Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Konec naftových aut? Ale kdeže, u protinožců jejich prodeje raketově rostou!

V Evropě se stále častěji hovoří o konci vznětových motorů. Z prodejních výsledků u protinožců se však zdá, že Australanům to nikdo neřekl...
Zpět na článek
Avatar - Ja Prvni 123
29. 7. 2017 17:31
No.. a důvody jsou obsaženy přímo v článku:
zatím co v Austrálii rostou... z 18 na 22 %, tedy směrem k normálu, tak v Evropě klesají... z 51 na 48 - tedy směrem k normálu.

:-)

Nemluvě o tom, že v Austrálii nafťáky táhnou užitkové vozy a SUV - logicky, a v Evropě od nafty odcházejí malá auta... stejně logicky.

Centrální limitní věta platí i tady.

Všechno dlouhodobě a ve velkých počtech směřuje k normálu.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Hammunasakra
29. 7. 2017 17:38
Re: No.. a důvody jsou obsaženy přímo v článku:
Souhlas = jen titulek je jako obvykle nesmyslně bulvární ;-)
29. 7. 2017 19:12
Re: No.. a důvody jsou obsaženy přímo v článku:
V té Evropě se taky přechází na benzíny, protože mají lepší výkon a spotřebu než benzíny před několika lety. Samozřejmě díky prakticky plošnému přeplňování, Skopčáci, který nejvíc řvou, měli před deseti rokama parkoviště u Norem a Lidlů plný naftovejch hatchů. A ne snad? Kdo by jezdil v Golfu 1.4-1.6 atmo. Pocitově proti TDI smrt. Ale dnešní motory spolu s uvedenými důvody ve článku jsou spotřebou a výkonem mnohem blíž k naftě. A brzy přijde mildhybrid. Zase krůček. Nafta zmizí pomalu a jenom z malejch a středních aut.
Avatar - Hittman
29. 7. 2017 20:59
Re: No.. a důvody jsou obsaženy přímo v článku:
Nižší střední a střední využívají firmy, takže nafta zmizí akorát z prcků - malých aut, jelikož tam se dražší motor neuplatní, taková auta jsou pro nájezd do 10tis za rok pro dědu a babičku.
Avatar - Hammunasakra
30. 7. 2017 08:06
Re: No.. a důvody jsou obsaženy přímo v článku:
V nižší střední budou nejspíš přibejvat hybridy = spolehlivostí a celkovejma nákladama pro firmy začnou bejt zajímavější než diesly

Což sou možná už teď = zrovna to v praxi testuju :-)
31. 7. 2017 09:35
Re: No.. a důvody jsou obsaženy přímo v článku:
:yes: :yes: :yes: Krasna ukazka novinarske demagogie. Skoda, ze auto.cz klesa na uroven bulvaru. Nepopisuji vychozi situaci. Pred 10 lety jsem se vratil ze Sydney. Par let let jsem tam delal kuryra. Skvelej job pro studenta anglictiny. Zadny myti nadobi v kuchyni, poznalval jsem tam zivot a mesto zpoza volantu.

Vychozi situace, ze ktere sazomety tak "raketove" rostou. Typicke rodinne auto: 5metrovy sedan ci kombi s velkou zazehovou atmosferou R6 (pres 3,5l) nebo jeste vetsi V8 a automatem. Ford ci Hodlen domaci vyroby. Pro singels odvozeny kapotovany pick-up. Pro praci odvozeny ramovy pick-up. Diesel nebyl v nabidce. Kdo chce jezdit usporne, poridil si LPG. Taxiky jedine LPG. Zadne saze. V Sydney maji stavebni predpisy na urovni, ne zaostale jako v Praze. Zakaz vjezdu vozidel s lpg do podzemnich garazi v Sydney nenajdete. Osobni sazomety jsem za den spocital na jedne ruce. Zato benzinove Landcruisery a Pajera jsem ani nezkousel nepocitat. nedopocital bych se.... Benzin stal okolo 20 Kc, tak to nikdo neresil. Z takove to urovne prodeju je rust vic nez snadne. Navic rostou diky kategoriim, kde diesel smysl ma. A jak je uvedeno, ty jsou v Australii popularni.

Na konec nebudu zapirat: I ja jsem v 90.letech touzil po sazometu. Nastesti jsem z toho vcas vystrizlivel a uzivam si znamenite japonske atmosfery. Jsou to asi posledni mohykani, kteri stale prinasi radost z jizdy za volantem I u benzinky, kdyz jista evropska automobilka se tohoto vzdala ve jmenu downsizingu. Drazsi nahradni dily nevadi. Nejsou potreba. Spotrebni dily jako filtry, kotouce, desticky stoji podobne jako jine znacky.
Avatar - Hammunasakra
31. 7. 2017 10:10
Re: No.. a důvody jsou obsaženy přímo v článku:
:yes: :yes: :-!
31. 7. 2017 18:04
Re: No.. a důvody jsou obsaženy přímo v článku:
Pokud vím, garáže musí být uzpůsobené pro vozy na CNG i LPG. Minimálně část kapacity. To se však vztahuje jen na nově postavené garáže (případně asi na nějaké velké rekonstrukce). Zase tolik se jich v Praze nestaví. Větší problém je velikost parkovacích míst; ani tam změny neplatí pro stávající stání a řada garáží v Praze je prostě stará.
Avatar - JohnST
29. 7. 2017 20:19
TDi a ich odchod
Nechajme to na trh. Vsetky prognozy su o nicom. Keby som mal dat na prognozy tak dnes by som mal mat auto s turbinovym motorom a spotrebou 5L/100km. >:-[] >:D
Rozbalit vlákno
14
Avatar - Hittman
29. 7. 2017 20:59
Re: TDi a ich odchod
Na trhu to nechat nemůžeme, jelikož EU je socialistické hnutí, které trh křiví, kde může...
Avatar - Hammunasakra
29. 7. 2017 22:48
Re: TDi a ich odchod
To na EU sedí = cílem socialismu je dosažení rovnosti, spravedlnosti a mezilidské solidarity = i přes sloučení s chudejma postsověskejma státama je průměrný HDP na hlavu nějakejch 38 t. dolarů = mimoevropský státy co sou na tom líp spočítáš na prstech

A to to fakt hodně kazíme my bejvalý státy co budovaly socialismus = i když my češi naštěstí až tak moc ne

A teď si vem že by EU srala na tu rovnost atd. = a rozjela pořádnej tvrdej kapitalismus jako Čína = to by do pár lety byly čísla :-)
Avatar - Ja Prvni 123
29. 7. 2017 23:14
Re: TDi a ich odchod
Nejhorší je, že oba máte pravdu: Evropa několik desetiletí tvrdé makala... ale teď "buduje socialismus".

Jak dlouho ji to bohaté dědictví vydrzi?
Avatar - Hammunasakra
30. 7. 2017 07:55
Re: TDi a ich odchod
Pokud nenastane nějakej extrém typu válka tak dlouho. V nejhoršim se zase odřízne od zaostalejch států = mnoho jejich i našich obyvatel včetně pár diskutérů z ACZ si to ostatně přeje = a to i teď docela pěkný HDP dramaticky vyskočí

Světovej průměr HDP na hlavu je asi 15 t. dolarů; EU se zátěží postsovětskejch států 38 t. dolarů
Bez nás odhadem nějakejch +50 t.? Pro představu Čína je těsně pod průměrem = necelejch 15 t. dolarů

Takže pokud nedojde k nějakejm absolutnim extrémum typu válka, zemětřesení co zdevastuje polovinu kontinentu, ve všech státech ve volbách zvítězí komunisté nebo jiná extrémní levice apod. = dlouho eště sakra dlouho :-)
Avatar - Hittman
29. 7. 2017 23:42
Re: TDi a ich odchod
Omyl, u nás byl socialismus a my budovali komunismus, to jsou trošku rozdílné věci.
Avatar - Hammunasakra
30. 7. 2017 07:40
Re: TDi a ich odchod
Komunismus je hezká myšlenka = a komunisti cestu za ní totálně po.. ;-)
Je hezká ale bohužel nerealizovatelná = odporuje lidský přirozenosti = že tu máme party lidí který si tak řikaj to na tom nic nemění :-)

Násilim prosazovanej marxistickej socialismus pod vedenim jedný strany navíc drženej násilim [odkaz] to je prostě úchylka

Smutný že ty úchylové co ty bilionový škody a obří zaostání celejch států způsobili maj za trest = vyšší důchody >:D

To co předvádí EU je něco jako demokratická = protože fakt volíme svobodně = Fabian Society

Byť to vychází ze trochu podobnejch myšlenek řešení v západu a východu Evropy je hodně ale fakt hodně odlišný = naštěstí >:-[]
30. 7. 2017 08:14
Re: TDi a ich odchod
Diky Bruselu prestala na trhu fungoval volna soutez. Jsou to mraky nesmyslnych narizeni a zakazu, regulace kdeceho, a to vse delaji nikym nevoleni a nikomu zodpovedni byrokrate schovani v labyrintu uradu EU.

Posledni ukazkou je kartel nemeckych automobilek. Je to krasne videt na takovem detailu, jako je objem nadrzky na add-blue, nebo snimani tlaku v pneumatikach.
Avatar - Hammunasakra
30. 7. 2017 08:25
Re: TDi a ich odchod
Ale kravina = tyhle bajky sou fakt neuvěřitelný

Ekonomika Evropy šlape přes všechny tyhle kecy velmi dobře a třeba u nás je úředníků na hlavu násobek než v Bruselu. Co na to řekneš? :-)

Ne že by Evropa nemohla fungovat líp = o tom žádná, ale jinak spíš viz já dneska 7:55 ;-)
30. 7. 2017 08:42
Re: TDi a ich odchod
Tak dve poznamky:

1. K autum - naprosto nesmyslne a skodlive, nicmene povinne, pridavani bioslozek do paliv - narizeni EU.

2. K ekonomice - ano, ale za cenu neustaleho rustu zadluzeni - statniho, korporatniho i rodinneho.

Nicmene - ano, zijeme si velmi dobre a bohate.
Avatar - Hammunasakra
30. 7. 2017 08:55
Re: TDi a ich odchod
1. To nemá moc společnýho s ekonomikou ale budiž [odkaz] [odkaz]

2. [odkaz] u nás je přes ekonomicky pohodový roky [odkaz] přístup politiků fakt tristní [odkaz] [odkaz] Jak zbytečnej dluh tak roztočení skrytý inflace = včera sem koupil Kunín máslo [odkaz] který mi přijde nejlepší co se tu prodává a eště tuhle stálo 45 káblí = za 70 kč :yes: >:D

Ano žijeme si velmi dobře a líp asi nikdy nebylo

No a Evropa viz těch 7:55 = stačí volit trochu jinak nebo na zásadně důležitý posty lidí který ovlivňujou celej kontinent neposílat 2. a 3. ligu jako je Jourová nebo byl Špidla ale prvotřídní profíky = de přece jenom o řízení celýho kontinentu. Smutný že na místo jednoho z eurokomisařů sme měli 2-3 velmi slušný kandidáty = a poslali tam blbku = viz o kolik to dokázala vylepšit její nástupkyně = co nezvládala ani vlastní ministerstvo na kterym seděla

No a protože všechno funguje možná nejlíp v dějinách = chceme změnu >:-[]
30. 7. 2017 09:27
Re: TDi a ich odchod
Ty bioslozky maji hodne co do cineni s ekonomikou. Jsou dotovane, dokonce byly dotovane i v dobe, kdy ropa stala 100 USD / barel, jejich pestovani ekologicky zatezuje a nici zemi, a jeste nici motory. Skutecna "vyhra".

Add-blue - dalsi "kokain business" pro vyvolene dodatavatel.

A ty ventilky uz snad ani nemusim komentovat, to je totalni kravina ktera jen taha lidem penize z kapes.

Vse v rezii Bruselu.

Jourova - to je taky komik. Vyjednava odskodneni od VW. Cha cha.
Avatar - Hammunasakra
30. 7. 2017 09:41
Re: TDi a ich odchod
S ekonomikou kontinentu maj ale společnýho = vpodstatě nula ;-)

U biopaliv šlo spíš o zbavení se závislosti na fosilních palivech + fosilních palivech z Ruska = a nějakejch 10% paliva míň už něco udělá. 1. generace byla dávno zavržená = že to zrovna u nás ministr financí dotáh až do posledního teoreticky možnýho dne = aby vydělal o nějakou miliardu víc = to je prostě blbá souhra okolností. Je super že zrovna jeho si lidi dost možná [odkaz] zvolej příštim premiérem :yes: :-)

V režii Bruselu je to koho si tam lidi na tomhle kontinentu zvolej a koho vrcholný politici země = teda lidi který si lidi zvolej = jako eurokomisaře pošlou. Rovina chlap Špidla tam třeba poslal sám sebe :yes: >:D
Nevim jestli ho mám víc rád za zrušení PPP staveb dálnic a předání monopolu Ťokově partě = proč stavět rychlejš za míň peněz s 30 zárukou když to de pomalejš dráž a kvalitou Eurovie >:-[]
Nebo za aktuální = z tohohle týdne = fakt megagiga tupej výplod o důchodech = ten mezi ekonomicky informovanejma lidma vyvolal fakt nadšení = v podstatě blbějš už to nejde :yes: :yes: >:D

Prostě koho si zvolíme = toho tam máme :-)

Tyhle pididrobnosti který zmiňuješ ale ovlivňujou celkovej chod ekonomiky kontinentu naprosto marginálně. Jinak viz má závěrečná věta minulýho příspěvku z 8:55 ;-)
30. 7. 2017 13:49
Re: TDi a ich odchod
Fosilni paliva z Ruska - ach jo.

1. Nemci prosazuji Nord Stream - zavislost na fosilnich palivech z Ruska a vystaveni vychodoevropskych zemi Ruskemu vydirani.

2. USA dokazaly zvratit situaci a staly se vyvozcem ropy, zastrihly kridla Arabum a Rusum - a velke diky za to, zavislost na Arabech a Rusech se vyrazne zmensila. Mimochodem - Obama mi pripadal jako agent placeny Saudy.

Ropy je dost, jde jen o to, aby Evropa mela pristup k ruznym zdrojum. Pak je to OK.

Bioslozky jsou skutecne jen "koakin business" pro vybrane. Nemaji odpostatneni, jsou velmi drahe.
Avatar - Hammunasakra
30. 7. 2017 14:41
Re: TDi a ich odchod
1. logicky = taky bys ho prosazoval bejt němec. Nebo snad ne? ;-)

Nicméně Německo výborně šlape loni zase přebytek skoro 20 tisíc milionů eur a zrovna tam my nejvíc vyvážíme = samý :yes: :yes: :-)

2. Spíš ne [odkaz] viz to rušení uhelnejch elektráren atp. [odkaz] byl prostě jen trochu zelenej

Ropy dost logicky neni = teda pokud nemyslíš jen na sebe a po tobě potopa
Promarňovat jí v běžnejch autech když jí i do budoucna potřebujem na důležitější věci je spíš hloupost. Auta se díky tomu že to už víme = přes Burešův tradičně nesmyslnej titulek tohohle článku = v dostupný době asi dost radikálně změněj [odkaz] [odkaz] [odkaz]

No tvuj kokain byznys jak mu řikáš se jak víš mezitim dost radikálně změnil = a my místního kokainovýho barona 1. generace fakt možná zvolíme premiérem :yes: :-)