Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Lotus zvažuje možnosti použití titanu ve svých automobilech

Dneska je sice v kurzu hliník, britská automobilka Lotus ale zaměřuje svou pozornost i na lehký a pevný titan.
Zpět na článek
24. 3. 2014 14:13
24. 3. 2014 14:35
24. 3. 2014 15:00
24. 3. 2014 15:03
25. 3. 2014 11:32
24. 3. 2014 14:59
Avatar - Barrichello
24. 3. 2014 14:13
Jojo
to už sme četli ve čtvrtek u konkurence >:D

S titanem už experimenotoval kdekdo, ale do sériový výroby to zatím snad nikdo nepustil nebo jen ve velmi omezené míře. A to i u maloseériových výrobců. Každopádně Lotus je specialista na velmi lehké karoserie v rámci Chapmanovi filosofie že čím lehčí vůz, tím lépe a pak není třeba ani příliš výkonný motor.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Pekelná Micinka
24. 3. 2014 14:32
Re: Jojo
Co to logo AC? Si změnil tým? >:-[] ;-)
Avatar - Barrichello
24. 3. 2014 14:35
Re: Jojo
jo změnil. Samozřjemě sem byl ihned označen za pokrytce >:D >:D Pár lidí tu má problémy s pochopením významu slov jako téměř, skoro a vyjimka. Ale co naděláš.
24. 3. 2014 15:00
Re: Jojo
Tak ono pokial titanova ojnica stoji ~1000€ a ocelova 150, len blazon by to pchal do velkoseriovej vyroby. Ale v cene super-sportovych aut sa to strati, a tam sa take materialy bezne pouzivaju...
Avatar - Barrichello
24. 3. 2014 15:03
Re: Jojo
zas tak moc běžné to není, mimo závodní speciály co jsem si tak četl.
25. 3. 2014 11:32
Re: Jojo
Ja hovorim z vlastnej skusenosti. Minimalne pre pat-sest motorov v "beznych" autach som tieto diely osobne navrhoval. Titan uz davno nie je vysadou len pretekarskych aut. Mohol by som aj spravit zoznam aut ktore taketo diely maju, ale to by som sa musel pohrabat v archivoch a neviem ci by sa sefovi pacilo keby som cosi take vynasal...
Avatar - Pekelná Micinka
24. 3. 2014 14:33
Titanium
K titanu mám platonický vztah, takže těmto snahám držím palce. A Lotus mám taky rád.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Barrichello
24. 3. 2014 14:37
Re: Titanium
Já vždycky slintám u Espritu z konce 80 a z 90. let. Speciálně Esprit V8, ten vždy oblejzám půl hodiny když ho někde vidím naživo.
24. 3. 2014 14:59
Tuzsi?
"...Obdobný díl je totiž o 36 % lehčí, než ocelový a současně o 20 % tužší, konkrétně jeho váha klesla z 50 kg na 32 kg..."

O tej tuhosti opravne pochybujem. Titanove zliatiny maju modul pruznosti sotva polovicu z toho, co priemerna ocel (~105GPa). Geometricky rovnaky diel z titanu teda bude ovela pruznejsi (co nemusi byt vzdy na skodu!).

Navyse nestaci len vymenit ocel za titan. Problem je v medzi klzu: napriklad casto pouzivana kvalitna titanova zliatina Ti6Al4V ju ma okolo 880-900MPa, co je podstatne menej ako vysokopevne ocele, kde sa da dostat cez 1500MPa, az niekam k 2000. Takze to nejde len tak vymenit material, ale geometriu ponechat...
Rozbalit vlákno
0