Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Kia Soul: Nové informace, nové fotografie

Kia zveřejnila novou sadu snímků a informací, týkajících se sériového provedení nového crossoveru. Na trh příjde na konci zimy v únoru 2009, a to se třemi motory, které známe ze Cee'du. Pohon všech kol není v plánu.
Zpět na článek
16. 7. 2008 14:23
16. 7. 2008 14:52
16. 7. 2008 15:20
16. 7. 2008 23:01
16. 7. 2008 15:19
16. 7. 2008 16:59
16. 7. 2008 21:59
16. 7. 2008 23:58
17. 7. 2008 09:04
neregistrovaný "hóndatra"
17. 7. 2008 18:53
18. 7. 2008 10:08
17. 7. 2008 10:06
17. 7. 2008 18:02
16. 7. 2008 13:58
Jako bych tohle už (asi tak za rok) někde viděl.
Neví někdo, co na to Yetti >:-[] ? Tipnul bych si, že se tady za rok povedou disegnerské diskuze ve stylu Swift x Fabia II.
Rozbalit vlákno
2
16. 7. 2008 14:00
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - pumpkin
16. 7. 2008 15:06
Re: Jako bych tohle už (asi tak za rok) někde viděl.
neurážaj hneď, ok? ;-)
16. 7. 2008 14:23
Ako Fabia?
Nezdá sa mi pomer výška:šírka, koeficient je taký, ako u FabieII, dúfam, že v reáli bude na tom lepšie.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - freeman
16. 7. 2008 14:52
Zhoda
Tento krát to korejci s "kopirajtom" prehnali. Som zvedavý kto bude úspešnejší. Lebo Kia Soul sa podobá ako vajce vacju projektu od Citroena. ([odkaz] A ešte tá irónia. Obidva projekty sa budú vyrábať na Slovenku. No nie je to k popukání !? >:D
Rozbalit vlákno
2
16. 7. 2008 15:20
Re: Zhoda
Tak neviem, ale Kia Soul sa na Slovensku asi robiť nebude, ale aj keby, čo je na tom k popukaniu?
Avatar - R32
16. 7. 2008 23:01
Re: Zhoda
Pán je asi z Anglicka a dal si čaj skôr než o piatej, tak utrúsil čosi z Anglického suchého humuru, haha 8-s
16. 7. 2008 15:19
no nic moc
Nic proti Kii, ale toto je humus :-) Vobec sa mi to nepaci (mozno preto ze mi pripomina Fobiu II), akurat v tej bielej vyzera aspon trosku prijatelne, ale aj tak :no:
Rozbalit vlákno
0
16. 7. 2008 16:59
Verzatilka
Stojí na upravené platformě Kie Rio, v číslech to znamená jen nepatrně prodloužený rozvor, ale hlavně se prý na podvozku usilovně pracovalo - tak uvidíme, pokud ano, může tím Kia narovnat to, co ladiči na první pokus (2005) nezvládli k úplné spokojenosti. Je delší (ca o 10 cm) a širší než Rio a přičteme-li vzpřímenější posaz a fakt, že prostorové řešení spodku by nemělo počítat s 4WD, mohla by z toho Kia vydolovat celkem slušný kufr kolem 350 litrů (podobně jako Fusion). Kia po několik let testovala reakce veřejnosti na různých místech světa a vnadila i různé spotřebitelské skupiny, takže nestrká nohu do neznámé vody. Navíc, jak správně poznamenává redakce, Soulu hodně pomůže díra proražená cee'dem a mimo Evropu zřejmě velice příznivě očekávaná nová generace Cerata/Forte a také úspěšná kariéra modelu Rio (české mizivé prodeje nejsou směrodatné, globálně je Rio II jeden z nejúspěšnějších modelů). Oznámené motorizace zatím platí spíš pro Asii a Ameriku, v Evropě bych očekával i nasazení 1.4, když v pohodě utáhne větší cee'd. Designérský názor uplatněný u Soulu je poměrně vyhraněný a už první reakce tady ukazují, že i jeho (ne)obliba bude vyhraněná. Naštěstí pro spotřebitele se subsegment čtyřmetrových holek pro všechno rychle zaplňuje stále novými kreacemi, takže kdo má pupínky ze Soulu, jistě si vybere jinde. Já osobně budu spokojen, pokud Soul bude takový, jak se tváří - nezničitelná verzatilka, která může klidně pohrdnout metalízou a myčkou. Tady jsou ještě jiné obrázky pro doplnění: [odkaz]
Rozbalit vlákno
8
16. 7. 2008 21:59
Re: Verzatilka
Patriku, informace máš jako obvykle skvělé.

Doplnil bych jen to, že předprodukční verzi Soulu, ještě zamaskovanou, měli k dispozici redaktoři Světa motorů na krátké svezení po Praze. Psali, že k dispozici budou pouze motory o objemu 1.6, a to jak diesel, tak benzin. Článek na auto.cz mluví ještě o dvoulitrovém dieselu, KIA blog potom o dvoulitrovém benzínu - to je nová informace. Jsem zvědav, ale myslím, že KIA bude realistická a pro auto velikostně zapadající kamsi mezi Rio a Cee'd nasadí spíše menší (a tudíž i levnější) motory. Dále Svět motorů psal o odtažitém řízení (zřejmě s elektrickým posilovačem) a benzinovém motoru, který bylo třeba dost vytáčet. Jedním dechem psali, že pozornost mezi ostatními řidiči a chodci budilo auto velikou.

Mě se Soul vcelku líbí. Po vysloveně povedeném modelu Forte určeném pro Ameriku a po designovém triu studií na bázi Soulu to sice není takový odvaz, ale s bižuterií (hagusy, plastové doplňky, ...) vypadá auto velice slušně. Neolepené auto na mě působí dojmem čistoty a (možná přílišné) jednoduchosti. Důraz byl zřejmě kladen na funkčnost, ne na eleganci za každou cenu. Překvapila mě dost jednoduše řešená maska chladiče, která podle mě svou jednoduchostí nekoresponduje s nápaditými světlomety. Alespoň nějaká stříbrná lišta nebo nějaká plástev tam mohla být, výsledný dojem by jistě byl lepší. Podivné je, že se KIA nepřdržela masky chladiče, kterou začala razit studií Kee a kterou aplikovala i na modelu Forte. Překvapilo mě i umístění loga automobilky.

Neviděli jsme interiér. Otázka je, do jaké míry se KIA inspiruje stávajícími modely. Doufám, že moc ne, ta středová konzola olemovaná stříbrným plastem v Cee'du je sice funkční, ale vzhledově totálně neevropská. Ani palubka v Riu není to pravé.

Jak znám KIU, Soul jistě bude k dispozici za zajímavý peníz a bižuterie bude dostupná za peníz ještě zajímavější. Takže pro Fusion, Roomster, Note/Modus roste silný konkurent.
16. 7. 2008 23:58
Re: Verzatilka
Ahoj Leraku :yes: To jsem nevěděl, že SM se dostal mezi vyvolené a mohli se povozit. V předpokladech o motorech se shodneme, na takové autíčko postačí menší agregát. A odhaduji, že na 99% se objeví i hybrid, třeba jen jednoduchý, Hyundai-Kia tomuhle směru rozvoje věnuje hodně peněz a práce. Takže pak by mohl stačit třeba nový benzín 1.2 Kappa, který teď začal Hyundai montovat do i10. No, uvidíme.

Odtažité řízení je dnes oblíbené zaklínadlo, měkčené plasty už holt tolik nefrčí. V praxi je to imho pro běžné ježdění obvykle jedno, věc zvyku, navíc řečem o agilitě řízení jsem ochotný věřit jedině tak lidem z Autocaru. Daleko víc mě bude zajímat, jestli jsou potlačené rázy od zadní nápravy a jestli bude podvozek jako celek harmonický. Hyundai na i10 předvedl, že H+K se lepší každým dalším modelem, tak snad ano.

Souhlasím, že design je záměrně funkční a jaksi outdoorový. Proto mě i napadlo, že Soul vlastně nepotřebuje metalické laky. Je to ovšem auto dvou tváří, s tou bižuterií :-) se dá lehce přestrojit na Divu nebo na salónního skautíka. Pokud by se Kie podařilo strefit do trhu a do správného času, má Soul možná dokonce šanci na stvoření lidové ikony. V americké zóně by mohl vypálit rybník třeba Scionu, v evropské zóně může vyučit Fusion a předbíhá podobné ambice Yetiho. Poměrně velká obliba SX4 a těšení na okované Sandero ukazuje, že potenciál trhu existuje. Záleží na tom, kdo se ho nakonec zmocní nejlíp.
Špatná zpráva je, že Kia oznámila, že bude globálně zdražovat, kvůli rostoucím nákladům hlavně na materiál (ocelové plechy) - napřed doma v Asii, postupně i na dalších trzích.
neregistrovaný "hóndatra"
17. 7. 2008 09:04
Re: Verzatilka
Naprosto souhlasím. Není to žádná super nádhera, ale vypadá velmi slušně a určitě věřím, že cena i přes proklamované zdražení bude minimálně konkurenceschopná.
17. 7. 2008 10:55
Re: Verzatilka
Zatimco dizajneri tvori auto tak, aby bylo hezke pri pohledu z normalni "cloveci" perspektivy, fotografove, nevim proc, miluji podhledy. Tento fotograf navic miluje pravouhle promitani - narys, bokorys. To auto bude hezci nez rikaji tyhle fotky. Napovida to jedina publikovana fotografie z nadhledu, kde ty krivky zacinaji davat smysl. Nicmene musim rict - rok 2009, situace s ropou je takova jaka je. Ale automobilky dale vyviji auta, ktera na tuto situaci nedavaji zadnou odpoved. Hybrid by byl hezky a potom bych nevahal. Bohuzel o hybridu nehovori jedina relevantni info, dokonce ani naznak. Pro mne je zbrusu nove auto s motorem 1.6 bez jedineho usporneho systemu v roce 2009 anachronizmus.
17. 7. 2008 18:53
Re: Verzatilka
No pravda je, že tyhle retušfotky, které už většinou vyšly v první ofiko sadě v květnu, jsou dost toporné, asi zaměřené na americké streetfightery. Zato vanilka s hagusy na střeše z nové sady vypadá přívětivě. Skoro nejlepší dojem ve mně zatím zanechalo spy video z YouTube někdy loni z prosince, ale už ho nikde nemůžu najít funkční. Soul je na něm sice zapytlovaný, ale normální záběry bez PR ambicí dobře ukazují hmotu v pohybu a typické tvary. Imho na něm podobně jako filozofií blízký Fusion v pohybu vypadá přirozeně a dobře. Ovšem každý má své gusto. - Pokud jde o eko-eko, Kia nás má na seznamu zaostalých zemí, takže sem svou ekokampaň zatím moc nehrne. Ale ve skutečnosti třeba právě v USA jsou ekologické prvky jedním z hlavních argumentů tamního dobývání trhu - Hyundai a Kia na PR masírce jako vždy vzorně spolupracují. A jejich ekoprogram je hodně široký - od soft-hybridů, LPG hybridů, až po velké ambice společně s LG na fungl nové "baterky", superčistý dieselmotor a lecos dalšího. Moje osobní prognóza je, že nový Kappa motor se v modifikaci stane do 2 let běžnou součástí hybridních pohonů Hyundaie-Kie. Info o nové benzinové 1,6 musíš číst jako zprávu pro Američany - je to vlastně eko-upoutávka ve stylu "uvědomělý občan používá malý motor". Donedávna si mysleli, že nejmenší motor má dva litry. Ostatně LPG verze 1.6 je součástí hybridní Elantry, která jde do výroby pro USA....Vzhledem k tomu, že mimo Evropu se např, Accent v lehkém hybridu pokud vím normálně prodává, a na podzim jde na trh eco-cee'd a např. Hyundai má v Koreji smlouvu na dodávku ekologických městských autobusů, záleží jen na komerčním rozhodnutí, ve kterých teritoriích půjdou hybridy v nových modelech do nabídky. Pro zajímavost přehled zpráviček z vývojářské police Kie: [odkaz]
18. 7. 2008 02:27
Re: Verzatilka
Dik za info. Tak uvidime. V Evrope je situace v modernich technologiich vseobecne tristni. Podle mne i v Evrope je trh pro tyto technologie a posledni dobou skryta poptavka znatelne roste. Skryta je proto, ze zakaznik, ktery by rad koupil, narazi na v podstate nulovou nabidku, a nakonec koupi co je na krame, protoze jinou moznost nema. Kdo prvni prijde s "normalnim evropskym" uspornym a cistym autem za rozumnou cenu, tak bude vysokou poptavkou prekvapen. Klidne by to mohl byt volny prostor pro Korejce, ve kterem by nemuseli (alespon z pocatku) bojovat s dlouhodobe zavedenou konkuranci. Podobne jako se jim podarilo obsadit segment kompaktnich SUV, kde teprve po nekolika letech stacili evropane zareagovat. Co se tyka EcoCeedu tak se u konceptu hovorilo o Stop&Go a regenerativnich brzdach. Ale vydane informace o produkcnim modelu uz o tom nehovori a vznikla z toho normalni "marketingova" uspornost - naftak + par co nejjednodussich uprav, jak to ted delaji vsichni. Takze asi zase nic pro mne. Budu rad, pokud se mylim.
18. 7. 2008 10:08
Re: Verzatilka
Neumím posoudit situaci v jednotlivých evropských zemích, někde už mají slevy z daní za eko vozidla a taková Toyota s Hondou je tam běžně prodávají. Ostatně u nás má Honda hybridní Civic také ve standardní nabídce, stejně jako Toyota Prius. Pokud by se ČR rozhoupalo k daňovému zvýhodnění eko vozidel, distributoři by se určitě rychle osmělili. - Pokud jde o "čisté" systémy, máš určitě pravdu, že někdy jde jen o optimalizaci klasických pohonů, ale i to se počítá - nejen kvůli snížené gramáži CO2, ale i úsporám fosilních paliv. Viz oblíbené kalifornské normy ULEV (o 50% nižší emise než průměrné nové vozy) a SULEV (o 90% nižší) - přesně na ty s Hyundai v US zaměřuje. Chápu, že hybridy jsou trochu kyselé jablko, protože komplikují konstrukci a následnou údržbu. Že zázračné palivové články do plug-inů musí odněkud dostat elektřinu, která se musí vyrobit, žeby z uhlí? Že ani vodík není ideální, atd. Nicméně vývoj u všech relevantních automobilek jede na plné obrátky a myslím, že nejpozději do 2 let se dočkáme komerčně přijatelných řešení - jelikož, souhlasím s tebou,jde o to, aby výsledné auto nebylo dražší, než je trh ochoten absorbovat. Pěkný den :yes:
18. 7. 2008 12:24
Re: Verzatilka
Je radost si precist prispevek, ze ktereho se clovek dozvi zajimoavou informaci nebo fundovany nazor. Skoda ze je to tady, ale i na webovych diskuzich vseobecne, stale vzacnejsi jev. Kez by prispevku jako jsou tvoje bylo vice. Pockame si. Za tri mesice budeme moudrjsi, jak ohledne Soulu, tak EcoCeedu
17. 7. 2008 10:06
Pravda?
Nedávno sem četl na konkurenčním severu idnes.cz, že by se měla Kia Forte prodávat i v Evropě. Chtěl sem se tedy zeptat někoho povolaného, např. Patrika, jestli ví něco bližšího. [odkaz]
Rozbalit vlákno
1
17. 7. 2008 18:02
Re: Pravda?
Ne že bych se považoval za povolaného, ale díky :-) Nevím, kde to idnes vzala, tuhle zprávu jsem nikde nečetl. Samozřejmě můžeme spekulovat, že za jistých okolností může kia zkusit nějakým dovozem, jestli by evropský trh akceptoval její nižší střední sedan (ale přestavovat výrobní program v Žilině asi nebude). Zatím nejnovější "únik" informací říká, že v roce 2011 přijde "kompletně přepracovaný" cee'd - jinak řečeno se na něm už intenzivně pracuje a určitě na něm Schreyer a evropská designérská parta použijí jednotící prvky značky, čili i dost z Forte. Myslím už se to kalendárium dalších modelů Kie objevilo někde i česky, tak jen pro zajímavost tenhle odkaz: [odkaz]