Koenigsegg CCX a CCXR zatím neposkytuje svým majitelům extrémní exkluzivitu a prestiž, která je u takového auta žádoucí. Vše napraví limitovaná edice s velmi vysokou cenou, kterou Koenigsegg přiveze na autosalon v Ženevě.
No pokial su udaje ku ktorym som sa dopatral tak Koenigsegg vyrobil pocas 15 rokov existencie nejakych 50 aut. Takze sanca ho stretnut na ceste je podstatne mensia ako Veyrona.
Pro mě je ale Veyron mnohem víc fascinující svým zrychlením za 2,5 sekundy, na což tomuto schází ještě 0,4. Taky v článku nepíšou, jaký to bude mít pohon, ale právě 4x4 u Veyronu je podle mě to, co tohle zrychlení umožňuje.
Ale na druhou stranu, je tento Koenigsegg něco jako McLaren F1, nejlehčí materiály, lehká stavba, zatímco Veyron je dost těžkej, ale zase je samozřejmě pohodlnější a příjemnější pro normální jízdu. ;-)
Ta nižší hmotnost bude určitě výhodou hlavně ve vyšších rychlostech, kdy už zrychlení nelimituje adheze kol ale hlavně poměr výkon/hmotnost. Takže nějaké pružné zrychlení třeba z 200 na 300 by to mohlo mít klidně lepší než ten Veyron. Další věc potom samozřejmě budou jízdní vlastnosti...
U pružného zrýchlenia bude hrať oveľa väčšiu úlohu 4x turbo u veyronu, taktiež pri vysokých rýchlostiach hrá hmotnosť len menšiu úlohu - rozhodujúci je odpor vzduchu.
S tím turbem máš možná pravdu, ale s tím odporem vzduchu ne tak docela. Odpor vzduchu je to, co tě limituje v dosažení maximální rychlosti. Ale pokud zrychluješ třeba 200-250 a auto má maximálku 400, tak je odpor (hodně relativně) konstantní, takže tě omezuje opravdu už jen ta hmotnost a pružnost motoru.
4x4 poskytuje lespie zrychlenie len na mokrej ceste. Realne lepsie jazdne vlastnosti nezabezpeci. Pozrite porovnanie Lamborgini Gallardo a Ferrari F430. Ak by 4x4 davalo nejaku realnu vyhodu na suchej ceste, uz davno by konstrukteri v F1 alebo Le Manse nasli sposob, ako stavat auta s tymto pohonom. Som presvedceny, ze ak by sa porovnavali CCX a Veyron, tak by viac zavazil blby tvar karoserie Veyronu vychadzajuci zo snahy dodrzat design. Veyron nebol primarne robeny ako zavodny voz, ale ako exkluzivne auto (a to odviedli sakra dobru pracu!). Rozdiel medzi nim a supersportmi typu Maserati MC12, Enzo FX alebo prave Koenigsegg je uz na prvy pohlad jasny - uplne ina koncepcia. Nie som si dokoknca isty, ci by Veyron dokazal prejst jedno kolo na Hungaroringu, alebo v belgickom Spa rychlejsie nez prave spominane MC12. Mozno by mohol Top Gear urobit aj taketo porovnanie, ale VW by im nikdy nedali suhlas na porovnavanie Veyronu s inymi autami. :-(
To asi zalezi od pilota ;-) ...Ale teraz vazne: u F430 si mozes zvolit, ako sa ma Tvoj voz chovat. Mas moznost nastavit aj vypnutie vsetkych elektronickych podpornych systemov a to sa odporuca uz len pre ozajstnych profikov. Ja som si s tym osobne jazdit nedovolil, takze Ti to potvrdit neviem. Ale Gallardo je proti tomu sportiak len pro forma a skor je urceny pre deti nemeckych milionarov, ktore by sa v nom hlavne nemali zabit. (samozrejme ma neberte prosim doslovne, ono to auto je ajtak velmi dobre a hlavne jeho kvalita urobila obrovsky skok dopredu)
Synku, jestli to myslis vazne s tim, ze gallardo je pro-forma sportak, tak sem ani nelez! Staci se podivat na prislusnou pasaz Clarksom supercar showdown a uviodis, ze Gallardo bylo na okruhu o chlup rychlejsi jako F430, Tvrdit nesmysly, ze je to jen hracka nemeckych milionaru je stupidni blbost. Lambo neni mozna tak precizni jako F430, ale ne kazdy oceni 5-way traction control a sekvencni prevodovku...
Preto som do zatvorky pisal, ze to nemate brat doslovne. Z Gallarda sa da urobit velmi dobre sportove auto, ale tak ako sa predava je primarne urcene pre ludi bez velkych jazdeckych zrucnosti. Je automaticky nedotacave a kompletne riadene pocitacom, ktory sa len tak neda vypnut. Tym splnili vsetky predpoklady, aby ho nemecky milionar kupil svojmu synovi. Nie, ze by Lambo nevedelo urobit nic lepsie, oni proste nesmu (VW). To je moj nazor. Obe auta som mal moznost riadit a za nazorom si stojim. BTW Jremyho poznam aj osobne, viackrat som sa s nim uz stretol. A na margo Top Gear laps: Gallardo ma v standardnom prevedeni o dve sekundy horsi cas ako F430, link:topgear.com/…/tgonbbc2/laptim… ... toto porovnanie dava zaroven aj jeden argument k mojim riadkom vyssie: Gallardo dosahuje takmer rovnake casy na mokrej aj suchej trati. Uz si sami odpovedzte preco. Ospravedlnujem sa, ak som moj prispevok predtym prehnal, ja mam Lambo velmi rad a nechcel som sa nikoho dotknut.
Tak hlavne ta posledni veta mi udelala radost, dulezite je, ze to Lambo mame oba radi, predpokladam, ze i Ferrari a ostatni supersporty a GT. A ze v detailech se neschodnem, to ujz neni az tak dulezite :-):yes:
Pri tychto zrychleniach je pohon prednej napravy takmer neucinny. Tlak na predne kolesa pri akceleracii s pociatocnym nulovym aerodynamickym pritlakom vredu... Ale je to len moja doterajsia skusenost. Vo Veyrone sa asi zial nikdy viezt nebudem a tak Tvoj argument nemam sancu ani potvrdit ani vyvratit. Ako je mozne to zrychlenie, to si neviem presne vysvetlit. Mozno iny pomer vykonu v nizsich otackach (8 litrov a 4 tura...) a mozno je to proste odchylkami merani. je mi tiez trochu divne, ze silnejsi Koenigsegg ma presne rovnake zrychlenie ako ten slabsi. Mam vsak taky pocit, ze Veyron bol prense stavany na to, aby dosiahol najvysiiu moznu speed-max. a najlepsie zrychlenie, pretoze to su tie najcastejsie porovnavane parametre. Mam vsak pocit ze som hore pisal realne zlepsenie jazdnych vlastnosti a nie len tieto dva ciastkove parametre. Ale diky za postreh!
Dokud se přední kola dotýkají asfaltu, tak tam nějaký přítlak být musí. Ale je jasné, že jde o celkové jízdní vlastnosti, ne o desitinky při 0-100. I když to přetížení bych si rád vyzkoušel :-)
Podobne zrychlenie sa da zazit v niektorych zabavnych parkoch, alebo napriklad na motrke od 1000ccm vyssie. Ale auto bude vzdy auto. Osobne som mal to stastie zazit 0-60mph za 3,2s a to ozaj stalo za to. Este vacsi zazitok vsak bolo plne brzdenie z 270kmh. Ocami som skoro rozbil sklo a zuby som tiez takmer nasiel na druhej strane prilby :yes:
4x4 ma urcite vyznam pri zrychleni ak sa jedna o auto ktore ma 1000 koni a hlavne 1250 Nm. ked len 10-15% sily budu prenasat predna naprava pri starte je to lepsie ako keby mali byt brzdene ASR a inymi elektronickymi pomocnikmi pri rozbenu. Proste zadna naprava nema sancu preniest na vozovku 1250Nm to by tam musel mat valec a nie pneumatiky.
A oficialny rekorder v rychlosti, sprava stara uz tri mesiace: Guinness World RecordsTM verified today that Shelby SuperCars’ (SSC) Ultimate Aero is officially the "Fastest Production Car" in the world..
Přesně. Navíc auto slouží k přepravě z místa A do místa B a chci vidět, jak s tím bude někdo blbnout, až poveze rodinu na chatu nebo na dovolenou do Chorvatska a ještě za sebou potáhne přívěs ;-)
Ver tomu, že to by si spoznal. A netreba na to žiadny Veyron al. nejaký superšport - stačí xx55 od amg a pri 180 km/h to pritlač na podlahu. Ak si doteraz jazdil na slabších autách, budeš mať pekný zážitok /asi 12 sek/.
Ale samozrejme sa dá na to rýchlo zvyknúť, desiaty raz to už neurobí taký dojem ;-) .