Diskuse

Každá pátá prodaná Škoda Yeti, Superb a Octavia má pohon 4x4

4.6.2014

Škodovku s pohonem 4x4 si koupí více než pětina všech zákazníků. Systém jsme v rámci prezentace vyzkoušeli nedaleko Vídně v terénu i na kluzkém povrchu.

 

  • 11 Reagovat !

    foto hikeen

    hikeen 04.06.2014  14:12

    Každá pátá škoda 4x4. Hmm

    A nebude to tím, že Škodovka cpe 4x4, jako služební zaměstnancům a v program mezi námi? :-!
  • 11 Reagovat !

    foto Emel

    Emel 04.06.2014  14:28

    Každá pátá

    To je zajímavá statistika, mnohem víc než jsem čekal... Citi, Fabia, Rapid se v 4x4 vůbec nedělají... a u Octavie bych si osobně tipnul nějakých 5%, aspoň v ČR.
    • 31 Reagovat !

      foto iudex

      iudex 04.06.2014  14:52

      « Re: Každá pátá

      Presne toto mi hneď napadlo: nechce sa mi veriť, že až 20% predaných Škodoviek sú štvorkolky, keď polovica portfólia (Citigo, Fabia, Roomster) ani 4x4 nemá v ponuke a druhá polovica síce má (Octavia, Superb, Yeti), ale iba u Yetiho sa dá predpokladať veľký podiel 4x4 a Yeti nie je na popredných miestach predajov. Neviem, nejak tej informácii neverím, chcel by som vidieť konkrétne čísla a modely.
      • 11 Reagovat !

        foto zlysoused

        zlysoused 04.06.2014  14:55

        « Re: Re: Každá pátá

        Taky se mi to moc nezdá.
      • 20 Reagovat !

        foto Emel

        Emel 04.06.2014  15:15

        « Re: Každá pátá

        U Octavie je to navíc jen kombík... a pomalu se dostáváme k tomu, že by 50% kombíků muselo být v čtyřkolce.

        Superbů vídám v 4x4 docela dost, nejčastěj TDI...
        • 11 Reagovat !

          foto iudex

          iudex 04.06.2014  15:36

          « Re: Re: Každá pátá

          Veď to, že najpredávanejšie Škodovky sú dlhodobo Fabia a Octavia, pričom jedna štvorkolku nemá vôbec a druhá len v kombíku. Naviac v poslednom období do predajov prehovoril Rapid, ktorý tiež 4x4 nemá. Jednoducho mi to nesedí. Čo na to redakcia?
          • 42 Reagovat !

            foto Th0r

            Th0r 04.06.2014  15:47

            « Re: Re: Re: Každá pátá

            Nic. Potrebovala zase nejakej kontroverzni clanek, nejlepe o Skodovce. Dostavaj prachy z reklamy za precteni clanku. Kdyby to bylo o Dacii, tak by to nemelo takovej uspech.
          • 20 Reagovat !

            foto zlysoused

            zlysoused 04.06.2014  16:14

            « Re: Re: Re: Každá pátá

            Pravda je, že škodovka boduje s modely nabízejícími 4x4 hodně v zemích jako je Švýcarsko, Rakousko, Skandinávie, a tam všude se dá očekávat vzhledem k přírodním podmínkám velký podíl 4x4. Nepřekvapilo by mě, kdyby v těchto zemích byla většina škodovek 4x4.
            • 20 Reagovat !

              foto iudex

              iudex 04.06.2014  16:46

              « Re: Re: Re: Re: Každá pátá

              To si uvedomujem, ale Švajčiarsko ani Rakúsko nie sú extra veľké trhy, najväčšími sú Rusko, Nemecko a Británia a tam tá potreba 4x4 daná prírodnými podmienkami nie je odlišná od domáceho trhu. A opakujem, gro predajov tvoria autá, ktoré ani 4x4 nemajú v ponuke (Fabia, Octavia LB, Rapid).
              • 10 Reagovat !

                foto zlysoused

                zlysoused 04.06.2014  17:02

                « Re: Re: Re: Re: Re: Každá pátá

                No pokud vím, tak v těchto zemích se ze škodovek zdaleka nejvíc prodává Octavia (pravděpodobně v kombíku). Třeba v takovém Švýcarsku, nebo Finsku je Škoda dlouhodobě jedním z lídrů. Ono asi i v takovém Německu bude hodně Octávek a Superbů 4x4, o Yetim nemluvě.

                Mě se to napoprvé taky nezdálo, ale nakonec těm 20% docela věřím.
                • 10 Reagovat !

                  foto -MT-

                  _MT_ 04.06.2014  17:10

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Každá pátá

                  Bohužel už SDA nemá veřejné statistiky, ale i v ČR to bylo u těhle tří modelů dost.
              • 10 Reagovat !

                foto FauVee

                FauVee 04.06.2014  17:45

                « Re: Re: Re: Re: Re: Každá pátá

                V Svajciarsku je Skoda Octavia 4x4 najpredavanejsim autom s pohonom oboch naprav
            • 00 Reagovat !

              foto Tycoon

              Tycoon 04.06.2014  20:37

              « Re: Re: Re: Re: Každá pátá

              Hodně boduje určitě i u nás. Vždyť už před 10 lety platilo, že podíl Quattro modelů Audi je u nás vyšší než v Rakousku nebo ve Švýcarsku a platí to dodnes. A třeba takové BMW u nás prodá s pohonem všech kol 70-80 % svých aut.
      • 30 Reagovat !

        foto augustin

        augustin 04.06.2014  15:42

        « Re: Re: Každá pátá

        V AT, kde zijem, je podiel Skody na 4x4 obrovsky. Podla toho, co kazdodenne vidim, tak drviva väcsina majitelov Skody vlastni Octavia a Yeti a aspon 60% tychto modelov je tu s 4x4. I vo firme mame (ciastocne uz len mali) viac skodoviek, vsetky vylucne s 4x4. Zvlast s Octaviou trafila Skoda s 4x4 do cierneho....az tak velky vyber podobnych modelov s 4x4 bohuzial nie je.
    • 31 Reagovat !

      foto -MT-

      _MT_ 04.06.2014  17:08

      « Re: Každá pátá

      Píší každá pátá Octavia, Superb a Yeti. Možná titulek upravili, ale nepočítají do toho Citigo, Fabii, ani Rapid. A otázka je, na jakém vlastně trhu. Nechtělo se mi to číst celé, ale během zběžného prolétnutí jsem si nevšiml žádné pasáže, která by to tvrzení rozvedla.
      • 30 Reagovat !

        foto Will-I-Am

        Will.I.Am 04.06.2014  20:31

        « Re: Re: Každá pátá

        Pokud jde o Octavii, Superb a Yeti, tak bych jim to věřil. >:-[]
      • 00 Reagovat !

        foto Mino21

        Mino21 04.06.2014  21:10

        « Re: Re: Každá pátá

        Souhlasím. V nadpisu je napsáno, že každá pátá Octavia, Superb a Yeti mají pohon 4x4 a ne každá pátá škodovka. To je velký rozdíl. Nicméně hned v perexu píšou každá pátá škodovka. Tak si vyber, co vlastně chtěli říct.
        • 00 Reagovat !

          foto -MT-

          _MT_ 05.06.2014  10:37

          « Re: Re: Re: Každá pátá

          Všiml jsem si toho při čtení diskuze v URL a jen jsem zkontroloval, jestli tomu nadpis odpovídá. Ne vždy tomu tak je. Spíš se stává, že URL odpovídá starému titulku. Dál jsem to nekontroloval a původně jsem tomu nevěnoval dost pozornosti na to, abych si byl jistý, co tam bylo. Zřejmě se opravovalo, jen ne moc důkladně.
      • 30 Reagovat !

        foto Emel

        Emel 04.06.2014  21:22

        « Re: Re: Každá pátá

        Původně tam stálo "každá pátá Škodovka".
      • 30 Reagovat !

        foto iudex

        iudex 05.06.2014  08:13

        « Re: Re: Každá pátá

        Pozor, pôvodne tam stálo "Každá piata škoda má pohod 4x4", titulku zmenili až dodatočne (evidentne po tom, ako sme tu vyjadrili pochybnosti nad pravdivosťou tvrdenia).
        • 00 Reagovat !

          foto -MT-

          _MT_ 05.06.2014  10:26

          « Re: Re: Re: Každá pátá

          Proto jsem napsal, že možná titulek upravili. :-) Nebylo by to poprvé. Předpokládal jsem, že umíte číst, tedy máte pro tu diskuzi nějaký důvod, jen to chtělo objasnit.
  • 01 Reagovat !

    foto Inferius

    Inferius 04.06.2014  14:31

    4x4

    Proč Škoda nabízí 4x4 u Octavie pouze v Kombi..........?
    • 10 Reagovat !

      foto augustin

      augustin 04.06.2014  17:11

      « Re: 4x4

      Pytal som sa na to v Rakusku najväcsieho predajcu Skoda, VW, Seat, Audi (mame s nimi uzke kontakty, lebo firma tam kupuje dost aut). Bolo mi povedane, ze zaujem rakusanov o Octaviu sedan a dokonca i RS s 4x4 je obrovsky, bohuzial z celoeuropskeho ohladu su si (zrejme vo Wolfsburgu) nie isti, ci by to prinieslo financny uspech.
      Osobne toto rozhodnutie nechapem, ved platforma by sa u sedanu asi nezmenila, nezvysilo by to ziadne financne naklady, neviem, ale velka skoda ;-\
      • 20 Reagovat !

        foto -MT-

        _MT_ 04.06.2014  17:26

        « Re: Re: 4x4

        Roli tu může hrát celkově velký zájem o Haldex.
  • 45 Reagovat !

    foto Gouda

    Gouda 04.06.2014  14:59

    K čemu?

    Většina z nich to má totálně k ničemu. Jenom si to vozí na palubě, jako by celý den chodili s pěti cihlami v batohu.
    • 45 Reagovat !

      foto Th0r

      Th0r 04.06.2014  15:50

      « Re: K čemu?

      Ale hreje je ten pocit, co kdyby .... A hlavne spousta z nich mozna ani nevi, ze to neni trvale 4x4. Asi si koupim helmu na hlavu, co kdyby neco padalo .....
      • 65 Reagovat !

        foto jossalito

        jossalito 04.06.2014  16:42

        « Re: Re: K čemu?

        V zásadě se jedná o permanentní pohon – k úplnému odpojení zadních kol dochází jen ve specifických situacích, například při parkování nebo dálniční jízdě přímým směrem.

        :-!
      • 70 Reagovat !

        foto Will-I-Am

        Will.I.Am 04.06.2014  20:31

        « Re: Re: K čemu?

        :yes:
    • 70 Reagovat !

      foto Will-I-Am

      Will.I.Am 04.06.2014  20:31

      « Re: K čemu?

      Maj z toho asi dobrej pocit >:-[]
  • 14 Reagovat !

    foto Martin

    Martin 04.06.2014  15:04

    taková úvaha

    jestli by se haldex neměl spíš nazývat 2+2 a označení 4x4 určeno pro trvalý pohon
    • 40 Reagovat !

      foto figurka

      figurka 04.06.2014  15:16

      « Re: taková úvaha

      No jo, jenže co je vlastně trvalý pohon (?). Kdyby jsi to chtěl takto oddělit, tak by to nebyl "problém" zdaleka jen Škody. A i ten haldex neznamená plně odpojenou zadní nápravu, ale stále nějaký moment (ano, nízká hodnota) přenáší.
      • 11 Reagovat !

        foto Martin

        Martin 04.06.2014  16:29

        « Re: Re: taková úvaha

        no trvalý pohon je když to leze z převodovky do všech kol najednou a trvale
        • 62 Reagovat !

          foto jossalito

          jossalito 04.06.2014  16:43

          « Re: Re: Re: taková úvaha

          Čož haldex pětka v podstatě z drtivé části umí.
    • 20 Reagovat !

      foto smoula-nesika

      šmoula nešika 04.06.2014  17:05

      « taková úvaha

      Ne. Ty systémy jsou různé, a pokud bys nechtěl jako 4x4 počítat ty s připojitelným zadkem, asi by už 4x4 nebylo pěkných pár terénních legend. A označení 2+2 nechce pro čtyřmístná kupé. ;-)
  • 01 Reagovat !

    foto rohYpnol

    rohYpnol 04.06.2014  15:23

    A kde je ta druhá půlka pravdy?

    Každá 5. Škoda se 4x4? Snad každá 5. z těch, které haldex nabízejí. Tomu by se dalo věřit... :-!
    • 40 Reagovat !

      foto Will-I-Am

      Will.I.Am 04.06.2014  20:33

      « Re: A kde je ta druhá půlka pravdy?

      Však to tam píšou >:-[]
  • 20 Reagovat !

    foto rohYpnol

    rohYpnol 04.06.2014  15:24

    Opravdu?

    Opravdu se haldex 5 odpojuje při zařazení zpátečky 8-s ? To by ovšem znamenalo, že na zpátečku bude vždy jen 2WD a to podle mě není pravda :-!

    Stejně tak upřednostnění zadní nápravy je podle mě nesmysl, zadní náprava nikdy nepřenese s haldexem víc jak 50%, ne?
    • 64 Reagovat !

      foto jossalito

      jossalito 04.06.2014  16:47

      « Re: Opravdu?

      Už jsem to tu jednou psal.
      Haldex 1.generáce 1998-2004 / do roku 2002 na zpátečku 4x2, od roku 2002 modernizován - jiné čerpadlo - 4x4 i při couvaní.
      Už je to víc jak deset let, netušil jsem, že tu jsou stále lidé, kteří zamrzli tak dávno.
      • 20 Reagovat !

        foto smoula-nesika

        šmoula nešika 04.06.2014  16:58

        « Re: Re: Opravdu?

        Jo, tak nějak. Od druhé octavie už by to mělo při couvání hrabat všemi čtyřmi.
      • 21 Reagovat !

        foto rohYpnol

        rohYpnol 04.06.2014  17:47

        « Re: Re: Opravdu?

        A kdo podle tebe tak dávno zamrzl? Žeby pan autor testu >:-[] >:-[] ?
        • 73 Reagovat !

          foto jossalito

          jossalito 04.06.2014  19:43

          « Re: Re: Re: Opravdu?

          Očividně jich zamrzlo víc, ale to by tě až tak překvapovat nemuselo. Je to zdejší tradice.
    • 20 Reagovat !

      foto Honza-Micka

      Honza Mička 04.06.2014  20:59

      « Re: Opravdu?

      Dobrý večer,

      máte úplnou pravdu. Na mysli nebylo couvání, ale parkování, jak to hezky popsal kolega v článku o Haldexu V. Za chybu se omlouvám a je to logické - škodovky na zpátečku nehrabou jen předními koly :-)
  • 194 Reagovat !

    foto GTI

    GTI 04.06.2014  15:41

    4X4 GARÁŽÍ

    Pohon 4x4 v mainstreamových velikostních třídách, které vykrývá Škoda, je samozřejmě na velkou pochvalu. Rozšiřuje se uživatelské spektrum a modely se stávají univerzálnějšími. Ovšem pozor, čtyřkolky nejsou určené pro nezkušené jezdce, čtyřkolky vyžadují řidičskou zkušenost, jinak si narazíš čumec v první zasněžené zatáčce. Však to znáš - čtyřkolka dává křídla...

    Otázkou je, zda by člověk obecně měl inklinovat ke čtyřkolce. Pomineme-li extrémnější případy v podobě bydliště v hornatých lokalitách, pak pokud nejezdíš na chalupu deset kilometrů polňačkou, vlastně čtyřkolku ani možná nepotřebuješ. Jasně, je to trend, styl a frajeřinka, ovšem zrovna na tohle bys jako garážový estét slyšet neměl. Přesto nezatracujme ani pohon jedné nápravy, ani pohon náprav obou, oba systémy mají svou silniční racionalitu a jejich význam je umocňován stylem, resp. segmentem té které karosářské varianty.

    Závěr:
    - Nezačínej svou jezdeckou kariéru na čtyřkolce, uč se jezdit na předku či na zadku,
    - Pokud máš 4x4 buď velkorysý k těm, co na jednu nápravu v zimě "kulhají" a nedokazuj jim, jaké jsi silniční eso,
    - Na 4x4 jezdi jen stejně opotřebované pneumatiky, s rozhodným akcentem na dané nápravě,
    - nezkoušej, co auto dokáže, věř, že tvé auto dokáže vždy o osmdesát procent více než ty, a to bez ohledu na druh pohonu.

    No, nelze jinak - BRAVO ŠKODA :-! :yes:
    • 310 Reagovat !

      foto Th0r

      Th0r 04.06.2014  15:53

      « Re: 4X4 GARÁŽÍ

      To myslis, ze tohle slohovy cviceni bude nekdo cist? Navic kdyz vi, ze je to porad dokola stejny? Jo koukam, ze dva si to precetli.

      BRAVO :-! :yes:
      • 114 Reagovat !

        foto jossalito

        jossalito 04.06.2014  16:48

        « Re: Re: 4X4 GARÁŽÍ

        Možná bys měl taky více číst, pak bys tu nepsal pravidelně kraviny z neznalosti. :-!
      • 511 Reagovat !

        foto Gilgit

        Gilgit 04.06.2014  17:21

        « Re: Re: 4X4 GARÁŽÍ

        GTI je namysleny grafoman který má evidentne tezké psychické problémy. Ale zdá se, ze se ty jeho slinty a zblitky nekterým individuím líbí. Kazdopádne tady má skupinu nohsledu, která je ochotna za nej polozit diskusní zivot.
        • 100 Reagovat !

          foto Will-I-Am

          Will.I.Am 04.06.2014  20:34

          « Re: Re: Re: 4X4 GARÁŽÍ

          :yes: :yes: :yes:
        • 40 Reagovat !

          foto Petrko

          Petrko 04.06.2014  21:32

          « Re: Re: Re: 4X4 GARÁŽÍ

          :yes:
        • 00 Reagovat !

          foto smoula-nesika

          šmoula nešika 05.06.2014  15:24

          « Re: Re: Re: 4X4 GARÁŽÍ

          Máš pravdu. Ale když mě (jako teď) text nijak neuráží, rád s ohledem na formu pochválím. :-)
      • 151 Reagovat !

        foto GTI

        GTI 04.06.2014  17:52

        « Re: Re: 4X4 GARÁŽÍ

        Příště to zkusím formou komiksu... >:D Jako, abys z toho také něco měl ;-)
    • 11 Reagovat !

      foto smoula-nesika

      šmoula nešika 04.06.2014  16:55

      « Re: 4X4 GARÁŽÍ

      S tím by se dalo souhlasit... ;-)
    • 410 Reagovat !

      foto Gilgit

      Gilgit 04.06.2014  17:17

      « Re: 4X4 GARÁŽÍ

      Neblbni, fakt? Kdo by to byl rekl. Uz zase neberes tabletky které ti pan doktor predepsal?
    • 30 Reagovat !

      foto rohYpnol

      rohYpnol 04.06.2014  17:54

      « Re: 4X4 GARÁŽÍ

      tomu říkám politický žargon. Neurazí, zní to vznosně, obsah prázdný jak státní kasa ...

      Na tvoji otázku, zda by měl řidič inklinovat ke 4x4 neexistuje jednoduchá odpověď, ale to sám moc dobře víš.

      Pokud bys chtěl paušalizovat a zobecňovat podle většiny, tak obecně vzato je 4x4 v našich podmínkách zcela postradatelný. Jesenicko, Bruntálsko, Vysočina a hory obecně je ale jinou kapitolou a za haldex tam budeš rád.
      • 71 Reagovat !

        foto GTI

        GTI 04.06.2014  17:57

        « Re: Re: 4X4 GARÁŽÍ

        Připadá mi, jako bys četl vždy jen nadpis... :-O
        • 10 Reagovat !

          foto rohYpnol

          rohYpnol 04.06.2014  18:04

          « Re: Re: Re: 4X4 GARÁŽÍ

          to bych Ti asi neodpovídal na otázku.
          • 90 Reagovat !

            foto GTI

            GTI 04.06.2014  18:10

            « Re: Re: Re: 4X4 GARÁŽÍ

            Vždyť tvá odpověď je totožná s tou mojí :-) - hory (a chalupa na polňačce) ano, akorát holt jsem to nepojal tak přesně místopisně jako ty :-) ;-)
      • 91 Reagovat !

        foto jossalito

        jossalito 04.06.2014  19:44

        « Re: Re: 4X4 GARÁŽÍ

        Ten kdo často jezdí (celoročně) a kdo jednou vyzkoušel čtyřkolku (bráno jako koupil a jezdil model), ten už se k jedné poháněné nápravě většinou nevrátí.
        • 90 Reagovat !

          foto Will-I-Am

          Will.I.Am 04.06.2014  20:38

          « Re: Re: 4X4 GARÁŽÍ

          :yes:
        • 00 Reagovat !

          foto rohYpnol

          rohYpnol 04.06.2014  21:01

          « Re: Re: Re: 4X4 GARÁŽÍ

          Jenže 4x4 si obvykle přikoupí do běžného modelu právě ten, kdo (si myslí, že jej) využije/potřebuje/chce. A ten si to bude nejspíš myslet i při koupi dalšího vozu. S reálným využitím to nemá příliš společného.

          Pokud jezdím po městě nebo dálnice, tak je 4x4 spíše přítěží.
          • 72 Reagovat !

            foto jossalito

            jossalito 04.06.2014  21:18

            « Re: Re: Re: Re: 4X4 GARÁŽÍ

            Mluvím z vlastní zkušenosti a i ze zkušenosti mých blízkých známých.

            To není o tom si něco myslet, ale o tom znát chování čtyřkolky/dvoukolky v zimě či za ztížených adhezních podmínek. Tam to pozná snad každej ňouma.

            • 00 Reagovat !

              foto rohYpnol

              rohYpnol 04.06.2014  21:41

              « Re: Re: Re: Re: Re: 4X4 GARÁŽÍ

              Jenže kolikrát ty ztížené podmínky ve městě a na dálnicích máš? 5 dní za zimu? Jasně, vím, jak to myslíš, že když jezdíš a potřebuješ zkrátka jet kdykoliv, tak si to i kvůli těm 5 dnům v roce koupíš.

              Jen je třeba vidět i to, že 4x4 je něco za něco. Vyšší hmotnost, vyšší spotřeba, vyšší pořizovací cena. A v určitých režimech tak nejde o přínos, ale spíše o přítěž. Pro běžnou potřebu tedy vcelku zbytečná záležitost.

              Stejně tak smysluplnost klesá s třídou vozu. Zatímco v Superbu je 4x4 docela dobře obhajitelné, tak v takovém Citigu asi moc parády nenadělá (resp. by nenadělal).
              • 71 Reagovat !

                foto jossalito

                jossalito 04.06.2014  22:50

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: 4X4 GARÁŽÍ

                Záleží na tom, jaké město, jaká dálnice.
                Já neberu v potaz extrémy, tedy že někdo jezdí jen po městě a ještě v malým autě. Města jsou většinou od sněhu uklizena solidně. Ale na dálnici jsem už mnoho obtížných situací zažil.
                Je to o tom, jak píše ozawasan dole, aktivní prvek bezpečnosti. Vykládej někomu, kdo rozflákal auto kvůli tomu, že něco s jednou poháněnou nápravou nevyřešil. Pak ti nějaká úspora litru na sto, či vyšší hmotnost bude připadat jako směšná malichernost. Jde taky o tu pohodu, řešit každej večer předpověď počasí, uklízet sníh před domem, plánovat časově trasu atd atp. Tohle ale pozná každej, kdo to prostě vyzkouší. Proto také neustále roste prodej čtyřkolek. To není jen o nějaké módě, ale o praktických vyzkoušených dopadech.
                • 00 Reagovat !

                  foto rohYpnol

                  rohYpnol 05.06.2014  23:01

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 4X4 GARÁŽÍ

                  aktivní prvek bezpečnosti - tak to úplně není. Rozhodně díky absenci 4x4 nerozflákáš auto, pokud nejsi pako. Od toho je tu ESP, které pomáhá v rámci fyzikálních možností a ty jsou pro všechny stejné.

                  Ještě jinak - pokud krizovou situaci nezvládneš v 2WD, 4WD ti sotva pomůže. Pokud se bavíme o bezpečnosti, tak tím samozřejmě myslím aquaplaning a smyk přední či zadní nápravy, ať už přetáčivý či nedotáčivý.
      • 10 Reagovat !

        foto Me-Myself-and-I

        "-- skrytý --" 05.06.2014  09:56

        « Re: Re: 4X4 GARÁŽÍ

        Vysocina nie su hory - nech to merias podla akehokolvek standardu, pretoze tomu regionu chyba nadmorska vyska - ano, v Cechach to ma iny cveng, ale z pohladu Slovaka ci Rakusana, a geologa, oznacenie Vysociny za "hory" usmevne :-)

        Inak s tebou suhlasim, 4x4 ci AWD je pre 99% vodicov v 99% situaciach absolutna zbytocnost.
        • 00 Reagovat !

          foto pargi

          pargi 05.06.2014  11:00

          « Re: Re: Re: 4X4 GARÁŽÍ

          Jenomže Vysočina není rovina. Nemáš zde sice žádnou Čertovicu nebo Donovaly, zato hustou síť úzkých silnic nižších tříd plnou kratších (a taky docela strmých) stoupání a zatáček, pro které má právě 4x4 docela význam.
        • 00 Reagovat !

          foto rohYpnol

          rohYpnol 05.06.2014  23:03

          « Re: Re: Re: 4X4 GARÁŽÍ

          a proto jsem napsal vysošina A hory ;-)
  • 24 Reagovat !

    foto zaplosak

    zaplosak 04.06.2014  17:22

    no jistě

    No to vám tak žerem, normální placená reklama, a klamavá.... >:D
    • 20 Reagovat !

      foto rohYpnol

      rohYpnol 04.06.2014  17:57

      « Re: no jistě

      byla to normální akce pro novináře ve Vídni, tak nevím, co tu brbleš.
      • 90 Reagovat !

        foto Will-I-Am

        Will.I.Am 04.06.2014  20:39

        « Re: Re: no jistě

        Taky ho nějak nechápu. Tradiční prezentace, jakých páni novináři absolvují ročně stovky, tentokrát ve Vídni a zaměřená na 4x4. :-)
    • 90 Reagovat !

      foto Will-I-Am

      Will.I.Am 04.06.2014  20:40

      « Re: no jistě

      Blbě neplkej a čti ;-)
  • 10 Reagovat !

    foto ozawasan

    ozawasan 04.06.2014  22:12

    4x4

    Z mého pohledu 4x4 není zbytečnost a je to prvek aktivní bezpečnosti, který se pravda v rukou plejstejšnového jezdce může v reálu změnit v poukázku na držkovou, leč bez rohlíku.
    Každý, který si 4x4 v jakékoliv formě pořídí, zlepšuje své vyhlídky v určitých situacích. Ale jako všude platí, že "železo" neodpovídá za mentální nedostatečnost uživatele. A pro drobnohledisty - haldex poslední generace není to, co byla "jednička" a rozdíl proti špičce, za kterou považuji systémy jako SAWD od Hondy, Xdrive od Vrtule a pohon mého oblíbeného Subaru se třemi diffy(ano Subaru jich má několik a dokonce "něco jako haldex", který cpe teď všude možně..) pozná jen málokdo a až na hraně, kam se podívá málokdo.
    Takže ještě jednou - gratulace Škodovce :yes:
  • 40 Reagovat !

    foto Gvick2

    Gvick2 04.06.2014  22:31

    Haldex 5

    V páté generaci je Haldex 5 hodně vychytaný systém, který se mezi ostatními systémy 4x4 neztratí
    [odkaz]
  • 10 Reagovat !

    foto BubbleX

    BubbleX 04.06.2014  22:54

    Octavia 4x4

    Mám oktávku, 1/14, čtyřkolku, ale chtěl bych se zeptat, jetli ta má taky už XDS, nebo jestli to dali do nabídky až později?
    • 00 Reagovat !

      foto Gvick2

      Gvick2 04.06.2014  23:06

      « Re: Octavia 4x4

      EDS i XDS je součástí systému od začátku výroby OIII.
  • 40 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 05.06.2014  08:17

    Seriózny prístup

    Vážená redakcia, chcelo by to trošku serióznejší prístup. Ak na základe pochybností diskutérov zmeníte titulok z "Každá piata Škoda má pohon 4x4" na "Každá piata Škoda Yeti, Superb a Octavia má pohon 4x4", dávate tým diametrálne odlišnú informáciu. Preto by sa patrilo aspoň v diskusii (kde sa pravdivostná hodnota prvého výroku spochybňovala) reagovať, že sa stala chyba a opravili ste to (čo inak často robíte): Takto potom niektorí diskutéri, ktorí prišli neskôr, nechápu niektoré príspevky a z prvotných diskutérov robíte hlupákov.
    • 11 Reagovat !

      foto Me-Myself-and-I

      "-- skrytý --" 05.06.2014  09:58

      « Re: Seriózny prístup

      Seriozne media davaju VZDY do zmeneneho clanku poznamku "updated", "zmenene", "opravene"....

      A davaju to hned na zaciatok clanku.

      Ale auto.cz nie je seriozne medium ;)
    • 00 Reagovat !

      foto Emel

      Emel 06.06.2014  08:57

      « Re: Seriózny prístup

      Z kterých diskutérů jsou hlupáci :-O ?
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Sestra vévodkyně Kate Pippa Middleton porodila! Je to kluk

Sestra vévodkyně Kate Pippa Middleton porodila! Je to kluk

Sestra britské vévodkyně Kate Middleton Pippa Middleton porodila. Chlapeček přišel na svět v pondělí odpoledne…

Roztomilý trapas Harryho: Když došlo na »dítě«, musela zasáhnout Meghan

Roztomilý trapas Harryho: Když došlo na »dítě«,…

O těhotenství vévodkyně Meghan (37) Kensingtonský palác informoval veřejnost už v pondělí, princ Harry (34)…

 

iSport.cz

Pomohou United miliardy? O klub se zajímá saúdský princ s obřím majetkem

Pomohou United miliardy? O klub se zajímá saúdský…

Změní „rudí ďáblové“ majitele? Je tomu 13 let, co americká rodina Glazerů koupila většinu akcií Manchesteru…

Plekancovi tleskala vyprodaná hala. Pleky na Hrad, vzkázal Tatar

Plekancovi tleskala vyprodaná hala. Pleky na Hrad,…

Vyprodaný stánek Bell Centre mu tleskal a Tomáš Plekanec myslel prý na jedinou věc. „Chtěl jsem zápas dobře…

 

Reflex.cz

Senát přijde každého občana Česka na pět korun měsíčně. Ostuda páchaná prezidentem vyjde mnohem dráž

Senát přijde každého občana Česka na pět korun…

Prezident Miloš Zeman nemá rád Senát. Už dlouho. Jeho členové mu totiž většinově nejdou na ruku, oponují mu a…

Múza undergroundu Nico: Největší lhářka pod sluncem, milenka Alaina Delona i Jima Morrisona

Múza undergroundu Nico: Největší lhářka pod sluncem,…

Nico byla největší lhářka pod sluncem od té doby, co se naučila mluvit. Nebo možná ještě dřív. Proto,…