Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Koncernu FCA hrozí ve Francii trestní stíhání kvůli emisím

redakce AUTO.CZ redakce AUTO.CZ 7. 2. 2017 • 17:21
18
Italsko-americké automobilové skupině Fiat Chrysler Automobiles (FCA) hrozí ve Francii trestní stíhání kvůli příliš vysokým emisím oxidů dusíků u některých jejích naftových vozů.

Firma však nadále tvrdí, že její automobily plně odpovídají emisním normám. Informuje o tom agentura Reuters.

Francouzská vláda v pondělí večer uvedla, že úřad pro ochranu spotřebitelů předal pařížské prokuratuře dokument s poznatky ohledně emisí naftových vozů FCA. Vyšetřování zahájené v reakci na skandál s emisemi německého Volkswagenu podle vlády ukázalo, že emise u některých modelů FCA několikanásobně převyšovaly limity.

Cena akcií FCA se na začátku dnešního obchodování propadla o více než pět procent. Později však akcie ztráty snížily na méně než procento. Mluvčí FCA dnes uvedl, že firma zatím nebyla seznámena s podstatou obvinění, kterým ve Francii čelí. Dodal ale, že automobilka už francouzské úřady informovala, že výsledky jejich testů neodpovídají výsledkům testů italského ministerstva dopravy.

Americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) už v lednu automobilku Fiat Chrysler obvinila z používání softwaru, který umožnil obejít normy pro emise oxidů dusíku u zhruba 104.000 jejích naftových aut. Firma ale tvrzení úřadu o nelegálnosti tohoto softwaru odmítla.

Související články

Témata
10. 2. 2017 06:25
Re: Italie chybi
Vznika hlavne NO a NO2, ale NO je nestability a v horizonte minút sa mení na NO2. Niektoré zdroje uvádzajú, že automobilová doprava je zodpovedná za polovicu NO2.
Pevné častice sú karcinogénne, ale NOx by sa v miestach kde sú zle rozptylové podmienky, alebo hustá doprava nemal podceňovať.
Dráždivosť je pre rizikové skupiny problém. Pre astmatikov s rizikom smrti. Ale oveľa horšie je, že sa podieľa na tvorbe prízemného ozónu a ten je rizikový aj pre zdravých.
"Opakom životu prospešného ozónu v stratosfére je prízemný ozón. Ten sa vyskytuje tesne nad zemským povrchom. Ľudskému zdraviu je tento plyn veľmi nebezpečný, pretože spôsobuje dráždenie a choroby dýchacích ciest, podráždenie očí, bolesti hlavy a zvyšuje riziko vzniku astmatických záchvatov. Až 95 % ozónu vdýchnutého do pľúc, zostáva v organizme. Toto množstvo spôsobuje oslabenie ľudského organizmu a zvyšuje náchylnosť organizmu na infekcie dýchacích ciest.

Najmä počas horúcich letných dní, pozorujeme zvýšený vznik prízemného ozónu, v lokalitách s vysokou koncentráciou výfukových plynov zo spaľovacích motorov, kde dochádza k zvýšeniu obsahu oxidov dusíka a plynných uhľovodíkov vo vzduchu. Jednotným spoločným názvom označujeme tento jav ako suchý smog, podľa miesta svojho veľmi častého a prvýkrát pozorovaného výskytu v roku 1940 nazývaný tiež aj losangelský smog."
9. 2. 2017 17:01
Re: Italie chybi
Ved prave tie priamovstrekove su problem a tie sa budu robit v hlavnej miere v buducnosti.
Kym NOx je len drazdivy, prachove castice su rakovinotvorne, snad nemusim vysvetlovat preco. Priamovstrek benzin ich ma tak male ako naftak so vstrekovanim 2000bar.

Navyse vznika cely komplex NO... latok, nie len NO2, co popisujes.
9. 2. 2017 09:50
Re: Italie chybi
NOx nie je pre človeka problematické? Tak len v skratke: "Oxid dusičitý je dráždivý plyn, ktorý pôsobí na dýchacie cesty a spôsobuje ich zužovanie. Na vyššie koncentrácie oxidu dusičitého v ovzduší reagujú najmä astmatici a osoby s primárnym ochorením dýchacej sústavy. Citlivejší sú aj malé deti a starí ľudia."
Okrem toho sa výrazne podieľa na tvorbe prízemného ozónu. Práve NOx je dôvod, prečo niektoré krajiny zvažujú výrazne zdražiť myto nakladaným autám na úsekoch kde sú horšie rozptylové podmienky.
Čo sa týka prachových častíc, tak nepriamo vstrekové benzíny ich vyprodukujú minimum, ale hlavne majú rozmery, ktoré nie sú problematické pre ľudské zdravie. A priamovstrekové dostanú už čoskoro DPF.
9. 2. 2017 09:10
Re: Italie chybi
Blbost, poznam 4rocny naftak, dokonca TDI a vyfuk ma cisty po 75tis.km vo VW, dalsie ine TDI je ciste po 90tis.km v Audi.
NOx nie su pre cloveka problematicke ako mikroskopicke castice sadzi.
Trochu ste pomateni z Dieselgate, NOx je sklenikovy plyn.
8. 2. 2017 15:52
Re: Italie chybi
Výfuk dieslu je čistý tak do druhej výmeny oleja. Žiadny DPF nema 100% účinnosť. Nepriamovstrekový benzín sadze netvorí vôbec a ako tu už zaznelo NOx je bezfarebný plyn.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku