Jojo, kdo zná trochu z historie, ví že to nebyla čistě vina Roveru. Nějaké to "tunelování" od německých automobilek, prodeje a koupě různých práv, či celé společnosti...
stačí se podívat na novej pasat a porovnat jisté části s Roverem 45 z roku 2005.
Nebo přední maska Audy co je z ní každej na větvi- ala poslední/koncept Roveru 75... [odkaz] Rover s nad i podal žalobu...
A nesmíme zapomenout na změny v anglických zákonech, které Rover taky poškodili.
Myslím že Rover byl jeden z mála, kdo dělal opravdu stylové auta. Žádná šílená moderna jako dnes Honda nebo snad Citroen. A hlavně za relativně přiznivé ceny. No každému se libí něco, u mě to vyhrál Rover. ;-)
No, částečně s tebou souhlasím. Rover je také má oblíbená značka. Jednoho jsem i vlastnil. Byl jsem naprosto spokojen. Sice to byl mainstream, ale řadil bych ho trochu výš. Já osobně, když vidím 75ku, tak se dodnes ohlédnu. Říkám mu Jaguar pro chudé. Dokonale stylové bezproblémové auto za příznivou cenu. Krach Rover byl špatnou zprávou. Ale abychom pouze nebrečeli. Zastaralou nabídkou 25 a 45, které ještě vycházely ze spolupráce s Hondou chtěli dokázat co? Konkurence je převálcovala + další tebou zmíněné věci vedly až k čínským rukou... Jo a Citroën šílenou modernou nenazývej - nemá to příliš opodstanění ;-)
Souhlas. 75 byl (je) povedené auto... asi tak, jak má vypadat správnej anglickej meinastream.... a ještě špetka víc. Ta maska není kopírovaná AUDI, nýbrž od AUDI. Chyba, velká chyba, že krachnul... jo, převálcovala je konkurence, žádné temné síly.
Seděls někdy v 75? To je vážně víc než mainstream. Jak říkám, levnější Jag ;-) A ten chrom všude. Na tomhle autě mi to prostě sedí. Naopak ke spoustě aut se to vůbec nehodí a je to jen snaha ta auta udělat honosnější. Pche. Jak by mohla být ta maska od Audi??
Znám 75... velmi silně jsem ji vnímal a stále má pro mne velké kouzlo. napsal jsi to přesně... jak méně majetných... v tom nejlepším významu toho slova. Jo, ta maska... to byl jeden z posledních pokusů Roveru co dál... Roky na tom jedou AUDI.
Jasně. Já to méně majetných (chudých) také nemyslím hanlivě, chraňbůh. Myslím, že s tou maskou to špatně chápeš. Takhle dolů protaženou ji Audi nikdy nemívalo. Jasně, tvar ano, ale ne takhle revolučně až dolů. Nemluvě o tom, že tomu Roveru to sakra sluší, což se o Audi říct nedá ;-) No, říct dá, ale minimálně si za to člověk vyslouží posměch :-) Nutno říct že oprávněně.
Audi tuhle masku napřed před lety testovalo na nějakém konceptu... a to se člověk opravdu lekl... dnes se potvrdilo, že to byl mistrovskej tah designerů... je to výrazná, nezaměnitelní, osobitá tvář. Nejvíc snad sluší na A4... Rover s tímle pokusem přišel v době, kdy Audi již s novou tváří vesele brázdila svět. P.S. Jestli má někdo problém s přední maskou, pak je to Ford. Uvidíme, jak to vykoumaj u Mondea.
Víš, co je zajímavý? Že ten Rover takhle vypadá velmi dravě, akčně a přitom je pořád elegantní, kdežto u Audi mi tahle variace přijde nudná a nebere mě. Jediné, co se mi u Audi líbí jsou ty tři otvory ve spojleru pod chladičem... ale to má asi jen S8.
Celý britský automobilový průmysl to zejména na svůj konzervatismus (zejména v oblasti konstrukce a marketinku) a také "splendid isolation" a neustálé organizační změny (slučování, rozdělování,zase slučování) až jsou ty konce jsou jaké jsou. Takže nějaké tunelování od VAG si myslím že je úplně bezpředmětné tam už valně nebylo co zachraňovat.
Taky jsem uvažoval o koupy, když jsem ještě byl zblblej "made in England", ale včas jsem si to rozmyslel. Po všech stránkách pozadu za ostatními a tehdy v testu bezpečnosti vyšel spolu s BMW 3 jako pozízdná rakev. Možná máte štěstí.
No hádat se nechci, ale Rover měl do roku 2003 například nejlepší motory v Evropě, kam se hrabali Němci. Ty motory dávali i do Lotusu. Dodnes sou to úžasný kousky, stačí otevřít kapotu a člověk vidí ten malej kousek hliníku, pohodlně usazenej uprostřed, bez turba má 1,4 106 koní, a to už v roce 95, přitom jezdí komb. za 6 litrů... Nebo dvou litrovej šestiválec, nějakejch 140 koní, spotřeba 7 až 14 litrů + takřka plochá křivka točícího momentu... však to lec kdo zná. Když se podíváš ještě dneska na lec kterou konkurenci je to v motoru samá hadice, samé vyvažovadlo, aby se to neklepalo + ty motory sou velký a těžký. Samozřejmě v dneštní době už jsou lepší...
Rover 400/45 sedan s motorem 1.6 je o 400 kilo lehčí než Oktávka se stejným motorem, což je dle mě užasné. Přitom stejnej kufr, a jen trochu uší konstrukce. Taky můžu zmínit zavěšení zadních kol. V době kdy škodovka přišla s revolučním zavěšením, namísto trubky s pružinou, Rover to v autech měl už deset let. O kvalitě vnitřku ani nemluvím, to se dá těžko s něčím srovnat. Co mě osobně dost mrzí, že Rover konstruovat motor s proměnným úhlem otevření ventilů, možná by jednou vyřešil i proměnný zdvih a mohli jsme jezdit za 4 litry na 100 :-)
Co se týče bezpečnosti, možná je to auto trochu pozadějc. To už je ale druhá stránka věci, a nejspíš souvisí s hmotnosti.
Neboj, já na TTTo myslim >:D >:-[];-) Taky nikdy neříkám nikdy.. ale pár lidí tady občas tvrdí, že "Lexus nikdy.." tak já jen aby nebyli tak kategorický ;-)
Nesmíš zapomínat, že dvanáctiletej Chivas, když ti jednou propláchne trubky... to se pak těžko akceptuje nějakej bezejmenej destilát... byť v té nečistší formě. Rozumíš... tenhle segment, tedy luxusní limuzína, premiovej segment, to je lakmusovej papírek tradic, zejména zde v Evropě (nemyslím ausgerechnet v Česku) Takže, pokud tedy příznačně tohle píšu pod článkem o Roveru... Lexu zoufale chybi image... a společenská vrstva, živící tahle auta... ta je na tohle velmi háklivá. Uvidíš sám, pokud budeš ve vatě, že začneš chápat určité postoje... neboť - obrousí se revoluční hrany duše... člověk zjistí, že na historii a tradicích něco bude... a jednou ráno si položíš tu velkou otázku... - proč by mě mělo oslovit něco, co tu nemá tradici, kořeny a je to "jen" výborný... Tehdy nastává životní etapa těch správnejch tradičních doutníků, správné tradiční skotské i správné tradiční káry... :yes: jen ji vybrat...
V podstatě s tebou souhlasim.. i když to co píšeš, stejně neplatí vždy, všude a u ne u všech - existuje velmi početná skupina "zákazníků", kteří na tohle neslyší (to jsou Ti, co koupí Rollse a přebarví si ho na růžovo, dodaj vrstvu chromu a pořádný kola :no: ).. ale o těch se nemá cenu bavit.. jde o to, že i přesto co jsi napsal, si nemůžeš dovolit tvrdit ono "nikdy", protože prostě nikdo z nás nemůže dost dobře vědět co bude za 20 a více let.. maximálně lze napsat "v současné době".. jsem přesvědčen, že víš jak to myslim ;-)
Niekto nám vymenil GTI-ho. Má jeho IP, má jeho prezývku, ale píše veci, mnoo, ako by som to povedal, také celkom normálne, zo života. A dokonca sa vraj teší na Corollu. Prosím robte s ním niečo, inak ubudne 30% reakcií a my máme diskusie na auto.cz tak radi! :-)