Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Sériová Kia No.3 dostala jméno Venga: První fotografie a oficiální informace

Ondřej Láník
Diskuze (60)
První česká Kia se bude jmenovat Venga. Výroba nového mini-MPV určeného výhradně pro Evropu, bude probíhat v automobilce Hyundai na severní Moravě.

Kia Motors Corporation dnes zveřejnila jméno nového čtyřmetrového modelu, uvolnila první snímky a několik základních informací k sériové podobě vozu, který jsme dosud znali pouze jako studii No.3. Ta byla představena oficiálně letos na jaře na autosalonu v Ženevě.

Automobil navržený a vyvinutý v Evropě má délku 4.068 mm (studie 4.035 mm), neobvykle dlouhý rozvor náprav (2.615 mm) a výšku 1.600 mm. Místo extravagantně asymetrického prosklení střechy bude v nabídce pro Vengu prosklení konvenční s možností částečného otevření střechy.

Jméno bylo odvozeno ze španělštiny a podle evropského vedení automobilky má mít dobrý zvuk, moderní tón a výborně přitom odpovídá hodnotám značky vyjádřeným heslem Power to Surprise.

Kia Venga bude dodávána se zážehovými motory 1,4 l a 1,6 l se systémem samočinného vypínání motoru ISG (Idle Stop & Go) a také s turbodiesely pokrývajícími výkonové spektrum od 55 do 85 kW. Interiér s posuvnými zadními sedadly, dělenými v poměru 60/40 bude možno variabilně měnit mj. i díky zadní lavici sklopitelné do podlahy.

Oficiálně bude Kia Venga představena na frankfurtském autosalonu, do sériové výroby přijde rovněž na podzim.

Cena zcela nového modelu automobilky Kia nepřesáhne 300.000 korun. ČTK a televizi Z1 to už během červnového autosalonu v Brně řekl obchodní ředitel Kia Motors Czech Arnošt Barna. Na něm automobilka koncept No.3 představila v české premiéře. Na evropském trhu včetně ČR by se měl začít prodávat na začátku příštího roku.

"Jelikož vůz půjde na trh v segmentu malých vozů, bude se nejvíce srovnat se Škoda Fabia a zahraničními vozy. Předpokládáme, že cena bude nasazena někde v rozpětí 200.000 až 300.000 korun," uvedl Barna.

Ondřej Láník
Diskuze (60)
Avatar - chetoos
20. 8. 2009 10:18
kia
Pěkná kia a hlavní je že se bude vyrábět u nás :yes:
19. 8. 2009 17:24
Re: 10 let po Matrixu
:yes: Myslím, že u Kie hraje a bude hrát velkou roli existence 3 regionálních design center, která jsou obsazena kvalitními designéry. Mají tendenci uplatňovat dost nahlas svůj regionální názor a vzájemně si konkurovat. Snad to bude fungovat jako dobré dynamické pnutí uvnitř podniku a snad to Schreyer dokáže ukočírovat. Mě teď napřed trochu zarazilo, že si FL cee'd vypůjčuje prvky od amerického centra (rodina Forte), ale produkční podoba Vengy imho ukazuje, že to zřejmě je výjimka z pravidla (nějaký mezistupeň pro potřeby FL?) a evropská parta kolem G.Guillauma si bude vytvářet vlastní filozofii. I když to tak nevypadá, evropská Kia na své definování názoru teprve čeká: Schreyer dal najevo, že v Miklósově koncepci pokračovat (přímočaře)nebude, To znamená, že Carens, cee'd... budou muset uvolnit místo něčemu novému. Já taky vnímám Vengu jako první bližší naznačení, kudy by se evropský design Kie chtěl dát - a nejen ve vanech.

Že se objeví větší "VengaGrand", je myslím skoro 100% jistota: Hyundai za pár měsíců uvede své MPV na platformě i30, pak to menší dvojče k Venze, takže mezitím Kia nepochybně přijde se svým protějškem. Tím spíš, že prodeje Carensu/Ronda prudce padají a bude nutno něco rychle vymyslit, aby nemuseli vyklidit v této kategorii pole.

S těmi rozdíly designu mezi Kií a Hyundaiem: design Hyundaie se také teprve usazuje, tak bych jim ještě dal nějakou dobu oddech, myslím se celkem brzy vůči sobě začnou definovat výrazněji. Ale přiznávám, že zrovna vzájemná polarita Kie a Hyundaie v designu mě výrazně netrápí- naopak bych bral jako omyl, kdyby v jejím jménu začali páchat nějaké násilné extravagance. Tak zatím :-)
19. 8. 2009 12:48
Re: 10 let po Matrixu
S krížikom po funuse, ale predsa... ;-) :yes:
19. 8. 2009 10:22
Re: 10 let po Matrixu
Carnival bude mat 2,2 CRDi z nového Sorenta ;-)
19. 8. 2009 08:22
Re: 10 let po Matrixu
Tak napríklad i30/cee´d by podľa mňa mohli byť podstatne odlišnejšie, takto si prakticky konkurujú.