Nejsou slova, a nejsou věty. Je než absolutní očarování, absolutní nadšení, absolutní pokora a absolutní řád. Tak především velebme Octavii za to, že drží svůj styl. Co je ale vlastně tím stylem? No to, že je to auto pro lidi, kteří ví, jak mají auta vypadat, že není autem pro panáky, autem pro pozéry. Ano ano, na sekretáři porcelánoví jeleni, na konferenčním stolku vyšívána dečka po babičce dědy, a v kuchyni vixlajvantový ubrus, na němž se ve sklenici od hořčice stydí dvě umělohmotné konvalinky. Tak tihle ať jdou rovnou o stodolu dál. Tady je to nyní o lidech se vkusem, o lidech s vědomostmi, o lidech vyrovnaných, o lidech, kteří stojí pevnýma nohama na tomto světě, o lidech jimž je auto zcela přirozeným parťákem.
Prvotní vjem je ohromující – Octavia je dokonalé silniční dělo. V dalším, hlubším pohledu vnímavý a znalý pozorovatel odhaluje mistrovské designové finesy, a to ať už se jedná o spodní chromovou linku bočních oken sedanu či tvar zadního bočního okénka u kombi, dynamický prolis navazující na vnitřní část zadních světel, subtilní rámy dveří a silnou autoritativní příď. Boční pohled odhalí až mnichovské, takřka ideální usazení kabiny, vynikající vzájemné proporce převisů a vskutku jedinečnou, klidnou, tichou linii siluety vozu. Zde, padni komu padni, je nutno vyseknout uznalý a pokorný hold celému designovému týmu. Přirozená jedinečnost, absolutní harmonie, vyváženost, originální markanty, elegance a styl. Jistě, Mistr Kabaň v přímém přenosu.
Rovněž kabina postrádá jakýchkoliv nadbytečných koloraturních a naivních kýčů. Ideální místo pro šoféra. Nic nepřebývá, ničeno není nedostatek. Vše je na svém místě, vše najdeš i poslepu. Apoštolsky věrná horizontální linie, určující základní osu architektury přístrojové desky, je výborně parcelovaná výběžkem kapličky a důsledně symetrickým středovým panelem.
V širším konkurenčním pohledu nová Octavia nastavila i nová třídní měřítka. Svými rozměry definuje nový svět - svět mezitřídních velikostních expertů. Emoční třída je pak jednoznačnou třídou střední. Zbývá tedy otázka, zda v dané (mezi)třídě padá, byť jen do teoretické úvahy, něco jiného, než nová Octavia. Pohled na tuto věc směruji jednoznačně ve prospěch Octavie. Možná se mi na diskusi pokusíš vysvětlit, že se mýlím. Nemýlím, můžeš mi věřit.
ta mezitřídní velikost je tak trochu její klad i zápor. Nižší střední Octa porazí snadno. Ve střední už bych hledal jinde.
Možná se mi na diskusi pokusíš vysvětlit, že se mýlím. Nemýlím, můžeš mi věřit.
Je to jednoznačný klad, zejména s odkazem na to, jakou roli v autosvětě Octavia plní. Píšeš to dobře, Octavia i díky své mezitřídnosti (a zde pozor, nejde jen o velikostní ale i jakostní třídu) drtí reprezentanty nižší střední s grácií Rollse. A především o to jde.
S torzní tyčí (a motůrkem 1,2 63 kW - s plnou výbavou za 700 t. kč) vzhůru na DRCENí střední třídy :yes::-)
PS: Přeji brzké splnění cílů a aby již brzy každé OSMÉ nově zaregistrované osobní auto na českém trhu byla škoda octavia (nejlépe ve stříbrné) a pak SEDMÉ a potom ŠESTÉ a pak PÁTÉ a pak..
..bude trh už (naprosto a) DEFINITIVNĚ v ... ;-)
Nu já bych (jednoznačně) dala přednost (i) GOLFu (GTi), ale svým způsobem ANO, máte PRAVDU ;-)
PS: Cenově konkurenci opravdu VÁLCUJE (i s tím "drtivě" lze asi souhlasit :-)
Tak já bych dala přednost svým "AUTO SNŮ" = Ferrari FF, Bristol GT či cupka RR Wraith (to "h" v kartě chybí protože se tam NEvejde ;-)
..nicméně pokud se (s GTi-m) bavíme o NIŽŠÍ střední, tak já bych (rozhodně) NEvolila škodu Octavia, ale (raději třeba) Golf GTi :-)
Ale já už v tom "původním" příspěvku psala že "Golf (zrovna jen) GTi" ;-)
NE slabší (ale ani) NE silnější - ten "optimální" je právě GTi :-)
Z "běžných" modelů nižší střední mi byla sympatická (tak nějak "celkově") vždy Mazda 3 ;-)
já bych se tomu zase tak nevysmíval...je celkem normální, že domácí auto bude mít největší zastoupení na domácím trhu...
A ta cena "již od" není zase tak tragická. S motorem 77kW a klimou přijde na 373k A to se mi hodně nezdá. Problém nastává ve vyšším stupni výbavy. Z mého pohledu se OIII dostává na cenovou úroveň mnohých aut střední třídy. Ať už porovnávám s C5, P508, M6 nebo Mondeo. To všechno jsou auto o třídu výš a cena je nižší nebo stejná.
Prostě OIII má smysl jen v nejnižší verzi výbavy. Pak je to prostě předražené...
1,2 - 77kW, torzni tyc, klima - 373k? Tohle je predrazene i v zakladu. Konkurecne za tyhle ceny nabizi + vyhrivani sedacek, parkovaci asistenty, central dalkovy, bluetooth,tempomat atd. Prijde mi, ze cesi se spokoji s malem za hodne penez, zakladni vybava v zapadni evrope se u nas povazuje porad za nadstandardni (bohuzel).
Odpovězme si si, kdo je konkurence? HB nižší střední? Ne zcela, LB nebo sedany střední? Taky ne.
Octa stále těží ze svýho mezitřídního zařazení, nabízí techniku nižší střední na prostoru střední třídy. Cenově se taky pohybuje mezi těmito mantinely a tenhle recept jednoduše funguje. Tak, jako u nikoho jinýho v Evropě.
to máš naprostou pravdu. O kvalitách nikdo nepochybuje. Stále dokola narážíme na cenu, která prostě zařazení vozu neodpovídá. Nebýt fleetů, prodeje by vypadaly úplně jinak... Proč bych měl zaplatit 800k za OIII, když C5 stojí 680k... Rozdíly kolem 30-50k bych neřešil, ale pro většinou soukromých majitelů je rozdíl 120k už znát.
Půjčovny a firmy stejně berou holátka, ale já jako soukromý majitel mám svoje požadavky a dostávám se jednoduše na naprosto nesmyslné ceny... To je celé
Trochu mi to připomíná časy, kdy mobilní operátoři nastavili ceny primárně pro firmy a na šmudlíky se kašlalo. Škoda má přístup velmi podobný. Hlavně prodávat do firem...
Vůbec nemám představu jak vypadají soukromý prodeje. V Německu jedou separé tabulky a třeba tam si Škodovka vede velmi dobře.
Pokud jsi soukromá osoba, tak záleží na prioritách. Když odhlídnu od hodně specifickýho C5 (já se přiznám bych ho vlastnit nechtěl), tak zcela jistě narazíš na konkurenční nabídky aut o třídu výš, který jsou jak z vlastní stáje, tak ostatní.
Bez ohledu na kritizovanou torzku (vono to chtělo jen vyladit...viz kombi) je jinak O3 stejně prostorná a nabízí podobný výkonový rozpětí jako právě střední třída a dá se vyšperkovat vším možným. Navíc málokdo kromě rok až dva starejch novinek nabídne tak moderní interiér (pokud se nechceš kochat základním rádiem).
Jak jsem psal už pod testem O3, reálný ceny nejsou tak vysoký a plně konkurenceschopný. Jde podle mě o podobnou hru jakou rozehrál Hyundai u i40...nasadím vysokou laťku a nabídnu individuální slevy, to přetrpím u týhle generace, u příští budou slevy menší atd...
Jde o to, jakou slevu ti dokáží nabídnout. Nevím, jak k tomu přistupuješ ty, já si udělám nějakou představu a s tou jdu za prodejcem. Když najdeme společnou řeč, koupím, když nenajdeme, nekoupím. Z ceníků si moc hlavu nedělám. Zajímá mě pouze, jestli mi dokáže dát zajímavou nabídku. Ne celé republice, ale mně konkrétně. Umím si představit, že prodejci Škody nejsou v ČR zrovna nejvíce motivovaní dávat slevy, ale po jejich autech netoužím. Takže zase já nejsem motivovaný auto přeplatit.
Konkurence je nizsi stredni, tam Oct III patri a ne nikam jinam. Nepletl bych si marketing skodovky s realitou. Ma jen jednu vec vetsi, nez konkurecne v nizsi stredni tride a to kufr. To je vse. Jenze ne vsichni potrebuji kufr na jehoz dno ani nedosahnou a v lifbacku je jeste tak hezky skladny, ze je vlastne k nicemu a kdo opravdu potrebuje prostor, tak sahne po kombiku a tam jsme s cenama u Octt III vime kde :-)
Víme...o trochu vejš než konkurence. Za mě O3 dává smysl, neglorifikuju jí, nestavím na pedestal, ale s běžným cenovým jemnocitem prodejce...čti cca 15% dostaneš slušný auto.
Tá "medzitriedna" veľkosť je určite zaujímavá, ale napr. cena je zaujímavejšia ....
Octavia je u mňa jasná nižšia stredná, tak ako tá minulá .... skôr by som to definoval tak, že nová Octavia dobehla konkurenciu a nie, že ju nejako predbehla ...
Nevím jak ty, ale já sním především o věcech, kterých asi nikdy nedosáhnu. Od toho ty sny máme. Co je "snového" na tom, dát si tam něco, co si za 2 roky koupím??
Je pravda, že se nepohybuji v kategorii nižší střední s takovou vášní jako ty, ale to neznamená, že jsem mimo. Mimo je akorát grafoman, který stále tvoří takovéto oslavné "ódy na průměr". Chce to trochu klidu, zajít si na ryby nebo do kina ;-)
Nemozem si pomoct, ale nepises nahodou o tvojej vysnivanej octavii? a nie tej realnej ktora sa da kupit v showroome? lebo taky mam z tvojich slov pocit.
co sa tyka tej medzitriedy .... to absolutne neuznavam. priklad - bud si boxerixta do 75 kil, alebo nad 75 kil a podla toho ta zaradia do kategorie.
aj rozmermi, aj motormi, aj kvalitou spracovania je octavia v nizsej strednej triede a urcite kvalitou neporaza auta ako Golf, BMW 1, Audi A3, Mazda 3...
to, že se Octavia v Evropě nedostala ani do top 10 prodávaných v roce 2013, svědčí jasně o tom, kdo si ty auta kupuje >:-[]
prémiovost značky je v evropě stále známa jako lowcost VW a přesně tak to všichni vnímají....
češi v tom vidí modlu, proto je nesere, že koupí lowcost výbavu za předražené prachy....
a Hloupost GTI je k smíchu!!!
Octavia je solidní vozidlo, za nehorázné peníze, evropany vnímáno jako obyčejné auto a nic víc, a to, že se škoda chvástá úžasnými prodeji v ČR, bodejť, když to veřejnost nekupuje, jen společnosti, leasingovky a fanatici, neodvrátí pozornost vnímavějších lidí od toho, že se škodě vážně nedaří, přičemž čísla mluví jasně, jde to vidět jak na akciovém trhu tak i na kvartálních výčtech jejich hospodaření!!!!
Najdi mi kde jsem psal něco o méněcennosti. Vypsané skupiny chtějí "domácí" značku, ale mají nižší příjem, takže šáhnou po Škodě jakožto lowcostu VW v Německu. To je vše ;-)
Nehraju si na všeználka, ale to cos napsal může napsat každý. O tom co kupují německé menšiny skutečně nemám ponětí, jen jsem je logicky přiřadil k ekonomicky slabší vrstvě německého obyvatelstva. Co jiného z toho co jsem psal můžeš zpochybnit?
promiň teď nemám čas vyhledávat výsledky hospodaření... zašlu později když si to neumíte najít sami, zatím pošlu co mám v záložce, počet celkouvých prodejů (není specifikované podle modelů, ale O3 je na tom bídně - to zas je vidno v jiných zprávách, můžu dohledat taky)
[odkaz]
ale chce to jen hledat, a né věřit každé kravině co na auto.cz píšou!!! Tady ty články čtu už vážně jen kvůli "ementálovi" GTI, člověka co mne neuvěřitelně fascinuje :yes:
Ty jsi opravdu nejlepší, největší, nejchytřejší! Prostě vůl jak má být! Není to jen můj názor ale jak tak koukám tak většiny zde diskutujicích! BRAVO OCTAVIA, BRAVO GTI !!! :yes:
"Ano ano, na sekretáři porcelánoví jeleni, na konferenčním stolku vyšívána dečka po babičce dědy, a v kuchyni vixlajvantový ubrus, na němž se ve sklenici od hořčice stydí dvě umělohmotné konvalinky."
Jo oslavné chorály znějí nějak falešně... ;-)
Ještě že nový Golf má v 2.0 TDI multilink...!!
A ne tu traverzu ,kterou nacpali do Octavie III... :no::no::no::no::no::no:
Šetření i v interieru u O III je evidentní..bohužel i proti Golfu!!
Horší materiály,sedadla..až po šílenou cenu..na Škodovku! :-!
Nový VW Golf Variant je úplně jinde za stejné peníze!!!
U mne je to jasný pád Octavie a nástup Golfu minimálně ve verzi kombi..!
A velká šance pro další značky..nejen korejce. ;-)
O nápaditosti dizajnu Škodovky a "Mistra" Kabaňe, jak jste ho popsal dost pochybuji. V podstatě bez nápadu, jakýchkoli zajímavých prvků či rysů. Bohužel nic, než trochu modernější stará A6, nápaditost tomu člověku opravdu chybí. Tuším, že se zasloužil i o facelift Superbu, kde při pohledu na zadní část kratší verze opět absolutně stejná světla jako u starší A4. Obecně OIII je prostě auto, nic víc, nic míň, žádné emoce, jen nuda.
Co se týče kvality zpracování, dával jsem OIII hodně šancí, šel jsem k ní bez předsudků s tím, že je tu třeba Škodovka, která by se mi mohla líbit. Nicméně, řeči o kvalitách zpracování jsou opravdu jen řeči. Madla dveří jsou snad z plastelíny, kroutí se, měl bych strach, kdy mi zůstane v ruce. Navíc zbytečně široká, trčí do interieru, a už v tak stísněné kabině (na šířku), zabírají prostor pro levou ruku. Středový tunel, resp. jeho spodní část je opět z plastelíny, celé se to kroutí jak had. Interiér odpovídá zevnějšku, nudný, strohý, bez nápadu. Ale vrchol všeho, když jsem se snažil nastavit polohu sedačky, tak celý panel pod sedákem, na kterém je toto ovládání, odpadl a zůstal viset na drátech :-O jediný klad tohoto auta vidím v prostoru na zadních sedačkách, tam to šlo pravdu dopředu.
S druhou generací Octavie mám něco naježděno (díkybohu né až tak moc). A v méně pohodlném autě jsem nejel ( a to bylo obuto na 195/65 R15). Při představě 17" kol, jak je dnes v módě již v základu, a to, že je O3 (údajně) ještě tvrdší, zvlášť s torzkou, bude jízda v tomto voze po našich silnicích opravdu nezapomenutelným zážitkem. Když se k tomu všemu podívám na cenu, tak Škoda, simply never. Tady není co oslavovat
I přesto že nejsem fanda škodovky,musím naprosto objektivně říct ,že nová Octávia je opravdu krásná,je to nejhezčí škodovka všech dob a opravdu mě ten dizajn dostal.
Superblbec na dizajn Octavie nemá, Superblb s porovnání Octávií je ohavný,
Podle mě důvod proč se mi tak líbí je celkem jasný,má určité dizajnové rysy a prvky Audi a to dodává nové škodovce šmrnc. Bravó nová Octavia
Já vykám všem (vím - trochu "divné" :-) ), nicméně naopak není problém = "normálně" tykej(te) ;-)
PS: Já tedy jediné shodné "rysy a prvky Audi" vidím v "udržovacím" STEJNÉM (jen "rozvíjeném") designu = což je věc kterou oceňuji u malosériových vozů typu Porsche 911, u "totálně masových" mi to NEvyhovuje, potkávat x-generací modelu nazpět a vše stále stejné/velmi podobné znamená ZÁPLAVU stále STEJNÝCH vozů "kam se podíváš" - to mne NE"bere" :-|
škoda octavia 1 byla ze 70% originál.... O2 si držela standart na cca 60%.... Ale O3 ztratila typický charakter a originalitu na nějakých 20%..... předek VW, zadek audi, profil audi.....
ono v evropě to lidé vnímají, proto raději volí leona či golfa... ten je stále tak trošku svůj!!!! :-(
škodovka a originál to je gól, Octavia složení: škodovka 0% a je složena s trochu audi a hodně VW,předek není VW ,ale Audi a to že to není pro tebe typická česká škodovka je jenom dobře,proto je to nejhezčí škodovka všech dob
máš recht,tuhle strategii zkoušeli u Seatu s Exeo,mě se Exeo líbilo,škoda že se přestane vyrábět,může to být zaujímavý marketing,když se člověkui přestane líbit audi,člověk si může koupit škodovku s stylem předchozích generací audin,myslím si že o novém dizajnu nových audin může trochu napovědět nový styl passatu,tak uvidíme snad zůstane Audi hezké
Souhlas, nová registrace neznamená, že byla koupená jako nová v ČR. Je oblíbená, ale jako funglovka drahá. Jsme díky určité skupině obyvatel nejlepší ve sběru kovového odpadu. Proč jim trochu nepomoct ?
Tak jsem ji dneska videl taky nazivo v beznem provozu. Musim rici, ze v realu vypada jak vytuneny Rapid, za ty prachy bych cekal vetsi honosnost. Proti tomuhle je C4 designovy skvost a C5 (za stejnou cenu) kocar z jine dimenze. Na druhou stranu zadne auto nerika do sveta "jsem bezvyznamny referent co dostal sluzebaka" vice nez stribrna OIII. >:D
To je ale problem jenom Skodovky, ostatni auta koncernu tak zoufale nudna nejsou. Takovy Golf je sice ultrakonzervativni, ale zaroven libivy, predni partie skoro az atraktivni. Jedine podobne osklive auto jako OIII v ramci koncernu je aktualni Passat, ale tam je to dane tim, ze pres vsechnu PR masaz o "novem Passatu" je to jenom facelit osm let stareho modelu.
Na to ze je OIII zbrusu novy a nikterak levne pozicovany model, tak je ten design hodne slaby. Tohle je nekde na pul ceste k Loganu a tomu rozhodne neodpovida polopremiova cena. Za tuhle cenu bych cekal po vsech strankach premianta segmentu.
Já mám pocit, že snad každé 5. nebo 4. Někdy mám pocit, že Octy Combi dávají zadarmo, člověk aby svoje auto hledal půl hodiny, když v páteční podvečer při nákupu v nějakém OC zapomene, kde zaparkoval >:D
..kdy to bude každé OSMÉ a (od)kdy každé SEDMÉ a bude jednou i každé ŠESTÉ nově zaregistrované osobní auto na českém trhu (stříbrná) škoda Octavia? ;-)
A bude tou dobou tržní prostředí již DEFINITIVNĚ v ... :-)
Myslíte že NENí šance aby Octavia byla v česku "každým OSMÝM vozem"? :-)
PS: Kolik jich asi tak je, když nebudeme brát NOVÉ registrace, ale CELKOVÉ počty? ;-)
Je všeobecně známo, že více než 3/4 všech prodaných Octavií v ČR je prodáno do firemních flotil, které kupují Škodovky opakovaně, snad z nostalgie, ale nejspíš proto, že se po službě velmi dobře prodávají...
pravda, ale pokud budu mluvit za mou společnost kde pracuji, tak zde to vyřešili rozumně.... Jelikož u toho někdo přemýšlel, staré Octavia II se nechaly, zařadily se do programu standardní výbava a namísto nových O3 a rapidů koupili nové passaty pro managery.... menší zlo, ale po zkušenostech, kdy se v O2 prostě jezdí lépe, to považuji za rozumné gesto.... a co sem slyšel, podobně se zachovaly i jiné velké podniky...
a ještě jedna perlička, Octavia je v evropě jako levnější řešení VW.... doporučuje se jen pro ty kdo chtějí ušetřit za podobné auto.... Nicméně i Leon je víc opřednostňován!!!
to je docela mrzuté!!!! :no:
tady je Octavia pochopitelně dražší jako VW... No to je epické!!!
firmy nakupují česká auta z hrdosti, jistým způsobem reprezentují značku. Což je na druhou stranu dobře.... Ale dle prodejů, které se uskuteční na půdě ČR, dělat závěry o tom jak se automobilce daří je sakra troufalé.
Pozri sa na predaje v európskych krajinách, ktoré nemajú vlastnú (mainstreamovú) automobilku (nap. Švajčiarsko, Škandinávske štáty, GB a pod..) a potom tu mudruj o predajných failoch... :no:
Já ti nevím. A5, R8, Gallardo, Aventador, Continental GT, Mulsanne. A pokud budeme počítat i Porsche, určitě 911. Asi jsem na nějaká zapomněl, ale tahle se mi z jejich produkce líbí. A to více než Leon. ;-)
Rozhodně patří k tomu lepšímu, ale mně se líbí i Golf. A je tu Scirocco a CC. Nejsou bez much, ale rozhodně bych neřekl, že Leon je jediný. Pokud vezmu karoserii, Scirocco se mi pořád líbí více. Což je pochopitelné.
To nemá cenu, to takhle rozebírat, kdybys měl s každým pologramotným ublížencem, léčícím si své bolístky psaním těchto nesmyslů takhle dlouze diskutovat, upíšeš se tady k smrti.
Ty jsi žádný prodeje neuvedl, jen jsi něco napsal, co neumíš ani podpořit čísly. A za příznivce Škodovky se nepovažuju. Jen když někdo plácá nepodložený věci neumím na to nereagovat.
Celkově Evropa spadla a Škoda měnila stěžejní model, na to vše, je propad tuším o 6% velmi slušný číslo. Nebo ty znáš výrobce co neustále rostou?
Napsal jsi tu o ztrátách, nevyrovnaný ekonomický bilanci, ale nejsi to schopnej podpořit ani jednou relevantní nezávislou informací. Jen zřejmě osobní dojmy.
fiat je docela solidně zastoupen celosvětově.... Škoda tuhle strategii nerazí... snaží se protlačit do asie.... jenže s její cenovou politikou, tam prostě uspět nemůže a investoři to přesně takhle vnímají....
ale chápu, že Oktavia, Škoda, že si vůbec dovoluji tahat sem trošku světla do vašeho zakonverzovaného Škoda auto.cz portálu....
to není konkrétně na tebe Individualito, míním to obecně na guru zastánce...
Jednou zdůrazňuješ, že mluvíš čistě Evropě, podruhé tam šoupneš celosvět. Měl by sis udělat jasno, co vlastně hodnotíš. Znova, mluvíme-li o Evropě, a tvrdíš, že to tu jde se škodou ke dnu, pak při takovém pohledu už musíš nutně plácat lopatou hlínu na hrobě fiatu a pro PSA pomalu vymýšlet nekrolog.
Fiat v evropě, meziroční a kvartální množství prodejů téměř beze změny... PSA množství prodejů pokles řádově pár procent.... VW už jde do desítek procent a škoda ho pomaličku dotahuje se svými skoro desíti procenty....
TO JE TA EVROPA.....
jako podkreslení, sem ti uvedl, jak špatně škoda plánuje svou strategii oproti jiným značkám, které portfólio směřují celosvětově, tudíž nejsou závislí na skomírající evropě!!!!
Škoda bohužel v evropě prodává mnohem méně vozů než Pežot, Citroen i Renolt!!!!!! A fiat taktéž!!!! Pokud jsi takový trubec že to nevidíš, je mi tě líto....
Analytiku..
vůbec nevytahuj to co bude!!! Já vidím to co bylo a vidím co je.... A byť to říkám nerad, Francouzům se povede lépe než Škodě!!!! Ta teď stále spoléhá jen na to, že jí bude fůzema podporovat VW, kterému se nedaří dvakrát tak...
Kvartalne je to hezke sledovat, ale celkovou situaci to moc neukaze.
Hraje zde spousta vlivu, nove modely, aktualni ceny, dovoz, nacionalita atd. Je faktem, ze v N Fr znacky oslabuji, ale opet proc? Skoda udelala behem 3/4 roku dva nove modely z toho jeden je stezejni. Kdyby ji ted prodej nerostl, tak by to bylo hodne spatne. Kdyz mrkneme na 7. a 8. místo mesice duben 2013, tak ten rozdil skody vs renault zas tak velky neni. Pritom je predpoklad, ze by skodovka mela mit jasne navrch, jakozto N/CR znacka.
07. Škoda - 12 750
08. Renault - 9 556
Ještě jedna drobná...podívej se na poslední sloupec...písmeno CH je jako change. Škodovka i přes náběh novýho...nejprodávanějšího modelu ztratila 7%.
A zbytek portfolia? Rapid určenej spíš na chudší trhy, Fabia za zenitem, Sup a Yeti čekající na FL verze, nakonec odpudivej Roomster, chytající za srdce jen v případě, že chceš mít před garáží něco, co nikdo neukradne.
člověk otevře motoristické portály zahraničních webů...
UK DE IT atpd, dá si člověk vyhledat slovo Octavia, vyjedou mu +- 2 až tři záznamy... udělat to tady, tak mi zhavaruje vyhledávač, bo tolik pitchovin co se tu o škodovkách píše je už k nakakání!!!
to víš, to je normální že se za čtvrt roku v itálii prodá skoro 200tisíc nových fiatů.... To je úplně normální číslo.... to může tvrdit přeci úplně normální a zdravý člověk :yes::yes::yes:
V USA? >:D Myslíš ten tržní plivanec pětistovky? GB? >:D Myslíš první trh, na kterém se přestala (kolik to je tři čtyři roky) jako první prodávat (resp. nabízet) Croma pro naprostý nezájem. Tak to pak ano. :-!
Jediný mimoevropský trh, kde má Fiat nějaké prodeje stojící za řeč je Jižní Amerika, kde podobně jako VW prodává ve velkém recykláty starých modelů b-segmentu.
dinare >:D ty jsi GTiho bratr že? >:D ty dokážeš popřít výskyt TOP5 nejprodávanějšího vozidla a udělat z toho propadák >:D >:D >:D jdu do kolen >:-[] >:-[] ty seš marný případ... smutný příběh... zůstaň ve svém světě....
V ČR je každé deváté auto Octavia, to znamená že škoda je nejlepší a že se jí daří >:D >:D >:D >:D
Buďte bez obav, chlapci a děvčata, tiskové odělení nejmenovaného importéra vám jistě přispěchá na pomoc. Nějaký článek ve smyslu - u soukromých kupců vede automobilka XY bude následovat. Nenechámi si to tady rozvrátit nějakou Škodovkou >:-[]
pozůstatek komunismu... soused měl novou stodvácu, tak to aby sme jí měli taky!!!
pak měla celá ulice stodvácy a nikdo si nic nezáviděl.....
člověk by řek, že doba už bude jiná, ale on tenhle postkomunistický vzorec na škodofky přetrvává dodnes :-)
naštěstí mladí lidé, když už si koupí škodofku, jí dost často kupují proto, protože se jim prostě jen líbí, né proto že pytcho vole oktáfku f dýzlu, nic lepšího na světě není.... a další hospodské povídačky :-) ikdyž já vím, asi sem stále ještě moc naivní.
Tak v prvom rade gratulácia Škode (pokiaľ tú evidenciu nepokrivili reexporty) 8-s , v druhom rade gratulácia čechom zato, že podporujú domáci priemysel (aj keď korunky končia kdesi západnejšie u vysmiateho Jurgena).
Úprimnú sústrasť obrazu českých ciest... predstava stretávať na ceste samé Okty vo mne prebúdza spomienky na časy totality, keď na cestách bolo len pár modelov od asi 4. značiek... ;-\
pravda na českých silnicích to je nuda, samá Octa a Fabka, ale na těch slovenských to také není o moc lepší. Nezaškodilo by trochu více výjimečnosti a originality.
Nákup stejných věcí, jako mají ostatní, mohou řídit i jiné "pudy". Neřekl bych, že Čecha žene touha splynout s davem, ale spíš předvádět se. A to ne sám sebe, ale vytvořit obraz úspěšného (relativně bráno) jedince, tedy stavět na hodnotách, které podle něj drží společnost. Kdežto u seveřanů je to opravdu o tom nevyčnívat, nedělat problémy, komunita má přednost před individualitou. Proto si myslím, že Češi jsou spíš na druhé straně, spíš sobci, kteří se zajímají hlavně o svůj prospěch.
Aha, takže ty to bereš tak, že ten průměrný Čech se vlastně chlubí všeobecně uznávaným standardem. I tak se na to dá dívat, ale stejně si pořád myslím, že převažují ti druzí...
Neříkám, že je to většinové chování. Doufám, že ne. A rozhodně bych neřekl, že je to příčina menší pestrosti na českých silnicích. Tady budou mít majoritu firmy.
Hlavně se neodlišovat, tvá slova, na která jsem původně reagoval (ne na ten zbytek). A to podle mne není pravda. Pokud se bavíme o stádovosti a ovcích, jak je tu oblíbené, tak se argumentace točí často kolem tohoto - nějaké auto je v nějakém okruhu lidí uznávané, tak si ho lidé kupují, aby vypadali úspěšní, aby získali uznání řečeného okruhu. Ber to jako příklad, že snaha nevyčnívat není jediný důvod, proč by si někdo mohl chtít koupit stejnou věc, jako mají ostatní. Nedostatek fantasie v tom také nemusí hrát roli.
Když to vezmu obecně, Češi mi rozhodně nepřipadají jako národ, který by dával přednost komunitě před individualitou. Prostě ne. Splynou s davem ano, ale spíš ve smyslu skrývat se v davu, než být s ním za jedno.
Nechci se tu pouštět do analýz společnosti, ale tvůj příspěvek nedoceňuje pestrost, kterou v ní máme. A věř, že tam je. Co jsi napsal, je na podobné úrovni jako tvrzení, že každý majitel X6 je zloděj a mafián. ;-)
Líbí se mi jak uvažuješ, já obecně tíhnu spíše k pesimismu. Každopádně ono severské "nevyčnívat, nedělat problémy" je tu zakořeněno z jiných důvodů než ve Skandinávii a jsem přesvědčený o tom, že to tu stále mnoho lidí praktikuje. Je to dáno určitou setrvačností a hlavně výchovou, nic naplat.
Zpět ke Škodovce. Příkladem pro mne nelogického nadržování Škodovce místními budiž třeba můj kamarád, který necelé 2 roky zpátky koupil Octavii liftback 1.9TDI MY 2001 za 150.000,- a určitě nebyl sám. Ano je to ještě ta slušná úsporná verze a byla na svou dobu nadstandartně vybavena (na Škodu), ale co se za ty peníze dalo koupit místo toho si určitě představit dokážeš. Moje rady ho nezajímaly, chtěl prostě tu Oktávku v tédéíčku, protože to je přeci sázka na jistotu. Opět nic naplat.
Další nepěknou vlastností s tím související je nechvalně známá závist. Snad není den, aby někdo neřešil, proč že to denně jezdím s dvoumístným MB 3.5 V6 a ještě k tomu cabrio!!! Vždyť je to tak zbytečné, na to dojíždění mi přece stačí oktávka jako všem ostatním!!! Nenaděláš nic.
Takže opravdu bych si chtěl myslet, že Škodovky se kupují, protože jsou to nejlepší auta, ale nemám k tomu důvod ;-\
Nevycnivat, nedelat problemy v ceskem prostredi znamena to, ze kdyz reknu, co si skutecne myslim, napr. v praci, tak ve velmi kratke dobe o tu praci prijdu nebo myslis, ze to tak neni? 8-s
Výsledek třeba podobný, ale pro mne je zajímavý motiv. Závist je dobrý příklad. Já také nijak zvlášť nevyčnívám. Pravda, přestěhoval jsem se do místa, kde se mi snadno a bezbolestně zapadá. :-) Prostě nemám zájem o to, aby mi někdo strkal nos do života. A exhibicionista nejsem.
S podobnými věcmi jsem se nesetkával ani když jsem byl v ČR. Vozový park rozhodně nevypadal jako statistiky. VW a Škody minimum.
Nemám čas to tu číst, takže nemám tušení o množství odpůrců, nicméně je snad jasné, že zdejší pisálci, včetně mne, nebudou typickým vzorkem české populace. Tu jsou prostě lidé, co se o auta nějakým způsobem hlouběji zajímají - a tudiž bych celkem logicky očekával, že počet zastánců mainstreamu bude 'o něco či dokonce podstatně' nižší než je celorepublikový průměr :-) .
Jinak je faktem, že podíl škodovek na našem trhu dlouhodobě pozvolna klesá. Podle mého názoru, pokles, a navíc pozvolný, je způsobený přesně tím, co jsem psal nedávno jinde (vliv dřívější zkušenosti, doporučení, reklamy na našem trhu apod. vytvářející značnou setrvačnost trhu versus kvalitnější konkurence s lepším poměrem cena/výkon). Obávám se, bude-li chtít škodovka i do budoucna prodejně deklasovat zahraniční konkurenci, že bude muset v několika oblastech poněkud změnit taktiku.
Proti jízdě v Rapidovi? Ani ne, bráno optikou lowcostu, jen by mohl bejt měkčí...u O3LB je to horší, hnedle jak zmodifikují nastavení zadku á la kombík, bude to jiná :-)
O3 vypadá skvěle, za předpokladu:
- nemá základní halogenovou optiku
- je na alespoň 17" kolech
- nebudeš škudlit na rádiu
"je na alespoň 17" kolech"
Upřímně řečeno 17" Denom mi připadají opravdu pěkné - čili říkat alespoň...nevim, nevim.
Co se týče rádia, tak kupovat dotykové rádio BOLERO jen proto, že vypadá pěkně, ale nic víc, než SWING neumí, ani moc nedává smysl. Pak leda Columbus, který je ale za strašný prachy.
Takto: ked uz je rec o Mazde 3 a OIII, bez debaty Mazda 3 je auto pre soferov, pre ludi, ktori si chcu uzit aj jazdu, kdezto OIII a Rapid su auta, ktore su len pre pastekarov, ktori so sebou vecne tahaju tonu veci prip. spavaju v autach >:D >:D, ale o jazdeni nemaju ani paru... kiez by si väcsina ludi kupovala kvoli pocitu z jazdy a nie kvoli velkosti kufru... uzivatel GTI jazdi na forde transit r.v. 1999, pretoze v nom aj byva a miluje ten "prostor" :-!:-!:-!
Tak to bysme byli všichni Schumacheři...každýmu vyhovuje něco jinýho a ten výrobce, kterej dokáže udělat auto, co dokáže vyhovět většině, prodá a možná i vydělá nejvíc.
Je smutný, že tenhle recept pochopili líp korejci než třeba jižní národy a frantíci.
Bráno z pohledu Evriopy samozřejmě.
tak pochybujem, ze by si bol za Schumachera s Mazdou 3, ale nevadi... predsa len, tak ako je hlavnym ucelom telefonu telefonovanie, hlavnym ucelom auta je jazdenie, hlavnym ucelom pocitaca je praca s nim, prip. hranie sa alebo surfovanie na webe... Smutne je, ze vela diskuterov tu nevie pochopit jednu vec, izolovanost trhovej prevahy OIII v CZ a SK a fleetoch, pricom zaroven odmietaju uznat chyby, ktore OIII aj Rapid maju... toto volam slepa zadebnenost a nie objektivne konstatovanie reality, prip. konstrutivna diskusia...
Jenže...fleet se řídí jinými pravidly. Pak absolutně zapomeň na položku cena, cena za servis, záruka atd...vše naprosto individuální a hraješ si s jinými čísly.
Kdyby se na čísla dostala Mazda, nepochybuj o tom, že by vyhrála.
Podle mně je problém v diskusním pindání, rapid sice jako řidičské auto nikdo nestaví a neprezentuje, ale doporučuju ho projet. Možná paradoxně díky low cost přístupu k jeho stavbě, nízká váha, "nerafinované" ovládací prvky, je to pocitově docela oldschoolové auto, překvapivě řidičské, tvrdší ale skvěle ovladatelné, jinými slovy charakterem dost podobné zmíněné mazdě 3.
jo máš recht, třeba budu chtít jezdit autem i po praze... Respektive s rapidem to bude jízda po Praz z z z z z z z z z e, místní zajisté pochopí, GTI to bude samozřejmě ignorovat ;-) ba co víc, zásadní neduh vozu povýší na výhodu ;-)
třebaže alespoň v Prazzzzzze za volantem jen tak v Rapidovi neusneš >:D >:D >:D
"Téma" je "škoda octavia je NEJKRÁSNĚJŠÍ vůz nižší střední třídy" :-)
A to prostě (ani náhodou) NENÍ ;-)
.. jestli jsou či nejsou "přímými konkurenty" je irelevantní :-)
Docela se divím, že tě neirituje ten mainstreamový "odrb" ze strany Mercedesu, pokud jde o CLA. Z mého pohledu je to auto šméčko jako prase... o to víc v kontextu diskusí o předraženosti octavie, například.
Ako môžeš porovnávať športovú M3 , auto určené pre šoférov , ktorý chcú mať z jazdy radosť a byť na ceste výnimočnejší s dodávkami pre masy ;-) ?!
PS. Mazda 3 už má svoje roky a v dobe vzniku mali takmer všetci sánku dole , nie je veľmi vhodné porovnávať model na konci životnosti a úplne nové modely , ktoré pomaly ešte ani nie su v Showroomoch .. :no:
tak samozrejme, ze GTI dalj v zakladnom prevedeni a vsade inde tlaci OIII alebo Rapida v plnke... ked poriadna vybava a model, tak sa bavme o MPS, tam moze ist plakat aj RSa :-)
Tak to rozhodne ano, ostre verzie mam najradsej, bez ohladu na spotrebu, auta treba soferovat a uzivat si jazdu... ST-cko bude urcite lepsie... Ale ked furt o tej Mazde, ci uz 6 alebo 3, uz ma toho za sebou dost (min. trojka), pockajme si na novu... mne sa nahodou paci pristup Mazdy nepchat vsade kktinky typu TURBO, podla mna je to len dalsie ku.tko v motore :-(
jasně, jenže ostrá verze Focusu je jedinečná jeho náhonem.... To co vůz, ve sportovních ambicí posouvá o dobrých 40% dopředu oproti sérii..... Mluvím o diferenciálech, kde si mohl ve většině případech koncern VW nechat zajít chuť.... Ani francouzi nenabízeli něco víc, přitom třeba Xsara VTS byla velmi zábavné auto, ale samosvor tomu chyběl....
no a co se týče dnešních elektronických diferáků??? To nebudu dál rozvíjet... o strategii VW neříkám nic hezkého a myslím si, že ti co se o ostré vozítka trošku zajímají, mají podobný názor...
Focus ST ma elektronicke TVC..no na fabci je tiez XDS v Rs-ke o 40% lepsia ako seria kedze seria koli proporciam nie je ziadne terno. Porovnavat auta pre skutocnych soferov a pozerov pri nizsej strednej je scestne teda ak sa bavime pri beznych autach. Nie o vrcholnych modeloch. A tiez cakat od octavie s velkostou XXL porovnatelne jazdne vlastnosti ako M3 ci Focus taktiez.
no to sem si právě nebyl jistý zda se u ST nachází samosvor... To co ale chci říct, že prostě bez dobrého pohonu prostě v zatáčkách a výjezdech z nich nikdy rychlejší nebudeš....
prostě není to jen o výkonu motoru, ale o tom, kolik toho výkonu jsi schopen na asfalt přenést....
proto mnozí lidé nechápou, proč i papírově slabší auto, to dokáže silnějšímu pořádně natrhnout...
samozrejme ze když se bavíme o obyčejných sériích, je řeč jiná, já ale narážím taky proto, že se dal ford s pořádným náhonem a podvozkem sehnat levněji jak velmi dobře vybavená oktávie......
za to ty meleš pořád jedno a to samé.... někdo by ti měl dát "mute"
z 20ti příspěvků, žádný oficiální materiál, žádný zdroj, žádný pravdivý údaj, jen pokus o urážky >:-[] >:-[]
pravověrný zastánce auto.cz a škody :yes: děláš jménu radost ty jedno páté přes deváté vemeno :-)
až zjistíš co to je diferenciál, zapoj se do diskuze v tomhle vlákně (pro troubu jako ty, je fuk zda jde o elektroniku nebo mechaniku, ty rozdíl nepoznáš když ani nejsi schopen zjistit prodejní statistiky a hospodářské výsledky značky)
Nová Octavia nevypadá zle, ale zase to není taková designová hitparáda, jak onanuje GTI ve svých ódách plných superlativů. Nebudu popisovat své pocity, beztak by je škodafans sestřelili příspěvky o výblitcích garážového prosťáčka apod. (myslím sebe), ale podělím se o jeden postřeh. Téměř denně se v rámci oběda pohybuji v OC, kde bývají vystaveny vozy dealerů různých značek, samozřejmě včetně Škody. Tyto snad pokaždé někdo očumuje, a je jedno, jestli je to Golf, Rapid, i30 nebo Auris, ale u nové Octavie jsem nezaregistroval jediného zvědavce. Budu hádat. Je to proto, že Octavia vystřídala Rapida a běžný kolemjdoucí rozdíl ani nevnímá nebo snad lidé zvyklí, že každé třetí auto v provozu je Octavia, již tolik netouží po tomto managerském vozu pro český lid?
To by sa mi nechcelo hľadať si Octaviu na parkovisku ... >:D
Nová Octávie je dobré auto , ale dosť láka zlodejov a je ich na ceste toľko , že na parkovisku budete to svoje hľadať dosť dlho .. Už len myšlienka na to , že takmer pol národa má rovnaké auto ako ja mi príde desivá ...
Vsetci chceme jednoznacne len novu oktaviu lebo ta udava smer akym sa bude nizsia stredna snad uberat nie? >:D Je jasne ze si vysoke cisla stale drzi koli vypredaju a akciam tzv Octavii tour a pod. Ale po tom ako skoncia akcie na predchadzajucu generaciu poklesnu predajne cisla novej. Preto niet divu ze sa na tretie miesto dostal Rapid. Zastava poziciu pokracovatela povodnej Octy. S prichodom sportbacku akoze kombi predajnost porastie. Zalezi este na vykoristovacej cenovej politiky Skody, radoby premie >:D .. ono naco kupovat temer holu octu za 20k ked za to mozem mat rapid sportback za porovnatelnu cenu v plnke (nesmie chybat vlecna naprava a skrabka) s vlastnostami lepsimi ako povodna octa?
Přesně tak, to stádo, co se neumí odlišit ničím jiným než pořízením auta, které nestojí na každém rohu, to je fakt bída. Pořídit si octavii, protože se danému člověku líbí a nejlépe vyhovuje jeho potřebám, na to je v rámci Česka skutečně potřeba mít koule.