Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Kia Carens 1.7 CRDi/100 kW vs. Volkswagen Golf Sportsvan 2.0 TDI/110 kW

Do služby se hlásí Volkswagen Golf Sportsvan, který jako čerstvá novinka sebevědomě předpokládá, že rodinným potřebám vyhoví více než Kia Carens.
Zpět na článek
24. 7. 2014 09:22
24. 7. 2014 21:15
24. 7. 2014 09:27
24. 7. 2014 09:39
24. 7. 2014 10:01
24. 7. 2014 10:44
24. 7. 2014 09:34
24. 7. 2014 09:47
24. 7. 2014 19:40
24. 7. 2014 09:51
24. 7. 2014 21:18
24. 7. 2014 13:50
24. 7. 2014 14:13
24. 7. 2014 11:13
24. 7. 2014 15:26
24. 7. 2014 15:31
24. 7. 2014 15:59
24. 7. 2014 16:34
24. 7. 2014 20:28
24. 7. 2014 20:05
24. 7. 2014 21:17
24. 7. 2014 21:31
24. 7. 2014 22:51
24. 7. 2014 21:38
24. 7. 2014 21:42
24. 7. 2014 22:06
25. 7. 2014 02:07
25. 7. 2014 08:04
25. 7. 2014 14:02
27. 7. 2014 10:40
24. 7. 2014 09:22
ha
test jako každej jinej, vw och och střík :no:
Rozbalit vlákno
1
24. 7. 2014 21:15
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ozzman
24. 7. 2014 09:27
Očekávané
Vítězství Golfu, jak jinak že.... musím souhlasit i když mi je trochu sympatičtější Carens tím, že vypadá jako klasičtější MPV, je o trochu delší, není to taková vysoká bublina... ale tam mé sympatie asi upadají spolu s žraločí přídí :-) Takže i když MPV nerad, tak z těch zmíněných v článku bych bral Zafiru ;-)

Skoro je škoda, že nikdo moc nevyzkoušel to, jak si auta obstojí v jejich doméně a to je post rodinného vozu.
Rozbalit vlákno
8
24. 7. 2014 09:39
Re: Očekávané
Ano, také mě ten výsledek nepřekvapil a souhlasím s tebou, že MPV by se měli testovat jinak. Málokdo z těchto mladých pisálků má tak velkou rodinu, aby to uměl posoudit ;-)

Dost mě zaráží, jak se pořád omlouvá vysoká cena VW výbavou. Vždyť 80tis korun rozdíl je obrovský, přitom Sportsvan (hrozný jméno) ničím nad Kiou nevyniká. Bavíme se o nemalých penězích navíc cca 16% z ceny Carensu :no:
Avatar - Ozzman
24. 7. 2014 09:47
Re: Očekávané
Já ještě moc nechápu, proč Carens testovali v té druhé nejnižší výbavě a Golfa v Highlinu. Navíc za to Golf dostal ještě body navíc:

"Právě přebohatá výbava (namátkou litá kola, mlhovky, automatická klimatizace, světlomety, tempomat, sedm airbagů, kožený volant atd.) stojí za zlepšením známky Golfu Sportsvan o čtvrt stupně"

To je trochu nerovný souboj a ač korejce nemusím a spíše bych se klonil k německé produkci, tak se mi tohle moc nezdá.

Z ceníku : Carens 1.7 CRDi 100kw ve výbavě exclusive za 584 980 Kč, což je top, který by měl být nasazen vúči Golfu Sportsvan Highline. Pak se můžou dohadovat o tom kdo má lepší výbavu :-)
24. 7. 2014 10:01
Re: Očekávané
No nejspíš to bude tím, že 100kW v Carensu dostaneš i s nižší výbavou, kdežto Golf jen v Highline. Ruku na srdce, potřebuješ mít takhle vybavené auto na 18" ráfcích? Nejspíš ne, drtivá většina těchto aut má turbodiesel 1.6 s výkonem kolem 85kW, ABS, ESP, 6airbagů, čidla vzadu, automatickou klimu, el.okna, radio + CD + AUX/USB, Alu 16/17", metalízu a to stačí ;-)

Vem to tak, že já mám 5008 celkem slušně vybavenou s podobně silným motorem a na 16" ráfcích (které už moje žena stačila odřít) a s cenou jsem byl hluboko pod Sportsvanem ;-)
Avatar - Ozzman
24. 7. 2014 10:48
Re: Očekávané
Jo, to vím, že to tak v testu brali, ale není to moc vypovídající a nemělo by to být tedy zohledněno při hodnocení, výbava je prostě závislá na stupni modelu a ceně.. :-)
24. 7. 2014 21:17
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - DoubleSix
24. 7. 2014 10:15
Re: Očekávané
Pokud má rodina pouze 2 děti, může Sportsvan stačit. Pro 3 to ale rozhodně není. A MPV si kupují rodiny, co mají více jak 2 děti (na 2 totiž stačí kombi).
Posadit třetího doprostřed dozadu ve Sportsvanu, to je za trest - vysoký a široký středový tunel vadí nohám, podélně tam vadí i ty výdechy větrání. A o nemožnosti vysunout střední hlavovou opěrku ani nemluvím. Prostě peklo.

Ad Zafira - ta místa pro cestující ve druhé řadě nejsou také žádná sláva. Sedadla tvrdá jak pryčny ve vlaku, žádné boční vedení a to prostřední je navíc užší a díky ukotvení bezpečnostních pásů na něj nedáš dětskou sedačku.

MPV by mělo být zaměřeno na pohodlí cestujících (nikdo v tom zatáčky řezat nebude, ani s motorovou pilou v kufru). A to v této třídě bohužel umí jen frantíci. Kia Carens je pěkná, ale kufr je malinký (skutečnost je kolem 400litrů, to co uvádějí v prospektech je objem po strop).
24. 7. 2014 10:44
Re: Očekávané
Cena ale není pouze o prvcích výbavy. Je taky o tom, kolik jsou lidi ochotni zaplatit. Když je poptávka vysoká a daří se jim to prodávat za víc, proč by to měli prodávat za míň? Protože Kia své vozy tak draze neprodá a proto je musí nabízet levněji?
Avatar - Ozzman
24. 7. 2014 10:50
Re: Očekávané
Ale jde o to, že porovnávají hrušky a jablka... Když bude Top Kii za 520 tisíc a Top Golfu za 600 ve srovnatelné výbavě, potom je vše v pořádku, protože VW si to může dovolit, ale TOP Carensu ve srovnatelné výbavě stojí 585 tisíc :-)
Avatar - 3_diamanty
24. 7. 2014 09:34
sportsvan
teda .... damy a pani... to auto vyzera uzasne, aj vedla carensu ( co nie je ziadna nuda ) krasne vynikne jeho paradny klinovity profil :yes: klobuk dole pred vw

osobne by mi sportsvan rozmerovo bohate stacil a na rodinne vyuzitie to moze byt skutocne ideal, nie je to az take dlhe ako carens ale pritom vo vnutri ma porovnatelny priestor, carens vyzera dost tazkopadne vedla sportvanu to treba uznat.

obe auta su svojim sposobom dost zaujimave a dizajnom vydarene ale sportsvan je skutocne trefa.... inak zaujimave je ake maju obe auta podobne interiery, vsimnime si obe auta ich palubovky stredovu konzolu a volant... tu mam taky pocit ze sportsvan trosku od kie nenapadne odkukaval ale to je v poriadku, paci sa mi tento styl palubovky u oboch autach a pasuje obom autam....

neviem preco u carensu navigacia stoji cely majland ale to asi vedia len v korei, kazdopadne by som si obe auta rad vyskusal ale musim priznat ze sportvan sa mi hodne zapacil a je jednoznacny vitaz testu aj z mojho pohladu :yes:
Rozbalit vlákno
6
Avatar - fOE
24. 7. 2014 09:47
Re: sportsvan
pater - level 0
Avatar - Ji/Ri
24. 7. 2014 19:40
Re: sportsvan
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes: :yes: :yes:
Avatar - Ozzman
24. 7. 2014 09:51
Re: sportsvan
Dneska máš VWslinu? :-) Hlavně nepiš něco, co v budoucnu popřeš, prosím :-)
24. 7. 2014 21:18
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
24. 7. 2014 13:50
Re: sportsvan
Můžu se Tě zeptat, co děláš za práci?
Avatar - miromen
24. 7. 2014 14:13
Re: sportsvan
Hm ty už nejedeš na vlně korejcu ?
Jinak se vzhledem souhlas. Ač se mi celkově auta od Kia oproti Hyundai libi vice a i Carens je poměrně povedeny až na masu plechu a tim pusobici malym dojmem kola tak Sportsvan zde jednoznačně vede. Navic Sportsvan ma velice povedeny interier což je pro mě duležitějši než exterier.
Avatar - grifith
24. 7. 2014 09:43
MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
Na zveřejnění tohoto testu sesterské redakce jsem se těšil od jeho uvedení v tištěné verzi. Designově považuji za zajímavé kousky oba dva, každý má něco do sebe a jako vždy je volba otázkou osobních preferencí. Stejný postup lze aplikovat i v oblasti interiéru. Velikostně si soupeři také nemají co vyčítat, pouze musím souhlasit s o něco menšími zadními sedadly Carense.
Ale to hlavní, proč chci zavést diskuzi, je motor. Nespočetně krát jsem zde slýchal, jak je korejský motor "špatný", s malým objemem nemá šanci obstát, výkonově taky žádná hitparáda a hle. V porovnání s koncernovým dvoulitrem najednou vyjde, co se dynamiky týká, vítězně. Že by tedy ten motor nebyl až tak zlý, jak se zde diskuzně traduje?

A k závěru testu? Jako vždy na body vítězně vychází VW. Ovšem s jedním hákem, jak je u testů SM obvyklé. Cenou. Ta není jako vždy započtena do celkového hodnocení, Carens získal 1,75 a Sportsvan 2,75 bodu. Započteme-li tedy i tuto stejně podstatnou kategorii do výsledku vyjde nám v poměru relativně jasná výhra Kie a to v poměru 1,66 : 2,03.
Bohužel loajálnost redakce SM k některým značkám nedovolí uvádět výsledky testů tak, jak by se slušelo a patřilo.
Rozbalit vlákno
125
Avatar - Ozzman
24. 7. 2014 09:48
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
Mě přijde dost nefér vůči Kie srovnání výbav a zahrnutí do hodnocení těchto modelů, když Carens je v druhé nejnižší výbavě vs Highline Golf, ale cenu už nezohlední.... to je přinejmenším dost neúměrné a neobjektivní.
Avatar - grifith
24. 7. 2014 10:05
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
Nebavím se vůbec o koncových cenách přímo těch dvou testovaných kusů, to by také bylo zajímavé. Dalším mírně zavádějící skutečností je fakt hodnocení výbavy Comfort, ta totiž dle ceníku vychází na necelých 485 tisíc Kč. Za 519 980 Kč se nabízí výbava Comfort Plus, kde jsou prvky výbavy na vyšší úrovni.
Sportsvan v jiné než druhé a tedy nejvyšší výbavě neseženeš. Pro někoho by se dalo napsat bohužel.
Nechápu, jak může redaktorovi může tato diletantská práce procházet. Tedy vím, ale raději nekomentovat.
24. 7. 2014 10:08
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
Smazáno - seděl jsem si na vedení. :-)
Avatar - grifith
24. 7. 2014 10:31
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
V článku je ovšem problém u té ceny za 1,7 CRDi ve výbavě Comfort, která není 519 980.

PS. nejspíše máš pravdu ty,jelikož stránky Kie jsou "rozpolcené".
Avatar - Ozzman
24. 7. 2014 10:41
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
No ty testované verze jsou snad uvedené v testu, tzn Carens Comfort a Gols Highline.

Mě se nelíbí to, že napíšou, že Golf má bohatou výbavu a dostane za to čtvt stupně nahoru oproti Carensu, kterej ani tak velkou výbavu mít v nemůže, protože je porovnáván v druhé nejnižší výbavě s TOP od Golfu.... nehledě na to, že Golf je o 80 tisíc dražší a že za stejnou cenu, jako stojí Golf Highline, máš i TOP Carens...

Je to jako napsat, že Superb ve výbavě LaK je prostě lépe vybaven, dát mu za to body navíc, než Passat Trendline, který je o 20% levnější ( to jsem střelil ten cenový rozdíl).
To je snad logické, proto by to nemělo být bráno v potaz...
Avatar - grifith
24. 7. 2014 10:48
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
To určitě nejsou, ve výbavě Comfort nemůžeš mít automatickou dvouzónovou klimuani za příplatek, takže určitě testovaný Carens je ve výbavě Comfort Plus nebo vyšší.
Ač je výbava jaká je, tak i u Carense bya známka zvýšena o čtvrt bodu. A pokud výsledek této kategorie započtu do konečného skóre, je výsledek jiný... :-)
Avatar - Ozzman
24. 7. 2014 10:52
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
A o tom mluvím, nejde srovnat výbavu bez ohledu na cenu, pokud budou oba vozy v top výbavě a Golf bude mít v Top více a obhájí si to vyšší cenou, pak je zaslouženým králem, ale takhle ne :-)
24. 7. 2014 10:55
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
souhlas ;-)
24. 7. 2014 11:07
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
Už se to tu řešilo, v SM se cenové srovnání nevztahuje na konkrétní testované kusy, ale na model, kde vyberou výbavu, která vyhovuje jejich požadavkům (verze SM). Do zbytku hodnocení se cena nepromítá.

Jde ti tedy o to, jestli se tester dokáže odtrhnout od toho, že má před sebou auto s příplatky za půl milionu? Kde konkrétně vidíš problém? Musel bych vědět více o tom, jak přesně postupují při hodnocení. Potenciální problémy můžou být v dojmu z designu, sedadlech, nebo variabilitě - to jsou místa, která příplatky běžně ovlivní. U Golfu se přidává ještě jízdní komfort (případné DCC se prostě projeví), u aut výše v potravním řetězci by to byly i brzdy, nebo řízení.
Avatar - Ozzman
24. 7. 2014 11:35
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
Vidím problém v tom, že mimo to co jsi vyjmenoval ( vyšší výbava = lepší materiály, některé součástky atd..) autor v textu napíše, že mají před sebou highline, který sice stojí o 80 tisíc více, ale je bohatě vybaven oproti Carensu a proto dostane za to nějaké body nahoru (rozuměj porovnávám nejvyšší výbavu se střední od Kie, to by bylo logické jen při obdobné ceně) Když opomenu cenu, srovnává toho Golfa s druhou nejnižší výbavou Carensu, což je logické, že nebude tak vybavena. Kdyby zval top obou a porovnával je mezi sebou, nebo alespoň stejně vybavené kusy, potom by testér udělal objektivní srovnání, takhle ne.
24. 7. 2014 11:52
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
Pokud chtějí bohatou výbavu odměnit, tak je logické, aby to učinili v cenovém srovnání, kde cena hraje roli. Ne v celkovém, kde nehraje. V textu píší o známkách, ne o bodech, není mi tedy jasné, co kde přilepšili. :-) Můžeš mě tedy nasměrovat, kde se přesně nachází ten čtvrt stupeň, o který si Golf pro výbavu polepšil? Jak jsem napsal, SM jde mimo mne a bodování/ známkování tuplem.
Avatar - Ozzman
24. 7. 2014 11:57
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
Jo já do toho taky nevidím, ale v textu je zmíňka, už jsem ji citoval výše "Právě přebohatá výbava (namátkou litá kola, mlhovky, automatická klimatizace, světlomety, tempomat, sedm airbagů, kožený volant atd.) stojí za zlepšením známky Golfu Sportsvan o čtvrt stupně."

Odstavec Cena a výbava.... Jestli to je zahrnuto či není, v tom se moc u nich nevyznám, ale napsali to :-)
24. 7. 2014 12:45
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
Četl jsem a hned pod tím píší, že si stejně polepšil i Carens, jen za něco jiného. O téhle možnosti píší i na konci, ale nevím, kde přesně je ten čtvrt stupeň započítaný.
Avatar - Ozzman
24. 7. 2014 13:01
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
Jsem z toho zmatenej právě >:D
24. 7. 2014 10:05
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
Kde je v testu napsáno, jakou výbavu vlastně testovali (nečetl jsem to celé)? V cenovém srovnání myslím neuvádí testovanou.
Avatar - grifith
24. 7. 2014 10:24
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
V cenovém srovnání se uvádí nejnižší možné výbavy splňující požadavky redakce a i v tomto mají chybu. Myslím, že srovnání cen obou testovaných vozů by bylo velmi zajímavým srovnáním.
24. 7. 2014 10:29
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
Mají, ale našel jsem jinou cenu než ty - 100 kW Comfort za 515: [odkaz] A kdo ví, jaká byla cena v době přípravy článku. Já rozhodně ne.
Avatar - grifith
24. 7. 2014 10:34
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
Nechápu příliš rozpolcenost stránek Kia : [odkaz]
V tom případě máš pravdu ty.
24. 7. 2014 10:56
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
Stane se. Kolikrát mají (automobilky) na stránkách chyby. Navíc je tu stejně faktor slev, nelze je tedy brát jinak než jako orientační.
Avatar - grifith
24. 7. 2014 11:05
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
Souhlasím :yes:
24. 7. 2014 11:46
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
"Před zaškrtáváním kolonek v naší tabulce jsme se ale nejdříve museli zorientovat v tom, jaký ceník pro carens vlastně použít. Na stránkách dovozce totiž figurují dva: jeden pro modelový rok 2014 a druhý pro 2015. Carensy se přitom nijak neliší, žádným faceliftem ani dílčí modernizací velkoprostorová kia zatím neprošla. Jde tak o totožné modely lišící se v jediném bodě. „Starší“ ceník platí pro skladová auta, novější potom pro vozidla zadaná do výroby. Jestliže si tedy budete chtít naspecifikovat vlastní carens, nezbude vám než sáhnout po modelovém roce 2015. Ceny se liší o pětitisícovku ve prospěch skladovek."

[odkaz]

Tohle to vysvětluje a cena 519.980 je správně. Na druhou stranu nezapočítali nabízený bonus (podmínky jsem nehledal).
Avatar - grifith
24. 7. 2014 11:54
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
Souhlasím, že mnou použitý ceník byl neaktuální, i když mi vyběhl jako první po vyhledání ceníku Carense na webu... Cena uvedená v testu je aktuální, došlo tedy k plošnému zdražení. ;-)
Avatar - kari.laz
24. 7. 2014 10:00
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
Četl jsi ten test? Jestli ano, tak ti musí být jasné, čím je docílena ta lepší pružnost.
Pokud by se měřilo pružné zrychlení bez ohledu na rychlostní stupeň, tak by byl výsledek jiný.
Avatar - grifith
24. 7. 2014 10:08
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
Četl, Carens s tolik podceňovaným motorem jede lépe než dvoulitrové TDi ve Sportsvanu. Jak je to docíleno, není podstatné. Spekulace o pružném zrychlení bez ohledu na rychlostní stupeň je pěkné, klidně to podlož ;-)
24. 7. 2014 10:12
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
To děláš jen hloupého, nebo ti skutečně není jasné, že záleží na převodu - z jakých otáček se motor musí sbírat. A je to slabina tohoto měření. Psalo se tu o tom mnohokrát.
Avatar - kari.laz
24. 7. 2014 10:19
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
:yes:
Avatar - grifith
24. 7. 2014 10:22
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
V pořádku, pokud znáš jiné metody měření pružnosti než je tato, můžeš je předvést. Mě nemusíš vysvětlovat, proč je Sportsvan méně pružný. Důvod znám a věř že důvod není to, oč tu běží. Prostě v tomto měření je méně pružný, ber to jako fakt. Není to tak těžké to pochopit.
Avatar - kari.laz
24. 7. 2014 10:34
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
Co třeba metoda maximálního možného pružného zrychlení bez uvedeného rychlostního stupně. Prostě za jak dlouho se auto dostane z 80 na 120 a je jedno, jak toho docílí. Jediná metoda vypovídající o skutečných schopnostech.
Avatar - grifith
24. 7. 2014 10:40
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
A ty máš hodnoty pro oba testované kousky?
Avatar - kari.laz
24. 7. 2014 10:54
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
Tedy dneska je to docela silné kafe. Celou dobu se tu bavíme o tom, že měření pružného zrychlení BY MĚLO BÝT JINÉ, ABY MĚLO VYPOVÍDAJÍCÍ HODNOTU a že TOTO měření, které provedly a které se běžně prování o tom nevypovídá téměř nic a ty sem přitáhneš jestli ty hodnoty mám. Nemám protože je v testu neměřili a k dispozici jsou jen ty NIC NEVYPOVÍDAJÍCÍ hodnoty.
Avatar - grifith
24. 7. 2014 11:01
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
Tak o tom, že chceš změnit výsledek nejběžnější metody měření pružnosti, zde píšeš ty. Takže ano, máme zde určitě výsledky, které jsou mírně ve prospěch Carensu. V rámci dané disciplíny je tedy Carens lepším. Nic víc, nic míň.
24. 7. 2014 11:14
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
Ano, je v tom lepší, v tomto máš zajisté pravdu.

Jenže ho chválíš za disciplínu, která má nesmyslné pravidla. Kdybys hrál golf, věděl bys, k čemu je hendikep. Ten v testu v nějaké podobě chybí.
Avatar - grifith
24. 7. 2014 11:17
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
Jak jinak.
24. 7. 2014 10:35
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
Já to beru jako fakt - fakt, kterému nepřikládám váhu. Nerozporuji to číslo, ale tvou interpretaci. ;-) Ve výsledku stejně záleží jen na tom, jak se mi s tím pojede.
Avatar - grifith
24. 7. 2014 10:39
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
Já zde nechci bezmezně hájit 1,7 CRDi, chci jen upozornit na fakt, že na tomto testu je vidět, že daný motor není tak zlým, jak se zde v diskuzích traduje. Určitě to není hodnota, která u vozu této kategorie hraje prim ;-)
24. 7. 2014 11:03
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
To je ale pouze tvůj vyčtený dojem.

Já nikdy, a to zdůrazňuji, nejezdím v žádném autě podle nějakých metod měření průžnosti nějakého testu, ale podle toho, jak se chová konkrétní motor v konkrétním autě na konkrétních gumách.

Chápeš co ti zde ostatní vysvětlují? Nebo budeš dále trvat na těch nesmyslných papírových hodnotách?
Avatar - grifith
24. 7. 2014 11:07
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
Ty mi dej svátek s tebou nepotřebuji diskutovat. Psal jsem ti to několikrát a stejně to pořád nejsi schopen pochopit.
24. 7. 2014 11:11
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
V podstatě píšu to samé, jako MT. Hm, jen bys to musel být schopen rozklíčovat...
24. 7. 2014 11:22
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
A já jen říkám, že z tohoto čísla nepoznáš, jak je motor dobrý.
24. 7. 2014 22:51
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
tak chvalit motor..ktery docili lepsi pruznosti jen kratkymi prevody...no nevim nevim.....hluk...vysoka spotreba.....des... >:D
Avatar - grifith
24. 7. 2014 23:16
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
V pořádku, já to nevnucuji tobě, ani nikomu jinému. Prostě 1,7 CRDi neni vůbec špatný motor.
24. 7. 2014 10:03
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
Podle mne ty tabulky naopak jasně ukazují jaký je v mainstreamu obrovský rozdíl mezi špičkou a průměrem. Při stejných dynamických parametrech, žere VW o 0,5 litru míň a ve 130 točí o dost šílených 500 otáček míň. Přeloženo do češtiny - i s daleko ale delšími převody jezdí stejně. Což je opravdu pozoruhodné. A to nemluvím o tom jaký bude při cestování na dálnici a zejména ve vyšších rychlostech hlukový rozdíl v autě (opět těch 500 otáček. To je u dieselu zatraceně dost).
Avatar - grifith
24. 7. 2014 10:15
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
Co z těch výsledků někdo nevyčte. V pružném zrychlení je lepší Carens, ano díky kratším převodům, a bere si za to o půl litru více paliva. Rozdíl v této třídě vcelku zanedbatelný. Hluk bude při vyšších rychlostech větší, nejde však o nic, co by bylo tragické.
Avatar - kari.laz
24. 7. 2014 10:23
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
V pružném zrychlení je rozdíl jen proto, že Carens má při tomto testu vyšší otáčky. V praxi by jsi u SV podřadil a zrychlení budeš mít s největší pravděpodobností lepší než u Carrensu. Měřit pružné zrychlení na určitý převodový stupeň u různých aut o ničem nevypovídá.
Avatar - grifith
24. 7. 2014 10:27
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
Takže u SV si můžeš pro lepší dynamiku podřadit a u Carense ne?
Avatar - kari.laz
24. 7. 2014 10:49
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
To jenom děláš, nebo to opravdu myslíš vážně? Já jen aby jsem neplýtval úhozy do klávesnice.
Avatar - grifith
24. 7. 2014 11:03
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
Znovu, já nejsem ten který potřebuje změnit nejběžnějí používanou metodu měření zrychlení tak, aby se výsledek otočil.
A ty to myslíš vážně? Taky bych nerad plýtval těmi úhozy...
24. 7. 2014 11:16
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
No, pokud tě nezajímají opravdové schopnosti vozu, ale potřebuješ si o nečem nesmyslném jen tak číst, tak tě v tom tedy zkusím pochopit.

Někdo v autech jezdí, jinej o nich čte, každému tedy stačí to "svoje".
Avatar - grifith
24. 7. 2014 11:19
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
Vše co jsem ti chtěl napsat, už jsem ti napsal.
24. 7. 2014 11:27
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
Očividně ne.
Avatar - grifith
24. 7. 2014 11:30
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
Tak naposledy, dej mi svátek.
24. 7. 2014 11:33
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
Máš snad dojem, že bys mohl někomu rozkazovat? Natož mě? >:D
Avatar - grifith
24. 7. 2014 11:36
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
Ber to jak uznáš, pokud nejsi s to pochopit, že s tebou vést diskuzi nehodlám, pak nemůžu sloužit. Zkus to číst pomalu, abys to dokázal řádně vstřebat.
24. 7. 2014 11:39
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
Zatím dokazuješ pravý opak. ;-)
Avatar - _Karel_
24. 7. 2014 11:41
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
Marná snaha ;-)
Avatar - grifith
24. 7. 2014 11:44
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
Naprosto, je to marný, někdo má prostě vymazáno ;-)
24. 7. 2014 11:47
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
Konečně jsi na to přišel?
Dám ti palec za sebereflexi, vysvětlit se ti to zde snažilo docela dost lidí a tvralo to. >:D :yes:
Avatar - grifith
24. 7. 2014 11:53
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
Že jsi místní blboun? Ne, to už vím poměrně dlouho...
24. 7. 2014 11:57
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
Pro tebe budu klidně cokoliv, jen se abych se nedostal na tvou "odbornou úroveň". Takový trest bych si opravdu nepřál. >:D :yes:
Avatar - grifith
24. 7. 2014 12:01
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
Dostat se níž, než právě jsi, už nemůžeš. Pro tebe by byl trest, kdyby se najednou tvá odborná úroveň zvýšila.
24. 7. 2014 12:10
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
Jo, a todle tu napíše člověk, jehož "odborná úroveň" se opět v této diskuzi naplno projevila! >:D :yes:

Jen houšť a větší kapky, ty se znemožníš vždy sám. :yes:
Avatar - grifith
24. 7. 2014 12:22
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
Jasně, pro hloupého každý hloupý. Jak skvěle tě to vystihuje.
Hele blboune, když to nezvládneš ty, tak to skončím já. Ber toto jako prosbu a už na mě nereaguj.
24. 7. 2014 12:41
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
Docela dlouho ti trvá, než se sám rozhodneš. Nejdřív končíš, pak zase né. A teď už zase jó.
Jde s tebou krásně manipulovat.

PS: Já tu nikoho za "blbouna" neoznačuji, takže ti ten černej Petr opět zbyl ve vlastních rukách. Průhlednej kopíráku. >:D :yes:
Avatar - Ji/Ri
24. 7. 2014 19:49
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
...když ty jsi jak *** na botě...chvilku trvá, než se tě člověk zbaví.... >:D šílené číst, co předvádíš.... měli by tě vybanovat....
Avatar - Ji/Ri
24. 7. 2014 19:48
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
.... omezenost a trapnost.... v těchto disciplínách exceluješ..... z čeho ten mindrák, jossalito?
Avatar - kari.laz
24. 7. 2014 11:23
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
Já se někde snažím otočit výsledek? Dokonce jsem psal, že s největší pravděpodobností by byl SV pak lepší, ani netvrdím, že by to tak skutečně bylo. Jen ti říkám, že to, co tu je v tabulce je úplně o ničem. Když pojedu s autem na cca 2000ot a budu chtít svižně zrychlit, tak si podřadím, ale pokud pojedu na 2500ot tak jen přidám (bráno pro diesel). Takže když pojedu s carens na pětku a bude mi to točit 2500, tak jen přidám, když pojedu stejnou rychlostí s SV, tak mi to bud točit 2000 a podřadím si, aby jsem zrychlil. Podřazovat u diesela při 2500 moc smysl nemá. A v tom je ten zásadní rozdíl. Karta se obrátí tam, kde při cca 140km/h budu v carensu muset zesílit radio aby jsem mu rozuměl, bude v SV relativní klid od "nevytočeného" motoru.
Avatar - grifith
24. 7. 2014 11:29
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
Máš v tom jen jednu malou trhlinku, chceš mi tvrdit, že rozdíl otáček bude konstatní ve všech rychlostech? Přenášet rozdíl otáček při dániční rychlosti na rychosti menší, například těch 80, není pravdivé ani reálné.
24. 7. 2014 12:08
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
Část problému právě je, že nevíme, z jakých otáček startovali. I rozdíl 200 se může citelně podepsat na výsledku. Samozřejmě, mohli bychom si najít převody a spočítat si to. V nízkých otáčkách na tom hodně záleží. Je velký rozdíl rozjíždět se z 1100 a z 1800.
Avatar - grifith
24. 7. 2014 12:11
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
Určitě budou počáteční otáčky podstatné a i těch 200 se na výsledku podepíše. Toto nerozporuji.
24. 7. 2014 12:18
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
To je právě ten hendikep, o kterém psal jossalito. Převodovky mezi běžnými auty nejsou zase tak extrémně odlišné, ale samotný čas je těžko uchopitelný, byť velmi jednoduchý údaj. Otáčky ti to alespoň dají do nějaké perspektivy.
Avatar - grifith
24. 7. 2014 12:30
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
Ale to není problém Kie, že má převodovku "udělanou" vhodněji pro tyto disciplíny. Na jiné převodové stupně by výsledek mohl být jiný.
24. 7. 2014 12:38
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
Neříkám, že je to jejich problém - jde o shodu okolností. Ale že je samotný čas těžko uchopitelný.
Avatar - grifith
24. 7. 2014 12:43
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
Jde o sladění motoru a převodovky, Carens si prostě k dynamickému projevu pomáhá vyššími otáčkami. Má to své výhody, stejně tak i zápory.
24. 7. 2014 13:10
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
Když chceš dynamické auto, chceš těsně poskládanou převodovku (jak těsně, záleží na motoru). Jak je dlouhá, ovlivní jen rozjezd (tohle je pružné rychlení, když pomineme extrém, tak na délce nezáleží).

Záleží, co se podle tebe snaží otestovat. Podle mne jde o to, jak se motor sbírá k životu (proto se volí tak vysoké stupně). A v tom jsou otáčky velmi důležité.
Avatar - grifith
24. 7. 2014 13:15
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
Ono 4. a 5.RS není pro dané rychlosti ničím překvapivým. Každopádně rozdíly jsou v rozmězí kolem 10% což není nic drastického. Od začátku i jde pouze o dokázání, že daná jihokorejská motorizace se nemá proti konkurenci vůbec za co stydět. Nic víc v tom není nutno hledat.
24. 7. 2014 12:43
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
Ano, Kia má převodovku udělanou líp na přesně tuto disciplínu.

Ale že má převodovku na houby z hlediska spotřeby a hlučnosti v kabině, to už je jaksi (pro tebe) podružné. Kdo by v tom autě přece reálně chtěl jezdit, lepší je o něm číst. >:D :yes:
Avatar - grifith
24. 7. 2014 12:47
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
Baže blboune.
24. 7. 2014 12:48
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
Koukám, že ti stále nestačilo. Nervičky na pochodu. >:D :yes:
Avatar - grifith
24. 7. 2014 12:49
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
Ty máš vždy pravdu, blboune. :yes: >:D
24. 7. 2014 12:50
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
Tak zase nekončíš, jo? >:D :yes:

Tak ještě přidej, ze zkušenosti věřím, že jsi schopen vymyslet ještě větší kraviny. >:-[]
Avatar - grifith
24. 7. 2014 12:54
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
Hele, už zase ne, začal jsi mě bavit :-! Když nejsi schopen pochopit psaný text, neházej to za vinu mě.
24. 7. 2014 12:51
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
že se na to nevykašlete, má to cenu se tu hádat?
24. 7. 2014 12:54
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
Já se tu nehádám, nějak není o čem. ;-)

Někomu ovšem nejdou pod fousy obyčejná fakta. :-)
Avatar - grifith
24. 7. 2014 12:58
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
To máš pravdu, tak to rozdýchej, Carens je na 4.RS (60-100) a 5.RS (80-120) pružnější. To je ten obyčejný fakt.
24. 7. 2014 13:02
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
Je, který jsem tu ovšem již 2x zmiňoval (v 11:14 a 12:43).

Tak bys to snad už konečně mohl vzít v potaz. >:D :yes:
Avatar - grifith
24. 7. 2014 13:06
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
Není co vzít v potaz. Sám jsi souhlasil s mou úvodní premisou, že v této disciplíně je Carens lepší. Nevím, co dál chceš rozporovat.
24. 7. 2014 13:08
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
Aha, takže jsi už konečně poposednul a možná začneš přemýšet i trochu realisticky. To zasluhuje ocenit! >:D :yes:
Avatar - grifith
24. 7. 2014 13:10
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
Jj, jestli přemýšíš, je to všechno naprosto jasné ... ;-) :yes:
24. 7. 2014 13:11
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
Hele, nechtěl jsi končit?

Nějak se ti nedaří ovládat své vlastní vylučování. >:D :yes:
Avatar - grifith
24. 7. 2014 13:16
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
Přemýšej pořádně ;-)
24. 7. 2014 13:17
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
O co se tu stále snažíš? >:D
Avatar - Ozzman
24. 7. 2014 13:04
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
Co má převodovka společného s hlučností v kabině? Vím, že točí o trochu více (rozdí 500 ot na hluku není markantní), ale nebude to taky do velké míry tím, že VW je lépe utěsněn, popřípadě že má motor kultivovanější chod, než to 1.7 CRDi?
24. 7. 2014 13:07
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
Platí zde ono omílané, objem ničím nenahradíš.
Pokud chceš příjemnější chod, musíš zvolit pořádný objem než nějakou otáčkami vyhoněnou malorážku.

O odhlučnění u vozů KIA si nedělám přehnané iluze, oni šetří právě na takových věcech.
Avatar - Ozzman
24. 7. 2014 13:12
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
Dovolím si nesouhlasit s tím objemem... nemusí to být nutně o objemu, ale celkově o konstrukci motoru, podívej na TDI, ještě nedávno to byly nevycválané uřvané agregáty, které i přes objem totožný s konkurencí ztrácely právě v té kultivovanosti. Mohu srovnat 1.9/2.0 TDi (i CR prvních let), 1.9/2.0 (dCi) a 2.0 TDCi. V této disciplíně bylo VW group nejhorší. Tou 1.7 od K/H sem nejel, ale vsadím boty, že nové TDI ve skutečnosti pořád ještě není tak uhlazené jako výše zmíněná konkurence (ono si stačí poselchnout zvenku :-) ) a Golf to dohání výtečným odhlučněním kabiny a zpracováním tam, kde prostě Korea nestíhá... zatim? Uvidíme :-)
24. 7. 2014 13:16
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
Pokud srovnáváš tu 1.7 CRDi a 2.0 TDI, tak je to naprosto jasné.

Otáčkama vyhoněná jednasedma nemá šanci.

PS: Já nikde nesrovnával TDI, HDi či TDCi. ;-)
Píšu obecně o pořádném objemu a malých motorech.
Avatar - Ozzman
24. 7. 2014 13:18
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
Na výkon a spotřebě určitě, ale já se bavím o tom hluku ;-)
Ještě hezký příklad TSI vs MPI.. MPI dělá větší kravál i při větším objemu.

V 1.7mě sem nejel, bohužel, jen ve staré 1.6 a 2.0 v prvních Ceedech.
24. 7. 2014 13:20
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
Ale notak, budeme se snad bavit o motorech/vozech stejné generace +/-, a nebudeme sem tahat nějaké muzejní kousky, co říkáš? ;-)
Avatar - Ozzman
24. 7. 2014 13:24
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
Ale jo, jde jen o to, že to nemusí být zrovna jen objemem, ale vyspělejšími ( to ne, to mi tu ukamenujou), takže odlišnými (to je snad korektní) přístupy VW při odhlučnění kabiny, nebo vůbec při konstrukci motorů :-) Proto je kultivovanější, tišší :).

Nepochybuju, že větší objem bude lepší volbou... sám se kdysi místo po 1.8 sáhl po 2.0 i když byla papírově slabší a dodnes sem za tu volbu rád :-)
24. 7. 2014 13:27
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
Bavme se v intencích těchto 1.7 a 2.0. Tam je to jasné.
Jdi to projet, uvidíš sám. ;-)
Avatar - Ozzman
24. 7. 2014 13:32
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
No, až pujdu zas projet tyto dva výrobce, tak určitě ne Sportsvan nebo Carense, tyhle auta mne moc neberou :-) Počkám si na Passata a od Kie asi Sportage s tim dízlem, ten sem ještě nejel, u nás ho nemaj jako předváděčku, jen GDi.
24. 7. 2014 13:40
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
Hm, mne Passat nechává v klidu a Sportage 135kW jsem jel předminulý týden. A taky jsem zůstal klidný. >:D
Avatar - Ozzman
24. 7. 2014 13:54
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
To já se na novej Passat těším, stejně jako na nové Mondeo.. ať vim na co šetřit >:-[]

Sportage se líbí otci, pokukuje po nějakém SUV této velikosti, mě ošklivé nepřijde, ale prý ta jízda je taková jalová, naštěstí už upustil od Ix35, ta mi přijde o řád horší a uvnitř plastovější.
24. 7. 2014 14:06
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
Jo, jízda je přesně, jak říkáš. Jalová.

Ty jezdíš poměrně řidičské auto, které má cestě jistý postoj. Sportage je přesně opačná. Tupé řízení, neohrabanost, pomalý automat který spolehlivě vykastruje papírově výkonný motor. Interiér taky nenadchne. No, prostě auto jen pro přesuny lidí, pro které je řízení spíš otrava než zábava.
Avatar - Ozzman
24. 7. 2014 14:09
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
Já lobuju za Kugu, Tiguan je malej (ten znám dost dobře, hlavně kufr nic moc, prostě Golf) a nic jiného moc v této kategorii (i cenové) se nenabízí, ještě možná Quashquai. On to chce vyměnit za Jettu, která má mimo pár neřeští technickcýh spíše problém v tom, že je to sedan :-)

Na druhou stranu, Kia umí vyrobit celkem solidní řidičské auto, jezdil sem v Proceedu s 2.0i v první generaci a s tim byla docela zábava, jen ten interiér na hatche z evropy té doby nedosahl
24. 7. 2014 14:26
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
No, jenže Sportage zrovna nijak řidičské auto není.

Ale jak říkám, každý člověk má jiné představy i požadavky. Ať se s tím projede a vím, že bude mít poměrně brzy jasno, které auto je dělané pro něj.
Avatar - Ozzman
24. 7. 2014 14:31
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
To určitě :-) Jak říkám, Sportage je pohledné auto, asi to nejhezčí od K/H co se u nás prodává a kdyby válčilo nižší cenou, tak pro otce už nebude hrát takovou roli ta dynamika a komunikativnost řízení, je to klidný jezdec. Nicméně uvidíme :-)
24. 7. 2014 14:34
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
No, pohledné možná je, i mi se docela líbí, ale jen z venku.
A pak když tomu přičtu nic moc interiér, malý kufr, špatný výhled z auta, jalovost, nelakované vnitřní části kastle, tak řeknu, to je pro mne docela málo...
Avatar - Ozzman
24. 7. 2014 14:40
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
Interiér tak strašný není, v provnání s jinou korejskou produkcí, ten mne překvapil, třeba oproti H ix35 :-) Kufr je taky problém, ale to u těhle SUV skoro u všech... jak řikám, je to spíš ze zajímavosti, více se otci líbí Kuga/Tiguan, nebo ideálně mondeo/passat, ale to nevjede do garáže a to je pro něj dost zásadní >:D
Avatar - Ronault.
24. 7. 2014 16:22
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
Ozzmane, 500 ot v případě dieselu je DOST. To není benzín, který točíš k 6500 ot, ale nafta. Mě samotnému auto točí ve 130 2500 ot. a uvítal bych o těch 500 méně.
24. 7. 2014 12:04
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
Smysl podřazovat má, pokud chceš z motoru vymáčknout maximum.
Avatar - Ozzman
24. 7. 2014 13:07
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
Určitě to má smysl, sám jezdím s turbodieslem a když je potřeba tak na určité převodové stupně je lepší i vytočit motor do vyšších otáček, než jsi zvyklý, záleží na motoru a zpřevodování, mne u TDCI se kolikrát vyplatí jet na 4 ku až do 130-140 km/h, zvláště když je stoupání :-)

Tohle si ale musí každý osahat ve svém autě, co je výhodnější a pružnější :-)
Avatar - Ronault.
24. 7. 2014 16:19
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
Grifite vzpamatuj se.
Avatar - grifith
24. 7. 2014 16:23
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
Nezlob se, ale nemám důvod Ronalte.
Avatar - Ji/Ri
24. 7. 2014 19:47
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
.....no, takže u sv podřadíš, máš vyšší otáčky a máš vyšší spotřebu.... dívám se na to správně? ...nebo u sv podřadíš, otáčky spadnou a je nižší spotřeba?
31. 7. 2014 09:20
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
Nevím, v dieselech se nevyznám. Ale Kia VW v Evropě nikdy neporazí ;-) Má tu i jiné konkurenty a zvlášť u nás, kde jsou zákazníci celkem konzervativní [odkaz]
24. 7. 2014 10:04
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
SV má zkrátka těžší převodovku.
Avatar - grifith
24. 7. 2014 10:10
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
Ale já to chápu, má těžší převodovku, která sráží dynamiku. 1,7 CRDi v tomto světle je prostě o něco dynamičtější. Nic víc, nic míň.
24. 7. 2014 10:17
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
Nesráží dynamiku (podepsat se to může na rozjezdech/ jízdě nízkou rychlostí). Jen musíš jinak řadit, pokud chceš stejnou dynamiku jako s kratší převodovkou. Dalším faktorem je odstupňování samotné.
24. 7. 2014 12:35
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
no, je to komplikovanejšie, to sú 2 nastavenia a záleží, čo preferuješ. Kia je živšia, ale je to len nastavením prevodov a otáčok, kia to má furt v otáčkach, preto je živšia, ale zároveň má aj vďaka tomu vyššiu spotrebu a hluk. Niečo mám najazdené na staršom síde a tam je to na diaľnici naozaj urevané. Ja by som volil nastavenie vw do vanu (aj keď neviem ako sú všetky stupne vyskladané).
Avatar - grifith
24. 7. 2014 12:40
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
Jak píšeš jde to ruku v ruce, Carens si k dynamice pomáhá vyššími otáčkami, což se nepříjemně projeví vyšší hlučností a spotřebou. Je to špatně? Nedomnívám se, MPV totiž nejsou typickými dálničními křižníky jezdící rychlostmi 150+.
24. 7. 2014 14:35
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
Ja nehovorím, že je to špatne, hovorím, že je to osobná voľba preferencií. Ten hluk a spotreba sa neprejavuje len pri 150 (tam už to je fakt nepríjemné), ale aj pri 120 -30, tam už benzínová kia fičí svojich 3600 - 4000 a to je pre mňa priveľa. Nafta to má nižšie, ale je zas hlučnejšia. A po diaľnici sa jazdí často už aj u nás (možno niekto nie).
Avatar - grifith
24. 7. 2014 14:41
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
Doporčuji vyzkoušet, právě 1,7 CRDi, i když ve slabším provedení, mě při dálničním limitu nijak přehnaně neurážel. A těch 2600 ot/min není extrémně přestřelená hodnota.
Preference jsou vždy na prvním místě ;-)
24. 7. 2014 15:55
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
jazdil som so sesterským dízlom v H x35, mal pri 130 cca 2600 a bolo to v pohode, ale pamätám si, ako som si vtedy hovoril, že keby to malo takých 400 otáčok na šestke nižšie, bolo by super. Benzíny majú oveľa viac vytočené.
Avatar - Emel
24. 7. 2014 18:26
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
Hele, já teď odjezdil dovolenou s 2.0TDI v O3... a ty dlouhé kvalty jsou neskutečná pohoda pro dálniční létání, ať už 110, 130 nebo třeba 150. Pokud si Kia pomáhá krátkou převodovkou k srovnatelné dynamice, budiž... při 130 točí víc, než 1.6TDI s 5st., to je vítězství Pyrrhy.
Avatar - grifith
24. 7. 2014 18:38
Re: MOTOROVÉ PŘEKVÁPKO
Hele, každý zvolí co je mu bližší. Je nezpochybnitelné, že Carens s tímto motorem točí více než vozy koncernu, v hodnotě 2600 ot/min bych žádné motorářské faux pass neviděl.
Avatar - frogman
24. 7. 2014 09:45
Pružnosť. :-D :-D :-D
Z fixnej rýchlosti na rovnakých stupňoch je to pekne o***a metrika, keď jedno auto má úplne ináč nastavené rýchlostné stupne. Alebo nám autori článku chcú tvrdiť, že ťažšia 1.7 od Kie má reálne lepšiu pružnosť, ako ľahšia 2.0 od VW? 8-s
Rozbalit vlákno
2
Avatar - kari.laz
24. 7. 2014 10:05
Re: Pružnosť. :-D :-D :-D
V testu je to napsané, že to je dáno zpřevodováním. Mě přijde u dieselu takové otáčky nesmyslné. Kdo by chtěl pořád poslouchat na dálnici vytočený diesel? Stejně jak Passat Alltrack, který točí dokonce 2700.
Nejlepší měření pružnosti by bylo, kdyby se měřilo nezávisle na zařazeném stupni a zkoušela se nejlepší možná pružnost.
24. 7. 2014 10:23
Re: Pružnosť. :-D :-D :-D
Pokud chceš měřit prodlevu, tak je nejlepší ho vyndat na stolici. Nebo k tomu můžeš přistoupit prakticky a měřit nejlepší zrychlení z běžných rychlostí (50, 90). Ve vysokých otáčkách by však prodleva měla být malá a tak by takové měření bylo celkem nezajímavé. Zajímavější je podle mne zrychlení do 200/ 250/ co to dá s průběžnými výsledky (a třeba s letmým startem, abys vyřadil ze hry potenciálně problematický rozjezd). Nevidíš tam prodlevu, ale vidíš, jak se motor zvládá poprat se zátěží.
Avatar - strýček BOB
24. 7. 2014 10:25
Shrnovačka...
Korejský křáp - je težký, moc to nejede, méně to uveze, vůbec to nebrzdí (!!) má to velkou spotřebu, motor je hlučný, podvozek, výbava je zoufalá, navigace za 50 tisíc je k smíchu >:D Vedle decentního Sportsvanu vynikne ten perverzní dizajn a vytřeštěný výraz přední části.

Na mizerně brzdící odolná Kia vozidla si dávejte pozor:

[odkaz]

:yes:
Rozbalit vlákno
4
Avatar - grifith
24. 7. 2014 10:36
Re: Shrnovačka...
Jeden se až diví, kolik "inteligentních" lidí se zde na diskuzi objevuje... 8-s
24. 7. 2014 12:53
Re: Shrnovačka...
Jasně a proto se celkem slušně prodává, je vidět na silnici dost často. Nikoliv ve škarpě, když teda tak blbě jezdí >:D
24. 7. 2014 13:13
Re: Shrnovačka...
Tohle mi připomnělo:
[odkaz]
24. 7. 2014 21:30
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
24. 7. 2014 10:33
Smysl těchto aut
Všechno je to moc pěkné, až na jednu věc. Pro rodinu s malými dětmi (primární cílová skupina) jsou tato auto prostě nepoužitelná. Kvůli kufru.

Na papíře jsou kufrové litry pěkné, ale problém je, že u těchto malých MPV jsou to litry na výšku. Délka (a vlastně i šířka) kufru je mizerná, pro kočárek nepoužitelná, a když už ho tam narvete, tak tam nedostanete nic jiného.

Takže pro mladou rodinu jedině větší MPV nebo kombi.
Rozbalit vlákno
5
24. 7. 2014 12:55
Re: Smysl těchto aut
Já si nestěžuji, do mýho MPV jsem dostal kočárek (musíš koupit takový, co se dobře skládá) a bagáž pro 2 dospělý, 1 puberťáka a 2 malý děti. Jde o to si s tím nákladem trochu pohrát a vejde se ;-) Ikdyž je fakt, že 5008 je o chlup větší, tj Sportsvan a Carens by to nedali...
Avatar - DoubleSix
24. 7. 2014 14:21
Re: Smysl těchto aut
Přesně tak, do kufru 5008 toho naskládáš mnohem víc, než do kufru drtivé většiny kombíků (i Octavia se Superbem se musí před kufrem 5008 sklonit). Šírka kufru 118cm je bezkonkurenční.
24. 7. 2014 14:32
Re: Smysl těchto aut
Navíc dodej, že je rovnoměrný, nikde nic nevystupuje. Sedačky se dají polohovat i posouvat, kufr se dá i zvětšit a při sklopení nevzniká schod ;-)
Avatar - DoubleSix
24. 7. 2014 14:38
Re: Smysl těchto aut
Za zadními sedačkami je prohlubeň, kam se dá naházet spousta drobností (např. já tam vozím deštníky).
Jak jsem zmínil níže, je možné si pořídit dělicí síť za zadní sedadla a rovnat kufry pěkně až po strop.
24. 7. 2014 14:56
Re: Smysl těchto aut
jo prohlubeň tam je, taky tam mám deštník a povinou výbavu, při sklopení sedadel tam jsou překryty - aretované na zadní straně sedadel, takže v poho, sklopíš a máš rovnou podlahu ;-)
Avatar - Drevokocůr
24. 7. 2014 11:12
Opět objektivní srovnání!?
1,7 - 2.0!!! Co takhle srovnat 1,7-1,6!!!??? To by snad bylo poněkud férovější!? Bohužel by pak někdo asi dostal na prd.el!!!? :-!
Rozbalit vlákno
16
24. 7. 2014 11:36
Re: Opět objektivní srovnání!?
Trend je srovnávat když už tak podobné výkony. Zde 100 - 110 kW. To jde, ne?
Avatar - Drevokocůr
24. 7. 2014 13:59
Re: Opět objektivní srovnání!?
A co třeba srovnávat kroutící moment!? Myslím že základní veličinou je pro srovnání objem motoru!?
24. 7. 2014 14:39
Re: Opět objektivní srovnání!?
A myslíš tím moment na klice nebo až na kole? Nebo raději srovnávat obsahy ploch pod křivkou výkonu? Co takhle srovnávat podle barvy a výšky :-O co bys tedy použil od Hjondé/kia ke srovnání s Yetim s 1.2 TSI?
24. 7. 2014 14:50
Re: Opět objektivní srovnání!?
No helemese jak jsi vynalézavý! >:D :yes:
25. 7. 2014 07:31
Re: Opět objektivní srovnání!?
To jsem se ještě krotil ;-)
Avatar - Drevokocůr
27. 7. 2014 09:53
Re: Opět objektivní srovnání!?
Zase jasný důkaz toho že majitelé Škodovek jsou ti nejchytřejší a asi i nejkrásnější! Ale bohužel objektivita je jako vždy v prde.i!!! :yes: >:D >:D >:D
27. 7. 2014 21:15
Re: Opět objektivní srovnání!?
Tak jaký motor v sportage nebo ix35 bys dal do srovnání s Yetim 1,2 TSi? Mimochodem škodovku nevlastním. A teď mi řekni, z čeho soudíš, že zrovna ty objektiní jseš.
28. 7. 2014 13:52
Re: Opět objektivní srovnání!?
Tak pozor drevokocůre, nejkrásnější jsem tu já!!!
A objektivní, objektivní nejsem, já bych totiž sáhl po Kie. :-)
Avatar - Drevokocůr
27. 7. 2014 09:57
Re: Opět objektivní srovnání!?
A co takhle přidat do srovnání Toyotu Verso 2,2 96Kw! Tak to už by asi bylo jiný kafe přestože by měla o 14Kw nižší výkon! >:D >:D >:D
27. 7. 2014 21:18
Re: Opět objektivní srovnání!?
To je ovšem skvělý nápad někoho, kdo se v autech opravdu vyzná. Škoda jenom, že se žádná taková Toyota Verso nenabízí >:D :yes:
24. 7. 2014 11:37
Re: Opět objektivní srovnání!?
No, férové je srovnávat výkony (kW). Vždy. ;-)

Koukám, už dva bazmozci klikli minus.
Takže podle nich bychom mohli srovnat třeba 1.6 atmosféru a 1.6 Turbo, no ni? >:D
24. 7. 2014 11:54
Re: Opět objektivní srovnání!?
V zásadě lze srovnat snad všechno :-)
24. 7. 2014 11:57
Re: Opět objektivní srovnání!?
No tady na diskuzích tím tuplem. >:D :yes:
24. 7. 2014 11:59
Re: Opět objektivní srovnání!?
Přesně tak. Jen to pak zvládnout uchopit. :-)
24. 7. 2014 12:12
Re: Opět objektivní srovnání!?
Což je právě onen prubířský kámen, který bezpečně oddělí zrno od plev. ;-)
Avatar - Ozzman
24. 7. 2014 11:59
Re: Opět objektivní srovnání!?
Můžeš srovnat klidně 1.6 a 1.6 Turbo :-) Proč ne? A můžeš to udělat právětehdykdyž:

1.Stojí ve stejné cenové relaci = srovnáváš to nej za určitou cenu co dostaneš

2.Srovnáváš to nejlepší do určitého objemu

>:-[]

Pohybujeme-li se v nějakém objektivním hodnocení. Zde také nevidím důvod chyby, protože 1.7 100kw je nejvyšší naftová motorizace, které u VW odpovídá 2.0 Tdi 110Kw... že má VW víc pod kapotou... za to si může Kia :D
24. 7. 2014 11:13
Ty joo....
to je zase nemocny "test", divim se auto.cz, ze maji odvahu to vylepit do sekce testy.....
Rozbalit vlákno
0
24. 7. 2014 12:59
Zase jasný vítěz.
Příště dejte do srovnání ještě nadupanější verzi Kie Exclusive. Zjistilo by se, že je ještě nadupanější, než nejnadupanější VW. Pak je cenový rozdíl srovnatelné výbavy asi 70 000,- Nehledě na to, že Kia může být i sedmimístná. Ale to u je u MPV asi zbytečnost.
Rozbalit vlákno
61
Avatar - 3_diamanty
24. 7. 2014 13:12
Re: Zase jasný vítěz.
tak ono je jasne ze sportsvan nemieri uplne priamo na mpv ako su toyota verso alebo carens .... je to skor taky kompromis medzi hatchom a mpv... ale podla mna podareny a mnohym bude asi postacovat.... 7 miestny carens samozrejme je uz nieco ine... ale porovnanie v tomto pripade je na mieste lebo 90 percent zakaznikov o rodinne auto zrejme bude jazdit v 5 miestnej verzii a navyse im ide o priestor v interieri a nie o kubiky vzduchu za napravou ... ja by som vzal sportsvan ale s tsi 90kw .... cena je rozumna a motor bude postacovat s rezervou.... tym tazkotonaznym dieslom v tomto pripade opat moc nerozumiem....
Avatar - Ozzman
24. 7. 2014 13:14
Re: Zase jasný vítěz.
Rodina bude potřebovat právě ty kubiky vzduchu, hlavně v kufru... Kufr je vždy na předních místech při rozhodování, potřebuješ vozit více zavazadel, když vás jezdí v autě více ne? V jednom ti stačí ta Felda...
Avatar - 3_diamanty
24. 7. 2014 13:18
Re: Zase jasný vítěz.
tych 500 litrov ma sportsvan aj s priestorom pod podlahou ( dvojite dno ) ? alebo je to standard bez zaratania ulozneho miesta este pod podlahou

vyzera dost priestorny ten kufor
Avatar - Ozzman
24. 7. 2014 13:27
Re: Zase jasný vítěz.
500 litrů je při posunutí zadních sedadel uplně dopředu, takže moc standardní provedení při přepravě rodiny (více než 2 lidi) to nebude...
Z pohledu kufru jednoznačně vede Carens a to i díky tomu, že nemá tak obrovský propastný schod do zavazedelníku... za tohle bych VW lámal ruce... vždy se rozčiluju u Oktávky kombi či u Altey XL... >:D
Avatar - 3_diamanty
24. 7. 2014 13:36
Re: Zase jasný vítěz.
ale inak to posuvne riesenie zadnych sedaciek je parada..... to by hadam mohlo byt dnes uz v kazdom prakticky tvariacom sa aute .... ano carens je dlhsi aj vyssi .... kufor ma teda kusok vacsi ...

ten schod nema mozno preto tak velky lebo ma zase vyssie tu podlahu v kufri.... proste vw ma nizsie polozeny kufor aspon tak to vyzera z fotiek...
Avatar - Ozzman
24. 7. 2014 13:50
Re: Zase jasný vítěz.
Myslim, že je to zbytečné pro větší vozy. Když posuneš sedačky dopředu, nikdo si nesedne a zvětšíš kufr. Znamená to, že pojedeš stejně pravděpodobně ve 2 lidech. To už je výhodnější sklopit sedačky a udělat velkou ložnou plochu ( jo chtělo by to rovnou, což Golf neumí, Kia nevim).

Jasně, že ten schod je díky položení podlahy >:D To je logicky ne? Jen mi ten schod vadí, přes něj se hůře nakládají velké předměty a snižuje to tak otvor co do kufru naložíš. Na tohle jsem prostě hodně zatíženej, protože ten kufr používám dost aktivně :-)
Avatar - 3_diamanty
24. 7. 2014 14:21
Re: Zase jasný vítěz.
aj kia tam ma schodik [odkaz] ale velmi maly .. avsak pri prevoze bicyklov alebo tasiek to rozhodne vadit nebude ... horsie by to bolo keby clovek prevazal truhlu
Avatar - Ozzman
24. 7. 2014 14:32
Re: Zase jasný vítěz.
Vim, že má schod, ale menší, nejlepší je bez schodu... Bicykle patří na střechu nebo na tažné >:D
Avatar - 3_diamanty
24. 7. 2014 14:44
Re: Zase jasný vítěz.
my ked sme dvaja chodili s bratom bikovat povedzme do levocskych vrchov pred rokom tak nas uz nebavilo kazdy vikend 15 minut montovat biky na strechu a vlacit sa 100 kou.... tam kde mozeme bez bikov na streche ist 130-150 .... takisto v zatackach a vobec... celkovo to dost obmedzuje... citit tie biky na streche ako to mava.... a ked sme dvaja tak ak zhodime predne kolesa biky v pohode vojdu... batohy hodime na ne a je to... samozrejme to plati len ked sme dvaja .... lebo za nami je takto uz auto plne
Avatar - Ozzman
24. 7. 2014 14:46
Re: Zase jasný vítěz.
No, 130 můžeš s kolama jet, záleží co máš za nosiče a ta příprava je taky rozdílná, já to dám za 5 minut na střechu i s montáží. Nicméně souhlasím, že to jde do kufru, já když sklopim sedadla ( pár vteřin ) tak dám kolo celý bez montáže do kufru, ale to je tak jen pro 1-2 lidi, když vás jede víc, už musíš zadní prostor nechat volny pro pasažery
Avatar - 3_diamanty
24. 7. 2014 14:49
Re: Zase jasný vítěz.
ano je to tak.... biky hodime do auta... kolesa predne idu dole... a je to... cesta je daleko rychlejsia a pohodlnejsia.... sli sme s bajkami na streche len v tom pripade ked jazdime skutocne viaceri a daleko ( slovinsko, madarsko ) .... na vylet kdesi 100km od domu vo dvojici tak to nema zmysel.. to fakt radsej hodime biky do auta... cesta je takto rychlejsia pohodlnejsia .... inak aj prazdny cyklo nosic na streche je citit ( odpor vzduchu ) .... s tym chodit denno denne tak to nie..... aj kvoli spotrebe a zase montovat nosic kvoli dvom vyletom vyletom vo dvojici... skutocne ho uz malo vyuzivame... aj ked sme ho velmi chceli ( mame thule ) a predajca nam ho dal gratis k autu

samozrejme ano mas pravdu... ak jazdis vo dvojici mozes si dovolit hodit biky dozadu... ak chcete ist viaceri tak vtedy je problem... vtedy je nosic fajn a zide sa
Avatar - miromen
24. 7. 2014 14:04
Re: Zase jasný vítěz.
V předni poloze ma Sportsvan 590l.
24. 7. 2014 14:08
Re: Zase jasný vítěz.
Pokud se nepletu, 500 je se sedadly vzadu. Se sedadly vpředu to bude k 600. Nechce se mi na to (znovu) koukat do katalogu. Nicméně v tom bude započítaný i prostor pod podlahou.
Avatar - Ozzman
24. 7. 2014 14:10
Re: Zase jasný vítěz.
Ok, tak sem se sekl :-) No, prostor pro zavazadla pro 4členou rodinu k moři ale pořád nic moc.
Avatar - Drevokocůr
27. 7. 2014 10:09
Re: Zase jasný vítěz.
Čtyřčlenná rodina nepotřebuje na cestu k moři žádný náklaďák! Stačí jí pár drobných cestou na nějaké to občerstvení a běžně stačí jen kreditka! Bohužel koukám že zde to je poněkud jiná cenová kategorie!? >:D >:D >:D
Avatar - Emel
27. 7. 2014 10:29
Re: Zase jasný vítěz.
Náklaďák nepotřebuje, ale běžný kompaktní kombík se zaplní raz dva.
Avatar - Drevokocůr
27. 7. 2014 10:45
Re: Zase jasný vítěz.
Pokud si vezeš do Chorvatska pytel brambor, tak to jistě! Jo ještě jsem zapomněl na tchýní! >:D
Avatar - Emel
27. 7. 2014 12:07
Re: Zase jasný vítěz.
Pokud si vezeš jen kreditku s tím, že budeš ležet na pláži a zírat na moře... je to tvoje volba.

Já vozím fotovýbavu, věci na potápění a plovací vesty, různé oblečení, boty na hory i na pláž, hračky na písek + do vody + na hotel, notebook na filmy a pohádky, knížky...
24. 7. 2014 14:11
Re: Zase jasný vítěz.
500l je se sedadly v mezipoloze (tedy cca uprostřed možného posunu), se sedadly vpředu je to 590 l.
Avatar - miromen
24. 7. 2014 14:17
Re: Zase jasný vítěz.
Pokud se nepletu tak 500l je s posunutymi sedaky o 5cm vpřed s tim že možnost posunuti je o 18cm. Takže kufr myslim si pro většinu vic než dostatečny.
Avatar - Ozzman
24. 7. 2014 14:25
Re: Zase jasný vítěz.
500litrů je i s prostorem pod podlahou, jak psal MT, realita je jinde. Já teda nevím jak kdo jezdí, ale mě kolikrát nestačí ani kufr u většího kombi. Když jedem ve 3 a každej má nějakou větší tašku + věci okolo (boty na přezutí, batoh, nedejbože když si vezeš nějaké sportovní vybavení ještě). Pokud tedy nechceš skládat nad roletku, nebo nedáváš věci na sedadla, což já osobně dělám dost nerad, protože to omezuje výhled vzad a při prudším brzdění to má posádka vzadu na hlavě :). Je asi fakt, že se s tím dá naučit žít a zlepšíš se ve skládání věcí, ale já si neumím představit cestou ve 4 k moři s takovým kufrem. :-)
Avatar - 3_diamanty
24. 7. 2014 14:30
Re: Zase jasný vítěz.
mne sa osvedcilo uz v nejednom aute ( ak nie je plne obsadene ) davat niektore veci medzi predne a zadne sedacky.... proste dole za predne sedacky... napriklad nejaka termotaska ... pekne tam zapadne [odkaz]%7C5142631b63 … a ani sa neprevrati ako sa to moze stat v kufri ked nie je plny batoziny...
Avatar - DoubleSix
24. 7. 2014 14:31
Re: Zase jasný vítěz.
Nejlepší je mít dělicí síť za zadními sedadly. Ale to je výsada jen vozů MPV :-)
Avatar - 3_diamanty
24. 7. 2014 14:33
Re: Zase jasný vítěz.
ano to je pravda ;-) .. este raz odkaz na tasku [odkaz]

pajero inak takuto sietku ma aj v zadnych 5 dverach.... tam vojde este kopec veci .. ideal na dovolenky
24. 7. 2014 14:59
Re: Zase jasný vítěz.
Dělící síť za druhou řadou mají i některá kombi. Stejně tak SUV. U některých je možnost ji přehodit i za první řadu.
Avatar - Ozzman
24. 7. 2014 14:33
Re: Zase jasný vítěz.
Jo, tohle je fajn řešení, ale bavíme se o tom, když jsou v autě 4 lidé. Ve 2 lidech se většinou vejdeš i do kufru, pokud tam nevezeš kolo, nebo něco takového. Právě ve chvíli, kdy nemůžeš pod sedačky ( na sedačky) dávat věci, tak nastává ten problém. Občas sem dával třeba velkou tašku mezi 2 lidi v zadu, jako loketní opěrku, to také pomůže :-)
Avatar - 3_diamanty
24. 7. 2014 14:36
Re: Zase jasný vítěz.
ano s tou taskou medzi zadnymi pasaziermi vzadu mam dost skusenosti ;-) .... a deka pod zadok a ide sa... auto plne ale slape ;-) ...
Avatar - Ozzman
24. 7. 2014 14:38
Re: Zase jasný vítěz.
Mluvíš o tý felicii? >:D Já sem v ní nedávno převážel hudební apraturu, kterou dám do Mondea do kufru pod roletku a měl sem věci i na klíně + vzadu sundané sedačky, nikdo si nemohl sednout mimo mě a řidiče... zlatej kombik :-)
Avatar - 3_diamanty
24. 7. 2014 14:59
Re: Zase jasný vítěz.
mam otestovane ze do kratkej feldy dam bike ( horsky ram 19 palcov ) uplne v pohode cely aj bez odmontovania predneho kolesa... teda vojde fakt cely... akurat sedacku spolujazdca mam posunutu dopredu aby mu neufiklo hlavu tymi riaditkami ;-)

taketo nieco sa mi nepodarilo ani v pole ani vo fabii
Avatar - Ozzman
24. 7. 2014 15:01
Re: Zase jasný vítěz.
Jo, kolo ještě beru, ale když tam rveš nějaké věci (krabici, bednu), ten kufr je žalostně malý, my sme ji také mívali, jenže to sem byl malej kluk a moc sem tohle neřešil. To kombik felicie byla jiná káva, to je nezmar co převeze věci jako auta o třídu větší :)
Avatar - 3_diamanty
24. 7. 2014 15:06
Re: Zase jasný vítěz.
tak to hej... mondeo je velke auto tam musi vojst vsetko...... :-) ...

ja som s kombikom feldou 1,6-tkou jazdil este v zaciatkoch.... roznasal som s nou obedy aj prevazal imobilnych ludi.... a dozadu sme davali invalidny vozicek alebo barly a kdejake sakrameny .... vzadu sa dalo pomaly aj lahnut... skutocne .... najviac ma vzdy desil ten palubny pocitac vlavo na palubovke .... dojazd klesal kazdym kilometrom... ta 1,6tka totiz zrala dost v meste
Avatar - Ozzman
24. 7. 2014 15:08
Re: Zase jasný vítěz.
šestnácku ve Feldě sem nikdy neřídil, ale co převeze kombik, to je neskutečné, takové auta se dnes už nedělají, bohužel :-)
Avatar - 3_diamanty
24. 7. 2014 15:12
Re: Zase jasný vítěz.
ano prevezie dost, je to taky pohrebacik ........ co si pamatam tak pocitovo je 1,6ka hodne silnejsia od 1,3ky .. to auto slapalo neskutocne.... proste to nie je lenive odspodu .... klasicka 1,3 lxi moc huci odspodu ale nema zatah, proste to tak nejde.... ale 1,6tka ma odpich... ma taky ten zatah... mne sa ten motor pacil... len viem ze je dost tazky a 1,6tky zvykli mat problemy s napravou... kvoli tazkemu motoru... neviem presne ci sa to tykalo len 1,9D diesla alebo aj 1,6tky .... ale 1,3ka tento problem na 10000 percent nemali lebo boli lahke a naprava bola pre nich este dostatocne dimenzovana... ale ten zaber 1,6tky stal za to... zahrabat s tym kdekolvek nebol problem.... vazne to slo pekne
Avatar - Ozzman
24. 7. 2014 15:16
Re: Zase jasný vítěz.
Zahrabat jde na jedničku s jakymkoliv autem i se 120tkou, natožpak s Feldou 1.3 >:D 1.9D byl dobrej motor, slušná spotřeba a na tahání věcí a materiálu ten motor šlapak taky dobře.
Avatar - 3_diamanty
24. 7. 2014 15:22
Re: Zase jasný vítěz.
ano suhlasim... zahrabes aj so zadokolkou skodou 105L ale treba vacsi cit a prax.... samozrjeme s feldou 1,6 to ide podstatne lahsie ;-) az by som povedal ze samo....

diesle vo felde boli tazke... odchadzali predne napravy.... silentbloky a podobne ... povodne totiz felda ( favorit ) nebola dimenzovana na takyto tazky motor ... osobne by som tento motor v malom aute nechcel aj ked zral malo a bol to hladky diesel bez turba cize nesmrtelny

s 1,9D som siel v pole classic ... moj stryko to auto mal .... samozrejme odvedy uz ho davno predal... mal nabehanych 300 000 a furt mi vravel ze este je len v zabehu ;-) .. musel to byt nesmrtelny motor ... ale nechcel by som ho
Avatar - miromen
24. 7. 2014 14:33
Re: Zase jasný vítěz.
No tak to jsem zase nevěděl ja že jde o velikost včetně prostoru pod podlahou. Každopadně u mě neni kufr rozhodujici a i ten ve Sportsvanu by byl pro mě až až. Ja už dnes jezdim na dovolenou nebalen když přeženu s par tričkami a kreditkou. Ja si naopak u aut cenim větši kompaktnosti a jsem ochoten tomu obětovat i občastnou nepraktičnost.
I z toho duvodu dnes jezdim HB a před tim jsem měl kombika. Samozřejmě že něco jineho je když jde o početnějši rodinu kde se rodiny spiš budou koukat po te praktičnosti.
Avatar - Ozzman
24. 7. 2014 14:36
Re: Zase jasný vítěz.
Jasně, ale v případě toho SV a Carense se bavíme především o rodiném voze.. protože pokud chceš jezdit ve 2, tak nevidím důvod proč nejít do Golfa, kterej je levnější a hezčí, nebo v případě Kie do Ceeda :-)

Je to i o zvyku, když musim, naskládám se i do menšího, ale cesta už neni tak pohodlná, nebo si nevemu všechny "blbosti" co si beru teď. Ono se to možná nezdá, ale na ty tašky ( když to neni tvrdy kufr ) je dobrá věc i sedan, dá se vyplnit celý kufr a pěkně využít, když to dobře poskládáš. Rozhodně ti nabídne více možností, než hatchback :-)
Avatar - miromen
24. 7. 2014 14:48
Re: Zase jasný vítěz.
No ja se po vozech teto třidy koukam jen diky tomu že se bude do rodiny pořizovat ale nejde knk o mě. A pravě ani zde neni kufr vubec podstatny a takovych lidi je dnes dost.
Jinak ja osobně se těmto vozum snažim vyhybat a vlastně ani neni duvod takove auto vlastnit i když rodinu mam ale ne tak početnou. Pro mě je ustupek už ten HB a nejraději bych něco vice sportovnějšiho.
Avatar - Ozzman
24. 7. 2014 15:00
Re: Zase jasný vítěz.
Každý jsme jiný, já preferuji jako hlavní auto takové, které je víceúčelové. Na dálnici se uplně neztratí, ale v případě potřeby odveze i ledničku, kola, psa, nebo zapřáhne vozejk :-)

Sportovní je hezký, ale jaksi tak jen pro jednu věc :-)

P.s. Bacha na TSI >:-[]
Avatar - miromen
24. 7. 2014 16:17
Re: Zase jasný vítěz.
Jasně je to individualni a v mem připadě jsou vždy nějake kompromisy. 2 auta se mi opravdu živit nechcou takže u mě je vyběr auta z větši časti volbou rozumu. Ale např. v Golfu už jsem odvezl pračku nebo matračky takže i když to dře da se to. >:D
No a letos jedu s Golfem už po 5 do HR tak doufam že to dobře dopadne. Ja si z TSI opravdu hlavu nedělam i když stat se muže cokoliv. Mužu ti řict že větši obavy jsem měl pravě u toho Focuse s atmo 1.8 i když ty se naštěsti nevyplnily. Ale to je zase na jinou debatu.
Avatar - 3_diamanty
24. 7. 2014 14:41
Re: Zase jasný vítěz.
ano zrejme ide aj o vysledok spolu aj s priestorom pod podlahou.... ale tusim aj carens ma tych 536 litrov vdaka dvojitemu dnu..... nie som si teraz isty musim mrknut
Avatar - DoubleSix
24. 7. 2014 14:35
Re: Zase jasný vítěz.
Já jezdím také s totálně narvaným kufrem. Ale bráchovi se dvěma dětma bohatě k moři na 2 týdny stačí 400l kufr. A to s sebou veze i autochladničku.
Já mám se 3 dětma kufr o velikosti zhruba 750l úplně narvaný. A to ještě vyplním ty volné přihrádky v kufru místo 6 a 7 sedadla. Takže mám možná 850l nákladu.
Musím koupit auto s menším kufrem, abychom toho tolik s sebou nevozili >:D
Avatar - Ozzman
24. 7. 2014 14:37
Re: Zase jasný vítěz.
Myslim, že mam stejnou diagnózu >:-[] Já ještě občas vozim v kufru i velkého psa, tak když nevíš co s prostorem, tak pes ti ho dobře vyplní >:D
Avatar - DoubleSix
24. 7. 2014 14:39
Re: Zase jasný vítěz.
Spíš máme "stejnou" manželku ;-) >:D
Avatar - Ozzman
24. 7. 2014 14:46
Re: Zase jasný vítěz.
>:-[] >:-[]
24. 7. 2014 15:11
Re: Zase jasný vítěz.
hahaha no tak to je nás asi víc, pokud bych měl v autě kufr 2x větší, vsadim se, že ho ta moje taky zaplní >:D
Avatar - Drevokocůr
27. 7. 2014 10:12
Re: Zase jasný vítěz.
To si snad děláš kozy!?
Avatar - 3_diamanty
24. 7. 2014 15:48
Re: Zase jasný vítěz.
my mame zase maleho psika .... vozime ho vzadu v psej taske... nieco ako si spominal uz kdesi vyssie... je to taka mala laktova opierka >:D ...
24. 7. 2014 14:56
Re: Zase jasný vítěz.
Pod dvojitou podlahou. Tady na fotce dvojitá není (proto ta díra). Jestli v tom je i prostor pro rezervu, si nejsem jist.

Každý cestuje jinak. Jak jsem tu už napsal, dokáži zaplnit každé auto. Ale když na to přijde, klidně vyrazím na dovolenou na lehko (co mám po kapsách plus počítač). Když toho máme hodně, tak to prostě zabalíme a pošleme dopředu. Když letíme komerčně, tak se stejně nehodlám patlat se zavazadly na letišti.
Avatar - DoubleSix
24. 7. 2014 14:28
Re: Zase jasný vítěz.
Vypadá to tak, že v základní poloze má kufr 500l, s posunutými sedadly 590l.
Je to včetně prostoru pod mezipodlahou.

Gepäckraumvolumen 500 - 1.520
Gepäckraumvolumen, längs verschiebbare Rücksitzbank in vorderster Position 590 - 1.520

Délka kufru 875mm, šířka 1012 a výška 655. To odpovídá +/- těm 500l.
Avatar - miromen
24. 7. 2014 14:42
Re: Zase jasný vítěz.
Je to tak. Když jsem si zkoušel do Sporsvanu za sebe sednout tak abych měl pro kolena odpovidajici volnost musel jsem mit sedak zhruba v polovině tedy cca 9cm. Tzn. kufr o velikosti cca 540l včetně prostoru pod podlahou. Když ale vidim šiřku kufru tak prakticky určitě moc neni. Pokud si dobře pamatuji tak v jedničkovem Focus kombi byla šiřka 110cm v nejužšim mistě.
Avatar - Ozzman
24. 7. 2014 14:57
Re: Zase jasný vítěz.
Focus má výhodu v rovné nakládací hraně, už od 1. generace :-)
Avatar - 3_diamanty
24. 7. 2014 15:34
Re: Zase jasný vítěz.
u lancera mas tiez dvojite dno a ked tu prepazku das do najvyssej polohy a sklopis zadne sedacky vznikde ti takmer rovna plocha, predsa len tie zadne sedacky tusim nie su uplne rovno... ale trosicka sikmo , ale to sa nam vidi ako sikovne ... ono sportback je pri kusku fantazie tiez taky stvrtinovy polokombik, je dokonca dlhsi este ako sedan lancer ;-)
Avatar - Ozzman
24. 7. 2014 15:37
Re: Zase jasný vítěz.
čtvrtinový polokombik? To je co?:D
Avatar - grifith
24. 7. 2014 15:39
Re: Zase jasný vítěz.
No prostě je to jiné vyjádření osminy kombíku >:D >:D A to už musí být teda stěhovák >:-[]
Avatar - Ozzman
24. 7. 2014 15:59
Re: Zase jasný vítěz.
Taky sem se dopočítak k jedné osmině:D
Avatar - 3_diamanty
24. 7. 2014 15:40
Re: Zase jasný vítěz.
no asi takto... previs zadny to ma ako kombik ;-) ... ale kufor ma asi z polovice taky velky ako by mal keby to bol kombik... a stvrtinovy preto lebo sme sa zhodli ze keby to nemalo stresne kridlo na 5 dverach tak je to snad ako kupe ... zvlastny je ten tvar.... bez toho kridla na 5 dverach to by hodne zvlastne vyzeralo to auto .. to auto tazi hlavne z dlzky... inak je kufor nizky a relativne k velkosti auta podpriemerny .. ale to je ok, staci nam to
Avatar - miromen
24. 7. 2014 15:57
Re: Zase jasný vítěz.
No vidiš "sportovni" a přitom prakticky. Ja prostě kufry nikdy neřešil respektivě jejich praktičnost takže když přece jen bylo potřeba pořidit kombika tak u mě vyhral Focus kombi ale ne diky kufru.Neřešil jsem nakladaci hranu , schod atd. Mě stačilo to že je to kombik tzn. auto s větši litraži v mistě za posadkou.
Avatar - 3_diamanty
24. 7. 2014 16:08
Re: Zase jasný vítěz.
prakticky je hlavne tym ze je to "hatch" ... alebo teda aby som bol presny .... stvrtinovy polokombik ;-) .... inak kufor nic moc... ale o ten nam rozhodne neslo... kedze s tym autom jazdi brat vacsinou sam a ked tak jazdime dvaja alebo zase ja s nim jazdim sam.... a ked zase ( raz dvakrat za mesiac ) jazdime 4 osoby tak zvacsa aj tak bezne veci do toho kufra proste vojdu... a staci nam to.... co chvali mje sirka interieru ... ta je ukazkova... vzadu mozu sediet 2 osoby a medzi nimi aj psik v taske a kazdy ma kopec miesta.... vpredu sa sedi nizko , palubovka je nizka siroka... vyhlad je velmi dobry ... v golfe 6 je co som siel jednoznacne menej miesta aj ked ma vacsi kufor ... v golfe clovek sedi akoby napasovany a obklopeny celym tym autom .... kdez to v lanceri citit hlavne vpredu peknu vzdusnost aj napriek tomu ze je to relativne nizke auto.... dovolim si tvrdit ze golf ma sportovejsi posed a sedacky ta viac obklopia...aj ked auto sportovo nevyzera... a naopak sportovo posobiaci lancer ma vzdusny a komfortny posed bez nejakeho ocividne sportoveho nadychu.
Avatar - 3_diamanty
24. 7. 2014 14:23
Re: Zase jasný vítěz.
ano tak som to myslel .. 500 je zaklad ked su sedacky v nejakej standardnej polohe... pri posunuti zadnych sedaciek dopredu je mozne zvacsit az na 590 .. tak to je slusne :yes:
24. 7. 2014 14:53
Re: Zase jasný vítěz.
Co se schodu týče, musíš koupit dvojité dno. U víka nezmizí úplně, ale koupit auto bez něj má smysl snad jen pokud nikdy neplánuješ sklopit sedadla, nevadí ti větší schod a je ti líto těch sto euro, nebo kolik to stojí/ potřebuješ takovou výšku.
24. 7. 2014 15:26
:D
Nic proti Carensu ale tohle to je moc >:D >:D >:D [odkaz]
Sportsvan vypadá vážně hezky :yes:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - 3_diamanty
24. 7. 2014 15:31
Re: :D
no co no.... je to taky nemotorny buldocek >:D [odkaz]

sportsvan je vazne nadherny :yes:
24. 7. 2014 15:33
Dílenské zpracování
Úroveň testu je velice slabá! Pokud autor napíše, že Golf má famózní přístrojovou desku a dílenské zpracování, tak nabývám dojmu, že autor je bud' zaplacený od VW, nebo by si měl zajít k očnímu lékaři. Minulý týden jsem byl na garanční prohlídce v autorizovaném servisu VW a během volné chvíle jsem si pořádně prohlédl vozy v showroomu a musím konstatovat, že dílenské zpracování všech vozů VW není na vysoké úrovni, přesněji řečeno jsem byl zklamán. V přímém srovnání VW Golf GTI a KIA Cee'd GT, je jasným vítězem KIA. Po vlastní zkušenosti i mých přátel s vozy VW a Škoda si automobil z koncernu VW už nikdy nekoupím. Bohužel cena neodpovídá kvalitě a konkurence nabízí daleko více.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Ozzman
24. 7. 2014 15:40
Re: Dílenské zpracování
Konkurence nenabízí moc více, jen už VW není tak daleko před konkurencí, jako třeba koncem 90. let, ať už zpracováním, nebo i spolehlivostí.... navíc Golf vs Ceed v obyč výbavých jasně hraje pro Golfa :-)
Avatar - 3_diamanty
24. 7. 2014 15:50
Re: Dílenské zpracování
u vw sa mi paci rozumny priplatok za navigaciu... korejci to trosku prepiskli... ale mozno ponukaju aj mapy s aktualnymi minovymi polami v severnej korei .... boh vie .... preco taku palku za to chcu
Avatar - petrumr
24. 7. 2014 15:59
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - 3_diamanty
24. 7. 2014 16:33
Re: zajímavý
fabia je moc uzka... a tusim neponuka 7 miest.... ale mozno sa mylim a mas pravdu
24. 7. 2014 16:34
Re: zajímavý
Trošku mimo kategorii...
Avatar - petrumr
24. 7. 2014 20:28
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ji/Ri
24. 7. 2014 20:05
test ...diskuze
.... k .... testu se rozbouřila stejně hloupá diskuze... tedy až na pár zajímavých informací. Papírový test a papíroví kovbojové vzpláli... rozhoduje se na cestě. O "objektivitě" testu jsem přesvědčen.
Jen tak na okraj. Velká část těchto aut se na 130ku podívá tak z 20% provozu. Nejčastěji to bude kolem 100km/h. Tohle nejsou dálniční parníky ani Maglevy, jak se nám tu snaží podsunout. A co se týká zrychlení, pružnosti... tady asi co komu vyhovuje. Fakt je ten, že Kia to vyhrála. A jestli je krouťák na klice nebo na kolech... jak se to pozná u jízdy? ...při rozjezdu?
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Emel
25. 7. 2014 23:20
Re: test ...diskuze
Hm, tohle je trošku pod úroveň, ne? Zrovna ty bys měl víc číst mezi řádky než napsat, že "to Kia vyhrála".

2.0TDI je silnější než 1.7CRDi. To není žádná kritika Kii, prostě bez nějaké technologické výhody menší motor nestíhá ten větší. Když menší víc vytočíš, tak stíhat případně může... jenže vytočit můžeš i ten dvoulitr a jsi tam kde jsi byl, prostě dvoulitr jede líp.

Pružnost na rychlostní stupeň x je metodika o ničem, to říkám už dlouho.
24. 7. 2014 21:17
Děkuji
redakci Světa Škodovek, že neopomněla poznamenat, že v Oktávii je to lepší a to hned v úvodu. Co na tom, že test o Oktávii vůbec není.

Mlhovky, litá kola, volant v kůži a dokonce i světlomety. To je našlapaná výbava? No ve světě Škodovek jistě, v jiných automobilech je to v této třídě skoro v základu.

Ještě jednou díky a jen tak dál :yes:
Rozbalit vlákno
2
24. 7. 2014 21:31
Re: Děkuji
Jj, našlapaná výbava by mě rozesmála i kdyby bylo uvedeno slůvko xenonové :-)
Avatar - zobak
24. 7. 2014 22:51
Re: Děkuji
Docela nechápu redakci co jim nevoní na názvu sportsvan? Že to není sportovní? Takovej název superb je echt * a nikdo se před tím z té sebranky hňupů ani nerozepíše >:D Když chceš psa bít, vždy najdeš hůl! :no: Ten redaktor byl vždy jinej! >:D Na prachy-víš? >:D
Avatar - rohYpnol
24. 7. 2014 21:31
Kontumační výsledek...
...Při pohledu do TP bylo zjištěno, že Carens má negermánský původ :-!

Upřímně snad nikdo nečekal jiný výsledek. Spíše mě zaráží manipulace, kdy na začátku vytváříme dojem, že Golf SV to bude mít hodně těžké, protože proti němu stojí silná korejská zbraň.

Nakonec je ale Golf SV natolik dokonalý, že i ten jedinečný Carens nečekaně přecijen svými kvalitami převýší. Značné předražení je tak zezky zabaleno do zlatého papíru. Auta za to nemohou, ale test byl jen farška :-!
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
24. 7. 2014 21:38
Jiný gang
Golf SV hraje poněkud jinou roli, než Carens. Pro všechny, co hledají vůz v prvém místě pro rodinu, je přirozeně Carens lepší volbou. Nicméně tohle není chybou nebo nedostatkem Golfu SV. Carens stojí proti Touranu, ale to ví přeci každý ;-)

Golf SV je excelentní, a značně ojedinělou volbou pro ty, co potřebují MPV, jenže jejich řidičské já odmítá jezdit MPV. Už jen ten vzhled - boční lehká linie Golfu SV vs. zavaltost Carens. To jednoduše mluví za vše.

Carens vedle Golfu SV vypadá jak v 9. měsíci před porodem :-!
Rozbalit vlákno
3
24. 7. 2014 22:06
Re: Jiný gang
:yes: Přesně jsi to vystihl.
Avatar - 3_diamanty
27. 7. 2014 10:53
Re: Jiný gang
presne tak... priamejsim konkurentom golfu plus ( teraz uz sportsvanu ) je skor venga ;-) ... zatial to nikto nespomenul ale je to tak........aj velkostne aj urcenim ... carens je predsa len skor uz blizsie k touranu , versu a podobne
24. 7. 2014 21:57
VW je pre mňa bezcenný : )
Možno má ten VW superúžasnú výbavu ...ale nemá tretí rad sedadiel ... a tak nemám čo riešiť .... vzhľadom na počet členov mojej rodiny je VW pre mňa úplne bezcenný :-!

Carens je už u mňa favoritom .... zvažujem operatívny lízink ...ale ešte ani predajcovia netušia podmienky :-( zatiaľ to je ešte u Kie příliš horúca novinka ...

Počkam, keď to "vychladne", ale vyzerá to zaujímavo ... a hlavne je možný odkup po skončení zmluvného času za rozumnú cenu ... cca 25 % po 5 rokoch ...

Pri Škode mi pripadali tie ceny za odkup po operatívnom lízingu absurdné ....
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Jenik3
24. 7. 2014 22:28
srovnatelné motory?
Z těchto dvou údajů čtu, že VW táhne o trochu lépe a déle, není-li pravda?

Kia 331/1750-2500
VW 340/1750-3000

Hmotnost vozů je srovnatelná.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - rohYpnol
24. 7. 2014 22:58
Re: srovnatelné motory?
ne tak docela, protože Golf má těžší převody.
Avatar - 3_diamanty
27. 7. 2014 22:10
Re: srovnatelné motory?
zalezi aj od sprevodovania

zober si nejake dve 1,5 tonove auta ....... tiez nemusia byt rovnako rychle pri podobnom vykone, zalezi od viacerych faktorov
Avatar - simply never
24. 7. 2014 23:53
hodnota za peniaze
Bulvar, za ktory povazujem tuto stranku, potrebuje made kliky. V minulosti preto testoval renaulty vzdy isty znalec. Zhajzlovat ich znamenalo 200+ prispevkov v diskusii. Dnes staci, aby koncern vyhral test. Od 1996 po 2009 som jazdil iba koncern. Boli to katastrofalne zle auta, co sa tyka spolahlivosti. Ak fungovali, bolo to ok. Dnes mam nove Verso a Note, vsetko funguje, a nielen telefonne cislo na servis. Uvedomte si, ze ine to nebude, test vzdy bude vyhravat iba ista skupina aut. A to preto, aby bolo vela klikov na stranke. Som si celkom isty, ze aj Veverka a asi aj cela redakcia nie su ok, pretoze prinasaju zamerne nepokoj medzi nas. Zivim sa tym, ze nieco hodnotim, na to potrebujem objektivne, transparentne kriteria. Tie tu nie su. Ak by boli, Mali by iste vahy. Nic take nie je, ak by boli, citatelom by ich redakcia zverejnila. Kritika, ktora neponuka riesenie, je ohovaranim. Riesenie teda je, aby nam redakcia dala vediet, podla akych kriterii a vah hodnoti. Ako je v redakcii zabezpecena objektivita, meratelnost, spravodlivost, opakovatwlnost vysledkov bez ohladu na to kto posudzuje, nestrannost? Tipujem, ze redakcia nikdy nezareaguje, rozumej nikdy nedokaze preukazat, ze jej prispevky su objektivne a teda ze objektivne, opakovatelne, nestranne a odmeratelne udana pridana hodnota vitaza testu je vyssia ako u porazeneho.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - white label
25. 7. 2014 01:20
Re: hodnota za peniaze
Objektivně objektivní test dělaný lidmi neexistuje, simply never.

Od roku 1995 do současnosti jezdím převážně vozy koncernu VW a byly to/jsou velmi dobrá auta, a to včetně spolehlivosti. Kdo z nás dvou je v tomto ohledu objektivnější?
Měl jsem víc štěstí, nebo ty více smůly?

Kolik z těch lidí, co tady v diskusi zasvěceně tvrdí, že SV vyhrál především díky koncernovému logu, v tom autě seděli a projeli ho?
Mně je úplně jedno, kdo z těchto dvou vozů celkově vyhrál test v časopisu jako je SM. Pro mě je nesrovnatelně podstatnější, že se SV mimořádně povedl a není to paskvil, jakým byl jeho předchůdce Golf +.

P.S. Jediné co mi na výbavě highline u SV trochu vadí, je nemožnost (opticky hodnotnějšího a praktičtějšího) dekoru (palubky a dveří) z verze comfortline... a pak ještě možná fakt, že objednáním "ortopedických" sedaček mi automaticky nahradí kombinaci látky s alcantarou kombinací látky s kůží.
Jinak na SV doporučuji 17" kola se kterými je ještě o třídu komfortnější, než na 18", přičemž neztrácí nic ze své agility.
Avatar - rohYpnol
26. 7. 2014 11:44
Re: hodnota za peniaze
Článek je dílem SM, takže těžko mohl být napsaný zaujatě ve smyslu "více příspěvků v diskusi" >:-[] :-!

A právě kritéria SM jsou popsána a snaží se být objektivní. V zásadě mi ale vůbec nevadí ani mě nezajímá pořadí či bodový zisk. Není totiž nikdy objektivní, byť se tak může tvářit. Jenže kvalita zpracování? Jak objektivně udělit známku? Hodnocení je opět zcela subjektivní, jen výsledek je objektivním součetm subjektivních dílčích parametrů. Takže ve výsledku se můžu jen podívat, kde by měl jaký vůz vynikat.

Výsledkem testu by ale podle mě nikdy nemělo být jen nějaké bodové hodnocení nebo výrok lepší či horší, protože každý to má nastavené jinak. Výsledkem testů by mělo být, jaká je cílová skupina daného vozu a jak vůz dokáže očekávání cílové skupiny splnit, kde vyniká a co jsou jeho slabiny :-! Řešení? např. prostorový graf :-!
25. 7. 2014 02:07
Helmutova pomsta
Zřejmě model pro východní "vyspělé a prestižní" trhy. Výhled u dvojitých A sloupků je velký problémem u obou vozů. Vysoký tunel na podlaze je další hendicap u MPV. O ceně
ani nemluvě.
Rozbalit vlákno
0
25. 7. 2014 07:34
Srovnání s Opel Zafira
Těším se na test Opel Zafira vs VW Golf Sportvan. Díky za dobrý test.
Rozbalit vlákno
0
25. 7. 2014 08:04
objektivne
No test dobrý, auta dobrý,ALE ŠKODA * AND GO JE LEPŠÍ, popřípadě jakákoliv škoda vyhrává nad všemi vozy.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Drevokocůr
27. 7. 2014 10:18
Re: objektivne
Jasně letos bude Auto roku Fabie3 a příští rok Octavie TSI 1.0 tříválec 85Kw!!! >:-[]
25. 7. 2014 14:02
Car
Docela zajímavý test, je fakt že golf může být v nekterých ohledech dotažení, je taky novější, dražší a taky menší. At si každý zhodnotí co je pro něj přínosem. Po roce a 40 tis s carensem můžu říct, že jde o vynikající auto, které předčilo očekávání.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - 3_diamanty
27. 7. 2014 10:40
Re: Car
tak to su potesitelne spravy, mam radost :yes: a gratulujem
Avatar - Ada je zase tady
27. 7. 2014 23:40
Re: Car
Já bych při potřebě rodinného MPV zvolil VW Caddy kombi 4motion :-!