Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia Ray: Nové mini-MPV nejprve pro Koreu

David Bureš
Diskuze (6)
Automobil s krabicovitou karoserií se má pyšnit prostorným a praktickým interiérem.

Kia zveřejnila první snímky nového mini-MPV Ray. Automobil s krabicovitou karoserií bude zpočátku prodáván výhradně na jihokorejském trhu. Bližší podrobnosti o autu budou zveřejněny až později.

Ray má jednoduchou a výraznou karoserii. Díky krabicovitým tvarům se má vůz pyšnit prostorným interiérem a objemným zavazadlovým prostorem.

Maska chladiče navazuje svými tvary na ostatní současné vozy této jihokorejské značky. Součástí hlavních světlometů jsou diodová světla pro denní svícení. Diody jsou použity i v koncových světlech. Z boku zaujme prosklení, které kombinuje hranaté křivky s oblými

Zadní boční dveře jsou posuvné, což usnadňuje přístup do interiéru na úzkých parkovacích místech. Díky širokému přístupu se do vozu snadněji naloží rozměrné předměty.

Jméno tohoto městského vozu pochází z anglického jazyka, Ray v angličtině znamená paprsek.

Které pohonné jednotky budou pro Ray nabízeny, Kia oznámí až později.

Jihokorejská automobilka toto označení už v minulosti použila. Kia Ray z roku 2010 byl koncept čtyřdveřového futuristického kompaktního plug-in hybridu. Tento sedan byl poháněn zážehovým celohliníkovým motorem Gamma objemu 1,4 litru s přímým vstřikováním paliva a výkonem 114 kW (155 k), který byl spojen s bezstupňovou převodovkou CVT a elektromotorem se 78 kW.

David Bureš
Diskuze (6)
Avatar - Guttalax
11. 11. 2011 15:15
Re: Fujtabl
;-) >:D :yes:
11. 11. 2011 11:27
Re: Najprv Kórea
Víc se asi dozvíme až po korejské oficiální premiéře koncem měsíce. Díval jsem se, informací zatím moc není. Předpokládá se, že prodávat se bude pouze v Koreji, časem možná i jinde v Asii, např. v Číně. Nejvíc informací má asi Autocar ([odkaz] ). Podle něj zřejmě není použita platforma Picanta, ale v zájmu zlevnění výroby některé díly budou sdílené. Pokud jde o řešení dveří, ze zadních jsou posuvné jen ty na "pasažérské" straně, čili u chodníku a dveře za řidičem jsou konvenční na pantech. Je to stejné řešení jako u Daihatsu Tanto (roztomilé spoty: [odkaz] ), ale není jasné, jestli je u Ray taky odstraněný středový sloupek na straně posuvných dveří. Motory se předpokládají 1.0 a příp. 1.25 z Picanta (ovšem pro pravé kei-car v Japonsku by tam musela být šestistovka). Tady ještě další dobré informace: [odkaz] . Mimochodem, slovo "ray" znamená taky "rejnok", takže zahraniční ziny na to konto vtipkují, jako že tohle opravdu žádná střelhbitá ryba není... :-)

Je celkem jasná i příbuznost koncepce se Soulem. Ten, jak se ukázalo v prodejích, vyhovuje asijské mentalitě a úspěšně boduje na US trhu, zatímco v Evropě masové nadšení nevyvolává. Takže už proto myslím, že bude Kia opatrná s nějakým zkoušením Ray v Evropě. Na druhé straně by mě hodně bavilo srovnání třeba s Upem/Citigo, které při vývoji začaly s podobnou představou městského mikroužitkáče, ale došly trochu jinam než k industriální krabici.
11. 11. 2011 10:00
Re: Fujtabl
Nemá, protože čelní plocha je oproti krávě poloviční. :-!
Avatar - Guttalax
11. 11. 2011 09:45
Fujtabl
;-) To musí mít čelní odpor jako kráva :-!
11. 11. 2011 09:23
Re: Najprv Kórea
Já to na Evropu nevidím. To je skutečně napasováno na korejské (japonské,čínské?) postavy, předpisy a města.