zezadu pěkné, vpředu je na mě moc hran a ten interiér je taky příliš pouťový. prostě to vyhovuje spíš americkému vkusu, než evropskému a proto bych od toho žádný extra prodeje asi nečekal. korejské značky se asi bez samostatného evropského vývoje ve střední třídě neprosadí.
Mně to přijde naopak dost evropské. Líbí se mi ta agresivita, spousta současných aut vypadá příliš jemně nebo má tupý výraz.
Mimochodem, zajímavá je podoba spodní části nárazníku a kol s designem VW. Je vidět, odkud Schreyer přišel :-)
duo hyundai kia otvíralo první technologické a designové centrum právě v rüsselsheimu a pochopitelně přetáhlo část lidí od opelu. nyní je tam Hyundai Motor Europe Technical Center a kia se přestěhovala do frankfurtu. mimochodem, designové centrum opelu zakládali amíci počátkem 60. let a prošlo jím množství známých jmen. do té doby v německu nic takového neexistovalo. designový skok
byl nepřehlédnutelný: Opel KAD A (64), GT či první manta(68/70)... ovšem schreyer mezi ně nepatří
Jojo, dřív byl design Hyundaie a Kie společný a doslova v jednom baráku, ale před několika lety se ve všech regionech (Korea, US, Evropa) rozdělil na samostatná centra a každá automobilka si najala svoje vlastní designéry. Na rozdíl od technického vývoje, kde pořád hraje prim Hyundai a výsledky se sdílí. Mám pocit, že odnož designérského centra se chystá (jsem líný to teď hledat) ještě v Číně a možná i Indii kvůli místním modifikacím.
Od GM nakoupil nedávno Hyundai Philipa Zaka jako nového šéfdesignéra pro Ameriku po Joelu Piaskowském, který přešel k Mercedesu. A Zak v posledním období své kariéry u GM v Evropě byl celkově odpovědný za Opel/Vauxhall a SAAB.
Aha. Chtěl jsem napsat předek VW zadek Mondeo... I když spíš ty světla kupujou od Taty, pak maj bejt náhradní díly na XF... je vidět, že ten se svýho bude držet jak Silva Alfo-Leonida >:D
Ten zadok je jasne americký, trošku zvláštne na mňa pôsobia tie D stĺpiky ktoré odrazu končia resp. sa zúžia (?) ale ako celok :yes: Určite má väčšiu šancu ako predchodca, predsa len, KIA si vybudovala dobré meno a tým pádom môže uvažovať aj nad kategóriami kde hrala (v EU) úlohu outsidera.
Kia vie co robi a ponuka momentalne najvyvazenejsiu ponuku aut bezkonkurencne
chces mini? - perfektne picanto aj s dieslom
chces male? - kia rio - sikovne pekne auto
chces nizsiu?- ceed - auto bez chyby s perfektnymi motormi
chces strednu? - nova kia optima - drave, sportove, nadherne
nieco sportove? - pro ceed ma smrnc
nieco do lesa? - nove sorento a sportage su ako z rozpravky
pre rodinu s malymi detmi? - je tu kompaktna sympaticka venga
nieco vacsie na dovolenku? - kia carens , stalica ako sa patri
Je až úsměvné jak se na auto.cz Mr.Třípísmenkový a jeho 3-4 nohsledové snaží plivat na vše co není VW, ale jak je podle rostoucích prodejů značky Kia zřejmé, tak marně :-)
Zrovna s tím jeho "třípísmenkovým" nickem, to asi nebude zas takový "problém"... ;-)
Jaké logo uvidíš "po otevření" ty, vidím třeba velmi pravděpodobně nad tvým nickem...
Myslíš, že logo je také potrebné pre život ? Či sú tam ľadvinky, šíp, dvojité W alebo šikmé háčko, tak je to úplne jedno. Vôbec to nehovorí o tom aký si človek a čo dokážeš, resp. vieš.
Úplně jedno to každému urtčitě není (trochu víc se nad tím zamysli), ale pokud tím obecným, tedy "aký si človek", myslíš především charakter člověka, tak o tom jen značka jeho auta logicky není...
To, že na sobě Kia tvrdě pracuje je nesporné. Když se ohlédneme, jak byla Kia vnímána před 20ti lety a nyní je obrovský skok kupředu. Nicméně nejvyváženější nabídku aut bezkonkurenčně .... ? >:D8-s Proti komu ? Suzuki ? Něco sportovní - Pro Ceed ? Vtip ?
Když se budeme pohybovat "jen" v mainstreamu, tak se podívej na Ford, Renault, VW, Opel, na nabídku motorů a výbav. A pokud tě vezmu za slovo o bezkonkurenční nabídce, tak se podívej na rozsah modelů u Audi.
Přijde mi nabídka koncernu VW opravdu veliká, ale ta nuda, nuda, nuda!!!! Vždyť i malé Polo má tak podobný předek s "prestižním Passatem", že je to hnus. A to podotýkám, že nejnovější verze unipředku je jedna z nejhezčích co VW vypotilo. A to by ještě tak scházelo, aby VW nevyhrálo v paletě motorů a výbav! Pak by mohli prodávat jen auta v Brazílii. Němci to kupují jenom ze setrvačnosti! :-):-):-)
nepracuješ ty na importu Kia? Nebo alespoň v autosalonu?
Já bych to tak perfektně neviděl. Ano, Kia jde naboru a to docela rapidně, nepopírám. Ale stál ještě není ve finále, pořád je co zlepšovat.
Jinak co se týče té "ponuky" z mého pohledu:
- nové Sorento a Sportage supr (ikdyž doslova do lesa nevím nevím...)
- Carens, Rio, Picanto - staré, levné, žádný zázrak. Nic víc, nic míň.
- v Pro Ceedu bych sportovní auto nehledal, možná TROCHU vzhledově, asi tak něco mezi Golfem 3dv a Meganem Coupe
- Nová Optima supr, současná Magentis bez chuti a zápachu.
- Venga, Soul - pěkné, sem tam by se dalo říct i stylové.
Takle vidím Kiu já, nezatracuju jí, ale nadbytečnou chválou na ní taky plýtvat nebudu. Koneckonců stále bych si v jakékoliv kategorii vybral jiné auto, než Kiu, i v neprémiových značkách.
Za takový interiér by se podle mě nemusel stydět ani Saab. Je to moderní a neokoukané, i když místy je inspirace až příliš zřejmá. Ocenil bych vyšší středový tunel.
Ano - líbí se mi budíky ve stylu Cíti C5, líbí se mi natočení středového panelu a rozdělení tlačítek, líbí se mi jak křivka spodní hrany palubky přechází kolem prostoru před spolujezdcem až do středového tunelu, líbí se mi design sedadel, i když teda nemají boční vedení, to je pravda. Změnil bych třeba madla ve dveřích, tvar volantu a další jednotlivosti. Líbí se mi to víc než třeba nové Volvo S60.
Aha, no mě se to v tomhle provedení nelíbí. Na druhou stranu, zde taky hraje roli cena. Co se týká exteriéru, tak vpředu mi kazí dojem hlavně ta prázdná maska, rámeček kolem a dělení dílů nad maskou, což je asi konstrukční nutnost. A z nějakého důvodu mi ten bok na fotce z titulku připomíná nové XJ, asi to dělá ta mřížka na boku, ale je to jen na té fotce a v reálu to bude jistě jiný, což ty můžeš jistě potvrdit.
ËDIT: Tu C5 tam nevidím, chtělo by to lepší fotky z Optimy. Jinak ten dojem z vnitřku mi výrazně kazí to žbrlení výstupů klimatizace, je dost velké a působí to dost zastarale.
No tak ta prázdná maska se zas mě třeba líbí. Záleží na vkusu. Alespoň je to neokoukaný. Kdyby tam dali znak KIA nebo nějakou lištu tak to zase vypadá jako každý druhý auto.
Tááák to určitě. Vyšší středový tunel, aby tam nebylo místo na nohy jako v novejch škodovkách. Nevím co je to teď za módu stavět auta kde si řidič nemá kam složit nohy. Zaplať pánbu, že KIA uvažuje a ten překážející tunel se drží u podlahy.
No příjemně stísněnější pocit je zrovna to co v autě nepotřebuju pociťovat. Abych jel příjemně stísněnej třeba 200 kilometrů mi nepřijde moc pohodlný. Já rád jezdím rozvalenej, abych si připadal jak doma v obýváku :-!
Kazdopadne ani v pripade stredoveho tunelu tlaciho do praveho kolene, jako v Octavce, Yetim a dokonce i Superbu neni moc o co stat. Pokud je clovek miniaturniho vzrustu, tak mu to asi nemusi vadit, ale clovek nad 180 cm s tim bude mit problem. Superbem jsem jel na sluzebku do Mnichova a po 50 km jsem musel rizeni predat kolegyni a sednout si dozadu, jak me ta ostra a tvrda hrana znervoznovala.
Tak já především nemyslím panel kolem rádia a klimatizace, ale středový tunel, tzn. to mezi sedadly. Pokud člověk sedí normálně (bez obscénně roztažených nohou), tak by spíš tlačil do stehen než do kolen, nemyslíš?
Tak jestli myslíš to mezi sedadly tak to samozřejmě nikomu nepřekáží. Ovšem, pokud zeje tunel zbytečně tam kde normální člověk má koleno tak je to děs. Nedej bože pokud to škodovka vylepší ostrou hranou jako ve fábii. Pokaždý když si tam člověk sedne tak si div neurazí koleno.
No tak to já jel v O2 900 km ze severu Čech na sever Francie a kdybych dostal do ruky toho idiota, kterej ten středovej tunel vymyslel tak ho tou bolavou otlačenou nohou nakopnu. Kdyby tam nepřekážel tak se tam vejdou skoro 3 lidi. Jinak se mi O2 moc líbí ale kvůli tomu, že se do ní pohodlně nevejdu, si ji určitě nekoupím.
Predpokladám, že výroba zostane tam, kde sa to "zbúchavalo" a "zbúchava" dodnes, t.j. hlavne Južná Kórea a možno Rusko.
Na Slovensku sa to vyrábať určite nebude. Kapacity slovenského závodu vyťaží naplno Cee´d a Sportage/ix35.
Design nové Optimy je jednoduše v pořádku, debaty o něm nepřinesou nic podstatného, jenom "líbí, nelíbí". Mnohem důležitější bude odpověď na velký domácí úkol Kie (a Hyundaie) dovést na vyšší úroveň harmonické naladění podvozků - v posledních asi 5 letech většina jejich modelů trpí přílišnou tvrdostí, aniž by to u všelidových modelů bez sportovních ambicí bylo něčím odůvodněné. Zkrátka fine tuning je fajnová věc a není to na počkání. Druhá, možná ještě zajímavější věc, jsou nové lajny motorů GDI, GDI turbo a nový diesel 1.7 a samozřejmě i pokrok v hybridních konfiguracích (zejména s novými LiPoly bateriemi) - nikdo je zatím nevyzkoušel, víme jen to, co pustil ven marketing skupiny. Je ale možné, že se tyhle motory (i v menší litráži) objeví v Evropě dřív na modelech nižších segmentů. Každopádně Hyundai-Kia mají nakročeno na další obrátku svého vývoje - což je může nakopnout směrem nahoru i dolů.
Prodeje Optimy v Evropě se asi dramaticky nezlepší, rozdíl mezi rodinným autem v US a Evropě je příliš velký a v Evropě Optima zase spadne do manažerské kategorie, ve které bude společensky neprůchodná. Ale je rozhodně na místě, aby jeden z největších globálních výrobců aut měl ve všech regionech na krámě k dispozici (skoro) kompletní modelovou řadu. Je to součást psychologického působení na zákazníky - když si Franto kupuješ u nás Rio, kupuješ si tak trochu i drsný Sorento a tamhle tu nóbl Optimu, drobet sám povyrosteš.
těžko říci, jesti tohle manažerské sektářství nakonec není v pořádku. chtěl lexus - jezdí audi... ale H-K o fous níž se chytit může. vždyť dneska už je řada firem, které mají ve flotile vedle oktávek ceedy
proč jen nenatáhnou do Evropy i zbytek palety benzínů? On takový 200kW dráček se znakem KIA na kapotě může pak klidně znejistět řadu "prémiovějších" střelců..... Nebo nějaká emisní lobby?
Osobne, čo sa motorizácií týka, som z textu pochopil to, že sa píše hlavne o základných motorizáciách na americkom a európskych trhoch. Samozrejme, vyjmúc 2.0 GDI Turbo, ktorý je zase spomenutý ako "náhrada" za V6. Takže nikde nevidím zmienku o tom, že tento motor nemôže byť ako vrcholná motorizácia k dispozícii i na EÚ trhoch. Nechce sa mi hľadať informácie na iných portáloch, ale tieto kusé informácie by som nebral ako vyčerpávajúce informácie. Snáď si nemyslíš, že v EÚ bude auto tejto kategórie k dispozícii s jedným zážihovým motorom o výkone 120kW a jedným vznetovým o výkone 85kW, k tomu s objemom 1.7, a do Ceedu by dávali i 2.0 CRDi ;-)
Inak na KIA veľmi zaujímavý počin, ale tak ako píše Me2d vyššie, počkal by som na osobné dojmy. Na nejaké "vyvetvovanie" sú na svete doposiaľ zavedené iné automobilky, ale H-K má našliapnuté, to im nikto neuprie. Tí "parchanti" na sebe za posledné roky sakramentsky zapracovali a začínajú európskym producentom šliapať na päty. Niektorým z toho popraskajú otlaky, čo môže byť, nám Európanom, na škodu...
To je číslo století. Gelly Bely & Great Wall toho možná prodají více. Jak vidno, tak korejskou střední třídu kupují lidé, kteři to evidentně nemají v hlavách moc srovnané, ještě štěstí, že se počítají na stovky...
na pohled krásný auto a myslim si že má šanci na úspěch i v evropě agresivní design to je prostě in, jen s tou americkou značkou se mi to moc nelíbí ta obdelníková je tam hezčí.. :-)
Nádherné je, to je pravda. :yes: Mnohým európskym značkám dáva na frak...taký automobilový paradox. "Kórejci" (Schreyer samozrejme nemá šikmé oči :-) ) nám predvádzajú ako by mal vyzerať moderný európsky dizajn, a naopak, mnohé európske značky robia /alebo aspoň začali vnášať prvky/ donedávna charakteristický/-é/ pre Kóreu. Stačí sa pozrieť spredu na Octaviu dnes, a pred faceliftom ;-\ /to len malý príklad, ktorých by sa našlo, žiaľ, oveľa viacej/. Naviac, výhodou Optimy je, že je plne stráviteľná očami Európana i Američana, to zatiaľ /vizuálne, inak sa nedá/ považujem za jej najväčší plus.
Nerek bych, ze jde o moderni evropsky design. Amerika z toho kouka na mile daleko :-)
Kazda automobilka prizpusobuje design auta nejdulezitejsim trhu. Pro Skodovku je ted nejvetsim trhem cina, proto se octavia po faceliftu priblizila jejich vkusu. Pro Optimu je hlavnim trhem USA a jeji design tomu odpovida.
Snáď najdôležitejšia, na tom mojom príspevku vyššie, je prvá a hlavne posledná veta. Na Teba "Amerika z toho kouka na mile daleko" a ja netvrdím, že z toho Amerika nekouká. Ale to už rozobral hore bubulak hneď na úvod. Ja len tvrdím, že takto by som si predstavoval moderný európsky dizajn, pre mňa je relatívne správne "zaostrený" / "vyhranený". Pre Teba môže byť príkladom moderného európskeho dizajnu niekto iný (kľudne napíš). Každopádne Optima na mňa nepôsobí ako CTS od Cadillacu (teda čisto americky) a tiež nie ako Mondeo od Fordu. Prehnane povedané, triafa sa niekam uprostred, a práve to je pre úspech na oboch kontinentoch dôležité...o tom to je, a vidím to ako schodnú cestu ;-)
to, ze nekomu prijde design jako evropsky je jedine plus, ale zamerem tvurcu rozhodne nebylo zalibit se v evrope, prodeje v evrope budou delat mozna 1% celkovych prodeju. Design podle me neustupuje s americkeho vkusu ani o pid, jen oku evropana lahodi vice nez treba to CTS.
Kazdopadne je to nadherne auto a tezko bych mezi beznejsimi evropskymi auty hledal neco povedenejsiho.
No já se do tebe pouštět nebudu ale obávám se že tenhle názor tady si odse..š. Nicméně nejsem škodofil ale Superb je designově velmi konzervativní auto a toto má mladistvý flair, v tom s tebou souhlasím. ;-)
:-)Vypadá moc pěkně. Stokrát hezčí než profláknutej Passat. A technika bude taky určitě špičková. Jenom novináři z Evropy budou tvrdit, že ještě něco chybí k dokonalosti. Držím automobilce palce. Už teď je v líbivosti dál než nudné, ale výkonné Audi.
nádherné auto, jen doplním, že info o motorech v Evropě je jistě neúplné, H/K již dnes disponuje motory vlastní produkce které plně pokrývají náročné požadavky i střední třídy ať už nově přímovstřikové motory řady ThetaII doplněné v některých verzích turbem nebo špičkové diesely řady R, umím si tohle auto představit u člověka který za stejné peníze dostane jistě něco navíc, dokáže se nadchnout pro něco nového, trošku zariskovat při výběru značky, nezařadit se úplně do stáda a nesmýšlí jako maloměšťák, obavy mám o slabší stránku značky tedy kvalitu podvozku.
Přes některé názory o přílišné amerikanizaci Optimy ji osobně spatřuji jako s velkým odstupem nejpovedenější a nejevropštější korejský model. Optima vyzařuje sebevědomí a přirozenou autoritu vlajkové lodi automobilky Kia.
vypadá velice pohledně. vzala si to nejlepší z asijského pojetí designu. troufám si říci, že jde o nejhezčí do současnosti vyrobené korejské auto. dalo by se říci - skoro takovej korejskej etalón, anebo dokonce apoštol tvejch rejžovejch snů??? Každopádně u mně má KIA za svou snahu jedno BRAVO... ;-)
Před pár lety se korejskejm karám každej smál (tehdá asi i oprávněně), ale design za poslední rok nebo dva je jiná liga, a například tahle Optima mi přijde naprosto dechberoucí! A vzhledem k ceně, záruce a nepochybně zlepšující se kvalitě, myslim že některý managery v evrops. automobilkách smích přešel :-) Každopádně se snažej klucí korejský, a jde jim to nečekaně rychle a dobře...
Prijde mi skoda vyhodit tolik penez za fabii, to uz bych radsi neco priplatil a vzal si nejakou takovou oktavku rs. [odkaz]
stary model fabky rs si spousta lidi kupovala paradoxne kvuli tomu zahulenemu dieselu :-) jelo to pekne a spotrebu meli kolem peti litru. s timhle to pojede jeste lip, ale zrat to bude 10 :-)
ja mam oktavku rs v dieselu a jsem rad, ze jsem nesel do benzinu. sice by to bylo lepsi svezeni, zabavnejsi, vykonnejsi a asi i pohodlnejsi (hluk od motoru, DPF atd.), ale stvala by me ta spotreba. Ja jezdim cca za 7,5.. S tim benzinem bych pri me jizde pod 10 nesel a kdyz bych na to slapal, tak benzin by bral tak 15, kdezto s naftou dojedu za 9. Benzin je dobry do sportaku, ale tim skodovky holt nejsou a asi dlouho ani nebudou :-) No a pak ten motor 2.0 TFSI zere stejne jako petistovka od mercedesu :-)
Objevily se spy fotky chystané Sonaty/i40 kombi. Podle zvyklostí skupiny Hyundai-Kia lze předpokládat, že se víceméně souběžně chystá verze kombi i pro Optimu. Odkaz: [odkaz]