Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kamerový systém začne měřit rychlost na opraveném úseku D1

redakce AUTO.CZ
Diskuze (52)
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) plánuje měření rychlosti na opraveném úseku dálnice D1 mezi Ostrovačicemi a Kývalkou. Měřit rychlost projíždějících vozidel by nový kamerový systém mohl začít v testovacím provozu od konce dubna.

ČTK to řekl mluvčí ŘSD Jan Rýdl. Hned poté může systém začít pokutovat lidi, kteří v uzavírkách na stavbě dálnice nebudou dodržovat nařízenou osmdesátikilometrovou rychlost. Na růst agendy už je podle mluvčího připravená radnice v Rosicích, kam bude vyřizování těchto přestupků spadat.

"Chceme dbát na dodržování rychlostních limitů právě na omezených úsecích," uvedl Rýdl. Po dokončení oprav se kamerový dohled nad dodržováním rychlosti přesune na další opravovaný úsek. Ministerstvo dopravy již dříve uvedlo, že nehodlá takto přísně sledovat dodržování povolené rychlosti po celé délce dálnice, ale jen v rizikových úsecích.

"Nehody v uzavírkách nebo v jejich blízkosti jsou častým důvodem dopravních komplikací na nejvytíženější české dálnici. Od dodržování rychlosti ve zúženích si slibujeme větší bezpečnost řidičů, plynulejší provoz na D1 a méně nehod," uvedl ministr dopravy Dan Ťok (za ANO). Podle něj jde úřadu o prevenci, nikoliv o vybírání pokut. Detekční kamery umí po projetí automobilu měřeným úsekem automaticky vypočítat rychlost vozidla a tyto informace předat policii a příslušným obcím s rozšířenou působností. Ty pak budou přestupky s provozovatelem vozidla, doplnilo ministerstvo.

ŘSD plánuje do léta pořídit dalších pět podobných zařízení, která by se postupně měla objevit na dalších opravovaných úsecích. Nyní jsou na dálnici D1 rozestavěné tři úseky a dalších šest staveb by mělo být zahájeno během letošního roku.

Kromě zařízení, se kterými se počítá pro odhalování přestupků s možností automatického rozesílání pokut, plánuje ŘSD rozšířit síť radarů pro statistická měření a varování řidičů. Jeden takový systém v předchozích dnech silničáři instalovali na pražském okruhu po sjedu z D1 ve směru na dálnici D5. Jde o radar, který kontroluje rychlost všech projíždějících vozidel v obou směrech a ukládá data o rychlosti spolu s registračními značkami vozidel. Značky rychle jedoucích vozů toto zařízení zobrazuje na elektronických tabulích u silnice, což podle předchozích zkušeností dokáže řidiče od překračování rychlosti odradit, dodal mluvčí.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (52)
25. 3. 2016 01:03
Re: Furt dokola
Tak se nestyď a poraď jim , jak nejrychleji a pokud možno zadarmo udělat dálnici pro 21. století
25. 3. 2016 00:29
Re: Nehody
Proč dodržovat při větší rychlosti větší odstup ? Aby teplouši za volantem neměli tak často zasedání nebo dokonce sjezdy , tak jak je na českých dálnicích i okreskách zvykem.
Avatar - S8
19. 3. 2016 13:47
Re: V CR...
Ano, za všechno můžou ti zlí majitelé lepších aut, protože někdo ho prostě nemá, tak si musí léčit svůj mindráček. Souhlasím, že předpisy jsou pro všechny stejné, ale ta auta jsou jaksi dosti rozdílná, takže co s jedním autem je rychlost k nepřežití, s jiným může být naprosto v pohodě. Vadí mi bezohlední a bezmozci, nevadí mi ti, kteří jedou občas rychleji, když je to v situaci, kde to nesnižuje bezpečnost.

Kdož jsi bez viny, hoď po mě palcem dolu...
18. 3. 2016 23:33
Re: Nehody
Jestli ti přijde jedna vteřina optimistická, tak snad za volantem spíš. Adaptivní tempomat mi drží odstup pod 2 vteřiny a 4 ani neumí (maximálně myslím 2,3, standard je myslím 1,8 a má ještě dva kratší intervaly, od boku 1,5 a 1,3, musel bych se podívat do manuálu). I tak ti dost lidí řekne, že drží příliš velký.
18. 3. 2016 22:49
Re: Nehody
To snad ukazuje odstup dvou vteřin? Nacpal se, kam neviděl. Tohle bych nazval hazardem a bohužel mu to nevyšlo. A člověk se s tím bohužel setkává, že to někdo zleva prostřelí mezi auty, místo aby se zavčas zařadil. Jinak jakmile jsem blízko jiných aut, tak mě adrenalin udrží pozorného. Tělo to nevydrží věčně, ale v praxi to nebývá problém (mimo extrémní aktivity, kde se s tím počítá).

Zapomínáš na to, jak dlouho bude autu trvat okolo tebe projet. Odstup je od konce auta po začátek. Nicméně samotné auto má nenulovou délku a čím pomaleji pojede, tím déle to bude trvat. Ne že by to udělalo tak velký rozdíl v praktických rychlostech.

Ještě jsem se nesetkal s tím, že by někdo doporučoval s rostoucí rychlostí zvedat časový odstup. Ten je tam od toho, abys měl čas zareagovat, protože budeš s velkou pravděpodobností reagovat na brzdová světla. Na dálnicích se normálně nejezdí tak, abys mohl zastavit na vzdálenosti, na kterou vidíš (proto jsou stojící překážky na dálnici tak nebezpečné a máš zavolat policii, pokud musíš zastavit; a proto mi vadí, že nejsou české dálnice kompletně oplocené). Pro dálnice jsem se vždy setkal s doporučením dvou vteřin. A z tohoto hlediska způsobem, jakým to počítáš, bude "propustnost" konstantní. Vždy jich za hodinu projede 1800 (jedním pruhem), nehledě na rychlost. Když tedy zanedbáš, že to auto vůbec fyzicky existuje a potřebuje nějaký čas na to, aby projelo. :-)

Jenže tohle nikoho nezajímá. Lidé se někam chtějí dostat. Zajímá tě, kolik aut se za jednotku času dostane z jednoho konce na druhý. A tam hraje roli, jak rychle jedou (tedy větší roli, protože i u bodu, tedy úseku s nulovou délkou, to hraje roli, protože auta nulovou délku nemají, jak jsem již opakovaně napsal). S rostoucí rychlostí by časem odstupy měly být tak velké, že další nárůst povede ke snížení propustnosti. Nikdy jsem to nepočítal, ale slyšel jsem, že by optimum mělo být kolem 70 km/h.