Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Koroze není vymýcena: Víme, jak na ni!

Záruky se prodlužují, moderní auta vypadají dlouho dobře. Rez však hlodá skrytě a útočí zákeřněji. Braňte se, dokud je čas.
Zpět na článek
9. 6. 2014 10:13
9. 6. 2014 10:21
9. 6. 2014 20:49
9. 6. 2014 10:43
9. 6. 2014 15:35
9. 6. 2014 22:16
9. 6. 2014 19:47
9. 6. 2014 22:22
9. 6. 2014 14:12
9. 6. 2014 15:03
9. 6. 2014 15:24
9. 6. 2014 22:29
9. 6. 2014 15:28
9. 6. 2014 15:43
9. 6. 2014 22:33
10. 6. 2014 12:40
9. 6. 2014 16:38
9. 6. 2014 21:03
9. 6. 2014 21:35
9. 6. 2014 22:40
10. 6. 2014 12:41
9. 6. 2014 10:13
:)
To je pokrok. Když vezmu že před 10-15 lety vyráběl VW koncern auta, který byly co se týče korozní odolnosti absolutně bezúdržbový a ani po 10-15 letech provozu není potřeba s podvozkem nic dělat, tak si říkám kam to ty "moderní" auta chtějí dotáhnout ;-\ Shrnul bych to nějak takhle. Dřív auta hnili, protože je automobilky neuměly udělat pořádně, pak technologie pokročily, takže auta hnít přestaly. Jenže se zjistilo, že auta vydrží zbytečně moc, takže to automobilky začaly v tichosti ojebávat. Informace o záruce na karoserii v tichosti vymizela z reklamních letáků automobilek a byla nahrazena počtem airbagů a elektronických asistentů. Vypadá to, že opět nastane doba, kdy začnou lidi matlat auta ze spodu vším možným, aby zabránili jejich předčasné korozi. To jsme se posunuli fakt dopředu.
Rozbalit vlákno
7
9. 6. 2014 20:49
Re: :)
Ty si nejaký čudný Blavák...
Avatar - Barrichello
9. 6. 2014 10:43
Re: :)
šetřit se musí za každou cenu ne >:D
9. 6. 2014 15:35
Re: :)
No já nějak nevím s tou bezúdržbovostí. Na firmě za tu doby XXX Passatů a Golfů Variant, a cca 80% z nich začlo po osmi až deseti letech reznout nad čelním sklem, zadní dveře to samé - podotýkám, že nebyly bourané a spravované někde u Lojzy Cihly v garáži. Auta se dělaj na pět, šest let max, kilometrově tak do 300tkm, pokud chceš mít auto od novoty déle, tak je to sázka do loterie.
Informace o záruce na neprorezavění (ten termín je třeba nastudovat, aby nedošlo k dezinterpretaci) je úplně standardně uváděna v materiálech k autu, kdo chce, ihned si ji najde / ji dostane, tady žádné zatajování nehrozí.
9. 6. 2014 22:16
Re: :)
Když jsem prodával svoji první 13 let starou Oktávku tak na ní nebylo ani Ň rezi. Podvozek vypadal po umytí jako nový. Teď mám už druhou, která bude mít 11 let a rez taky nikde žádná. Podotýkám, že na nějaký nástřiky podvozků a podobný opičárny kašlu, takže je to původní tak jak to vyjelo z fabriky a že si to užjije soli velice hojně. Jezdím s ní každý den a stojí pořád venku. Léto zima. Fakt mi chceš namluvit, že se auta dělají na 5-6 let? No to si mě docela pobavil. Ty musíš být asi docela vděčný zákazník na auta. Když si koupíš nový a začne se ti rok dva na to sypat tak si to můžeš omluvit tím, že je už vlastně starý. >:D
Avatar - 3_diamanty
9. 6. 2014 19:47
Re: :)
tak toto si vystihol dokonale, dnes najlepsi prispevok na diskusiach :yes: :yes: :yes:

je to tak.....zistilo sa ze auta su az moc dlho trvacne a dlho vydrzia......presne tak.... to mas jak s televizormi a chladnickami a dalsimi spotrebicmi ( auto je dnes uz tiez len spotrebic bohuzial ) ... vyrobca nestoji o to aby majitel pouzival jeho vyrobok 20 rokov lebo by umrel hladom... ale che aby kupoval kazde 4 roky novy a zase novy vyrobok.... bohuzial taka doba.... doba kvality presla v tichosti do doby kvantity .... za vsetko moze honba za ziskom a snaha zarobit co najviac .... ludia su mylne informovani schvalne... s tou zarukou na prehrdzavenie si vystihol... na stranke tusim chevroletu to ani nenajdes... a na mnohych strankach roznych znaciek myslim ze tiez nie... ale reklamy na celu stranu sa ti objavovat budu... je to tak ako pises... mame uz naautach hlinikove kapoty a blatniky z termoplastov .... ale stejne nam tieto auta zhniju skor ako stare 20 rocne pola alebo golfy..... je to tak ... nejako sme sa dopredu nepohli .... ideme skor smerom dozadu.... za par rokov pride doba ze nam auta vydrzia 3-4 roky a clovek to radsej preda ako sa s tym bude babrat... tento konzumny sposob zivota nas raz privedie k zaniku ...
9. 6. 2014 22:22
Re: :)
no vidíš, ale někteří jedinci jako třeba mariachi budou spokojený. Vezmou za svůj názor, že auto má vydržet 3-4 roky a pak jít do šrotu, takže budou nakonec ještě s tímhle šmejdem spokojený. Vezmi si že třeba Thalia má 12 let záruku na prorezavění a Logan jen 6 let (stejně jako měla Felda) Už z toho je patrný který auto je líp udělaný. ;-)
9. 6. 2014 11:49
PSA je v tomto 1
Kupte si Peugeota nebo Citroena a nemusíte číst tyto stupidní články. PSA dělalo pozink plechy když VW ještě nevěděl co zinek znamená.
Rozbalit vlákno
14
9. 6. 2014 12:45
Re: PSA je v tomto 1
Takže PSA má kompletně pozinkovaný všechny kovový prvky podvozku? ;-)
9. 6. 2014 13:13
Re: PSA je v tomto 1
a jinak jseš v pořádku.
9. 6. 2014 13:40
Re: PSA je v tomto 1
Tak si ten článek přečti...pak reaguj ;-) Nikdo nezpochybňuje antikorozní ochranu u viditelných částí jako spíš podvozku a rámů.
Avatar - Ji/Ri
9. 6. 2014 14:15
Re: PSA je v tomto 1
...moje "máma" má 13 let.... zatím reznutí neřeším a dosud jsem neřešil. o půlku mladší jiná auta jezdí jak rozkvetlé louky.... tak ti nevím čeeče.... ;-)
9. 6. 2014 14:18
Re: PSA je v tomto 1
Jen jsem reagoval na zinkování ;-) . V článku je hlavně koroze spodku. Svojí "mámu" jsi beztak zespoda viděl jen když pod ní zalezl hafuša :-)
Avatar - Ji/Ri
9. 6. 2014 15:43
Re: PSA je v tomto 1
.... no ona i vyleze a jak na ní není rez tak je vše na podvozku ok >:D >:D
9. 6. 2014 12:54
Re: PSA je v tomto 1
No otázka je jestli je pořád dělá stejně dobře nebo v PSA nastal v tomhle ohledu taky úpadek. ;-\
9. 6. 2014 13:10
Re: PSA je v tomto 1
Jo to je otázka. 205,405, to měli dobře ošéfovaný.
Avatar - jazva
9. 6. 2014 15:00
Re: PSA je v tomto 1
to už sú veteráni, nie? >:-[]
9. 6. 2014 22:25
Re: PSA je v tomto 1
To sou. To už na silnici nevidno. Spíš by mě zajímalo jak jsou na tom trochu živější modely třeba 207, 407. Možná to bude horší než u těch starejch modelů.
9. 6. 2014 23:59
Re: PSA je v tomto 1
Příležitostně jezdím jednu z prvních 407 (2004, 2.0 HDi RHR) a co se týče kastle, je jak nová. 407 V6 HDi z 2008 je na tom úplně stejně.
Frantíci mají antikor celkově dobře zvládnutý, za všchny bych zmínil třeba jedničkového poface Mégana s ohoblovaným bokem o svodidla - ani po třech letech to zásadně nerezne, jen lehce zoxidovala svrchní vrstva a tím celá šou skončila.
Avatar - petrumr
10. 6. 2014 07:54
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
10. 6. 2014 08:20
Re: PSA je v tomto 1
No jo, ale nereznoucí veteráni. Což se třeba o Oplu, VW, Fordu říci nedá že.
10. 6. 2014 12:36
Re: PSA je v tomto 1
No tak podle toho co píše Odan to nejsou jen veteráni, ale v případě Peugeotu kvalita kastle a protikorozní ochrany zdá se dál trvá.
9. 6. 2014 14:12
Volkswagen
Tak teda neviem, ale ja mam ohlasy z roznych servisov (kedze mame ako firma znacky viacerych aut) ale najme zo servisu VW, ze ochrana podvozku sa za poslednych 5-7 rokov skokom VYRAZNE zhorsila. Mal som osobne rozhovory s technikmi u Bergera (ma viacero pobociek v AT) a potvrdzuju, ze musia pravidelne riesit staznosti zakaznikov, ze im hrdzavie podvozok.....to pred 10 rokmi vraj nepoznali. Rovnako sa tak dialo i s nasimi firemnimi autami (Golf VI), kde sme po 5 rokoch museli dat reklamaciu, nastastie bola cela uznana a vsetko bezplatne zo spodu nastriekali.

Od technikou mam informacie, ze zvlast Polo je na tom z VW-aut najhorsie a ukazuju sa prve naznaky hrdze uz po 2 zimach. Na druhej strane mi povedali, ze v nasom (horskom) okoli je v zime pouzivana o cosi agresivnejsia sol, co ma na to asi tiez vplyv. V kazdom pripade, ked mi ukazali nejake 6 rocne VW, tak som len cumel 8-s . O Peugeotoch sa bohuzila vyjadrit neviem, nemame vo firme ani jeden a ani nikto zo znamych ho nema, ale zatial som o kritike na ne nepocul. Skor co poznam, tak boli reklamacie na Focus, vraj casto tiez odflaknuta ochrana.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - 3_diamanty
9. 6. 2014 19:56
Re: Volkswagen
ak sa ti na karoserii vyskytnu od kamienkov odrete miesta tak tie zvyknu rychlo hrdzaviet... na to staci aj jedna zima a je jedno ci mas vw alebo daciu... treba ro rychle smirglom zoskrabat vycistit a lakom pretriet.... samozrejme male jamky od kamienkov sa takto daju riesit... ak ide o nejaky "chory hnijuci proces" ktory zozerie cele auto... tak to uz je horsie ... kazdopadne korozia dnes vznikne na odretych miestach uz za par tyzdnov....
9. 6. 2014 22:29
Re: Volkswagen
Na starý Oktávce mám taky pár takových oprýskaných míst hlavně v oblasti prahů. Kašlu na to a jezdím s tím jak to je už 2 zimy. Pořád to nic nedělá je tam vidět jen čistej pozinkovanej plech. Takhle se má dělat antikorozní ochrana. :yes:
9. 6. 2014 15:03
problem
radsej budem riesit relativne horsiu ochranu podvozku, co sa da vyriesit nastreko bitumenom za cca 2000kc ako by sa mali sidit nejake zasadnejsie komponenty v motore a na samotnom podvozku
Rozbalit vlákno
2
Avatar - _Karel_
9. 6. 2014 15:24
Re: problem
souhlas, ale co když se šidí všechno? ;-)
9. 6. 2014 22:29
Re: problem
ten otazník na konci toho co si napsal je zbytečnej. ;-)
Avatar - _Karel_
9. 6. 2014 15:22
dlouhodobá ochrana
Sice vůbec nezpochybňuji užitečnost nástřiku spodku, ale 7200,- každý 3 roky mi zvlášť u menších levnějších aut přijde skoro na hraně rentability i proti případné výměně pomocného rámu.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Barrichello
9. 6. 2014 15:28
Jo holt
vše co je nové nemusí být lepší jak to staré, říkám to furt a azčínám to platit o víc věcech....motory, podvozky, antikorozní ochrana, kvalita materiálů....jediný co je lepší je výbava a interiéry..to jo.
Rozbalit vlákno
4
9. 6. 2014 22:33
Re: Jo holt
no ty interiéry jsou trochu diskutabilní. Ta výbava udělala krok dopředu to se musí nechat. Bezpečnost a eletronický blbůstky taky ale tím výčet pozitiv bohužel končí. ;-)
Avatar - Barrichello
10. 6. 2014 08:53
Re: Jo holt
Záleží s čím ty interiéry porovnáváš, jestli jen s 90-00 léty nebo s dobou před řekněme rokem 1985. to pak diskutabilní je.
10. 6. 2014 12:40
Re: Jo holt
Tak pokud půjdeš až takhle do minulosti tak to samozřejmě i ty interiéry udělaly pokrok v kvalitě materiálů, ale poslední dobou to jde taky dolu vodou. Co se dělalo dřív z kvalitních plastů se dneska začíná taky ojebávat. Ale je to výsada posledních ročníků. Ještě před 8-10 lety byly ty interiérový plasty kvalitní. Auta se prodávala dobře tak nebylo potřeba šetřit. To je celý.
9. 6. 2014 16:38
...
Na podvozek klasicky Bitumen od Berneru, dutiny prolejt směsí Konkor + Resistin (to vyvzlíná úplně všude) a na závěr vosk taky od Berneru (to je optional).
Je to sice svinstvo a pár kilo navíc, ale udrží to nezrzavou i starou Almeru.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - 3_diamanty
9. 6. 2014 21:03
Re: ...
konkretne nastrek dutin sme robili my na felde uz hned za nova este na trojmesacnom aute na odporucanie znameho.... a zrejme to aj pomohlo...... auto vyzera na tych 13 rokov co ma dnes stale velmi dobre... ... od nova uz sice felda mala na podvozku antikorozny nater z plastizolu ale ten proti silnej soli nema ziadnu sancu ... sam vidim mnohe hnijuce feldy v okoli a je mi niektorych kuskov skutocne luto.... skoda ich ... nastrek dutin rozhodne ako investicia stala za to..... samozrejme zalezi aj od roku vyroby... ja mam jednu z poslednych kuskov.. .rok vyroby maj 2001 .... dodnes nemam hrdzu ani na 5-tych dverach.... co bola slabina felicii.... problem v tomto pripade uz je skor moralna zastaralost a slaba bezpecnost.... auto ako take je nezmar , prezije vecnost ...
9. 6. 2014 21:35
Re: ...
IMHO striekat dutiny na novom (neburanom ) aute je blbost. Dokonca mi to povedali nezavisle v dvoch servisoch kde som prisiel s tym, ze chcem urobit nastrek dutin. teda.. slo o 2007 Accenta, mozno je to teraz horsie ale uprimne aj ten accent bol low cost v case kupy a tak by som dufal, ze to teraz nebude napr u nizsej strednej horsie. vystriekat podvozok bitumenom je praca nenarocna a financne nikoho nezrujnuje
9. 6. 2014 22:40
Re: ...
Je to možný :-)
Na druhou stranu, ty přípravky mám skoro zadarmo, baví mě to a mám pocit, že jsem pro to auto aspoň něco udělal >:D A ta Almara vypadá fakt pěkně i přesto, že 14 let neviděla garáž.
Stejně tak na starších autech neopravuju prolínající gufera a manžety, on to ten olej pěkně všechno zakonzervuje
:-)
10. 6. 2014 12:41
Re: ...
to ses ovšem vrátil v čase o 30 let zpátky. To není moc velkej pokrok.
Avatar - dolfi
10. 6. 2014 00:11
Sežrali vám slimáci rajčata nebo papriky?
Vysaďte rychle nové a vyšší! >:D
Rozbalit vlákno
0