Takže príde na rad aj Európa?
Vyzerá to jak japonské vozítka kei-car. Ale zas pokiaľ to bude robené na postavu Európana a bude to primeranú cenu, prečo nie?
Podľa mňa aj Nissan Cube padol skôr na niečom inom, ako na dizajne.
Víc se asi dozvíme až po korejské oficiální premiéře koncem měsíce. Díval jsem se, informací zatím moc není. Předpokládá se, že prodávat se bude pouze v Koreji, časem možná i jinde v Asii, např. v Číně. Nejvíc informací má asi Autocar ([odkaz] ). Podle něj zřejmě není použita platforma Picanta, ale v zájmu zlevnění výroby některé díly budou sdílené. Pokud jde o řešení dveří, ze zadních jsou posuvné jen ty na "pasažérské" straně, čili u chodníku a dveře za řidičem jsou konvenční na pantech. Je to stejné řešení jako u Daihatsu Tanto (roztomilé spoty: [odkaz] ), ale není jasné, jestli je u Ray taky odstraněný středový sloupek na straně posuvných dveří. Motory se předpokládají 1.0 a příp. 1.25 z Picanta (ovšem pro pravé kei-car v Japonsku by tam musela být šestistovka). Tady ještě další dobré informace: [odkaz] . Mimochodem, slovo "ray" znamená taky "rejnok", takže zahraniční ziny na to konto vtipkují, jako že tohle opravdu žádná střelhbitá ryba není... :-)
Je celkem jasná i příbuznost koncepce se Soulem. Ten, jak se ukázalo v prodejích, vyhovuje asijské mentalitě a úspěšně boduje na US trhu, zatímco v Evropě masové nadšení nevyvolává. Takže už proto myslím, že bude Kia opatrná s nějakým zkoušením Ray v Evropě. Na druhé straně by mě hodně bavilo srovnání třeba s Upem/Citigo, které při vývoji začaly s podobnou představou městského mikroužitkáče, ale došly trochu jinam než k industriální krabici.