Budoucnost supersportů je v kompozitních materiálech, tvrdí Lamborghini. Nástupce Murciélaga bude prvním sériovým vozem, který to má dokázat. Již dnes.
Strategie, kdy chtějí zvyšovat pevnost a snižovat hmotnost je určitě lepší, než stále zvyšovat výkony u přetloustlých aut. myslím, že Lambo se vydalo správnoou cestou.
Ale zy chvíli přijde "zdravý rozum" a vysvětlí nám, že to je křáp, který je měkčí než trabant.
Hlavně to není nic šokujícího. Kompozitové monokoky používají supersporty minimálně 10 let. Opravdovou revoluci dělají u McLarenu, kdy se zaměřili na to, jak výrazně zlevnit jejich výrobu. Dneska u sportovních vozů nižších tříd nemůžeme doufat v nic lepšího než hliníkový monokok. A tohle je teprve začátek. Nedaleko je doba, kdy se kompozity budou využívat i ke konstrukci vitálních částí motorů. Tam leží ohromný potenciál.