Italsko-americké automobilové skupině Fiat Chrysler Automobiles (FCA) hrozí ve Francii trestní stíhání kvůli příliš vysokým emisím oxidů dusíků u některých jejích naftových vozů.
Mne tu zase chybaju vyjadrenia hejterov VW, ze toto sa inej automobilke nemoze stat a uz by to bolo davno vonku, keby niekto iny podvadzal. Ako som sa tu docital od x ludi nie tak davno.
My nemáme EPA jako mají US ale zato máme aktivní komisařku Jourovou pi-zdu jednu.
Akitivisti obamovci už v EPA skončili a US výrobci-automobilky již procitají ze zlého snu ....
Ale my si tady v EU počkáme. Snad by bylo lepší zase být samostatní ...
Koho si zvolime, toho tam mame. Neznamena to, ze bez EU si uz jenom doma budeme volit jenom dobre politiky, spis uz stratime i ten maly tlak na potirani korupce. CR prijde o moznost homologace pre cely evropsky trh, takze Skoda si bude muset nechavat schvalovat auta pro CR v CR. Pochybuji, ze CR bude mit jina pravidla pro emise auta, nez ma Nemecko - nehlede na tom, jestli Nemcko bude v EU nebo ne.
Nedovedu si totiz prestavit, ze Octavie z Nemecka bude mit EGR, DPF a SCR a ta ceska nic, kdyz uz dnes mame zakon o kotlech, stezko-kolo-manii, stiznosti na poletavy prach a jine emise a nekolikanasobne vetsi pocet aut, nez v letech s dieselama s otevrenym vyfukem.
Tyhle předpisy jsou stejně připravovány na úrovni EHK OSN. EU je pouze přejímá jako nařízení, tedy jsou automaticky platné a závazné ve všech členských státech a nemusí se zapracovávat do legislativy (mělo by se však odstranit cokoli konfliktního - nařízení má sice přednost, ale dělá to zmatek).
Výfuk dieslu je čistý tak do druhej výmeny oleja. Žiadny DPF nema 100% účinnosť. Nepriamovstrekový benzín sadze netvorí vôbec a ako tu už zaznelo NOx je bezfarebný plyn.
Blbost, poznam 4rocny naftak, dokonca TDI a vyfuk ma cisty po 75tis.km vo VW, dalsie ine TDI je ciste po 90tis.km v Audi.
NOx nie su pre cloveka problematicke ako mikroskopicke castice sadzi.
Trochu ste pomateni z Dieselgate, NOx je sklenikovy plyn.
NOx nie je pre človeka problematické? Tak len v skratke: "Oxid dusičitý je dráždivý plyn, ktorý pôsobí na dýchacie cesty a spôsobuje ich zužovanie. Na vyššie koncentrácie oxidu dusičitého v ovzduší reagujú najmä astmatici a osoby s primárnym ochorením dýchacej sústavy. Citlivejší sú aj malé deti a starí ľudia."
Okrem toho sa výrazne podieľa na tvorbe prízemného ozónu. Práve NOx je dôvod, prečo niektoré krajiny zvažujú výrazne zdražiť myto nakladaným autám na úsekoch kde sú horšie rozptylové podmienky.
Čo sa týka prachových častíc, tak nepriamo vstrekové benzíny ich vyprodukujú minimum, ale hlavne majú rozmery, ktoré nie sú problematické pre ľudské zdravie. A priamovstrekové dostanú už čoskoro DPF.
Ved prave tie priamovstrekove su problem a tie sa budu robit v hlavnej miere v buducnosti.
Kym NOx je len drazdivy, prachove castice su rakovinotvorne, snad nemusim vysvetlovat preco. Priamovstrek benzin ich ma tak male ako naftak so vstrekovanim 2000bar.
Navyse vznika cely komplex NO... latok, nie len NO2, co popisujes.
Vznika hlavne NO a NO2, ale NO je nestability a v horizonte minút sa mení na NO2. Niektoré zdroje uvádzajú, že automobilová doprava je zodpovedná za polovicu NO2.
Pevné častice sú karcinogénne, ale NOx by sa v miestach kde sú zle rozptylové podmienky, alebo hustá doprava nemal podceňovať.
Dráždivosť je pre rizikové skupiny problém. Pre astmatikov s rizikom smrti. Ale oveľa horšie je, že sa podieľa na tvorbe prízemného ozónu a ten je rizikový aj pre zdravých.
"Opakom životu prospešného ozónu v stratosfére je prízemný ozón. Ten sa vyskytuje tesne nad zemským povrchom. Ľudskému zdraviu je tento plyn veľmi nebezpečný, pretože spôsobuje dráždenie a choroby dýchacích ciest, podráždenie očí, bolesti hlavy a zvyšuje riziko vzniku astmatických záchvatov. Až 95 % ozónu vdýchnutého do pľúc, zostáva v organizme. Toto množstvo spôsobuje oslabenie ľudského organizmu a zvyšuje náchylnosť organizmu na infekcie dýchacích ciest.
Najmä počas horúcich letných dní, pozorujeme zvýšený vznik prízemného ozónu, v lokalitách s vysokou koncentráciou výfukových plynov zo spaľovacích motorov, kde dochádza k zvýšeniu obsahu oxidov dusíka a plynných uhľovodíkov vo vzduchu. Jednotným spoločným názvom označujeme tento jav ako suchý smog, podľa miesta svojho veľmi častého a prvýkrát pozorovaného výskytu v roku 1940 nazývaný tiež aj losangelský smog."
statistika z USA - SUV + trucky dělají 63% prodejů
pro tyto automobily v USA nyní adoptují v Evropě vyvinuté diesely
očekává se strmý nárůst prodejů díky F150
>:D
F150 je jeden model z celé řady F a ted kolik lidí si koupí naftovou F. RAM Ecodisel s tou plečkou 3,0 VM Motori zrovna v USA prodejní statistiky netrhá, stejně jako grandčíro se stejným motorem, které se tam v naftě prodává snad už 6 let >:D >:D
Tak abys nebyl na omylu.
Po Praze začíná jezdit čím dál víc dodávek na CNG a už sou i taxíky na CNG.