Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Sériová Kia No.3 dostala jméno Venga: První fotografie a oficiální informace

První česká Kia se bude jmenovat Venga. Výroba nového mini-MPV určeného výhradně pro Evropu, bude probíhat v automobilce Hyundai na severní Moravě.
Zpět na článek
17. 8. 2009 13:52
17. 8. 2009 14:38
neregistrovaný "zulyk"
17. 8. 2009 14:21
neregistrovaný "tomi1289"
17. 8. 2009 14:39
neregistrovaný "tomi1289"
17. 8. 2009 15:56
neregistrovaný "tomi1289"
17. 8. 2009 22:18
neregistrovaný "tomi1289"
18. 8. 2009 13:03
neregistrovaný "tomi1289"
17. 8. 2009 13:56
neregistrovaný "yaroukh"
17. 8. 2009 14:15
17. 8. 2009 15:03
anonym
17. 8. 2009 17:43
17. 8. 2009 18:45
anonym
17. 8. 2009 19:22
17. 8. 2009 19:39
17. 8. 2009 21:17
17. 8. 2009 17:16
17. 8. 2009 18:58
17. 8. 2009 15:17
17. 8. 2009 15:47
17. 8. 2009 17:55
17. 8. 2009 18:08
17. 8. 2009 17:32
neregistrovaný "Stillborn"
17. 8. 2009 19:08
neregistrovaný "Stillborn"
17. 8. 2009 18:30
17. 8. 2009 18:51
17. 8. 2009 19:12
17. 8. 2009 20:03
17. 8. 2009 20:44
17. 8. 2009 23:41
17. 8. 2009 19:21
neregistrovaný "Honzamotors"
18. 8. 2009 07:25
neregistrovaný "exctenar"
20. 8. 2009 10:18
20. 8. 2009 14:43
neregistrovaný "exctenar"
Avatar - iudex
17. 8. 2009 13:52
Slovo do boja
Tak toto bude celkom silné slovo do boja. V triede, ktorá u nás (CZ & SK) stále má najsilnejsie predaje, s ambíciou konkurovat dlhorocnému lídrovi Fabii, s presahom do triedy mini MPV (a teda konkurencne najblizsie Jazzu). V porovnaní s Fabiou odtusujem viac miesta v interiéri, pútavejsí dizajn (áno, i znacná výska moze vyzerat OK, ak jej sekunduje primeraná sírka), slusné motory uz v základe, zaujímavý interiér a v porovnaní s ideovým bratom Jazzom zrejme výrazne nizsiu cenu. Neviem, ci cenu stlacia na úroven Fabie, ale ak áno, vidím to urcite na top 3 v triede.
Rozbalit vlákno
15
17. 8. 2009 13:58
Re: Slovo do boja
Tiež ma napadol ten Jazz, ale cena pod 300 tisíc postaví Vengu aj proti celej plejáde malých áut plus určite osloví aj tých, ktorí pokukujú o triedu vyššie, ale z finančného hľadiska váhajú. Uvidíme, čo ponúkne nová KIA v reáli, na obrázkoch vyzerá zatiaľ celkom prívetivo.
Avatar - iudex
17. 8. 2009 14:02
Re: Slovo do boja
Ten Jazz je IMHO výborné auto (slusné motory, v rámci rozmerov Fabie a spol. ponúka priestor o triedu vacsí), ktoré ale dopláca na to, ze stojí tolko co autá nizsej strednej. Tento handicap zrejme Kia odstráni. :yes:
neregistrovaný "zulyk"
17. 8. 2009 14:38
Re: Slovo do boja
ked bude ta udajna cena dodrzana, znova sa potvrdi, ze to bude solidne auto (dufam) za dobry peniaz, a o to podla mna korejcom ide
neregistrovaný "tomi1289"
17. 8. 2009 14:21
Re: Slovo do boja
Myslím že je možné že sa to bude dobre predávať -(tu vidia ľudia len cenu základného modelu a na nič iné...)

Mňa ale "Venga" nepresvedčila (ani len to "atraktívne" meno).
Od štúdie to má ďaleko, ani tá ma síce neohúrila ale bola aspoň originálna - o sériovke sa to nedá povedať.
Interiér, teda palubná doska vyzerá robotický divoko, spredu a profilu sa mi vôbec nepáči a s komentárom že "znacná výska moze vyzerat OK, ak jej sekunduje primeraná sírka" v tomto prípade nesúhlasím a to ani náhodou, jedine zadná časť mi príde sympatická, čo sa tíka techniky a motorov bude to priemer ako vždy pri tejto značke, takže zatiaľ je pre mňa o ničom ;-\

keby som váhal medzi Jazzom a Vengou tak vlastne vôbec neváham a zoberiem Jazz ;-) tá cena za to stojí...
Avatar - iudex
17. 8. 2009 14:26
Re: Slovo do boja
No práve ze medzi Jazzom a Vengou váhat nebudes, lebo ten financný rozdiel Ti nedovolí dat ich do jedného porovnania. Teda budes porovnávat Venga vs. Fabia vs. Fusion atd. a Jazz vs. Focus vs. Ceed.
neregistrovaný "tomi1289"
17. 8. 2009 14:39
Re: Slovo do boja
Potom ale jednoznačne Fusion, Fiestu alebo Fabiu či Mazdu 2 prosto niečo z tohto segmentu, keby mi chýbal priestor tak vezmem kombi alebo malé MPV C3Picasso, Roomster... Venga ma nepresvedčila...

Focus vs. Ceed :-) keby ma zaujímala cena tak Focusa by som hneď musel vylúčiť - je tam obrovský rozdeľ, a práve preto sa na základnú cenu až tak nepozerám.
Avatar - iudex
17. 8. 2009 15:06
Re: Slovo do boja
I ked Tvoj posledný odstavec nemá celkom hlavu a patu, ak si chcel povedat, ze Focus je cenovo vyssie, mýlis sa: Focus 5dv. 1,6 16v Trend X - 14600 €, Jazz 1,2 Trend - 14 450 €. Ceed samozrejme este lacnejsí.
neregistrovaný "tomi1289"
17. 8. 2009 15:56
Re: Slovo do boja
1.Človek, ktorý má záujem o Jazz asi nerozmýšľa nad Focusom alebo Ceedom - pretože ho zaujíma variabilita interiéru, priestor atď. skrátka je to iný tip zákazníka.

2.Myslel som na cenové porovnanie Focus vs. Ceed (myslím si, že záujemca o Jazz alebo Vengu o týchto autách neuvažuje aj napriek tomu že cena Jazzu sa blíži k cene Focusu lebo obe autá sú veľmi rozdielne.)

3.Chcel som povedať, že ma nezaujíma vždy len základná cena ale aj produkt - keby som mal záujem o takéto autá, a rozhodoval by som sa medzi Jazzom a Vengou tak by som radšej doplatil a kúpil Jazz lebo Venga má zatiaľ ničím neoslnila, a v porovnaní z Jazzom jej ako produktu neverím.
17. 8. 2009 17:13
Re: Slovo do boja
Venga ťa neoslnila, pričom si videl pár obrázkov , tak z toho je jasné, že ťa zaujíma produkt a nie len cena. >:D >:D >:D
neregistrovaný "tomi1289"
17. 8. 2009 22:18
Re: Slovo do boja
Neviem čo ti je smiešne?!

Tu nejde len o to že ma Venga na obrázkoch neoslnila, ani Jazz není krásavec, ale Honda (a nielen ona)dlhodobo vyrába hodnotnejšie autá (produkty) než napr. KIA (môj názor) - Venga podľa prvých informácií nič nové technicky revolučné neprináša, design sa mi až na pár detailov nepáči, teda môj pohľad na značku sa nemení, zatiaľ čo Jazz patrí medzi najlepšie auta vo svojej kategórii.

Radšej zaplatím viac za podľa mňa hodnotnejší produkt napr. Jazz, než síce menej ale pre mňa za nie tak dobrú/hodnotnú(podľa doterajších informácií) Vengu to je všetko...fakt k smiechu ;-\
17. 8. 2009 23:33
Re: Slovo do boja
zaplatíš víc-tady jde o to mít ČÍM zaplatit víc....rozdíl pár tisícovek samozřejmě neberu ale např. mezi fabií a jazzem se jedná i o sto tisíc korun...samozřejmě že jazz je pověstí, varibilitou, designem a kdo ví čím vším o pár tříd víš, to ale neznamená že Venga nemůže překvapit...ještě neznáme např. jízdní vlastnosti a co víme, třeba i variabilita bude na úrovni jazzu...i když s tím já osobně nepočítám... :-|
neregistrovaný "tomi1289"
18. 8. 2009 13:03
Re: Slovo do boja
Ja som nenapísal že Venga nemôže prekvapiť ale len to že ZATIAĽ mňa nepresvedčila - môže sa to zmeniť...

"zaplatíš víc-tady jde o to mít ČÍM zaplatit víc" - Je my jasné že pri reálnej kúpe človek uvažuje trochu inak - ide o jeho peniaze.

Chcel som povedať to, že si myslím že základná cena (ktorú KIA a jej zákazníci tak milujú) nieje všetko, a niekedy aj keď nieje veľa peňazí sa oplatí zaplatiť na prvý pohľad viac, lebo sa to neskôr vráti... :-!

Inak v tom Jazze za na prvý pohľad veľkú sumu 14 450,00 EUR dostaneš:
1,2 90k a spustu výbavy - keď to doplatíš trebárs do Fabie, G.Punta alebo hoci čoho z tohto segmentu ten rozdeľ v cene už tak veľký nebude ale trebárs v priestore stále áno.

V podstate je to celé len v teoretickej rovine, ešte ani nevieme čo tá Venga bude stáť a zverejnené sú len zakl. informácie... :-)
18. 8. 2009 23:35
Re: Slovo do boja
máš pravdu že to není o základní ceně...jenomže když se tady (celkově po diskusích) tak ta základní cena dělaá celkem hodně...ono co máš ve fabii v základu a co u Vengy? Už jenom 1,2 HTP 3válce - 1,4....
=základní fabiu nikdy....ale co tak základní Vengu? :-)
17. 8. 2009 23:26
Re: Slovo do boja
"No práve ze medzi Jazzom a Vengou váhat nebudes, lebo ten financný rozdiel Ti nedovolí dat ich do jedného porovnania"
toto samé bych řekl k porovnávání Venga vs. fabia, ten "prostorový/rozměrový" rozdíl Ti to taky nedovolí :-! , s Fusionem s tebou ale souhlasím, i když se jedná o poněkud starší model....
17. 8. 2009 18:03
Re: Slovo do boja
Obavam se, že se zase nic tak velkeho nestane... kazdy poradny cesky zbohatlik si za svych 200 radsi poridi ve stadni uzovce ty nejkvalitnejsi plasty a jeden z nejlepsich trihrnku ve tride >:D ) - a bez klimy.Aneb nekupto, kdyz Karel rikal... :-! Jo jasne, patrioti ;-)
neregistrovaný "yaroukh"
17. 8. 2009 13:56
OT: Swedish consortium eyes Volvo cars bid
[odkaz]
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ronault.
17. 8. 2009 14:15
Venga...
Kde jsem to jenom slyšel...Venga, Venga... Vengaboys... !
Tak to bude pěkně Boom...
[odkaz]

...odvážná výzva Seatu:
[odkaz]

... a nakonec vzkaz BMW do Bavor:
[odkaz]
(Některé partyje jsou docela designově vydařené, co? >:-[] )

Tak snad to bude lepší jak tyhle Holandské odrahovačky >:-[] 8-s

P.S.: Na to srovnání s Jazzem jsem zvědav, ale Jazz je etalon a guru tehle třídy, takže bych zatím nejásal ;-)
Rozbalit vlákno
8
anonym
17. 8. 2009 15:03
Re: Venga...
LOL...bavorák se ti poved. Je vidět, že tenhle žánr máš v malíku >:-[]
Avatar - Ronault.
17. 8. 2009 17:43
Re: Venga...
Alesio, Alesio, jde vidět, že jsi ještě nevyježděný cucák, který si krom jízdy dveřma napřed BMW 1 na oranžovou v matičce měst nevyzkoušel pořádnou jízdu ostříleného řidiče, čili dobrých 1600 km za volantem v jednom tahu...

Až budou tři hodiny a dvacet pět minut ráno, provoz na dálnici u Grazu klesne do stavu, že pojedou jen dálkaři a nebude jich moc a až přívětivé šero převálcuje noc... spolujezdkyně určená pro dohled nad tvou bdělostí usne a ty budeš marně hleda poslední šálky jemně mleté Jihlavanky, protože být řidičem, je jasná volba... tak pokud nechceš zastavit a zároveň si nechceš pořídit křížek u cesty, bacha - ty nejlepší místa s výhledem už jsou obsazené, tak si pusť mix Vengboys s Aquou. Barbie girl ti rozproudí krev a dá dokupy... to mi věř!

A nebo si pusť Michala TUčného, ale to musíš umět zpívat, jinak dostaneš od pasažéru spocenou sandálo přes čumák...

Přeji mnoho šťastných milionů kilometrů za volantem s písní na rtech ;-) :-!
anonym
17. 8. 2009 18:45
Re: Venga...
>:D. Tohle řeším Rebélií 3, popřípadě výběrem australských elektrikářů. Kdybych pustil Venga, zastavili by mě jistě Benga... :-)
Avatar - Ronault.
17. 8. 2009 19:22
Re: Venga...
>:D :yes:
Jinak všímáš si, že začínám degenerovat tímhle webem? Začínám psát jak kombinace GTI a Pierra, už jen ty tygčí potahy a tanga mi chybí... asi se půjdu léčit :-O :-( 8-s >:-[] >:D
17. 8. 2009 19:39
Re: Venga...
Aha, tak GTI a Ronault su 2 rozne osoby?
Kontrolna otazka: Co si myslis o koncerne VW? ;-)
Avatar - Ronault.
17. 8. 2009 21:17
Re: Venga...
Jedním slovem: SUPERMAINSTREAM
17. 8. 2009 17:16
Re: Venga...
Tak takhle sem se tady na diskuzi nikdy nepobavil.
Avatar - salamoon
17. 8. 2009 18:58
Re: Venga...
(Některé partyje jsou docela designově vydařené, co? )

tak niektore airbagy su 5 hviezdickove >:-[] :yes: :yes: :yes:
17. 8. 2009 15:17
velmi podarene!
musim uznat, ze Hyundai / Kia sliapu pekne...
Paci sa mi, kam sa prevedenie,ergonomia a kvalita interierov dostala. Lezie mi na nervy ta nemecka strohost VW group a tu..tu je nieco na co sa da pozerat...
Motory H/K, ktore bez problemov konkuruju spicke v danych triedach.
A velmi som zvedavy na ix35
[odkaz]

Bravoooo :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - delphino
17. 8. 2009 15:17
No.3 vs Venga
To že asymetrie nezůstane bylo jasné od začátku. Téměř naprostá shoda v přední části potěšila, ale konvenční světla oproti těm "LEDovým" tomu už tolik nesluší a je škoda, že se nepokusili o něco zajímavějšího, byť ne LEDiodové světla. Vzadu to zůstalo taky stejné a i zde to celé utrpělo na zadních světlách, které na konceptu mají šmrnc, zatím co na prodejním autě vypadají jako 10 let staré. Doufám teda, že výsledné zlevnění designu přinese i dostatečně nízkou základní cenu někde okolo 220 kKč (samozřejmě počítám že úvodní ceny budou vyšší, ale jakmile klesnou na normální hladinu očekávám něco takového)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - twistedTSD
17. 8. 2009 18:06
Re: No.3 vs Venga
souhlas, ty zadni svetla..., ale dalo se to cekat protoze tady jde o hlavne cenu...
17. 8. 2009 21:24
Re: No.3 vs Venga
souhlas, mohli by udelat nejakou vrcholnou verzi se vzhledem No.3.
17. 8. 2009 15:47
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
2
17. 8. 2009 17:55
Re: ano
Zase výkřik do tmy... tohle auto bude minimalne o 40cm delsi a navic Mini MPV... a ani design neodpovida tvemu objevu... :-!
Avatar - twistedTSD
17. 8. 2009 18:08
Re: ano
>:D to myslis vazne? tohle ma k i20 daleko a i kdyby ne tak by na tom nebylo nic spatnyho...
17. 8. 2009 16:34
Cena a hmotnost
Celkově auto není tak odvázané jak být mohlo. Doufám že alespoň interiér bude ergonomicky promyšlený - třeba sklápění zadních sedadel včetně sedáků jako má Jazz by se hodilo. Dále taky bude záviset hodně na hmotnosti. Pokud to zase bude malá těžká hrouda, bude to o ničem, to potom žene spotřebu nahoru stejně jako vysoká stavba karoserie. Taky cena bude hodně důležitá vzhledem k tomu, že zmizely všechny designové odlišnosti které mohly z auta udělat takovou částečnou stylovku. Takhle to je jen další vysoké malé auto.
Rozbalit vlákno
1
17. 8. 2009 19:11
Re: Cena a hmotnost
Honda má to sklápanie sedadiel vzadu, myslím, patentované, takže niečo podobné očakávaš asi zbytočne. Tvrdenie "další vysoké malé auto" je po pár obrázkoch trochu z cesty, nemyslíš? Počkaj na riadne predstavenie auta a zhodnoť potom, keď už to bude mať hlavu aj pätu.
neregistrovaný "Stillborn"
17. 8. 2009 17:32
Inu...
...koncept se mi líbil víc, ale ani Venga není ošklivá :-) jediné, co mi nesedí, jsou zadní světa, která by už teď potřebovala facelift. Jinak OK :-)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - twistedTSD
17. 8. 2009 18:22
Re: nedivte se
jasne ze koncept byl hezci, ale to ze vysledek bude jinej bylo snad jasny (to neni nic novyho, navic tady jde o cenu). ale ty zadni svetla vypadaji opravdu hrozne...jinak by to mohlo byt ok (nejen design)
neregistrovaný "Stillborn"
17. 8. 2009 19:08
Re: nedivte se
tak s tim, že bývají koncepty ve většině případů hezčí než sériovka, je mi jasné. Jen stále marně čekám na čas, kdy některá automobilka překvapí :-) Pro Vengu stejně :yes: :-)
Avatar - pelikoš
17. 8. 2009 18:30
inu
venga,venga.....to zní jako fenka s véélkou vagí... >:-[] >:-[]
Rozbalit vlákno
0
Avatar - salamoon
17. 8. 2009 18:51
Nuda
nuda a zase nuda. :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
4
17. 8. 2009 19:12
Re: Nuda
A čo je zábava? Snáď nie 3 valce a s bielou strechou...
Avatar - salamoon
17. 8. 2009 20:03
Re: Nuda
urcite nie.
avsak aspon nejaky naznak zo studie si to auto mohlo priniest....

takto je to seda kopia golfu plus za tretinu ceny.... ;-\
17. 8. 2009 20:44
Re: Nuda
Nesuhlasim, zo studie ostalo podstatne viac ako je bezne, teda najma z exterieru. Mne tento vozik nejak nudny nepripada, to by som vedel menovat nie malo nudnejsich...
17. 8. 2009 23:41
Re: Nuda
seš můj člověk, tos opravdu trefil :yes: :yes: :yes: >:D
neregistrovaný "Honzamotors"
17. 8. 2009 19:21
Je SUPER!
Venga se mi moc líbí! Šel bych do toho. Oproti fabii by se mi líbilo sezení výše (sednete si třeba do Splashe nebo Yetiho), posuv zadních sedadel. Pokud bude dobrá cena má u mě tahle novinka vyhráno! Super!
Rozbalit vlákno
1
18. 8. 2009 12:40
Re: Je SUPER!
Kdo je zvyklý kočírovat koně z kozlíku, tomu se vysoký posaz líbí...
17. 8. 2009 21:20
OMG - Hyundai Nošovice leží ve Slezsku, Kia - lepší jak Hyun
Hyundai Nošovice leží ve Slezsku, nikoli na severní Moravě... >:-[] >:-[] Většina automobilů Kia má lepší design nez Hyundai (ceed vs i30 :-) celkem povedené malé vozítko, které je ale mimo můj zájem...
Rozbalit vlákno
2
17. 8. 2009 23:44
Re: OMG - Hyundai Nošovice leží ve Slezsku, Kia - lepší jak
tím chceš říct že severní morava končí na úrovni šternberku? :-O :-O :-O :-O
neregistrovaný "exctenar"
18. 8. 2009 07:25
Re: OMG - Hyundai Nošovice leží ve Slezsku, Kia - lepší jak
Hyundai Nošovice leží ve Slezsku, nikoli na severní Moravě...Tohle je třeba zdůraznit v diskusi o autech na nějakém US serveru,nebo také korejském,čínském,indickém.Svět nerozlišeuje moc mezi českem a slovenskem,BTW:zde také každý zná kdejaký pidiregion světa? Já ne a je fuk, že nějaký zeměpis jsem měl naposledy tuším v roce 1972.Co slýchávám,končící maturanti mají problém nalézt kontinenty-dcera mi nedávno sdělila.Gymnazisté,gymnazisté...Takže Kia se bude vyrábět v Česku a zakazníkovi-myslím tomu co ji koupí,je to absolutně jedno.Zajímá ho cena,vlastnosti,výbavy...Jinak-hezké auto. :yes:
18. 8. 2009 09:45
10 let po Matrixu
Kia blog znovu potvrdil, že zadní sedadla budou posuvná a se sklápěcím mechanismem, který je současně zapustí do roviny s podlahou kufru. [odkaz] (4. odstavec). Stejnou informaci např. asi před měsícem přinesl AMS při první seznamovací projížďce konceptem - časopis také konstatoval velkorysý prostor pro posádku, někde na úrovni nižší střední. Jelikož No3/Venga navazuje koncepčně na Matrix, který ale mírně překonává půdorysnou velikostí a rozvorem, stačí navštívit výprodej u Hyundaie, aby si člověk udělal rámcovou představu o prostoru. Kufr lze tudíž čekat v základu někde na úrovni Fusionu (ca 320-350 l), po posunutí sedaček něco kolem 400 litrů, záleží na tom, jak vysoko bude položená (asi falešná) podlaha. Bohužel nás zřejmě místo rezervy čeká lepicí sada po německém vzoru. Podvozková platforma vychází z i20 = Soulu, ale je prodloužená a zřejmě ještě i jinak upravená, to se teprve dozvíme. Pohled na sedadla prozrazuje, že je Kia ponechává velikostně spíš na úrovni segmentu "malé" (= Fabia...). Kia pokračuje v politice velkého rozpětí výbav, očekávám důkladně oholený základní model za silně lidovou cenu v hladině malých hatchů (srovnání s holým cee'dem naznačuje, že se hodně přiblíží 200k). Nejvyšší výbava může být o nějakých 200k dražší, samozřejmě tam pak budou i různé hlouposti typu zpětné kamery, navigace, zónové klimatizace, panoramatické střechy atd. - dá se ledacos vyvodit z položek výbavy nově zaváděných u FL cee'du. V ČR jsou zatím 99% lidí zelené technologie srdečně ukradené, ale pro náročnější trhy Kia kromě ISG nepochybně co nejdřív zavede nejspíš mild hybrid. Zatím ohlášené motorizace plní Euro V. Kia vyhlásila na tyto roky program kvality, což znamená, že na Venze bude chtít předvést, co tím myslí - očekávám příjemná drobná překvapení, protože součástí programu je dosáhnout, aby Kiu běžná veřejnost vnímala jako kvalitní značku.

Komu se Venga nelíbí a přesto mu nevadí korejské značky, může si počkat do příštího roku na o segment větší malé MPV od Hyundaie na bázi i30, následovat pak bude i dvojče Vengy.
Rozbalit vlákno
8
18. 8. 2009 14:12
Re: 10 let po Matrixu
:yes: ;-)
18. 8. 2009 14:42
Re: 10 let po Matrixu
:yes: Díky. - A ta podlaha v kufru je opravdu dvojitá s úložným meziprostorem, píšou to zase kdesi jinde. Díval jsem se, že zadek a zadní víko ukazují na poměrně vysoko položené vrchní dno kufru, tak snad to Kia nepřežene. - Pokud jde o externí design, přijde mi zajímavé, že se razantně liší od japonsky orientovaného Forte, ale taky dost od současného FL cee'du. Zato dobře vizuálně zapadá vedle třeba VW a Renaultu. Možná tedy Kia nebude usilovat o silně unifikovaný globální design, což bych já osobně uvítal.
18. 8. 2009 17:27
Re: 10 let po Matrixu
u značiek Hyundai a Kia majú rôzne smerovanie vo vývoji dizajnu.
Hyundai robí dizajn globálny, pre celý svet
Kia robí dizajn so zameraním hlavne na Európu

síce to nie sú nejaké prevratné dizajny na nových modeloch, ale vedia si nájsť stále viac zákazníkov, tak to nerobia úplne špatne :-!
19. 8. 2009 08:22
Re: 10 let po Matrixu
Tak napríklad i30/cee´d by podľa mňa mohli byť podstatne odlišnejšie, takto si prakticky konkurujú.
19. 8. 2009 08:21
Re: 10 let po Matrixu
Pri pohľade do kufra posledného modelu Kia Soul sa mnohí s pokriveným úsmevom otočia (akože "strašne malý"), ale stačí nadvihnúť priečku falošného dna a vybrať vaničku pod ním - tá "diera" na batožinu je zrazu až neskutočne veľká.
S tou unifikáciou dizajnu máš pravdu, ale pri pohľade napríklad na novú masku cee´du a na predok tohto auta mám tiež pocit, že KIA ju dávkuje podstatne citlivejšie ako niektoré iné značky, a tú uniformitu modelov nijak nepreháňa. Len aby jej to vydržalo. Inak ja osobne by som uvítal trochu väčšie rozdiely medzi značkami KIA a Hyundai, ako prezentujú cee´d a i30. Som veľmi zvedavý na nástupcu Matrixu, Venga dobre zapadá k MPVéčkam Carens a Carnival a chápem ju ako prvú lastovičku novej generácie vanov od značky KIA. Akurát medzi ňou a Carensom je podľa mňa ešte dosť priestoru na ešte jeden model, buď predĺžená "Grand" Venga, alebo niečo nové. Venga je asi predsa len menšia ako Meriva alebo hoci Roomster (alebo je to len pocit?), a Carens sa už pohybuje na úrovni Scenic/Picasso...
Tiež by ma zaujímal nástupca Carnivalu a či konečne pochopia, že jediný objem motora tesne pod 3 litre nie je správnym riešením pre šetrivú Európu.
19. 8. 2009 10:22
Re: 10 let po Matrixu
Carnival bude mat 2,2 CRDi z nového Sorenta ;-)
19. 8. 2009 12:48
Re: 10 let po Matrixu
S krížikom po funuse, ale predsa... ;-) :yes:
19. 8. 2009 17:24
Re: 10 let po Matrixu
:yes: Myslím, že u Kie hraje a bude hrát velkou roli existence 3 regionálních design center, která jsou obsazena kvalitními designéry. Mají tendenci uplatňovat dost nahlas svůj regionální názor a vzájemně si konkurovat. Snad to bude fungovat jako dobré dynamické pnutí uvnitř podniku a snad to Schreyer dokáže ukočírovat. Mě teď napřed trochu zarazilo, že si FL cee'd vypůjčuje prvky od amerického centra (rodina Forte), ale produkční podoba Vengy imho ukazuje, že to zřejmě je výjimka z pravidla (nějaký mezistupeň pro potřeby FL?) a evropská parta kolem G.Guillauma si bude vytvářet vlastní filozofii. I když to tak nevypadá, evropská Kia na své definování názoru teprve čeká: Schreyer dal najevo, že v Miklósově koncepci pokračovat (přímočaře)nebude, To znamená, že Carens, cee'd... budou muset uvolnit místo něčemu novému. Já taky vnímám Vengu jako první bližší naznačení, kudy by se evropský design Kie chtěl dát - a nejen ve vanech.

Že se objeví větší "VengaGrand", je myslím skoro 100% jistota: Hyundai za pár měsíců uvede své MPV na platformě i30, pak to menší dvojče k Venze, takže mezitím Kia nepochybně přijde se svým protějškem. Tím spíš, že prodeje Carensu/Ronda prudce padají a bude nutno něco rychle vymyslit, aby nemuseli vyklidit v této kategorii pole.

S těmi rozdíly designu mezi Kií a Hyundaiem: design Hyundaie se také teprve usazuje, tak bych jim ještě dal nějakou dobu oddech, myslím se celkem brzy vůči sobě začnou definovat výrazněji. Ale přiznávám, že zrovna vzájemná polarita Kie a Hyundaie v designu mě výrazně netrápí- naopak bych bral jako omyl, kdyby v jejím jménu začali páchat nějaké násilné extravagance. Tak zatím :-)
Avatar - chetoos
20. 8. 2009 10:18
kia
Pěkná kia a hlavní je že se bude vyrábět u nás :yes:
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "exctenar"
20. 8. 2009 14:43
Re: kia
Cennější je spíš to,že v Nošovicích je i vývoj vozu,protože jak víme,továrna se dá postavit "hoci kde",ale vývoj výrobku-to je nepatrně něco jiného.Podraží cena práce montážníků a továrna bude v Turecku. :-!