Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia Sportage na českém trhu od 419.980,- Kč (kompletní ceník)

Aleš Jungmann
Diskuze (69)
Na český trh oficiálně vstoupila nová, v pořadí již třetí generace modelu Kia Sportage. Dovozce chce soupeřit s Yetim, ix35 nebo Tiguanem a obsadit trvale pozici v TOP5 mezi SUV této velikosti.

Model, známý jako Sportage, se prodává od roku 1996. Tehdy se však jednalo o offroad se samostatným rámem využívající na silnici pohon zadní nápravy. Nová Kia Sportage je klasické moderní SUV z nižší střední třídy, a proto míří na konkurenty typu Škoda Yeti, VW Tiguan či na bratrský Hyundai ix35. Cílem je dostat se mezi pět nejlépe prodávaných SUV ve třídě.

Nejúspěšnějším vozem automobilky Kia u nás je Cee´d s téměř 14 tisíci registracemi (počet vozů, které jezdí na českých SPZ), Sportage je z modelového portfolia na solidním čtvrtém místě s téměř čtyřmi tisíci registrací. V celé Evropě se dosud prodalo zhruba 36 tisíc kusů Sportage první a druhé generace.

Během třetího čtvrtletí tohoto roku se v českém zastoupení bude bouchat šampaňské – je totiž očekávána jubilejní padesátitisící registrace automobilu Kia na našem území. Celkově se Kia posunula už na 14. místo mezi historicky nejprodávanějšími značkami v ČR a nyní stíhá i třeba matadora typu Mercedes-Benz.

Kia Sportage - nový začátek

Nová Sportage v tomto ohledu jistě pomůže, vždyť segment SUV je u nás poměrně oblíben (11 %). Co hraje korejskému vozu do karet jsou rozměry. Jak délka 4.440 mm, tak zejména šířka 1.855 mm a rozvor 2.640 mm většinu konkurence překonává, objem zavazadlového prostoru 564 litrů ale platí pro zaplnění zádě vozu až po střechu. Relevantní srovnatelný údaj dle VDA (tedy po plato) nebyl v době tiskové konference zástupcům automobilky znám.

Sportage nabízí jak pohon pouze předních, tak i automaticky připojitelný pohon zadních kol, vyvinutý společností Magna. Nejslabší benzinové a vznětové motorizace nebude možno ve verzi 4x4 pořídit.

Z počátku je v nabídce pouze dvojice nejsilnějších agregátů, tedy benzin 2,0 CVVT (120 kW) a nafta 2,0 CRDi (100 kW). Slabší benzin 1,6 GDi (103 kW) a nafta 1,7 CRDi (85 kW) by se v showroomech měly začít objevovat v průběhu podzimu.

Zatímco sesterská Hyundai ix35 nabízí i nejsilnější variantu 2,0 CRDi o výkonu 136 kW, Kia zatím o prodeji této verze neuvažuje. Čekací doba by se měla na počátku dodávek pohybovat okolo čtyř až pěti měsíců, po Novém roce očekává české vedení redukci této doby o více než polovinu.

Novou Kiu Sportage jsme již měli možnost vyzkoušet, podrobnosti se dozvíte v rozsáhlém článku Kia Sportage: První jízdní dojmy.

Ceník Kia Sportage - Vznětové motory
Motor1,7 CRDi2,0 CRDi2,0 CRDi
Převodovka6M6M (6A)6M (6A) 4x4
Zdvihový objem [cm3]168519951995
Válce/ventily4/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]84,5/4000100/4000100/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]255/1800-2500319/1800-2500319/1800-2500
Max. rychlost [km/h]-182 (182)181 (180)
Zrychlení 0-100 km/h [s]-10,8 (11,9)11,3 (12,1)
Komb. spotřeba [l/100 km]-5,5 (-)5,7 (6,9)
Výbava Active [Kč]504.980,-554.980,-584.980,-
Výbava Active Plus [Kč]539.980,-584.980,-614.980,-
Výbava Comfort Plus [Kč]584.980,-634.980,-664.980,-
Výbava Exclusive [Kč]634.980,-684.980,-714.980,-

Výroba Kie Sportage třetí generace pro evropské trhy probíhá v Žilině (dále se vyrábí ještě v Číně a v Jižní Koreji) a lze ji tak považovat za v podstatě evropské auto – návrh vozu proběhl ve Frankfurtu a další vývoj pak v Rüsselsheimu. Na Sportage se vztahuje známá sedmiletá záruka.

Český ceník a výbavy

Základní cena byla stanovena na 419.980,- Kč. Za tuto částku získá zákazník benzinovou dvoukolku 1,6 GDi Active vybavenou dvěma airbagy, manuální klimatizací, rádiem s CD a MP3 (6 repro), ABS a BAS, elektricky ovládanými okny, šestnáctipalcovými litými koly, imobilizérem, či elektrickými vyhřívanými vnějšími zpětnými zrcátky.

Příplatek 30 tisíc Kč za verzi Active Plus znamená výrazně vyšší stupeň pasivní i aktivní bezpečnosti – k dispozici jsou boční a hlavové airbagy, aktivní opěrky hlav předních sedadel či elektronický stabilizační systém s mnoha podsystémy. Z nebezpečnostních prvků přibyly podélné střešní ližiny a plnohodnotná rezerva. Nutno dodat, že Hyundai ix35 zmíněné airbagy, stabilizaci či aktivní opěrky hlav nabízí již v základní výbavě za cenu od 409.900,-Kč, klimatizaci (+30 tisíc Kč) byste zde ale hledali marně.

Dalších 50 tisíc Kč vám otevře cestu ke třetímu stupni Comfort Plus. Ten nabídne například chromované kliky dveří či ochranné a okenní lišty, LED světla pro denní svícení, mlhovky s funkcí „Cornering“, sedmnáctipalcová litá kola, duální elektronickou klimatizaci, Bluetooth handsfree, ovládání audia na volantu, vyhřívaná přední i zadní sedadla, tempomat, kožený volant a hlavici řadicí páky, vnější zrcátka el. sklopná s integrovanými blikači, zadní parkovací asistent či dešťový senzor.

No a konečně pokud si přejete mít Sportage s nejvyšší dostupnou výbavou pak je tu za dalších 50.000,- Kč poslední stupeň Exclusive. Ten oproti předchozím stupňům nabídne navíc standardně xenonové světlomety, osmnáctipalcová kola z lehkých slitin, polokožené čalounění, parkovací kameru. Bezklíčový vstup a startování tlačítkem či ztmavená zadní a boční okna.

Ceník Kia Sportage - Zážehové motory
Motor1,6 GDi2,0i2,0i
Převodovka5M5M5M (6A) 4x4
Zdvihový objem [cm3]159119981998
Válce/ventily4/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]103/6200120/6200120/6200
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]166/4500194/4600194/4600
Max. rychlost [km/h]-184 (182)182 (180)
Zrychlení 0-100 km/h [s]-10,4 (10,6)10,7 (11,2)
Komb. spotřeba [l/100 km]-7,5 (7,9)7,6 (8,2)
Výbava Active [Kč]419.980,-489.980,-519.980,-
Výbava Active Plus [Kč]449.980,-519.980,-549.980,-
Výbava Comfort Plus [Kč]499.980,-569.980,-599.980,-
Výbava Exclusive [Kč]549.980,-619.980,-649.980,-

Příplatek za šestistupňový automat činí 40 tisíc Kč, za metalickou barvu pak 13 tisíc Kč.

Aleš Jungmann
Diskuze (69)
30. 7. 2010 11:40
Re: a teraz uprimne "odbornici"
To jsi přesně trefil, ale žádný podfuk to není. Kia/Hyundai deklarují tyhle nové generace jako Crossover Utility Vehicle (CUV) a ne jako SUV. Čili jde skutečně o subsegment z rodu Qashqai = odolný vůči městu. Prostě alternativa ke kombi a MPV pro ty, co chtějí mít pocit, že jsou sportovci, nebo prostě pocit bezpečí, auto, kam se pohodlně nastupuje, případně 4x4. Navíc Kia globálně používá motto, že dělá auta pro "young at heart" = lidi mladé duchem. To je důležité, protože analytici prognózují nutnost vytvořit kategorii aut pro aktivní seniory, kterých kvapem přibývá. Bez ohledu na mé osobní preference si myslím, že CUV je správné obchodní uvažování.
Avatar - saldy
29. 7. 2010 00:07
Re: a teraz uprimne "odbornici"
Vypadá robusně ale naživo to je prcek, trochu zvýšenej ceed, skoro by se dalo říct marketingovej podfuk, neznamená to ale, že mi není sympatickej.
28. 7. 2010 17:56
Re: a teraz uprimne "odbornici"
>:D , ale upřímně, na fotkách vypadá dobře, nevím jaké budou jízdní vlastnosti, interiér naživo - zblízka atd..., YEbeTI i Tiguan mají vážnou konkurenci
Avatar - pelikoš
28. 7. 2010 15:53
Re: Sebevědomá cena, řekl bych
nemůžu za to,že to na mě tak působí ;-) bez urážky
ale fakt je ten,že obě značky ušly obrovský kus cesty,ale zatím to není na vynášení do nebes...
Avatar - pelikoš
28. 7. 2010 15:49
Re: Duster tak v marci 2011 !!!
každý den není posvícení...ten příspěvek je tu už ale od včera ;-)