Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Koncern Volkswagen plánuje letos představit 50 nových modelů

Superbem, Touranem či Q7 to nekončí, koncern Volkswagen chce letos představit hned padesát nových modelů.
Zpět na článek
13. 3. 2015 20:56
13. 3. 2015 22:10
14. 3. 2015 10:25
13. 3. 2015 19:47
Plný pytel modelů?
Když každý vůz s novým potahem sedadel, nebo jinou grafikou zadních světel prohlásí za nový model, pak se jim to snad i podaří.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Bubáq
14. 3. 2015 08:39
Re: Plný pytel modelů?
Trapnější poznámku aby člověk na celém ACZ pohledal.... Automobilky (vč. VAG) v posledních letech berou FC velice vážně a důkladně, to množství práce za každým představeným omlazením až bere dech. Je to přesně naopak, nejde o potahy, automobilky hodně pracují na průběžném zlepšování veškeré techniky uvnitř karosérie. A ten, koho auta zajímají by to měl umět ocenit, a ne plácat kraviny o grafice světel... Hanba!
14. 3. 2015 08:54
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
15. 3. 2015 14:13
Re: Plný pytel modelů?
A co jako je na tom trapného? Zpočítejte si značky koncernu VW, a pak tím číslem vydělte onu vysněnou padesátku. Jedna značka je ztěží schopna vyprodukovat za rok pět nových modelů, pokud vůbec, a ono to číslo vychází ještě krapet vyšší. Tak co je trapné, má více-méně z reality vycházející poznámka, nebo marketingový výkřik do tmy od VW? Nicméně chápu fandy VW...
13. 3. 2015 20:56
tak to máme....
tak to máme minimálně 50 clanku na auto.cz, ne vlastne 51, musime počítat i tento >:D
Rozbalit vlákno
2
Avatar - 3_diamanty
13. 3. 2015 21:06
Re: tak to máme....
a ked kazdy model otestuju minimalne 2krat s tym istym motorom ( ako touarega ) .. pripadne len vymenia kasnu ( hatch za kombik ) tak to mas hned 100 clankov len tak fukne ;-)
Avatar - PlumJelinek
13. 3. 2015 21:14
Re: tak to máme....
Myslím si, že třeba v případě Superbu a Superbu combi těch testů bude ještě víc, musí se otestovat jak sedan, tak mobík, diesel i benzín a to hned ještě v několika variantách, aby mohli dokázat, že Škodovka je prostě nejlepší v jakékoliv verzi.
13. 3. 2015 22:10
A...
...pak následuje soutěž Najdi 5 rozdílů >:D
Rozbalit vlákno
0
13. 3. 2015 22:10
supr článek....
místo seznamu těch nových modelů si přečtu jak tady řiťolezecky dáváte Winterkornovi tituly před jméno.... :*)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ada je zase tady
14. 3. 2015 01:11
Méně je někdy více!
Rodina VW by se neměla učit od rendlíků, jak nedělat auta. Každý vůz od VW je krásný svou spolehlivostí a nadčasovostí a bezhlavé střídání modelů řadu zákazníků odrazuje!

Uvažujte, proč byl asi VW brouk tak úspěšný? Protože když ho člověk odjezdil, šel si koupit nového, který byl až na drobná vylepšení v podstatě stejný! Nejvíc mi vadí, že když jsem s nějakým výrobkem spokojen, nemůžu si po skončení jeho životnosti koupit stejný, jen nový! :yes:
Rozbalit vlákno
1
14. 3. 2015 08:37
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - jozephko
14. 3. 2015 07:26
Filozofia a obchodná stratégia VW sa mi páči
Prakticky všetky automobilky kopírujú systém, ktorý zaviedol koncern VW - vyrábať autá na rovnakom technickom základe, ale s odlišnými "šatičkami" pre odlišné skupiny zákazníkov. A koncernu sa darí.
Podobný systém skúšal aj Opel so Chevroletom, ale dopadlo to katastrofou...
Rozbalit vlákno
18
Avatar - Bubáq
14. 3. 2015 08:43
Re: Filozofia a obchodná stratégia VW sa mi páči
Opravdu? Katastrofou? Ty vo*le, tady se člověk ale dozví postřehy!
Mohl bys uvést příklady sdílení platforem mezi Opelem a Chevroletem? A pak ukázat na katastrofu?
Je neuvěřitelné, kolik místních filozofů (míněno přispívatelů na ACZ) si plete dojmy a průjmy s fakty. Hanba ještě jednou!
Než takovéto kecy, to raději mlčet!
14. 3. 2015 08:52
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - jozephko
14. 3. 2015 10:16
Re: Filozofia a obchodná stratégia VW sa mi páči
Mlčať by som radil skôr tebe, mudrlant. Všetko má svoju postupnosť. Koncern najskôr musí dostatočne marketingovo odlíšiť jednotlivé značky, a až potom môže uvažovať o spoločných platformách. Tak to bolo so Seatom, Škodou a Volkswagenom.
Takže Opel sa nedokázal doplaziť ani na miesto, kde by vedľa seba dokázali koexistovať 2 značky koncernu - Opel a Chevrolet. Opel v tomto smere nesiaha Volkswagenu ani po kotníky...
Čo je podľa teba "odstrel" Chevroletu (predtým Daewoo)? Úspech? Daewoo sa 30 rokov snažilo v Európe presadiť - autá Daewoo sa v Tuzexe u nás predávali ešte za komoušov. A teraz ho Opel "zařízl". Ak toto nie je biznis katastrofa, tak potom neviem, čo by ňou mohlo byť...
Avatar - Bubáq
14. 3. 2015 16:13
Re: Filozofia a obchodná stratégia VW sa mi páči
Hm, přečti si cos napsal ještě jednou, zamysli se a pak se omluv..... Měl bys reagovat k tématu, které jsi sám odstartoval, a neměl bys kmitat od hrušky k jablku a pak hned k pomeranči....
Přesto si neodpustím komentář k Daewoo: opravdu se domníváš, že tržní pozice daewoo a chevyho byly totožné?! Opravdu věříš tomu, že chevy je (byl) zamýšlen jako konkurent pro Dacii? Pak ano, pak - z Tvého pohledu - se stalo Daewoo obětí sdílení platforem.... >:D >:D >:D >:D >:D
Odpovídám jen proto, že je sobota, poměrně hnusná sobota a ven se mi nechce. Jinak bys mi, milý jozephko, za odpověď ani nestál.... Hanba!
Avatar - jozephko
14. 3. 2015 16:38
Re: Filozofia a obchodná stratégia VW sa mi páči
U nás sa hovorí o niekom, že "čo nedopočuje, to domyslí." O tebe sa dá napísať, že to, čo poriadne nedočítaš, to domyslíš. :-)
Kde som ja písal tie žvásty o konkurencii pre Daciu, o platformách či o tržnom podiele? Odkiaľ si to nabral? Už si sa zobudil po včerajšej opici? >:D
Opel jednoducho nedokázal od seba dostatočne marketingovo odlíšiť značky Opel a Chevrolet, tak ako to dokázal urobiť koncern VW pri Volkswagene, Škode a Seate. A preto Chevrolet poslal v Európe do kytek. Toď vše, Brouku Pytlíku...
Avatar - Bubáq
14. 3. 2015 09:01
Re: Filozofia a obchodná stratégia VW sa mi páči
Ano, VAG nyní prosazuje modulární platformy, ALE:
a) jde to ztuha, neprokazují se očekávané úspory (věřím, že dočasně, rozhodnutí bylo z logiky věci správné)
b) za modulárními platformami stojí záměr, aby se sobě značkové modely nepodobaly jako vejce vejci (jako se se rebadgeované modely u VW vyskytovaly v míře více než hojné), takže naopak, šatičky se nyní liší mnohem více, než kdykoliv předtím (viz velmi rozdílné rozvory a rozchody nejen mezi příbuznými modely uvnitř skupiny, ale také uvnitř jedné modelové řady, to zatím nikdo jiný ještě nezkouší!).
1) Jenže: čínská a jihoamerická produkce stojí na jiných, lokálních základech a příliš se modularit netýká (aby bylo možno využít lokálně nízkých výrobních nákladů na max)
2) modularity přinesly i nečekané úspory v řešení některých komponentů a tedy průběžné snížení např. hlukové kvality karosérií. Viz bod a), nedostatečné snižování nákladů.
c) Technici a technologové určují směr, kterým se má VAG dostat ziskově na úroveň Toyoty. ALE! Marketingoví odborníci narážejí na dosud obtížně řešené problémy VAG na trhu v USA. Zde se Mr. Dr. Winterkorn ne a ne prosadit, tudíž se zatím nedá mluvit o globálním úspěchu značky (Rusko v této souvislosti není důležité, zdejší trh je kapitola sama pro sebe). Nyní to VAG zkouší tak, že přesvědčuje gringos a latinos o výhodnosti dieselů a podřizuje tomu marketing, a připravuje nové modely specifické pro NA trhy. ALE! MB a BMW jsou zde úspěšné i bez specifické strategie, a to klade otázku, zda je Jozephkova "filozofia a obchodná strategia VW" opravdu tak úspěšná, jak jí zde prezentuje.
Suma sumárum: VAG je v posledních 5 letech nejúspěšnějším koncernem na planetě, a to s ohledem na globální růsty. Toyota ani GM tyto růsty nedosahují, těží z již dříve dosažených objemů. Ale to neznamená, že je automaticky strategie VW bez chyby. Nicméně spousta lidí po celém světě (přibližně 10 miliónů) rok co rok potvrzuje, že je jim VAG bližší, než jakákoliv jiná automobilka...
Avatar - N6600
14. 3. 2015 10:49
Re: Filozofia a obchodná stratégia VW sa mi páči
V principe s Tebou suhlasim a nijak to nerozporujem. Ale dovolim si len dodat 2 veci, ktore su, podla mna, podstatne.

1. Na to, aby VAG bol jednickou, potrebuje celu plejadu znaciek. Znackam na prvych prieckach na to staci podstatne menej znaciek.

2. Toyota, z rozhodnutia Akia Toyody, prestala s vystavbou novych zavodov a sustreduje sa viac na upravu procesov a zlepsenie kvality. Toto je dovod, preco Toyota nerastie.

Inak, co sa tyka tlacenia dieselu v latinskej amerike. Cosi podobne sa podarilo Toyote s hybridmi. Ale nie som si isty, ci sa to iste podari VW s dieselmi.
14. 3. 2015 12:42
Re: Filozofia a obchodná stratégia VW sa mi páči
Pokud by se měl VW stát suverénní jedničkou v prodejích osobních vozů, měly by mu k prvenství stačit Audi a Škoda. Až na Seat a Porsche jsou zbylé značky ozdůbky s marginálním přínosem co do prodaných kusů. Porsche má krásné výsledky na to, čím je, ale 200 tisíc aut VW nevytrhne. Zůstává Seat a nemyslím si, že by ho potřebovali k dosažení těhle čísel - dalo by se diskutovat o tom, jestli je přínosem, nebo přítěží. Teď záleží, jak se stavíš k autům vyrobeným ve společných podnicích (jen u VW to v Číně dělá myslím něco jako 1,5 milionu, tedy zhruba tolik, co Škoda, Seat a Porsche dohromady).

Růst typicky lze i bez výstavby nových továren (do určité míry lze zvyšovat kapacitu stávajících). ;-)
14. 3. 2015 13:16
Re: Filozofia a obchodná stratégia VW sa mi páči
V roce 2014 byl Hitlerwagen jedničkou, rozdíl mezi Toyotou a koncernem byl pouze 100 tisíc aut. Takže stačilo by, kdyby koncern neměl "jenom" takové Porsche a už by jedničkou nebyl... Samozřejmě do budoucna mu porostou prodeje, ale to Toyotě taky a tvým tvrzením, že 200 tisíc aut VW nevytrhne bych si rozhodně nebyl tak jistý. Prodeje budou hodně vyrovnané a rozhodovat budou právě tyto statisícové desetinky ;-)
14. 3. 2015 21:14
Re: Filozofia a obchodná stratégia VW sa mi páči
A přijde ti, že rozdíl sto tisíc stačí na suverénní prvenství vzhledem k tomu, v jakých číslech se pohybují? Mně ani náhodou. Nestačí ani na pohodlné.
15. 3. 2015 09:08
Re: Filozofia a obchodná stratégia VW sa mi páči
a nepřijde ti, že je trochu brzy mluvit o "suverénním prvenství", když teprve loni se koncernu vw podařilo to jisté prvenství v prodejích
17. 3. 2015 00:02
Re: Filozofia a obchodná stratégia VW sa mi páči
Píši snad, že je VW suverénně první? Napsal jsem, že by (skupině) VW měly k prvenství stačit značky Škoda a Audi (vedle VW), pokud má být (celá skupina) suverénní jedničkou.
14. 3. 2015 13:45
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Bubáq
14. 3. 2015 16:24
Re: Filozofia a obchodná stratégia VW sa mi páči
OK, správně.
Toyota a VW mají rozdílné strategie růstu, ale ty vychází z rozdílné minulosti: zatímco Toyota je od 70. let globálně přítomna, VAG rostl jen a pouze v Evropě, zatímco brouk doslova přežíval v NA (Mexiko a USA, Kanada už méně). Pak přišlo navyšování přes Audi, později přes Seat a pak přes Škodu, vše stále jen a pouze Evropa. Toyota radostně prodávala jednoduchá a levná auta v celé Asii a Africe, lepší vozy pak v Austrálii a LA (vč. Mexika), od konce osmdesátých let dramaticky expandovala v USA. Oba velcí hráči rostli, aniž by si moc překáželi na pro ně klíčových trzích.
Nemyslím, že je třeba hledat vítěze a od toho pak odvozovat úspěšnost jedné nebo druhé strategie. Potvrzuje to i stávající jednička GM, který se dlouho etabloval vysokým počtem značek, později dokonce strategií sdílení totožných platforem, a nyní dospěl do stavu, že příliš mnoho značek znamená zbytečné náklady.
V článku mě zarazila jedna věc, týkající se užitkových vozidel: Prof. Dr. pravil, že tato divize je zisková a úspěšná, ale to je poprvé po dlouhé době, co jsem takového hodnocení z úst č. 1 slyšel. Docela by mě zajímalo, zda a) se to týká úplně celé divize (VW+MAN+Scani), nebo b) jen VW užitkáče nebo jen c) MAN. Scania měla v posledních letech trochu růstové problémy, MAN krizi v autobusech... Tady by mě zajímala pravda o stavu divize, ne jen prohlášení č. 1 pro tisk.
14. 3. 2015 21:12
Re: Filozofia a obchodná stratégia VW sa mi páči
1) Proto jsem psal o suverénní jedničce. Pokud by k prvenství potřebovali Porsche, Bentley, Lamborghini a Bugatti, nebude zrovna suverénní. A pochybuji, že by jim prodeje Seatu chyběly, kdyby žádný Seat nebyl. Ale on je. I těch zhruba 600 tisíc, co to dělá dohromady i se Seatem, je pořád méně než 10 %. Nečekám, že by v příštích čtyřech letech Seat narostl na řekněme 800 tisíc, kdy bych ho už musel brát vážněji. Pointou bylo zpochybnění významu počtu značek.

Je samozřejmě otázka, co je suverénní prvenství. Možná by bylo lepší napsat pohodlné. Tím jsem chtěl říct, že mi nejde o těsné vítězství. Rozdíl pár set tisíc kusů mi přijde příliš malý. Kdybych měl být specifický, milion bych bral jako dostatečný.

3) Souhlasím. Nechtělo se mi to rozepisovat, tak jsem to odbyl "do určité míry."
15. 3. 2015 09:37
Re: Filozofia a obchodná stratégia VW sa mi páči
a kde máš 2) ? >:D

tam jsi asi chtěl napsat, "čím masovější výrobce, tím pro mě lepší" ;-)

koukám, že ti hodně leží v žaludku Seáát, u některých lidí klasika

v souvislosti s cílem koncernu stát se největším výrobcem Hitlerwagen se Seatem do budoucna počítá a vidí v něm potenciál, ale ty jsi na to asi větší expert než koncernoví mágové

Seat je v koncernu brán hlavně jako evropský výrobce, prodává zde naprostou většinu svých aut a nevyrábí nikde jinde, jako třeba Škoda, která loni např. v Číně vyrobila a prodala 281 400 aut a v Rusku 84 800

si piš, že by koncernu chyběly prodeje Seatu v Evropě, protože při současné nabídce by designově orientovaní zákazníci přešli ke Korejcům nebo Francouzům, ale nudný vw nebo škodu by si nekoupili
také pro mě je seat po designové stránce jediná koncernová mainstream značka, jejíž vůz bych si v případě nejvyšší nouze koupil, jinak je to designová koncern-bída

a ještě je tu Hyundai-Kia!!!, aby se Skopčáci nakonec nedivili, kdo bude vlastně tím největším výrobcem :-)
16. 3. 2015 23:52
Re: Filozofia a obchodná stratégia VW sa mi páči
K druhému bodu jsem nic neměl, proto chybí. Je mi celkem jedno, jak rozšířené je mé auto. Záleží mi na tom, aby produkty, které mám rád, zůstaly ve výrobě a to v podobě, která mi vyhovuje. Mimo to je mi jedno, jestli se jich vyrobí 200 ročně, nebo 200 tisíc.

Seat mi v žaludku neleží a přeji mu úspěch. Když se však podívám na jeho výsledky, tak nemohu říct, že by to bez něj nešlo. Skutečně si myslíš, že by ostatní značky skupiny nedokázaly převzít většinu zákazníků Seatu, kdyby Seat nebyl? Tím spíš, když jako jeden z problémů identifikovali, že lidé neví, že Seat patří VW, a rozhodli se vztah s VW více zdůraznit. Seat má nabídnout líbivější design, ale to samo o sobě prodeje neudělá. A teď si vem to množství prostředků, které šlo do Seatu a které mohli investovat jinak.

Že Seat operuje na menším množství trhů, je jedním z důvodů, proč má menší podíl na prodejích skupiny. Ale nic to na tom nemění. Prodeje má, jaké má.
Avatar - ladsla
14. 3. 2015 22:20
Re: Filozofia a obchodná stratégia VW sa mi páči
VW toho zavedl spoustu a určitě zajímavých věcí, ale určitě ne to co píšeš čeče......trochu to celé motáš.

Opel / Daewoo / Chevy Korea je poněkud jiný příběh a nemá s příběhem skupiny VW nic moc společného, proto se ti možná zdá jako neúspěšný :-!
14. 3. 2015 10:25
Seat Alhambra
Na ofi stránkách Seatu chybí ceník Alhambry, ani v konfigurátoru není. Proč??
Znamená to něco? Bude už jen Sharan?
Dík za případné doplnění informací.
Rozbalit vlákno
2
14. 3. 2015 11:44
Re: Seat Alhambra
tento dotaz by jsi měl spíš položit importérovi těchto vozů- Porsche ČR, zřejmě se jedná o technický problém na stránkách Seatu, o "konci" Alhambry v čr nikde nezaznělo ani slovo
16. 3. 2015 18:22
Re: Seat Alhambra
... tak v květnu bude facelift.
Objednací kvóty pro aktuální model jsou pro ČR vyčerpány, proto nejde objednat.