Diskuse

Lexus LC 500h poprvé na vlastní oči: Hybridní kupé má čtyřstupňový automat!

20.2.2016

Konkurent BMW 6 vsadil na moderní techniku v podobě nové platformy a speciálního hybridního systému. Už se nemůžeme dočkat, až si ho vyzkoušíme na vlastní kůži.

 

  • 28 Reagovat !

    foto Well-being

    Well-being 20.02.2016  15:55

    Až jednou

    Lexus odstraní ten ohavný gril, budou to docela fešná auta ... ;-)
    • 48 Reagovat !

      foto Warrual

      Warrual 20.02.2016  15:58

      « Re: Až jednou

      Nemyslím že pomůže jen odstranění masky chladiče...
  • 111 Reagovat !

    foto fostek

    fostek 20.02.2016  16:00

    Jistě!

    Zadání znělo jasně - co den, to článek o Lexusu...jako kdybych to včera nepsal...

    btw auto nevypadá vůbec špatně...
    ...sakra, teď se mi zkroutily nohy v pěst >:D >:D >:D
    • 71 Reagovat !

      foto netcar-xx

      netcar.xx 20.02.2016  16:58

      « Re: Jistě!

      Taky je o cem psat. To u Mercedesu by bylo stacilo napsat clanek k esku a potom vzdycky jenom link na danej clanek s upozornenim ze tentokrat si ho maji ctenari predstavit mensi, priste zase neco mezi a hlavne ze budou mit po pripadne koupi tech uchrochtanejch klenotu na kolech v servisech spoustu znamych mechaniku.
      EDIT: A jak to je lopato s tim UBER? >:D
      • 18 Reagovat !

        foto fostek

        fostek 20.02.2016  17:00

        « Zmlkni hnido!

        Nejsi hoden vyjadřovat se k dílu, jež bylo vyhotoveno teutonským géniem a ukováno v požehnaném srdci Bádenska-Württemberska - v bájných dílnách samotného Stuttgartu!

        Tvé jalové kdákání je pro majestátní ikonu trojcípé hvězdy tím, čím je mocnému titánovi ohlodávání jeho chodidla bezvýznamným moučným červem. Přes mohutné burácení impozantních motorů tebou zmiňovaných S-Klasse stejně nedojde tvé zoufalé kvičení sluchu. Proto zadrž svou marnou řeč, zpytuj své svědomí a odejdi v pokoře.
        MERCEDES ÜBER ALLES!!!
      • 06 Reagovat !

        foto fostek

        fostek 20.02.2016  17:50

        « Re: Re: Jistě!

        A přechytřelý netcar.xx, bdící nad německou interpunkcí (sám ignorujíc českou) odtáhl z diskuse jak zpráskaný pes. Nemaje slohové schopnosti ani argumenty, šel prudit někam jinam... >:D >:D >:D >:D
  • 27 Reagovat !

    foto Dixik2

    Dixik2 20.02.2016  16:10

    Automat

    Ten čtyřstupňový :no: To bylo v dobách jedničkové fabie tj v roce 2002...

    Desetistupňový automat. :yes: Snad bude dobře fungovat a plynule řadit.
    • 31 Reagovat !

      foto Hammunasakra

      Hammunasakra 20.02.2016  16:32

      « Re: Automat

      Však desetistupňovej bude mít LC taky = k atmo V8 5.0 :yes: :-)

      Tady ten jen 4 stupeň má evidentně důvod = sou tam přece 2 převodovky! Vzhledem k tomu desetistupni u druhý motorizace to šetření nebude ;-)
    • 72 Reagovat !

      foto Sheldon-Cooper

      "-- skrytý --" 20.02.2016  16:52

      « Re: Automat

      Nuz, kde zacat... Klasicke full-hybridy od Toyoty/Lexusu vyuzivaju eCVT, co je, z praktickeho hladiska, jednostupnovy automat - je to logicke, vzhladom na prirodzenu charakteristiku elektromotorov. Vnimanou nevyhodou je, ze rychlost spalovacieho motora nie je vzdy priamo umerna rychlosti auta - preto to "zavyjanie" pri akceleracii.

      Pri sportovom hybridnom aute je logicke umoznit spalovaciemu motoru viac rezimov - stupnov, ale vzhladom na to, ze ide o hybrid, tych stupnov nepotrebujes vela.

      A mimochodom, pocet stupnov nie je priamo umerny ani kvalite, ani vykonu auta.

      Zober si prevodovku v Nissane GT-R. V podstate ide o zastaranu prevodovku, ale GT-R to stale s prehladom natrie autam s vacsim vykonom, vicerymi stupnami a 2x cenovkou.
      • 25 Reagovat !

        foto Dixik2

        Dixik2 20.02.2016  19:25

        « Re: Re: Automat

        Passat GTE a Golf GTE je taky hybrid a má 6.st.DSG.Takže mě ten 4.st.automat přijde jako degradace auta v dnešní době.
        • 20 Reagovat !

          foto Ham-

          Ham. 20.02.2016  20:04

          « Re: Re: Automat

          Proč by to byla degradace? Sice jsem výklad v textu moc nepobral, ten je zmatený, ale i z něj je jasné, že auto má 2x4 tedy 8 převodů, což je na silný motor spíše víc než je potřeba.
          • 10 Reagovat !

            foto kalousek

            kalousek 21.02.2016  07:48

            « Re: Re: Re: Automat

            Možná jsem to přehlíd ale 2x4 převodů jsem v článku nenašel. Podle článku má e-cvt simulaci šesti kvaltů a k tomu automat se 4 mechanickými kvalty takže mi to vychází na celkem 24 kvaltů, částečně virtuálních a částečně skutečných.

            Samozřejmě je otázka jestli se to takhle opravdu využívá a jestli vůbec jsou všechny údaje pravdivé
        • 40 Reagovat !

          foto Sheldon-Cooper

          "-- skrytý --" 20.02.2016  21:56

          « Re: Re: Re: Automat

          Nie je hybrid ako hybrid.

          Prius (a jeho derivaty) maju uplne inu filozofiu konstrukcie hybridneho ustrojenstva, preto sa im hovori FULL hybrid - spalovaci motor a elektromotor tvoria jeden celok, eCVT, ako pisem vyssie, je v podstate jednostuponova prevodovka, hoci v pravom slova zmysle o prevodovku nejde.

          Elektromotor totiz prevodovku nepotrebuje, kym spalovaci motor ano.

          Takze konstrukcne riesenia VAG a TMC sa de facto lisia mierou preferencie podiel toho-ktoreho motora na celkovom prenose vykonu na kolesa. Inymi slovami, ide o mieru integraci - je elektromotor pridavok alebo integralna sucast pohonnej jednotky?

          Netrvrdim, ze jeden je lepsi ako druhy, ide skratka o dve riesenia toho isteho problemu. Toyota si vystaci s jednym, resp. 4 stupnami, VAG pouziva klasicku off-the-shelf DSG.

          Ak ma pamat neklame, Honda (jeden z priekopnikov hybridov) pouziva zase iny pristup, a Infiniti ide tiez vlastnou cestou.

          Situacia na trhu je asi taka, ze Honda so svojimi hybridmi vyhorela a Toyota dlhodobo dominuje.

          Hodnotit konstrukciu systemu podla poctu stupnov jedneho z komponentov je rovnako hlupe ako hodnoti telefon podla poctu jadier CPU.
          • 20 Reagovat !

            foto Nikoloki

            Nikoloki 21.02.2016  10:17

            « Re: Re: Re: Re: Automat

            LC 500h má "nekonečno" × 4 rychlostních stupňů - první je eCVT (1.motorgenerátor + Power Split Device + 2.motorgenerátor) následovaný sériově (tedy krát 4) 4 stupňovým automatem - jako kdybyste u Yarisu/Aurisu/Priusu/CT200h/IS250h dali za výstup z "převodovky " ještě 4 kvalty automatu. GS450h/LS600h mají podobné řešení dvoustupňové, kde za prvním spliterem (motor + elmotory) jakoby následuje ještě druhý dvoustupňový planetový převod (fakticky je přes něj připojený druhý elmotor). Viz [odkaz]
            Funkce PSD předchozího Priusu je zde [odkaz]
  • 21 Reagovat !

    foto kalousek

    kalousek 20.02.2016  16:26

    Přehazovačka

    Popis funkce systému je skutečně velmi jasný a přehledný. Teď už vím že kombinace dvou elektrických motorgenerátorů, spalovacího motoru a planetového automatu se čtyřmi spojkami je v podstatě to stejné jako přehazovačka na kole.
    • 22 Reagovat !

      foto fostek

      fostek 20.02.2016  16:35

      « Re: Přehazovačka

      Taky mě to rozbilo. jak ten mudrc vylezl a řekl že je to jednoduchý. Jen výčet komponent je na odstavec.
      Kdybys jel na kole a najednou zpanikařil v kopci, co za talíř a kolečko tam dát, uklidni se, vzpomeň si na tento jednoduchý systém. Je to totéž....
    • 21 Reagovat !

      foto netcar-xx

      netcar.xx 20.02.2016  16:49

      « Re: Přehazovačka

      To u KdF Wagen stejne dlouhou dobu resili jak podvest X milionu ovci ktere ty jejich plecky kupujou
      • 11 Reagovat !

        foto fostek

        fostek 20.02.2016  16:52

        « Re: Re: Přehazovačka

        X milionu přesvědčených ovcí - plnej strožok prachů! Říká se tomu marketing! >:D
      • 20 Reagovat !

        foto RADEK1

        RADEK1 20.02.2016  17:42

        « Re: Re: Přehazovačka

        Dnes před Breclaví se jeden stroj pocházející z vlčí doupěte natahoval na odtahovku. Říkám si proč je tam tolik orgánů? A ona to byla ta jejich stíhačka.
        Vím jsem škodolibý
        :-)
    • 12 Reagovat !

      foto Sheldon-Cooper

      "-- skrytý --" 20.02.2016  22:02

      « Re: Přehazovačka

      Lenze ono je to naozaj jednoduche.

      Chce to malickost - vediet, ako skutocne funguje full hybrid, ktory je napr. v Priuse.
      • 12 Reagovat !

        foto kalousek

        kalousek 21.02.2016  07:19

        « Re: Re: Přehazovačka

        Jak funguje e-cvt vím a úplně jednoduché mi to teda nepřijde. Jednoduchý je možná tak rámcový popis činnosti, ale skutečná funkce o které mluvíš bude myslím docela komplikovaná.

        Nikdy bych si ale netroufnul přirovnat tenhle vypiplaný systém k přehazovačce na kole. Podle mě tím dotyčný evropský šéf hluboce uráží mnohaleté úsilí a výsledky práce techniků z Toyoty.
        • 10 Reagovat !

          foto Sheldon-Cooper

          "-- skrytý --" 21.02.2016  17:18

          « Re: Re: Re: Přehazovačka

          Ak neratame cisto elektricke auta, tak najjednoduchsi system prenosu vykonu pohonnej jednotky na cestu je to, co pouziva Prius a derivaty. Je to jednoduchsie ako klasicky automat, jednoduchsie ako manual, jednoduchsie ako DSG.
          • 10 Reagovat !

            foto kalousek

            kalousek 21.02.2016  18:54

            « Re: Re: Re: Re: Přehazovačka

            Záleží jak to bereš, e-cvt je jednoduché z hlediska mechanické konstrukce, ale vyžaduje složité elektronické řízení a jeho funkce je taky složitá.
            Mechanická převodovka má funkci nesrovnatelně jednodušší
            • 00 Reagovat !

              foto Redmex

              Redmex 22.02.2016  10:47

              « Re: Re: Re: Re: Re: Přehazovačka

              Mechanicka prevodovka len presuva rozhodovaciu logiku na cloveka - vodica. Ze to nie je az tak efektivne dokazuje, takmer kazdy absolvent autoskoly a velke mnozstvo vodiciek (vodicov) aj po rokoch pokusov >:-[]

              Na druhej strane, ak sa prida ten spravny vodic, tak mu vo vyhodnocovani vstupov nemoze (zatial) konkurovat ziadna riadiaca jednotka. :-!
  • 63 Reagovat !

    foto Dylan-McKay

    Dylan McKay 20.02.2016  17:20

    Doba hojnosti

    Taky vám přijde, že se poslední dobou objevuje čím dál více dokonalých a krásných aut? Je to super!
    • 23 Reagovat !

      foto fostek

      fostek 20.02.2016  17:24

      « Re: Doba hojnosti

      no čéče, je z čeho vybírat. Je švihák-námořník jedno a totéž jako námořník? Obrázek je stejný...
      • 21 Reagovat !

        foto Dylan-McKay

        Dylan McKay 20.02.2016  17:39

        « Re: Re: Doba hojnosti

        Pepek námořník ;-)
      • 50 Reagovat !

        foto RADEK1

        RADEK1 20.02.2016  17:45

        « Re: Re: Doba hojnosti

        Lex je super. Jen je divné, že za celý rok tu nebylo tolik článku o Lexu jako posledních 14 dnů.
        Že by nový sponzor? Tento mi ale nevadí. Toho předchozího moc rád nemám. >:-[]
        • 04 Reagovat !

          foto fostek

          fostek 20.02.2016  17:48

          « Re: Re: Re: Doba hojnosti

          Včera i dnes jsemto napsal a nasál jsem palců dolů jak za nároďák. A to dokonce, i když jsem napsal, že auto nevypadá zle...tak bacha, jsou jak vosáci na bombónu, mrkni vejš.
        • 42 Reagovat !

          foto Dylan-McKay

          Dylan McKay 20.02.2016  17:48

          « Re: Re: Re: Doba hojnosti

          Od Frankfurtu vnímám Lexus úplně jinak. Už to nejsou tak těžkopádný bezpohlavní auta. Jsou to samurajové ;-)
    • 10 Reagovat !

      foto Pekelna-Micinka

      Pekelná Micinka 20.02.2016  20:27

      « Re: Doba hojnosti

      Pro ty, co se na té době dokáží podíliet, to je jistě dobrá zpráva.
    • 01 Reagovat !

      foto euro89

      euro89 21.02.2016  09:47

      « Re: Doba hojnosti

      Tenhle názor rozhodně nesdílím. Pro mě byla doba hojnosti v automobilovém průmyslu v 80. letech.
  • 33 Reagovat !

    foto unicorn64

    unicorn64 20.02.2016  17:43

    Dizajn je uzasny

    To nie je hybrid, ani vodik. To je plazma! Poklona pre Lexus. :yes:
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Milionový déšť rozdal už 50 milionů

Milionový déšť rozdal už 50 milionů

Už dva týdny se v každém losování Sportky hraje vždy o pět výher v hodnotě 2 miliony korun. Vsaďte si plný tiket…

Vondráčková o vztahu Plekance se Šafářovou: Byla jsem slepá!

Vondráčková o vztahu Plekance se Šafářovou: Byla jsem slepá!

Konec manželství Lucie Vondráčkové (38) a Tomáše Plekance (35) nabírá na obrátkách. Hokejista dnes přiznal, že…

 

iSport.cz

Peltovi zablokovali dvě nemovitosti. Vůbec o ničem nevím, tvrdí

Peltovi zablokovali dvě nemovitosti. Vůbec o ničem…

Jeho Jablonec o víkendu překvapivě sestřelil Slavii, na podzim si dokonce zahraje prestižní Evropskou ligu.…

Posila Sparty Mebrahtu: objevil ho Jarolím, Uhrin odmítá zvěsti o povaze

Posila Sparty Mebrahtu: objevil ho Jarolím, Uhrin…

Jeho přesun do Sparty všechny překvapil. Od druhého týmu FORTUNA:LIGY byl příchod Golgola Mebrahtua na Letnou…

 

Reflex.cz

Legendární loď Maud norského polárníka Amundsena se po sto letech vrací domů

Legendární loď Maud norského polárníka Amundsena se…

Loď Maud norského polárníka Roalda Amundsena, se kterou v roce 1918 vyrazil na plavbu takzvanou Severní mořskou…

Neznámý Musandam aneb Čtrnáct dnů v dosud neobjevené perle Arábie

Neznámý Musandam aneb Čtrnáct dnů v dosud neobjevené…

Musandam je ománská enkláva. Skalnatý poloostrov tvoří bránu Hormuzského průlivu, který odděluje Arabský…