Novinky
Well-being
2
Lexus odstraní ten ohavný gril, budou to docela fešná auta ... 😉
Warrual
4
Nemyslím že pomůže jen odstranění masky chladiče...
Zadání znělo jasně - co den, to článek o Lexusu...jako kdybych to včera nepsal...
btw auto nevypadá vůbec špatně...
...sakra, teď se mi zkroutily nohy v pěst >😁 >😁 >😁
btw auto nevypadá vůbec špatně...
...sakra, teď se mi zkroutily nohy v pěst >😁 >😁 >😁
Taky je o cem psat. To u Mercedesu by bylo stacilo napsat clanek k esku a potom vzdycky jenom link na danej clanek s upozornenim ze tentokrat si ho maji ctenari predstavit mensi, priste zase neco mezi a hlavne ze budou mit po pripadne koupi tech uchrochtanejch klenotu na kolech v servisech spoustu znamych mechaniku.
EDIT: A jak to je lopato s tim UBER? >😁
EDIT: A jak to je lopato s tim UBER? >😁
Nejsi hoden vyjadřovat se k dílu, jež bylo vyhotoveno teutonským géniem a ukováno v požehnaném srdci Bádenska-Württemberska - v bájných dílnách samotného Stuttgartu!
Tvé jalové kdákání je pro majestátní ikonu trojcípé hvězdy tím, čím je mocnému titánovi ohlodávání jeho chodidla bezvýznamným moučným červem. Přes mohutné burácení impozantních motorů tebou zmiňovaných S-Klasse stejně nedojde tvé zoufalé kvičení sluchu. Proto zadrž svou marnou řeč, zpytuj své svědomí a odejdi v pokoře.
MERCEDES ÜBER ALLES!!!
Tvé jalové kdákání je pro majestátní ikonu trojcípé hvězdy tím, čím je mocnému titánovi ohlodávání jeho chodidla bezvýznamným moučným červem. Přes mohutné burácení impozantních motorů tebou zmiňovaných S-Klasse stejně nedojde tvé zoufalé kvičení sluchu. Proto zadrž svou marnou řeč, zpytuj své svědomí a odejdi v pokoře.
MERCEDES ÜBER ALLES!!!
Ten čtyřstupňový :no: To bylo v dobách jedničkové fabie tj v roce 2002...
Desetistupňový automat. :yes: Snad bude dobře fungovat a plynule řadit.
Desetistupňový automat. :yes: Snad bude dobře fungovat a plynule řadit.
Však desetistupňovej bude mít LC taky = k atmo V8 5.0 :yes: 😄
Tady ten jen 4 stupeň má evidentně důvod = sou tam přece 2 převodovky! Vzhledem k tomu desetistupni u druhý motorizace to šetření nebude 😉
Tady ten jen 4 stupeň má evidentně důvod = sou tam přece 2 převodovky! Vzhledem k tomu desetistupni u druhý motorizace to šetření nebude 😉
Nuz, kde zacat... Klasicke full-hybridy od Toyoty/Lexusu vyuzivaju eCVT, co je, z praktickeho hladiska, jednostupnovy automat - je to logicke, vzhladom na prirodzenu charakteristiku elektromotorov. Vnimanou nevyhodou je, ze rychlost spalovacieho motora nie je vzdy priamo umerna rychlosti auta - preto to "zavyjanie" pri akceleracii.
Pri sportovom hybridnom aute je logicke umoznit spalovaciemu motoru viac rezimov - stupnov, ale vzhladom na to, ze ide o hybrid, tych stupnov nepotrebujes vela.
A mimochodom, pocet stupnov nie je priamo umerny ani kvalite, ani vykonu auta.
Zober si prevodovku v Nissane GT-R. V podstate ide o zastaranu prevodovku, ale GT-R to stale s prehladom natrie autam s vacsim vykonom, vicerymi stupnami a 2x cenovkou.
Pri sportovom hybridnom aute je logicke umoznit spalovaciemu motoru viac rezimov - stupnov, ale vzhladom na to, ze ide o hybrid, tych stupnov nepotrebujes vela.
A mimochodom, pocet stupnov nie je priamo umerny ani kvalite, ani vykonu auta.
Zober si prevodovku v Nissane GT-R. V podstate ide o zastaranu prevodovku, ale GT-R to stale s prehladom natrie autam s vacsim vykonom, vicerymi stupnami a 2x cenovkou.
Passat GTE a Golf GTE je taky hybrid a má 6.st.DSG.Takže mě ten 4.st.automat přijde jako degradace auta v dnešní době.
Proč by to byla degradace? Sice jsem výklad v textu moc nepobral, ten je zmatený, ale i z něj je jasné, že auto má 2x4 tedy 8 převodů, což je na silný motor spíše víc než je potřeba.
Možná jsem to přehlíd ale 2x4 převodů jsem v článku nenašel. Podle článku má e-cvt simulaci šesti kvaltů a k tomu automat se 4 mechanickými kvalty takže mi to vychází na celkem 24 kvaltů, částečně virtuálních a částečně skutečných.
Samozřejmě je otázka jestli se to takhle opravdu využívá a jestli vůbec jsou všechny údaje pravdivé
Samozřejmě je otázka jestli se to takhle opravdu využívá a jestli vůbec jsou všechny údaje pravdivé
Nie je hybrid ako hybrid.
Prius (a jeho derivaty) maju uplne inu filozofiu konstrukcie hybridneho ustrojenstva, preto sa im hovori FULL hybrid - spalovaci motor a elektromotor tvoria jeden celok, eCVT, ako pisem vyssie, je v podstate jednostuponova prevodovka, hoci v pravom slova zmysle o prevodovku nejde.
Elektromotor totiz prevodovku nepotrebuje, kym spalovaci motor ano.
Takze konstrukcne riesenia VAG a TMC sa de facto lisia mierou preferencie podiel toho-ktoreho motora na celkovom prenose vykonu na kolesa. Inymi slovami, ide o mieru integraci - je elektromotor pridavok alebo integralna sucast pohonnej jednotky?
Netrvrdim, ze jeden je lepsi ako druhy, ide skratka o dve riesenia toho isteho problemu. Toyota si vystaci s jednym, resp. 4 stupnami, VAG pouziva klasicku off-the-shelf DSG.
Ak ma pamat neklame, Honda (jeden z priekopnikov hybridov) pouziva zase iny pristup, a Infiniti ide tiez vlastnou cestou.
Situacia na trhu je asi taka, ze Honda so svojimi hybridmi vyhorela a Toyota dlhodobo dominuje.
Hodnotit konstrukciu systemu podla poctu stupnov jedneho z komponentov je rovnako hlupe ako hodnoti telefon podla poctu jadier CPU.
Prius (a jeho derivaty) maju uplne inu filozofiu konstrukcie hybridneho ustrojenstva, preto sa im hovori FULL hybrid - spalovaci motor a elektromotor tvoria jeden celok, eCVT, ako pisem vyssie, je v podstate jednostuponova prevodovka, hoci v pravom slova zmysle o prevodovku nejde.
Elektromotor totiz prevodovku nepotrebuje, kym spalovaci motor ano.
Takze konstrukcne riesenia VAG a TMC sa de facto lisia mierou preferencie podiel toho-ktoreho motora na celkovom prenose vykonu na kolesa. Inymi slovami, ide o mieru integraci - je elektromotor pridavok alebo integralna sucast pohonnej jednotky?
Netrvrdim, ze jeden je lepsi ako druhy, ide skratka o dve riesenia toho isteho problemu. Toyota si vystaci s jednym, resp. 4 stupnami, VAG pouziva klasicku off-the-shelf DSG.
Ak ma pamat neklame, Honda (jeden z priekopnikov hybridov) pouziva zase iny pristup, a Infiniti ide tiez vlastnou cestou.
Situacia na trhu je asi taka, ze Honda so svojimi hybridmi vyhorela a Toyota dlhodobo dominuje.
Hodnotit konstrukciu systemu podla poctu stupnov jedneho z komponentov je rovnako hlupe ako hodnoti telefon podla poctu jadier CPU.
LC 500h má "nekonečno" × 4 rychlostních stupňů - první je eCVT (1.motorgenerátor + Power Split Device + 2.motorgenerátor) následovaný sériově (tedy krát 4) 4 stupňovým automatem - jako kdybyste u Yarisu/Aurisu/Priusu/CT200h/IS250h dali za výstup z "převodovky " ještě 4 kvalty automatu. GS450h/LS600h mají podobné řešení dvoustupňové, kde za prvním spliterem (motor + elmotory) jakoby následuje ještě druhý dvoustupňový planetový převod (fakticky je přes něj připojený druhý elmotor). Viz [odkaz]
Funkce PSD předchozího Priusu je zde [odkaz]
Funkce PSD předchozího Priusu je zde [odkaz]
Popis funkce systému je skutečně velmi jasný a přehledný. Teď už vím že kombinace dvou elektrických motorgenerátorů, spalovacího motoru a planetového automatu se čtyřmi spojkami je v podstatě to stejné jako přehazovačka na kole.
Taky mě to rozbilo. jak ten mudrc vylezl a řekl že je to jednoduchý. Jen výčet komponent je na odstavec.
Kdybys jel na kole a najednou zpanikařil v kopci, co za talíř a kolečko tam dát, uklidni se, vzpomeň si na tento jednoduchý systém. Je to totéž....
Kdybys jel na kole a najednou zpanikařil v kopci, co za talíř a kolečko tam dát, uklidni se, vzpomeň si na tento jednoduchý systém. Je to totéž....
To u KdF Wagen stejne dlouhou dobu resili jak podvest X milionu ovci ktere ty jejich plecky kupujou
Lenze ono je to naozaj jednoduche.
Chce to malickost - vediet, ako skutocne funguje full hybrid, ktory je napr. v Priuse.
Chce to malickost - vediet, ako skutocne funguje full hybrid, ktory je napr. v Priuse.
Jak funguje e-cvt vím a úplně jednoduché mi to teda nepřijde. Jednoduchý je možná tak rámcový popis činnosti, ale skutečná funkce o které mluvíš bude myslím docela komplikovaná.
Nikdy bych si ale netroufnul přirovnat tenhle vypiplaný systém k přehazovačce na kole. Podle mě tím dotyčný evropský šéf hluboce uráží mnohaleté úsilí a výsledky práce techniků z Toyoty.
Nikdy bych si ale netroufnul přirovnat tenhle vypiplaný systém k přehazovačce na kole. Podle mě tím dotyčný evropský šéf hluboce uráží mnohaleté úsilí a výsledky práce techniků z Toyoty.
Ak neratame cisto elektricke auta, tak najjednoduchsi system prenosu vykonu pohonnej jednotky na cestu je to, co pouziva Prius a derivaty. Je to jednoduchsie ako klasicky automat, jednoduchsie ako manual, jednoduchsie ako DSG.
Záleží jak to bereš, e-cvt je jednoduché z hlediska mechanické konstrukce, ale vyžaduje složité elektronické řízení a jeho funkce je taky složitá.
Mechanická převodovka má funkci nesrovnatelně jednodušší
Mechanická převodovka má funkci nesrovnatelně jednodušší
Mechanicka prevodovka len presuva rozhodovaciu logiku na cloveka - vodica. Ze to nie je az tak efektivne dokazuje, takmer kazdy absolvent autoskoly a velke mnozstvo vodiciek (vodicov) aj po rokoch pokusov >😒]
Na druhej strane, ak sa prida ten spravny vodic, tak mu vo vyhodnocovani vstupov nemoze (zatial) konkurovat ziadna riadiaca jednotka. :-!
Na druhej strane, ak sa prida ten spravny vodic, tak mu vo vyhodnocovani vstupov nemoze (zatial) konkurovat ziadna riadiaca jednotka. :-!
Taky vám přijde, že se poslední dobou objevuje čím dál více dokonalých a krásných aut? Je to super!
no čéče, je z čeho vybírat. Je švihák-námořník jedno a totéž jako námořník? Obrázek je stejný...
Lex je super. Jen je divné, že za celý rok tu nebylo tolik článku o Lexu jako posledních 14 dnů.
Že by nový sponzor? Tento mi ale nevadí. Toho předchozího moc rád nemám. >😒]
Že by nový sponzor? Tento mi ale nevadí. Toho předchozího moc rád nemám. >😒]
Včera i dnes jsemto napsal a nasál jsem palců dolů jak za nároďák. A to dokonce, i když jsem napsal, že auto nevypadá zle...tak bacha, jsou jak vosáci na bombónu, mrkni vejš.