Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Litrový tříválec Ford překonal 16 rychlostních rekordů. Vážně

David Bureš
Diskuze (219)
Tříválec od Fordu má být úsporný a zároveň zábavný, což mají dokazovat i rekordy, který tento litrový motor stanovil.

Ford vyslal na zkušební trať CERAM ve francouzském Mortefontaine tři identické sériové Focusy poháněné motorem 1,0 EcoBoost. Ty pod dohledem komisařů Mezinárodní automobilové federace (FIA) překonaly 16 rychlostních rekordů. Při bližší prohlídce rekordů je však patrné, že se Ford hodně snažil, aby jejich počet byl co největší.

Už konfigurace 1,0 Ecoboost naznačuje, v které kategorii motorů je rekordmanem. Všechny rekordy se totiž vztahují na vozy homologované v kategorii B, skupině 1 a třídě 5. To jsou dle FIA sériově vyráběné automobily s čtyřtaktním motorem o zdvihovém objemu 850-1.000 cm3.

Focus s 1,0 Ecoboost (92 kW) zvládl ujet kilometr s pevným startem s průměrnou rychlostí 113,522 km/h, což je rekordní hodnota v dané kategorii. Ford myslel i na země používající imperiální jednotky, proto si tříválcový Focus rovněž vyzkoušel jízdu na jednu míli s pevným startem. Tuto disciplínu zvládl s průměrnou rychlostí 79,402 mph (127,785 km/h).

Aby sprintů nebylo málo, tříválcový Focus stanovil i rekordy v jízdě na míli a kilometr s letmým startem. V prvním případě dosáhl průměrné rychlosti 108,548 mph (174,691 km/h), v tom druhém 176,168 km/h.

Poté se Ford zaměřil na rychlostní rekordy v dálkových disciplínách. Automobil tak stanovil rekord v průměrné rychlosti v úsecích na 10, 100, 500 a 1.000 kilometrů. Nechyběly ani úseky dlouhé 10, 100, 500 a 1.000 mil. V rámci toho byla rovněž měřena dosažená průměrná rychlosti při jízdách dlouhých 60 minut a šest, 12 a 24 hodin.

Vůbec nejvyšší průměrnou rychlost komisaři zaznamenali při jízdě dlouhé jednu hodinu, kdy Focus s litrovým tříválcem jel v průměru 191,056 km/h. Naopak nejpomaleji jel vůz při jízdě dlouhé 1.000 kilometrů, kdy dosáhl „jen“ průměrné rychlosti 164,361 km/h.

Za volant automobilů se posadil soutěžní jezdec Jari-Matti Latvala a osm novinářů z Francie a Spojených států amerických. Každý ze zúčastněných vozů byl před jízdou zkontrolován oficiálním komisařem Francouzské federace motoristických sportů (FFSA).

Ford Focus s tříválcem 1,0 EcoBoost (92 kW) zvládne zrychlit z 0-100 km/h za 11,3 sekundy a jede až rychlostí 193 km/h. Jeho kombinovaná spotřeba paliva dle evropské normy činí 5,0 l/100 km.

David Bureš
Diskuze (219)
9. 6. 2012 00:08
Re: VYMÝVÁNÍ MOZKŮ
Hm, mne sa ale pri tomto porovnávaní spotreby "vtedy a dnes" páči jedná zásadná, hoc opomínaná vec - pri tom porovnávaní spotreby si porovnaj aj hmotnosť vtedy a dnes, výbavu (a teda zaťaženie elektrikou) vtedy a dnes... Ak píšem A, tak je pekné napísať aspoň B, ak už nechcem vymenovať celú abecedu.
8. 6. 2012 21:21
Re: 1,2 TCe Energy
Nevieš čo píšeš.
8. 6. 2012 21:11
Re: 1,2 TCe Energy
Ano, honďácka 1,8 je skvelý motor, aspoň to viacerí tvrdia. Bohužiaľ Civic 1,8 je o 4 tis. € drahší ako Megane s 1,2 TCe. Za určitých podmienok môže byť spotreba podobná ale v priemere bude min. litrový odskok. A nehovorím o vyšších poistkách.
8. 6. 2012 21:00
Re: 1,2 TCe Energy
Kolegovia majú krátku verziu ako predvádzacie vozidlo. Na sklade máme Grandtour Dynamic.
Avatar - Ronault.
8. 6. 2012 20:46
Re: 1,2 TCe Energy
Už ho máte na showroomu? U nás v Brně ještě nebyl, tak čekám na svezení a moc se těším. Prý je opravdu tichounký a kultivovaný.