Poslanecká sněmovna včera neschválila návrh na vypuštění elektronických vinět ze zákona o pozemních komunikacích, a tak od příštího roku už zřejmě nebudeme do rohů čelních skel lepit nálepku, ale plastovou krabičku.
Zatím první fáze, která se zdá být zrealizovatelná, mluví pouze o elektronické náhradě klasických vinět. Tedy krabička s týdení, měsíční či roční platností.
Zpoplatnění od ujetého km je pouze ve fázi nějakých možných variant v nejbližším horizontu 2-3 let. Pokud to vůbec někdo uzákoní.
me naopak prijde lacinejsi, mame v rodine 3 auta a soucasne se na dalnici nikdy nedostanou, takze ted platime u kazdeho dalnicni znamku a s el.vinetou nam bude stacit jen jedna el.vineta pro vsechny 3 auta do kterych jen koupime drzak :-)
"Ministerstvo počítá s tím, že viněta nebude registrována ani na jméno, ani na konkrétní vozidlo a bude zachována její plná přenositelnost, například mezi více vozidly v rodině."
Zrejme ano - a keď je drahá pre štát, bude aj pre nás....kúsok samolepiacej fólie stojí zlomok z ceny akéhokoľvek elektronického zariadenia, nech by bolo sebejednoduchšie - a ak má tá krabička plniť funkciu nálepky a nič viac, je to blbosť na entú...
asi sis nikdy nenechal delat samolepku s ochrannyma prvkama co? zas tak levna zalezitost to neni, v dnesnim svete se ty vyrobni naklady u dalnicni znamky a bezneho elektronickeho udelatka moc nelisej, vyrobni cena bezneho mobilniho telefonu je okolo 50-60 korun a u techto krabicek to jine nebude, ano takhle smesna cena, to zaco se plati je hlavne znacka a stejne jako treba u aut za vybavu navic, ikdys skutecna cena te vybavi je smesna a lisi se treba jen SW nebo malou zmenou na spoji, pokud kuprikladu takovou el.krabicku budou prodavat za 500-1000 korun, tak natom jeste vydelaji, nehlede nato ze dane el.krabicky nemusis vyrabet kazdorocne v celkovem mnozstvi, precijen ta krabicka majiteli zustane i na dalsi roky :-)
Ešte doplň, že cena za jednu nálepku je 50-60 korún...
A že ochranné prvky na ne stoja toľko, čo ochranné prvky na bankovkách - porovnávaj skôr s poštovými známkami...
Myslím, že v tomto nemáš pravdu. Iba ak v tom, že náklady na krabičku štátu zaplatíš z vlastného vrecka, rovnako ako náklady na tú nálepku - len ma nepresviedčaj, že za krabičku to bude menej, lebo nebude.
rocne prijde jen tisk dalnicnich znamej na cca 30milionu korun, tak si spocitej kolik asi tak stoji jedna, cifry kolik se jich rocne tiskne tu nekde na Auto.cz tusim jsou, dalsi naklady jsou ale spojene s distribuci, jen tak bokem pokud si koupis znamku na benzince, tak 5% nechas prodejci (60korun), pri koupi na poste nevim, tam muze bejt provize jina
a ted jeste spocteme neco co se spocist neda, kontrola dalnicnich znamek dnes probiha diky policistum, proste stoji nekde posadka policejniho vozu a dalekohledem sledujou jestli ma auto znamku nebo ne, druha posadka vetsinou pak dane ridice zastavuje, netroufnu si ani odhadnout jaky megaprachy stoji za jedinej den takovato kontrola i jedne jedine posadky co jen tak dalekohledem koukaj po autach na dalnici, to u el.vinety obstara mytna brana, takze misto 2-3 posadek bude stacit na stejnou cinnost jedna jedina, dal se tim docela snizi padelatelnost a risk lidi bez znamky, proste je odhali hned prvni mytna brana pod kterou projedou
Máš ty vôbec predstavu, čo stojí tá "jedna jediná" mýtna brána? Pochybujem.
A takisto pochybujem o tom, že už stojace mýtne brány budú schopné snímať nové krabičky do osobákov iba tak, bez úprav softvéru, možno sa to nezaobíde ani bez montáže nového hardvéru...
O tejto svojej pravde ma proste nepresvedčíš, aj keby si tu napísal román.
mytne brany jiz stojej a zadna nova se kvuli tomuto prevodu znamek do 3.5t na el.podobu stavet nebude ;-) , jiz v navrhu nez to proslo parlamentem bylo znamo ze uprava bude jen na strane SW a to jen kosmeticka
obcas me fascinuje co si lidi nevymyslej aby z brouka udelaly slona :-)
U dalnicnich nalepek nejde ani tak o prachy, jako o to mit pod palcem spehovani lidi. Totalita vzdy chtela vedet, kde se kdo z jejich zajmovych obcanu nachazi. Se zavedenim elektronickych odpovidacu v pasmu 5,6GHz to bude mit rezim zase snazsi. :no:
nehrotte to tak. podle me je super, kdyz si budu moct pujcit dalnicni znamku na cestu po dalnici kdyz po ni skoro celej rok nejezdim. ja na tom treba usetrim, dalnicni znamku mame jen na jednom aute v rodine a tohle je presne to co mi chybelo.
akorat byme zajimala ta rychlost a snimani krabicky :x >:D
To podľa mňa vyriešia - navyše každá brána zároveň odmeria rýchlosť a blikne si tvoju špz na pamiatku... >:D Sviatočný pozdrav so složenkou príde poštou... ;-)
Zrovna tohle mi vůbec nevadí ;-) Nechápu, proč má tolik lidí potřebu porušovat zákony. Máme stanoveno 130, tak se toho budu držet a neurologické potíže z toho nemám. Že by podle mojeho čísla někdo sledoval můj pohyb? Toho se opravdu nebojím. Stejně řvou jen ti, kterým to zamezí chovat se na silnici jako prasata, což je podle mojeho pozorování aspoň 80% českých řidičů.
Velké pozitivum vidím v možnosti využití pro řízení intenzity provozu. To se sice dá realizovat i bez toho, ale není to tak spolehlivé.
To jen kec, půjčovat to nepůjde a bude se platit za kilometr. A budeš ten krám muset nosit sebou v kapse a myslet na to jinak ti vyberou auto. A budeme platit více aby se zaplatili náklady na provoz protože z toho budeme krmit rakušáky. :no:
Opravdu je to daň, kterou chceš zaplatit za to, že tě oči velkého bratra mohou kdykoliv na dálnici / silnicích prvních tříd sledovat (ano, i tam jsou mýtné brány)?
Dle mne je to krok dozadu - sice žijeme v moderní době, ale tohle začíná zavánět opět špehováním soukromí...
Povím Ti novinu. Pokud vlastníš mobilní telefon, tak se dá zjistit s přesností na 10m Tvoje poloha. Tak o co Ti vlasně jde? Nejsi tak trochu paranoidní?
Budou nás špehovat, budou fungovat jako úsekové radary a výhledově to propojí i s finančním úřadem a budou podle toho kontrolovat knihy jízd, takže to bude fakt totální, teda spíš totalitní dohled... :no::no::no:
Máš u sebe mobil? Máš. Tak mlč. Pak už je to jedno. A jestli tě špehuje zaměstnavatel přes GPS nebo stát, to už je vcelku fuk. Stejně to začíná mobilem.
Vítáme pracovníky firmy Kapsch... Mobil mohu nechat doma v šupleti , nikdo mě nenutí mobil používat pod pohrůžkou sankce. Jiná situace nastává s kapsch krabici a jízdou po dálnici, krabici mít musím...zatím jenom na dálnici :no:
Vezmi si druhú stranu mince - notorickí "rýchlojazdci" sa umravnia, ledaže by pri každom viadukte chceli platiť novú pokutu z rýchlosť a po jednej ceste Brno-Praha prísť o vodičák. Diaľnice a cesty prvej triedy by teoreticky mohli byť o niečo bezpečnejšie, vedomie, že ťa na 100% zmerajú na každom rohu nohu na plyne s istotou podrží na uzde...
Klaudie, nezlob se na mě, 130 na dálnici nebo 150, to už je minimum, co mě trápí. Po dálnicích se ročně najezdím docela dost a jestli teda budu platit za kilometr, tak na to jim ***u. :no::no:
Budu jezdit mmo dálnici, dělal jsem to tak předloni, když se mi v listopadu nechtěla kupovat dálniční známka na měsíc. Těch 30 minut navíc nebyla až taková hrůza. 4 hodiny vlakem místo 2 hodin autem? Ne děkuji ;-)
Opět zavání totalitou. Je fajn, že budou mít pod palcem motorkáře, ale je to vážně to, co by sis přál? Na dálnici to neprotáhnout, protože se bojíš o pr*el, tak se půjdeš proletět na okrsku za barák?
A vieš vôbec, čo to je? Že si zviazaný množstvom zákonov, predpisov, a nariadení, to nejak nevadí, ale že ti niekto čekne auto pri jazde na diaľnici, či máš zaplatené alebo nejdeš prirýchlo, to je problém, nad ktorým plačeme. Keď s pomocou tohto systému klepnú zlodeja čo ti ukradol auto, tak budeš pre zmenu tú "neslobodu" chváliť.
Proč je problém, když mi někdo čekne auto, jestli mám zaplacený poplatek nebo nepřekračuji povolenou rychlost? Přece když mám povinnost platit, tak platit budu a nebudu se bránit kontrole. Když mám povinnost dodržovat rychlost, tak se rovněž nebudu bránit kontrole. Pokud jí nepřekročím, tak mě nikdo nebude buzerovat a ani tu pokutu nedostanu. Totéž když mám zaplacený poplatek.
Proč má tolik lidí takový problém s tím, že se bude kontrolovat dodržování zákonů? Protože tolik lidí se chová jako prasata a najednou by na ně dopadl bič.
To jsi tak hloupý nebo to jen děláš?? Myslím že jsi to už poprvé moc dobře pochopil co jsem měl na mysli ale tvoje touha do druhých rejpat a chytat za slovo je prostě silnější,budiš ti odpuštěno.
lol
Tak když seš tak dóbře informován, určitě ti neuniklo, jak v neoficiálních "nápadech" se obejvila taková zajímavost o tom, že v budoucnosti se dost možnábude platit mýta i za os. vozy do 3,5t...
Co se takle naučit víc číst a chápat :no::no::no:
A pokud to neuniklo tobě, tak zajisté víš, že toto (je to pouze jeden z mnoha jiných nápadů, ale je pro novináře dost zajímavý). Řešení, pokud by prošlo skrze x úrovní schvalování, zde bude nejdříve než za 2-3 roky a to jen v případě, že by to všichni odkývali jako nemocní oslové. Což zatím není vůbec pravděpodobné. Ale je to novinářsky nejzajímavější.
definuj X ůrovní schvalování,není to vůbec o novinářích ty osle,tohle je jen další způsob jak získat peníze a věř že to tim X schvalováním projde a bez problémů! Tohle je jen příprava celého systému,zatím to bude fungovat jak známka a jak dozraje čas tak nám "naloží" a bude to jak ve Francii. Jinak si přečti co napsal Ozawasan,tam to máš krásně napsaný!
Schvalování? Je to ve stádiu jednoho z mnoha nápadů, nejdřív přes komisi, která zhodnotí pro a proti a dá návrh, pak k poslancům, přes jejich kluby, senát, prezident. Ještě do toho kafrá EU a když nazná, že cena neodpovídá službám, doporučí nic neschvalovat, případně bude tlačit obdobnými způsoby jako na Slovince.
Francii a jejich dálnice bych s těmi našemi vůbec nesrovnával (hustota, kvalita..).
Akorát se tady rádi babráte v katastrofických scénařích a věc máte za hotovou. Kolikrát to tady již bylo? Kolikrát to dopadlo úplně jinak? Na to mnozí zapomenou během chvilky.
Akorát se tady rádi babráte v katastrofických scénařích a věc máte za hotovou. Kolikrát to tady již bylo? Kolikrát to dopadlo úplně jinak? Na to mnozí zapomenou během chvilky.
Pane informovanej že nepříjdeš s článkem jako ozawasan,to je hodnotný článek /tvoje reakce na něj je docela primitivní,nic nového jsi nenapsal/ ale při pohledu na tvoje bláboly je 99% posměvačných a myslíš si jak nejsi chytrej,pak se nediv že tě mám za šaška.
no vždyt ty se na nic jinýho nezmůžeš,než jen opisovat,ty vlastní názor nemáš a to co jsi napsal v ůvodu jsi psát nemusel znal jsem tvou reakci předem jsi průhlednej jak hajzlpapír!
Tak pane "informovanej" napříč celým politickým spektrem je shoda že by se mýtné/km mělo platit od 1.1.2014 a proto krabičky a je to přesně jak jsem řekl jen z nás vytahat peníze nic víc nic míň!
Jossalito, od začátku do konce tohodle vlákna se v tom motáš.
V vinětách není nic jiného než korupce od firmy Kapsch.
Nejsi ty tak náhodou poslanec a nepřimázli ti taky něco?
Na co viněty budou? Přinesou řidičům hojno. Budeme mít krabičku na okně, jsou krokem k zavedení mýtného, což se projeví i do celkových cen zboží, protože těch služebáků, co ročně najezdí desetisíce km po dálnicich je hodně a někde se ty výdaje projevit musí.
Mohou nás monitorovat a měřit rychlost.
Pokud se zavede mýtné, tak pro mě dálnice končí, ročně po nich najedu tak 15 000 km určitě a za to, že si uspořím 30 minut na jedné cestě a zničím si na úseku Brno-Vyškov další sadu tlumičů, to mi fakt nestojí.
Dnes zaplatím 1200 Kč a šmitec, mýto moje finance pocítí. Kdyby bylo 1 Kč/km tak při těch tisících km co nalítám ročně po dálnici to bohužel bude hodně znatelný výdaj.
tak to je špatný, za 6 válec by tam možná byla nějaká slevička, ale EURO 1!!!! Tak to kvůli tobě nemůžou děti v Ostravě dýchat! Kvůli tobě odumírají koralové útesy u Austrálie! Bursíka na tebe! >:-[]
No, pokiaľ bude cena rozumná, je to snáď aj lepšie ako paušálne platiť za nálepku. Zaplatíš, čo odjazdíš a krabičku si dáš do svojho auta alebo do manželkinho, podľa potreby. V konečnom dôsledkuje to podstatne spravodlivejší systém, aj keď iste, viac zaplatia tí, čo jazdia po diaľniciach denne.
Tak první nástřely mluví o ceně 2 kč/km pro osobáky. Když se projedu 2x z Prahy do Ostravy, tak jsem na tom s dálniční známkou lépe.
Chudáci ti co budou muset denně dojíždět.
Nejhorší je že tyhle vybrané peníze nepůjdou na nějaký dobrý účel, ale rozkradou je polici skrz úplatky od stavebních firem.
Dvě koruny je snad moc, ale pokud si jak ve všem budou brát vzor v EU, tak taková Francie je kolem 1,5 Kč/km, Itálie 1 Kč/km. To je už pro mne konkrétně zdvojnásobení nákladů na 1 km :no:
Problem je, ze za par rokov (pocitam 3az6) budu spoplatnene vsetky cesty, I.aj II.hej triedy, nielen dialnice.
Cize napr. 100km autom = 150Kc mytny poplatok + naklady na palivo cca 200Kc a to budeme platit vzdy a vsetci.
To si moze stat usetrit naklady s krabickami, zvysit dan za benzin, dostaneme sa na cca 60 Kc/liter a mas to to iste,ako keby si platil poplatok za km.
Odbehnes do tesca? 10km = 15 Kc naviac, o chvilu to pride aj na SVK a sme dojazdili. Vylety? zabudni.
Tak vida, je to jasné. Hlavným cieľom je vyhnať autá z diaľnice na vedľajšie cesty, aby toľko nestála údržba diaľnic a nebolo treba stavať nové. Cesty II a III triedy netreba toľko udržovať, však aj tak majú všetci SUV. A cudzinci prechádzajúci cez ČR budú dávať doma pozitívne echá o tom, aké úžasné kvalitné poloprázdne diaľnice v Čechách sú... >:-[]
Tak se nám hodní zákonodárci usnesli, že je na čase opět zvýšit kvalitu poskytovaných služeb(to někdy v dalekém budoucnu) a samozřejmě - vyšší kvalita není zadarmo. Vždyť spotřební daně na benzín jsou tak nízké, že neumožňují kvalitní rozvoj dopravní infrastruktury. Také řidiči osobních automobilů se na devastaci povrchu dálnic podílejí neskutečným způsobem, na který částka za dálniční známku rozhodně nestačí. I přišel někdo s geniálním návrhem elektronického mýtného. Pravda ještě neznáme částku za ujetý kilometr, ale bude určitě nízká...... Takže ten, kdo denně prosviští na dálnici třeba 50 kilometrů do práce a 50 z práce, bude jistě za rok vynakládat částku mnohem, ale mnohem nižší, než nyní - řekněme, že pracuje jen 200 dní v roce - tudíž by mýtné za km muselo být někdo okolo 0,06kč za kilometr, aby to pokrylo 1200. Už při částce 10 haléřů za km - to vohnouta/občana vyjde o 800 dráž - a tak bychom mohli pokračovat - při 0,15 již o krásných 1800 ročně dráž a nechci ani domyslet, že by se některý genius dostal k 0,20 za km - to už by bylo krásných 4000,- ročně - no a to je o pouhých krásný 2800 výš - a to se vyplatí Bobe....
A pak tu máme krásný efekt kontroly občanů na dálnicích - kam si včera jel a s kým..... Kamery na každém kroku atd atd. Jel jsi více jak 160? No rovnou obsílku na Tebe občane - brána Tě nenačetla - jsi za to odpovědný - každý za svou známku - elektronické tetovací číslo na Tvé paži, aby Tě stát mohl chránit a pomáhat Ti. Dělá to přece pro Tvé dobro.......
A pohádky je konec....
A to víte, že se možná zpoplatní i silnice I. tříd >:-[]
no dle několika prohlášení bylo zabrání Sudet posledním nárokem AH na územní vypořádání v Evropě. Silně pochybuji, aniž bych naše parlamentčíky chtěl srovnávat s tou zrůdou výše, že nepodlehnou pokušení zpoplatnit to jako u náklaďáků. "Vůně" peněz je příliš silná....
nějak Vám nerozumím. Proč by člověk, který dálnici používá denně měl platit stejně jako člověk, který si ji koupí, když jede párkrát za rok na výlet do Prahy? Mýtné je spravedlivější než roční kupony.
Ad kamery a rychlost - tak to má fungovat už dávno. Zákony se mají dodržovat. Pokud jsou nesmyslné, mají se změnit. Ale vždy se najdou vykukové, kteří je budou porušovat z principu. Kdyby bylo povolené 200 km/h tak stejně pojedou 250, z principu.
Jirko neskovávej se za ten nickname hloupého Honzy stejně tě všici poznaj...... Ok tak podle tohodle principu by se dal zmenit i system zdravotniho pojisteni ne ? nejsem nemocnej tak proc bych mel platit že jo. prober se ty tydýte
Jirka opravdu nejsem :-) A ano, zdravotní pojištění by mělo být dobrovolné. Kdo chce, ať přispívá, kdo nechce ať neplatí. Ale je třeba si uvědomit, že až dostane nepojištěný člověk rakovinu, že to asi neutáhne. Mimochodem, srovnávat placení mýtného se zdravotnictvím je lehce mimo :-)
Ty wo fakt myšlenka která musela hodně bolet, tak to maj nejakejch par desítek let v USA a rekl bych ze se jim to moc nelíbí. Moc rád bych věděl co bude řikat dokotor (po Hypokratově přísaze) když mu přivezou frajera s otevřenou zlomeninou - "jo ty nejseš pojištěnej kámo?! no tak to to asi budeš muset rozchodit sám... ". No a s tema kamerama jasne všude je dáme, všude dáme kamery, na silnice na ulice a pak i domů do ložnice, do lesa i na louku, chytím tě ti pacholku.....
a za překročení rychlosti o 5km/h na dalnici bych rovnou trestal popravou ! no ne ? v zákoně je přece napsáno 130... :yes:
tak ono zdravotní pojištění je z principu daň, že. Je to totiž povinné, standardní pojištění by mělo být dobrovolné. Ale to je jen technická finesa, dalo by se diskutovat třeba o tom, zda nevymáhat náklady na péči třeba u magorů, co se se třema promile rozmlátí a vlastní blbostí pak vycicávají zdravotnictví...
Princip placení podle reálně ujeté vzdálenosti bude výhodnější pro lidi jezdící málo, naopak nevýhodný pro lidi jezdící hodně. Otázkou zůstává, kolik se bude reálně účtovat za km. Já třeba jezdím po dálnicích málo, teda vlastně jezdím jen po D1 a to za dálnici skutečně ani při velice dobrém úmyslu považovat nelze, je to prostě spoplatněná cesta 4.třídy, akorát že má víc jízdních pruhů. No, ale tuhle trasu těžko objedu za podobný čas/náklady, takže budu muset cálovat...Horší je ten sledovací systém. Je tam strašně moc mlžení jak to bude fungovat a co všechno to dokáže, a tohle teda beru jako potenciální nástroj státu na dokonalé špehování/šikanování
on existuje také jiný pohled, než ten, že jedu jednou za rok do Prahy na výlet. Nemám práci pro mou kvalifikaci v regionu - tedy mám, ale mizerně placenou. Tak tedy si aktivně - neodkázán na jakékoliv dávky od státu, najdu práci 112 km od svého bydliště. Pravda dobře placenou -jinak bych také denně nestrávil 3hodiny v autě, že.... Z toho je celkem denně najeto 120 na dálnici. Takže ze svého platu odvádím drahému státu daně - po volbách nejspíš vyšší, protože jsem platově ta hnusná hydra. Platím PHM - z toho státu nemalou spotřební daň(při ceně nafty kolem 29za litr někde kolem 10 kaček neplatu-li se). No a pokud mýtné projde - budu mít tu čest zaplatit i za to používání dálnice nemalou sumu, jako jakýsi trest za to, že jsem si dovolil pracovat daleko od svého bydliště a nedojím ho na sociálních dávkách a na daních neodvádím pár set korun měsíčně. A to skutečně vycházím jen z "haléřových" sazeb. Mělo-li by se to "zvrtnout" třeba na 30-40 haléřů tak už bude fakt lepší najít si něco méně náročnějšího.... a nedat tak státu svoje daně.... Jen pro Vaši představu - kdyby mýtné bylo 10,20 nebo 30 haléřů na km - tak za rok je cena mé "dálniční krabičky" okolo 2880, 5760 či 8640Kč. ale dobře mi tak ne?
No, ano. Využíváte dálnici? Využíváte. Tak plaťte. Můžete jezdit vlakem nebo autobusem, říká se tomu hromadná doprava. To, že máte práci tak daleko už si musíte spočítat, jestli se Vám osobně vyplatí ji mít. Jestli nebude lepší být doma na podpoře - ve výsledku můžete dojít ke stejnému číslu, které Vám zůstane po zaplacení všech nákladů. Jestli lépe placená práce-náklady na dojiždění(včetně ceny ztraceného času) = mizerně placená práce v regionu, pak není co řešit. Až se Vám to přestane vyplácet, máte opět na výběr. Máte taky na výběr tlačit na zákonodárce (dopisem, mailem, stávkou, hladovkou) ať změní způsob placení mýtného - tak jako to dělají lidé z Kapsche například :-)
tak tahle odpověď je přesně z toho ranku, který miluji. Jakási radost nad tím, když někdo někoho natře- vždyť vlastně dobře mu tak. Řeči - záměrně nepíši přiléhavější výraz, ale nechci Vás urazit, o tom, že můžu jezdit hromadnou dopravou - patří přesně do repertoáru nepříliš sociálně empatických občanů. Ono totiž jezdit hromadnou dopravou je další přítěží pokladně státu - dotované námi občany. A fakt nehodlám strávit šest hodin denně ve vlaku..... Nejlepší bude, když zkrátka jen zvedneme ceny a přeneseme ten výsledný náklad na spotřebitele. Tedy na Vás. To je to správné řešení, jak tak čtu Váš příspěvek- ohleduplné a zodpovědné....
No já si myslím, že než jezdit někam do práce 3hod. tam a 3hod. zpět je už skoro lepší si v místě sehnat podnájem a takto to otočit třeba jen 1 - 2x týdně. Ne?
No, může někdo vysvětlit volo..iči SocDem, jako jste vy, že je lepší občan, který platí nemalé daně z vyššího platu, spotřební daň za naftu a dálniční známku, nežli tentýž, který platí mizivé daně z blbě placené práce, nikam nejezdí a co mu chybí na činži, to si vyzvedne na sociálce, kam dojde pěšky. A to vše proto, aby firma Kapsch mohla vyinkasovat dalších 8mld Kč! Kdyby všichni uvažovali jako vy, tak zdechnete hladem, protože někdo to Vaše žrádlo musí vyrobit. A spousta lidí musí zaplatit daně a sociální, aby Vám na sociálce měli z čeho rozdávat!
Myslím, že je to 0 od 0 pojde. Ne? To volné dobře pacené a pro Tebe vzdálené místo uchvátí někdo místní - a zaplatí tu Tebou uváděnou vyšší daň, zatím co Ty v místě Tvého bydliště budeš dělat tu svoji horší (hůře placenou) práci (místo toho člověka, který by ji v případě Tvého vzdáleného zaměstnání musel dělat) a zaplatíš tedy tu menší daň. Tak o co tedy ten stát přijde? Mě vychází, že o nic, jen někdo zplodinami nazamoří zbytečným dojížděním ovzduší. Z tohoto mi vychází, že jediným postiženým v tomto případě budeš Ty (budeš mít menší příjmy), což je sice fakt, nicméně to, že se snažíš svou vlasní "hamižnost" maskovat finanční újmou státu mi nepřijde zrovna moc korektní. ;-)
Dobrý pohled, takový státotvorný. Tady se mmj. řeší, jestli zavedení krabiček bude znamenat větší příjem státní kasy a ty mu poradíš, aby nikam nejezdil a zůstal raději doma na dávkách. Jasně, běžné řešení, které vidíš kolem sebe, navíc stát, bohužel, lidi typu ozawasana, aktivně řešících svoji situaci, nijak nepodporuje. Jestli ale zůstane doma, tak nejenže přestane státní kasu plnit svými daněmi nejen z příjmů, ale všemi dalšími nepřímými, které platí právě proto, že vydělává tj. jezdí, spotřebovává atd. atp., ale budem mu dávat navíc nějaké ty dávky... a z čeho, honzíku? No, jistě, ze společného, námi všemi zaplaceného. Zkus si propočítat, kolik jeden takový člověk stát stojí ročně a proti tomu si postav příjem ze "spravedlivého" mýtného, které takový řidič zaplatí, a pak přijď ozawasana poprosit, aby si to s tím pracákem ještě rozmyslel. ;-)
už nevím člověče, ve kterým filmu to bylo, ale někdo tam říkal - Máš to marný, máš to marný, máš to marný......
Někteří zkrátka mají za to, že za aktivitu je třeba tvrdě zaplatit a pak jenom slyšíš to beeeeeee, beeeeeee, beeeeeeeeeeee.....ách jo.....
Pak najednou nebude kde brát, sociálka vyvěsí ceduli "vyprodáno" a lid se začne ptát, kam se poděly naše peníze??? ...ve společnosti to bude vřít "spravedlivým" hněvem a začnou se hledat viníci. Absurdní drama nebo spíš komedie, totiž tou dobou si už budou Tlustoprd se Sobotkou a Rathem užívat zaslouženého důchodu na Floridě. Jako že jedna a jedna jsou dvě, i když je fakt, že Tlustoprdova touha po zanechání vůdcovské stopy je minimálně stejně silná jako ta jeho pinglovská po penězích, takže je možné, že se tou dobou bude zrovna válet na Hradě.
Dovolte mi, abych shrnul diskuze ostatních: jste zabedněnec. Tohle je server o autech a lidech, kteří je mají rádi, rádi s nimi jezdí.
Tyhle socdem teorie si nechte na bulvární servery typu Novinky.cz, kde jistě dostanete velký počet kladných hlasů, neboť zabedněnců Vašeho rázu je tam nespočet.
Doufám, že jste se urazil, protože to bylo předmětem tohoto příspěvku. :no:
Naprosto s tebou souhlasím,kdo využije dálnici na den mohl být denní kupon,i tak pro ty co občas vyrazí na dálnici je k mání týdenní kupon tak jaká nespravedlnost.Co se týká daní máme jedno z nevyšších daňových zatížení v Evropě,ze všeho platíš 5x daň a ještě budu platit od KM,je mi z toho na b..........!
Možná tak leda u majetkových daních. U všech ostatních patříme ke špičce. Na majetkové se už chystají. Kdyby jste nechtěli jezdit do práce a pracovat blízko bydliště, tak to vyřeší zvýšená daň z nemovitosti.
No s HDP se dá velice lehce manipulovat přes výdaje státu. A ty výdaje jsou na sekeru. Fakticky je reálný HDP mnohem nižší a tudíž daně jsou vyšší. A obráceně s fixlovaným HDP pak vypadají daně nízké.
Daňové zatížení v Česku
V Česku je celkové daňové zatížení jedenácté nejvyšší z členských zemí OECD, i když jsou v Česku poměrně nízké přímé daně (vyzkoušejte kalkulačku daně z příjmů). Důvodem je vysoké sociální pojištění a zdravotní pojištění placené zaměstnavatelem a zaměstnancem, které se rovněž při výpočtu celkového daňového zatížení zohledňuje. Současně je však daňová soustava a placení daní v Česku složitá, vyplývá to z poslední zprávy Světové banky „Doing Business 2010“. V této zprávě bylo hodnoceno 183 zemí v různých kategoriích za období červen 2008 až květen 2009 a v hodnocení jednoduchosti daní patří Česku až 121. místo (nejhorší umístění ze všech sledovaných deseti kategorií). Problémem Česka je především vysoká časová náročnost spojená s veškerou daňovou agendou a složité daňové předpisy. Čas nutný k přípravě podkladů a vyplnění všech potřebných daňových přiznání je příliš vysoký (zjednodušte si vyplnění daňových formulářů a stáhněte si je v Excelu, který za vás vše důležité vypočítá). Přestože je celkové daňové zatížení v Česku nižší než ve Skandinávii, jsou skandinávské daňové systémy podstatně jednodušší. Jak si vede Česko v EU, to je tématem článku EU – které státy daně snižují a které zvyšují?
:yes: to je moc dlouhý - musíš na to jinak.... Bojuji za Vaše důchody, Zruším poplatky u lékaře, Zavedeme zase první 3 dny nemocenské............. pak Ti budou davy tleskat....
Vzhledem k tomu, že v OECD nejsou VŠECHNY evropské státy, tak ten graf je ani NEMŮŽE zahrnovat. Dal si sem jen tendenční tabulku, nikoli pravdivou a reálně ukazující pohled na problém. Doporučuji výstupy Eurostatu.
Nepodal si ani JEDEN RELEVANTNÍ důkaz. Bohužel, tak to chodí, jen tupě opakuješ nesmysly, který si někde slyšel a smysl ti uniká. Jsi obyčejný prosťáček, který se nedovede živit ničím jiným, než ...rukama. Mozek máš akorát na rozeznávání třech barev a levé a pravé strany. :-!
PS: Dle Eurostatu má ČR cca 14 nejvyšší daňovou povinnost v Evropě. ČTRNÁCTOU. Nikoli první, ani pátou.
Najspravodlivejsie by bolo, keby clovek neplatil za dialnice vobec nic, tak ako je to v nemecku.Ved clovek co ide autom uz jednu dan plati a to spotrebnu dan z paliv.Kto jazdi vela, ten aj plati vela.
Ty seš fakt asi z vlády. Viděl jsi někdy německou dálnici? A hádej kolik se tam platí mýtne/dálniční známka? Ja ti to povím 0,- Euro a víš proč protože poplatek na výstavbu a udržbu silnic je zahrnut v ceně paliva jako spotřební daň. Víme. Btw. rakušáci platí známky ale v současné chvíli platí tyto ceny přepočteny na kč cca nafta/benzín 25,90/28,47 německo 29,14/34,53 a česko 29,13/30,71 takže s placením paliva jsme na tom jak němci a platime dalniční známku jak rakušáci >:D
trošku tie výpočty treba upraviť - na slovensku sa hovorilo o sume 4 - 8 centov za km, v čechách to bude podobné, takže 100 km denne do práce + cesty za zabavou, nakupmi, ... cca 30 000 km za rok povedzme 5 centov za km je to za rok 1500 EUR !!!!! :'-(:'-(
Jo chlapci - chtěli jste kapitalismus, tak ho tu máte se vším všudy. Kdyby jste v 89 necinkali klíčema, tak tu dodnes soudruzi neměli ani kamery, ani mýtné brány a světe div se - ani Internet. Žili by jsme si v pohodě a z kopce by nám škoda 125 udělala i pěkných 130km/hod. A navíc by nám po takovéto nepřetržité čtyřhodinové jízdě jídě i nabídla celkem slušnou přestávku, během které by nám nejbližší autoservis dal zadřený motor opět do chodu. >:D
Já jsem spokojen s tím, jak to je teď. Nepřenositelnost mi nevadí, samolepku mají i mnohé vyspělejší okolní státy a taky v tom nevidí žádný problém. To jen u nás se zase někdo potřebuje napakovat.
Zajímalo by mne, jestli někdo uvažoval nad tím, kam v autě umístím tu nevzhlednou přerostlou krabičku, aby mi nevadila ve výhledu? Jestli bude možné ji vozit někde ve schránce, tak to pak jo, ale jak bude muset být vidět, tak to si pánové strčte za ucho. :-!
Je prima si připlatit za vestavěnou navi, dříve za rádio apod a nakonec skončit s nějakým werkem na palubní desce. To a možnost špízlování mě dost vadí. Proč, když je někdo v pr.eli s rozpočtem vymýšlí nóvum, místo toho, aby smysluplně investoval peníze do infrastruktury a hlavně, proč opravuje něco, co není rozbité, naopak zcela funkční?
no zajímavé hlavně bude, jak se pak ke krabičce, jestli bude muset být umístěna na viditelném místě, postaví Policie ČR. Pár let dozadu jim totiž strašně vadili přenosné navigaci, prý omezují výhled a bla bla bla....
Jsem taky pro zachování známek. Je to jednak pohodlnější, jednak je to zavedený a fungující systém (to že spousta lidí jezdí načerno je problém státu, že si to neuhlídá, kolikrát jste viděli kontroly známek - já tak 1 za rok)
Krom toho vybudování infrastruktury pro krabičky asi nebude zadarmo, takže aby se to splatilo + získali peníze na údržbu silnic + navýšení ceny přes úplatky určitě vyústí v pěknou sumičku za 1km a bude to vypadat jak v Chorvatsku - dálnice parádní, ale kromě turistů v létě prakticky prázdné...
Mnoho opravdu vyspělých zemí nemá poplatky za dálnice pro osobní vůbec - Německo, Velká Británie, Belgie nebo Nizozemí například. Mýto je specialita hlavně východní Evropy a "maňána" státu na jihu.
Vzhľadom na výšku odvodov z palív by sa za používanie ciest nemalo nič platiť ani u nás. Ktosi kdesi vypočítal, že len z pokút by sa takmer údržba ciest dala stíhať...pokiaľ by skutočne išli na tento účel.
Víte někdo, jak se to bude platit? Jako u předplacených mobilů (v tom případě jak budu vědět, kolik mi zbývá) nebo mi budou zpětně posílat měsíční vyučtování se složenkou? To mne teda zajímá daleko víc než pí*oviny typu že bude někdo vědět, kudy jedu (k čemu mu to bude, stejně tam tudy jezdím denně) nebo budou měřit jak rychle jedu (pokud přece porušuju platná pravidla, tak musím počítat se sankcí)
To bude první co zruší, nikdo přeci nemůže připustit aby jezdila na jednu krabičku celá ulice... Přenositelnost je jenom vábnička na ovce, ať se nám, soudruzi, při tom zavedení elektronických kuponů ovce necukají. Tedy první rok jedna krabice na vesnici, potom distribuce jedné krabice na jedno auto, při ceně kus za 2000,. Kapsch přeci neprovozuje charitu. Někde jsem četl, že náklady na tisk a distribuci dálničních známek jsou cca 300mio, nálady na distribuci a provoz těch krabic cca 800mio.
Největší průser bude ten, že budeš onu krabičku nucen pořád tahat s sebou. A pokud ne, vystavuješ se riziku pořád dokola platit za vymlácený okno a krabičku novou. Jsme přece v ČR. 8-s
tak tak, pak by si to totiž nemusel koupit každý, a ti hnusní kapitalisté/podnikatelé by se určitě domluvili a vzájemně by si to do svých S-Classe nebo Q7 půjčovali! Hnal bych je do Mišelinky! :-!
Každopádně, a bude se to muset dobíjet. Takže kabel od zapalovače >:D
Budeš to muset nosit sebou jinak ti vyberou auto. Budeš na to prostě muset furt myslet, jestli zrovna pojedeš nebo nepojedeš na dálnicí.
Nakrmíme rakušáky? Více nehod. Konec svobody..Platit se bude
Jediný důvod pro zavedení složitého, drahého, nesmyslného, zastaralého systému, je lobing (úplatky) firmy Kamps. Díky tomu, že tento systém bude provozovat, ukrojí si z koláče, a na opravu dálnic bude méně peněz. Respektive budeme muset platit více. Budeme platit za kilometr.
Dálniční známka je levná, jednoduchá, funguje. Tak proč to měnit? Někdo dostal kapříka.
Elektronická je drahá, drahý provoz, bude se krást, bude to otrava, budou vás moci sledovat...Navíc data o vašem pohybu bude mít soukromá firma.
Naším cílem by mělo být, aby lidé jezdili na dálnicích. Jsou bezpečnější, méně nehod, méně mrtvých, méně hluku ve městech, méně smradu ve městech, méně emisí... Méně peněz do oprav.
Dálniční známky jsou nesmysl samy o sobě. Jen se musel se najít důvod jak vytáhnout z lidí peníze proto vznikla dálniční známka.
Pro náklaďáky samozřejmě mýtné, jsou těžké a ničí silnici více, mýtné ale všude, naopak je horší když kamion jede po okresce, takže proč by měla být okreska zadarmo a dálnice, která je na to stavená placená?
A elektronická známka je druhý level. Lidé prostě budou dálnice objíždět. :no:
Re: Nakrmíme rakušáky? Více nehod. Konec svobody..Platit se
Přesně tohle jsem chtěl napsat a podruhé to psát nebudu.
Hlavně je dobré podívat se, jak kdo hlasoval a že i uvnitř jednotlivých stran nejsou jednotní.
Například pan Rath byl proti, kapříka nedostal, pan Kalousek kapříka dostal a tak můžeme pokračovat.
Státu to přinese větší výdaje za systém - 8 miliard místo 300 mil. za dálniční známky.
Řidičům to přinese nevzhlednou krabičku na okně a způsob jak monitorovat rychlost.
Co je však nejhorší, tak to přinese v brzé době mýto. No a jak je u nás dobrým zvykem, tak firma Kapsch dostane v rámci smlouvy takových 40-60% příjmů z mýtného, zaplatíme ji za zavedení tak 10 mld. a zaplatíme to my řidiči. Stejně tak to funguje u radarů ve vlastnictví obcí.
Re: Nakrmíme rakušáky? Více nehod. Konec svobody..Platit se
to že doktor Rath byl dnes proti, neznamená že zítra bude taky, viz třeba poplatky. Jemu to prostě myslí trošku pomaleji, ale správného rozhodnutí se nakonec vždy dobere, a určitě i bez kapříků >:-[]
Re: Nakrmíme rakušáky? Více nehod. Konec svobody..Platit se
Souhlas, jen s těmi radary bych to nesrovnával. Obce rychlost měřit chtějí a budou, na pořízení a provoz stac. radarů ale nemají. Takže si radary pronajmou, za cenu x% z vybraných pokut, žádný paušál. To je celé. Navíc to není zdaleka ani těch 40%. Jako řidiči mi stacionární radary, jsou-li umístěny na logických místech, (navíc oznámené značkou), u škol, frekvent. přechodů apod. přijdou jako mnohem smysluplnější řešení než někde na čtyřpruhu v keři schovaný městský strážník s laserem. V případě těch stacionárů platí jen trouba nebo bezohledné hovado. Odírání řidičů (mýtné), kteří se "provinili" pouze tím, že použili silnici postavenou za peníze z jejich daní je problém z úplně jiného soudku.
Re: Nakrmíme rakušáky? Více nehod. Konec svobody..Platit se
Samozřejmě, těmi radary jsem spíše reagoval na předešlou úpravu, kdy nemusely být značeny a věhlasný radar v tuším Benešově u železničního přejezdu, který vede jako závoz do továrny a tam radar, který měří vše přes 30.
Re: Nakrmíme rakušáky? Více nehod. Konec svobody..Platit se
no právě - když jsou radary umístěné na logických místech... a to je kámen úrazu. Umísťovali se víc než často na místech nelogických, kde sice technicky šlo o porušení zákona, ale společenská nebezpečnost daného konání se limitně blížila nule. Podobně jako když si obce zapíchli značky začátek/konec obce pár km před/za fyzickým začátkem obce a pak tam měšťáci lovili a plnili pokladnici. Akorát že za vybrané peníze se pak kupovali jen další radary a najímali další strážníci...Ok, boj proti nezaměstnanosti >:-[]
Někdy by stačilo tak málo - třeba když hlavní silnice není ta která jde rovně. Vidím to dnes a denně, jak mnozí řidiči zjevně neznají pravidlo pravé ruky (o tom že se vůbec nedívají na značky škoda mluvit) a naopak používají pravidlo "hlavní jede rovně". A přitom zvýraznit značení, přidat horizontální, zavést trošku logiky do organizování dopravy a pod. by udělalo víc práce než x-radarů
Re: Nakrmíme rakušáky? Více nehod. Konec svobody..Platit se
Dobře, ale špatně umístěné radary neříkají, že princip stac. radarů v pronájmu je špatný, princip mýta pro osobní vozy z daní zaplacené dálnice ano, to je prakticky krádež. A technicky vzato, budu-li mít ve svém městě nesmyslně umístěný stac. radar, jsem schopen jeho přesunutí na nějaké smysluplnější místo jako občan ovlivnit víc, než toho strážníka v keři, nemluvě o tom, kde bude lovit policie ČR. Navíc, peníze z pokut vybraných v daném městě jdou do jeho kasy tedy alespoň teoreticky na jeho zvelebení, kdežto každá koruna mířící do státního rozpočtu je jako hozena do černé díry.
Re: Nakrmíme rakušáky? Více nehod. Konec svobody..Platit se
nejsme ve sporu, já jsem rozhodně proti mýtu, dokonce si nejsem jistý jeho přínosem (když vemu v potaz investice/zvýšení cen/stížení situace dopravcům) ani pro nákladní dopravu.
Obecní - státní kasa je +/- stejná černá díra. Jestli nemáš trvalé bydliště v nějaké hodně malé obci, kde skutečně můžeš vidět/rozhodovat/ovlyvnit jak se bude nakládat s rozpočtem, je to prašť jak uhoď.
Další věc je absolutní neschopnost státu vymoci si vlastní zákony. Když začal platit bodový systém, viděl jsem krásnou statistiku - za pár měsiců se zadrželo x-řidičských průkazů, z kterých dvě třetiny se museli kvůli procesním nedostatkům vrátit. Kolik lidí pořád jezdí s promile, bez řidičáku, bez technické. Tady pár radarů, zejména když jsou provozováni primárně za účelem plnění pokladny a ne s ohledem na zvýšení bezpečnosti, skutečně nepomůžou.
Re: Nakrmíme rakušáky? Více nehod. Konec svobody..Platit se
Souhlasím. Dálniční známky a potažmo mýtné mají jeden hlavní důvod - mezinárodní dopravu. Zejména v tranzitní zemi jako je Česká republika je potřeba najít nějaký způsob, jak vybírat peníze od zahraničních řidičů - a tím způsobem jsou dálniční známky, případně mýtné. Mělo by se platit z principu všude, ale to je příliš komplikované, takže se to týká pouze dálnic a všichni doufají, že to nepovede k využívání jiných komunikací.
Pokud by po dálnicích jezdili pouze obyvatelé dané země, pak by bylo rozumné, aby byly dálnice "zdarma", tedy financované z daní... je obrovská škoda, pokud se někdo rozhodne jet po okresce místo po dálnici, to není přínosem pro nikoho.
Re: Nakrmíme rakušáky? Více nehod. Konec svobody..Platit se
Přesně, ale nesouhlasím, že by bylo složité, aby kamiony platily všude. Kdyby se u nás neobchodovalo s kapříky, a nepřijal se několik desítek let zastaralý systém, mohlo zde být mýtné na GPS.
Krabička s GPS stojí pár tisíc. A nemusely se stavět nesmyslné brány.
Existují, už systémy pro osboní služební auta,kde jde sledovat kde auto jezdí a hlavně kolik toho ujede!
Jednoduché a levné!
Re: Nakrmíme rakušáky? Více nehod. Konec svobody..Platit se
Krabička možná stojí pár tisíc, ale na pozadí by musel být nějaký systém, který by data sbíral a vyhodnocoval. Pokud bys to vztáhl i na lokální dopravu, pak by krabičku s GPS musela mít každá Avie, kterou se na vesnici vozí hnůj z kravína. Neříkám že by to nešlo, ale zřejmě se v dané době nenašla firma, která by toto dokázala implementovat se vším, co k tomu patří.
Re: Nakrmíme rakušáky? Více nehod. Konec svobody..Platit se
Obecně, gps je ještě vhodnější nástroj policejního státu - gps totiž měří rychlost neustále. Kdyby si ji nechal někdo ve voze a způsobil nehodu, policie z ní vyčte data. Stejně jako při náhodné kontrole, podívá se na její id, koukne do systému a máš vymalováno.
Ne, samozřejmě, to přeháním - ale i to by se mohlo stát
Libor Ježek: "Celkový přínos tohoto projektu je saldo státního rozpočtu ve výši minimálně 12 miliard. Chceme-li jinak, zvýšení zadlužení České republiky o 12 miliard v průběhu následujících pěti let, ke kterému nás nic a nikdo, a to ani Evropská unie, nenutí."
"Ministerstvo dopravy se rozhodlo v době krize veřejných financí, že vynaloží osm miliard pro to, aby přišlo o čtyři miliardy na straně příjmů."
David Rath na adresu Kalouska: "Možná jsem špatně slyšel nebo jsem to špatně pochopil, když tak mě prosím opravte, pokud jsem špatně pochopil vystoupení poslance Kalouska, který tady vystoupil a mně připadalo, že má na čele vytetováno Kapsch."
Zdeněk Škromach : "Tak, jak je dneska koncipovaná tato viněta, tak by úplně stačil voňavý stromeček do auta, protože to má stejný účel."
největší tragédií na tom je, že proti špehovacímu předraženému systému se jako prakticky jediná staví levice (teda ta levicovější levice), která je v normální situaci hlavním zastáncem regulací/špehování/diktování
ale to je fuk, za 15 let předeženeme Reich, peněz jak šlupek, mám to na háku, už jen abych hodil do urny ten správný lístek >:-[]
U nás už bohužel žádné rozdělení na levici a pravici nefunguje, při schvalování čehokoliv z ranku státních zakázek se poslanci pouze dělí na skupiny in a out, tedy těch, kteří v daném projektu jedou a mají nějakým způsobem pořešen svůj podíl, a těch, na které se už nedostalo. O absurdní momenty pak není nouze, jenže absurdita už dnes nikomu nevadí.
Je to otázka posledních zhruba pěti let, teď už to zásadně horší je, a nejde ani o počet rybářů, ale o nevídanou frekvenci a rozsah rybolovu, navíc při neexistenci jakéhokoliv vyvození alespoň politické zodpovědnosti v případě podezření nebo dokonce usvědčení. Dnes je u nás prakticky cokoliv pořizované formou státní zakázky dražší o řádově desítky procent, než by muselo být, a ta procenta jsou čistí kapříci balení do firem resp. obecně subjektů nějak se na dané zakázce podílejících s majetkovou účastí rybářů, nejhorší je, že zainteresovaní rybáři už ani nemají pocit něčeho nezákonného ani si nepřipouštějí, že dostávají jen proto, že jsou u zdroje rozhodování, oni jsou přesvědčeni, že podnikají. Tohle je zlomové období, ve chvíli, kdy se korupce stává respektovanou součástí systému v tom smyslu, že zúčastnění s prostředky na ní počítají ve svých nákladech, vede další cesta už jen k čistě na systému korupce postaveném fungování společnosti, tj. směrem na Ukrajinu apod. :no:
čím více státního přerozdělování, tím více rybníků. Vstup do EU a dotační šílenství eurosocializmu jen otevřela vrata na zdymadlech a kapříci se rozprchli do řek, potoků, potůčků...
Tak já se v těchto kruzích nepohybuju, takže je možné, že mi nejnovější trendy unikají. Vnímám to tak, že pochybná napojení politiků na podnikatele tu byla víceméně ihned po revoluci (třeba Kalousek a IDOS) a že velké korupční aféry sem občas prosáknou i z okolních zemí (vybavuju si třeba fotbalovou arénu v Mnichově).
Samozřejmě třeba takové Spojené státy jsou v tomto dál, mají alespoň jakási pravidla lobbingu...
stačí si vzpomenou na test tuším MF Dnes ohledně změny zákona o hazardu jestli se nemýlím. Kolik poslanců se chytlo a bylo ochotno prosadit tuto změnu za směšný milion. Teď si vem, že ve hře jsou miliardy a vítěz si vždy tyto "extra náklady" započítá do výsledné ceny...
ano, bohužel je to trend zřejmý v celé Evropě, nejsilnější strany se čím dál více posouvají do středu politického spektra, kde je koncentrace voličů největší, a jako důsledek toho absentují jakékoliv politicky citlivější temata. Evropa si už x-let žije na poměry, vědí to všichni a strkáme hlavu do písku. Ono to možná přejde, možná ty dluhy zmizejí, možná se tady peníze objeví i bez toho abychom museli pracovat....
Všeobecné volební právo je přežitek. V 20. století splnilo svůj účel, ale je pomalu (spíš rychle) načase se posunout dál.
Já na příklonu k politickému středu nevidím nic špatného, naopak bych fandil příklonu k racionální politice nezatížené ideologií a extrémismem. Pokud řídíš firmu, řídíš ji levicově, pravicově...nebo prostě nějak rozumně?
Absence politicky citlivých témat je spíš o tom, že v politice není zodpovědnost za horizont příštích voleb (a někdy ani příštího jednacího dne) a proto chybí motivace k nepopulárním krokům.
no problém to zjevně začíná být - racionalitu vynechám úplně, ta se prostě v politice nenosí.
Teď je to spíš takový kočkopes, ani levice ani pravice. Máš silný stát, a bude ještě silnější. Na druhou stranu podpora kapitalismu v podobě velkých investic třeba automobilek. Na jednu stranu kecy o konkurenceschopnosti (Lisabonská strategie), na druhou stranu totálně deformovaný trh přes různé dotace, omezení a pod.
Sociální stát je krásná věc, když na to máš. Bohužel na to zjevně (v této podobě) nemá nikdo v Evropě. Ano, motivace k nepopulárním krokům je prakticky nulová. Co ale taky čekat, když největším problémem společnosti je 30Kč poplatek u doktora...
Podle jednoho řčení: "Buď jsi politik, nebo slušný člověk", bohužel je to čím dál pravdivější
To ale není důsledek toho, že by strany byly málo pravicové nebo málo levicové. Pokud by teoreticky byly rozdíly mezi ČSSD a ODS větší, vedlo by to nutně k většímu potácení se od extrému do extrému, kdy po jedněch volbách by došlo ke zvýšení daní a dávek a po dalších naopak. Morálka není ani pravicová, ani levicová...
no ale teď nemáš reální šanci cokoliv změnit/zreformovat. Neměla by být politika o soutěži idejí, jak spravovat stát, společnost? Ať si klidně vyhrají socialisté, a když lidé zjistí že ty jejich bláboly nefungují, mají možnost si vybrat něco jiného.
Jenže v současné situaci právě schází ta alternativa. Žádná strana (z těch v současnosti relevatních) nenabízí zásadnější postoje. ODS si nedovolí zbavit se levicových nesmyslů, a naopak ještě další vymýšlí, k tomu přidá pár jakoby pravicových myšlenek a konec. SocDem naopak pravicové věci držící ekonomiku jakštakš fungující taky vyhovují (oni totiž taky hodně podnikají že), takže se soustředí na vytrubování populistických hesel o ráji pro všechny.
Já nevolám pro morálce, ta by měla být univerzální. Já volám po alternivě co se týče ekonomiky, fungování státu a pod.
Jako zajímavá možnost mě taky napadá udělat volby povinné. Pár zemí po světě to praktikuje. Samozřejmě stále máš volbu vhodit prázdný lístek, ale myslím že lidé by pak byly víc motivováni dát hlas skutečně někomu kdo splňuje jeho očekávání.
Můj dojem je, že politické strany nedělají politiku, ale marketing, tzn. snaží se oblbnout co nejvíce lidí, aby vyhrály volby. Pod politikou si představuji dlouhodobé, koncepční řízení státu, které právě eliminuje krátkodobé uvažování jednnotlivců. Protože krátkodobé uvažování vede ke skratkovitým rozhodnutím, které řeší momentální situaci bez ohledu na budouí vývoj...
Ešteže u vás nikto nenavrhol vlastenecký zákon. Bola by sranda pred každým vstupom na diaľnicu najprv zastať na odpočívadle a zaspievať štátnu hymnu... >:D
Každý má možnost volby, třeba emigrace ;-) Jestli vyhrajou oranžády s třešněmy, tak to tady balím. Nechci být trestaný za úspěch! 8-s Je sice pravda, že daněmi si kupuješ sociální smír, ale sranda má být "odsaď podsaď"
No ale co když se někomu tady třeba líbí a nechce odejít? :-(
Daně nepovažuji za kupování sociálního smíru. Sociální smír by měl být vyjádřením stupně vývoje společnosti, a daně by měli zabezpečit fungování státu jako takového (nejsme přece totální anarchisté, pár funkcí tomu státu necháme >:-[] )
Podívej se na USA, tam je pravý opak toho co tady. Jako občan USA bych radši malinko víc zacvakal, kdyby pak nebyly takové butální sociální rozdíly. Jenže u nás se chystá opačný extrém, formou nového socialistického experimentu. Doufám, že to nebude opět doprovázeno masívním porušování základních osobních svobod...
no problém je, že spojit evropskou sociální vyspělost a americkou ekonomickou vyspělost asi nikdy nepůjde. My máme dluhy kam se podíváš, oni z času na čas rasové nepokoje, a vlastně dluhy už taky....
tak zas tak špatný to zatím není, otázka je, jak dlouho budeme ještě moci tu iluzi prosperity udržet.
Já mám pro jistotu nějaké konzervy doma vždy, chleba v mrazáku taky a velkého psa na sebeobranu. Teda jestli by byl nějaký státní bankrot a následná anarchie >:-[]
omlouvám se kolegům výše, kteří velmi přiléhavě použili kapříky první, za to, že jim "rabuji" myšlenku, ale tohle není fakt normální....Úďo...
Poslanci napříč spektrem sjednocují své šiky ve vidině zásluh na tabuli cti ve firmě Kapč - Kapr český.... je jim nakrásně úplně u prodloužených zad, že zvýší zátěž, ať již podnikatelů, či zaměstnanců, jezdících pravidelně - nenechte se zmást, na "jedničky", krom dálnic, časem určitě dojde taky - začne to "chytáním" kamionů používajících objízdné trasy a ničících tak normální komunikace - a když už tam jednou ty brány budou ne? Co?...
Nevím jestli firma Kapč už využila své brány na našem území k malému průzkumu - já bych to tedy udělal - a napočítala průměrnou vytíženost dálnic a s tím "zisk". Na základě toho mohla motivovat "ty hladové na břehu rybníka", aby spustili výlov.... A jak je vidět v našem milém parlamentu - ten již začal....
Radujme se a těšme se - ono nám nakonec nic jiného nezbyde - snad jen zkusit je ve volbách poslat tam, kde nás oni, krom volebního období, mají celý rok............
v každém případě by to výrazně snížilo nezaměstnanost >:-[]
jinak v USA zdaleka nejsou turnpikes všude. Já je třeba zažil až na SV kolem New Yorku, na středozápadě a jihu prakticky vůbec, občas se platí pár drobných za větší mosty, případně tunely.
uf, tak my jsme prostě jeli po Highway a až takhle přesně si to už nepamatuji. Ale cesta byly z Clevelandu na jih do New Orleans, pak do Miami a po east coast do New Yorku. A platili jsme +/- až kolem toho New Yorku (tam je to už docela hustě zastavěný, takže se ty města slévají dohromady)
Ale prostě jsme vždy jeli po těch hlavních tazích, takže minimálně 4 pruhy. Je to už ale 10 let, tak možná se to změnilo. Ale ty ceny benzinu, bóóóže >:-[]
Furt to samý, já sem se teď díval na wikipedii a oni mají zpoplatněný dálnice jen v 26 státech. Shodou okolností z Miami směrem k mexickýmu zálivu jsme jeli velký kus po turnpike. A ceny benzínu, no coment. Jestli je místo, kam emigruju, až tady zas budou komanči, tak je to Florida, respektivě Florida Keys
Florida byla fajn, kapánek teplo, ale hezký děvčata (ty tlustý zrůdy na severu to byl hardcore), docela čisto, fajn moře. Takové ideální na důchod >:-[] Jsou tam ale prý hodně dobré ceny za baráky
Zrovna minulý týden jsem se virtuálně procházel po ulicích na Key West.
Doporučuju zkusit rozšířenou realitu na Maps.Google. (kdo ještě nezkoušel, bude mile překvapen) ;-)
No právě, teď např v Cape Coral, nový baráky 4+2 v dobrý lokalitě kolem 80tis. Ještě v roce 2007 prům. cena 250tis. Hele a třeba na Key west můžeš dokonce pít drinky na ulici, aniž by si pak skončil v jailu. Tam tomu já říkám karibik s "americkou" jakžtakž bezpečností. Pro mě ráj na zemi. A na motorce tam nemusíš vozit helmu
to jsem nevěděl že tam můžeš pít na veřejnosti, jsem myslel že je to všude zakázáno. Sám jsem kvůli tomu měl "jednání" s Police v Ohiou. Samozřejmě to bylo nedorozumění
>:-[]
Cesky narod, slozeny z ovcanu si lehce zanadaval a je to hotove. Vzpomente si, az vam budou nastrelovat cip po kuzi a budete platit 2Kc za km ujete vzdalenosti na jakekoli verejne komunikaci. Velky bratr si vas uz ohlida... :no: