" ukradl, ale nikdo vlastně neví co...

Takže paskvil bez právní opory >:-[] :-!
Rozbalit vlákno
1
18. 3. 2016 09:47
Re: Díra v zákoně jak vrata
Ani při předjíždění se nesmí překročit maximální povolená rychlost.. Pamatoval jsem si to špatně, neboť při předjíždění na to prostě šlápnu, abych se co nejdříve zase zařadil...

Nicméně uvedená argumentace je velice zajímavá a mohlo by se to hodit!
18. 3. 2016 09:12
Furt dokola
Místo toho,aby se řešilo,jak co možná nejrychleji udělat pořádnou dálnici,hodnou 21 století,řeší se,jak to udělat,aby byla nejdražší,aby se rozdalo co nejvíce úplatků,trvalo to co nejdéle a vybralo se od řidičů za vyšší rychlost co nejvíce peněz...
Nejsem pro nesmyslné překračování rychlostních limitů,,jsem pro co nejrychlejší rekonstrukci pradálnice,ať nejsme jak v pravěku..
Když to srovnám s dálnici do Splitu,v pravěku jsme....
Rozbalit vlákno
2
Avatar - JohnyRnR
18. 3. 2016 09:51
Re: Furt dokola
Taky nejsem pro překračování nesmyslných rychlostních limitů, místo úsekovek bych radši viděl investice do proměnného značení, kde se dá maximální limit měnit v závislosti na hustotě provozu a může daleko víc odpovídat realitě a zároveň tak automaticky mít větší respekt, než pevný limit. Ve špičce by klidně mohlo být třeba jen 100 km/h nebo i 80 km/h, za minimálního provozu pak klidně 160 km/h i víc. Ale chápu, že by se tím komplikovalo pohodlné kasírování a řidiči slabších aut by legální předjíždění od řidičů silnějších aut nemuseli rozchodit, což by se pravděpodobně projevilo při dalších volbách :-)
25. 3. 2016 01:03
Re: Furt dokola
Tak se nestyď a poraď jim , jak nejrychleji a pokud možno zadarmo udělat dálnici pro 21. století