Kia Optima přijde do Evropy, nahradí Magentis
Karty v evropské střední třídě jsou vcelku jasně rozdané, přesto se korejská Kia nevzdává a přivede na evropské trhy nový model Optima. Vůz, který reprezentuje aktuální designový jazyk automobilky, se stane vlajkovou lodí značky a má především podpořit její image.
V loňském roce se u nás prodalo 48 kusů Kia Magentis, v sousedním Německu pak jen 229 kusů. U novinky se dají díky moderní technice a atraktivnímu designu od Petera Schreyera očekávat vyšší prodejní čísla. Z tohoto důvodu se také automobilka rozhodla pro změnu jména modelu (název Optima se používal v USA již pro první dvě generace Magentis).
Design novinky vznikal ve studiích ve Frankfurtu nad Mohanem a v kalifornském Irvine. Vzhled nově sází na sportovní notu. Vyznačuje se hladkými plochami, ostrými hranami a atletickými proporcemi s agresivním tvarem přídě. Mimoto je třetí Magentis delší, širší a nižší než jeho předchůdce. Měří 4843 x 1829 x 1455 mm a stojí na nové platformě s rozvorem náprav 2794 mm.
V Severní Americe je základní motorizací 2,4 GDI (147 kW) s přímým vstřikováním, který náleží do konstrukční řady Theta II. Místo šestiválce nabídne Kia 2,0 GDI Turbo o výkonu 201 kW a 2,4 Hybrid využívající společné techniky s novou Hyundai Sonata Hybrid. Na německém trhu nabídne Kia zážehový dvoulitr o výkonu 120 kW a turbodiesel s objemem 1,7 litru a výkonem 85 kW.
Zahájení prodeje v Německu je naplánováno na jaro 2011. Ceny zatím nejsou známy, předpokládá se ale, že nejlevnější provedení by mělo stát kolem 23 tisíc Euro (asi 590 tisíc Kč). Standardem budou mimo jiné 17palcová kola.
O prodeji na českém trhu zatím nebylo definitivně rozhodnuto.