Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Legendy vychodního bloku: S otevřeným nebem nad hlavou

Jízda s otevřeným nebem nad hlavou nebyla ve východním bloku něco běžného. Východoevropské automobilky postavily jen minimum takových aut.
Zpět na článek
22. 6. 2016 12:06
Avatar - Barrichello
22. 6. 2016 08:26
Je celkem ostuda
že v článku chybí legendární přehlídkové kabriolety Tatra 613 K, vybavený automatickou převodvokou Borg Warner a hranatými světlomety.
Legenda českých kabrioletů.
[odkaz]

Naopak Fotka ZILu na titulní stráne je silně zavádějícíc, tyto ata vznikly až v roce 2009-10 přestavbou starých ZIlů, kdy to má americký motor a podvozek a jen původní kastli a kdy přestavbu zajištoval Děripaskův GAZ a Ministerstvu obrany to věnoval zadarmo, dík čemuž o zakázku přišel AMO ZIL, který vyrobil v roce 2010 zcela nové 3 ks kabrioletů ZIL 410441 [odkaz]

Ovšem tyhle vozy mají vlastní motor ZIL se vstřikováním a vlastní podvozek. Zato mají zcela nová světla, jasný odlišovací prvek.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Barrichello
22. 6. 2016 08:34
Kabriolety ZIL a GAZ
Jinak samozřejmě otevřených vozů existovalo v rusku víc, Jednka byl kabriolet z GAZ M-13 čajka [odkaz]

Jednak i z Jeho nástupce M-14
[odkaz]

A jednak ZIS a ZIL měl celou řadu kabrioletů - počínaje ZIS 101 [odkaz]

ZIS 110 [odkaz]

pokračujíc přes ZIL 111 [odkaz]

ZIL 117 [odkaz]

ZIL 115 [odkaz]

a končíc několika různými varinatami 4104x [odkaz]

Celkem toho muselo být vyrobeno kolem 100ky kusů v bývalém sojuzu, možná i víc
Rozbalit vlákno
14
22. 6. 2016 08:43
Re: Kabriolety ZIL a GAZ
Zdá se , že víte o autech sovětských a ruských potentátů více, než ostatní. Napište o tom článek, auto.cz určitě nebude mít problém ho publikovat.
Avatar - Barrichello
22. 6. 2016 08:53
Re: Kabriolety ZIL a GAZ
Vím, speciálně o ZIL se zajímám už dlouhá léta.
Což je celkem logické, neb ZIL je sovětská amerika, takže když má někdo rád ameriky a dokáže se oprostit od politiky a názorů že všechno z ruska je špatný (což je v případě ZILu a ruční výroby hodně liché), musí mít logicky rád i ZIL.

bohužel od těhle názorů se většina oprostit nedokáže a tak o tom nic neví.....

Jinak ZIL letos slaví 100 let (založeno 1916 jako AMO - Avtomobilnoje Moskovskoje Obšestvo - česky Moskveský automobilový závod) celkem smutné výročí, protože továrna prakticky nefunguje a pár nákladáků se vyrábí jinde a v areálu funguje jen renovace těchto limuzín, kabrioletů a dalších speciálů.....
22. 6. 2016 10:57
Re: Kabriolety ZIL a GAZ
by me tak zajímalo, kdo si moh dovolit jezdi v rusky americe v tom CCCP a kdo si moh dovolit jezdit v originalni americky americe v USA.

jestli obdivuješ něco, co bylo urceny jen pro par papalasu, a normalni lidi ryli drzkou v zemi, tak ja na tom nic obdivuhodného nevidim
Avatar - Barrichello
22. 6. 2016 11:07
Re: Kabriolety ZIL a GAZ
To je druhá věc, ale nemá to co společného s tehnikou.

Ale jinak krom vládní elity měli tyhle auta "zapůjčené" i elity z řad umělců, sportovců atd.
Zily teda moc ne, ale Volhy, čajky atd ano
22. 6. 2016 10:51
Re: Kabriolety ZIL a GAZ
nejbeznejsim otevrenym vozem v byvalem CCCP byl pro skoro 300mil sovětských celoveku (tedy skoro pro všechny) konsky povoz..
v praze kolem staromaku k tomu dospeli teprve po 1989.
sozdruzi z CCCP nam tak opet vytreli zrak podle hesla o zemi kde .....
Avatar - Barrichello
22. 6. 2016 13:20
Re: Kabriolety ZIL a GAZ
Ano, jistě. Ono taky všechy západní země byly v roce 1917 na stejné ekonomické úrovni jako carské Rusko a taky je stejným způsobem zasáhla 2. sv válka.
Avatar - Dinar
22. 6. 2016 13:36
Re: Kabriolety ZIL a GAZ
Přesně tak, zaostalost Ruska nelze vztahovat k roku 1917, Rusko bylo zaostalé vždy, v průběhu staletí se díky aristokratickému páření s evropskými rody, občas povedlo dostat na ruské území nějaký ten pokrok, třeba že stavět z kamene je lepší než ze dřeva apod., ale průmyslová revoluce 19. století, která určila dynamiku vývoje západního světa na dalších sto let, Rusko jaksi nezasáhla, nemohla, z hlediska vývoje mu tehdy do devatenáctého století ještě pár set let chybělo.
22. 6. 2016 14:40
Re: Kabriolety ZIL a GAZ
me vtloukali do hlavy, ze CCCP je "země, kde zitra jiz znamena včera"
takze me celou dobu lhali??
Avatar - Barrichello
22. 6. 2016 14:52
Re: Kabriolety ZIL a GAZ
CCCP ani kdyby byla demokratického směru a tržní ekonomiky tak nemohla být někdy dejme tomu v roce 1950 na stejné úrovni jak vybrané západní země, když nemělo stejné startovní podmínky. A už vůbec nemohlo být na úrovni USA, jehož území válka nezasáhla a spíš na ní vydělalo dodávkou techniky všem kolem a tím že během války postavilo a zmodernizovalo rozsáhlý vojenský průmysl.
Navíc USA sebralo židovské mozky, později fašistické mozky a k tomu ještě lidi co tam utekli kvůli škraloupm v Evropě (většinou vraždy a násilné trestné činy - to platí hlavně období před rokem 1910) + lidi co tam utekli aby se měli líp.

Navíc s odklizením Chruščova ta snaha dohnat a předehnat už zůstala jen u blábolů....poslední kdo to myslel ještě vážně s tím s nimi soutěžit byl Chruščov i když i jemu muselo být jasné jakou obrovskou ztrátu by musel dohnat....
22. 6. 2016 15:28
Re: Kabriolety ZIL a GAZ
když mel CCCP na zacatku války vic tanku a letadel nez zbytek světa, tak na tom tak uplne spatne nebyl.
jen to svoje usili smeroval jinym smerem nez zapadni svet. ty cistky a hladomory, při kterých umiraly miliony, lidi ted na mysli nemam.
Avatar - Barrichello
22. 6. 2016 15:31
Re: Kabriolety ZIL a GAZ
Jenže půlka těch tanků byla x let stará a proti moderním německým neměli šanci. Samozřejmě čistky udělaly taky své
22. 6. 2016 15:37
Re: Kabriolety ZIL a GAZ
moderni nemecke tanky, tedy tiger a panther mel wermacht k dispozici az v roce 1942 a to uz slava wermachtu dostavala velky trhliny.
do ty doby mel standardni stredni a lehky tanky jako mela ruda armada.
ruda armada ale navíc v době napadeni nemeckem disponovala modernim T34, na který wermacht v ty době nemel zadnou protivahu
Avatar - Barrichello
23. 6. 2016 00:00
Re: Kabriolety ZIL a GAZ
Hlavní tank RA té doby byl T-26, který měl velmi slabou výzbroj - dělo ráže 45mm a ten neměl ani na tehdejší německé tanky. Navíc ne všechny tanky byly v optimálním technickém stavu.
T-34 bylo málo
23. 6. 2016 11:56
Re: Kabriolety ZIL a GAZ
45mm nebylo moc, ale wermacht nemel ani to!
T34 měla ruda armada na zacatku velke vlastenecke k dispozici cca 1000ks.
rusove ze začátku tahali za kratky konec i diky tomu, ze se pripravovali na napadeni nemecka, měli jenom utocne plany a ne obranne a velkou část techniky a vojaku soustredili v bezprostredni blizkosti hranic s nemeckem a nemecky utok je proste zaskočil a zpusobil chaos.
nechapu, ze to rusove neprisnali, když je o napadeni nemecka a otevreni vychodni fronty prosil i sam churchil.
rusove ale chteli, aby zapad co nejvic vykrvacel, proto podporovali Hitlera a az by byl zapad na dne tak by celou evropu prevalcovali komunisti.
paradoxne hitler napadenim CCCP pomohl zachovat demokracii aspoň v zapadni evrope
Avatar - nalimer
22. 6. 2016 09:48
zabudlo sa ešte na...
... krásnym kabrioletom bol Wartburg 311 z roku 1956
[odkaz]
ďalším kabrioletom bola Zastava Yugo z konca 80. tych rokov
[odkaz]
a na zamyslenie je produkcia kabrio verzie pre fiat 126p (bola defacto po revolúcií)
[odkaz]
Škodovácke verzie MTX nerátam
136 - [odkaz]
Favorit - [odkaz]
Rozbalit vlákno
1
22. 6. 2016 12:01
Re: zabudlo sa ešte na...
Poláci postavili i několik kabrioletů na bázi 125p, jeden byl dokonce v prodloužené verzi se třemi řadami sedadel (pro vyhlídkové jízdy turistů). :-!
Avatar - Fána
22. 6. 2016 12:06
kabriolety
¨Rintintin je německá kapitola sama pro sebe. Ruský papaláš fároš , no a? Ale naše Felda, to je přece nádhera ještě i dnes. Ať už se stanem a nebo s hard topem.
Rozbalit vlákno
0
22. 6. 2016 12:10
Z uvedené trojice byla sympatická jedině Felicia...
V uvedeném článku skuteně nejsou uvedeny zdaleka všechny kabriolety vyráběné ve východním bloku. Co se týče té trojice zmiňované v článku, tak sympatická je skutečně jen naše Felda, byť bohužel jen minimum kusů skončilo v Československu. Ovšem otevřený Trabant byl primárně vyvinut pro dederónské pohraničníky, aby se jim na hranicích lépe střílelo po chudácích východoněmeckých uprchlících. A otevřený obludný ZIL pro ruskou generalitu zase vznikl proto, aby se mohla naparovat na přehlídkách na Rudém náměstí.. :'-( :no:
Rozbalit vlákno
12
Avatar - Barrichello
22. 6. 2016 13:26
Re: Z uvedené trojice byla sympatická jedině Felicia...
ZIL byl obludný, ameriky co i někdy vypadaly hůř ( a měli 10x nižší kvalitu výroby neb místo party nejlepších odborníků co to montovali ručně a báli se udělat chybu aby neskončili na Sibiři to v USA na lince bouchal portorikánec na cracku) obludné nebyly, protože to byly ameriky.

Resp. pro některé místní "soudruhy" jsou obludné i ty ameriky a obdivují POUZE ubrwageny ze zemí bývalého okupanta - Německa.

Fascinuje mě logika zdejších lidí.

Jak můžete jezdit domácí škodovkou, kterou vlastní firma, kde impulz k jejímu založení dal Adolf Hitler a smát se přitom obludám z USA a Ruska a obdivovat nacistu Porscheho atd. >:D >:D >:D
Okamžitě od toho hodte klíče do kanálu, pokud chcete psát haty na Rusko a USA a běžte si koupit Citroen. Jedině ve Francii novodobé totiž nebyl totalitní režim ani jiný, co po světě zabil miliony lidí. Ale zas to byli bývalí kolonizátoři. V tom případě doporučuju koně
>:D
22. 6. 2016 14:15
Re: Z uvedené trojice byla sympatická jedině Felicia...
Demagogie jako vždy, ale co taky od tebe čekat! :)) Reagoval jsem na otevřený Trabant a ZIL, tedy speciální verze určené pro ozbrojené složky totalitního zločineckého státu NDR a SSSR. Srovnávat tyto extrémy s běžnými masovými vozy západoněmecké produkce (a ne třeba s hitlerovským Kubelwagenem) je nejen trapné, ale i hloupé! :-)
Avatar - Barrichello
22. 6. 2016 14:45
Re: Z uvedené trojice byla sympatická jedině Felicia...
ZIL byl vůz pro vrcholné armádní a politické činitele východního bloku a spřátelených zemí. Západní mocnosti a jejich představitelé zas jezdili Mercedesy, Rollsy, Bentley, Cadillacy, Lincolny, Peugeoty atd.

Jediný rozdíl byl v tom, že ZIL a Čajku si nikdo krom vrcholných představitelů nemohl koupit. O to větší to je dnes unikát a taky ZIl má 3x větší hodnotu jak dobový Rolls. To ty auta dělá ještě zajímavější
22. 6. 2016 14:54
Re: Z uvedené trojice byla sympatická jedině Felicia...
No, rozdíl by hlavně v tom, že západní mocnosti byly státy s demokratickým zřízením, které nepronásledovaly a nepopravovaly své obyvatele, kteří dotyčnou zemi chtěli opustit nebo si vůči ní dovolili říci nějako kritiku či jen svobodně myslet! :-! Tento zásadní rozdíl dnes ale jsou schopné formulovat i děti v 8. či 9. třídě ZŠ, proto mě Bariku překvapuje, že ti zůstal utajen! >:-[] >:-[] >:-[]
Avatar - Barrichello
22. 6. 2016 15:01
Re: Z uvedené trojice byla sympatická jedině Felicia...
Oni jen zavírali do blázince nebo zabili a nafingovlai to jako sebevraždu.....
Přečti si o 50. letech v USA nebo jak se vyšetřovali někde vraždy.....

+ nevysvětlitelné vraždy, nemohli nikoho najít tak aby neměli moc odložených a neobjasnněných případů, hodili to na prvního tupého negra a měli vyřešeno. Ten pak bručel nevinně 30 let v báni....

Další miliony lidí USA zabilo ve válečných konfliktech po celém světě, mezi nimi desetitisíce civilistů a omylů, kdy bombardovlai nemocnice, školy atd omylem.
22. 6. 2016 14:32
Re: Z uvedené trojice byla sympatická jedině Felicia...
zrovna dnes je pro byvaly CCCP takovy neslavny vyroci (3/4 stoleti od prakticke realizace barbarossy).
ovšem tesne před tim nez to vypuklo, CCCP poslal hitlerovi na podporu valceni v zapadni evrope poslední vlak plny obili takze celkove dodavky obili CCCP hitlerovi od podpisu smlouvy, kterou si tito diktatori a masovi vrazi rozdelili polsko a evropu, se zakulatily na 1.5 milionech tun. k tomu dodavky surovin a samozrejme ropy.
takze letadla, která bombardovala londyn mela v nadrzich benzin z CCCP a piloti co na londyn shazovali bomby, měli v zaludku chleba upeceny z obili z CCCP.
zajimavy, ze pro CCCP a dnes pro rusko, zacina WW2 az 22.6.1941 a ne 1.9.1939 kdy polsko napadl hitler, resp 17.9.1939, kdy polsko napadla ruda armada. ty skoro 2 roky na zacatku WW2, kdy rusove okupovali několik státu evropy, jakoby pro rusy a jejich priznivce neexistovaly.

tolik k tomu hitlerovi a nacistum a ke stalinovi a komunistum
22. 6. 2016 14:50
Re: Z uvedené trojice byla sympatická jedině Felicia...
Tohle se místním soudruhům nebude líbit! :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :-)
Avatar - Barrichello
22. 6. 2016 14:57
Re: Z uvedené trojice byla sympatická jedině Felicia...
To všechno vím. Neřekl jsi nám nic nového.
A to že byl Stalin magor ví taky každý. A jak dopadl tím, že věřil Hitlerovi a naopak nevěřil vlstním špionům jako byl např. Sorge, to taky ví každý.

A němci na sovětský benzín a letecký petrolej jezdili i po okupaci sssr neb si ho brali ze zabraných území.
22. 6. 2016 15:08
Re: Z uvedené trojice byla sympatická jedině Felicia...
nejsem si jistej, který uzemi mas na mysli, ja mam za to, ze se hitleroj naleziste ropy v CCCP dobyt nepodarilo.
hitler bral ropu z rumunska a před napadenim CCCP na zaklade dohody i z CCCP.
kdyby stalin hitlera nepodporoval, tak by válka mela nejspis uplne jinej prubeh, protože by si hitler nemoh tolik vyskakovat
Avatar - Barrichello
22. 6. 2016 15:32
Re: Z uvedené trojice byla sympatická jedině Felicia...
Ropná pole snad nikde nezabrali, zato vlaky s ropou, sklady atd ano. I to stačilo.
22. 6. 2016 15:42
Re: Z uvedené trojice byla sympatická jedině Felicia...
sklady vojenskyho materialu, který rusove nechali na hranicich byly pro wermacht na zacatku války pozehnanim. ropa a benzin tam taky urcite nejaka byla, ale ze by to nemce nejak vytrhlo, o tom pochybuju.
Avatar - KubikCv
23. 6. 2016 22:30
Re: Z uvedené trojice byla sympatická jedině Felicia...
Felicia se Wartburgu 311 cabrio nebo 313 roadsteru nemohla rovnat :yes:
Avatar - Barrichello
22. 6. 2016 16:05
OT: zajímavé kontrukce ZIL
sice mimo téma, ale stojí za zhlédnutí [odkaz]
Rozbalit vlákno
0