Mladoboleslavská automobilka na ženevském autosalonu předvede kromě jiného také Škodu Octavia poháněnou zemním plynem. Základem se stane benzinová verze 1.4 TSI, vůz s oběma plně natankovanými nádržemi ujede přes 1300 km.
Nechápu proč to nemá nádrž na plyn místo benzínové ... Toto řešení je jen taková polo přestavba :-(:no: na benzín by stačila nádrž max. 20 l a zbytek plyn. :no:
passat ma vetsi nadrz,ale spotreba je o neco vetsi.kamarad ma CNG Tourana 150 koni a spotreba 4.9kg na 100km to je super cislo a auto nijak nesetri.Dva nezavisle merice spotreby,palubni pc na oboje paliva.Kufr u passata i tourana je stejny,jako u verze bez CNG.Vice nadrzi by slo pravdepodobne velice spatne zamontovat diky malemu prostoru do kufru aut.a spotreba dle tabulek sedi,130 oktanu je 130 oktanu.Az bude novy passat,doufam, ze VW vyjede s vrzi take na cng,to je palivo budoucnosti na rozdil od lpg. Jeste koupit domaci plnicku 70 tisic a palivo se cerpa zhruba kolem 16 kc za 1kg
Kolik aut má nádrže na 30 kg CNG? Kolik z nich je v nižší střední? To se bavíme o spoustě prostoru. Passat má tři nádrže s udávanou kapacitou 21 kg. Plus 31 litrů benzínu.
PS: Ještě jedna otázka, kolik aut (beru samozřejmě tovární zástavby) ujede výrazně více než 400 km na CNG? V době, kdy tohle řešení ukazovali (už to bude déle než rok), byli na pokoření 400 km celkem pyšní. Vím jen o Zafiře, tam je to něco přes 500. A to je MPV.
Největší nájezd má VW Caddy v karosářské verzi Maxi. Ta veze 37 kg CNG, což znamená udávaný dojezd kolem 650 km (a vlastně i reálný dojezd, protože Caddy používá starý "neoptimalizovaný" osmiventilový dvoulitr).
37, páni, to je slušná porce. Dodávky už vůbec nesleduji. :-) To je nákladní, nebo osobní verze? Budu se muset podívat na nabídku dodávek na CNG. Takový Transporter na CNG...
Nákladní i osobní verze. Pokud přimhouříme oči, tak osobní verzi lze považovat za MPV nepřímo konkurující třeba té Zafiře.
U velkých dodávek se plynovým palivům věnuje koncern Fiat a Mercedes. Jinak asi nikdo.
Přesně tak, když si koupím auto, abych měl nižší náklady na provoz, tak z toho chci vytěžit maximum a 50ti litrová nádrž na benzín je v tu chvíli na dvě věci...
Jasně, udělat jiný zadní modul nic nestojí, ale namontovat menší nádrž a vedle ní do uvolněného prostoru strčit tlakovou nádobu je přespříliš drahé. 8-s Také bych dal přednost další nádrži na plyn, ale víc mi vadí, že má motor "jen" 81 kW a přijdeš o multilink. Benzín je ti samozřejmě na nic - tedy plní nouzovou funkci. Vzhledem k jeho omezené trvanlivosti asi nikdo nebude vozit plnou.
Nádrž na benzín je relativně nízká, nižší než jsou použité nádrže na plyn. Měli i verzi se třemi nádržemi na plyn, kdy nádrž na benzín byla zmenšená (asi na třetinu) a v uvolněném místě byla třetí tlaková. Bylo to podobné uspořádání, jako má Passat. Přesná čísla si už nepamatuji (matně si vzpomínám, že u téhle varianty měla nádrž na benzín 11 litrů, plus asi rezerva, protože vizuálně to nevypadalo, že by se smrskla na téměř pětinu - ale to může být jen špatnou pamětí, je to dlouho).
S dosavadní hustotou sítí CNG stanic je to bohužel takhle pro většinu potencionálních kupců použitelnější. Ten kdo bydlí ve větším městě nebude mít problém s tankováním CNG v každých plynárnách kde je možnost tankovat s klientskou kartou je i plnící stanice nebo minimálně jedna plnička. Rozmach plniček CNG je reálný "přes noc" jelikož otevřít plnící stanici CNG je jednodušší než na LPG. Dojezd byť 350 km na CNG v ČR bohatě stačí :-) CNG je podle mě jediný ekvivalent k benzínu který je zatím k dispozici....
Nezapomněl si tak trochu na LPG ? :-)
Jinak jako největší nevýhodu LPG vnímám právě časté tankování (mám dojezd 400-450 km). Díky husté síti stanic se s tím dá celkem rozumně žít. U CNG už mi to přijde na hraně, když bude reálný dojezd někde kolem 350 km a síť zatím dosti řídká.
Vyšší spotřebu, pokud ji měříš v litrech, avšak stejnou spotřebu, pokud ji měříš v kilogramech (LPG má totiž mnohem nižší hustotu než benzín).
Jinak co se týče línosti, tak auta na CNG jsou ještě línější než na LPG.
A že smrdí ? Rozhodně míň, než když si někdo prdne :-)
Obecně vzato má CNG oproti LPG jen dvě výhody: Provoz vyjde levněji a může se do podzemních garáží.
Já myslím, že podstatný je co na to řekne náš místní ekologický super guru z budoucnosti BerenikaAntidiesel. Počítám, že obě řešení zkritizuje a hodí nám sem odkaz na Teslu >:D
Línější rozhodně nejsou, měl jsem tu čest užívat auto na CNG a na plyn jelo podstatně lépe než na benzín. CNG přestavby mají jistě jiné parametry než auto které je z výrobu přizpůsobeno na spotřebu plynu. Klasická 2,4 ve Volvu a 2,4 Bi-Fuel má jiný tvar spalovacího prostoru a větší komprese. U LPG mě nepřesvědčilo ani dodělávané ani z výroby. Nikomu to však neberu ;-)
K tomu Volvu Bi-Fuel. U nás se bohužel (podobně jako spousta jiných auta na alternativní pohony) nikdy neprodávalo, takže je těžké najít informace.
Ale co jsem hledal, tak parametry původního motoru na benzín byly 103 kW při 4500 rpm a 220 Nm při 3300 rpm.
Verze Bi-Fuel vykazovala 103 kW při 5800 rpm a 192 Nm při 4500 rpm.
Je tedy zřejmé, že žádná větší živost se nekoná. Točivý moment se snížil a pro získání maximálního výkonu je potřeba motor více točit.
Jiný tvar spalovacího prostoru nebo zvýšená komprese je sice pěkná věc, ale to nedokáže přebít fakt, že CNG snižuje plnění motoru (viz moje reakce na lojzik13).
BTW Já nejsem proti CNG, jen nemám rád, když se používají nepravdivá klišé. U LPG je takovým klišé to, že moderní sekvenční systémy prý nezvyšují spotřebu paliva. Ano, v kg paliva je to pravda, jenže ěvtšina lidí počítá litry a to pak už pravda není.
zrovna v tom prvnim odkazu prvnim odkazu jsou data uplne stejna jak na cng,tak benzin.Mozna si se prehledl.ve druhem odkazu jsou jina cisla s tim souhlas.U tohoto auta musi vzit potaz, ze auto NENI TOVARNE upravovane,na cng tedy motor.sice zastavbu dela partnerska spolecnost v tovarne ve volvu,ale motor neni primarne urcen na CNG.Proto i zastavba plyn. nadrzi snizuje velikost kufru o dost litru.Toto reseni od Volva ji spise polovicni.Nove turbo motory od VW jsou o necem jinem spotrebou i zatahem a vykonem.110KW je vykon na CNG,kolik je vykon na benzin jsem nikde nedohledal.Vsude pisi ze tento turbomotor ma stejny vykon jako benzin.O jinych motorech v jinych znackach se nebavim o tom vim prd-).
CNG auta samozrejme jsou zivejsi nez auta na lpg.To se neda srovnat.za prve CNG ma vyrazne vyssi vyhrevnost nez LPG a potom lpg ma 101 az 112 oktanu, CNG 130.s touranem 150 koni pojedes uplne v pohode do 6.5 litru -5 KG CNG.Touran at budes mit zarizeni jakehokoliv vyrobce na lpg za 6.5 litru na 100km rozhodne nepojedes.Budes se motat kolem 9 litru a budes rad.letos se ma vystavet zhruba 45 cerpacek na CNG,tak jsem zvedavej na konecne cisla.Ja pujdu pravdepodobne do domaci cerpacky.nake spotrebni dan me nebude vubec tankovat ani v budoucnu-)
Ta spotřební daň na zemní plyn se tě týkat samozřejmě bude :-( bohužel. Čerpací stanice budou registrované a plyn který projde přes ně bude spotřební daní zatížen.
spotrebni dan uz je ted na cng.jak by toho chtel stat docilit?doma budu mit cerpacku a budu si tankovat sve cng plynem od sporaku-)To by tam musela byt plomba s pocitadlem m3.v tom pripade si ji privezu kdekoliv z Evropy.jakykoliv plynar ti cerpacku namontuje za par minut. nikdo ti neprokaze ze jsi plyn spotreboval ve svem aute nebo protopil v dome, provaril na sporaku.U verejnych cerpacek je to jasne,tam mame smulu.
Každá čerpací nebo plnící stanice musí být registrovaná a hlavně schválená k provozu. Tak to alespoň platí o benzínkách a plničkách LPG. U CNG tomu asi nebude jinak, zapojit ti jen tak něco sice plynař může jde jen o to aby jsi to pak ty využíval v souladu se zákonem. Byť ne tvou vinou ti to řachne a budeš mít vystaráno. Navíc pochybuji že pokud by stát nebo EU chtěla u zemního plynu určeného do aut zvýšit spotřební daň tak že si to neohlídá. Plombu máš i ne plynoměru tak proč by nemohla být na dalším před plničkou? :-(
schvaleny k provozu jsou domaci cerpacky,ale pochybuji ze nekdo ze statnich organu eviduje kolik m3 natocis na zarizeni a kolik m3 plynovou karmou,sporakem napr.a potom spotrebni dan z cng paliva odvedes financaku - statu.alespon o tomto zakone nevim, ze by byl v praxi proveditelny.ale mozna se pletu bavim se o reseni kdy je vse pres papiry a legalne,nikoliv kdy to zarizeni zapoji kdokoliv. potom samozrejme spotrebni dan nebudes platit nikdy,ale jak si poznamenal vystavujes se riziku problemu s uradu kdyz se stane prusvih.
V případě že budou muset být plničky registrované tak spotřebu nebude muset hlídat stát, ale ten od koho odebíráš plyn. Před plničkou prostě budeš mít hodiny, budeš platit zálohy jako za plyn do sporáku a pak ti přijíde vyúčtování.
to bude v pripade, ze by za par let k tomuto opatreni pristoupil stat.pochybuji,kdyz budu mit plnicku doma pripojenou ted i byt legalne, ze by naky dodavatel plynu mi daval do baraku merak plnicky,kdyz ted ho mam od baraku 50 metru.Ted ti pusti plyn a na co ho spotrebujes je tva vec,zda naplnis nadrz auta nebo ho spalis ve sporaku.ale chapu tve obavy ze s tim casem muze byt problem kor kdyz clovek bude chtit mit vse papirove v poradku.Takovy je nynyjsi stav byt se plati spotrebni dan.na cerno kdyz si to pustis tak nikdo nema sanci cokoiv rici nebo ti prokazat, ze mas domaci plnicku.
a) Ano, CNG má mírně vyšší výhřevnost. Ano, CNG má vyšší oktanové číslo. Jenže nic z toho nepřebije fakt, že CNG má mnohem nižší hustotu plynné fáze. Snižuje se tedy plnění motoru, tzn. motor při pracovním cyklu nasaje méně stechiometrické směsi palivo-vzduch. A méně směsi znamená méně vzniklé energie a tudíž nižší výkon.
Dám konkrétní příklad. VW Caddy spalující LPG má výkon 72 kW, přičemž původní motor spalující benzín má 75 kw (1.6 MPI). VW Caddy spalující CNG má výkon 80 kW, přičemž původní motor spalující benzín má 85 kw (2.0 MPI). Jde vidět, že u CNG je pokles výkonu výraznější.
b) Ano, spotřeba bude kolem 9 litrů LPG. A 9 litrů LPG váží cca 5 kg. Takže v kilogramech vychází spotřeba plus minus stejně, jak už jsem říkal v předchozím příspěvku. Co váží víc, kilo peří neb kilo železa ? :-)
Caddy byla tragicka verze na cng s tim souhlas.nejsem si jisty,zda to byl motor 85KW.sedni si do passatu nebo Touranu 110KW.Na CNG auto jede lepe nez na benzin vteto verzi na tom trvam.to se vubec neda srovnat s motorem 80KW Caddy. s CNG passat budes jezdit kolem 5KG ekvivalent kolem 7 litru a v benzinu budes jezdit realne kolem 9 litru s konkretne s passatem.auto je delane primarne na plyn.U preplnovanych motoru vw mas zachovan plny vykon na rozdil od LPG.zadny system lpg toto neumi nebo alespon o nem nevim.
Přeplňované motory jsou pro CNG ideální, to je pravda. Díky přeplňování mohou zlepšit plnění.
Přesto je potřeba připomenout, že zatímco Passat Ecofuel má 110 kW, běžná benzinová verze má 118 kW.
Caddy Ecofuel měl a stále má motor 2.0 s výkonem sníženým na 80 kW (na benzín má 85 kW). Nejel jsem s tím, ale věřím, že je lepší než třeba Caddy SDI, se kterým jsem jel.
118 kw znám "pouze" 1,8 TSI nikoliv 1,4 TSI ta má normálně 110 kw starší verze pouze na benzín má 90 kw. U Passatu model 2012 je sice výkonější verze 118 kw a CNG Ecofuel má pouze tu starší tedy 110 kw, slabší... Tedy nikoliv nižší výkon kvůli CNG jak tvrdíš. Pak je ještě verze 132 kw to je kompresor turbo. V70 kterou jsi poslal nebyla ani jedna evropská verze vše USA. NEsmíš tu Wiki tak hltat.....
Jestli máš hodnoty pro evropské specifikace, tak je ukaž. Jinak nezbývá, než se orientovat podle těch amerických, které se pravděpodobně moc lišit nebudou.
BTW Passat 1.4 TSI 118 kW i 1.4 TSI Ecofuel 110 kw mají kompresor s turbem.
Neřeším jestli mají kompresor s turbem pouze jsem konstatoval že nejvýkonnější verze má 132 kw,ale verze 110 kw má stejný výkon jak na benzín tak na plyn 118 kw verze je pouze novější model nikoliv výkonnější díky provozu na benzín. Evropská verze V70 CNG je dělaná primárně na plyn proto má taky nádrž pouze na 15 l benzínu a plynové na 22 kg. Hodnoty nemám nebylo to moje auto, ale vím v čem jsem jezdil, na CNG auto jelo mnohem lépe než na benzín. Klasická 2,4 a 2,4 Bi-Fuel jsou už na pohled jiné motory, tedy až po sundání "epesního" plastového krytu. Není to pouze přestavba..... krom hlavy (spalovacího prostoru) je přepracované také sání a svody výfuku....
No počkej, pleteš jabka s hruškama. Já celou dobu srovnávám klasickou benzínovou verzi 2.4ky provozovanou na benzín s verzí 2.4 Bi-Fuel provozovanou na CNG. Že ta pak na benzín moc nejelo, to věřím. Řídící jednotka se pak musela starat jen o jednu věc - aby kvůli zvýšené kompresi nedošlo k detonačnímu spalování benzínu.
Tak to samozřejmě srovnáváš spatně a pleteš to ty. Auto byl tehdy čerstvý dovoz ze Švédska ve kterém byl uveden výkon 140 koní. Ještě jednou připomínám že auto, motor byl dělán primárně na plyn. Motor na plyn startoval pouze tlačítkem se dal přepnout na benzín. Pokud jsi na to ale šlapal tak se automaticky přepnul na plyn (pokud tedy v nádržích byl) a chytly v tom saze. Benzín byl spíš taková nouzovka na dojetí..... Navíc s vyšší kompresí nemá nemůže mít jednotka žádný problém a už vůbec nezpůsobuje detonační spalování, vyšší komprese by činila problém pouze karburátoru s rozdělovačem.....
zrovna v tom prvnim odkazu prvnim odkazu jsou data uplne stejna jak na cng,tak benzin.Mozna si se prehledl.ve druhem odkazu jsou jina cisla s tim souhlas ale jina verze us. Volvem jsem nejel tak se nemohu vyjadrovat.Toto reseni od Volva ji spise polovicni mi prijde diky spatne ulozenym nadrzim, kde se vyrazne zmensuje velikost kufru. V nasledujicich prispevcich co pises motas ruzne vykony motoru VW o ruznem obsahu mezi sebou na ukor cng.Poradne se podivej na ty specifikace co pises,v tom nemas pravdu kolego.Nove turbo motory od VW jsou o necem jinem spotrebou i zatahem a vykonem.110KW je vykon na CNG,kolik je vykon na benzin jsem nikde nedohledal.Vsude pisi v dostupnych zdrojich ze tento turbomotor ma stejny vykon na cng jako benzin.O jinych motorech v jinych znackach se nebavim o tom vim prd-).
Nemontoval mi to nikdo mě takový sr.č nesmí do baráku. Jen vím co vídám spíš cítím když kolem takovýho auta jenom projdu, nemluvím o tom když stojí na dílně nebo je na heveru...
Autoservis, vdaka tomuto dodatocne pridanemu smradu do plynov aspon nelietaju do vzduch garaze a strechy domov.
Dizlaky, tak to je rakovinka so zarukou.
To je fakt. Když o tom přemýšlím, tak celá modelová řada Octavie je zaměřena na firmy, snad jen u verze RS lze očekávat, že podíl soukromých zákazníků přesahuje 50 %.
Bola to len otázka času. Kamarát minulý rok kúpil Passata s týmto motorom na CNG. Technické riešenie je totožné, "malá" nádrž na plyn, "veľká" na benzín. Nie som si istý, či nemá trošku menší kufor, ako benzínová verzia, a rozdiel je ešte ten, že má výfuk vyvedený pod ľavé zadné dvere. Čo sa týka jazdých vlastností, nepostrehol som rozdiel v jazde na plyn/benzín. A spotreba je veľmi zaujímavá, pri 120-130 km/h to bere okolo 3kg/100. Cena plynu je +- rovnaká ako pri N95. Teda v tomto smere to dáva zmysel. taktiež dostal nejakú dotáciu, od nejakého úradu vo výške cca. 3000€. Takže ho veľmi slušne vybavené auto vyšlo slabých 25.000€...
Najväčšou nevýhodou je úžasná "sieť" čerpačiek. Minulý rok bola tuším až 1(!) pre celú Bratislavu, a aj to v areáli vozovne MHD 8-s
BTW. Tá otázka v ankete... Mne sa nezdá, že by sa dolo dodatočne prerobiť na CNG. To ide len na LPG, alebo sa mýlim?
Co si pamatuju, tak při uvedení platformy MQB se říkalo, že multilink v nižší střední bude vyhrazen pro čtyřkolky, verze s výkonnými motory a CNG verze.
Viděl jsem zástavbu CNG na MQB ještě před tím, než první auto na MQB vyjelo, a multilink tam nebyl. V technických údajích A3 g-tron je uvedeno, že má klikovou nápravu - Audi totiž tyhle věci pořád uvádí. Věřím tomu, co jsem viděl, a věřím tomu, co píše Audi. Umím si představit, že by tuhle kombinaci mohli mít, třeba připravenou pro Passat. Přijde mi však zvláštní, že by Škoda strčila 110 kW TDI klikovou, ale 81 kW TGI multilink.
Nechme se překvapit.
V každém případě jsem u žádného z těchto článků neviděl, kde přesně jsou nádrže umístěny a jestli se sníží objem zavazadlového prostoru.
Když jsem vlastnil Citroen Xantia 2.0 HDI z roku 1999 tak jsem na jednu nádrž dal 1210 km a nepotřeboval jsem k tomu ani plyn. Xantie má nádrž na 65 litrů.a Chorvatsko to dalo bez problémů.
V případě nájezdu 1300 km pouze na CNG jsou náklady o třetinu nižší. S Volvem V70 CNG jsem ujel 3000 km za 3300,- jízda podle předpisů. To s naftou neuděláš ani kdyby jsi se rozkrájel.
Já jsem nepsal o hospodárnosti, ta mě nezajímá. Já psal o tom, že Škodovka se zde chlubí dojezdem 1300 km na jednu nádrž a plyn a já psal, že se starou Xantií na naftu jsem na nádrž dal 1210 km. V současné době už jí nemám, koupil jsem něco jiného a na benzín, spotřeba auta je mě putna.
1.4 s 81kw je krasna, temer "nedownsizova" hodnota. Kdyby to same udelali s 1.8 (odhadovany vykon nekde kolem 110 kw) tak je zase vsechno jak ma byt. S temi emisemi, co ma CNG, muzou zase nastoupit motory s 5 a vice valci. Tak hlavne, at to nebouchne.
Ja mam Tourana 1.4 TSI s pohonem CNG. Nadrz mam nejakych na nejakych cca 25kg plynu a bohuzel na benzin jen 11l. Kdyz jezdim predpisove, tak na nadrz CNG se da ujet cca 550km. A to pak km bez DPH vychazi na 0.83kc. A to je proste super. Jezdim s autem po Nemecku, Slovensku, Rakousku, Holandsku a Belgii a s tankovanim problem nenoi. Jsou aplikace na telefony, ktere vam ukazi po ceste CNG stanice a atd... treba po ceste z Liberce do Zeebrugge jich je 28 :-).
Nova Octavia ma malou nadrz na CNG. Pouze 16kg. A spotrebe 3.6kg/100km opravdu neverim... to bych musel jet max.rychlosti 80 po rovine a nebrzdit a nezrychlovat...