Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo Giulietta 1,4 T LPG (88 kW): Tovární plyn

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (52)
Alfa Romeo rozšíří paletu pohonných jednotek modelové řady Giulietta o přeplňovaný čtyřválec 1,4 T schopný spalovat benzin i LPG.

Bologna Motor Show, která bude probíhat od 3. do 11. prosince letošního roku, se stane místem představení Alfy Romeo Giulietta 1,4 T LPG. Tato nová motorizace má být na evropském trhu k dispozici v kombinaci s výbavami Giulietta, Progression a Distinctive.

Přeplňovaný čtyřválec 1,4 T LPG samozřejmě zohledňuje různé vlastnosti benzinu a LPG, od svého čistě benzinového provedení se liší novou řídící jednotkou, sáním, a také jinými ventily a sedly ventilů, navrženými s ohledem na odlišné podmínky při hoření směsi plynu a benzinu.

Nový 1,4 T LPG nabízí stejně jako současný čistě benzinový 1,4 T nejvyšší výkon 88 kW (120 k) při 5000 min-1 a točivý moment 206 Nm při 1750 min-1. Vedle těchto hodnot je při spalování benzinu i plynu shodná maximální rychlost 195 km/h.

Rozdílné jsou údaje o zrychlení, kdy na benzin Giulietta akceleruje z 0 na 100 km/h za 9,4 s, zatímco při spalování plynu potřebuje na stejnou disciplínu 10,3 s. Spotřeba paliva v kombinovaném cyklu je u nového motoru při spalování benzinu 6,4 l a v případě LPG 8,3 l. Emise CO2 jsou 149 g/km s benzinem a 134 g/km při LPG.

Alfa Romeo Giulietta 1,4 T LPG vždy startuje na benzin a na LPG se automaticky přepne až při dosažení optimálního zahřátí motoru a otáček. K automatickému přepnutí z LPG na benzin dochází po vyčerpání plynu z 38-litrové nádrže umístěné v prostoru určeném původně pro rezervní kolo. Řidič může samozřejmě mezi palivy přepínat i sám prostřednictvím ovladače umístěného na středové konzole.

Při spalování LPG vzniká až o 15 % méně CO2, 20 % méně CO a 60 % nespálených uhlovodíků než při spalování benzinu, tento fakt ocení především zákazníci v zemích, kde jsou zdanění nebo výše pojistky odvozeny od udávaných hodnot emisí skleníkových plynů.

Evropské silnice brázdí více než 5,5 milionu aut na LPG a k dispozici je jim přes 10.000 LPG čerpacích stanic. Průměrná cena za litr LPG je 0,72 euro, při porovnání s cenou 1,50 euro za litr benzínu speciál tankuje majitel auta na LPG za polovinu. I když započítáme vyšší spotřebu při jízdě na LPG, stále majitel vozu na LPG ušetří proti benzínovému autu asi 40 % nákladů.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (52)
24. 11. 2011 13:24
Re: Cu@re Sp@rtiv@
Ja se na tvuj taky neptal a je tady.
24. 11. 2011 09:08
Re: Cu@re Sp@rtiv@
Sorry, ale je bavim v rovine novych aut, nejake dorasovane kramy z bazose sem radeji netahej...
24. 11. 2011 09:07
Re: Cu@re Sp@rtiv@
Jo, hele nikdo nedela dokonala auta, to muzem byt vsichni v klidu :-)
Avatar - ethicon
24. 11. 2011 08:23
Re: Cu@re Sp@rtiv@
ako vždy máš pravdu..ja som skúsil a Alfa ma presvedčila...nedá sa to porovnať ani s Golfom(jedine s GTI) ani Fordom Oktávku tu nemá zmysle ani spomínať..tam o nejakých šoférskych zážitkoch sa nedá hovoriť vôbec..ale je to rodinné auto čiže sa to ani neočakáva..samostatná liga je samozrejme BMW 1..a na rozdiel od h0n7a ma nikdy nikde nenechala ani som žiadne problémy čo sa kvality týka nemal..autá som mal však vždy kupované ako nové..jossalito ty si kolko Alf vyskúšal, že tu tak zasvätene píšeš, že ak vyskúšaš niečo solídne tak na Alfu zabudneš? Určite si nevlastnil ani jednu..na to dám krk..
24. 11. 2011 07:02
Re: Vtip jako o Leninovi....
Když tady může být každý týden 5 článků o Up/Citigo/Mii, který se hodí tak max do Indie, tak proč bu se tu nemohlo psát o AR? :-)