Testy
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeTEST Kia Carens 1.7 CRDi/100 kW vs. Volkswagen Golf Sportsvan 2.0 TDI/110 kW
273 komentářů
PetrPu
8
test jako každej jinej, vw och och střík :no:
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Ozzman
Vítězství Golfu, jak jinak že.... musím souhlasit i když mi je trochu sympatičtější Carens tím, že vypadá jako klasičtější MPV, je o trochu delší, není to taková vysoká bublina... ale tam mé sympatie asi upadají spolu s žraločí přídí :-) Takže i když MPV nerad, tak z těch zmíněných v článku bych bral Zafiru ;-)
Skoro je škoda, že nikdo moc nevyzkoušel to, jak si auta obstojí v jejich doméně a to je post rodinného vozu.
Skoro je škoda, že nikdo moc nevyzkoušel to, jak si auta obstojí v jejich doméně a to je post rodinného vozu.
Ano, také mě ten výsledek nepřekvapil a souhlasím s tebou, že MPV by se měli testovat jinak. Málokdo z těchto mladých pisálků má tak velkou rodinu, aby to uměl posoudit ;-)
Dost mě zaráží, jak se pořád omlouvá vysoká cena VW výbavou. Vždyť 80tis korun rozdíl je obrovský, přitom Sportsvan (hrozný jméno) ničím nad Kiou nevyniká. Bavíme se o nemalých penězích navíc cca 16% z ceny Carensu :no:
Dost mě zaráží, jak se pořád omlouvá vysoká cena VW výbavou. Vždyť 80tis korun rozdíl je obrovský, přitom Sportsvan (hrozný jméno) ničím nad Kiou nevyniká. Bavíme se o nemalých penězích navíc cca 16% z ceny Carensu :no:
Já ještě moc nechápu, proč Carens testovali v té druhé nejnižší výbavě a Golfa v Highlinu. Navíc za to Golf dostal ještě body navíc:
"Právě přebohatá výbava (namátkou litá kola, mlhovky, automatická klimatizace, světlomety, tempomat, sedm airbagů, kožený volant atd.) stojí za zlepšením známky Golfu Sportsvan o čtvrt stupně"
To je trochu nerovný souboj a ač korejce nemusím a spíše bych se klonil k německé produkci, tak se mi tohle moc nezdá.
Z ceníku : Carens 1.7 CRDi 100kw ve výbavě exclusive za 584 980 Kč, což je top, který by měl být nasazen vúči Golfu Sportsvan Highline. Pak se můžou dohadovat o tom kdo má lepší výbavu :-)
"Právě přebohatá výbava (namátkou litá kola, mlhovky, automatická klimatizace, světlomety, tempomat, sedm airbagů, kožený volant atd.) stojí za zlepšením známky Golfu Sportsvan o čtvrt stupně"
To je trochu nerovný souboj a ač korejce nemusím a spíše bych se klonil k německé produkci, tak se mi tohle moc nezdá.
Z ceníku : Carens 1.7 CRDi 100kw ve výbavě exclusive za 584 980 Kč, což je top, který by měl být nasazen vúči Golfu Sportsvan Highline. Pak se můžou dohadovat o tom kdo má lepší výbavu :-)
No nejspíš to bude tím, že 100kW v Carensu dostaneš i s nižší výbavou, kdežto Golf jen v Highline. Ruku na srdce, potřebuješ mít takhle vybavené auto na 18" ráfcích? Nejspíš ne, drtivá většina těchto aut má turbodiesel 1.6 s výkonem kolem 85kW, ABS, ESP, 6airbagů, čidla vzadu, automatickou klimu, el.okna, radio + CD + AUX/USB, Alu 16/17", metalízu a to stačí ;-)
Vem to tak, že já mám 5008 celkem slušně vybavenou s podobně silným motorem a na 16" ráfcích (které už moje žena stačila odřít) a s cenou jsem byl hluboko pod Sportsvanem ;-)
Vem to tak, že já mám 5008 celkem slušně vybavenou s podobně silným motorem a na 16" ráfcích (které už moje žena stačila odřít) a s cenou jsem byl hluboko pod Sportsvanem ;-)
Jo, to vím, že to tak v testu brali, ale není to moc vypovídající a nemělo by to být tedy zohledněno při hodnocení, výbava je prostě závislá na stupni modelu a ceně.. :-)
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Pokud má rodina pouze 2 děti, může Sportsvan stačit. Pro 3 to ale rozhodně není. A MPV si kupují rodiny, co mají více jak 2 děti (na 2 totiž stačí kombi).
Posadit třetího doprostřed dozadu ve Sportsvanu, to je za trest - vysoký a široký středový tunel vadí nohám, podélně tam vadí i ty výdechy větrání. A o nemožnosti vysunout střední hlavovou opěrku ani nemluvím. Prostě peklo.
Ad Zafira - ta místa pro cestující ve druhé řadě nejsou také žádná sláva. Sedadla tvrdá jak pryčny ve vlaku, žádné boční vedení a to prostřední je navíc užší a díky ukotvení bezpečnostních pásů na něj nedáš dětskou sedačku.
MPV by mělo být zaměřeno na pohodlí cestujících (nikdo v tom zatáčky řezat nebude, ani s motorovou pilou v kufru). A to v této třídě bohužel umí jen frantíci. Kia Carens je pěkná, ale kufr je malinký (skutečnost je kolem 400litrů, to co uvádějí v prospektech je objem po strop).
Posadit třetího doprostřed dozadu ve Sportsvanu, to je za trest - vysoký a široký středový tunel vadí nohám, podélně tam vadí i ty výdechy větrání. A o nemožnosti vysunout střední hlavovou opěrku ani nemluvím. Prostě peklo.
Ad Zafira - ta místa pro cestující ve druhé řadě nejsou také žádná sláva. Sedadla tvrdá jak pryčny ve vlaku, žádné boční vedení a to prostřední je navíc užší a díky ukotvení bezpečnostních pásů na něj nedáš dětskou sedačku.
MPV by mělo být zaměřeno na pohodlí cestujících (nikdo v tom zatáčky řezat nebude, ani s motorovou pilou v kufru). A to v této třídě bohužel umí jen frantíci. Kia Carens je pěkná, ale kufr je malinký (skutečnost je kolem 400litrů, to co uvádějí v prospektech je objem po strop).
Cena ale není pouze o prvcích výbavy. Je taky o tom, kolik jsou lidi ochotni zaplatit. Když je poptávka vysoká a daří se jim to prodávat za víc, proč by to měli prodávat za míň? Protože Kia své vozy tak draze neprodá a proto je musí nabízet levněji?
Ale jde o to, že porovnávají hrušky a jablka... Když bude Top Kii za 520 tisíc a Top Golfu za 600 ve srovnatelné výbavě, potom je vše v pořádku, protože VW si to může dovolit, ale TOP Carensu ve srovnatelné výbavě stojí 585 tisíc :-)
3_diamanty
teda .... damy a pani... to auto vyzera uzasne, aj vedla carensu ( co nie je ziadna nuda ) krasne vynikne jeho paradny klinovity profil :yes: klobuk dole pred vw
osobne by mi sportsvan rozmerovo bohate stacil a na rodinne vyuzitie to moze byt skutocne ideal, nie je to az take dlhe ako carens ale pritom vo vnutri ma porovnatelny priestor, carens vyzera dost tazkopadne vedla sportvanu to treba uznat.
obe auta su svojim sposobom dost zaujimave a dizajnom vydarene ale sportsvan je skutocne trefa.... inak zaujimave je ake maju obe auta podobne interiery, vsimnime si obe auta ich palubovky stredovu konzolu a volant... tu mam taky pocit ze sportsvan trosku od kie nenapadne odkukaval ale to je v poriadku, paci sa mi tento styl palubovky u oboch autach a pasuje obom autam....
neviem preco u carensu navigacia stoji cely majland ale to asi vedia len v korei, kazdopadne by som si obe auta rad vyskusal ale musim priznat ze sportvan sa mi hodne zapacil a je jednoznacny vitaz testu aj z mojho pohladu :yes:
osobne by mi sportsvan rozmerovo bohate stacil a na rodinne vyuzitie to moze byt skutocne ideal, nie je to az take dlhe ako carens ale pritom vo vnutri ma porovnatelny priestor, carens vyzera dost tazkopadne vedla sportvanu to treba uznat.
obe auta su svojim sposobom dost zaujimave a dizajnom vydarene ale sportsvan je skutocne trefa.... inak zaujimave je ake maju obe auta podobne interiery, vsimnime si obe auta ich palubovky stredovu konzolu a volant... tu mam taky pocit ze sportsvan trosku od kie nenapadne odkukaval ale to je v poriadku, paci sa mi tento styl palubovky u oboch autach a pasuje obom autam....
neviem preco u carensu navigacia stoji cely majland ale to asi vedia len v korei, kazdopadne by som si obe auta rad vyskusal ale musim priznat ze sportvan sa mi hodne zapacil a je jednoznacny vitaz testu aj z mojho pohladu :yes:
pater - level 0
Dneska máš VWslinu? :-) Hlavně nepiš něco, co v budoucnu popřeš, prosím :-)
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Hm ty už nejedeš na vlně korejcu ?
Jinak se vzhledem souhlas. Ač se mi celkově auta od Kia oproti Hyundai libi vice a i Carens je poměrně povedeny až na masu plechu a tim pusobici malym dojmem kola tak Sportsvan zde jednoznačně vede. Navic Sportsvan ma velice povedeny interier což je pro mě duležitějši než exterier.
Jinak se vzhledem souhlas. Ač se mi celkově auta od Kia oproti Hyundai libi vice a i Carens je poměrně povedeny až na masu plechu a tim pusobici malym dojmem kola tak Sportsvan zde jednoznačně vede. Navic Sportsvan ma velice povedeny interier což je pro mě duležitějši než exterier.
grifith
Na zveřejnění tohoto testu sesterské redakce jsem se těšil od jeho uvedení v tištěné verzi. Designově považuji za zajímavé kousky oba dva, každý má něco do sebe a jako vždy je volba otázkou osobních preferencí. Stejný postup lze aplikovat i v oblasti interiéru. Velikostně si soupeři také nemají co vyčítat, pouze musím souhlasit s o něco menšími zadními sedadly Carense.
Ale to hlavní, proč chci zavést diskuzi, je motor. Nespočetně krát jsem zde slýchal, jak je korejský motor "špatný", s malým objemem nemá šanci obstát, výkonově taky žádná hitparáda a hle. V porovnání s koncernovým dvoulitrem najednou vyjde, co se dynamiky týká, vítězně. Že by tedy ten motor nebyl až tak zlý, jak se zde diskuzně traduje?
A k závěru testu? Jako vždy na body vítězně vychází VW. Ovšem s jedním hákem, jak je u testů SM obvyklé. Cenou. Ta není jako vždy započtena do celkového hodnocení, Carens získal 1,75 a Sportsvan 2,75 bodu. Započteme-li tedy i tuto stejně podstatnou kategorii do výsledku vyjde nám v poměru relativně jasná výhra Kie a to v poměru 1,66 : 2,03.
Bohužel loajálnost redakce SM k některým značkám nedovolí uvádět výsledky testů tak, jak by se slušelo a patřilo.
Ale to hlavní, proč chci zavést diskuzi, je motor. Nespočetně krát jsem zde slýchal, jak je korejský motor "špatný", s malým objemem nemá šanci obstát, výkonově taky žádná hitparáda a hle. V porovnání s koncernovým dvoulitrem najednou vyjde, co se dynamiky týká, vítězně. Že by tedy ten motor nebyl až tak zlý, jak se zde diskuzně traduje?
A k závěru testu? Jako vždy na body vítězně vychází VW. Ovšem s jedním hákem, jak je u testů SM obvyklé. Cenou. Ta není jako vždy započtena do celkového hodnocení, Carens získal 1,75 a Sportsvan 2,75 bodu. Započteme-li tedy i tuto stejně podstatnou kategorii do výsledku vyjde nám v poměru relativně jasná výhra Kie a to v poměru 1,66 : 2,03.
Bohužel loajálnost redakce SM k některým značkám nedovolí uvádět výsledky testů tak, jak by se slušelo a patřilo.
Mě přijde dost nefér vůči Kie srovnání výbav a zahrnutí do hodnocení těchto modelů, když Carens je v druhé nejnižší výbavě vs Highline Golf, ale cenu už nezohlední.... to je přinejmenším dost neúměrné a neobjektivní.
Nebavím se vůbec o koncových cenách přímo těch dvou testovaných kusů, to by také bylo zajímavé. Dalším mírně zavádějící skutečností je fakt hodnocení výbavy Comfort, ta totiž dle ceníku vychází na necelých 485 tisíc Kč. Za 519 980 Kč se nabízí výbava Comfort Plus, kde jsou prvky výbavy na vyšší úrovni.
Sportsvan v jiné než druhé a tedy nejvyšší výbavě neseženeš. Pro někoho by se dalo napsat bohužel.
Nechápu, jak může redaktorovi může tato diletantská práce procházet. Tedy vím, ale raději nekomentovat.
Sportsvan v jiné než druhé a tedy nejvyšší výbavě neseženeš. Pro někoho by se dalo napsat bohužel.
Nechápu, jak může redaktorovi může tato diletantská práce procházet. Tedy vím, ale raději nekomentovat.
Smazáno - seděl jsem si na vedení. :-)
V článku je ovšem problém u té ceny za 1,7 CRDi ve výbavě Comfort, která není 519 980.
PS. nejspíše máš pravdu ty,jelikož stránky Kie jsou "rozpolcené".
PS. nejspíše máš pravdu ty,jelikož stránky Kie jsou "rozpolcené".
No ty testované verze jsou snad uvedené v testu, tzn Carens Comfort a Gols Highline.
Mě se nelíbí to, že napíšou, že Golf má bohatou výbavu a dostane za to čtvt stupně nahoru oproti Carensu, kterej ani tak velkou výbavu mít v nemůže, protože je porovnáván v druhé nejnižší výbavě s TOP od Golfu.... nehledě na to, že Golf je o 80 tisíc dražší a že za stejnou cenu, jako stojí Golf Highline, máš i TOP Carens...
Je to jako napsat, že Superb ve výbavě LaK je prostě lépe vybaven, dát mu za to body navíc, než Passat Trendline, který je o 20% levnější ( to jsem střelil ten cenový rozdíl).
To je snad logické, proto by to nemělo být bráno v potaz...
Mě se nelíbí to, že napíšou, že Golf má bohatou výbavu a dostane za to čtvt stupně nahoru oproti Carensu, kterej ani tak velkou výbavu mít v nemůže, protože je porovnáván v druhé nejnižší výbavě s TOP od Golfu.... nehledě na to, že Golf je o 80 tisíc dražší a že za stejnou cenu, jako stojí Golf Highline, máš i TOP Carens...
Je to jako napsat, že Superb ve výbavě LaK je prostě lépe vybaven, dát mu za to body navíc, než Passat Trendline, který je o 20% levnější ( to jsem střelil ten cenový rozdíl).
To je snad logické, proto by to nemělo být bráno v potaz...
To určitě nejsou, ve výbavě Comfort nemůžeš mít automatickou dvouzónovou klimuani za příplatek, takže určitě testovaný Carens je ve výbavě Comfort Plus nebo vyšší.
Ač je výbava jaká je, tak i u Carense bya známka zvýšena o čtvrt bodu. A pokud výsledek této kategorie započtu do konečného skóre, je výsledek jiný... :-)
Ač je výbava jaká je, tak i u Carense bya známka zvýšena o čtvrt bodu. A pokud výsledek této kategorie započtu do konečného skóre, je výsledek jiný... :-)
A o tom mluvím, nejde srovnat výbavu bez ohledu na cenu, pokud budou oba vozy v top výbavě a Golf bude mít v Top více a obhájí si to vyšší cenou, pak je zaslouženým králem, ale takhle ne :-)
Už se to tu řešilo, v SM se cenové srovnání nevztahuje na konkrétní testované kusy, ale na model, kde vyberou výbavu, která vyhovuje jejich požadavkům (verze SM). Do zbytku hodnocení se cena nepromítá.
Jde ti tedy o to, jestli se tester dokáže odtrhnout od toho, že má před sebou auto s příplatky za půl milionu? Kde konkrétně vidíš problém? Musel bych vědět více o tom, jak přesně postupují při hodnocení. Potenciální problémy můžou být v dojmu z designu, sedadlech, nebo variabilitě - to jsou místa, která příplatky běžně ovlivní. U Golfu se přidává ještě jízdní komfort (případné DCC se prostě projeví), u aut výše v potravním řetězci by to byly i brzdy, nebo řízení.
Jde ti tedy o to, jestli se tester dokáže odtrhnout od toho, že má před sebou auto s příplatky za půl milionu? Kde konkrétně vidíš problém? Musel bych vědět více o tom, jak přesně postupují při hodnocení. Potenciální problémy můžou být v dojmu z designu, sedadlech, nebo variabilitě - to jsou místa, která příplatky běžně ovlivní. U Golfu se přidává ještě jízdní komfort (případné DCC se prostě projeví), u aut výše v potravním řetězci by to byly i brzdy, nebo řízení.
Vidím problém v tom, že mimo to co jsi vyjmenoval ( vyšší výbava = lepší materiály, některé součástky atd..) autor v textu napíše, že mají před sebou highline, který sice stojí o 80 tisíc více, ale je bohatě vybaven oproti Carensu a proto dostane za to nějaké body nahoru (rozuměj porovnávám nejvyšší výbavu se střední od Kie, to by bylo logické jen při obdobné ceně) Když opomenu cenu, srovnává toho Golfa s druhou nejnižší výbavou Carensu, což je logické, že nebude tak vybavena. Kdyby zval top obou a porovnával je mezi sebou, nebo alespoň stejně vybavené kusy, potom by testér udělal objektivní srovnání, takhle ne.
Pokud chtějí bohatou výbavu odměnit, tak je logické, aby to učinili v cenovém srovnání, kde cena hraje roli. Ne v celkovém, kde nehraje. V textu píší o známkách, ne o bodech, není mi tedy jasné, co kde přilepšili. :-) Můžeš mě tedy nasměrovat, kde se přesně nachází ten čtvrt stupeň, o který si Golf pro výbavu polepšil? Jak jsem napsal, SM jde mimo mne a bodování/ známkování tuplem.
Jo já do toho taky nevidím, ale v textu je zmíňka, už jsem ji citoval výše "Právě přebohatá výbava (namátkou litá kola, mlhovky, automatická klimatizace, světlomety, tempomat, sedm airbagů, kožený volant atd.) stojí za zlepšením známky Golfu Sportsvan o čtvrt stupně."
Odstavec Cena a výbava.... Jestli to je zahrnuto či není, v tom se moc u nich nevyznám, ale napsali to :-)
Odstavec Cena a výbava.... Jestli to je zahrnuto či není, v tom se moc u nich nevyznám, ale napsali to :-)
Kde je v testu napsáno, jakou výbavu vlastně testovali (nečetl jsem to celé)? V cenovém srovnání myslím neuvádí testovanou.
V cenovém srovnání se uvádí nejnižší možné výbavy splňující požadavky redakce a i v tomto mají chybu. Myslím, že srovnání cen obou testovaných vozů by bylo velmi zajímavým srovnáním.
Mají, ale našel jsem jinou cenu než ty - 100 kW Comfort za 515: [odkaz] A kdo ví, jaká byla cena v době přípravy článku. Já rozhodně ne.
Nechápu příliš rozpolcenost stránek Kia : [odkaz]
V tom případě máš pravdu ty.
V tom případě máš pravdu ty.
Stane se. Kolikrát mají (automobilky) na stránkách chyby. Navíc je tu stejně faktor slev, nelze je tedy brát jinak než jako orientační.
"Před zaškrtáváním kolonek v naší tabulce jsme se ale nejdříve museli zorientovat v tom, jaký ceník pro carens vlastně použít. Na stránkách dovozce totiž figurují dva: jeden pro modelový rok 2014 a druhý pro 2015. Carensy se přitom nijak neliší, žádným faceliftem ani dílčí modernizací velkoprostorová kia zatím neprošla. Jde tak o totožné modely lišící se v jediném bodě. „Starší“ ceník platí pro skladová auta, novější potom pro vozidla zadaná do výroby. Jestliže si tedy budete chtít naspecifikovat vlastní carens, nezbude vám než sáhnout po modelovém roce 2015. Ceny se liší o pětitisícovku ve prospěch skladovek."
[odkaz]
Tohle to vysvětluje a cena 519.980 je správně. Na druhou stranu nezapočítali nabízený bonus (podmínky jsem nehledal).
[odkaz]
Tohle to vysvětluje a cena 519.980 je správně. Na druhou stranu nezapočítali nabízený bonus (podmínky jsem nehledal).
Souhlasím, že mnou použitý ceník byl neaktuální, i když mi vyběhl jako první po vyhledání ceníku Carense na webu... Cena uvedená v testu je aktuální, došlo tedy k plošnému zdražení. ;-)
Četl jsi ten test? Jestli ano, tak ti musí být jasné, čím je docílena ta lepší pružnost.
Pokud by se měřilo pružné zrychlení bez ohledu na rychlostní stupeň, tak by byl výsledek jiný.
Pokud by se měřilo pružné zrychlení bez ohledu na rychlostní stupeň, tak by byl výsledek jiný.
Četl, Carens s tolik podceňovaným motorem jede lépe než dvoulitrové TDi ve Sportsvanu. Jak je to docíleno, není podstatné. Spekulace o pružném zrychlení bez ohledu na rychlostní stupeň je pěkné, klidně to podlož ;-)
To děláš jen hloupého, nebo ti skutečně není jasné, že záleží na převodu - z jakých otáček se motor musí sbírat. A je to slabina tohoto měření. Psalo se tu o tom mnohokrát.
V pořádku, pokud znáš jiné metody měření pružnosti než je tato, můžeš je předvést. Mě nemusíš vysvětlovat, proč je Sportsvan méně pružný. Důvod znám a věř že důvod není to, oč tu běží. Prostě v tomto měření je méně pružný, ber to jako fakt. Není to tak těžké to pochopit.
Co třeba metoda maximálního možného pružného zrychlení bez uvedeného rychlostního stupně. Prostě za jak dlouho se auto dostane z 80 na 120 a je jedno, jak toho docílí. Jediná metoda vypovídající o skutečných schopnostech.
A ty máš hodnoty pro oba testované kousky?
Tedy dneska je to docela silné kafe. Celou dobu se tu bavíme o tom, že měření pružného zrychlení BY MĚLO BÝT JINÉ, ABY MĚLO VYPOVÍDAJÍCÍ HODNOTU a že TOTO měření, které provedly a které se běžně prování o tom nevypovídá téměř nic a ty sem přitáhneš jestli ty hodnoty mám. Nemám protože je v testu neměřili a k dispozici jsou jen ty NIC NEVYPOVÍDAJÍCÍ hodnoty.
Tak o tom, že chceš změnit výsledek nejběžnější metody měření pružnosti, zde píšeš ty. Takže ano, máme zde určitě výsledky, které jsou mírně ve prospěch Carensu. V rámci dané disciplíny je tedy Carens lepším. Nic víc, nic míň.
Já to beru jako fakt - fakt, kterému nepřikládám váhu. Nerozporuji to číslo, ale tvou interpretaci. ;-) Ve výsledku stejně záleží jen na tom, jak se mi s tím pojede.
Já zde nechci bezmezně hájit 1,7 CRDi, chci jen upozornit na fakt, že na tomto testu je vidět, že daný motor není tak zlým, jak se zde v diskuzích traduje. Určitě to není hodnota, která u vozu této kategorie hraje prim ;-)
To je ale pouze tvůj vyčtený dojem.
Já nikdy, a to zdůrazňuji, nejezdím v žádném autě podle nějakých metod měření průžnosti nějakého testu, ale podle toho, jak se chová konkrétní motor v konkrétním autě na konkrétních gumách.
Chápeš co ti zde ostatní vysvětlují? Nebo budeš dále trvat na těch nesmyslných papírových hodnotách?
Já nikdy, a to zdůrazňuji, nejezdím v žádném autě podle nějakých metod měření průžnosti nějakého testu, ale podle toho, jak se chová konkrétní motor v konkrétním autě na konkrétních gumách.
Chápeš co ti zde ostatní vysvětlují? Nebo budeš dále trvat na těch nesmyslných papírových hodnotách?
Podle mne ty tabulky naopak jasně ukazují jaký je v mainstreamu obrovský rozdíl mezi špičkou a průměrem. Při stejných dynamických parametrech, žere VW o 0,5 litru míň a ve 130 točí o dost šílených 500 otáček míň. Přeloženo do češtiny - i s daleko ale delšími převody jezdí stejně. Což je opravdu pozoruhodné. A to nemluvím o tom jaký bude při cestování na dálnici a zejména ve vyšších rychlostech hlukový rozdíl v autě (opět těch 500 otáček. To je u dieselu zatraceně dost).
Co z těch výsledků někdo nevyčte. V pružném zrychlení je lepší Carens, ano díky kratším převodům, a bere si za to o půl litru více paliva. Rozdíl v této třídě vcelku zanedbatelný. Hluk bude při vyšších rychlostech větší, nejde však o nic, co by bylo tragické.
V pružném zrychlení je rozdíl jen proto, že Carens má při tomto testu vyšší otáčky. V praxi by jsi u SV podřadil a zrychlení budeš mít s největší pravděpodobností lepší než u Carrensu. Měřit pružné zrychlení na určitý převodový stupeň u různých aut o ničem nevypovídá.
Takže u SV si můžeš pro lepší dynamiku podřadit a u Carense ne?
To jenom děláš, nebo to opravdu myslíš vážně? Já jen aby jsem neplýtval úhozy do klávesnice.
Znovu, já nejsem ten který potřebuje změnit nejběžnějí používanou metodu měření zrychlení tak, aby se výsledek otočil.
A ty to myslíš vážně? Taky bych nerad plýtval těmi úhozy...
A ty to myslíš vážně? Taky bych nerad plýtval těmi úhozy...
No, pokud tě nezajímají opravdové schopnosti vozu, ale potřebuješ si o nečem nesmyslném jen tak číst, tak tě v tom tedy zkusím pochopit.
Někdo v autech jezdí, jinej o nich čte, každému tedy stačí to "svoje".
Někdo v autech jezdí, jinej o nich čte, každému tedy stačí to "svoje".
Vše co jsem ti chtěl napsat, už jsem ti napsal.
Očividně ne.
Tak naposledy, dej mi svátek.
Máš snad dojem, že bys mohl někomu rozkazovat? Natož mě? >:D
Ber to jak uznáš, pokud nejsi s to pochopit, že s tebou vést diskuzi nehodlám, pak nemůžu sloužit. Zkus to číst pomalu, abys to dokázal řádně vstřebat.
Marná snaha ;-)
Naprosto, je to marný, někdo má prostě vymazáno ;-)
Konečně jsi na to přišel?
Dám ti palec za sebereflexi, vysvětlit se ti to zde snažilo docela dost lidí a tvralo to. >:D :yes:
Dám ti palec za sebereflexi, vysvětlit se ti to zde snažilo docela dost lidí a tvralo to. >:D :yes:
Že jsi místní blboun? Ne, to už vím poměrně dlouho...
Pro tebe budu klidně cokoliv, jen se abych se nedostal na tvou "odbornou úroveň". Takový trest bych si opravdu nepřál. >:D :yes:
Dostat se níž, než právě jsi, už nemůžeš. Pro tebe by byl trest, kdyby se najednou tvá odborná úroveň zvýšila.
Jo, a todle tu napíše člověk, jehož "odborná úroveň" se opět v této diskuzi naplno projevila! >:D :yes:
Jen houšť a větší kapky, ty se znemožníš vždy sám. :yes:
Jen houšť a větší kapky, ty se znemožníš vždy sám. :yes:
Jasně, pro hloupého každý hloupý. Jak skvěle tě to vystihuje.
Hele blboune, když to nezvládneš ty, tak to skončím já. Ber toto jako prosbu a už na mě nereaguj.
Hele blboune, když to nezvládneš ty, tak to skončím já. Ber toto jako prosbu a už na mě nereaguj.
Docela dlouho ti trvá, než se sám rozhodneš. Nejdřív končíš, pak zase né. A teď už zase jó.
Jde s tebou krásně manipulovat.
PS: Já tu nikoho za "blbouna" neoznačuji, takže ti ten černej Petr opět zbyl ve vlastních rukách. Průhlednej kopíráku. >:D :yes:
Jde s tebou krásně manipulovat.
PS: Já tu nikoho za "blbouna" neoznačuji, takže ti ten černej Petr opět zbyl ve vlastních rukách. Průhlednej kopíráku. >:D :yes:
...když ty jsi jak *** na botě...chvilku trvá, než se tě člověk zbaví.... >:D šílené číst, co předvádíš.... měli by tě vybanovat....
.... omezenost a trapnost.... v těchto disciplínách exceluješ..... z čeho ten mindrák, jossalito?
Já se někde snažím otočit výsledek? Dokonce jsem psal, že s největší pravděpodobností by byl SV pak lepší, ani netvrdím, že by to tak skutečně bylo. Jen ti říkám, že to, co tu je v tabulce je úplně o ničem. Když pojedu s autem na cca 2000ot a budu chtít svižně zrychlit, tak si podřadím, ale pokud pojedu na 2500ot tak jen přidám (bráno pro diesel). Takže když pojedu s carens na pětku a bude mi to točit 2500, tak jen přidám, když pojedu stejnou rychlostí s SV, tak mi to bud točit 2000 a podřadím si, aby jsem zrychlil. Podřazovat u diesela při 2500 moc smysl nemá. A v tom je ten zásadní rozdíl. Karta se obrátí tam, kde při cca 140km/h budu v carensu muset zesílit radio aby jsem mu rozuměl, bude v SV relativní klid od "nevytočeného" motoru.
Máš v tom jen jednu malou trhlinku, chceš mi tvrdit, že rozdíl otáček bude konstatní ve všech rychlostech? Přenášet rozdíl otáček při dániční rychlosti na rychosti menší, například těch 80, není pravdivé ani reálné.
Část problému právě je, že nevíme, z jakých otáček startovali. I rozdíl 200 se může citelně podepsat na výsledku. Samozřejmě, mohli bychom si najít převody a spočítat si to. V nízkých otáčkách na tom hodně záleží. Je velký rozdíl rozjíždět se z 1100 a z 1800.
Určitě budou počáteční otáčky podstatné a i těch 200 se na výsledku podepíše. Toto nerozporuji.
To je právě ten hendikep, o kterém psal jossalito. Převodovky mezi běžnými auty nejsou zase tak extrémně odlišné, ale samotný čas je těžko uchopitelný, byť velmi jednoduchý údaj. Otáčky ti to alespoň dají do nějaké perspektivy.
Ale to není problém Kie, že má převodovku "udělanou" vhodněji pro tyto disciplíny. Na jiné převodové stupně by výsledek mohl být jiný.
Neříkám, že je to jejich problém - jde o shodu okolností. Ale že je samotný čas těžko uchopitelný.
Jde o sladění motoru a převodovky, Carens si prostě k dynamickému projevu pomáhá vyššími otáčkami. Má to své výhody, stejně tak i zápory.
Když chceš dynamické auto, chceš těsně poskládanou převodovku (jak těsně, záleží na motoru). Jak je dlouhá, ovlivní jen rozjezd (tohle je pružné rychlení, když pomineme extrém, tak na délce nezáleží).
Záleží, co se podle tebe snaží otestovat. Podle mne jde o to, jak se motor sbírá k životu (proto se volí tak vysoké stupně). A v tom jsou otáčky velmi důležité.
Záleží, co se podle tebe snaží otestovat. Podle mne jde o to, jak se motor sbírá k životu (proto se volí tak vysoké stupně). A v tom jsou otáčky velmi důležité.
Ono 4. a 5.RS není pro dané rychlosti ničím překvapivým. Každopádně rozdíly jsou v rozmězí kolem 10% což není nic drastického. Od začátku i jde pouze o dokázání, že daná jihokorejská motorizace se nemá proti konkurenci vůbec za co stydět. Nic víc v tom není nutno hledat.
Ano, Kia má převodovku udělanou líp na přesně tuto disciplínu.
Ale že má převodovku na houby z hlediska spotřeby a hlučnosti v kabině, to už je jaksi (pro tebe) podružné. Kdo by v tom autě přece reálně chtěl jezdit, lepší je o něm číst. >:D :yes:
Ale že má převodovku na houby z hlediska spotřeby a hlučnosti v kabině, to už je jaksi (pro tebe) podružné. Kdo by v tom autě přece reálně chtěl jezdit, lepší je o něm číst. >:D :yes:
Baže blboune.
Koukám, že ti stále nestačilo. Nervičky na pochodu. >:D :yes:
že se na to nevykašlete, má to cenu se tu hádat?
Já se tu nehádám, nějak není o čem. ;-)
Někomu ovšem nejdou pod fousy obyčejná fakta. :-)
Někomu ovšem nejdou pod fousy obyčejná fakta. :-)
To máš pravdu, tak to rozdýchej, Carens je na 4.RS (60-100) a 5.RS (80-120) pružnější. To je ten obyčejný fakt.
Je, který jsem tu ovšem již 2x zmiňoval (v 11:14 a 12:43).
Tak bys to snad už konečně mohl vzít v potaz. >:D :yes:
Tak bys to snad už konečně mohl vzít v potaz. >:D :yes:
Není co vzít v potaz. Sám jsi souhlasil s mou úvodní premisou, že v této disciplíně je Carens lepší. Nevím, co dál chceš rozporovat.
Aha, takže jsi už konečně poposednul a možná začneš přemýšet i trochu realisticky. To zasluhuje ocenit! >:D :yes:
Co má převodovka společného s hlučností v kabině? Vím, že točí o trochu více (rozdí 500 ot na hluku není markantní), ale nebude to taky do velké míry tím, že VW je lépe utěsněn, popřípadě že má motor kultivovanější chod, než to 1.7 CRDi?
Platí zde ono omílané, objem ničím nenahradíš.
Pokud chceš příjemnější chod, musíš zvolit pořádný objem než nějakou otáčkami vyhoněnou malorážku.
O odhlučnění u vozů KIA si nedělám přehnané iluze, oni šetří právě na takových věcech.
Pokud chceš příjemnější chod, musíš zvolit pořádný objem než nějakou otáčkami vyhoněnou malorážku.
O odhlučnění u vozů KIA si nedělám přehnané iluze, oni šetří právě na takových věcech.
Dovolím si nesouhlasit s tím objemem... nemusí to být nutně o objemu, ale celkově o konstrukci motoru, podívej na TDI, ještě nedávno to byly nevycválané uřvané agregáty, které i přes objem totožný s konkurencí ztrácely právě v té kultivovanosti. Mohu srovnat 1.9/2.0 TDi (i CR prvních let), 1.9/2.0 (dCi) a 2.0 TDCi. V této disciplíně bylo VW group nejhorší. Tou 1.7 od K/H sem nejel, ale vsadím boty, že nové TDI ve skutečnosti pořád ještě není tak uhlazené jako výše zmíněná konkurence (ono si stačí poselchnout zvenku :-) ) a Golf to dohání výtečným odhlučněním kabiny a zpracováním tam, kde prostě Korea nestíhá... zatim? Uvidíme :-)
Pokud srovnáváš tu 1.7 CRDi a 2.0 TDI, tak je to naprosto jasné.
Otáčkama vyhoněná jednasedma nemá šanci.
PS: Já nikde nesrovnával TDI, HDi či TDCi. ;-)
Píšu obecně o pořádném objemu a malých motorech.
Otáčkama vyhoněná jednasedma nemá šanci.
PS: Já nikde nesrovnával TDI, HDi či TDCi. ;-)
Píšu obecně o pořádném objemu a malých motorech.
Na výkon a spotřebě určitě, ale já se bavím o tom hluku ;-)
Ještě hezký příklad TSI vs MPI.. MPI dělá větší kravál i při větším objemu.
V 1.7mě sem nejel, bohužel, jen ve staré 1.6 a 2.0 v prvních Ceedech.
Ještě hezký příklad TSI vs MPI.. MPI dělá větší kravál i při větším objemu.
V 1.7mě sem nejel, bohužel, jen ve staré 1.6 a 2.0 v prvních Ceedech.
Ale notak, budeme se snad bavit o motorech/vozech stejné generace +/-, a nebudeme sem tahat nějaké muzejní kousky, co říkáš? ;-)
Ale jo, jde jen o to, že to nemusí být zrovna jen objemem, ale vyspělejšími ( to ne, to mi tu ukamenujou), takže odlišnými (to je snad korektní) přístupy VW při odhlučnění kabiny, nebo vůbec při konstrukci motorů :-) Proto je kultivovanější, tišší :).
Nepochybuju, že větší objem bude lepší volbou... sám se kdysi místo po 1.8 sáhl po 2.0 i když byla papírově slabší a dodnes sem za tu volbu rád :-)
Nepochybuju, že větší objem bude lepší volbou... sám se kdysi místo po 1.8 sáhl po 2.0 i když byla papírově slabší a dodnes sem za tu volbu rád :-)
Bavme se v intencích těchto 1.7 a 2.0. Tam je to jasné.
Jdi to projet, uvidíš sám. ;-)
Jdi to projet, uvidíš sám. ;-)
No, až pujdu zas projet tyto dva výrobce, tak určitě ne Sportsvan nebo Carense, tyhle auta mne moc neberou :-) Počkám si na Passata a od Kie asi Sportage s tim dízlem, ten sem ještě nejel, u nás ho nemaj jako předváděčku, jen GDi.
Hm, mne Passat nechává v klidu a Sportage 135kW jsem jel předminulý týden. A taky jsem zůstal klidný. >:D
To já se na novej Passat těším, stejně jako na nové Mondeo.. ať vim na co šetřit >:-[]
Sportage se líbí otci, pokukuje po nějakém SUV této velikosti, mě ošklivé nepřijde, ale prý ta jízda je taková jalová, naštěstí už upustil od Ix35, ta mi přijde o řád horší a uvnitř plastovější.
Sportage se líbí otci, pokukuje po nějakém SUV této velikosti, mě ošklivé nepřijde, ale prý ta jízda je taková jalová, naštěstí už upustil od Ix35, ta mi přijde o řád horší a uvnitř plastovější.
Jo, jízda je přesně, jak říkáš. Jalová.
Ty jezdíš poměrně řidičské auto, které má cestě jistý postoj. Sportage je přesně opačná. Tupé řízení, neohrabanost, pomalý automat který spolehlivě vykastruje papírově výkonný motor. Interiér taky nenadchne. No, prostě auto jen pro přesuny lidí, pro které je řízení spíš otrava než zábava.
Ty jezdíš poměrně řidičské auto, které má cestě jistý postoj. Sportage je přesně opačná. Tupé řízení, neohrabanost, pomalý automat který spolehlivě vykastruje papírově výkonný motor. Interiér taky nenadchne. No, prostě auto jen pro přesuny lidí, pro které je řízení spíš otrava než zábava.
Já lobuju za Kugu, Tiguan je malej (ten znám dost dobře, hlavně kufr nic moc, prostě Golf) a nic jiného moc v této kategorii (i cenové) se nenabízí, ještě možná Quashquai. On to chce vyměnit za Jettu, která má mimo pár neřeští technickcýh spíše problém v tom, že je to sedan :-)
Na druhou stranu, Kia umí vyrobit celkem solidní řidičské auto, jezdil sem v Proceedu s 2.0i v první generaci a s tim byla docela zábava, jen ten interiér na hatche z evropy té doby nedosahl
Na druhou stranu, Kia umí vyrobit celkem solidní řidičské auto, jezdil sem v Proceedu s 2.0i v první generaci a s tim byla docela zábava, jen ten interiér na hatche z evropy té doby nedosahl
No, jenže Sportage zrovna nijak řidičské auto není.
Ale jak říkám, každý člověk má jiné představy i požadavky. Ať se s tím projede a vím, že bude mít poměrně brzy jasno, které auto je dělané pro něj.
Ale jak říkám, každý člověk má jiné představy i požadavky. Ať se s tím projede a vím, že bude mít poměrně brzy jasno, které auto je dělané pro něj.
To určitě :-) Jak říkám, Sportage je pohledné auto, asi to nejhezčí od K/H co se u nás prodává a kdyby válčilo nižší cenou, tak pro otce už nebude hrát takovou roli ta dynamika a komunikativnost řízení, je to klidný jezdec. Nicméně uvidíme :-)
No, pohledné možná je, i mi se docela líbí, ale jen z venku.
A pak když tomu přičtu nic moc interiér, malý kufr, špatný výhled z auta, jalovost, nelakované vnitřní části kastle, tak řeknu, to je pro mne docela málo...
A pak když tomu přičtu nic moc interiér, malý kufr, špatný výhled z auta, jalovost, nelakované vnitřní části kastle, tak řeknu, to je pro mne docela málo...
Interiér tak strašný není, v provnání s jinou korejskou produkcí, ten mne překvapil, třeba oproti H ix35 :-) Kufr je taky problém, ale to u těhle SUV skoro u všech... jak řikám, je to spíš ze zajímavosti, více se otci líbí Kuga/Tiguan, nebo ideálně mondeo/passat, ale to nevjede do garáže a to je pro něj dost zásadní >:D
Ozzmane, 500 ot v případě dieselu je DOST. To není benzín, který točíš k 6500 ot, ale nafta. Mě samotnému auto točí ve 130 2500 ot. a uvítal bych o těch 500 méně.
Smysl podřazovat má, pokud chceš z motoru vymáčknout maximum.
Určitě to má smysl, sám jezdím s turbodieslem a když je potřeba tak na určité převodové stupně je lepší i vytočit motor do vyšších otáček, než jsi zvyklý, záleží na motoru a zpřevodování, mne u TDCI se kolikrát vyplatí jet na 4 ku až do 130-140 km/h, zvláště když je stoupání :-)
Tohle si ale musí každý osahat ve svém autě, co je výhodnější a pružnější :-)
Tohle si ale musí každý osahat ve svém autě, co je výhodnější a pružnější :-)
.....no, takže u sv podřadíš, máš vyšší otáčky a máš vyšší spotřebu.... dívám se na to správně? ...nebo u sv podřadíš, otáčky spadnou a je nižší spotřeba?
Nevím, v dieselech se nevyznám. Ale Kia VW v Evropě nikdy neporazí ;-) Má tu i jiné konkurenty a zvlášť u nás, kde jsou zákazníci celkem konzervativní [odkaz]
SV má zkrátka těžší převodovku.
Ale já to chápu, má těžší převodovku, která sráží dynamiku. 1,7 CRDi v tomto světle je prostě o něco dynamičtější. Nic víc, nic míň.
Nesráží dynamiku (podepsat se to může na rozjezdech/ jízdě nízkou rychlostí). Jen musíš jinak řadit, pokud chceš stejnou dynamiku jako s kratší převodovkou. Dalším faktorem je odstupňování samotné.
no, je to komplikovanejšie, to sú 2 nastavenia a záleží, čo preferuješ. Kia je živšia, ale je to len nastavením prevodov a otáčok, kia to má furt v otáčkach, preto je živšia, ale zároveň má aj vďaka tomu vyššiu spotrebu a hluk. Niečo mám najazdené na staršom síde a tam je to na diaľnici naozaj urevané. Ja by som volil nastavenie vw do vanu (aj keď neviem ako sú všetky stupne vyskladané).
Jak píšeš jde to ruku v ruce, Carens si k dynamice pomáhá vyššími otáčkami, což se nepříjemně projeví vyšší hlučností a spotřebou. Je to špatně? Nedomnívám se, MPV totiž nejsou typickými dálničními křižníky jezdící rychlostmi 150+.
Ja nehovorím, že je to špatne, hovorím, že je to osobná voľba preferencií. Ten hluk a spotreba sa neprejavuje len pri 150 (tam už to je fakt nepríjemné), ale aj pri 120 -30, tam už benzínová kia fičí svojich 3600 - 4000 a to je pre mňa priveľa. Nafta to má nižšie, ale je zas hlučnejšia. A po diaľnici sa jazdí často už aj u nás (možno niekto nie).
Doporčuji vyzkoušet, právě 1,7 CRDi, i když ve slabším provedení, mě při dálničním limitu nijak přehnaně neurážel. A těch 2600 ot/min není extrémně přestřelená hodnota.
Preference jsou vždy na prvním místě ;-)
Preference jsou vždy na prvním místě ;-)
jazdil som so sesterským dízlom v H x35, mal pri 130 cca 2600 a bolo to v pohode, ale pamätám si, ako som si vtedy hovoril, že keby to malo takých 400 otáčok na šestke nižšie, bolo by super. Benzíny majú oveľa viac vytočené.
Hele, já teď odjezdil dovolenou s 2.0TDI v O3... a ty dlouhé kvalty jsou neskutečná pohoda pro dálniční létání, ať už 110, 130 nebo třeba 150. Pokud si Kia pomáhá krátkou převodovkou k srovnatelné dynamice, budiž... při 130 točí víc, než 1.6TDI s 5st., to je vítězství Pyrrhy.
Hele, každý zvolí co je mu bližší. Je nezpochybnitelné, že Carens s tímto motorem točí více než vozy koncernu, v hodnotě 2600 ot/min bych žádné motorářské faux pass neviděl.
frogman
Z fixnej rýchlosti na rovnakých stupňoch je to pekne o***a metrika, keď jedno auto má úplne ináč nastavené rýchlostné stupne. Alebo nám autori článku chcú tvrdiť, že ťažšia 1.7 od Kie má reálne lepšiu pružnosť, ako ľahšia 2.0 od VW? 8-s
V testu je to napsané, že to je dáno zpřevodováním. Mě přijde u dieselu takové otáčky nesmyslné. Kdo by chtěl pořád poslouchat na dálnici vytočený diesel? Stejně jak Passat Alltrack, který točí dokonce 2700.
Nejlepší měření pružnosti by bylo, kdyby se měřilo nezávisle na zařazeném stupni a zkoušela se nejlepší možná pružnost.
Nejlepší měření pružnosti by bylo, kdyby se měřilo nezávisle na zařazeném stupni a zkoušela se nejlepší možná pružnost.
Pokud chceš měřit prodlevu, tak je nejlepší ho vyndat na stolici. Nebo k tomu můžeš přistoupit prakticky a měřit nejlepší zrychlení z běžných rychlostí (50, 90). Ve vysokých otáčkách by však prodleva měla být malá a tak by takové měření bylo celkem nezajímavé. Zajímavější je podle mne zrychlení do 200/ 250/ co to dá s průběžnými výsledky (a třeba s letmým startem, abys vyřadil ze hry potenciálně problematický rozjezd). Nevidíš tam prodlevu, ale vidíš, jak se motor zvládá poprat se zátěží.
strýček BOB
Korejský křáp - je težký, moc to nejede, méně to uveze, vůbec to nebrzdí (!!) má to velkou spotřebu, motor je hlučný, podvozek, výbava je zoufalá, navigace za 50 tisíc je k smíchu >:D Vedle decentního Sportsvanu vynikne ten perverzní dizajn a vytřeštěný výraz přední části.
Na mizerně brzdící odolná Kia vozidla si dávejte pozor:
[odkaz]
:yes:
Na mizerně brzdící odolná Kia vozidla si dávejte pozor:
[odkaz]
:yes:
Jasně a proto se celkem slušně prodává, je vidět na silnici dost často. Nikoliv ve škarpě, když teda tak blbě jezdí >:D
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Columbo
Všechno je to moc pěkné, až na jednu věc. Pro rodinu s malými dětmi (primární cílová skupina) jsou tato auto prostě nepoužitelná. Kvůli kufru.
Na papíře jsou kufrové litry pěkné, ale problém je, že u těchto malých MPV jsou to litry na výšku. Délka (a vlastně i šířka) kufru je mizerná, pro kočárek nepoužitelná, a když už ho tam narvete, tak tam nedostanete nic jiného.
Takže pro mladou rodinu jedině větší MPV nebo kombi.
Na papíře jsou kufrové litry pěkné, ale problém je, že u těchto malých MPV jsou to litry na výšku. Délka (a vlastně i šířka) kufru je mizerná, pro kočárek nepoužitelná, a když už ho tam narvete, tak tam nedostanete nic jiného.
Takže pro mladou rodinu jedině větší MPV nebo kombi.
Já si nestěžuji, do mýho MPV jsem dostal kočárek (musíš koupit takový, co se dobře skládá) a bagáž pro 2 dospělý, 1 puberťáka a 2 malý děti. Jde o to si s tím nákladem trochu pohrát a vejde se ;-) Ikdyž je fakt, že 5008 je o chlup větší, tj Sportsvan a Carens by to nedali...
Přesně tak, do kufru 5008 toho naskládáš mnohem víc, než do kufru drtivé většiny kombíků (i Octavia se Superbem se musí před kufrem 5008 sklonit). Šírka kufru 118cm je bezkonkurenční.
Navíc dodej, že je rovnoměrný, nikde nic nevystupuje. Sedačky se dají polohovat i posouvat, kufr se dá i zvětšit a při sklopení nevzniká schod ;-)
Za zadními sedačkami je prohlubeň, kam se dá naházet spousta drobností (např. já tam vozím deštníky).
Jak jsem zmínil níže, je možné si pořídit dělicí síť za zadní sedadla a rovnat kufry pěkně až po strop.
Jak jsem zmínil níže, je možné si pořídit dělicí síť za zadní sedadla a rovnat kufry pěkně až po strop.
jo prohlubeň tam je, taky tam mám deštník a povinou výbavu, při sklopení sedadel tam jsou překryty - aretované na zadní straně sedadel, takže v poho, sklopíš a máš rovnou podlahu ;-)
Drevokocůr
1,7 - 2.0!!! Co takhle srovnat 1,7-1,6!!!??? To by snad bylo poněkud férovější!? Bohužel by pak někdo asi dostal na prd.el!!!? :-!
Trend je srovnávat když už tak podobné výkony. Zde 100 - 110 kW. To jde, ne?
A co třeba srovnávat kroutící moment!? Myslím že základní veličinou je pro srovnání objem motoru!?
A myslíš tím moment na klice nebo až na kole? Nebo raději srovnávat obsahy ploch pod křivkou výkonu? Co takhle srovnávat podle barvy a výšky :-O co bys tedy použil od Hjondé/kia ke srovnání s Yetim s 1.2 TSI?
Zase jasný důkaz toho že majitelé Škodovek jsou ti nejchytřejší a asi i nejkrásnější! Ale bohužel objektivita je jako vždy v prde.i!!! :yes: >:D >:D >:D
Tak jaký motor v sportage nebo ix35 bys dal do srovnání s Yetim 1,2 TSi? Mimochodem škodovku nevlastním. A teď mi řekni, z čeho soudíš, že zrovna ty objektiní jseš.
Tak pozor drevokocůre, nejkrásnější jsem tu já!!!
A objektivní, objektivní nejsem, já bych totiž sáhl po Kie. :-)
A objektivní, objektivní nejsem, já bych totiž sáhl po Kie. :-)
No, férové je srovnávat výkony (kW). Vždy. ;-)
Koukám, už dva bazmozci klikli minus.
Takže podle nich bychom mohli srovnat třeba 1.6 atmosféru a 1.6 Turbo, no ni? >:D
Koukám, už dva bazmozci klikli minus.
Takže podle nich bychom mohli srovnat třeba 1.6 atmosféru a 1.6 Turbo, no ni? >:D
V zásadě lze srovnat snad všechno :-)
Můžeš srovnat klidně 1.6 a 1.6 Turbo :-) Proč ne? A můžeš to udělat právětehdykdyž:
1.Stojí ve stejné cenové relaci = srovnáváš to nej za určitou cenu co dostaneš
2.Srovnáváš to nejlepší do určitého objemu
>:-[]
Pohybujeme-li se v nějakém objektivním hodnocení. Zde také nevidím důvod chyby, protože 1.7 100kw je nejvyšší naftová motorizace, které u VW odpovídá 2.0 Tdi 110Kw... že má VW víc pod kapotou... za to si může Kia :D
1.Stojí ve stejné cenové relaci = srovnáváš to nej za určitou cenu co dostaneš
2.Srovnáváš to nejlepší do určitého objemu
>:-[]
Pohybujeme-li se v nějakém objektivním hodnocení. Zde také nevidím důvod chyby, protože 1.7 100kw je nejvyšší naftová motorizace, které u VW odpovídá 2.0 Tdi 110Kw... že má VW víc pod kapotou... za to si může Kia :D
pivovod
Příště dejte do srovnání ještě nadupanější verzi Kie Exclusive. Zjistilo by se, že je ještě nadupanější, než nejnadupanější VW. Pak je cenový rozdíl srovnatelné výbavy asi 70 000,- Nehledě na to, že Kia může být i sedmimístná. Ale to u je u MPV asi zbytečnost.
tak ono je jasne ze sportsvan nemieri uplne priamo na mpv ako su toyota verso alebo carens .... je to skor taky kompromis medzi hatchom a mpv... ale podla mna podareny a mnohym bude asi postacovat.... 7 miestny carens samozrejme je uz nieco ine... ale porovnanie v tomto pripade je na mieste lebo 90 percent zakaznikov o rodinne auto zrejme bude jazdit v 5 miestnej verzii a navyse im ide o priestor v interieri a nie o kubiky vzduchu za napravou ... ja by som vzal sportsvan ale s tsi 90kw .... cena je rozumna a motor bude postacovat s rezervou.... tym tazkotonaznym dieslom v tomto pripade opat moc nerozumiem....
Rodina bude potřebovat právě ty kubiky vzduchu, hlavně v kufru... Kufr je vždy na předních místech při rozhodování, potřebuješ vozit více zavazadel, když vás jezdí v autě více ne? V jednom ti stačí ta Felda...
tych 500 litrov ma sportsvan aj s priestorom pod podlahou ( dvojite dno ) ? alebo je to standard bez zaratania ulozneho miesta este pod podlahou
vyzera dost priestorny ten kufor
vyzera dost priestorny ten kufor
500 litrů je při posunutí zadních sedadel uplně dopředu, takže moc standardní provedení při přepravě rodiny (více než 2 lidi) to nebude...
Z pohledu kufru jednoznačně vede Carens a to i díky tomu, že nemá tak obrovský propastný schod do zavazedelníku... za tohle bych VW lámal ruce... vždy se rozčiluju u Oktávky kombi či u Altey XL... >:D
Z pohledu kufru jednoznačně vede Carens a to i díky tomu, že nemá tak obrovský propastný schod do zavazedelníku... za tohle bych VW lámal ruce... vždy se rozčiluju u Oktávky kombi či u Altey XL... >:D
ale inak to posuvne riesenie zadnych sedaciek je parada..... to by hadam mohlo byt dnes uz v kazdom prakticky tvariacom sa aute .... ano carens je dlhsi aj vyssi .... kufor ma teda kusok vacsi ...
ten schod nema mozno preto tak velky lebo ma zase vyssie tu podlahu v kufri.... proste vw ma nizsie polozeny kufor aspon tak to vyzera z fotiek...
ten schod nema mozno preto tak velky lebo ma zase vyssie tu podlahu v kufri.... proste vw ma nizsie polozeny kufor aspon tak to vyzera z fotiek...
Myslim, že je to zbytečné pro větší vozy. Když posuneš sedačky dopředu, nikdo si nesedne a zvětšíš kufr. Znamená to, že pojedeš stejně pravděpodobně ve 2 lidech. To už je výhodnější sklopit sedačky a udělat velkou ložnou plochu ( jo chtělo by to rovnou, což Golf neumí, Kia nevim).
Jasně, že ten schod je díky položení podlahy >:D To je logicky ne? Jen mi ten schod vadí, přes něj se hůře nakládají velké předměty a snižuje to tak otvor co do kufru naložíš. Na tohle jsem prostě hodně zatíženej, protože ten kufr používám dost aktivně :-)
Jasně, že ten schod je díky položení podlahy >:D To je logicky ne? Jen mi ten schod vadí, přes něj se hůře nakládají velké předměty a snižuje to tak otvor co do kufru naložíš. Na tohle jsem prostě hodně zatíženej, protože ten kufr používám dost aktivně :-)