Itálii beru jako meku designu, kvalitu nebudu komentovat tu všichni známe ;-)
Za poslední roky mi přijde že Ferrari v designu ztrácí dech a naopak Lamborghini piluje stále lepší matematickou dokonalost - bravo Lamborghini!
O tom jak Ferrari určitě neztrácí dech se můžeš přesvědčit o pár článků níže u nového majstrštyku FF. Zatímco tohle Lambo "jen" piluje typické markanty značky, tak FF je naprostá pecka, která znovudefinuje kategorii shooting brake a kterou bude řada výrobců velmi brzy napodobovat. ;-)
Ferrari urcite nestraca dych. California, Italia, Fiorano a uz spominane FF su krasne auta a kazde je vynimocne. Lambo ma akurat tak zmenseninu murcielaga - galardo, a reventon po facelifte - aventador, samozrejme nemyslene uplne doslovne ;-)
Neprinasa nic prevratne v ramci designu, je to taka vyrazna evolucia.
Tohle je dobrá trefa vedle ;-) Lambo má trochu jinou pozici od dob nesmrtelného Countachu piluje jeho specifický design, potud vše v pořádku, ale nazvat dokonalý design Ferrari (a je jedno jestli současných, nebo starších modelů) dechztrácejícím je dechberoucí.
Nechytej za slovo "dokonalý", zvláště pokud je subjektivní, zkus se vyjádřit, kde Ferrari ztrácí dech? O Porsche se tu nebavím, jen bych rád věděl, co podle tebe dělá F špatně oproti Lambu...
Jde o to, jak se na Ferrari díváš. I v historii to byla automobilka, která se snažila přiblížit závodní auta "normálním" smrtelníkům a to dělá do dnešních dní. Proto je i patrné upřednostnění funkce před designem. Proto také otázka, co je vlastně Ferrari styl ? Odpověď, z mého pohledu, hledej v má druhé větě a i proto vnímám současná Ferrari jako opravdová Ferrari i v rámci historie značky. Stejně jako Lamborghini, která vždy trochu šokovala. Miura ve své době, Countach ve své době, Diablo atd..
Co je to Ferrari styl a jak do něj zapadá příšernost typu Ferrari Mondial? Mimochodem, 599 GTB Fiorano se mi zdá natolik "normální", že disponovat patřičným objemem financí, tak neváhám. Přičemž asi nejsem sám, protože ti co opravdu na nové Ferrari mají, si je kupují a prodejní čísla žádné poklesy nepotvrzují, naopak. A to mě Ferrari od dob obdivování obrázků v katalogu Bburago vlastně docela míjelo. Po levnějších odvozeninách od Testarossy a tak nějak nevýrazných 90.letech
jsou současné modely, včetně F430 opravdu tím, co bych od Ferrari čekal.
Mondial že je příšernost a v čem? Je to klasická konstrukce auta té doby včetně výklopných světlometů, pravda moje ex Porsche 944 S2 z té doby má mnohem hezčí a nadčasovější karoserii i interiér, ale to na věci nemění to proč to je příšera dle Tebe
Ferrari v designu ztrácí dech ? Byť jako velký milovník Lamborghini s tímhle nemohu souhlasit. A nejvíce zábavným je to, že ty značky jsou (v rámci třídy sportovních/supersportovních vozů) velmi rozdílné.
Tak tady máme auto, kterému koncern vzal duši, využil technologií z Lamba do svých aut. Pokud by automobilku nekoupil koncern mohlo být Lambo mnohem dál. ;-)
V záplavě nearanžovaných snímků z Ženevy musím poopravit svůj názor na Aventador, narozdíl od oficiálních snímků, ty redakční vyvrací a nebo potvrzují tvar a proporce některých částí, přičemž bílá varianta tomu budiž nápomocna. Zejména nižší "obsah" Diabla, než jsem původně usuzoval je Aventadoru ku prospěchu a mě k potěše. BRAVO!
Tak takhle má vypadat správný nekompromisní sporťák :yes: a ne jak rozvážkový kombík na pizzu v podání FF :no:
Už jen porovnání výšky obou aut [odkaz]
[odkaz]
Myslím, že Ferrko nechtělo vytvořit nekompromisní sporták, ale pohodlné auto použitelné na delší cesty. A k tomu jsou potřeba i věci, jako větší světlá výška a vyšší kabina z důvodu pohodlnějšího posedu :-)
jenda: co má vyžší kabina za výhody lepšího posedu >:D moje Porsche mělo sedačky skoro na zemi, ale kvalitní a mně naopak posez nízko sedí více jak jízda ve firemní VW Transporter kde sedíš vysoko ale na trestanecké lavici ;-) nehledě na to že v Porsche jsem měl i více místa
No to je zase srovnání. Aventador je klasický supersport s motorem uprostřed, zatímco FF je velké cestovní GT s motorem vepředu a karosérií shooting brake. Obě auta mají úplně jiné určení. Srovnáváš hrušky s jabkama. :no:
Ekvivalentem k Aventadoru je Enzo.
A tak nebuďte klucí tak naštvaný(zklamaný/ubrečený),že Lambo pořád dělá sporťáky a Ferrari se orientuje na kombíky(pardon GT) >:D
Jo a když už mluvíte o GT vy znalci,tak to vypadá třeba jako Maserati GranTurismo(pro vás to raději dali i do názvu >:D ) Ferrari FF je a bude,jen splácané kombi (pardon shooting brake) stejně tak jako kombi Bentley :no:;-)
Ty jsi Ferrarista viď? Já mám Ferrari taky rád,ale bohužel krom famózního 458 Italia a cestovních GT(ano vím co to znamená) 612/599 už nabídka obsahuje,jen přefouklou Californii a teď tohle Kombi-promiň,ale ač se rozhlížím jak se dá,tak pořádný 12V sporťák nikde nevidím
;-\ Enzo už se bohužel nevyrábí :'-(
Lamborghini mě stále udivuje. Už několikátá variace na stále stejně pojatý vůz. Vždy po představení si řeknu - paráda - líp už to nejde. No a pak se za čas ukáže další model a je stále dokonalejší.
Prostě nádhera :yes: