Zima je za dveřmi. Jako taková klade zvýšené nároky nejen na organismus lidí, nýbrž i na techniku. Jak okolní teploty klesají, častěji se rozsvěcují některé kontrolky v přístrojovém štítu, které v létě vidíte jen zcela výjimečně.
Velmi poučný článek. Například jsem vůbec nevěděl, že v zimě svítí nejčastěji kontrolky vadného ABS a dobíjení.
Zajímavá je i informace že kontrolka vody v palivu se rozsvítí když je v palivovém čističi několik stovek mililitrů vody. Pro upřesnění, sto mililitrů je decilitr, auto s několka deci vody ve filtru by těžko šlo vůbec nastartovat :'-(
A taky jsem nevěděl, že vypnutí mlhovek za dobré viditelnosti řeší nějaká vyhláška ve formě pouhého doporučení "...měli byste je vypnout...". Doteď jsem si myslel že na to máme zákon a že ten to přímo přikazuje.
Příště očekávám článek na téma k čemu slouží v autě zrcátka, blinkry a klakson......
Před pár lety byl web www.auto.cz kvalitní, určený pro automobilové fandy, dneska zklouznul kvalitou do kategorie pro automobilové analfabety :no:
me z jakehosi neurceneho duvodu sviti nejcasteji kontrolka zapnutych svetel, a to v zime, v lete, na podzim a dokonce a to je nejzajimavejsi i na jare :-!
se nám tu nešvar. Někteří idioti jezdí s mlhovkami stále a další na dálnici používají dálková světla a myslí si, že protijedoucí neoslni. Pak jsou tu tuplovanci, které před jedete a oni vám po ujetí pár desítek metrů pustí do zrcátek dálková světla...
a pak tu mame tzv. svítiče deňáky, parkovačky a jedu...pak blbce deňáky co neví že přídavné LEDky maj svitit jen ve dne, nikoliv i s potkavackama, pak uplne blbce, co sviti ledkama vepredu i za tmy a vzadu nic, mel sem tu cest jich par potkat. Dalkovace co sviti zezadu moc nepotkavam, dobre by ale bylo jim to oplatit stejne, sup za ne a rentgeeeeeeeeen vole.
zkousel jsem, ale mel sem asi i skrz moji peclivost spinave svetlo nebo mam proste low level zarovku, nejvic vypalovace byli ty pridavne mlhy u fanousa / feldy / š120 apod. to byl nekdy hodne velky nařez.
No tak samozrejme si nepomôžeš veľmi u každého auta. Taká 120 mala zadnú hmlovku ako doplnkové svetlo dole pod nárazníkom (najčastejšie) a podobne aj keď integrované v nárazníku to majú aj iné autá. Námatkou Focus I a II. niektorí japonci či kórejci. Ale ak máš zadné hmlovky priamo v zadných svetlách, ubrať plyn a zapnúť to naplno a zvyčajne to zaberie rýchlo. >:D