Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Octavia G-Tec: Verze na zemní plyn se představí v Ženevě

redakce AUTO.CZ
Diskuze (80)
Mladoboleslavská automobilka na ženevském autosalonu předvede kromě jiného také Škodu Octavia poháněnou zemním plynem. Základem se stane benzinová verze 1.4 TSI, vůz s oběma plně natankovanými nádržemi ujede přes 1300 km.

Škoda Octavia bude k dispozici poprvé také s pohonem na zemní plyn. Verze označená G-Tec se ve světové premiéře představí na autosalonu v Ženevě. Po modelu Citigo jde o druhou Škodovku na CNG (Compressed Natural Gas). Varianta na zemní plyn bude k dostání pro liftback i kombi, prodej na tuzemském trhu začne v květnu.

„Pohon na zemní plyn je důležitou součástí strategie trvale udržitelného rozvoje společnosti Škoda Auto a nyní přichází i do naší nejprodávanější modelové řady,“ prohlásil Frank Welsch, člen představenstva zodpovědný za technický vývoj. „CNG je smysluplná technologie, neboť spojuje mobilitu šetrnou k životnímu prostředí s dostupnou cenou. S verzí G-Tec bude modelová řada Octavia ještě atraktivnější a zelenější,“ dodal Welsch.

Škoda Octavia G-Tec disponuje přeplňovaným zážehovým čtyřválcem 1.4 TSI o výkonu 81 kW. Turbomotor je konstruovaný pro spalování zemního plynu a benzinu. Paket G-Tec zahrnuje technické prvky, jako je systém start-stop a rekuperace brzdné energie. Agregát splňuje přísnou emisní normu EU 6, která vstoupí v platnost v září 2014.

Dojezd Octavie G-Tec je působivý: při provozu čistě na zemní plyn ujede až 410 km na jedno natankování. Spotřeba činí 5,4 m3 (3,5 kg) zemního plynu na 100 kilometrů, což odpovídá emisím CO2 pouhých 97 g/km. Při provozu na benzin činí jízdní dosah 920 km. Octavia G-Tec tak na plné natankování obou nádrží ujede celkem až 1.330 kilometrů. Pro zajímavost: Škodovka v současné době vyrábí 97 modelů s hodnotami emisí pod 120 g CO2/km, z toho sedmnáct s emisemi pod 100 gramů.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (80)
2. 3. 2014 06:09
Re: Nádrž
zrovna v tom prvnim odkazu prvnim odkazu jsou data uplne stejna jak na cng,tak benzin.Mozna si se prehledl.ve druhem odkazu jsou jina cisla s tim souhlas ale jina verze us. Volvem jsem nejel tak se nemohu vyjadrovat.Toto reseni od Volva ji spise polovicni mi prijde diky spatne ulozenym nadrzim, kde se vyrazne zmensuje velikost kufru. V nasledujicich prispevcich co pises motas ruzne vykony motoru VW o ruznem obsahu mezi sebou na ukor cng.Poradne se podivej na ty specifikace co pises,v tom nemas pravdu kolego.Nove turbo motory od VW jsou o necem jinem spotrebou i zatahem a vykonem.110KW je vykon na CNG,kolik je vykon na benzin jsem nikde nedohledal.Vsude pisi v dostupnych zdrojich ze tento turbomotor ma stejny vykon na cng jako benzin.O jinych motorech v jinych znackach se nebavim o tom vim prd-).
2. 3. 2014 05:53
Re: Nádrž
zrovna v tom prvnim odkazu prvnim odkazu jsou data uplne stejna jak na cng,tak benzin.Mozna si se prehledl.ve druhem odkazu jsou jina cisla s tim souhlas.U tohoto auta musi vzit potaz, ze auto NENI TOVARNE upravovane,na cng tedy motor.sice zastavbu dela partnerska spolecnost v tovarne ve volvu,ale motor neni primarne urcen na CNG.Proto i zastavba plyn. nadrzi snizuje velikost kufru o dost litru.Toto reseni od Volva ji spise polovicni.Nove turbo motory od VW jsou o necem jinem spotrebou i zatahem a vykonem.110KW je vykon na CNG,kolik je vykon na benzin jsem nikde nedohledal.Vsude pisi ze tento turbomotor ma stejny vykon jako benzin.O jinych motorech v jinych znackach se nebavim o tom vim prd-).
24. 2. 2014 16:42
Re: Nádrž
Autoservis, vdaka tomuto dodatocne pridanemu smradu do plynov aspon nelietaju do vzduch garaze a strechy domov.
Dizlaky, tak to je rakovinka so zarukou.
23. 2. 2014 20:00
Re: Nádrž
Tak ropáci jsou taky kapitola sama por sebe, stejně jako LPG...
23. 2. 2014 19:48
Re: Nádrž
Ja zase citim a vidim tych smradov na dizloch. Uz niektore 2-rocne dymia tak, ako horiace gumy!