Ta záplava článků o skomírajícím Fiatu a spol. v posledních dvou dnech mi připomíná známý vtip z komunistické doby o všudypřítomnosti Lenina včetně konzervy. Doufám, že zítra se dočteme, že se změnil lesk na klikách a podbarvení podsvícení palubní desky.....Jinak prodejní čísla (předesílám v Evropě) ukazují, kde AR je a kam směřuje, Poněkud nechápu, proč se téhle zkomírající pidiautomobilce věnuje na Auto.cz tajová pozornost.
šermovat číslama můžeme do aleluja, například tady:
[odkaz]
píšou, že provozní zisk FGA stoupl za první tři kvartály meziročně z 280 na 468 mio EUR.... (samozřejmě, můžeme teď řešit, jak k tomu jednotlivé značky přispívají atd. atd., nicméně prostě celá ta skupina nějak funguje a vydělává....).
Ty píšeš o tom, že je AR v zisku. Vůbec nevím, jak si k tomu došel, asi prostým rozdělením zisku celé Fiat Group a asi si to rozpočítal na jednotlivé značky.
Já tvrdím, že je to nesmysl, protože Fiat sám NEUVÁDÍ (a už pěkně dlouho) výsledky Alfy Romeo. Analytici se ale shodují, že ta automobilka je pořád v minusu a prodělává každý rok miliony eur.
Takže se znova ptám, kde si našel zisk automobilky Alfa Romeo?
já píšu o Fiatu jako celku, protože Beránek zahajuje "Ta záplava článků o skomírajícím Fiatu a spol.".... ;-) A proto taky píšu že "jsou v zisku"....
Jinak Alfa bude podle mě +/- na nule, protože Mito a Giulietta jsou konečně auta, která nejsou nějak extra technicky náročná a zároveň se dělají v relativně slušných počtech.... (výroba 159 byla samozřejmě v mínusu....)
Faktom je, ze AR je jedna z dcer Fiatu a je uplne jedno, aky ma sama osebe hospodarsky vysledok. Okrem toho, ze v ramci holdingu sa da carovat s presunom kapitalu kade-tade, takze izolovovane brane vysledky jednej z dcer o nicom nehovoria, sam vies, ze AR nie je stopercentne samostatna automobilka, ktora si vsetko vyvija, preto to musi z vlastneho predaja zaplatit. Motory robi Fiat Powertrain Technologies, elektroniku Magnetti Marelli atd.
Zaplava clankov tu je, lenze to suvisi skor s Bologna Motor Show.
Ne poprvé hluboký respekt k tvé trpělivosti. Já si rejpnu (protože mi to nedá) na základě faktů, ale abych jim byl schopen vysvětlovat znova a znova to, co je nad slunce jasnější, na to už nemám. Jinak dole někdo píše, že někde v Itálii je autosalon, tak chápu zase ta bombastická vyjádření a předvádění se - viz. včerejší vyhlášení o 6 mil autech, které FIAT (s Chryslerem) vyrobí a prodá. Jak je vidět, on te není a nebyl jenom Berlusconi.....
Netvrdim, ze je to jedno, ale tvrdim, ze z dostupnych informacii nie je mozne povedat, ze AR je cierna diera, ktora je permanentne v strate.
Pokial ide o dotaciu mojej firmy, zavisi to od mnohych okolnosti. Ak by bola nevyliecitelne stratova vdaka svojej cinnosti, nebavilo by ma to. Ak by bola stratova docasne s potencialom rastu alebo preto, ze som ju uctovne spravil stratovu, bavilo by ma to. Predstav si, ze existuje mnozstvo spolocnosti, ktore su dlhodobo stratove a funguju.
Nepopírám to, jen mi to přijde krajně nepravděpodobné.
VW se k výsledkům Seatu hrdě hlasí, zveřejňuje je a Seat otevřeně kritizuje.
Já tvrdím, že Seat je se svou výrobou (za tento rok to bude asi cca 340 tis vozů) naprosto na jiných čílech, než AR se svými možná 140 tis ks. A kolik toho sdílí modely Seatu a VW zajisté víš. A jestli bude Seat ve ztrátě, tipuji, že AR v ní bude ze své podstaty taky, ale v ještě hlubší.
Obdobné čísla jako AR míval SAAB (+/- 10 tis ks), jak to s ním šlo, víme všichni.
No proc by se VW hrde nehlasil k vysledkum Seatu! Vzdyt Seat je pokusny kralik pro Vw na kterem se testuji vsechny komponenty vyrabene v cine a dodavane pro cely koncern do evropy! Jo VW si to umel zorganizovat, ve svych shangaiskych tovarnach uz vyrabi dily pro nekolik milionu vozu vcetne evropy! Co je nam po tom ze tam umiraji lide, musi makat nezletilci, aspon nedelaji nikde bordel a nekradou! >:D
Nejdulezitejsi je ze VW vydelava a nejaky Fiat muze jit akorat tak do prr.....!
Jak rikam volkswagen jediny do kazde rodiny! :yes::yes::yes:
Klidně se k nim (k těm faktům) vyjádři, interpretuji je zde.
PS: Otázka je, zda tomu rozumí ten, kterého zde vyzdvihuješ, protože to podle všeho není pravda. ;-)
Mimochodem, abys byl v obraze, bylo by nutno zde přečíst i to, cö se tu napsalo včera a na co tato diskuze navazuje.
MiTo je za rok 2011 na -23% cca 40 tis. ks.
Giulietta logicky (první rok prodejů) na +280% odhadem nyní na 75 tis ks.
159 je na -32% s nějakými cca 10 tis. ks.
Šermovat s procenty je vždy dvousečné, AR si nijak dobře totiž nestojí. Neznám automobilku, která se potácí na tak mizerných číslech.
Dřív to byl SAAB a víme jak dopadl.
To faktem nepochybně je, ale že je to pořád bída, která nemá obdoby, to je faktem také. ;-)
PS: Nevím kdy přesně pan účetní prohlašoval zdvojnásobnení prodejů AR, ale zatím to vypadá na další velkohubé prohlášení, které nemá reálnou šanci naplnění.
nechapu v cem vidis problem, furt je to vlastnostma benzinak.
Takze vlastne mensi zlo nez nafta, ktere se beztak proda vic nez benzinaku.
Takoveto reseni vitam a kez by ho nabizely vsichni vyrobci.
I kdyz bych radeji uprednostnil reseni ala kia picanto se 1/4 nadrzi na benzin a zbyvajicim objemem pro plyn.
když se může BMW1 dělat s naftou co má 85kW, nechápu, proč by se nemohla dělat Giulietta na plyn s podobným výkonem.... Naopak je to výborná alternativa pro ty, kteří se bojí spotřeby benzínu (čili i těch 8 v kombinaci, co T-jety žerou je jim moc) a zároveň nechtějí auto s chrochtákem....
Nikdo ti nebrání koupit si Giuliettu se 240 koňma :yes:
...myslím, že 120 koní je slušný základ, iné automobilky v tejto triede s podobným zameraním pravdepodobne ponúkajú v základe 300 koní nie? :-) a o tom, že športový charakter autu nedáva len výkon, sa na tomto fóre, kde sú samí odborníci hádam baviť nemusíme..
Jo, 120 koni je slusny zaklad, to rozhodne. Ten motor sam o sobe neni na zaklad nijak spatny. Mne jde o to, ze kdyz jsem jeste bylo dite, a koukalo jsem na sousedovo rudou AR75 - tehdy prakticky funglovku - myslelo jsem, ze Alfa je to nejlepsi auto na celem svete. Pak 155/145/146, ruzne uspechy v zavodech, pak 156 - bomba z cisteho nebe... to uz jsem citil, ze jsem na dobre ceste si AR koupit. Pak 147, dale 147 petidver a ... a ....pak dloooouho nic, pak zpackana Brera, pekny facelift 156 na 159 ovsem s ponekud pridanou hmotnosti a ted, kdyz uz muzu? Giulietta neni zadna stihla modelka, je to baculka s vypoulenyma ocima... Ten predek mi tedy aktualne brani v nakupu a pak taky interier, je na mne moc slozity (myslim ted tvarove a materalove). Jako auto je to dobre, ale dobry je za 3.
A to sportivo je kde? Nejvykonnejsi model je v podobne motorizovane konkurenci oznacovany spis jako komfortni HH... O MiTu nemluvim, to je auto pro holky.
baculka? porovnaj váhu napríklad s Golfom alebo zo starou 147kou...dizajn je vec subjektívna, ak sa ti nepáči nič s tým nikto nič nenarobí..."komforný HH" je aj Golf GTI, S3 a QV je prakticky to isté..tak neviem, kde je problém..väčšina výrobcov ide týmto smerom..kto si kúpi nejaký nekompromisný športiak v nižšej strednej a hlavne v tejto cenovej relácii? Je komické, že to čo sa zvyklo vytýkať Alfe 147GTA sa teraz vytýka Giuliette QV, že to nemá... Mito je pro holky? Ktoré auto v tejto triede je pro chlapy...? ;-) Mini?
Baculkou narazim na tvary.
147 se dalo vytknout tak maximalne mizerne zpracovani, technicky to byl opravdu hodne povedene auto. A !$& GTA byla bestie, co zrala maledeti a na ceste za ni zustalo jen spaleniste... Jo, chybel ji samosvor a par dalsich malichernych veci, ale byla to Alfa Romeo, pred kterou museli mit souperi respekt. Dnesni QV je dobre auto, ale vsichni ostatni jsou lepsi... Golf Gti/R, Focus ST (odchazejici, noveho neznam), Audi S3 je pak uz na jinem levelu - tam, kde by Giulietta QV chtela byt. O RS3 radeji ani nepsat.
Jde mi o to, ze ta aura milanskych sperku se strhujicim charisma se proste vyparuje a uz davno nepusobi tak jako drive. Jen je mi to tak nejak lito.
.... důvodů "proč si nekoupit Alfu" si každý najde vždycky dost ;-)
Alfa NIKDY nedělala dokonalé auta, takže jestli čekáš, že přijde auto které na 100% splní to co chceš, tak se asi nedočkáš.... Ona i ta 75 nebo GTA měly svoje mouchy, jenže to nikdo neříká, protože teď je móda kritizovat vše nové.... 147 GTA byla moc velká bestie, Giulietta je zas moc vyměklá.... vždycky se to dá nějak okecat....
Vzhledem k tomu, že italská ekonomika se sype jak domeček z karet je jasné, že Fiat se teď spíš soustředí na jiné trhy (USA, Brazílie, snad Čína....).... Nezbývá než to temné období přečkat.... Když bude celý koncern vydělávat, tak se snad časem dočkáme té 4C atd...
Souhlasím s Murphym, alfa nikdy nedělal dokanalá auta, na to tady byly jiný, ale je to prostě Alfa jestli ráno nastartuje nebo ne záleží jen na tom jak se vyspala =D proto tuhle značku miluju i když mě už parkrát nechala viset, tak jsem jí to vždycky odpustil když se na mě tím svým kukučem podívala.
Už jsem jich pár zkusil a alfu mi nikdo nevymluví, za tu se budu prát dokaď nepadnu. To auto je jako náladová vášnivá ženská a to se mi na ní líbí. Neznám žádný jiný auto ve kterým bych si užil tolik srandy. Ok Clio mi jezdí za 4,5 l golf mi bude sloužit navěky, octávka je auto ve kterým se prostě jezdí simply clever, ford no je to ford, Mercedes pro mě ikona aut trošku zklamání po zkušenostech s Vitem, Vaneem a Sprinterem. Koncern Fiat tu psát nebudu, to bych si něco poslech... A jedna věc se musí Alfě nechat, nebolej z ní záda.
ako vždy máš pravdu..ja som skúsil a Alfa ma presvedčila...nedá sa to porovnať ani s Golfom(jedine s GTI) ani Fordom Oktávku tu nemá zmysle ani spomínať..tam o nejakých šoférskych zážitkoch sa nedá hovoriť vôbec..ale je to rodinné auto čiže sa to ani neočakáva..samostatná liga je samozrejme BMW 1..a na rozdiel od h0n7a ma nikdy nikde nenechala ani som žiadne problémy čo sa kvality týka nemal..autá som mal však vždy kupované ako nové..jossalito ty si kolko Alf vyskúšal, že tu tak zasvätene píšeš, že ak vyskúšaš niečo solídne tak na Alfu zabudneš? Určite si nevlastnil ani jednu..na to dám krk..
Nevím co někteří na tomhle fóru mají....že se zhorší rychlení o 0,9 s ? To v běžném městské provozu nikdo ani nepozná...moji radost z jízdy to rozhodně nesníží....zato ji velice pozvednou náklady o 40% nižší...
a věřte, že AR nečeká osud SAABU, pokud o ní jeví některé automobilky zájem (VW), jestli se teď prodává hůře, nebo lépe....to mě jako spotřebitele nemusí zajímat. Já si ji buď koupím, nebo ne..
Přesně tak, nechápu, jak může někdo kritizovat LPG a jezdit v naftě. Nafta je nejméně ekologický motor a když někdo říká opak, tak si jen lže do tváře. I ty nové motory po třech letech začnou čadit, EGR i DPF navzdory, protože oba systémy se dřív nebo později pos*rou. Je to stejný, jako doma topit plynem vs. uhlím. Ať budete dělat co chcete, tak to uhlí prostě bude čadit víc, přestože je v něm více energie a je levnější.