Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Limit 50 km/h ve městě platí 20 let. Proč se povolená rychlost tehdy snižovala?

V současnosti platí "padesátka" v obci ve většině evropských zemích, výjimkou jsou postsovětské a některé balkánské země (Bosna a Hercegovina, Makedonie).
Zpět na článek
27. 9. 2017 11:16
27. 9. 2017 11:53
27. 9. 2017 17:23
27. 9. 2017 20:04
28. 9. 2017 11:31
27. 9. 2017 18:34
27. 9. 2017 09:42
hlavne je potreba napsat
ze ridic se standardni reakcni dobou 1 sec zastavi pri maximalne intenzivnim brzdeni za idealnich podminek z 50km/h na 23.6 metrech, z 60km/h na 30.9 metrech.

anebo jeste lepe, ze tam kde ridic z 50km/h uz stoji, tam ho ridic z 60km/h srazi rychlosti 43km/h a je cca 40% sance, ze ho zabije
Rozbalit vlákno
18
27. 9. 2017 10:07
Re: hlavne je potreba napsat
Ale jdi ty, "buranským google" výpočtem vychází brzdná dráha z 43km/h na cca 9m. Tedy rychlost nárazu cca 38km/h. Tohle "umělý" počítání je totální demagogie. Pro jaké auto jsi to počítal? Jakým měřením to máš podložené? Nějakou kalkulačkou na netu? Jen u svých aut budu mít rozdíl při 50 cca 15m. Prostě 1000kg na 185 silničních gumách vs 2500kg s 285 AT, byť s dvojpístky je jiná hra na jinym hřišti.
50 jako takovou nezpochybňuji, ale ty 20, 30... za to bych mlátil hadicí od pumpičky přesně tam... však víte kam ;-)
To samý reakční doba. 1s? Vážně? To se skoro záčínám bát, průměrný řidič se uvádí 0,3 až 0,5s
27. 9. 2017 10:16
Re: hlavne je potreba napsat
z 43km/h je za dobrych podminek brzdna draha 7.3 metru, ne 9 jak jsi nekde vycet

z 50km/h to je 9.8metru, z 60km/h 14.2m a to pri intenzivnim brzdeni s dobrym autem za dobrych podminek. pripocti si k tomu drahu ujetou za reakcni dobu a technicky prodlevy brzd.
s horsim autem za horsich podminek to bude jeste horsi, ale rozdil 15 metru za dobrych podminek, to je totalni ulet, nebo mizernej technickej stav, protoze maximalni brzdna draha osobniho auta, ktery musi vyhovovat EHK OSN c.13 a je za standardnich podminek 19.2metru z 50km/h

reakcni dobu 0.3s udelas na pocitaci kdyz ses ve strehu a cekas na podnet, urcite ne v beznym provozu kdyz ti tam najednou nekdo skoci

tohle je fyzika zakladni skoly, to ze ty to nechapes me docela udivuje
27. 9. 2017 17:18
Re: hlavne je potreba napsat
Pokud ho vezmeme za slovo, tak hodně zřejmě padne na ty pneumatiky, na kterých by to výrobce ani náhodou neměřil.
27. 9. 2017 10:23
Re: hlavne je potreba napsat
presne tak, ako pise topten... tu je k tomu nejaka studia
[odkaz]

reakcny cas 1sekunda je este velmi pozitivny cas pre vodica.
Avatar - fOE
27. 9. 2017 10:24
Re: hlavne je potreba napsat
Nechapu na co se snazis poukazat, topten se jen na prikladu snazil demonstrovat rozdil mezi 50 a 60. Nikde tam nectu, ze by ten priklad byl nejak obecne platny. Navic, neni prece dulezite se tu bavit o absolutnich cislech, ktere budou co pro auto, ridice, obuti, ale i rocni dobu jine. Podstata je ze i tva obe auta "1000kg na 185 silničních gumách vs 2500kg s 285 AT" zastavi z 50 driv a za kratsi cas nez kolik by to zabralo zastavit z 60.
Chytas se nepodstatneho...
27. 9. 2017 10:28
Re: hlavne je potreba napsat
Akurát to nie je dôvod zníženia max. rýchlosti v obci zo 60 na 50. Tým dôvodom bolo "prispôsobenie sa" západu, aby svet videl, akí sme po revolúcii uvedomelí a dokonalí. neviem ako v Čechách, ale u nás sa to nejaký čas opäť vrátilo na 60 km/h, kým sa to v rámci EÚ nedalo zas na 50.
Ale, samozrejme, tá 50 zmysel má, všetko o tých brzdných dráhach písané vyššie samozrejme platí. Akurát niekedy je päťdesiatka aj tam, kde by byť nemusela.
27. 9. 2017 10:36
Re: hlavne je potreba napsat
je to kompromis.
nekdo by to rad videl na 30km/h, jinej by mozna chtel ve meste jezdit neomezenou rychlosti, protoze prece zastavi na miste...
kazdopadne se uvadi, ze pri srazce s autem ma chodec 50% sanci ze zemre pri 50km/h, ale uz 80% pri 60km/h ze zemre, coz je dost podstatny rozdil. a k tomu je potreba pripocitat jeste zraneni, v obou pripadech vetsinou velmi vazna...
Avatar - fOE
27. 9. 2017 10:40
Re: hlavne je potreba napsat
Tak plosne 50 je dobra vec, navic vedla ke zruseni spousty 40 ktere nenahradila 30, ale proste se tam dnes jezdi 50 (mluvim o Slovensku co vidim kolem sebe). Coz je spis k uzitku. Tam kde je pak 50 zbytecne je zbytecne kvuli necinnosti (nebo naopak kvuli prehnane horlivosti) urednika, za to tezko muze to cisilko v krouzku. Vsude se da 50 znackou zvednout na 60-70-80-uff, jsem se nejak rozjel >:D proste na vic. S 50 ve meste tak problem nemam, to uz spis s tim urednikem. ;-\
27. 9. 2017 13:42
Re: hlavne je potreba napsat
Taky si na to pamatuji.Pořád nevím, proč se to ze západu přizpůsobovalo tak polovičatě, proč, když se příbírá "A" proč ne i "B"...limit v obci 50 se jim hodí, ale rychlost mezi obcemi zvýšit z 90 km/h na 100 km/h tak jako v Rakousku a v Německu ...to už jaksi ne. Jsme přeci v Čechách.. tady se "opratě nepovolují". Podle mne je pro dnešní auta ta devadesátka zbytečně opatrná. Němci i Rakušáci v tom mají jasno.
27. 9. 2017 15:16
Re: hlavne je potreba napsat
Ale zas musíš vziať v úvahu, že tie cesty majú Nemci aj Rakušáci predsa len v podstatne lepšom stave. Navyše, pri maximálke 90 aj tak mnohí jazdia 100-120, keď zdvihneš limit, tiež ho budú prekračovať rovnakou mierou. Bez ohľadu na parametre cesty. A úprimne, na mnohé cesty III. triedy jak v Čechách tak na Slovensku by sa hodila tak sedemdesiatka...
27. 9. 2017 17:35
Re: hlavne je potreba napsat
Přizpůsobení se stavu cesty je tvá zodpovědnost. Na řadě míst je i ta 90 příliš. A někde lze jet v pohodě 100. Že se bude limit překračovat pořád stejně, je podle mne nesmysl.
27. 9. 2017 19:27
Re: hlavne je potreba napsat
Přesně, tady se pořád argumentuje jako, že když je limit 100, tak na nějaké silnice by to bylo moc.Nejde snad o to, že řidič musí přizpusobit rychlost jednoduše řečeno "všem okolnostem"...Příklad: když projíždím okresky třeba v serpentýnách, tak přizpůsobuji rychlost situaci a přeci nejedu 90, ikdyž je to možno. Tady jde o to, že pokud pojedu rychlej než je 90 a jsem změřen tak jsem viník, kdež to v Německu jsem v suchu.
Stejná paralela jako u alkoholu. Já si po obědě můžu klidně tád třetinku piva a jet, ovšem pokud jsem na západ nebo jih od našich hranic. Tady jsem pirát silnic a bez papírů ! >:D
27. 9. 2017 20:02
Re: hlavne je potreba napsat
Nevymýšľaj nové urban legends. Na 50 to kleslo v 2007, nemalo to s EU nič spoločné
Avatar - Aoyagi
27. 9. 2017 10:32
Re: hlavne je potreba napsat
To bude tím, že topten mluví o vzdálenosti, kterou (v průměru) řidič potřebuje k zastavení, ne jen o brzdné dráze.
Avatar - removed
27. 9. 2017 11:47
Re: hlavne je potreba napsat
Naprosto nechápu, co rozporuješ. Nejen že je toptenův výpočet správný, ale reakční dobu, kterou udáváš, mají možná okruhoví závodníci či piloti F1.
Doporučil bych ti nějaký cvičný autodrom, ať si uvědomíš, co je to vlastně ta reakční doba, brzdná dráha,a proč je například doporučován odstup od vozidla jedoucího před tebou minimálně 2 sekundy.
27. 9. 2017 17:47
Re: hlavne je potreba napsat
V Německu se doporučuje 1,8. ;-) A přestupek je to pod 0,9. V reakční době je faktorem, jestli to očekáváš. Když za někým jedu, tak se mu plně věnuji a jsem neustále připravený brzdit. Od určité vzdálenosti jsem v pozoru, napružený, připravený k okamžité reakci. Jako když děláš test reakční doby a víš, co se má stát, jen ne kdy. Na rozdíl od vyhýbacích manévrů, kdy jde typicky o reakci na nečekanou situaci (skočila ti před auto srnka atp.). Tam jsou časy mnohem delší, protože musíš vyhodnotit situaci a rozhodnout se pro reakci.

Problém těch dvou vteřin je, že se v praxi dost těžko dodržují, protože ti tam neustále někdo vjíždí. Jo, když jede rychleji a za chvilku zmizí do bezpečné vzdálenosti, tak budiž, ale někdo si tam prostě zaparkuje. Nedávno jsem měl extrémní případ, kdy to ženská píchla z levého asi pět metrů přede mne ve 130 a prostě na té pozici zůstala, snad něco řešila.
27. 9. 2017 13:28
Re: hlavne je potreba napsat
Při tvojí době potřebné k zastavení raději nikam ani nejezdi a řekni někomu ať tě odveze
Avatar - nathan
27. 9. 2017 22:50
Re: hlavne je potreba napsat
Hlavně je potřeba napsat, že 90 % řidičů jede v obci tachometrových 50 a ve skutečnosti je to cca 44-46, protože každý tachometr udává rychlost vyšší než skutečnou. Vrcholem jsou borci co jedou tachometrových 45, to pak podle GPS když sleduju, vychází na 39 skutečných. To je prostě masakr jet za takovým troubou přes celou dlouhou vesnici, no :-!
27. 9. 2017 09:56
není to o rychlosti
...ale o schopnostech. Někteří jezdí na 50 radši 40 a stejně jim to nepomůže. Stejně tak SLEPÉ dodržování všech rychlostních předpisů a stupidní ježdění "od cedule k ceduli" vede akorát ke zvýšené agresivitě a větší nehodovosti protože těch pár normálních to už za takovýmto ***m prostě nemůže vydržet. Takže všeho s mírou, i rychlostních limitů.. :-! :yes:
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Aoyagi
27. 9. 2017 10:05
Re: není to o rychlosti
No jo, pro někoho je normální primitivní agresivita, pro někoho civilizované ježdění, kterým nikoho neomezuje ani neohrožuje.
Avatar - lyon667
27. 9. 2017 11:45
Re: není to o rychlosti
Sice neohrožuje, ale omezuje.
Avatar - Aoyagi
27. 9. 2017 11:52
Re: není to o rychlosti
Ano, striktně podle zákona to je omezení. Z pohledu logiky ovšem nikoliv.
27. 9. 2017 10:30
Re: není to o rychlosti
Takže ten, čo limity nedodržuje, je normálny, ten čo dodržuje, tak je idiot? Ty si z ktorej višne spadol, chlapče?
27. 9. 2017 17:53
Re: není to o rychlosti
...No,ten co je slepě dodržuje bez vlastního rozumu je idiot. Ja sem od nikud padat nemusel, nejsem zo Slovenska >:D :yes: :yes:
27. 9. 2017 10:44
Re: není to o rychlosti
az na vyjimky jezdim od cedule k ceduli 60tacho na tempomat a nemam problem. nemusim nic resit, o necem premyslet, sledovat kde je jakej policajt, protoze si me policajti nevsimaj. takhle jsem si na to zvyknul, podobne jako jsem si zvyknul, ze se poutam, kdykoliv vlezu do auta. mozna tim nekomu zvedam krevni tlak, tak proc me ale nepredjede a tahne se za mnou??.
27. 9. 2017 10:00
Nejlépe je jet 30 m za kamionem
70 a všichni jsou spokojeni..
Rozbalit vlákno
0
27. 9. 2017 11:16
50 je ok
pamätám si 60 v obci, často sa tam práskla 5 a 70 tacho. To už bola pálka, pri ktorej decká a babky lietali jak holubičky. Reálne sa teraz väčšinou jazdí 55/60 tacho a to je ok rýchlosť aj na jazdu aj na bezpečnosť. Včera som v bratislave išiel po dvojprúdovke vpravo a vedľa mňa vľavo plechová dodávka začala spomaľovať až zastavila. Spomalil som s ňou, lebo nebolo jasné, prečo spomaľuje a zastavuje, na smerovku som mu nevidel a mohol tam byť chodec alebo auto, ktorému sa dodávka rozhodla dať prednosť aj keď prechod pre chodcov tam nebol. Samo, keď som zbadal, že len odbočuje vľavo, hneď som išiel, ale to už borec za mnou stihol rozpažiť ručičky, že prečo spomaľujem (on možno videl smerovku na dodávke z jeho pozície a zúrivo ma obehol a pokračoval min. 70 na úseku so 40. Toto je presne ten borec, ktorého reakčný čas v diskusii je stotina sekundy a jeho auto (mejnstrím) zabrzdí na 5 m zo 100, ktorý by pre sekundu strieľal a po takejto ceste mestom musí byť na psychiatra.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - removed
27. 9. 2017 11:53
Re: 50 je ok
dobrej koment :yes:
27. 9. 2017 17:23
Re: 50 je ok
No tak nevim nevim. Za prvni mluvis jako kdyby bylo pri povolene 60 naprosto normalni, ze lide srazeli babicky a deti-coz si tak uplne nemyslim.
A na druhou stranu-asi bych na Tebe taky "zamaval", kdyby jsi se bezduvodne rozhodl zastavit a zpomalovat pokazde kdyz zpomali auto vedle. Nezlob se, ale podle Tveho popisu nevidim jediny duvod pro Tve zpomaleni a povazuji to za nebezpecne, zbytek provozu ocividne Tvoji reakci necekal.
A dovolim si navic rypnout - mozna to chce lepe sledovat provoz. Bud jsi mel videt, ze tam nikdo nejede nebo nejde pres prechod nebo videt smerovku auta vedle. Na lidi, kteri zpomaluji a zastavuji "kdyby nahodou" nebo uplne nejlepe ty "hodne", kteri zastavuji na hlavni a poysteji chudaky z vedlejsi (zatimco zastavi a ohrozi 20 aut za sebou), by se mela zamerit policie, jsou pro okoli podobne nebezpecni jako ten blb co te nakonec ve meste predjel 70...
27. 9. 2017 20:04
Re: 50 je ok
"Bud jsi mel videt, ze tam nikdo nejede"

Jo jo jo pres plechovou dodavku :-)
28. 9. 2017 11:31
Re: 50 je ok
nezastavil som bezdôvodne, mal som dôvodnú obavu, že spoza dodávky vylezie chodec, už sa mi to stalo. Zbytok prevádzky nebol ohrozený, aj dodávka aj ja sme spomaľovali primerane, nie tak prudko, aby sme niekoho ohrozili. Radšej zastavím na kdybynáhodou, akoby som raz v živote dal niekoho dole. Ten úsek je na také situácie bohatý, je tam 40, na jednej strane internáty, školy, na druhej zastávky mhd, mekáč, lidl, pumpa. Na hodného sa nehrám, tiež radšej nepustím chodca mimo prechodu, ak hrozí, že niekto iný nemusí môj úmysle pochopiť. Tú fintu ako vidieť smerovku veľkej plechovej dodávky na druhej strane, by si mi mohol prezdradiť.
27. 9. 2017 18:34
Re: 50 je ok
To není o postoji v diskuzi, v tu chvíli je slušná šance, že je naštvaný a nebezpečný (v hlavě má přítmí a vidí rudě). Snažím se nepřilévat olej do ohně, protože jen ze sledování takové epizody někdy běhá mráz po zádech. Takový člověk by si nejlépe měl dát oraz.
27. 9. 2017 16:46
50 je rozumná ale 30 je ...
Ty třicítky co tedˇ všude tlačej dementi ze strany zelenejch, to je na internaci v pakárně. Ještě 40 u škol beru ale ty 30 to je fakt proti zdravýmu rozumu. To je stejně blbý jak 50 na Strakonický, to už fakt je na defenestraci!
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Aoyagi
27. 9. 2017 20:35
Re: 50 je rozumná ale 30 je ...
Ta padesátka od Branického mostu po Dostihovou je asi fakt demence. Nenapadá mě jiný důvod, proč by tam byla kromě toho, že tam jsou nájezdy, které ale rozhodně nejsou důvod k něčemu takovému. I když místní možná mají jiný názor.