Na český trh oficiálně vstoupila nová, v pořadí již třetí generace modelu Kia Sportage. Dovozce chce soupeřit s Yetim, ix35 nebo Tiguanem a obsadit trvale pozici v TOP5 mezi SUV této velikosti.
Za tu cenu a s timhle designem toho vyjeveneho supliku mohou byt v MB v klidu. Yeti je v pomeru (kvalita + design) / cena pred Kiou o cely svetelny rok napred.
Sportage/ix35 versus Yeti je pro ČR takové lechtivé dráždění ;-) . Ale je nám asi jasné, že Yetiho se tady vždycky prodá víc. Kia i Hyundai si budou spíš přát, aby přemýšleli hlavně u Nissanu, Fordu, Hondy, Toyoty... Cena Sportage i ix35 je evidentně nastavená tak, aby po několika měsících mohly začít klasické slevové akce, které jsou vždycky ještě kombinované s další slevou při koupi na úvěr/leasing. Předpokládám, že pak může vzniknout problém i pro Duster.
tak nevím,proč by se měl zamýšlet např. nissan,když qashqai začíná na 399.000,- ;-) výborné auto s výbornou technikou,navíc zakladatel třídy crossover :yes:
Proc je základní verze dražší a má o dost horší výbavu jak Hyundai ix35, který má i stejný motor.. nechápu.. myslel jsem, že KIA je levnější odnož Hyundaie..
Myslet znamená h...o vědět. Kia a Hyundai jsou cenově srovnatelné značky, ale každá má působit na jiný typ zákazníků. Hyundai na spíše komfortně a luxusně zaměřené, Kia na sportovnější. Třeba proto nemá Hyundai třídveřovou variantu i30, zatímco Kia má procee'd atd...
Jak je to auto odporné, tak je drahé. Toto se nemůže postavit ničemu z Evropy, neb evropské vozy to překonávájí ve všem. Srovnávat teto podřadný pekáč s Tiguanem, nebo s Yetim, je urážka jejich konstruktérů. Sportage je konkurencí pro Koleos a podobné bastardy.
Snad nechceš porovnávat hračku Yetiho s Koleosem. Yeti je po všech stránkách o třídu níž. Snad s vyjímkou designu exteriéru. Yeti je naopak v Evropě cenově konkurencí pro Kiu Sportage / tak jako Ceed pro Octavii/. Např v Británii je naftový 2.0 4x4 o 90 000,- levnější než naftový 2.0 4x4 od Kie. Proti tomu tvému vysmívanému Koleosu je ve stejném provedení levnější o 225 000,- Kč. Vrať se proto trochu na zem z té tvé české koncernové pohádky.
Cena je taková, jak ji obchodní propočetlo pro český trh. Kia a Hyundai se už řadu let s cenami nepletou a počínaje cee'dem/i30 se jim daří dost efektivní cenový tlak na konkurenty. Tohle je pokračování války o nižší střední - rozšiřování dobytého území. Česká Kia už teď na základě předobjednávek žádá Blavu o navýšení kvóty na letošní rok, takže je výchozí cena zřejmě nastavená správně. Zbytek jsou jenom fanouškovské emoce, budiž ti to přáno ;-)
1. Můžeš maličko konkretizovat v čem konstrukčně tento vůz tak příšerně pokulhává za evropskou konkurencí? Vzhledem k Tvým siláckým řečem předpokládám, že konstrukci automobilů rozumíš. Já disponuji velmi slušným technickým vzděláním, proto se můžeš vyjádřit odborněji, než je na diskuzích auto.cz obvyklé. Ostatní čtenáři zajisté jeden takový příspěvek odpustí.
2.Myslíš jako že konstruktéři vývojového centra Hyundai/Kia z německého Rüsselsheimu, někteří bývalí kolegové těch,kteří navrhovali Tiguan, jsou úplní žabaři, kteří uráží práci jiných konstruktérů německé školy? Prosím důkaz! Mimochodem, těchto pár desítek lidí, které Kia/Hyundai přetáhla z Opelu, VW a jiným, dostala tohoto výrobce konstrukčně a designově během několika let na úroveň evropských automobilek. Ne, nejsou nejlepší, ale rozhodně nezaostávají za pelotonem. A mimochodem, zde vyvýjené modely jsou zcela jasně konstrukčně a designově z německé školy (jak také jinak, že?)
3. Koleos se mi designově, na rozdíl od jiných současných Renaultů, velmi nelíbí (nelíbí se mi zruba stejně jako Yeti). Můžeš ale konkretizovat, proč je to bastard? Mimochodem, poslední věta tvého příspěvku odporuje druhé větě. Koleos je evropské auto, ne? Logika si vzala dovolenou? Evropa není pouze Německo. Ani v automobilovém světě ne.
4. Nejsem fandou této korejské automobilky, nicméně musím objektivně přiznat, že v posledních letech odvedli obrovský kus práce. Dělají velmi dobrá auta, a to i v náročném, evropském kontextu.
5. Tiguan považuji za vynikající, ač trochu předražený, automobil.
Podľa tvojej definície je bastardov plný trh, a nie iba z produkcie Renaultu. Navyše je to hodne hodne silný výraz, bez ktorého, myslím si, sa diskusie vpohode zaobídu.
Koleos sa dizajnovo ani mne nepáči, ale kvality má inde. Technika od Nissanu nesklame a interiér je nositeľom mnohých atribútov MPV - priestorný, praktický a variabilný. Škoda toho kabáta, ktorý odradí mnohých prv, ako si do toho auta sadnú. Kto sa odviezol, zväčša spoznal jeho skryté kvality.
Márna snaha. Strejda Bob nechce a hlavne nevie odborne a vecne diskutovať. Ale nenechaj sa odradiť od diskusií na auto.cz, sú tu i technicky zdatní diskutéri (konštruktéri, dizajnéri), nielen analfabeti ako Bob.
Než plácat na netu, tak ti doporučuji statické srovnání a zkušební jízdu, Tiguan kontra Sportage, ty rozdíly neuvidí jenom slepec, nebo je vidět nechce... Sám jsem si zatím vyzkoušel ix35. Tedy stručně, pochválit musím jenom naftový motor. Podvozek, tvrdý, uskákaný, mizerně utlumený a hlučný – hluk od kol, mlácení při přejezdu příčných nerovností. Gumové řazení. Odporné materiály čalounění sedadel, mizerné materiály v kokpitu – tvrdé (budiž), ale na pohled odporné, legrační ovládání palubního počítače – někde pod volantem, legrační ovládání klimy – shluk nepřehledných tlačítek. Těch nedodělků, záměrných nedodělků, zoufalé snahy ušetřit, ale přesto zachovat hogo-fogo dojem, jsou spousty, jak říkám, jenom slepec to nevidí...
Já taky fanatiky nemusím. Ani fanatiky značek Kia a Hyundai - a že se jich tady už pár vyrojilo. Což mě upřímně šokuje. Fandit alfě a italským autům vůbec - chápu, jsou tam emoce. Fandit BMW, Mercedesu - chápu, to ani není třeba zdůvodňovat. Fandit VW - taky chápu, kultovní modely, šíře nabídky atd. atd. I fandy extravagantních Citroenu či jiných pohodlných Francouzů chápu, samozřejmě taky amerik. Ale fandit lowendu z Koreje? Pro boha, proč? Je to levné, je to nudné, a to je asi tak všechno. Jo, udělali kus práce, ale pořád je to lowend. Jako Lidl a polské sušenky. Super poměr cena/objem, ale jinak... Někomu to stačí a určitě to má právo na existenci, ale jsem rád, že tomu nemusím fandit...
Re: A prečo nie, veď i Škoda má ako lowend úspech ... a svoj
Ano, Škoda je také low end značka, byť v evropských poměrech asi o stupínek výše než Korejci... Nicméně hrdost na Škodu je v ČR mnohem lépe pochopitelná, stoletá historie, desítky tisíc zaměstnanců - to je logické. Zrovna tak beru i to, že zaměstnanci v Nošovicích či Žilině jsou také hrdí na své výrobky - to je správné. Ale jinak to moc neberu. Třeba Slovensko mi přijde, že se celé jaksi "zkianizovalo" - asi taková podvědomá touha po domácí automobilce - ale pro mě je ta místní historie prostě moc krátká.
Škoda historii má. V MB jsou rodiny, kde ve stejné fabrice dělá už třetí generace. A je úplně jedno, jestli ti největší tahači za nitky jsou ve Wolfsburgu nebo v Moskvě (resp. jedno to není, Wolfsburg je lepší). Je to stoletý podnik s původními lidmi, značkou, neuvěřitelným množstvím tradic - nepodceňuj to. Úplně jiná úroveň než montovna Kia. Ale jinak nic proti Korejcům, jen jsem rád, že na ně nejsem odkázaný.
Re: To je však kontinuita "ľudská" nie "produktová" ...
Určite Škoda je pojem v našich krajoch a verím, tomu, že mnoho zamestnancov má k nej vrúcny vzťah ..
To však nemení nič na tom, že VW zrušil starú výrobu a zaviedol novú - čiže históriu po technickej stránke Škody skončil ... i keď "detailisti" by sa mohli ozvať, že určité prelínanie - hlavne v motoroch - tam je ....
Re: To je však kontinuita "ľudská" nie "produktová" ...
No mluvit u konstrukce auta v dnešní době o tom, jací konstruktéři ho udělali, může asi jen student nebo někdo, kdo opravdu ještě nečichnul k reálnému světu... Mám dojem hraničící s jistotou, že tu jde spíš o peníze...
Sportage je imo "bastard" stejně jako Koleos, ix35, Duster. Jsou to auta, která se za pár let budou prodávat o 20% levněji, než dnes. Ale zase tak moc se při jejich výrobě nezmění.... jejich konstrukce je tomu už podřízená.
Byl jsem překvapený, že světlo pro Audi A6/BMW opravdu stojí v nákladech 2x-4x tolik, co pro Superb nebo Mondeo...
Re: To je však kontinuita "ľudská" nie "produktová" ...
K tomu aby jsi mohl vynášet tyto názory, by jsi měl mít trochu globální cenový přehled. Pokud se třeba Škodovka venku prodává za cenu Kie, znamená to, že její konstrukce je těmto cenám podřízená a v Čechách si kupujeme jen předražený šunt. Znám mnohem složitější a výrobně náročnější díly do aut než světla a tam je v nákladech stejné jde-li to do Audi nebo do Dacie.
...Sportage jsem viděl v pátek poprvé naživo a zatím pouze staticky. Nicméně bych se do něj rozhodně nestyděl sednout...design se podle mě povedl, zkušený návrhář dal Kii slušivý evropský kabátek, přesto je jasně cítit, že jde o korejskou exotiku, ale pouze v dobrém. Interiér mi přišel až audiozně příjemný, nejvíc mi grafikou a uspořádáním připomíná povedenou poslední generaci A3, se kterou jsem nějaký ten pátek na cestách strávil.
Nevím jak se auto chová, jak jezdí, jaké jsou motory, ale pokud aspoň trochu budou odpovídat designu a pocitu z interiéru, pak je tu SUVerénní konkurence zaběhlým evropským výrobcům.
A v našich krajoch platí, že bezpečnosť je zbytočnosť a priemerný našinec jednoducho uprednostní elektróny pred aktívnymi opierkami či nejakými tými "vankúšmi" ...
Stačí sa pozrieť na Škodu, ktorá to vie už dávno ...
KIA dela jenom to, co si cesky zakaznik zada. Bohuzel se tady najde dost lidi, kteri bezpecnostni vybavu ozeli, jen aby usetrili par korun.
Ceed byl take nejdriv nabizen s kompletni bezpecnostni vybavou, osekana verze prisla az pozdeji a pouze pro cesky trh. Staci se podivat do Nemecka nebo UK, kde i zakladni verze ma komplet bezpecnostni vybavu vcetne ESP. To same u nove Sportage. Dokonce i na Slovensku se Sportage nabizi v zakladni vybave jiz s bocnimi i hlavovymi airbagy a ESP. Holt, Cech si pro korunu i koleno necha vrtat... 8-s
Na jednej strane tlieskam - relativne v dobrej cene spravene auto. Nieco, co sam teraz hladam.
Len WTF davaju 5-stupnove manualy? Ved to je krok spat. Rovnako, budme realisti. Nahon 4x4 je len pri najvyssich motorovych verziach. A v predajni vam nedaju na tuto vychytavku viac, nez 5% dole z ceny.
Mam zmiesany pocit ;-\
A co je na tom nesrozumitelneho? Podobne to delaji vsichni - 4x4 je urceno pro silnejsi motorizace a dokonce jen vyssi vybavy. Tady muzes mit 4x4 i s nejnizsi vybavou, pokud teda chces usestrit.
Pokud chces levne 4x4, je tady treba Duster.
Mě se líbí jak se tady skoro každej naváží do Škodovek, ale přemýšlejte Škodovka by taky dokázala dělat větší SUV než je Jeti, ale problém je v tom že Wolkswagen to nedovolí, protože by byla konkurence pro jeho auta. Někde jsem viděl, že by se měla vyrábět i Yeti Maxi.
Tak to som pocuval cele roky za Bolsevika - Skoda by vyrabala super auta, len to Rusi nechceli dovolit...
Samozrejme to nie je o tom ci to WV dovoli alebo nie ale ci to bude alebo nebude pre koncern ziskove a to je snad normalne.
>:D , ale upřímně, na fotkách vypadá dobře, nevím jaké budou jízdní vlastnosti, interiér naživo - zblízka atd..., YEbeTI i Tiguan mají vážnou konkurenci
To jsi přesně trefil, ale žádný podfuk to není. Kia/Hyundai deklarují tyhle nové generace jako Crossover Utility Vehicle (CUV) a ne jako SUV. Čili jde skutečně o subsegment z rodu Qashqai = odolný vůči městu. Prostě alternativa ke kombi a MPV pro ty, co chtějí mít pocit, že jsou sportovci, nebo prostě pocit bezpečí, auto, kam se pohodlně nastupuje, případně 4x4. Navíc Kia globálně používá motto, že dělá auta pro "young at heart" = lidi mladé duchem. To je důležité, protože analytici prognózují nutnost vytvořit kategorii aut pro aktivní seniory, kterých kvapem přibývá. Bez ohledu na mé osobní preference si myslím, že CUV je správné obchodní uvažování.