Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
Anonym
Jinak samozřejmě otevřených vozů existovalo v rusku víc, Jednka byl kabriolet z GAZ M-13 čajka [odkaz]
Jednak i z Jeho nástupce M-14
[odkaz]
A jednak ZIS a ZIL měl celou řadu kabrioletů - počínaje ZIS 101 [odkaz]
ZIS 110 [odkaz]
pokračujíc přes ZIL 111 [odkaz]
ZIL 117 [odkaz]
ZIL 115 [odkaz]
a končíc několika různými varinatami 4104x [odkaz]
Celkem toho muselo být vyrobeno kolem 100ky kusů v bývalém sojuzu, možná i víc
Jednak i z Jeho nástupce M-14
[odkaz]
A jednak ZIS a ZIL měl celou řadu kabrioletů - počínaje ZIS 101 [odkaz]
ZIS 110 [odkaz]
pokračujíc přes ZIL 111 [odkaz]
ZIL 117 [odkaz]
ZIL 115 [odkaz]
a končíc několika různými varinatami 4104x [odkaz]
Celkem toho muselo být vyrobeno kolem 100ky kusů v bývalém sojuzu, možná i víc
Zdá se , že víte o autech sovětských a ruských potentátů více, než ostatní. Napište o tom článek, auto.cz určitě nebude mít problém ho publikovat.
Vím, speciálně o ZIL se zajímám už dlouhá léta.
Což je celkem logické, neb ZIL je sovětská amerika, takže když má někdo rád ameriky a dokáže se oprostit od politiky a názorů že všechno z ruska je špatný (což je v případě ZILu a ruční výroby hodně liché), musí mít logicky rád i ZIL.
bohužel od těhle názorů se většina oprostit nedokáže a tak o tom nic neví.....
Jinak ZIL letos slaví 100 let (založeno 1916 jako AMO - Avtomobilnoje Moskovskoje Obšestvo - česky Moskveský automobilový závod) celkem smutné výročí, protože továrna prakticky nefunguje a pár nákladáků se vyrábí jinde a v areálu funguje jen renovace těchto limuzín, kabrioletů a dalších speciálů.....
Což je celkem logické, neb ZIL je sovětská amerika, takže když má někdo rád ameriky a dokáže se oprostit od politiky a názorů že všechno z ruska je špatný (což je v případě ZILu a ruční výroby hodně liché), musí mít logicky rád i ZIL.
bohužel od těhle názorů se většina oprostit nedokáže a tak o tom nic neví.....
Jinak ZIL letos slaví 100 let (založeno 1916 jako AMO - Avtomobilnoje Moskovskoje Obšestvo - česky Moskveský automobilový závod) celkem smutné výročí, protože továrna prakticky nefunguje a pár nákladáků se vyrábí jinde a v areálu funguje jen renovace těchto limuzín, kabrioletů a dalších speciálů.....
by me tak zajímalo, kdo si moh dovolit jezdi v rusky americe v tom CCCP a kdo si moh dovolit jezdit v originalni americky americe v USA.
jestli obdivuješ něco, co bylo urceny jen pro par papalasu, a normalni lidi ryli drzkou v zemi, tak ja na tom nic obdivuhodného nevidim
jestli obdivuješ něco, co bylo urceny jen pro par papalasu, a normalni lidi ryli drzkou v zemi, tak ja na tom nic obdivuhodného nevidim
To je druhá věc, ale nemá to co společného s tehnikou.
Ale jinak krom vládní elity měli tyhle auta "zapůjčené" i elity z řad umělců, sportovců atd.
Zily teda moc ne, ale Volhy, čajky atd ano
Ale jinak krom vládní elity měli tyhle auta "zapůjčené" i elity z řad umělců, sportovců atd.
Zily teda moc ne, ale Volhy, čajky atd ano
nejbeznejsim otevrenym vozem v byvalem CCCP byl pro skoro 300mil sovětských celoveku (tedy skoro pro všechny) konsky povoz..
v praze kolem staromaku k tomu dospeli teprve po 1989.
sozdruzi z CCCP nam tak opet vytreli zrak podle hesla o zemi kde .....
v praze kolem staromaku k tomu dospeli teprve po 1989.
sozdruzi z CCCP nam tak opet vytreli zrak podle hesla o zemi kde .....
Ano, jistě. Ono taky všechy západní země byly v roce 1917 na stejné ekonomické úrovni jako carské Rusko a taky je stejným způsobem zasáhla 2. sv válka.
Přesně tak, zaostalost Ruska nelze vztahovat k roku 1917, Rusko bylo zaostalé vždy, v průběhu staletí se díky aristokratickému páření s evropskými rody, občas povedlo dostat na ruské území nějaký ten pokrok, třeba že stavět z kamene je lepší než ze dřeva apod., ale průmyslová revoluce 19. století, která určila dynamiku vývoje západního světa na dalších sto let, Rusko jaksi nezasáhla, nemohla, z hlediska vývoje mu tehdy do devatenáctého století ještě pár set let chybělo.
me vtloukali do hlavy, ze CCCP je "země, kde zitra jiz znamena včera"
takze me celou dobu lhali??
takze me celou dobu lhali??
CCCP ani kdyby byla demokratického směru a tržní ekonomiky tak nemohla být někdy dejme tomu v roce 1950 na stejné úrovni jak vybrané západní země, když nemělo stejné startovní podmínky. A už vůbec nemohlo být na úrovni USA, jehož území válka nezasáhla a spíš na ní vydělalo dodávkou techniky všem kolem a tím že během války postavilo a zmodernizovalo rozsáhlý vojenský průmysl.
Navíc USA sebralo židovské mozky, později fašistické mozky a k tomu ještě lidi co tam utekli kvůli škraloupm v Evropě (většinou vraždy a násilné trestné činy - to platí hlavně období před rokem 1910) + lidi co tam utekli aby se měli líp.
Navíc s odklizením Chruščova ta snaha dohnat a předehnat už zůstala jen u blábolů....poslední kdo to myslel ještě vážně s tím s nimi soutěžit byl Chruščov i když i jemu muselo být jasné jakou obrovskou ztrátu by musel dohnat....
Navíc USA sebralo židovské mozky, později fašistické mozky a k tomu ještě lidi co tam utekli kvůli škraloupm v Evropě (většinou vraždy a násilné trestné činy - to platí hlavně období před rokem 1910) + lidi co tam utekli aby se měli líp.
Navíc s odklizením Chruščova ta snaha dohnat a předehnat už zůstala jen u blábolů....poslední kdo to myslel ještě vážně s tím s nimi soutěžit byl Chruščov i když i jemu muselo být jasné jakou obrovskou ztrátu by musel dohnat....
když mel CCCP na zacatku války vic tanku a letadel nez zbytek světa, tak na tom tak uplne spatne nebyl.
jen to svoje usili smeroval jinym smerem nez zapadni svet. ty cistky a hladomory, při kterých umiraly miliony, lidi ted na mysli nemam.
jen to svoje usili smeroval jinym smerem nez zapadni svet. ty cistky a hladomory, při kterých umiraly miliony, lidi ted na mysli nemam.
Jenže půlka těch tanků byla x let stará a proti moderním německým neměli šanci. Samozřejmě čistky udělaly taky své
moderni nemecke tanky, tedy tiger a panther mel wermacht k dispozici az v roce 1942 a to uz slava wermachtu dostavala velky trhliny.
do ty doby mel standardni stredni a lehky tanky jako mela ruda armada.
ruda armada ale navíc v době napadeni nemeckem disponovala modernim T34, na který wermacht v ty době nemel zadnou protivahu
do ty doby mel standardni stredni a lehky tanky jako mela ruda armada.
ruda armada ale navíc v době napadeni nemeckem disponovala modernim T34, na který wermacht v ty době nemel zadnou protivahu
Hlavní tank RA té doby byl T-26, který měl velmi slabou výzbroj - dělo ráže 45mm a ten neměl ani na tehdejší německé tanky. Navíc ne všechny tanky byly v optimálním technickém stavu.
T-34 bylo málo
T-34 bylo málo
45mm nebylo moc, ale wermacht nemel ani to!
T34 měla ruda armada na zacatku velke vlastenecke k dispozici cca 1000ks.
rusove ze začátku tahali za kratky konec i diky tomu, ze se pripravovali na napadeni nemecka, měli jenom utocne plany a ne obranne a velkou část techniky a vojaku soustredili v bezprostredni blizkosti hranic s nemeckem a nemecky utok je proste zaskočil a zpusobil chaos.
nechapu, ze to rusove neprisnali, když je o napadeni nemecka a otevreni vychodni fronty prosil i sam churchil.
rusove ale chteli, aby zapad co nejvic vykrvacel, proto podporovali Hitlera a az by byl zapad na dne tak by celou evropu prevalcovali komunisti.
paradoxne hitler napadenim CCCP pomohl zachovat demokracii aspoň v zapadni evrope
T34 měla ruda armada na zacatku velke vlastenecke k dispozici cca 1000ks.
rusove ze začátku tahali za kratky konec i diky tomu, ze se pripravovali na napadeni nemecka, měli jenom utocne plany a ne obranne a velkou část techniky a vojaku soustredili v bezprostredni blizkosti hranic s nemeckem a nemecky utok je proste zaskočil a zpusobil chaos.
nechapu, ze to rusove neprisnali, když je o napadeni nemecka a otevreni vychodni fronty prosil i sam churchil.
rusove ale chteli, aby zapad co nejvic vykrvacel, proto podporovali Hitlera a az by byl zapad na dne tak by celou evropu prevalcovali komunisti.
paradoxne hitler napadenim CCCP pomohl zachovat demokracii aspoň v zapadni evrope
nalimer
... krásnym kabrioletom bol Wartburg 311 z roku 1956
[odkaz]
ďalším kabrioletom bola Zastava Yugo z konca 80. tych rokov
[odkaz]
a na zamyslenie je produkcia kabrio verzie pre fiat 126p (bola defacto po revolúcií)
[odkaz]
Škodovácke verzie MTX nerátam
136 - [odkaz]
Favorit - [odkaz]
[odkaz]
ďalším kabrioletom bola Zastava Yugo z konca 80. tych rokov
[odkaz]
a na zamyslenie je produkcia kabrio verzie pre fiat 126p (bola defacto po revolúcií)
[odkaz]
Škodovácke verzie MTX nerátam
136 - [odkaz]
Favorit - [odkaz]
Poláci postavili i několik kabrioletů na bázi 125p, jeden byl dokonce v prodloužené verzi se třemi řadami sedadel (pro vyhlídkové jízdy turistů). :-!
Fána
¨Rintintin je německá kapitola sama pro sebe. Ruský papaláš fároš , no a? Ale naše Felda, to je přece nádhera ještě i dnes. Ať už se stanem a nebo s hard topem.
Arese
V uvedeném článku skuteně nejsou uvedeny zdaleka všechny kabriolety vyráběné ve východním bloku. Co se týče té trojice zmiňované v článku, tak sympatická je skutečně jen naše Felda, byť bohužel jen minimum kusů skončilo v Československu. Ovšem otevřený Trabant byl primárně vyvinut pro dederónské pohraničníky, aby se jim na hranicích lépe střílelo po chudácích východoněmeckých uprchlících. A otevřený obludný ZIL pro ruskou generalitu zase vznikl proto, aby se mohla naparovat na přehlídkách na Rudém náměstí.. 😢 :no:
ZIL byl obludný, ameriky co i někdy vypadaly hůř ( a měli 10x nižší kvalitu výroby neb místo party nejlepších odborníků co to montovali ručně a báli se udělat chybu aby neskončili na Sibiři to v USA na lince bouchal portorikánec na cracku) obludné nebyly, protože to byly ameriky.
Resp. pro některé místní "soudruhy" jsou obludné i ty ameriky a obdivují POUZE ubrwageny ze zemí bývalého okupanta - Německa.
Fascinuje mě logika zdejších lidí.
Jak můžete jezdit domácí škodovkou, kterou vlastní firma, kde impulz k jejímu založení dal Adolf Hitler a smát se přitom obludám z USA a Ruska a obdivovat nacistu Porscheho atd. >😁 >😁 >😁
Okamžitě od toho hodte klíče do kanálu, pokud chcete psát haty na Rusko a USA a běžte si koupit Citroen. Jedině ve Francii novodobé totiž nebyl totalitní režim ani jiný, co po světě zabil miliony lidí. Ale zas to byli bývalí kolonizátoři. V tom případě doporučuju koně
>😁
Resp. pro některé místní "soudruhy" jsou obludné i ty ameriky a obdivují POUZE ubrwageny ze zemí bývalého okupanta - Německa.
Fascinuje mě logika zdejších lidí.
Jak můžete jezdit domácí škodovkou, kterou vlastní firma, kde impulz k jejímu založení dal Adolf Hitler a smát se přitom obludám z USA a Ruska a obdivovat nacistu Porscheho atd. >😁 >😁 >😁
Okamžitě od toho hodte klíče do kanálu, pokud chcete psát haty na Rusko a USA a běžte si koupit Citroen. Jedině ve Francii novodobé totiž nebyl totalitní režim ani jiný, co po světě zabil miliony lidí. Ale zas to byli bývalí kolonizátoři. V tom případě doporučuju koně
>😁
Demagogie jako vždy, ale co taky od tebe čekat! 😊) Reagoval jsem na otevřený Trabant a ZIL, tedy speciální verze určené pro ozbrojené složky totalitního zločineckého státu NDR a SSSR. Srovnávat tyto extrémy s běžnými masovými vozy západoněmecké produkce (a ne třeba s hitlerovským Kubelwagenem) je nejen trapné, ale i hloupé! 😄
ZIL byl vůz pro vrcholné armádní a politické činitele východního bloku a spřátelených zemí. Západní mocnosti a jejich představitelé zas jezdili Mercedesy, Rollsy, Bentley, Cadillacy, Lincolny, Peugeoty atd.
Jediný rozdíl byl v tom, že ZIL a Čajku si nikdo krom vrcholných představitelů nemohl koupit. O to větší to je dnes unikát a taky ZIl má 3x větší hodnotu jak dobový Rolls. To ty auta dělá ještě zajímavější
Jediný rozdíl byl v tom, že ZIL a Čajku si nikdo krom vrcholných představitelů nemohl koupit. O to větší to je dnes unikát a taky ZIl má 3x větší hodnotu jak dobový Rolls. To ty auta dělá ještě zajímavější
No, rozdíl by hlavně v tom, že západní mocnosti byly státy s demokratickým zřízením, které nepronásledovaly a nepopravovaly své obyvatele, kteří dotyčnou zemi chtěli opustit nebo si vůči ní dovolili říci nějako kritiku či jen svobodně myslet! :-! Tento zásadní rozdíl dnes ale jsou schopné formulovat i děti v 8. či 9. třídě ZŠ, proto mě Bariku překvapuje, že ti zůstal utajen! >😒] >😒] >😒]
Oni jen zavírali do blázince nebo zabili a nafingovlai to jako sebevraždu.....
Přečti si o 50. letech v USA nebo jak se vyšetřovali někde vraždy.....
+ nevysvětlitelné vraždy, nemohli nikoho najít tak aby neměli moc odložených a neobjasnněných případů, hodili to na prvního tupého negra a měli vyřešeno. Ten pak bručel nevinně 30 let v báni....
Další miliony lidí USA zabilo ve válečných konfliktech po celém světě, mezi nimi desetitisíce civilistů a omylů, kdy bombardovlai nemocnice, školy atd omylem.
Přečti si o 50. letech v USA nebo jak se vyšetřovali někde vraždy.....
+ nevysvětlitelné vraždy, nemohli nikoho najít tak aby neměli moc odložených a neobjasnněných případů, hodili to na prvního tupého negra a měli vyřešeno. Ten pak bručel nevinně 30 let v báni....
Další miliony lidí USA zabilo ve válečných konfliktech po celém světě, mezi nimi desetitisíce civilistů a omylů, kdy bombardovlai nemocnice, školy atd omylem.
zrovna dnes je pro byvaly CCCP takovy neslavny vyroci (3/4 stoleti od prakticke realizace barbarossy).
ovšem tesne před tim nez to vypuklo, CCCP poslal hitlerovi na podporu valceni v zapadni evrope poslední vlak plny obili takze celkove dodavky obili CCCP hitlerovi od podpisu smlouvy, kterou si tito diktatori a masovi vrazi rozdelili polsko a evropu, se zakulatily na 1.5 milionech tun. k tomu dodavky surovin a samozrejme ropy.
takze letadla, která bombardovala londyn mela v nadrzich benzin z CCCP a piloti co na londyn shazovali bomby, měli v zaludku chleba upeceny z obili z CCCP.
zajimavy, ze pro CCCP a dnes pro rusko, zacina WW2 az 22.6.1941 a ne 1.9.1939 kdy polsko napadl hitler, resp 17.9.1939, kdy polsko napadla ruda armada. ty skoro 2 roky na zacatku WW2, kdy rusove okupovali několik státu evropy, jakoby pro rusy a jejich priznivce neexistovaly.
tolik k tomu hitlerovi a nacistum a ke stalinovi a komunistum
ovšem tesne před tim nez to vypuklo, CCCP poslal hitlerovi na podporu valceni v zapadni evrope poslední vlak plny obili takze celkove dodavky obili CCCP hitlerovi od podpisu smlouvy, kterou si tito diktatori a masovi vrazi rozdelili polsko a evropu, se zakulatily na 1.5 milionech tun. k tomu dodavky surovin a samozrejme ropy.
takze letadla, která bombardovala londyn mela v nadrzich benzin z CCCP a piloti co na londyn shazovali bomby, měli v zaludku chleba upeceny z obili z CCCP.
zajimavy, ze pro CCCP a dnes pro rusko, zacina WW2 az 22.6.1941 a ne 1.9.1939 kdy polsko napadl hitler, resp 17.9.1939, kdy polsko napadla ruda armada. ty skoro 2 roky na zacatku WW2, kdy rusove okupovali několik státu evropy, jakoby pro rusy a jejich priznivce neexistovaly.
tolik k tomu hitlerovi a nacistum a ke stalinovi a komunistum
Tohle se místním soudruhům nebude líbit! :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: 😄
To všechno vím. Neřekl jsi nám nic nového.
A to že byl Stalin magor ví taky každý. A jak dopadl tím, že věřil Hitlerovi a naopak nevěřil vlstním špionům jako byl např. Sorge, to taky ví každý.
A němci na sovětský benzín a letecký petrolej jezdili i po okupaci sssr neb si ho brali ze zabraných území.
A to že byl Stalin magor ví taky každý. A jak dopadl tím, že věřil Hitlerovi a naopak nevěřil vlstním špionům jako byl např. Sorge, to taky ví každý.
A němci na sovětský benzín a letecký petrolej jezdili i po okupaci sssr neb si ho brali ze zabraných území.
nejsem si jistej, který uzemi mas na mysli, ja mam za to, ze se hitleroj naleziste ropy v CCCP dobyt nepodarilo.
hitler bral ropu z rumunska a před napadenim CCCP na zaklade dohody i z CCCP.
kdyby stalin hitlera nepodporoval, tak by válka mela nejspis uplne jinej prubeh, protože by si hitler nemoh tolik vyskakovat
hitler bral ropu z rumunska a před napadenim CCCP na zaklade dohody i z CCCP.
kdyby stalin hitlera nepodporoval, tak by válka mela nejspis uplne jinej prubeh, protože by si hitler nemoh tolik vyskakovat
Ropná pole snad nikde nezabrali, zato vlaky s ropou, sklady atd ano. I to stačilo.
sklady vojenskyho materialu, který rusove nechali na hranicich byly pro wermacht na zacatku války pozehnanim. ropa a benzin tam taky urcite nejaka byla, ale ze by to nemce nejak vytrhlo, o tom pochybuju.
Legenda českých kabrioletů.
[odkaz]
Naopak Fotka ZILu na titulní stráne je silně zavádějícíc, tyto ata vznikly až v roce 2009-10 přestavbou starých ZIlů, kdy to má americký motor a podvozek a jen původní kastli a kdy přestavbu zajištoval Děripaskův GAZ a Ministerstvu obrany to věnoval zadarmo, dík čemuž o zakázku přišel AMO ZIL, který vyrobil v roce 2010 zcela nové 3 ks kabrioletů ZIL 410441 [odkaz]
Ovšem tyhle vozy mají vlastní motor ZIL se vstřikováním a vlastní podvozek. Zato mají zcela nová světla, jasný odlišovací prvek.