Jak známo motor je srdce auta a jako velký fanda aut bych nesnesl v autě něco, co má stejný počet válců jako HTP. Moc by mě zajímalo jestli tříválec přináší reálnou úsporu spotřeby oproti čtyřválci. Úsporu to jistě přináší ve výrobních nákladech, zvláště když se to dá zamaskovat požadavky EU. Taky by mě zajímalo, kolik lidí by dalo přednost tříválci před čtyřválcem ecoboom, kdyby byla možnost vyběru při stejném výkonu.
i v pposledním 5.testu Focus Golf BMW 1, MEgane a I 30, focus prave diky 1,0 ecoboostu skoncil na prvnim miste spolu s Golfem (pro Giolf vetsi prostornost v kabine) a spotreba byla o vic jak litr nizsi nez u konkurence :-) a tím potvrdila onu uspornost 1,0 Ecoboostu a samo i jeho jine kvality.....toz at se jim dilo daří :-)
Kombinovana spotreba je u 1,6 ecoboost cca 6 a dle sprintmonitoru 8l, coz je jasny dukaz ze tudy cesta k uspore nevede. To ze ma 1,0, tudis maly obsah je dobre tak do mesta kdy to zere malo v kolone, ale pokud to ma jet tak to musi zrat. Ona ta bublina s turbama za chvili splaskne ;-) Mnohem zajimavejsi je jiny zdroj energie(el.) nebo rekuperaci energie, vypinani valcu, upraveny cyklus.
Jenze ten 1,6 ma 150-180 koni :-) a to by jsi chtel aby to jezdilo za kolik? kor kdyz kazdeho ten výkon svadi k rychlejsi dynamictejsi jizde.
Predtim meli 2,5 V6 vykony kolem 170-190 koni a zrali 10l/100km ve stejne tezkych autech.
Velmi povedeny je novy 2,0 turbo od BMW, ktery i diky 8st. prevodovce ma velmi nizkou spotrebu.
tak asi tak:)
k elektrine radeji no coment...auto za 1 mil. velikosti a zpracovani skoro fabky ci nizsi stredni tridy a dynamiku rovne nějaké prelozene mule :-) tomu rikam super technologie ;) a po 100km muzu na par hodin odpocivat...to bych nikdy ani na jednani nedojel >:D
To je prehaneni, to auto muselo jezdit dole jako bezne 1,5l. V porovnani 1,3 v Sade to muselo byt lepsi. Nikdo nerika ze to jezdilo za 8 nad 5 tisicema, ale dlouhodobe. To auto umoznovalo pokud bylo treba zvysit v porovnani s beznejma lemrama dvojnasobne vykon, jiste ze na ukor spotreby. To ze to byla lemra vetsinou pisou jen Ti co v tom nesedeli, nebo tomu nalozili a pak se jim to zdalo dole liny ;-)
Osobne bych si dnes pral motor +/-1,8l, ktery by fungoval s Atkinsonovym cyklem a pri male zatezi by stlacoval objem tak 1,2l a v pripade zateze by pripojitelny kompresor dofoukl na 2,5l ;-) Plynule by to pri otackach prechazelo a bylo by to ok, nebo aspon doufam ze u Hondy ten Atkinson jeste prodlouzi, aby to kleslo objemove pod dnesnich 1,5l a trochu zvednou otacky u nove 1,8l, co ma prijit.
Tohle nejde srovnávat. Kdysi s k celkové hospodárnosti přistupovalo úplně jinak ... neexistovaly stop-starty, inteligentní dobíjení, elektrické posilovače řízení, čerpadlo oleje se variabilním výkonem a další "blbůstky", prostě motor musel více živit příslušenství auta.
Noha na plynu v Hondě, vír v nádrži Fordu >:D. Kombinovanou spotřebu u 1,6 Ecoboostu 8 litrů? Věř tomu, že jsem během 20 000 km nepřekročil ani 7 litrů. Momentálně jezdím za 6,3, resetováno před cca 1400 km. Až pojedu s Ecoboostem za 8 litrů, pojedeš za mnou v závěsu podle navigace. :-)
Kdyz si neprekrocil 7l, tak jak si jezdil? dle sprintmonitoru je rozptyl 6,25-11,75l.
Podle hodnot udavanych vyrobcem(212km/h, zrchleni 8,7s) to zase s tou navigaci nebude tak horky ;-)
Napis za kolik Ti to udela z 90-140km/h.
Myslím že jezdím naprosto normálně, obec tachometrových 60, dálnice 140, okesky jak to jde 90-120. Za kolik mi to udělá z 90-140 nevím, auto je dle mě
dostatečně pružné. Spritmonitor - no když jsi nějaký Helmut natankuje plnou a vjede na dálnici a pak to tlačí dvoustovkou, tak pak mu vyjde klidně přes deset. Tomu věřím. Já ti píšu o dlouhodobé spotřebě. To že si to papnne při nějaké ostřejší RZ, to je jasný. Ale taky se dá v poho najet 850 km na nádrž po rezervu.
...nevim,ale tohle mi prijde jako srovnani jablek a hrusek, litrovy 3 valec, neni stejny typ auta jako 1,VTI 160k....navic pokud bych srovnal ceny novych aut, tak jsme nekde jinde...to auto neni primarne urceno k tomu, aby s tim nekdo jel na krev...pokud chce tak nekdo jezdit, at si kouppi BRZ >:-[]
Existuje vobec litrove stvorvalcove turbo? Kdesi som cital, ze idealny objem pre valec je 300-500 cm kubickych...aj preto jedna-patky mozu byt trojvalce....znie to na ble :-(
Navrat k litine z hliniku zduvodu vetsiho namahani je jasny dukaz ze ten motor dostava zabrat. Videl bych to na 5-lete testovani na nedobrovolnych dobrovolnicich a pak uvidime.
prave proto ze lip vede teplo je hlinik co se tyce material ke sporeni tepla na bloku naprd, ma vyssi tepelne ztraty.. rychleji ti to teplo prenasi do ruznych nastaveb motoru a rychleji ho vyzaruje do okoli. Narozdil od litiny.
To souhlas, rechleji motor chladne. Ja reagoval na rychlejsi ohrev, kde plati co nejlehci motor a hlinikovy ;-)
To sporeni tepla si myslim ze je taky trochu sporny. Motor musi mit spravnou teplotu a je jedno jestli do okoli tepelnou energii odvadim vodou chlazenim ci vzduchem. Ty ecoboosty muzou mit problem s zivotnosti z duvodu castych a rychlejsich zmen teploty a to potom jo.
Litrové turbomotory nikdo nikdy nedělal. V Japonsku se dělají turbomotory 660 ccm, což je maximální povolený objem motoru pro tzv. Kei car, takové ty malé hranaté hnusoauta, které mají v Japonsku daňové a pojistné výhody.
Ideální objem válce je jedna věc, druhou věcí je ideální počet válců ... u čtyřtaktního motoru se za rozumný základ považuje čtyřválec. V dřívějších dobách byly motory s litrovým i menším objemem skoro vždy čtyřválcové, až v dnešní době začalo tříválcové "šílenství".
Tak litrove trivalcove turbomotory se delaly v Japonsku uz od osmdesatych let, akorat to byly jeste "drevni doby" a moc se to nechytlo. Nalistuj si Daihatsu Charade CB60, melo to utrapenych 68 konu z litru . Nechci to nejak do hloubky zkoumat, ale myslim tech automobilek co s tim tehdy koketovalo bylo vic. Jak rikam, drevni doby :-! .
jj vsichni by chteli V8 , ale nemaji na to..jen hubu plnou kecu. To ze nekdo nabidne jinou technologii a laternativu...ktera si vede kupodivu dobre...takje problem
Nikomu nic nevnucuji. Mám šestiválec 3,0d a naprostá spokojenost. Spotřebu neřeším, ale když už jsem to nakousl tak mi 6l/100km ještě nepřelezla. Prostě nějaké "prdítko" s třemi hrníčky nechci. Je to jen můj názor.
Stačí si vyhledat veškeré testy tzv "downsitzingu" a každý si udělá vlastní úsudek. Z těchto motorů nejsou nadšeni ani sami výrobci, ale bohužel je musí dělat ,aby nakrmili Evropskou nesmyslnou legislativu. Využít výkonové možnosti malých přeplňovaných motorů vždy znamená nárůst spotřeby na 15l/100km a více a to bez rozdílu značky. O životnosti nemluvě.
Nejvíc mě ale dostal někdy nedávno chlapec co se tu vypisoval, jak koupil VW CC 1,8TSI a v honbě za co nejnižší spotřebou jej osadil co nejmenšími koly s green pneu.
To už je tak do "koutku pro ženy".
No tak jsem s octavkou 1,9 tdi(pd) jezdil do 5 litru, ted jezdim s tou novou 1,6 a vetsinou se vejdu do 4,5 ... tzn se seluznym sestivalcem neni duvod proc by se do 6-7 litru clovek nemusel vejit, kor pokud to je v malem lehkem aute jako je treba trojkove bmw
nu u klasicky 3,0V6 nafty at je to audi nebo bmw nebo vw tak pokdu to clovek pouziva pracovne..a jezdi svizne...a vyuzivba dalnici a mesto zacpy atd. tak se to cucma kolem 8-9...aspon moje zkusenost
hm, tak v tomhle fakt musim uznat, ze u BENZINU zmenseni motoru a hlavne jeho naplni funguje. V6 2.5 200 koni mi zere pomeste bezprostredne po startu 14l na sto, behem prvnich 15ti minut se ohreji lambdy a prestavi jednotka, tak to klesne na nejakych 12.5l na sto a teprv po poradnem zahrati a tak 40 minutach jizdy to sleze nekam na 11l na sto a dal to uz neklesa. Mimo mesto je to jina kava, tam to po 15 minutach pri 100ce zere nejakych 8l. Niz to nejde, leda s kopce se zavrenymi okynky, vypnutou klimou a v zavesu za kamionem :-! kazdopadnepro me je ridicsky rozhodne lepsi ridit tu starou poctivou 2.5l sestival atmosferu nez litrovy trihrnek turbo a "setrit". Stejne naklady na benzin jsou u me jen prubezna a v podstate zanedbatelna polozka :-!
A to se musí? Prostě má velkou výkonovou rezervu aby mohl vyřešit nějakou krizovku. To je jako dálnice v německu. Většina aut tam taky jede 130-140, přestože můžou jet třeba 1.000 km/h když jim to tolik pojede.
S tímto souhlas. Zde je to trochu komplikovanější, resp. z mého pohledu úsměvné, když v podstatě základní, nejmenší motor je prezentován rychlostním rekordem (rekordy), ale nic to nemění na faktu nejmenšího/základního motoru v nabídce. Kdo chce jezdit (ano, jezdit může každý vnímat jinak) a koupí tento základní motor je dle mne hlupák. Pro lehkonohého spořílka, který na dálnici stráví 2 (pro něj) nejhorší dny roku naprosto OK.
Bohužel, pojem sportovnost je dnes velmi zdeformován.
Co to meleš za bludy, že spotřeba na kW s objemem klesá - to je pěkná blbost, je rozdíl jezdit s velkým a malým motorem po městě v malých rychlostech nebo na dálnici, ale spotřebu neudává objem motoru nýbrž jeho výkon a následně, s jakým průměrným výkonem který řidič jezdí. A vzhledem k tomu, že většina dnešních motorů má max. výkon někde těsně před omezovačem, pak je jasné, že lidi s malou spotřebou motor moc netočí(nejezdí kolikrát ani s polovičním výkonem motoru), ale jinak je to vždy o výkonu - vzhledem k tomu, že z jednoho litru benzinu je možné dostat necelých 9kWh výkonu, pak je jasné, jaká by měla být spotřeba za hodinu při ustálené rychlosti, ke které auto využívá určitý výkon, samozřejmě je potřeba započítat účinnost motoru, která nepřevyšuje 50% a hned jsou čísla jasnější (a to ještě nezohledňuji odpor vzduchu, tření ostatních součástek - ložiska, převodovka atd...)
Hele blude "jezdit" bylo mysleno pro zabavu a ne po meste a nebo to mimo mesto tlacit >:D
Takze mam 1,3 73kW motor se spotrebou 5l, ale 100kW 1,6 bude mit treba 6l, coz je realny. Kolik vychazi spotreba na kW?
Mysleno tak, ze kdyz honis mensi objem s nizsim vykonem a jezdnimi vykony se vyrovnas vetsimu objemu s vetsim prebytkem vykonu tak se i stane ze ten prcek bude mit vyssi spotrebu. >:-[]
no ono to tak je. Treba kdyz se delaly hokusy pokusy s mercedesem A38 AMG TwinEngine 250 PS se dvema 1.9tkami, tak taky nestoupla spotreba na dvojnasobek spotreby jedne 1.9tky, to je snad logicke, ne?
Kombispotřeba je sice 5 litrů, ale docela by mě zajímala průměrná spotřeba při rekordních jízdách. A taky kolik benzínu se celkem při téhle promoakci vyplýtvalo. Tím se ale Ford nejspíše nepochlubí :-)
ve 160ti a s motorem na plny plyn a otackomerem v omezovaci za 7l ? Tak to ponasob dvema a budes nekde u reality.
Pod 14l to nepujde ani nahodou. Hlavni problem turbobenzinu je totiz v tom, ze pri plnem plynu MUSI davat bohatsi smes, jinak si prehreje a znici turbo.
A jéžiš ....................................... už je to tady. Úplně jako u Priusu, to bylo taky hluku ................ ohrožený druh v zoo apod.
Nemyslím že Ford uspěje.
uspeje....uz ted u Focusu je v evrope kazdy ctvrty moto ecoboost (cisla nekde uvedene za duben nebo kveten..vcile nevim) A je to prvni mesic kdy se plne prodava 1,0EB..tak ze predpoklad bude jeste vic. Kdyz odecteme fleety s dieslema..tak je to dobry vysledek.
to se ukaze az po 10ti letech, jestli je dobry napad montovat do aut motory ze sekacek a skutru dovybavene turbem. Papir a reklamni slogany snesou vsecko, ale az praxe ukaze. A nejpadnejsi argument nakonec / kdejaka blba 15 roku stara ctrnactistovka ctyrvalec umi uplne stejnou spotrebu jako to litrove turbo a navic se plus minus vi, ze vydrzi nejakych 300 tisic km a 15 let v provozu bez vetsiho zavahani. Vzhledem k tomu, ze tahle auta kupuji lidi, co moc nenajezdi.. tak to budou mit ta nova downsizovanatrivalcova turba docela krusne. Ano, jsou modernejsi, ale ta modernost se v praxi nicim neprojevuje. Maximalne jsou to trochu mene zdechle motory jak ty klasicke, ale taky si to radne nechaji zaplatit na spotrebe, takze... pro cilovou skupinu uzivatelu celkem k nicemu.
jak pisu: Maximalne jsou to trochu mene zdechle motory jak ty klasicke, ale taky si to radne nechaji zaplatit na spotrebe, takze... pro cilovou skupinu uzivatelu celkem k nicemu
Tak to chci videt nejakou blbou 15 let starou crtnactistovku, ktera vydrzi 300tis km bez niceho :-) a hlavne..v te dobe emise byly neznama vec a vybava a bezpecnsot a stim souvisejici vaha automobilu taky. Neberu v potaz, ze tehda malo kdo s takovym pidi motorem mel klimu...navigaci..a jine elektro zrouty....
Boze to jsou zas nazory.
Zvlastni je, ze nikomu nevadi, ze kdysi zdechle diesly bez turba existovali a ted jsou bezne dve nekde tri turba na dieslu...a je to ok?? jen v benzinu je to problem??
A dynamika a pohodlnost stare 1,4 versus novym turbum....je uplne nekde jinde....v prd... >:D Z moji zkusenosti stare 1,4 nejlepe 55kw...sotva takove auto uvezou..viz prvni generace octavky...a ve 4 lidech..to bylo jen o modleni ta jizda....to se s novym Ecoboostem a taky TSickem neda srovnat...
zamenujes pojmy s dojmy. mame tu cilovou skupinu spotrebitelu .. svatecni ridice, absolventy autoskol, duchodce... vsichni takovi kupuji zakladni motory, najedou tak 5tkm rocne, jsou radi, ze se vubec udrzi ve svem pruhu a jejich auta umiraji bourackama a v lepsim pripade nahodnymi zavadami, nikoli opotrebenim. Co jim prinasi downsizovany turbomotor ? vykonovou spicku, kterou nepotrebuji, slozitou techniku, ktera bude IMHO nachylnejsi na spravnou obsluhu a servis, dalsi narust elektroniky, ktera kdyz se pokazi spusti lavinu mechanickych zavad... a spotreba stejna jako u prastarych ctyrvalcu. Podle EU to je bomba, podle me to je ... Evropani sazeji na trivalce turbo a treba takova Kia + Hyundai jdou zarputile cestou dalsi evoluce ctyrvalcu bez turba. Osobne myslim, ze varianta 2 je spravne, minimalne z globalniho hlediska. Varianta jedna je prodejna jen v Evrope / muj nazor. jinak turbo v dieselu a turbo v benzinu je uplne jina story, u dieselu to je o dalsim zvetseni ucinnosti (uz tak vyssi jak u benzinu) zato u benzinu to je vylozene sportovni zalezitost.. vydupat vic konu z mensiho objemu a hmotnosti - at to sezere co to sezere. Presne tak se chovaji i ty male downsizovane turbomotory pod zatezi. Velke turbobenziny si papnou s pedalem na podlaze 30l na sto uplne v klidu. A ty male si daji nasup tak 14l ... muj odhad. Mnohem vic nez vetsi atmosfery jedouci na hranici maximalniho vykonu. Treba v otcove c3jce 1.6 5st manual jezdim dlouhodobe za 4.8l a nejvyssi spotreba co jsem mel byla kolem 7l a to jezdim polovinu provozu mesto a pouzivam cele spektrum otacek. Auto to je celkove zoufale, ale jeho motor mam docela rad.
tak to pletes trosku ty:D pro svatecniho ridice je ona 1,4ka ci 1,6 bez turba...ale i on..pridje na chut..tomu, ze kdyz chce predjet, tak nemusi tocit jak sileny..aby mu ta jeho zdechlina jela...jen slapne a turbo udela vrn..a jede .) hend...a i s celou rodinou...co u tech minulych zdechlin nejelo.
..btw..2,5 v6 mel pri plne zatezi na 2rycl stupen 55l/100km to stejne ma 2,0 ecoboost pri mnohem vetsim tezsim aute a jinych emisich.
a zbytek uz nema ani cenu komentovat >:D az to vsecko najedes tak pak komentuj :-)
Už tě pozoruju delší dobu, tvé názory a odhady nejsou podložené žádnými zkušenostmi, píšeš naprosté nesmysly.
Downsizingový turbomotor naopak oproti atmosféře nenabízí takovou výkonovou špičku jako atmosféra, táhne od spodu, velmi často s plochou křivkou točivého momentu, proto jsou pro tyto sváteční řidiče výhodnější, nabídnou v pro ně běžných otáčkách výkon.
Nárust elektroniky se nekoná, víceméně totéž, co v atmosféře, jediný rozdíl je v turbu, ke kterému je prostě nutné se umět chovat. Pokud ale řidič odrovná turbo, tak stejně by zkrátil životnost i atmosféry.
Spotřeba je nižší, stačí se podívat na spritmonitor a stejně výkonné starší motory prostě berou více. Tu otcovu 1,6 v C3 můžeš sotva přirovnat ke slabší 1,2 TSI 63kW, za tolik ale budeš jezdit i veFabii, s tím rozdílem, že s tím TSI kdykoliv té C3 ujedeš.
Trochu zapracuj na té účinnosti a turbu, opět nesmysl.
Ty jsi ještě žádný turbobenzín evidentně neřídil a pokud se řídíš pal. pc a jeho aktuální spořebou, tak jsi naivka.
Jinak já jezdím atmosférickou 1,6 16V s Euro3 a třeba TSI nebo TCe bych jí dal přednost hned, ale to chce prostě taky jen teoretizovat a jezdit. Mám pocit, že to Porsche v tvém profilu je taky sousedovo... nebo tatínkovo... a jo, ten má C3.
1.2 TSI v jakekoliv specifikaci neda 1.6 VTI 120 PS ani omylem. Jedine co z tech tvojich blabolu dava smysl je to, ze v C3 se mi chova subjektivne ziveji (udavaji 0-100 pod 9s), v tezsim Focusu uz by to takova slava asi nebyla. Ale tim hur pro eco boost 1.0l, ktery to rozhybava na stovku za kolik ? 12 sekund ?. A s tim zatahem ze vsech otacek u turba to je zas pravdy pul. Nekomu to vyhovuje, mi teda absolutne ne. Radsi si 2x podradim, nez ze dam jen plny knedlik a pak mi vykon zvadne v nejmene vhodnou dobu a neudelam s tim vubec nic. Taky te pozoruju, sebevedomi ti nechybi, ale to je tak asi vsecko.
To je tím, že jsi nejel ničím jiným než tatínkovou 1,6 VTi. Teď píšeš o podřazení, když jsem ti vysvětlil, jak to chodí. Inu znalosti bídné...
Mimochodem, 1,6 VTi je opravdu perfektní motor, zrovinka předevčírem jsem s ním jel v nové 208. Samozřejmě je perfektní hlavně ve své kategorii atmosférických 1,6 a považuju ho za jeden z nejelepších, lepší než třeba 1,6 GDI. Jenže pokud se nebavíme o sportovní jízdě, ale o každodenním silničním chlebě, tak bohužel, 1,2 TSI (pokud správně funguje, bohužel) je příjemnější a dynamičtější společník... a tišší.
Hlavně, že jsme se dole shodli, že existuje i převodovka. Někdo zase nechce zvadlou atmosféru a podřazování, ale klidně si o 1 stupeň odřadí o 1000 ot. níže.
zase neumis cist text... Radsi si 2x podradim, nez ze dam jen plny knedlik a pak mi vykon zvadne v nejmene vhodnou dobu a neudelam s tim vubec nic.... takze pokud prerazujes v momente , kdy je tvuj zadni naraznik na urovni cumaku kamionu a v protismeru se vynori druhy kamion , tak jsi fakt dobrej kaskader a preji ti s tim hodne uspechu. Proste fakt ze s atmosferou ve 4tisice rpm nasadim k predjeti a ukoncim ho s 6500 rpm na spicce vykonu s tim, ze mam jeste 500 rpm k dobru a jedu porad na stejny kvalt nic neudelas, protoze ten slavny turbobenzin s kopancem odspodu zvadne v 6000 rpm jak lilium a budes akorat tak v pulce predjizdecihop manevru. A nezbyde ti nic jineho, nez to drzet v omezovaci a modlit se, protoze preradit rozhodne nestihnes.
nejsem zastáncem evropský šaškárky s malobjemovejma motorama . z vlastní zkušenosti , můj kolega vlastní 1.6 16V jezdí sním každý den jeho zacházení s tímto motorem se může někomu zdát jako barbarství . sedne do auta otočí klíčkem a jede a není problém aby tomu hnedka dal do 4000 až 5000 ot prostě jede nestará se o nějaký zahřívání nebo dochlazovaní , motor má už 150 tis (všechny najel on) a ten motor je jak funglovka , žádný cvakání žádný bouchání žádný kolísání otáček nikdy nebyl s motorem problém. Takto se chovat k 1.2 TSI odhaduju že po 50 tis km je něco K.O. (turbo, pístní koružky ...) z mojí zkušenosti . druhý kolega vlastnící stejnou značku automobilu ale s motorem 1.5 DCi plus mínus stejný rok výroby plus mínus stejný výkon , s DCi se jezdí pohodlně krásný zátah od spoda na rodinou krabici dobrá dynamika, 130 tis km turbo K.O. výměna pístních kroužků , (auto kupoval lehce ojeté) zjistil že jeho DCi bylo čipováno na 96kw ...Dneska už se nedělaj auta aby najezdila 400 tis km ale aby přežila záruční dobu :-) do všeho nacpou Turba nejlíp dvě a i když si v autě uprdneš rozsvítí se ti kontorlka motoru!
Nelze podobně paušalizovat, najel jsem jako první majitel s 1,9 TDI hodně přes dvěstě tisíc km a turbo bylo stále ve velmi dobrém stavu a po mě s ním druhý majitel najel minimálně dalších 150 tis. km a turbo stále v pohodě.
Naopak u 30d odešlo turbo už po 25 tis. km, auto už nebylo v záruce, ale BMW naštěstí přesto zaplatilo materiál a já jen práci..., tak si pak vyber podle čeho to budeš obecně soudit.
1,6 16V mám taky a najeto 300t na LPG, je to bytelný motor. Ale mám známého, který má 1,5 dCi ve služebním autě a těch 300t najel taky bez výměny turba a to jezdí proti mně opravdu jako "prase". Těžko soudit...
vidím to stejně, nejlepší benzínové motory má Toyota, a při srovnání parametrů jejích motorů a evropských downsizingových motorů se žádná revoluce nekoná, jediný rozdíl bude v menší životnosti a zvýšených nákladech downsizingových motorů.
Hm, mne sa ale pri tomto porovnávaní spotreby "vtedy a dnes" páči jedná zásadná, hoc opomínaná vec - pri tom porovnávaní spotreby si porovnaj aj hmotnosť vtedy a dnes, výbavu (a teda zaťaženie elektrikou) vtedy a dnes... Ak píšem A, tak je pekné napísať aspoň B, ak už nechcem vymenovať celú abecedu.
Největší nebezpečí, že tříválec bude dělat kravál a klepat se jak ratlík se podařilo skvěle vyřešit a motor je nejtišší a s nejlepší kulturou chodu ve třídě. Klobouk dolů.
no, dobra vytunena sekacka... motor se da odhlucnit, vibrace se daji pohltit... ale kultura behu, rozjezdy z krizovatek z malych otacek atd.. to se jako poresi jak? Dame tomu pomocny elektromotor ? 8-s
U těchto nahrávek hodně záleží kam se postaví mikrofón, zda je směrový nebo všesměrový etc. V testu (mezi 1.4TSI, TCe130, 116i, a 1,6 atmo Hyu) Ford jednoznačně vyhrál jak naměřenými dB venku, tak naměřenými dB v kabině a tak i kulturou chodu (vyhrál i spotřebou a jediné kde trochu ztrácel na ostatní čtyřválcová turba byla pružnost, atmosféru samozřejmě rozsekal).
muzu odsouhlasit co se tyka tichosti 2,0 ecoboostu.....to cvrlikani kdyz otevru kapotu jde slyset taky, rikam tomu sici stroj >:D . ale jinak tichost sama.....az me znamej rekl, zdlai tam nemam elktromotor..ze to tak jen potichoucku "bzuci" , kor ve spojeni s automatem
Tak i to může být důležitý parametr třeba pro majitele RR nebo Bentley aby mu řidič čekající s nastartovaným motorem před kasínem nedělal ostudu. U tohoto Focusu bude hluk stojícího auta tak nízký, že na deset metrů na běžném denním pozadí nepoznáš jestli je nastartovaný nebo ne a před kasíno nebo na lesní mýtinu se s těmito auty nejezdí.
A pokud se podíváš kam kráčí dnešní technologie v této oblasti, tak se potlačuje i zvuk šestiválce a generuje se syntetický zvuk. Umělé láhve, umělá prsa, umělý zvuk. >:D
Já sice Bentley nemáma nikdy mít nebudu, ale ani tak nechci, aby mi motor dělal ostudu někde na parkovišti před lidma. A jde vidět, že nemáte garáž, tam se hluk motoru rozléhá celkem dost i pro vlasního majitele sedícího v autě.
No já mám nastartovaný motor v garáži jen při otevřených vratech (nechci se udusit) a nějakého zvláštního hluku jsem si nevšiml u žádného motoru. A byť je 1.0 ve Focusu základní motorizace tak udělá majiteli rozhodně menší ostudu než atmosferické 1,4 nebo 1,6 a ještě mu ušetří benzin a navrch bude obtěžovat okolí i sebe menším hlukem protože ten souvisí s otáčkami a platí, že turbo benzín točí vždy daleko méně otáček než stejně výkonná atmosféra. Stačí se podívat do zdejších testů kolik točí v 100 nebo 130 turbo a kolik dýchavičné atmosféry. To je důvod proč i moderní čtyřválcové diesely jsou tišší než čtyřválcová benzínová atmosféra, při stejných otáčkách je sice diesel o něco hlučnější než atmo benzin ale protože většinu běžných rychlostí pokryje v daleko nižším pásmu otáčet tak je tišší než atmosféra která totéž musí obhospodařit vytáčením do oblastí kam se diesel nikdy nepodívá.
Při vší úctě - atmosferické 1.4 a 1.6 jsou na Focus málo. Je jasné, že s takovými motory se to musí vytáčet, aby to jelo. Optimum je 1.8 a 2.0, ale ty se do třetí generace Focusu už nemontujou. A přiznám se, že jsem nikdy nejel s vyloženě vysokootáčkovým benzíňákem jako jsou právě ty od Fordu/Mazdy. U svého auta mám maximum výkonu při 5400 ot/min, točivý moment má maximum při 2400 ot/min. Takže to asi nemohu objektivně posoudit.
Promiň, ale zní úplně stejně a to hrozně. Akorát v tom 2. video ho více vytáčejí a nenechávají ho běžet v nízkých otáčkách kdy zní hůř než 3válcový diesel 1,1 CRDi nebo 1,2 TDI.
fakt to zni strasne. jako clovek si zvykne na cokoliv, i takovy klapot zetoru se da prezit, ale ja tam proste slysim ty zapaly co 120 stupnu jeden a hned si predstavim ctyrvalec s jednou odpalenou svickou :-! . ten zvuk je proste nemocny.
Nemal som možnosť jazdiť s Fordovým 1,0 EcoBoost ale po absolvovaní 300 km s motorom 1,2 TCe Energy v Renaulte Megane musím povedať, že takto má vyzerať budúcnosť benzínových motorov. Záťah ako s elektromotorom, reálne skoro nulová hlučnosť (v porovnaní z klasickými motormi) a skvelá spotreba. Keď som vozidlo prevzal malo najazdených 80 km. Pri normálnom jazdení bez naháňania čo najmenšej spotreby, polovicu trasy s ďalšími tromi pasažiermi, cca 2 tretiny mimo mesto a väčšina času v meste jazda v kolónach sa spotreba ustálila na 5,8 l/100 km. Podľa môjho názoru skvelá spotreba. V porovnaní s klasickou atmosferickou 1,4 alebo 1,6 sa dá počítať s úsporou 1 až 1,5 l/100 km. Príklad Nitra - Trnava cez Hlohovec (48 km) = 2,1 litra spotrebovaného benzínu podľa palubného počítača. Nádhera. Samozrejme za predpokladu že sa človek sžije s modernými technológiami a tomu prispôsobí štýl jazdy. Ľahká noha neznamená ísť pomaly.
Fordov Ecoboost má podobné technické riešenia ako Energy TCe takže nevidím dôvod prečo by to nemalo fungovať.
no a kolik toho rocne ma clovek najezdit, aby tu usporu fakt pocitil ? litr na sto, to mas deset litru na tisic , pri rocnim prubehu 10tkm coz je klasika u malych benzinu to mas 100l benalu rocne alias 4000 Kc rocne. Za ty penize mam cely rok poslouchat trivalec jo ? Vzdyt to je naprosto smesna a zanedbatelna uspora. A jeste se s tim budu "ucit jezdit", tzn neslapat tomu na krk, protoze pak to papne klidne jeste vic nez atmo verze :-!
Oni tu všichni nahánějí litry, ale faktem je, že malé turbobenziny mají smysl ve městě, kde se při zrychlování nemusí "sbírat" z nízkých otáček, turbo od nějakých 1.200 - 1.500 ot foukne a auto od semaforu vyrazí, zatímco atmosféra "ožívá" někde nad 2000 ot/min. Ano, do města je turbo určitě příjemnější, na dálnici už si tím tak úplně jistý nejsem. Na mysl mi přichází test Golfu 1.4 TSI, kdy při ustálené rychlosti, (tuším, že to bylo 130 - 140 km/h), i když mohu se mýlit, ale pamatuji-li se dobře, spotřeba byla 8,5 l / 100 km. Něco se dá jistě přičíst na vrub "syrovosti" motoru, ale i když je motor zajetý, spotřeba klesne většinou tak o 0,5 l / 100 km, což není nic zvláštního. Pokud se budeme bavit o kombinaci a ne jen jízdě po městě, kde je to snížení spotřeby proti atmosféře? Ano, ve městě bude spotřeba nižší, ale jinak jsem poněkud skeptický.
Moc zajímavé by bylo např. porovnání spotřeby v určitých režimech, např. jen dálnice, nebo jen okresky atd a postavit proti sobě např. Golf 1.4 TSI a Auris 1.6 VVTi, jedinou teoretickou výhodu Golfu vidím ve městě, ale třeba se pletu. Neříkám, že si turbomotor nikdy nekoupím, (za pár let už ostatně ani nebude možné v Evropě nic jiného koupit) ale koupím si ho kvůli charakteru, (svistu turba, zátahu z nízkých otáček), určitě si ho nebudu kupovat kvůli nižší spotřebě, ta papírová nižší je, ta skutečná nikoli, tolik ke sporu turbo vs. atmosféra.
Pánové, zkuste taky někdy řídit, pokud máte řidičák.
Právě na dálnici turbomotory využívají delších převodů převodovek, které si PODOBNĚ JAKO TURBODIESELY mohou dovolit díky vyššímu točivému momentu a nemusí točit na dálnici tolik jako atmosféra. To jsou základní principy konstrukce převodovek a motorů.
Všichni tady žijete v úsporných atmosférách, ale asi jen lidi s řidičákem, kteří atmosférou jezdí tak jak jezdí ostatní s turbama vidí tu realitu, kdy i ta atmosféra si řekne o pořádnou spotřebu. Takové ty hlášky "když turbu šlapeš, tak žere"... NO A? Atmosféra nežere když se na ní šlape? A jak se na ní musí šlapat aby jela jak turbo? O dost více.
1,4TSi snad ma plnic tlak 1,4bar, coz je po prepoctu tak objem 2,0l a pomer vzduchu a benzinoveho paliva je take jasny, takze tim zprevodovanim nezlepsujes spotrebu, ale jen ji diky vetsimu kroutaku snizujes na uroven ty atmosfery 1,6 v Toyote ;-)
Kazdy tu mluvi o tahu vocpoda a pak kdyz predjizdim zprevodovanymi dieslovymi 175Nm ve Fabii HTP bidnych 112Nm tak akorat vocpoda kopce jedu vedle kolegy a oba cekame co se bude dit na kopci az se pruhy spoji >:D Oba jsme meli v aute plus 3 lidi ;-)
Spotreba pri jizde je dana zprevodovanim, at uz turba ci atmosfery, u turba vidim jen usporu ve meste, kdy clovek stoji a auto zere diky mensimu objemu mene. Se start stop, uz je to docela sporne.
Ten extra kroutak 1,2TCe 190Nm rozhejbe na 100 megana za 11s a Auris 1,6 se 160Nm za 10s??? Ja predjizdim na rychlost ne na pruznost volnobehu ;-)
Presne tak. Downsizing a turbobenziny maji smysl ve meste, v takovem tom klasickem rezimu pulhodiny jet priskokama na pul plynu a pak pul dne stat na parkingu a zas se studenym motorem priskokama zpatky. Mensi motor - mene naplni - rychlejsi prohrati = uspora paliva. Mensi motor - nizsi vnitrni treni = uspora paliva. Jenze Focus dle meho nazoru neni tak uplne auto do mesta, takze to tam s tim opodstatnenim ecoboostu vidim dost blede. A delat z toho sportovniho rekordmana je uz uplne out :no: .
Odzadu... Kdyby ten 1,2 TCe měl převodovku jako Auris (zkus třeba 1,4 TCe v Meganu, který ještě krátké převody máš a uvidíš nevídaně dynamické auto), tak by Auris neměl sebemenší šanci. V tom je kouzlo turba. To vůbec není těžké pochopit, pro některé.
Na to tvé trapné tahání HTP do diskuze nemá smysl reagovat.
Presne kdyby mel ty prevody jak rikas tak ma i tu dynamiku a vyrazne vetsi spotrebu odpovidajici dynamice. Jelikoz nema tu spotrebu tak velkou, tak ani ne tu danamiku. Proto jak rikas, to neni vubec tezke pochopit, pro nektere ale je ;-)
Neni to trapne tahani HTP, je to seriozni porovnani motoru a jejich prevodovek. Na rozdil od trapneho blaboleni tahu vocpoda na 6st. prirovnavaneho k 6l 8 valu a spotreby hybridu >:-[]:no:
Ty zase nechápeš, viď? Kdyby měl krátké převody, tak si Auris ani neškrtne. S těmi převody, co má TCe bude mít Auris jedině šanci, když bude řidič Aurisu hnát motor do vysokých otáček. A to je cílem downsizingu, udělat motor, který bude výkonově odpovídat šestnáctistovkám, ale na rozdíl od nich, bude úspornější a pro uživatele příjemnější a to i v době Euro 5. Konečně odpadá pláč všech majitelů atmosfér "chybí tomu šestka", "na dálnici to moc řve".
Na nesmyslu HTP trvám, to je jen tvá antiškoda křeč a trapárna.
Proc teda nema??? tak by si TCe spotrebou ani neskrtnul ;-) Cas ukaze kam svět bude směřovat, jinak si tu muzem jen takhle dobre pokecavat ;-)
Ten řev je špatným odhlučněním starších aut. Ono ten euroboost uveden zde na videu nebyl rovněž žádny tichošlápek ;-)
Ja zas trvam co jsem zazil s pred tydnem v kopci ;-)
A proč by měl mít, když i při delších převodech bude dostatečně pružný aby to natřel atmosféře? V tom je to kouzlo turbomotoru.
Ten zvuk je na videu s otevřenou kapotou. Otevři si 1,6 VTi a budeš slyšet stejné cvakání. Není to odhlučněním, odhlučnění i u aktuálních atmosférických motorů šlo kupředu. Nebo myslíš, že 1,2 TCe má jiné odhlučnění než 1,6 16V v Meganu? Zkus a uvidíš.
Fabia není turbomotor a rozhodně nemá dlouhé převody. Spíše se nauč řadit.
Rone, niekedy je to ako oháňať sa encyklopédiou pred dyslektikom, skrátka argumenty nemôže zobrať, keď nevie čítať. Kto jazdil a porovnal, netrepe frázy typu "keď tomu šlapeš, žere to..." či iné životné múdrosti.
Vieš, na čom jazdím a plne potvrdzujem, že na to turbo proste netreba šlapať (na rozdiel od atmosféry). Áno, atmo pri 2000 otáčkach je tiež veľmi úsporná, ale na rozdiel od toho turba pri stlačení pedálu sa nič nedeje, musím podradiť o jeden či dva stupne a točiť, točiť. Turbo si fúkne a plynule v tichosti zrýchli bez časových strát pri preraďovaní. A tiež taký detail: atmosféra mi pri 130ke točí 4000 rpm, teda o úspornosti pri 2000 otáčkach môžem iba teoretizovať (na rozidel od turba, ktoré má pri danej rýchlosti 2900).
Technicka:
pokud je to jak rikas a podradis o 2st. tak se po podrazeni a toceni zase nic nedeje u toho turba ;-)
Je to jen o charakteristice motoru a prevodech, jinak jsou to dohady. Turba maj navic mech.ztraty. 3-hrnek turbo muze souperit o nizsi spotrebu diky nizsimu treni, 4valec si myslim ze ne.
Ja nevnimam nutnost si podradit jako ztratu casu, ja to vidim jako normalni soucast jizdy, kazdy mame svou pravdu. Nekomu mozna vic sedne nechat to na turbu a ridici jednotcwe, at si to spocita samo a vyresi za ridice. Nic proti tomu. Kdyz to ale vemes do dusledku, tak nic neni zadara. Atmosferu musis vic vytocit a nasledne preradit = vznikaji ztraty dane setrvacnosti motoru a ztraty vyssim vnitrnim trenim pri vyssich otackach a prodlevy pri prerazeni, Turbo ale musi zase vic foukat = mas vyssi tepelne namahani motoru, vyssi tlaky na klikovce a krouzcich a vyssi namahani turba a pokud to pozenes dal do otacek, tak bud oddelas motor anebo moudry omezovac zasahne. Treba zrovna ve chvili, kdy jsi tesne pred dokoncenim predjeti a kazdeho konika navic bys potreboval jak sul. Odtud vsude ty overboosty a nvm , jak tomu marketingovi tluchubove rikaji u downsizovanych turbomotoru. Vsechno je to jedno a to same - tyhle motory proste jezdi jinak, zerou jinak a vyzaduji jine zachazeni nez atmosfery. v prospektech se doctete jen tu prvni pulku, ktera se vyrobcum hodi do kramu a kde to vyzniva, ze to je LEPSI. Ja to tak jednoznacne nevidim. Do malych lehkych mestskych vozitek klidne i s tim litrovym trihrnkem. Tam se resi kazde kilo uspora a startstop maleho motoru ma taky vetsi smysl nez u velkeho. Ale u nizsi stredni uz vidim downsizovany turbomotor s otaznikem a u cehokoliv vetsiho mi to prijde jako nesmysl.
Teória, priateľu, teória. Mne nemusíš uvádzať časopisové múdrosti, ja denne presadám z klasickej vysokootáčkovej atmosféry do turbobenzínu. I keď mám atmosféru rád a ak chcem mať pocit "športovej" jazdy, beriem atmo, na dennodenné jazdenie je tisíckrát užívateľsky príjemnejší ten fúkaný benzín. Že pri rovnakom objeme má o 60% vyšší výkon, ale rovnakú spotrebu (a to v aute vyššej triedy), sú fakty, ktoré nepustia.
Čo vlastním, nie je až tak zaujímavé (kto číta, vie, ostatne v inej diskusii si na moje auto dal odkaz ;-) ), ide o dva modely toho istého výrobcu s rovnakým objemom, jeden s atmosférickým plnením a jeden z turbom.
Ty taré atmosférické jednašestky byly často daleko příjemnější než dnešní, nedusilo je Euro 5, to ti poví každý, kdo něco už jel krom tatínkovy Hondy a strejdovy Fabie HTP.
Jednoznačně. Často není na vině vlastní motor ale jeho zpřevodování, převody se natáhly tak, že je to dlouhé jako u turba kde to nevadí, ale u atmosféry je z toho dokonalý paskvil, normovanou spotřebu to jakžtakž splní ale kdo s tím má jezdit.
ok prinos turba ve Focusu je v tom, ze vyrobce usetri jeden pist, jednu sadu pistnich krouzku, ze misto hliniku si foukne blok z litiny a udela ho tak smesne maly, ze usetri za rozvoz manipulaci a skladovani zkompletovanych motoru, dale tam narve mensi loziska na kliku, protoze ta je tez litina a ma stejnou roztaznost, dale usetri na materialu hlavy, usetri 4 ventily , jednu svicku, jeden rozdelovaci kabel a kdovi co vsecko a jeste to proda draz nez zakladni 1.6, ktera ma vicemene stejnou NORMOVANOU spotrebu, ve ktere downsizovane motory exceluji. Presneji receno ji ma ecoboost o nejakych 0.7l na sto nizsi.
O tom ze 1600stovka ctyrvalec vydrzi dele si netroufam ani spekulovat a beru to rovnou jako fakt.
No a pan Ronault mi to logicky zduvodnil, ze jsem totalni ignorant a ze tohle je to prave orechove pro spotrebitele, 20 let vyvoje to stalo nebo kolik... jste se fakt hledali, komici... Klidne si ta turba zaramujte a uzivejte ve zdravi plny plyn ve 2000 rpm a uuuuzasny zatah.
Pan Ronault ti doporučil, že až budeš mít řidičák, tak si máš zajít do Fordu a poprosit o svezení prvně s 1,6 atmosférou a pak 1,0 Ecoboostem, tak jak to udělali nebo udělají zdejší dospělí diskutéři.
Clapecek Ronault trpici zbytnelym egem a schopnosti manipulovat je mi uplne burt, jednim uchem tam a druhym ven. Minimalne pul veci jsi nepochopil, ctvrtinu prekroutil a na cvrtinu na kterou jsi nemel zadny argument jsi radsi ani nezareagoval. Zbabele. Aby sis nahodou neposramotil sve velevazene EGO. Takovy jednooky kral mezi slepymi... ale takovych se najde na kazdem webu desitka. Celkove diskuze o nicem, protoze to ani diskuze nebyla. P.S. az prijedes s tou 1.2 TSI a ukazes mi, jak s ni pojedes rychleji nez ta C3 1.6 VTI 120 PS, tak se muzem bavit dal. A aby to bylo fer, mela by mit pritom minimalne polovicni spotrebu, a to klidne i ve Fabii. A bez prerazovani. Podle toho, jak na ty turba pejes ody a jake to jsou genialni motory.
doslo k nepochopeni podradit o 2 u atmo a u turba nic ;-)
Pokud bych to prirovnal 3 u HTP vs 5 u 1,6TDI ve Fabii ;-)
V 70km/h na petku jsem prvne myslel ze doslo k poruse na motoru, jak to umiralo ale pak si to chcipnuti rozmysli, jak rikas fuklo turbo a zaclo se to pomalinku rozhybavat ;-)
Ma, coz samozrejme dle diskuzi neni u turb nutne protoze je tam tah vocpoda, tak rovnez menis prevodovy pomer a zvysujes spotrebu, ne?
Dostavas se pak jizdnimi vykony a spotrebou tam kde je ta atmosfera, ne? Ono je to o tom, ze neni turbo jako turbo a neni atmosfera jako atmosfera. Jinak je to jen o popichovani ;-)
Staci porvnat atmosfery 1,6GDI 99kW vs 1,6MPI rozdil ve zrychleni, spotrebe, vykonu.
A to je přesně ono. U turba nepotřebuješ potřadit. Ano, přišlápneš plyn a vezme si víc paliva. Ale aby si předvedl stejnou dynamiku s atmosférou podřadit prostě musíš a ve vyšších otáčkách se ta atmosféra také více napije.
To mas jako zrychleni z nuly na 100. Kazdy tu porad mluvi o ukrytnym tahu vocpoda a pak kdyz se podivas na cas jsou stejny??? Jak to ten atmosferickej motor dokazal vyrovnat, kdyz dole netahne?
Pomer paliva je jasny, pokud to vic sezere, tak to i vic pojede, jinak je to teoretizovani ze to nekomu zere a nejede.
Popravde tu asi skoro kazdy porovnava rozezranou linou mrchu 1,4od Forda, s kterou jezdil kamos pomalu za 9l dnes s prumernym turbobenzinem a mysli ze je to nejaky zazrak technologie. Panove ale svet uz je s atmo davno nekde jinde, stejne jako cena znacky pred 15lety, ktera je na urovni opovrhovaneho korce ;-)
Predpokladám, že pod tou modernou a úspornou atmosférou si predstavuješ Hondu VTEC, že? ;-) Tak sa na to pozrime: Civic 1,8: [odkaz] priemerka 7,79, porovnateľný fúkaný motor, napr. Golf 1,4TSI: [odkaz] priemerka 7,07. Teda stále ten moderný a hyperúsporný atmobenzín žerie v priemere o 7 deci viac, ako turbobenzín.
Ak by si namietal, že porovnávam 140k a 122k, jednak udávam, že subjektívne je ten 122k TSI rovnako živý, ako atmo 1,8, ale pre úplnosť twincharger so 160k má stále 7,70: [odkaz] teda stále menej, ako tá superúsporná atmosféra a to je dynamikou niekde úplne inde.
Já bych tak kategoricky neodsuzoval motor, ale požadavek na spotřebu, kdy právě ve spojitosti s tímhle motorem se ukazuje, proč výrobci přechází na turba. Prodloužení převodových stupňů za účelem snížení otáček zabilo ten projev. Turbo toto zvládne.
No ale když motor nemůže jezdit v EU za daných podmínek tak je k ničemu, že by při Euro IV jezdil jak z praku to je o ničem. EU má nejpřísnější limity, to je pravda, ale řada regionů je přejímá a s odstupem pár let je zavádí také (Rusko, Čína, Korea, Indie, Brazílie).
Jistě. Proto ale kategoricky neřeknu, že ten motor je špatný. Je špatný v kombinaci s převodovkou, kdy je to celé ovlivněno požadavkem na spotřebu/emise. Je to výborná ukázka, proč výrobci přecházejí na turba.
Ono by to chtělo, i když dosti kacířsky, udělat třeba sedmikvalt. Ačkoliv někteří kňučí nad počitem u nové 911, tak nápad to není špatný. Šestikvalt nechat šestikvaltem s předchozí verze a dá jeden dlouhý převod, jakýsi kompromis.
Dnes je to jeste uspornejsi motor ;-)
Cituji [odkaz]
"Šest relativně blízko za sebou seřazených rychlostí udržuje lehkonohý motor stále při plné síle a i když je třeba pořád řadit, lze s „pouhými“ 103 kW prohánět mnohem silnější konkurenční dvoulitrové hot-hatche při minimálně srovnatelných sportovních pocitech."
Takze driv tak a po minimalni uprave otacek cca 200ot na 6 a jeste mensi na ostatni stupne z toho udela zdechlinu, ne? Uz to nehul >:-[]
Ono 2.2 i-DTEC 350Nm, vykon 110kW s bonusovou spotrebou 4l je o necem jinem ;-)
Splňuje normy EU ale na oltář vlasti dal vlastnosti a stojí za prd. Tedy ne motor jako vytržená komponenta ale celek motor/převodovka/řídící elektronika/auto, což je to co každého zajímá.
Ten motor je cca 8let stary, ja tam nevidim nic hypermoderniho. Ty spotreby jsou skoro srovnatelne, je tam rozdil v objemu a ten se projevi vyrazne ve meste. Pro me 1,8V-TEC a 1,4TSI srovnatelne motory jak spotrebou tak vykonem.
jasne, takze Carrera Turbo je vlastne usporna verze obycko Carrery, protoze na dalnici by to podle Ronaulti logiky v povolenych limitech na posledni rychlost atmosfera neutahla zatimco Turbo si tam hodi delsi prevod, ze jo ? 8-s Takze logickym dusledkem Ronaulti teze je, ze Carrera Turbo bude jezdit za zlomek toho co normalni Carrera? Zajimave je, ze v praxi zere tak o 30% vic v jakemkoliv rezimu :-! .
Naopak, spravne nadimenzovana atmosfera oproti downsizovanemu turbu je na dalnici v relativni vyhode v tom, ze nejede na krev, coz bych o litrovem 3valcovem focusu ecoboostu s 5ti lidma napakovanymi na dovolenou zas az tak moc netvrdil, pokud pojedou tak 140 a obcas budou chtit i zrychlit a predjet nejakeho loudu. Pak tam benzin tece jak z konve a to v jakychkoliv otackach, pokud to ma opravdu jet. Slusna 1.6ka ve stejne rychlosti bude mozna muset vice radit, ale v konecnem uctovani ta spotreba vyjde vylej nalej ne li jeste lepe a je jen otazka casu, kdy moda malych turbomotoru opadne a lidem to docvakne.
Správně nadimenzovaná atmosféra OK. A jakým atmosférám má myslíš konkurovat, resp. nahradit je tento předmětný ecoboost. Je to nejmenší motorizace. Když vezmeš nejmenší atmosférické motorizace pro Focus, což byly tuším 1.4, tak s jakou spotřebou myslíš, že ta 1.4 pojede ve 140 na dálnici s naloženým autem v 5ti lidech.
S tou obyč Carrerou ti už asi přeskočilo. Když vezmu Turbo, které ještě není v nové verzi a k tomu vezmu Carreru stejné generace, tak ta základní Carrera má 345HP a Turbo 500HP (nebavím se o S). Z čeho by jsi ty koně chtěl živit.
na to se zeptej Ronaulta, jak to myslel, ten tu hazel perly, ze turbobenziny jsou supr usporne oproti atmosferam, protoze mohou jezdit na delsich prevodech v nizsich otackach. A 1.4 do Focuse na dalnici mi neprijde zrovna dobre nasizovana, to spis uz ta 1.6, ktera ti IMHO pojede v 5ti lidech 140tkou za mene jak ten ekoboost. A IMHO i s vetsi dynamikou.
Na co se mám ptát Ronaulta ? Poposedni si. Tedy znovu a zjednodušeně. Ty atmosféry (základní/výchozí v nabídce), které má např. předmětný Ecoboost nahradit pojedou na té dálnici ve 140 s plně obsazeným autem uplně stejně na krev jako downsizingované turbo, ale to turbo bude mít výhodu lepší dynamiky.
to tezko. Pokud postavis vedle sebe atmosfericky motor a turbobenzin o stejnem maximalnim vykonu a pozenes je oba na maximalni vykon, tak u atmosfery ti samo dramaticky stoupne spotreba ale to nebude nic ve srovnani s tim, co predvede turbo. Pokud ti to solich solich pojede (strilim) za 4l turbo a 5l atmosfera, tak na plny plyn ti to klidne pojede za 9 atmo a za 14 turbo. Pokud chces vedet proc, tak si musis neco nastudovat o termodynamicke ucinnosti u benzinu a turbobenzinu. Je to tam uplne jinak nez u turbodieselu, kde ti turbo zvysuje ucinnost napric celym vykonovym spektrem. U benzinu ze zacatku tezis z nizsich vnitrnich ztrat (mensi motor mensi otacky a stejny vykon) ale ve vysoke zatezi to je presne naopak, atmo je ucinnejsi.
>:D A všichni pořád jezdíme na plný plyn, že. To, že je v autech i převodovka doufám připomínat nemusím. No a zmiňování maximálních výkonů a šlapání plného plynu u základního motoru už je místní folklór. Chtít od základního motoru (a je jedno jestli atmosféra, nebo turbo) polykat porce kilometrů s větším podílem dálnic a nebo honění času je hloupost. Stejně tak jako na druhé straně spektra, když někdo pořídí v podstatě cokoliv nad 2L a pak řeší plachtěním mezi kamiony desetiny ve spotřebě.
jak porad... tvrdim snad celou dobu neco jineho ? Ja tvrdim, ze ecoboost je pro Focus maly a poddimenzovany motor a ze neni ani buhvijak usporny. Ano, ma to sve klady v tom, ze je lehci, ze jde vic za plynem a ze se rychleji prohreje. Ale ma to i zapory, ze pokud toho Focuse nalozite po strechu, tak se ten motor trapi a zakladni a levnejsi 1.6 udela lepsi sluzbu. A nvm jak ty, ale pri predjizdeni mam v podobnych slimacich pedal na podlaze celou dobu, takze pokud jedu svizneji, tak se lehce stane, ze to co usetrim ekoboostem po meste se rozplyne jako para nad hrncem po par predjetich. A precti si znovu nadpis clanku at nejsi offtopic. Tvrdi se tu, jak Ecoboost se zrychlenim 0-100 za 12 s trha jeden rychlostni rekord za druhym. Tohle nikomu nezeru.
Takže když nic neušetříš ve městě, dle tvé logiky, samozřejmě (i když to jsou spíše nulové znalosti než logika) a pak za městem to sešlápneš při předjíždění u atmosféry a tudíž spotřeba poleze nahoru, tak to bude úspornější než na začátku mít nižší spotřebu... To je dobrý vtip :yes: >:D
Pokud naložíš focuse s 1,6 až po střechu, tak se motor bude na dálnici stejně trápit jako Ecoboost, možná ještě více, bude ve 130 km/h točit 4000 ot. a to už není žádná pohoda třeba na 10h provozu.
Pro mě je stéblo zvané spolehlivost taky důležité. Sám jsem hodně zvědavý, jak na tom litrový Ecoboost bude. Ford se snažil poučit z chyb "pionýrů" downsizingu a raději aplikoval "zpátečnická řešení" jako je litinový blok a rozvodový řemen. Ale bude to stačit ? Uvidíme za dva tři roky, až se první služebáky dostanou před 150 tkm.
Na to jsem taky zvědavý, stejně jako jsem zvědavý na 1,2 TCe. Uvidíme, každopádně diskuze o tom, že v dnešní době už bohužel turbomotory hrají prim je pomalu zbytečná.
Jasně, offtopic s Carrerou >:D .
Oni jsou obecně poddimnezované všechy základní motory.
Nemusíš nikomu nic žrát, stačí když řekneš, že Ford a FIA jsou lháři a dáš sem podklady, kdo dosáhl lepších výsledků než Ford.
ale oni jsou lhari. Protoze tam napsali "ve sve kategorii". tzn v kategorii litrovych oturbenych trivalcu. To muzu rovnou postavit prototyp prazdne kastle bez motoru s plachtou na stezni a jezdit s tim po rovince po vetru a delat rychlostni rekordy v aute pohanenem vetrem. Navic neuvedli spotrebu po tech testech ani neuvedli, jak moc to tem motorum udelalo dobre a jake bylo jejich opotrebeni po testu. Zrejme proto, ze oboje udaje byly nepublikovatelne. Kdyby to vypsali napric vsemi kategoriemi vykonove srovnatelnych motoru a dosli k zaveru, ze turbobenzin 1.0l mel polovicni spotrebu jak klasicka ctyrvalcova 1.6 a o ctvrtinu mensi jak turbodieselova, tak bych smekl a poklonil se. Ale to je utopie. Hlavne ze tam zduraznili, ze to byla seriova auta. :-!
Reaguji na tento nesmysl: "Ano, do města je turbo určitě příjemnější, na dálnici už si tím tak úplně jistý nejsem." A tady autor už raději píše "nejsem si jistý", čili nejel jsem v tom, domnívám se, v mateřidoušce to psali. A nejen, že se není jistý, ale píše nesmysl, protože příjemnější jízda je na dálnici právě s tím downsizingovým turbem, což jsem jasně vysvětlil.
Až mi vysvětlíš proč označuješ Carreru turbo za malý downsizingový motor, tak se má smysl o tom bavit dále.
Jo a to tvé tvrzení o dovolené. Když pojedeš s plně naloženou atmosférou v pěti lidech a plným kufrem (což dělám každý týden já 2x), tak tě atmosféra pěkně sežere, stejně jako turbo, jen s tím turbem nebudeš celou cestu poslouchat ten kravál vytočeného motoru. Ale to chce jak píšu pořád, jezdit.
Věcná:
S delšími převody je to samozřejmě pravda. Díky lepšímu zátahu v pásmu nižších a středních otáček mohou mít moderní turbomotory delší zpřevodování.
Co se týče spotřeby, to už je složitější. Při nižším a středním zatížení je turbomotor bezesporu úspornější než výkonově srovnatelná atmosféra. Při vyšším zatížení už to tak nemusí být. Z mého pohledu je důležitá spotřeba na dálnici, což je ukázkový příklad vyššího zatížení ... tady na auto.cz psali, že Ibiza TSI 77 kW žere při dálniční rychlosti 7,5 l/100 km. To není nic světoborného, to zvládně i objemnější atmosféra.
Nedávno byl v SM test tří turbooctavií a 1.2 TSI tam měl stejnou spotřebu jako 1.8 TSI.Ten objemnjší motor se totiž málokdy dostane do režimu, kdy by byl hodně zatěžován.
Já ti trochu osvětlím, jak se měří spotřeba pro testy. Testér s prázdným autem vjede na dálnici, přepne na aktuální spotřebu a kouká kolik to asi žere na rovince na tempomat. To je pro mne trochu málo.
Já osobně jel 200 km s Golfem 1,4 TSI 90 kW po dálnici stále na tempomat 140 na tempomat ve 4 lidech s plným kufrem za 7,4 l/100 km, to prostě se stejným obsazením a dynamikou nejsem schopen při téhle rychlosti se svou atmosférou udělat a vsadím se, že ty se svou taky ne ;-)
Já měřím takto: Tepmomat 137 km/h (130 dle GPS), 18 km úsek se startem a cílem ve stejné nadmořské výšce ... průměrná spotřeba v celém úseku dle PC byla nejmenší 7,1 l/100 km (ten den bylo bezvětří), nejvíce 7,6 l/100 km (ten den dost foukal vítr). Pravda, v autě jsem sám, ale při konstatní rychlosti není zátěž až tak důležitá, přidala by jen nějakou tu desetinku. Na dvoulitr 85 kW z osmdesátých let to není až tak špatný výsledek ;-)
Osobně si myslím, že pro dálniční jízdu je optimem 1.8 TSI, ale s tím jsem nikdy nejel.
To je ale tak trochu nesmysl, podle mě. Pokud chci spotřebu na dálnici při snaze udržovat 130 km/h (podle GPS), tak musím počítat i se zrychlováním na danou rychlost a tam je jo poznat naložení. 7,6 je při 130 km/h docela normální výsledek, vlastně podobný tomu mému, ale tohle udělá podle mě 1,4 TSI udělá za méně. Jak píšu za nějakých 7,2-7,4 jsme udělali 200 km s tempomatovými 140 km/h ve čtyřech lidech včetně zrychlování apod. Pro mne je to trochu lepší ukazatel.
Souhlasím, že s tím zrychlováním se to více blíží každodenní realitě. Jenže to se pak těžko srovnává - každý má jiný styl jízdy, jinak řadí atd., jednou je provoz hustý, že člověk často brzdí a zrychleju, podruhé je šlověk na dálnici sám. Ideální by bylo, kdyby v rámci metodiky normované spotřeby byla i simulace reálné dálniční jízdy, pak bychom to mohli srovnat hned na papíře a nemuseli bychom dělat tyhle pokusy :-)
tempomat je uzasna vec, pokud ti dopravni situace umoznuje jet v kuse 140 km/h. Pak je i tech 7.5l benzinu na sto urcite vyborny vysledek.
Akorat ze netestujes ani tak motor, jako aerodynamicke odpory kastle a valive odpory pneumatik. Pokud chces otestovat motor, tak tomu naloz ve 140ti plny plyn a drz ho minutu v kuse a podivej se, kolik to vytahne a pak zabrzd na 90 a zas to rozjed na 140 a opakuj minimalne jednou co 15 minut. Pak teprve testujes motor. Nvm, kolik by vzal ekoboost a nehodlam to zkouset, protoze si vubec nejsem jisty, ze by to ten motor vydrzel.
Přiznám se, že jezdit s Fabií nad 170 km/h po našich "superdálnicích" se bojím, takže to zkoušet nebudu. ;-)
Pzn.: Pokud jde o pododbně velká auta s podobnou hmotností a šíří pneumatik, tak by aerodynamické a valivé odpory měly být prakticky stejné, takže jde o srovnání účinnosti motorů při daném zatížení.
ktere je ovsem minimalni, rekneme, ze pokud zrychlujes, tak jedes na 90 procent vykonu a pokud to solichas 140kou, tak jedes tak na 40 procent a to je presne ta oblast, kde ma turbomotor ve spotrebe, tocivem momentu a dalsich parametrech navrch. Je to jednostranny pohled na vec.
Nesouhlasím, že je to tak jednoznačné. Záleží na výkonu motoru. HTP jede na dálnici na 80 % výkonu, dvoulitr jede na 50 %. Podobně tak turbomotory, litrový Ecoboost pojede na 70 %, dvoulitrový Ecoboost na 40 %. A pak se jednoduše může stát, že "utrápené" tříválce žerou více než objemnější čtyřválce, které jsou v ideálním pracovním režimu.
A hlavně nezapomeň, že při testu normované spotřeby je to vytížení motorů daleko nižší - například v jezdí z fází cyklu městského provozu je zrychlení z 0 na 50 km/h, které trvá 26 sekund !!! V mimoměstském cyklu se pouze na chvíli dosáhne rychlost 120 km/h. Je jasné, že při takovém způsobu jízdy mají navrch litrové Ecoboosty, vždyť takový styl jízdy by zvládly i s vymontovaným trubodmychadlem.
Z toho čo píšeš je zrejmé, že si toho ešte veľa neodjazdil. Ten litrový odskok je minimum, oproti niektorým 1,4 a 1,6 bude rozdiel aj dva litre. 1,2 TCe Energy je motor do Megana, Scenica a tie pokrývajú všetky rodinné potreby cez nákupy v meste, cestu do zamestnania, dovolenky. Takže len málo z nich bude s nájazdom 10 tis. km. Počítať sa dá s 20 až 30 tis. km/ročne. Len pri litrovom rozdiele to robí cca 300 až 500 €, pri 1,5 l (rozdiel, ktorý je dosť reálny) je to cca 500 až 700 €. A to z môjho pohľadu úspora je. A samozrejme jazda s takým motorom je úplne o niečom inom. Ale o tom ty môžeš vedieť prd. Neviem ako znie trojvalec vo Focuse ale 1,2 TCe Energy je najtichší motor s akým som doteraz jazdil. Keď budem tomu šlapať na krk tak spotrebu riešiť rozhodne nebudem. Nikdy som nebol, nie som a ani nikdy nebudem brzdou prevádzky a pritom dokážem jazdiť úsporne. Takže jazdi čo najviac lebo sa máš ešte čo učiť.
Tuhle jsem dal 55km lehka noha z bydliste do druheho za 4,7l/100(bezne za cca 5,2l), tudis spotrebovanych cca 2,6l.
Vykon motoru 103kW pri spotrebe 4,7l/100km, tudis vychazi na 1kW spotreba 0,0456(0,0504) l.
u 1,2Tce 85kW spotreba 4,38l/100km, mi to na 1kW vychazi 0,0514 l.
Co je uspornejsi ?;-)
pri jizde lehka noha nejedes na 103kW ani na 85kW.. takze to tak nemuzes pocitat. samo ze 4.38 < 4.7 ale oboji jsou tak mala cisla, ze podle meho nazoru to nestoji za to resit. Ono treba staci, kdyz cestou pichnes kolo a tvoje rocni uspory jsou .... . Neco jineho je, ze s tim vyjedes na dalnici nalozeny na dovo. tam ta 1.2jka pojede klido za 8l benalu s jazykem na veste a to se projevi nejen na jizdnim case a spotrebe, ale i na zivotnosti motoru a to podle me uz ma smysl resit. Aspon u auta velikosti Focusu nebo Octavie nebo ceho to. Proste mit nejakou vykonovou rezervu v rukavu a neverit vyrobci, ze "motor je moderni a vydrzi to". U mestskeho prditka typu Citigo ktere na dalnici nevyjede za celou svou zivotnost klidne ten motor ze sekacky postaci.
Jasne ze nejedu na 103kW, ale ten motor musi mit odpovidajici obsah a vykon v zaloze. U turbomotoru taky nejedes na plnej vykon.
Turbo prinase mozna pouze uzivatelsky komfort na ukor spotreby. Ve meste mi prijde ze kvedlam vic jak v atmosfere ;-)
Ano, honďácka 1,8 je skvelý motor, aspoň to viacerí tvrdia. Bohužiaľ Civic 1,8 je o 4 tis. € drahší ako Megane s 1,2 TCe. Za určitých podmienok môže byť spotreba podobná ale v priemere bude min. litrový odskok. A nehovorím o vyšších poistkách.